Esittäisin kysymyksen jossa esimerkkinä juustopala. Onko ero miehen ja naisen, vai niukkuudessa ja ei niin niukkuudessa elävän eroissa kun tulee eteen pöydässä 2 kovaa juustopalaa. Toinen on 0,5centin pala loppujuustoa ja toinen aloittamaton iso juustopala. Kummasta aloitatte? Leikkaatteko pienen palan loppuun, mitä teette lopuilla?
Kysymys juolahti mieleen omasta suhteestani, tässä tapauksessa pala olisi mennyt roskiin ellen minä olisi leikannut ja syönyt loppupalan juustosta. Olenko vain nipottaja, tyhjänpäiväisestä asiasta, voi olla joo, mutta minusta silti ruokaa ei saa heittää roskiin/kompostiin.
Jos vastaatte olisi kiva tietää sukupuolenne.
Ruokaa roskiin..
37
618
Vastaukset
- H. Iiri
Sen kuivuneen käntyn voi vielä nauttia lämpimän voileivän päällä. Ei tarvitse kuivaa juustoa syödä.
Se ero taitaa olla kotikasvatuksessa ja tottumuksissa, ei sukupuolessa. - Mies22vkl
Minua raivostuttaa ihmiset, joiden on pakko syödä lautasensa aina tyhjäksi.
Liian paljon syöminen ei ole terveellistä eikä liian vähääkään syöminen ole hyvä. Eli jollei laske tarkkoja kaloreita tai ole erittäin hyvä arvioimaan ruoka-annoksensa koon niin lautasen tyhjäksi syöminen on merkki siitä, että on joko tietämätön tai arvostaa säästäväisyyttä enemmän kuin terveyttään.- ...
Yleensä kannatan sitä että ruokaa ei heitetä roskiin, mutta mieheltäni oon oppinu sen tavan että vanhan juuston loppu heitetään roskiin. Koska mies ei sitä syö vaan alottaa uuden niin emmäkään vanhaa enää suostu syömään. Ja kuivuneet muutamat leivät välillä kans lentää pois. Oikeeta ruokaa ei kyllä yleensä heitetä roskiin. Ja ruokaa otan aika usein liikaa ja sen syön kyllä väkisin loppuun. Nainen oon.
- nmcmmccm
No ei mee sullakaan hyvin.
Koskaan en jätä lautaselle mitään ja olen sutjakassa ja hyvässä kunnossa enkä koskaan ole laskenut mitään kaloreita. - ,y,mfm,,mm
Tämä on siis sitä 100%:n idioottimaista logiikkaa, oot aika pösilö jos oikeasti ajattelet noin :D
- ööö....
Mulle ainakin on opetettu lapsena kotona, että on kohteliasta ottaa lautaselle vain sen verran kuin jaksaa syödä ja syödä lautanen sitten tyhjäksi. Muissa maissa sitten on omat tapansa, mutta kyllä suomalaisuuteen kuuluu mielestäni lautasen tyhjäksi syönti, eli jos ruoka jätetään niin sitä ei tehdä lautasen kautta vaan jo alkujaan olematta ottamatta niin paljon/pyytämällä normaalia pienempää annosta.
- ....
Että lautasensa tyhjäksi syövä voisi olla esim. nälkäinen?
Minusta taas ihminen joka EI syö lautastaan tyhjäksi osoittaa piittaamattomuutta eikä selvästikään osaa arvioida minkä kokoisen annoksen hänen kuuluisi ottaa jotta se olisi sopiva muuta ei liikaa.
Ravntolassahan annoksen kokoa ei pysty itse määräämään. Syömättä jättäminen voi joko merkitä että tuli täyteen, ruokahalu on tyydytetty - tai että ei arvosta ruokaansa tai kokkia, etenkin jos annos on jotain erikoista kallisat tai jo valmiiksi pieni. - Mies22vkl
.... kirjoitti:
Että lautasensa tyhjäksi syövä voisi olla esim. nälkäinen?
Minusta taas ihminen joka EI syö lautastaan tyhjäksi osoittaa piittaamattomuutta eikä selvästikään osaa arvioida minkä kokoisen annoksen hänen kuuluisi ottaa jotta se olisi sopiva muuta ei liikaa.
Ravntolassahan annoksen kokoa ei pysty itse määräämään. Syömättä jättäminen voi joko merkitä että tuli täyteen, ruokahalu on tyydytetty - tai että ei arvosta ruokaansa tai kokkia, etenkin jos annos on jotain erikoista kallisat tai jo valmiiksi pieni."Että lautasensa tyhjäksi syövä voisi olla esim. nälkäinen?"
Jos olisit lukenut viestini niin olisit huomannut, että huomioin asian. Eli tällöin ihminen yleensä jää vielä nälkäiseksi jos syö lautasen tyhjäksi. Tämä ei välttämättä ole kyllä negatiivinen asia. Riippuu kuinka nälkäiseksi jää. Täyteen ei saa syödä itseään koskaan.
"Ravntolassahan annoksen kokoa ei pysty itse määräämään. Syömättä jättäminen voi joko merkitä että tuli täyteen, ruokahalu on tyydytetty - tai että ei arvosta ruokaansa tai kokkia, etenkin jos annos on jotain erikoista kallisat tai jo valmiiksi pieni."
Tai aterian kokonaan syöminen voi merkitä sitä, että annos oli aivan liian pieni. Käsittääkseni monessa maassa on kohteliampaa jättää hieman kuin syödä aivan kaikki. - Mies22vkl
ööö.... kirjoitti:
Mulle ainakin on opetettu lapsena kotona, että on kohteliasta ottaa lautaselle vain sen verran kuin jaksaa syödä ja syödä lautanen sitten tyhjäksi. Muissa maissa sitten on omat tapansa, mutta kyllä suomalaisuuteen kuuluu mielestäni lautasen tyhjäksi syönti, eli jos ruoka jätetään niin sitä ei tehdä lautasen kautta vaan jo alkujaan olematta ottamatta niin paljon/pyytämällä normaalia pienempää annosta.
Tottkai pyritään ottamaan sopiva annos. Aina nälkä ei kuitenkaan ole samanlainen eikä ruuan määrää voi aina arvioida oikein. Tällöin on joko vaihtoehtona tunkea itsensä täyteen, joka on epäterveellistä tai sitten jättää hieman, joka on terveellistä, mutta vastoin typeriä kirjoittamattomia sääntöjä. Itse välitän enemmän terveydestäni, joten lopetan syömisen kun ei tee enää mieli tai mieluusti hieman ennen sitä. Jos lautaselle jää yksi suupala niin jätän sen siihen.
- Mies22vkl
,y,mfm,,mm kirjoitti:
Tämä on siis sitä 100%:n idioottimaista logiikkaa, oot aika pösilö jos oikeasti ajattelet noin :D
Kysy lääkäriltä onko parempi ahtaa väkisin kaikki sisään vai lopettaa kun ei ole enää nälkä. Veikkaan, että hänkin on 100% idioottimainen mielestäsi.
- Mies22vkl
nmcmmccm kirjoitti:
No ei mee sullakaan hyvin.
Koskaan en jätä lautaselle mitään ja olen sutjakassa ja hyvässä kunnossa enkä koskaan ole laskenut mitään kaloreita.Kun työ jatkuvasti paljon niin mahalaukku venyy ja tottuu syömään suurempia annoksia. Vaikka johonkin rajaan asti tämä onkin positiivinen asia niin sen jälkeen se kääntyy negatiiviseksi eli liikaa syömiseksi.
Yhdellä aterialla ihmiseen imeytyy maksimissaan 30-40g proteiinia. Tämän yli syöminen on turhaa. Tästä syystä treenaaville ihmisille pienemmät annokset usein ovat parempi ratkaisu kuin suuret annokset harvoin. Itse olen aina kuulunut pienten annoksien nauttijoihin, koska väkisin itsensä täyttäminen tuntuukin jo pahalta. Kun syö liikaa niin verensokerit laskevat ja alkaa väsyttämään. Ei siis mitään järkeä ahtaa kaikkea itseensä väkisin. - zbhdhshsh
Mies22vkl kirjoitti:
Kysy lääkäriltä onko parempi ahtaa väkisin kaikki sisään vai lopettaa kun ei ole enää nälkä. Veikkaan, että hänkin on 100% idioottimainen mielestäsi.
Käyttää sitten vaan JÄRKEÄ siinä vaiheessa kun alkaa mätätä sitä sapuskaa lautaselle, ottaa vain sen verran kuin jaksaa syödä ja kyllä sen jo 20v tietää paljonko mahtuu, ja jos ei tiedä niin sitten opettelee.
Aivan turhamaista heittää ruokaa pois, tätä logiikkaa en kyllä ymmärrä... - ...
Mies22vkl kirjoitti:
"Että lautasensa tyhjäksi syövä voisi olla esim. nälkäinen?"
Jos olisit lukenut viestini niin olisit huomannut, että huomioin asian. Eli tällöin ihminen yleensä jää vielä nälkäiseksi jos syö lautasen tyhjäksi. Tämä ei välttämättä ole kyllä negatiivinen asia. Riippuu kuinka nälkäiseksi jää. Täyteen ei saa syödä itseään koskaan.
"Ravntolassahan annoksen kokoa ei pysty itse määräämään. Syömättä jättäminen voi joko merkitä että tuli täyteen, ruokahalu on tyydytetty - tai että ei arvosta ruokaansa tai kokkia, etenkin jos annos on jotain erikoista kallisat tai jo valmiiksi pieni."
Tai aterian kokonaan syöminen voi merkitä sitä, että annos oli aivan liian pieni. Käsittääkseni monessa maassa on kohteliampaa jättää hieman kuin syödä aivan kaikki."Käsittääkseni monessa maassa on kohteliampaa jättää hieman kuin syödä aivan kaikki."
Minä olen toistaiseksi käynyt vain maissa joissa turistia joka ei syö tilaamaansa safkaa pidetään ylimielisenä moukkana jolle ko. maan safkat ei kelpaa.
Kerran briteissä kokki ylpeänä toi pöytään sikäläisen jälkiruoan ja kertoi pitkät tarinat sen synnystä ja perinteestä ja silmin nähden iloinen kun joku osaa arvostaa hänen tekeleitään. Ruoka oli kamalaa, ihan hirveetä. Söin kaikki. Seurueessa oli myös espanjalaisia, yksi norjalainen ja yksi arabi. Kaikki söivät lautasensa tyhjäksi. Jälkikäten keskustelimme ulkona että oli aivan hirveää tököttiä...
Venäjällä käytös muuttui vieraanvaraisesta töykeäksi sillä sekunnilla kun kerroin että en jaksa enempää.
Hollannissa emäntämme oli pistänyt parastaan ja katseli hyvin arvioiden syömistämme. Jos lautaselle jäi jotain niin keittiössä käytiin myöhemmin illalla keskustelua että mitä niille voisi tarjota - sen verran ymmärsi, vaikka luulivat ettemme ymmärrä. Kun sitten seuraavalla päivällisellä söimme kulhot tyhjiksi (oli muuten hyvää) niin emäntäkin rentoutui ja alkoi tohkeissaan selvittää paikallista ruokakulttuuria ja oli silmin nähden helpottunut ja iloinen.
Aasialaisten kanssa jos kieltäytyy syömästä sitä mitä on tarjottu niin sehän on verinen loukkaus ja häpeä koko talolle. - Mies22vkl
zbhdhshsh kirjoitti:
Käyttää sitten vaan JÄRKEÄ siinä vaiheessa kun alkaa mätätä sitä sapuskaa lautaselle, ottaa vain sen verran kuin jaksaa syödä ja kyllä sen jo 20v tietää paljonko mahtuu, ja jos ei tiedä niin sitten opettelee.
Aivan turhamaista heittää ruokaa pois, tätä logiikkaa en kyllä ymmärrä...Jokainen päivä ei ole samanlainen eikä aina tiedä paljonko jaksaa syödä. Kyllä sen juuri sen verran hyvin pystyy arvioimaan että tunkemalla saa kaiken sisäänsä, mutta jos lopettaa kun ei ole nälkä niin yleensä jää hieman yli tai hieman vajaaksi.
Typerää myös, että ei uskalla ottaa ruokaa riittävästi kun pelkää sitä jäävän. - puppiduu
Tuo nyt oli maailman typerin kommentti! Onkos ikinä mieleesi tullut että sitä ruokaa ei ole mikään pakko ottaa liikaa?
Joo, minua raivostuttaa ihmiset jotka kuuntelevat musiikkia koska liian kovalla kuunneltu musiikki on pahaksi kuulolle. Ellei mittaa desibelejä tarkasti mittarilla niin musiikin kuunteleminen on merkki siitä ettei arvosta omaa terveyttään.
Urpo. - Mies22vkl
... kirjoitti:
"Käsittääkseni monessa maassa on kohteliampaa jättää hieman kuin syödä aivan kaikki."
Minä olen toistaiseksi käynyt vain maissa joissa turistia joka ei syö tilaamaansa safkaa pidetään ylimielisenä moukkana jolle ko. maan safkat ei kelpaa.
Kerran briteissä kokki ylpeänä toi pöytään sikäläisen jälkiruoan ja kertoi pitkät tarinat sen synnystä ja perinteestä ja silmin nähden iloinen kun joku osaa arvostaa hänen tekeleitään. Ruoka oli kamalaa, ihan hirveetä. Söin kaikki. Seurueessa oli myös espanjalaisia, yksi norjalainen ja yksi arabi. Kaikki söivät lautasensa tyhjäksi. Jälkikäten keskustelimme ulkona että oli aivan hirveää tököttiä...
Venäjällä käytös muuttui vieraanvaraisesta töykeäksi sillä sekunnilla kun kerroin että en jaksa enempää.
Hollannissa emäntämme oli pistänyt parastaan ja katseli hyvin arvioiden syömistämme. Jos lautaselle jäi jotain niin keittiössä käytiin myöhemmin illalla keskustelua että mitä niille voisi tarjota - sen verran ymmärsi, vaikka luulivat ettemme ymmärrä. Kun sitten seuraavalla päivällisellä söimme kulhot tyhjiksi (oli muuten hyvää) niin emäntäkin rentoutui ja alkoi tohkeissaan selvittää paikallista ruokakulttuuria ja oli silmin nähden helpottunut ja iloinen.
Aasialaisten kanssa jos kieltäytyy syömästä sitä mitä on tarjottu niin sehän on verinen loukkaus ja häpeä koko talolle.Kyllä se varmasti loukkaa jos ei ruuasta pidä. En vain ymmärrä lainkaan sitä logiikkaa, että ruoka olisi jotenkin pahaa jos sitä ei syö aivan kaikkea. Jos ei jaksa niin ei jaksa. Ei sitä silloin ole mitään järkeä naamaansa tunkea, vaikka kuinka hyvää olisi. Tällöin siitä ei myöskään ole mitään syytä loukkaantua.
Asia erikseen jos syö pari lusikallista ja lopettaa syömisen. Tosin itse teen myös näin jos en ruuasta pidä. En minä viitsi valehdella ja ruokaa naamaani väkisin vääntää jos se on hirveää. Toinen asia jos ruoka ei ole erityisen hyvää, mutta ei erityisen pahaakaan. - Mies22vkl
puppiduu kirjoitti:
Tuo nyt oli maailman typerin kommentti! Onkos ikinä mieleesi tullut että sitä ruokaa ei ole mikään pakko ottaa liikaa?
Joo, minua raivostuttaa ihmiset jotka kuuntelevat musiikkia koska liian kovalla kuunneltu musiikki on pahaksi kuulolle. Ellei mittaa desibelejä tarkasti mittarilla niin musiikin kuunteleminen on merkki siitä ettei arvosta omaa terveyttään.
Urpo.Joskus ruokaa auttamatta ottaa liikaa. Väitätkö tosissasi, että sinulla ei ole koskaan liikaa ruokaa lautasella ja saat aina juuri sopivan määrän ruokaa hakematta lisää ? Tällöin on joko mahdollisuus jättää syömättä tai tunkea se naamaan väkisin. Ei liene vaikea arvata kumpi on terveellisempi vaihtoehto. Kun syö väkisin niin on syömisen jälkeen hieman huonovointinen ja väsynyt. Miksi haluaisin tällaisen tilan itselleni kun voin lopettaa syömisen muutaman suupalan aiemmin ja voida hyvin syömisen jälkeen?
"Joo, minua raivostuttaa ihmiset jotka kuuntelevat musiikkia koska liian kovalla kuunneltu musiikki on pahaksi kuulolle. Ellei mittaa desibelejä tarkasti mittarilla niin musiikin kuunteleminen on merkki siitä ettei arvosta omaa terveyttään."
Tällä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa. Totta kyllä, että liian kovaa kuuntelevien olisi hyvä joskus tarkastuttaa desibelit.
Et ole koskaan ajatellut, että tällä lautasen tyhjäksisyömisen kulttuurilla olisi jotain tekemistä ylipainon kanssa? Minä väittäisin, että osittain on. Ruoka on ihmistä tärkeämpää -aate toteutuu molemmissa. - Piupaupou**
Mies22vkl kirjoitti:
Jokainen päivä ei ole samanlainen eikä aina tiedä paljonko jaksaa syödä. Kyllä sen juuri sen verran hyvin pystyy arvioimaan että tunkemalla saa kaiken sisäänsä, mutta jos lopettaa kun ei ole nälkä niin yleensä jää hieman yli tai hieman vajaaksi.
Typerää myös, että ei uskalla ottaa ruokaa riittävästi kun pelkää sitä jäävän.Huomaa kyllä ikäsi.... ;) äiti ei vissiin ole opettanut pojua :D
- Mies22vkl
Piupaupou** kirjoitti:
Huomaa kyllä ikäsi.... ;) äiti ei vissiin ole opettanut pojua :D
Kiitos keskustelua rikastuttavasta viestistä.
- E-20
Töissä/koulussa otan piehehkön annoksen ruokaa (tai jos on nälkä, otan hitusen reilumman annoksen) ja jos ekan annoksen jälkeen on vielä nälkä, santsaan. En ole muutamaan vuoteen töissä tai koulussa heittänyt ruokaa biojätteeseen.
Kotona noudatan samaa periaatetta, mutta jos ruokaa jää, tarjoan sen avokilleni tai laitan annoksen jääkaappiin ja syön myöhemmin. Koskemattoman ruuan laitan jääkaappiin tai pakastimeen. Pysin olemaan laittamatta mahdollisimman vähän ruokaa biojätteeseen.
Problem solved. - Mies22vkl
E-20 kirjoitti:
Töissä/koulussa otan piehehkön annoksen ruokaa (tai jos on nälkä, otan hitusen reilumman annoksen) ja jos ekan annoksen jälkeen on vielä nälkä, santsaan. En ole muutamaan vuoteen töissä tai koulussa heittänyt ruokaa biojätteeseen.
Kotona noudatan samaa periaatetta, mutta jos ruokaa jää, tarjoan sen avokilleni tai laitan annoksen jääkaappiin ja syön myöhemmin. Koskemattoman ruuan laitan jääkaappiin tai pakastimeen. Pysin olemaan laittamatta mahdollisimman vähän ruokaa biojätteeseen.
Problem solved.Meidän koulussa ei ainakaan saa lisää ottaa, joten ottaa mieluummin liikaa kuin liian vähän. Lisäksi usein ruokahalu lähtee jo sinä aikana kun lähtee hakemaan lisää. Tosin tämä on merkki siitä, että ei oikeasti olisikaan tarvinut hakea lisää.
Itsekin laitan ylijääneen ruuan jääkaappiin jos sitä on annokseksi asti. En viitsi pieniä määriä laittaa ja ne menee sitten koiralle. - ööö....
Mies22vkl kirjoitti:
Tottkai pyritään ottamaan sopiva annos. Aina nälkä ei kuitenkaan ole samanlainen eikä ruuan määrää voi aina arvioida oikein. Tällöin on joko vaihtoehtona tunkea itsensä täyteen, joka on epäterveellistä tai sitten jättää hieman, joka on terveellistä, mutta vastoin typeriä kirjoittamattomia sääntöjä. Itse välitän enemmän terveydestäni, joten lopetan syömisen kun ei tee enää mieli tai mieluusti hieman ennen sitä. Jos lautaselle jää yksi suupala niin jätän sen siihen.
Jos arivointi virheet on yleisii ja toistuvii, niin sit kannattais mennä lääkäriin tutkituttamaan onks jotain syömis häiriöö tai vastaavaa...
- Mies22vkl
ööö.... kirjoitti:
Jos arivointi virheet on yleisii ja toistuvii, niin sit kannattais mennä lääkäriin tutkituttamaan onks jotain syömis häiriöö tai vastaavaa...
Syömishäiriössä syö joko liikaa tai liian vähän. Jos minä lopetan silloin kun olen kylläinen niin se tekee lautasen väkisin tyhjentäjistä enemmän syömishäiriöisen kuin minusta.
Jos päivästä toiseen tekee samat asiat ja syö samaan aikaan nii ruuan määrä on helpompi arvioida oikein. Jos päivät vaihtelevat niin aina ei joka ruokailulla jaksakaan syödä yhtä paljon, vaikka aluksi siltä vaikuttaa. Myös hyvän ruuan hamstraaminen on aika yleistä joissain ruokapaikoissa. - ...
E-20 kirjoitti:
Problem solved.Oma vointi on aina tärkeämpi kuin hyvät tavat, sanoo selvä järki. Jollei maistu, ei ole pakko syödä.
- ruoka-pena
En ole vielä nähnyt sellaista naista, joka:
- Käyttäisi rahansa tarkasti ruokaostoissa
- Käyttäisi koko jääkaapin sisällön hyödyksi
- Heittäisi vain pilaantunutta ruokaa pois
On helppoa verrata (sinkku)miehen ja (sinkku)naisen ruokaostoksia. Varsinkin, jos kotikasvatus on ollut sellainen, että huolellinen rahankäyttö on opetettu jo imeväisiästä asti. Epäilisin, että ainakin 25% naisen ruokaostoksista päätyy tavalla taikka toisella roskiin. Jokin asia tuntuu kivalta just ostettaessa, mut kotona sitten ei. Se vaan menee niin, halusit tai sitten et.- agaeghag
Ööh, ja sinäkö tunnet/tiedät kaikkien naisten tavat??? Idiotismia kuten ylläkin.. Miehen logiikkaa parhaimmillaan... :D
- ...
No meillä menee kyllä enemmän niin että mies on valmis ostelemaan ruokakaupasta mitä sattuu ja on heittäisi pois jos ei nyt sitten tullutkaan syötyä. Hän ei välttämättä myöskään huomaa jos jokin vihannes "mätänee" jääkaappiin. Minä (nainen) ostan harkitsemalla enkä heitä pois ellei ole todella pilaantunut. Syön mm. vanhentunutta maitoa, kuivaa ruisleipää jne. Ja rahankäyttö on opetettu pienestä pitäen kotikasvatuksessa. Vaikka emme sinkkuja olekaan niin sanoisin että tämä samanlainen tapa on ollut molemmilla sinkkuna jo ennen suhdetta, ei se ainakaan suhteen aikana ole muuttunut tällaiseksi.
Eli jos et tällaista ole nähnyt niin se ei tarkoita ettei niitä olisi olemassa. Pidä silmät paremmin auki. ;)
- Noona
ruokaa roskiin, meillä juustotkin säilytetään pussissa, joten loppu palakaan ei kovetu. Siitä saa juustohöylällä höylättyä niin paljon, että jäljellä on enää alle 0,5 cm juusto pala, jonka voi heittää sellaisenaan leivän päälle. (En ole lihava siltikään) Yleensäkin pyörittelen juustoa, eli leikkaan suorakaiteen muotoisesta juustosta yläosasta ja sivuilta, jotta jäljelle jäävä köntti on muutenkin mahd. pieni. Yleensä meillä ei edes ruokaa homehdu, osaamme käyttää myös pakastinta. Niin ja nainen olen.
- mies_36
Tosin riipuen juustosta ja sen ikääntyessään muodostamista ominaisuuksista. Saattaisin aloittaa uuden pakkauksen jos haluan siivun leivän päälle ja heittää sen käntyn seuraavaan kastikkeeseen, pataan tai munakkaaseen jonka teen. Mutta en kumminkaan roskiin, jos se kerran on syötävää eikä ole pilalla.
- .............
ja mä höyläisin isosta juustosta ja paloittelisin/raastaisin sen pikkurönän ja käyttäisin ruoanvalmistuksessa. Ärsyttävää hommaa yrittää nuhjua höylätä, mutta onhan se juustoa silti vaikkei sitä höyläämään pystyisi.
- no minä...
Mä olen nainen ja käytän juustonjämät ruuanlaitossa. Leivän päälle tuoretta siitä aloittamattomasta.
Nyt kun olen sinkku, ruokaa ei tarvitse heittää pois melkein koskaan. Hankin sen verran kuin tarvitsen ja käytän tähteitä luovasti. Kukaan ei tuu enää valittamaan, että hyi, eilistä :) - tubu.
En pysty muistamaan milloin olisin joutunut syystä tai toisesta heittämään ruokaa (bio)roskikseen. Ostan niin pieniä määriä ruokaa ettei mikään ehdi pilaantua ja jos kokkaan sapuskaa isomman erän, laitan osan pakkaseen jossa säilyy pitempäänkin. Jos nyt yritän eläytyä tuohon juustotilanteeseen niin tottahan toki ensin söisin pois sen vanhemman juustonpalasen. Pelkkä kuivahtaminen ei sentään merkitse pilaantumista.
Niin, ja nainen olen.- köyhä rikas
En heitä juuri mitään ruokaa pois. Kun lapset on jo omillaan syön lähinnä hapankorppuja, aamupala-juustopaloja, kaurapuuroa, nuudeleita ja hedelmiä. mistään ei jää hukkaan.
Töissä syön lounaan ja syön lautaseni tyhjäksi. Rahaa osaan käyttää järkevästi niin että yrittäjät palkitaan ja hukkaan ei heitetä.
- Perunatkin....
Taitaisi lentää juusto roskiin. Vähän riippuu sen kunnosta. Oletko katsonut sen vanhan juustoklöntin pohja? Se voi olla ihan valkoisessa homeessa, kun sitä on kaikki räpeltäneet... Yök.
Koiralle sellainen pala on hyvä heittää, mutta se pierettää useampia koiria aikalailla.
Olen aika tarkka siitä mitä syön, ja minun ostamani juustot ovat kevyitä. Ne eivät sovi ruuanlaittoon. Poikkeuksena erikoisjuustot, joita voin ostaa vaikka sentin siivuissa kauppahallista. Niitä ei tietenkään tarjoilla koiralle, ne näykitään pieninä palasina itse vaikka viinin kera mässypäivinä.
Terv. nainen, jonka ruokajätteillä eläisi kokonainen (pakolais-) perhe.... - naiinen
ei ole olennainen, vaan se, ettei saa sanoa. En ikinä heittäisi ruokaa roskiin, riita tulee toisen tärkeydestä.
- rose18
vain silloin käytetään loppu juusto jos tulee ruokaan.
- tulee mahatauti pian
varsinkin jos tietää ravinnosta vähän liikaan niin päiväykset on ehdottomia... sun muita tälläsilta lentää herkästi roskiin. myös lasten jättämät leivänkannikat ja muut menee suurella tod näk meidän eukolta roskiin. samoin jos lämmität jotain nakkeja ja ne on tunnin tiskipöydälä lautasella niin avot roskiin.samoin muusinloppu tms. lapsiperheessä menee hirveesti roskiin nekin oppii meillä niin nirsoksi että voi pyhä pietari. ruokaa eisais lämmitellä monta kertaa ja välillä pitää jääkaapissa.!!!!!
terkkuja eukolle kun keskustelumme ei tehoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie2926076Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta563957Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom413312Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole743215Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava793135Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut1783066Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten932847Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin1022536Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html2052180Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll452095