Auttakaa! Vuosijuhlat!

Taitelija89

Moikka kaikille!
Panikoin täällä juuri vuosijuhlia, jotka ovat ensi lauantaina. En ole koskaan ennen ollut vuosijuhlissa, ja uusi poikaystäväni kutsui minut avecikseen.
Minulla on asu valmiina ja kampaaja varattu, mutta on yksi pulma...

Vuosijuhlat alkavat päivällä kolmelta cocktailtilaisuudella, joka jatkuu kuudesta eteenpäin kunnon ruokailulla eli itse vuosijuhlina (näin olen ainakin ymmärtänyt). Pukukoodina on "tumma puku ja arvomerkit"
(^mikä siis tarkoittaa miehen asustetta. Naisen asua ei koskaan mainita kutsuissa, vaan se määräytyy miehen asun mukaan)

Äitini teki minulle (hän on koko ikänsä tehnyt paljon vaatteita) liilasta, melkein mustasta taftikankaasta polvipituisen kotelomekon. Minulla on myös mustat avokkaat, musta hihake käsien peittona, sukkahousut ja kaulakoru.
Kysymykseni siis on: Onko pukeutumiseni etiketin vastaista?
Olisiko pukuni sittenkin pitänyt olla kokopitkä iltapuku?

Jokaisessa etikettioppaassa puhutaan vain erikseen ennen klo 18 tai sen jälkeen alkavista tilaisuuksista. Pukuni sopii lukemani mukaan enemmänkin juuri cocktailtilaisuuteen ennen klo 18, ns "vierailupuku". Illalla vuosijuhlissa, tyyliin kymmenen aikoihin, tanssitaan valssiakin.

Apua! Auttakaa, kertokaa mielipiteenne ihmiset!

2

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tuo puku

      Jos miehellä on yllään tumma puku, nainen pukeutuu iltapukuun. (ei juhlapukuun)
      joka on juhlavasta kankaasta valmistettu yksiosainen tai kaksiosainen iltapuku tai juhlava housupuku. Iltapuku voi olla täyspitkä, nilkkaan ulottuva tai lyhyempikin - ei kutenkaan "mini"

      Iltapuvun kengät ovat sirokorkoiset avokkaat tai sandaalit ohutta nahkaa, lakeria, silkkiä tai brokadia. Laukku on siro, kädessä kannettava tai pieni olkalaukku joko nahkaa tai kangasta.

      Käsineitä ei yleensä käytetä, mutta pohjepituisen puvun kanssa voi käyttää lyhyitä valkoisia käsineitä ja pitkän tai nilkkapituisen puvun kanssa puolipitkiä käsineitä.



      Sukat ovat ohuet, asun väreihin sopivat tai tummasävyiset.

      Iltapuvun kanssa voi käyttää arvokoruja tai fantasiakoruja.

    • kauniilta

      Hei! Nyt on liian myöhä panikoida. Asusi kuulostaa kauniilta ja harkitulta. Pukeudut poikaystäväsi asun mukaisesti. Teillä tulee varmaan olemaan ihana ilta.

      JOS asu osoittautuisi vääräksi, vika on poikaystäväsi. Hänen olisi pitänyt kertoa, miten noissa juhlissa pukeudutaan. Voit sitten mätkiä häntä. Tälle tuskin kuitenkaan tulee tarvetta! Fiksut ja hyvinkäyttäytyvät ihmiset eivät nyrpistä nenäänsä, jos joku on pukeutunut eri tavalla kuin muut. Kyse ei ole mistään Englannin kuningattaren tapaamisesta, vaan juhlista, joissa pääasiana on hauskanpito :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe