Kannattaako mun vhh-dieetillä syödä rahkaa, johon vatkaan kermaa n.1dl, lisään 500g rahkaa ja luumusosetta n.2-3dl..
Karppaajien sivuilta kun olen käynyt katselemassa reseptejä niin eihän niissä juuri missään mainita niiden sisältämiä hiilihydraattimääriä jne. ..Onko siis yllä mainitsemani rahkaresepti "hyvä", luumu ainakin on auttanut ettei ole ollut ummetusta tms.
Rahkaa?
12
1929
Vastaukset
3 g/100g joten kyllä sitä voi käyttää niinkuin maitotuotteita yleensäkin. Vaihda ne luumut vaikka mustikkaan tai vadelmaan niin saat puolet vähemmän luumujen sokerimäärästä ja jos luumusoseeseen on lisätty sokeria niin helposti siinä on aivan hurjasti hiilareita.
Ei ummetus ole mikään VHH:n ongelma. Olen ollut VHH:lla yli viisi vuotta eikä koskaan ole ollut ummetusta. Päinvastoin viljaa ja leipää syömällä se oli säännöllinen ongelma kun suolet oli jatkuvasti täynnä tarpeetonta tavaraa. Sitä saattaa esiintyä siirtymävaiheessa VHH:lle jos unohtaa nauttia vettä.- eräs tarkka vhhlain
EI SUOLET OLE JATKUVASTI TÄYNNÄ TARPEETONTA TAVARAA--jos niitä ei sinne jatkuvasti ja tarpeettomasti ahda ?
kenekään suoli ei täyty itsestään ----ei tarpeettomasta ---eikä tarpeellisesta tavarasta !
Jonkun on ne ollut sinne pakko sijoittaa.................. ketä mattila epäilet ?
Vastaamalla rehellisesti ylläolevaan kysymykseen astut lähemmäksi sitä kysymystä -- =KUKA VASTAA SINUN VÄÄRISTÄ VALINNOSTASI =-- - mielialakonsultti
eräs tarkka vhhlain kirjoitti:
EI SUOLET OLE JATKUVASTI TÄYNNÄ TARPEETONTA TAVARAA--jos niitä ei sinne jatkuvasti ja tarpeettomasti ahda ?
kenekään suoli ei täyty itsestään ----ei tarpeettomasta ---eikä tarpeellisesta tavarasta !
Jonkun on ne ollut sinne pakko sijoittaa.................. ketä mattila epäilet ?
Vastaamalla rehellisesti ylläolevaan kysymykseen astut lähemmäksi sitä kysymystä -- =KUKA VASTAA SINUN VÄÄRISTÄ VALINNOSTASI =--selviää YLEn syöjä mattilan historia ( suolet aina täynnä tavaraa )
- Veijo
Sanon ensin kuten kaikille aloittelijoille. Katso että teet homman alusta pitäen oikein.
Olet terve joten mihinkään ylilyönteihin sinun ei tarvitse mennä. Matkalla oppii, mutta tärkeää on se että tiedät mistä on kysymyss.
Suosittelen omalta kohdaltani ja omasta kokemuksestani näitä kirjoja jotka saat joko kirjastosta tai kirjakaupasta.
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522200948
http://www.booky.fi/kirja/annika_dahlqvist/karpin_tapaan_keittokirja/9789522202048
Itse, ja ole diabeettikko teen seuraavasti:
Saman verran aitoa vispikermaa ja rahkaa. Vispaa kerma kunnon kermavaahdoksi ja sekoita sen jälkeen rahka. Tuoreita tai pakastettuja marjoja (vatuissa vähiten hiilihydraatteja vähän sekaan. Jos haluat lisää makeutta niin hanki Steviaa (löytyy verkosta) tai käytä Fun Light mehua makeutuksena.
Älä unohda että tyydytetty rasva korvaa hiilihydraatit, muuten loppuu energia. Syö itsesi aina kylläiseksi silloin kun on nälkä. - Niggi
Itse syön paljon Ehrmannin rasvatonta maitorahkaa.
Noh, rasvaahan saisi/tulisi olla, mutta proteeinia on huomattavasti.
Tuo rahka on hiukan juoksevampaa kuin suomalaiset. Mutta ennen kaikkea...
Siinä kai pitäisi olla laktoosia (jota joudun vältteleen), mutta vatsa tykkää siitä erityisen paljon.
Onkin heitetty hetkittäin ilmoille epäilyjä tämä suomalaisen maidon terveellisyydestä.
Siis sen valmistusprosessi tekee siitä epäkelvon niin monelle.- Veijo
Miksi käyttää keinotuotteita kun aidot käy oikein hyvin.
Millä arvelet että rasva on korvattu siinä rasvattomassa rahkassa? - Niggi
Veijo kirjoitti:
Miksi käyttää keinotuotteita kun aidot käy oikein hyvin.
Millä arvelet että rasva on korvattu siinä rasvattomassa rahkassa?Enpä tiedä, millä rasva on korvattu.
Mutta proteeinia n 10 %.
On muuten huomattavan edullista. Purkki Sokoksella alla 70 c, kun muut samankokoiset rahkat järkiään yli
euro/purkki.
- kannata...
Jos syöt tuon satsin yhden päivän aikana, olet jollain muulla ruokavaliolla kuin VHH:lla. Nimittäin pelkästä luumusoseesta tulee jo reilut 120 g hiilihydraatteja.
Ummetus ei vaivaa kunhan huolehdit siitä, että syöt riittävästi (vähintään puoli kiloa) kasviksia päivittäin sekä siitä, että saat riittävästi rasvaa. Yleensä ummetus on merkki siitä, ettei VHH-ruokavaliota noudateta ihan oikeesti.- Veijo
"Yleensä ummetus on merkki siitä, ettei VHH-ruokavaliota noudateta ihan oikeesti. "
Vaikka ollaan samalla puolella aitaa niin olen sitä mieltä että häiriköt täällä sotkee asioita tarpeeksi joten meidllä ei ole mitään syytää auttaa siinä asiassa.
Ummetus on yksi tunnetuista ylimenoilmiöistä LCHF/VHH ruokavaliossa. Itse kävin läpi sen noin kahden viikon ajan. Ravintoni koostuu 5E% hh, 65-70E% rasvaa ja loput proteiinia joten sitä voidaan kai sanoa oikeaksi VHH:ksi:
Keskustelun vihannesten määrästä käyn Antin kanssa kunhan ennätän.
terveisin Veijo - kannata...
Veijo kirjoitti:
"Yleensä ummetus on merkki siitä, ettei VHH-ruokavaliota noudateta ihan oikeesti. "
Vaikka ollaan samalla puolella aitaa niin olen sitä mieltä että häiriköt täällä sotkee asioita tarpeeksi joten meidllä ei ole mitään syytää auttaa siinä asiassa.
Ummetus on yksi tunnetuista ylimenoilmiöistä LCHF/VHH ruokavaliossa. Itse kävin läpi sen noin kahden viikon ajan. Ravintoni koostuu 5E% hh, 65-70E% rasvaa ja loput proteiinia joten sitä voidaan kai sanoa oikeaksi VHH:ksi:
Keskustelun vihannesten määrästä käyn Antin kanssa kunhan ennätän.
terveisin VeijoOlen noudattanut VHH-ruokavaliota jo vuosia, joten tietenkin tiedän aloitusvaiheen ongelmista kuten mahdollisesta ummetuksesta. Mutta se ummetus ei jatku sen jälkeen kun elimistö on tottunut uuteen ruokavalioon. Pari ruokalusikallista murskattuja pellavansiemiä liotettuna lasilliseen vettä ratkaisee yleensä myös tuon ylimenoilmiöihin kuuluvan ummetuksen. Jos ummetusta esiintyy jatkossa, se on osoitus nimenomaan noista mainitsemistani seikoista; riittämättömästä kasvisten ja rasvan syönnistä.
Aloitusvaiheeseen kuuluvilla ilmiöillä on aivan turha pelotella ja leimata koko VHH-ruokavaliota. Olet aivan oikeassa häiriköiden suhteen, eivät täällä muut tuollaista asiatonta leimaamista harrastakaan kuin he. - Veijo
kannata... kirjoitti:
Olen noudattanut VHH-ruokavaliota jo vuosia, joten tietenkin tiedän aloitusvaiheen ongelmista kuten mahdollisesta ummetuksesta. Mutta se ummetus ei jatku sen jälkeen kun elimistö on tottunut uuteen ruokavalioon. Pari ruokalusikallista murskattuja pellavansiemiä liotettuna lasilliseen vettä ratkaisee yleensä myös tuon ylimenoilmiöihin kuuluvan ummetuksen. Jos ummetusta esiintyy jatkossa, se on osoitus nimenomaan noista mainitsemistani seikoista; riittämättömästä kasvisten ja rasvan syönnistä.
Aloitusvaiheeseen kuuluvilla ilmiöillä on aivan turha pelotella ja leimata koko VHH-ruokavaliota. Olet aivan oikeassa häiriköiden suhteen, eivät täällä muut tuollaista asiatonta leimaamista harrastakaan kuin he.Kiitos että ymmärsit asiani oikein.
Kuten itse kirjoitat ylimeno ilmiöt ovat nimenomaan ylimenoilmiöitä.
Jotkut saavat niistä yhden jotkut huomaavat ehkä useamman mutta muutos on kai elimistölle sen verran raju että muutoksen huomaa. Niistä on hyvä olla tietoinen ettei lopeta pelkästä säikähdyksestä.
Joitakin heikottaa, jotkut saavat päänsärkyä.
Olo sen jälkeen on kuitenkin kuninkaallinen. Ruokavalion terveydelliset edut on niin hyvin todistetu ja jos siihen lisätään käyttäjien huomaamat ei tietellisesti vahvistetut niin lista on pitkä.
Kuiva peuranliha valmistui tänään. Italialaismallinen siankylki lähti suolauspurkista ulos muutamaksi viikoksi roikkumaan. Villisikaa, hirveä ja peuraa on pakkasessa samoin lohta ja makrillia. Suomesta pitää kuukauden päästä mökillä käydessä ottaa mukaan muikkua mutama kilo. Sieniä on vaikka minkä verran ja kaupasta löytyy tykötarpeita. Paska ruokavalio kuten sanottua.
Hyvää kevään jatkoa. Veijo kirjoitti:
Kiitos että ymmärsit asiani oikein.
Kuten itse kirjoitat ylimeno ilmiöt ovat nimenomaan ylimenoilmiöitä.
Jotkut saavat niistä yhden jotkut huomaavat ehkä useamman mutta muutos on kai elimistölle sen verran raju että muutoksen huomaa. Niistä on hyvä olla tietoinen ettei lopeta pelkästä säikähdyksestä.
Joitakin heikottaa, jotkut saavat päänsärkyä.
Olo sen jälkeen on kuitenkin kuninkaallinen. Ruokavalion terveydelliset edut on niin hyvin todistetu ja jos siihen lisätään käyttäjien huomaamat ei tietellisesti vahvistetut niin lista on pitkä.
Kuiva peuranliha valmistui tänään. Italialaismallinen siankylki lähti suolauspurkista ulos muutamaksi viikoksi roikkumaan. Villisikaa, hirveä ja peuraa on pakkasessa samoin lohta ja makrillia. Suomesta pitää kuukauden päästä mökillä käydessä ottaa mukaan muikkua mutama kilo. Sieniä on vaikka minkä verran ja kaupasta löytyy tykötarpeita. Paska ruokavalio kuten sanottua.
Hyvää kevään jatkoa.että VHH:ta sanotaan paskaksi ruokavalioksi ja helppoheikit keräävät rahaa meidän VHH-laisten hyväuskoisuudella. Metsät on täynnä marjoja ja sieniä senkun itse kerää ja kukaan ei hyödy tästä VHH:sta mitään. No tuttu kalastaja hyötyy kun ostan häneltä muikut ja kuhat päineen ja ruotoineen. Tukkuri jää välistä pois. Maatilatoreja alkaa olla aika tiheään maaseudulla ja sieltä saa lähellä kasvatettua possua ja lammasta. Luomutila myy maidot suoraan navetasta. Valio ja Ingman jää välistä pois, eivät nekään hyödy kun pilaavat maidon. Kuka tässä tekee VHH:lla bisnestä? Ei ole trolleilla mitään logiikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803