onko kukaan kokeillut kyseistä dieettiä? onko toiminut jos on noudattanut täsmällisesti ohjeita ja ko. ruokavaliota? ajattelin kokeilla kyseistä dieettiä ja haluaisin kuulla kommentteja
rasvanpolttokeitto
66
73576
Vastaukset
- Johanna
Kyselin samaa parisen päivää sitten ja tänään oli se toinen päivä dieetistä. Meinasin oksentaa(ihan oikeasti) kun tosiaan on niin pahaa keittoa?
Ajattelin vetää tuon kuurin ennen kuin alan painonvartijoiden pisteille. Parin päivän kokeilun jälkeen täytyy lopettaa ja aloittaa laskemaan niitä pisteitä.
Minäkin luulin että kun on niinkin kova tahto kuin minulla että ei tunnu missään kun viikon vedän soppaa. Toisin kävi ja meinasin laatottaa keitiiön lattian vasta kolmannella lautasellisella?! Miehellä oli hauskaa.
No mutta homma jatkuu pisteillä ja tahtoo löytyy. Pistää oikein vihaksi mutta kyllä tämä tästä.
Aurinkoista kevättä.- Johanna
Eilen söin kaksi lautasellista ja tänään yritin kolmatta. En siis vetänyt samaan syssyyn kolmea lautasellista. Vähän harhaanjohtavasti kirjoitin tuossa ekassa. :-)
- Kaalisoppadieetti
"Meinasin oksentaa(ihan oikeasti) kun tosiaan on niin pahaa keittoa?"
Et taida pitää vihanneksista ja juureksista, tai sitten vika on kokissa :) - sentään...
Johanna kirjoitti:
Eilen söin kaksi lautasellista ja tänään yritin kolmatta. En siis vetänyt samaan syssyyn kolmea lautasellista. Vähän harhaanjohtavasti kirjoitin tuossa ekassa. :-)
tuollaista hienopierua!
- Johanna
sentään... kirjoitti:
tuollaista hienopierua!
;-)
- Johanna
Kaalisoppadieetti kirjoitti:
"Meinasin oksentaa(ihan oikeasti) kun tosiaan on niin pahaa keittoa?"
Et taida pitää vihanneksista ja juureksista, tai sitten vika on kokissa :)Salaattia yms. muita menee kevyesti mutta ilmeisesti tuo varsiselleri pökkii tosi pahasti?
Kokki teki justiin ohjeen mukaan että en tiedä sitten mikä pisti melkein laatoittamaan.
Niin jokainenhan voi tehdä itselleen satsin ja kokeilla miltä maistuu. ;-) - sentään...
Johanna kirjoitti:
;-)
Suomessa on kautta aikojen jaksettu tehdä pitkääkin työpäivää kaalisopan ja senkaltaisten ruokien voimalla. Nykyajan hienohelmoille pitää löytyä pizzat ja pastat ennenkuin kelpaa. Hyi helvetti tuommoisia!
- Johanna
sentään... kirjoitti:
Suomessa on kautta aikojen jaksettu tehdä pitkääkin työpäivää kaalisopan ja senkaltaisten ruokien voimalla. Nykyajan hienohelmoille pitää löytyä pizzat ja pastat ennenkuin kelpaa. Hyi helvetti tuommoisia!
Normaali kaalisoppaa menee kyllä alas,ihan arkiruoka yleensäkin.
Mikä miestä nyppii? - Kaalisoppadieetti
Johanna kirjoitti:
Salaattia yms. muita menee kevyesti mutta ilmeisesti tuo varsiselleri pökkii tosi pahasti?
Kokki teki justiin ohjeen mukaan että en tiedä sitten mikä pisti melkein laatoittamaan.
Niin jokainenhan voi tehdä itselleen satsin ja kokeilla miltä maistuu. ;-)Selleri ei kyllä kuulu omiinkaan suosikkirehuihin, mutta enpä jaksa uskoa, että se selleri on mikään oleellinen keiton "tehoon" vaikuttava komponentti. Jättäisin sellerin suosiolla pois :)
Muutenkin minusta jotenkin tuntuu, että keiton "teho" perustuu vain ja ainoastaan siihen, että siinä on lähes olematon määrä ravintoa ja suolaa. On vaikea uskoa, että mikään noista rehuista yksin tai erikseen, keitettynä tai ilman, mitenkään maagisesti "polttaisi" rasvaa.
Uskon, että ainakin lähes samat tulokset saisi melkein millä hyvänsä vähäkalorisella kaupan valmiskeitolla, jossa ravintoarvot, ja parhaissa tapauksissa makukin, on edes jokseenkin kohdallaan.
Tämä siis vain "mutu"-tietoa :) - Kaalisoppadieetti
Selleri ei kyllä kuulu omiinkaan suosikkirehuihin, mutta enpä jaksa uskoa, että se selleri on mikään oleellinen keiton "tehoon" vaikuttava komponentti. Jättäisin sellerin suosiolla pois :)
Muutenkin minusta jotenkin tuntuu, että keiton "teho" perustuu vain ja ainoastaan siihen, että siinä on lähes olematon määrä ravintoa ja suolaa. On vaikea uskoa, että mikään noista rehuista yksin tai erikseen, keitettynä tai ilman, mitenkään maagisesti "polttaisi" rasvaa.
Uskon, että ainakin lähes samat tulokset saisi melkein millä hyvänsä vähäkalorisella kaupan valmiskeitolla, jossa ravintoarvot, ja parhaissa tapauksissa makukin, on edes jokseenkin kohdallaan.
Tämä siis vain "mutu"-tietoa :)"On vaikea uskoa, että mikään noista rehuista yksin tai erikseen, keitettynä tai ilman, mitenkään maagisesti "polttaisi" rasvaa."
Tarkoitus oli sanoa "yhdessä tai erikseen" tms. exkusemua. - se nyt
selvä ettei yhdistelmä selleri-paprika-tomaatti-kaali voi olla kovin hyvää, edes vaikka pitäisi aineksista erikseen. Varsinkaan, jos keiton tekee ohjeen mukaan, eli tosiaan keittää vain kymmenen minuuttia.
On huomattavasti siedettävämpää soseutettuna ja maustettuna runsaasti esim. curryllä, pippurilla ym., myös pinaattia voi laittaa. - dieettisopan mausta
se nyt kirjoitti:
selvä ettei yhdistelmä selleri-paprika-tomaatti-kaali voi olla kovin hyvää, edes vaikka pitäisi aineksista erikseen. Varsinkaan, jos keiton tekee ohjeen mukaan, eli tosiaan keittää vain kymmenen minuuttia.
On huomattavasti siedettävämpää soseutettuna ja maustettuna runsaasti esim. curryllä, pippurilla ym., myös pinaattia voi laittaa.Ensimmäisellä yrittämällä perusohjeen mukaan tehtynä aika vastenmieliseltä maistui aikaansaannos minustakin, sellerin maku tökki eniten - mutta nestettä se poistaa. Nieleskelin kuitenkin keittoa kolme päivää ja painoa putosi oitis se luvattu kaksi kiloa. Nestettähän se tietysti oli ja tuli pian takaisin.
Toisella kerralla laitoin 1,5 liemikuutiota, oreganolla ja basilikalla maustettua tomaattimurskaa sekä pippureita ja annoin muhia pitemmän aikaa. Hieman siedettävämpi tulos, sinnittelin kuudenteen päivään ennen kuin jatkuvasti kiusannut nälkä voitti ja kokeilu loppui 4 kg kevyempänä. Takaisinhan nekin mokomat tuli aika pian.
Tehokas dieetti kyllä, mutta vaatii vahvemman luonteen kuin meikeläisellä... - laura
dieettisopan mausta kirjoitti:
Ensimmäisellä yrittämällä perusohjeen mukaan tehtynä aika vastenmieliseltä maistui aikaansaannos minustakin, sellerin maku tökki eniten - mutta nestettä se poistaa. Nieleskelin kuitenkin keittoa kolme päivää ja painoa putosi oitis se luvattu kaksi kiloa. Nestettähän se tietysti oli ja tuli pian takaisin.
Toisella kerralla laitoin 1,5 liemikuutiota, oreganolla ja basilikalla maustettua tomaattimurskaa sekä pippureita ja annoin muhia pitemmän aikaa. Hieman siedettävämpi tulos, sinnittelin kuudenteen päivään ennen kuin jatkuvasti kiusannut nälkä voitti ja kokeilu loppui 4 kg kevyempänä. Takaisinhan nekin mokomat tuli aika pian.
Tehokas dieetti kyllä, mutta vaatii vahvemman luonteen kuin meikeläisellä......kommentteja kilojen lähdöstä halusinkin kuulla ja haluaisin kuulla kaikilta sopan kokeilijoilta vielä lisääkin. ajattelin kokeilla keittoa ensin vain muutamia päiviä, esim. 3-4 päivää.
mietin itsekin sitä keiton soseuttamista, josko menisi sitten paremmin alas jos ei satu kovin herkkua olemaan. tavoite saada 7 tai 8 kiloa pois!
joten kertokaahan kokeilijat niitä "kilokokemuksianne" :) - ruusunen
Hei!
Voiko sitä keittoa siis syödä vaikka viidesti päivässä?? Siis aina kun on nälkä?
Mitens sen kuurin jälkeen, voiko syödä melko normaalisti, tietty terveellisesti:)?
Siis jättää rasvat sun muut ylimääräiset pois? Onko tästä kokemuksia?
Oikein paljon kiitoksia vastauksistanne ihmiset:) - sarkku
ruusunen kirjoitti:
Hei!
Voiko sitä keittoa siis syödä vaikka viidesti päivässä?? Siis aina kun on nälkä?
Mitens sen kuurin jälkeen, voiko syödä melko normaalisti, tietty terveellisesti:)?
Siis jättää rasvat sun muut ylimääräiset pois? Onko tästä kokemuksia?
Oikein paljon kiitoksia vastauksistanne ihmiset:)HEI
Keittoa on todella tarkoitus syödä niin paljon kuin suusta alas saa.mitä enemmän syöt sitä enemmän laihdut. - tiiuhti
Selleri ei kyllä kuulu omiinkaan suosikkirehuihin, mutta enpä jaksa uskoa, että se selleri on mikään oleellinen keiton "tehoon" vaikuttava komponentti. Jättäisin sellerin suosiolla pois :)
Tämä siis vain "mutu"-tietoa :)varsiselleri on tärkeä! koska se on nesteenpoistaja.
- tipi-
Johanna kirjoitti:
Salaattia yms. muita menee kevyesti mutta ilmeisesti tuo varsiselleri pökkii tosi pahasti?
Niin jokainenhan voi tehdä itselleen satsin ja kokeilla miltä maistuu. ;-)Se ainoa aines siinä keitossa mikä alkaa tökkimään on tosissaan se varsiselleri :S palaselleri on vähän parempaa jotenki mut ei sekään mitään herkkua ole. Kumpikohan niistä on "tehokkaampaa"? :o
- timmi tyttö
jos on oikeesti kova tahto niin ei oo lihava niinkuin sinä ilmeisesti kun haluat laihtua hähähähäää
- huoh...
sentään... kirjoitti:
No ei sitten ole tullut mieleen sellaista, että kaikesta ei vain voi tykätä? No eipä tietenkään...mutta eihän tuo nyt mitenkään yllätä.
Itselleni kyllä kelpaa monenlainen ruoka, mutta kaalikeitto kyllä kuuluu suurinhokkeihin - mummoni, joka muuten kokkasi kyllä erittäin hyvät sapuskat, teki aina välillä kaalikeittoa ja se olikin ainoa ruoka, jonka oikeasti sai vain yökkimisen kanssa alas. (toki salassa, sen verran käytöstapoja). Mutta sitten kyllä esimerkiksi kaalilaatikko menee, tuo keitto vain on jotain aivan käsittämättömän vastenmielistä.
- Mira
.. kaalisoppakuurista on seuraavanlainen.
Eli söin viikon tuolla kuurilla ja kiloja lähti 4,5 kg. Nämä kilot lähtivät jo neljänteen päivään mennessä, jonka jälkeen ei tapahtunut enää yhtään painonlaskua.
Itse pidän kaalikeitosta, mutta kyllä kaikki alkaa tökkimään, kun tarpeeksi kauan syö. Kolmas päivä oli kaikista kamalin. Mutta sinnillä vain...
Vaihteluksi jätin välillä tomaatin pois, koska se oli mulle se äklö siinä sopassa.
En keittänyt kamalia annoksia kerralla, jotta sai vähän muuttaa makua eri kerroilla mm. eri mausteilla.
Jos oikein tökkii niin soseutustakin voi kokeilla välillä.
Kaikki kilot tulivat kuitenkin takaisin, koska en saanut sen kummemmin korjattua sitten entistä ruokavalioani.- ruusunen
Mistäs kaikkialta rasvaa sitten lähti parhaiten pois? Lähtikö esimerkiksi reisistä,vai pelkästään vatsasta, yms??
- kaalikeiju
Eli ihan siedettävästi on mennyt nämä 5 päivää. Painoa on tippunut jotain 3kg ja olen noudattanut muuten ohjeita aivan tarkasti, mutta keitto olen tehnyt tyyliin:
porkkanoita eniten
purjoa reilu pala
kukkakaalia reilusti
persiljaa
vettä
Eli kyllä ne kilot taitavat laskea muullakin keitolla kuin sillä "ykäkeitolla". Kannattaa kokeilla, mä olen soseuttanut sopan sitten kun porkkanat ovat olleet melko pehmeitä.
Toinen päivä oli pahin, mulla oli järkyttävä kahvipäänsärky (juon normaalisti 2 pannua kahvia päivässä!!!) ja jätin kahvin kokonaan pois. Muuten on mennyt tosi hyvin ja meinaan jatkaa vielä viikon ja sitten siirtyä pojoihin. Mutta kannattaa huomioida, että kaikilla ei varmasti yhtä helppoa, varsinkaan jos on töissä (itse lasten kanssa kotona, ei tarvitse kayttää aivoja ;DD ) Onnistumisia kuitenkin jokaiselle aloittajalle.- hauduttaja
Uteliaisuuttani ajattelin tehdä tuon sopan, sillä olen raskaana ja ahmimiskohtausten ansiosta on painoa tullut viisi kiloa lisää. Eka neuvola on vasta 2 viikon päästä, ja siellä punnitaan lähtöpaino, jonka en halua sisältävän tuota ylimääräistä viittä kiloa.
Keitetään ensin kovalla lämmöllä kymmenen minuuttia, mutta kauanko haudutatte?
- hihiiiiiiiiiii
moikka mitäs mieltä ootte keitosta? kannattaako syödä? olen syöny hiukan ja se on ihan kamalaa en ees tiedä käytänkö oikeita aineksia 6 sipulii 1 kaali 2 paprikaa selleri...ja....
ääh lihooko siinä heti kilot takas? - Janne
Eli siis kyseinen keitto todella toimii..
Ite oon muutaman kerran tuon tehnyt, eli kerran vuodessa(puhdistaa kroppaa kivasti).
Makuelämyshän EI ole mikää huippu, mutta ite maustan curryllä, persilijalla tai valkosipulilla..
Kaalista osan raastan sekaan niin jotenki tuntuu olevan paremman makuista =) Kirjaimellisesti en ole noudattanut, eli olen juonut kahvia mutta Toimii...4 päivässä 3,7 kiloo rasvaa lähtenyt=)))
Eli jos haluaa kokeilla niin kokeiles ihmeessä, kyllähän yhen viikon elämästä seisoo vaikka päällänsä=) senverran itsekurii pitää olla ;)
Ja sitten jos keittoon tulee iha öklö olo, niin suosittelen soseuttamista ja välkosipulii sekaan, sama kuin söis juguttii =)
et semmottiisii =)- Eevi
Moi!
Tiedättekö miksi kahvin ja teen juonti ei ole sallittua dieetin aikana? Miten vaikuttaa dieetin tehoon, jos kuitenkin juo kahvia ja teetä? En millään tahtoisi luopua näistä kuumista juomista dieetin ajaksi, kun muutenkin aina paleltaa niin kovasti! - Dinppe
Eevi kirjoitti:
Moi!
Tiedättekö miksi kahvin ja teen juonti ei ole sallittua dieetin aikana? Miten vaikuttaa dieetin tehoon, jos kuitenkin juo kahvia ja teetä? En millään tahtoisi luopua näistä kuumista juomista dieetin ajaksi, kun muutenkin aina paleltaa niin kovasti!Niinkuin joku jo kysyikin, niin lähteekö rasvaa tai "kiloja" vatsasta, reisistä vai mistä?
Ja toiseksi, tekisi mieli koittaa keittoa, elikkä mitä kaikkea siihen tulee ja kuinka paljon, miten siis tehdään koko soppa? :)
Kiitos vastanneille. - Kie80
Dinppe kirjoitti:
Niinkuin joku jo kysyikin, niin lähteekö rasvaa tai "kiloja" vatsasta, reisistä vai mistä?
Ja toiseksi, tekisi mieli koittaa keittoa, elikkä mitä kaikkea siihen tulee ja kuinka paljon, miten siis tehdään koko soppa? :)
Kiitos vastanneille.Moi!
Ite teen sopan tälleensä:
-½ keräkaali (laittaisin enemmän mut ku kattilaan ei mahu)
-2 prk tomaattimurskaa, voi olla maustettua esim. chili, yrtti yai valkosipuli
-2 vihreää paprikaa
-kokonainen varsiselleri
-2 vähäsuolaista kasvisliemikuutiota
-tabaskoa loraus
-yrttimaustetta
-pari kynttä valkosipulia
-pikkasen suolaa
-vettä niin että kasvikset peittyy, ei liikaa ettei tuu vetistä soppaa.
Keitän muutaman minuutin niin että kiehuu kunnolla ja sitte haudutan kattilan alla. Sammutan virran mutta jätän kattilan levylle.
Mun mielestä tää keitto on jopa hyvää. Voisin vetää tätä muutenkin entä vaan "laihdutusrokana". :-) - Kie80
Kie80 kirjoitti:
Moi!
Ite teen sopan tälleensä:
-½ keräkaali (laittaisin enemmän mut ku kattilaan ei mahu)
-2 prk tomaattimurskaa, voi olla maustettua esim. chili, yrtti yai valkosipuli
-2 vihreää paprikaa
-kokonainen varsiselleri
-2 vähäsuolaista kasvisliemikuutiota
-tabaskoa loraus
-yrttimaustetta
-pari kynttä valkosipulia
-pikkasen suolaa
-vettä niin että kasvikset peittyy, ei liikaa ettei tuu vetistä soppaa.
Keitän muutaman minuutin niin että kiehuu kunnolla ja sitte haudutan kattilan alla. Sammutan virran mutta jätän kattilan levylle.
Mun mielestä tää keitto on jopa hyvää. Voisin vetää tätä muutenkin entä vaan "laihdutusrokana". :-)Siis tuleehan siihen toki vielä sipulia, joko 3 isoa tai 6 hiukka pienempää.
Ite aloitin ton sopan kiskomisen jälleen. Söin sitä aiemmin n. 5 päivää ja sain jo sen jälkeen farkkujen napit kiini. :-) Ja vielä maaliskuussa hyvä että sain ne ylipäätään kiskottuu ylös asti! Eli, toimii. - Elviira-possu
Dinppe kirjoitti:
Niinkuin joku jo kysyikin, niin lähteekö rasvaa tai "kiloja" vatsasta, reisistä vai mistä?
Kiitos vastanneille.Nih???Ostin eilen punasta ku lähikaupassa ei ollu muuta, et toimiiko samalla tavalla vai mitä se vihree mahtaa sisältää eriä????
- Uudestaankin
Hei vaan! Itse kokeilin aiemmin 6 päivää. Lopetin keiton loputtua ja painon alkaessa nousta jopa(ministi). Veden nauttiminen jäi vähiin ja alkoi kai se soppakin tökkiä. Muuten sain syötyä. Haudutin tosin kauemmin, koska ekan keiton tehtyä(yksi keitto 5 litraa kesti kolme päivää)oli liian rapeita sipuleita ja sellereitä itselleni. Valkosipulia olisin halunnut lisätä, mutta muutenkin tunnuin haisevan "erikoiselta" niin en viitsinyt kuitenkaan.
Laitan osoitteen,jossa kolme pikadiettiä, joista yksi ko. soppa.
http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1136;41242;41243;41244;32924
Päätä särki huimasti ekana tai tokana päivänä, mutta se jäi sitten. Onneksi! Ei sitä muuten jaksaisi, oli se vaan niin kova kipu.
Ihan hyvin pysyi kilot poissa. Kyllähän ne takaisin tulee ihan varmasti, jos herkuttelee viikon kidutuksen jälkeen.
Nyt on tarkoitus koittaa hieman pidempään. Ehkä kaksi viikkoa. Viimeksi harmitti aerobicissä sipuli-tomaatti-paprika-röyhtäisyt. Nyt on jumpat loppu ja uusi yritys.
Krista- nomeko
Mulla on tänään ensimmäinen päivä ja nälkä kurnii koko ajan. Keitto tekee sen jotenkin. Tietääkö kukaan voiko jättää pois niitä muita päivän ruokia? Vai lähteekö sitten vähemmän kiloja? Siitä punasesta paprikasta en tiedä, mutta yleisesti vihreät kasvikset on terveellisempiä, mutta ei se varmaan diettiä kaada. Onnea kaikille! Kivaa kun on sielunsiskoja täällä :)
- jop
nomeko kirjoitti:
Mulla on tänään ensimmäinen päivä ja nälkä kurnii koko ajan. Keitto tekee sen jotenkin. Tietääkö kukaan voiko jättää pois niitä muita päivän ruokia? Vai lähteekö sitten vähemmän kiloja? Siitä punasesta paprikasta en tiedä, mutta yleisesti vihreät kasvikset on terveellisempiä, mutta ei se varmaan diettiä kaada. Onnea kaikille! Kivaa kun on sielunsiskoja täällä :)
Olen eka kertaa tällä dieetiilä ja toka päivä menossa. Ja mulla ei ole varsinaista näläntunnetta ollenkaan. Olen kyllä juonut vettä ihan älyttömästi. Onko tietoa, miksi hiilihappoisia esim. vichyä ei sais juoda tai kahvia ??? Ja montako lautasellista sitä keittoa pitäisi syödä, eli onko totta et mitä enemmän syöt niin sitä enemmän laihdut ???
Eilen söin 3 lautasellista ja tänään olen syönyt vasta yhden, kun ei ole nälkä ollenkaan. Nestettä ainankin lähtee, koko ajan pitää juosta vessassa. - minä muistelen
jop kirjoitti:
Olen eka kertaa tällä dieetiilä ja toka päivä menossa. Ja mulla ei ole varsinaista näläntunnetta ollenkaan. Olen kyllä juonut vettä ihan älyttömästi. Onko tietoa, miksi hiilihappoisia esim. vichyä ei sais juoda tai kahvia ??? Ja montako lautasellista sitä keittoa pitäisi syödä, eli onko totta et mitä enemmän syöt niin sitä enemmän laihdut ???
Eilen söin 3 lautasellista ja tänään olen syönyt vasta yhden, kun ei ole nälkä ollenkaan. Nestettä ainankin lähtee, koko ajan pitää juosta vessassa.että söin tosiaan niin monta lautasellista kuin vain jaksoin, aina kun tuntui että oli nälkä. Ja kun loppu viikosta sai syödä sitä lihaa, niin laitoin sen keiton sekaan ja oli hyvää.. Tosin keitto alkaa jossain vaiheessa tökkiä, mutta hyvin se toimi. Soseutettuna ehkä miellyttävintä.
Iho haisee sen tähden kun se keitto puhdistaa elimistöä kuona-aineista. Tehokas kuuri.
- rua
olen itseasiassa kaksi kertaa käynyt tämän kuurin läpi. Ensimmäisellä kerralla se jäi neljänteen päivään. Syynä oli ystäväni kihlajaiset, joissa tarjolla oli kaikkea mahdollista hyvää ja muutakin ruokaa. Ja en kuitenkaan tahdo muutaman liika kiloni rajoittaa sitä mitä syön juhlissa:) No pidin siinä muutaman päivän tauon ja aloitin kuurin uudestaan. Kuuri onnistui, voisi sanoa että täydellisesti! Laihduin 7 kiloa, ja siitä on nyt kuukausi aikaa. vaikkakin kilon verran on tullut takaisin tämän kuukauden aikana, uskon että kykenen pitämään nykyisen painoni kuosissa:) Toki se tarkoittaa että elämäntapani muuttuvat parempaan suuntaan ja tarkoituksena olisi pudottaa vielä muutama kilo, mutta toisella tavalla!
- papupip
Ensimmäinen päivä dieetillä. Eilen tein sen keiton ohjeen mukaan. Jouduin tekeen sen mehumaijaan:) Ei järki sanonu et ois tehny vähän pienemmän annoksen... no osa meni suoraan pakastimeen... kamala nälkä.... onneksi kohta on ruokkis ja pääsee nauttimaan herkkukeitosta...
mä ihan varmaan hajoon.
mitäköhän tapahtuu jos ottaakin alkoholia kuurin aikana... - giy
mistäköhän johtuu, ettei leipää saa syödä ollenkaan kuurin aikana?
- nomeko
nyt yritän jo toista kertaa tätä kuuria.. ekalla kerralla sitä kesti muistaakseni kaksi päivää :D vaikka keitto alussa maistui hyvältä, kyllä muutaman kerran jälkeen alkaa kyökyttää..:S tällä kertaa tosiaan aion ainakin viikon olla. saas nähdä mistä lähtee vai onko vaan nestettä. ja ainakin sellerillä tunnetaan oikeesti olevan nestettä poistavaa vaikutusta, se on kyllä tärkeä aina siinä!! :) voinilmoitell akuurin loputtu amistä lähti(jos lähti :D) onnea kaikille!
- littlemaya
ensimmäistä kertaa kuuria kokeilen, viides päivä
tänään menossa ja 5 kiloa pienempänä. ylpeä
olen itsestäni, vaikka omasta mielestäni kuuri
ei ole ollut vaikea ylläpitää, sillä näläntunne
katoaa lähes heti kuurin alettua, eikä keitto
ole edes kammottavan pahaa. ihan hyvillä mielin
sitä olen tässä kerran/pari joka päivä syönyt.
mausteilla saa ihmeitä aikaan, ja tomaatti peittää
mielestäni maun todella hyvin. paitsi, sehän
tietenkin riippuu siitä, millä ohjeella sen
tekee. mutta tuloksiin olen tyytyväinen, housut
mahtuvat paremmin jalkaan =D
tästä on sitten helppo jatkaa hieman löysemmällä
dieetillä talvea kohti.
suosittelen kaikille! (: - cottongrass
Eihän se soppa mitään gourmetruokaa ole, mutta syöhän sitä ennemmin kun selkäänsä ottaa. Varmaan 15 lautasellista tullu jo popsittua. Muuten on tullut noudatettua kuuria kirjaimellisesti, mutta pakko tunnustaa, että kahvia oon hörppinyt. Laihtumisesta en tiedä, koska en omista vaakaa.
- jassuuuuuu
Mulla on toinen päivä menossa ja koko ajan nälkä..:/ vihreistä vihanneksista mielin syödä vain kurkkua ja salaattia,tylsää.:) Kokoajan pissattaa..:D
mutta aion pinnistellä loppuun asti, sitten on kiva kesällä bikineissä kulkea.:) - Kilot lähtee...7kg viikossa
Keitto on mielestäni hyvän makuista, jos sen maustaa oikeilla mausteilla....eli siis sellaisilla joista itse pitää. Minulle tulee joka kerta oikein himo syödä sitä keittoa. Paino putosi noin 7 kiloa ekalla viikolla.
Minä hakkaan kaikki ihan pieniksi ja keitän toista tuntia niitä. En pysty muuten syömään sipulia ja paprikaa, jos ei ole keitetty tarpeeksi kauan.
Pitää noudattaa viikko-ohjeita tarkkaan, eikä lipsua.- en tiedä pysyykö poissa...
mulla menossa 6pv dieettiä, kirjaimellisesti on noudatettu ja 4.3kg tähän mennessä pudonnut, eli uskon tuon luvatun 5kg täyttyvä...
ekat kaksi päivää oli päänsärkyä, päivät 2 ja 5 olleet pahimmat.
keitto rupeaa jo tökkimään, tänään pitäisi tehdä kolmas iso kattilallinen (5l kattila).
ajattelin että 7pv:n jälkeen pikkuhiljaa palaan normaaliin mutta terveelliseen ruokavalioon, pidän kuitenkin hetken siinä rinnalla yhden keittolautasen per päivä. toivon että olisi pysyvää tämä pudotus ja jatkan laihdutusta muilla keinoilla heti tämän jälkeen, vähän hitaammalla viikkotahdilla...
mutta kyllä tämä toimii kun on oikea hetki motivoitua hommaa noudattamaan... - Kasvissyöjä
en tiedä pysyykö poissa... kirjoitti:
mulla menossa 6pv dieettiä, kirjaimellisesti on noudatettu ja 4.3kg tähän mennessä pudonnut, eli uskon tuon luvatun 5kg täyttyvä...
ekat kaksi päivää oli päänsärkyä, päivät 2 ja 5 olleet pahimmat.
keitto rupeaa jo tökkimään, tänään pitäisi tehdä kolmas iso kattilallinen (5l kattila).
ajattelin että 7pv:n jälkeen pikkuhiljaa palaan normaaliin mutta terveelliseen ruokavalioon, pidän kuitenkin hetken siinä rinnalla yhden keittolautasen per päivä. toivon että olisi pysyvää tämä pudotus ja jatkan laihdutusta muilla keinoilla heti tämän jälkeen, vähän hitaammalla viikkotahdilla...
mutta kyllä tämä toimii kun on oikea hetki motivoitua hommaa noudattamaan...Mitenkäs tämä keittokuuri mahtaa toimia kasvissyöjällä? Kun viidennestä päivästä eteenpäin neuvotaan syömään jotain lihaa, niin mahtaakohan toimia jos korvaa nuo lihamäärät esim. kasviksilla tai jollain soijatuotteilla?
Olen normaalipainoinen, mutta muutaman kilon haluaisin pois, niin toimiiko tämä keitto silloin, jos ei ole mitään yletöntä massaa mitä ruvetaan vähentämään? Toivottavasti joku ymmärtää pointin... - entinenherkkusuuainakinnyt
Kasvissyöjä kirjoitti:
Mitenkäs tämä keittokuuri mahtaa toimia kasvissyöjällä? Kun viidennestä päivästä eteenpäin neuvotaan syömään jotain lihaa, niin mahtaakohan toimia jos korvaa nuo lihamäärät esim. kasviksilla tai jollain soijatuotteilla?
Olen normaalipainoinen, mutta muutaman kilon haluaisin pois, niin toimiiko tämä keitto silloin, jos ei ole mitään yletöntä massaa mitä ruvetaan vähentämään? Toivottavasti joku ymmärtää pointin...Minulla on tullut parin kolmen viimeisen kuukauden aikana syötyä ylepaattisesti ja olen lihonut n.11 kiloa enpysty hillitsemää itseäni ja tämä on viimeinen toivoni päästä takaisin housutkaan eivät mene enään kiinni :/ ja olen turvonnut, ja on tullut paljon selluliittiä pitäisi saada ne kilot pois todella toimi että dieetti toimii en pysty oikeen muuhun,pää asia on juuri se että saisi syödä vaikka 10 lautasta keittoa päivässä ja laihtuisi silti ne 7-8 kiloa viikossa
- lihan vastike
Kasvissyöjä kirjoitti:
Mitenkäs tämä keittokuuri mahtaa toimia kasvissyöjällä? Kun viidennestä päivästä eteenpäin neuvotaan syömään jotain lihaa, niin mahtaakohan toimia jos korvaa nuo lihamäärät esim. kasviksilla tai jollain soijatuotteilla?
Olen normaalipainoinen, mutta muutaman kilon haluaisin pois, niin toimiiko tämä keitto silloin, jos ei ole mitään yletöntä massaa mitä ruvetaan vähentämään? Toivottavasti joku ymmärtää pointin...Eikös Tofu ajaisi vähän lihan asiaa, lisää sitä ja kokeile :)
- lauraemilia
Tietääkö joku säilyykö kyseinen keitto viikon ajan jääkaapissa ?
- Meitsikkä
Mä teen aina puolikkaan tuosta perusohjeesta ja oon keittänyt (ja melkein jo syönyt) nyt kaksi satsia eli kuudes päivä menossa.
Oon vaan tehnyt sellaisen emämokan, että unohdin kummallakin kerralla sellerit kauppaan... Mutta ilmeisesti sen takia keitto maistuukin niin hyvin :) Lupaan pyhästi muistaa sellerit huomenna kun teen keittoa lisää. Aluksi keitto ei oikein maistunut, mutta nyt kun sen makuun on tottunut ja sitä on oppinut pitämään olennaisena osana päivärytmiä, niin uskon että keitto menee sellerin kanssakin ihan hyvin ensiviikolla.
Painoa on pudonnut tähän mennessä vähä reilut kolme kiloa (lähtöpaino 65kg ja pituus 156cm). Ekana ja tokana päivänä oli hirveet kahvi-päänsäryt ja teki mieli napostella, mutta nyt oon päässyt napostelun yli ja kaupassa kävelin vasmaan ensimmäistä kertaa eläessäni hymyillen karkkihyllyn ohi, ostamatta mitään :)
Oon aina ollut tosi huono laihduttaja. mun laihdutuskuurit ovat päättyneet aina kahden-kolmen päivän jälkeen (joka kuukausi...) ja ainakin tällä hetkellä tuntuu, että voisin tätä kuuria jatkaa helposti toisenkin viikon. Nyt ei ole enää niin nälkä ja tuntuu ihan mahdottomalta syödä kaikki päivän aikana syötäväksi määrätyt asiat :s - Meitsikkä jatkaa...
Meitsikkä kirjoitti:
Mä teen aina puolikkaan tuosta perusohjeesta ja oon keittänyt (ja melkein jo syönyt) nyt kaksi satsia eli kuudes päivä menossa.
Oon vaan tehnyt sellaisen emämokan, että unohdin kummallakin kerralla sellerit kauppaan... Mutta ilmeisesti sen takia keitto maistuukin niin hyvin :) Lupaan pyhästi muistaa sellerit huomenna kun teen keittoa lisää. Aluksi keitto ei oikein maistunut, mutta nyt kun sen makuun on tottunut ja sitä on oppinut pitämään olennaisena osana päivärytmiä, niin uskon että keitto menee sellerin kanssakin ihan hyvin ensiviikolla.
Painoa on pudonnut tähän mennessä vähä reilut kolme kiloa (lähtöpaino 65kg ja pituus 156cm). Ekana ja tokana päivänä oli hirveet kahvi-päänsäryt ja teki mieli napostella, mutta nyt oon päässyt napostelun yli ja kaupassa kävelin vasmaan ensimmäistä kertaa eläessäni hymyillen karkkihyllyn ohi, ostamatta mitään :)
Oon aina ollut tosi huono laihduttaja. mun laihdutuskuurit ovat päättyneet aina kahden-kolmen päivän jälkeen (joka kuukausi...) ja ainakin tällä hetkellä tuntuu, että voisin tätä kuuria jatkaa helposti toisenkin viikon. Nyt ei ole enää niin nälkä ja tuntuu ihan mahdottomalta syödä kaikki päivän aikana syötäväksi määrätyt asiat :sSitte ku oon pari viikkoa ollut tällä kaalisoppa-kuurilla, aion jatkaa terveitä elämäntapoja.
Oon nyt saanut sen verran uskoa itseeni, että oon kaivanut jopa vanhat lenkkarit esiin ja tehnyt muutaman reippaan kävelylenkinkin :)
- pariss007
Olen ollut tällä kuurilla ennenkin ja viikon pystyin helposti syömään keittoa! ei missään vaiheessa tullut edes huono olo ja kiloja lähti n.4 (koska olen hieman pienempikokoinen) mutta olin tyytyväinen. Nyt aloitan taas maanantaina kuurin kun pitäis päästä rantakuntoon ja tarkoitus on ensin syödä viikko ja jos intoa riittää niin toinenkin!:) -8kg tavoitteena. tulen tänne sitten kertoilemaan kuulumisia ja paljonko on painoa tippunut
- pariss007
Tähän asti sujunut hienosti. Keitto maittaa eikä oo nälkäkään.. Olo mitä mainioin! Huomaa että lähtee nesteet liikkeelle ku oon saanu rampata wcssä,mutta johtuu varmaan juomisestakin.
- aloittelija sopankeittäjä
pariss007 kirjoitti:
Tähän asti sujunut hienosti. Keitto maittaa eikä oo nälkäkään.. Olo mitä mainioin! Huomaa että lähtee nesteet liikkeelle ku oon saanu rampata wcssä,mutta johtuu varmaan juomisestakin.
Hei!
Olen aloittelemas tänään kaalisoppa diettiä, kun matka lähestyy ja bikineiden välistä pursuaa ylimääräistä ja samalla ajattelin myös et säästän kivasti matkakassaan rahaa kun syön keittoa, kun aineksiin menee hädin tuskin kahden päivän ruokabudjetti euromäärää...
eli mites meni sun kokeilu? tippuko kilot? tuliko takas?
Odottelen jo matkaani, toivon mukaan... "oloni on kevyempi, bikinit on sopivat ja käyttörahaa on paljon... " :D
saas nähdä miten tytön käy... motivaatiota on ainakin.... - nomeko
aloittelija sopankeittäjä kirjoitti:
Hei!
Olen aloittelemas tänään kaalisoppa diettiä, kun matka lähestyy ja bikineiden välistä pursuaa ylimääräistä ja samalla ajattelin myös et säästän kivasti matkakassaan rahaa kun syön keittoa, kun aineksiin menee hädin tuskin kahden päivän ruokabudjetti euromäärää...
eli mites meni sun kokeilu? tippuko kilot? tuliko takas?
Odottelen jo matkaani, toivon mukaan... "oloni on kevyempi, bikinit on sopivat ja käyttörahaa on paljon... " :D
saas nähdä miten tytön käy... motivaatiota on ainakin....Heippa!
Olen taas koittamassa kaalikeittodieettiä, jos tällä kertaa onnistuisin paremmin :) Ensimmäinen päivä menossa ja ihan hyvä olo, paitsi koko kämppä haisee keitolle :l päikkäreiden jälkeen tosin teki mieli oksentaa. Söin ekan kerran mitään vasta viiden jälkeen, joten en tiedä pitäisikö ottaa 1. päivä huomenna uudestaan, jotta toimisi. Sen näkee huomenna tekeekö mieli kurkkua sun muuta 8) Ajattelin olla vaan viikon ja pitää pari päivää taukoa ja alkaa uudestaan.
Tsemppia kaikille! Ilmoitelkaa tuloksianne :) - diettaaja
nomeko kirjoitti:
Heippa!
Olen taas koittamassa kaalikeittodieettiä, jos tällä kertaa onnistuisin paremmin :) Ensimmäinen päivä menossa ja ihan hyvä olo, paitsi koko kämppä haisee keitolle :l päikkäreiden jälkeen tosin teki mieli oksentaa. Söin ekan kerran mitään vasta viiden jälkeen, joten en tiedä pitäisikö ottaa 1. päivä huomenna uudestaan, jotta toimisi. Sen näkee huomenna tekeekö mieli kurkkua sun muuta 8) Ajattelin olla vaan viikon ja pitää pari päivää taukoa ja alkaa uudestaan.
Tsemppia kaikille! Ilmoitelkaa tuloksianne :)Noniin, tänään teen illalla keiton ja huomenna pitäisi alottaa viikon kestävä kuuri näin alkuun. Olisi kiva jos voisin jonkun kanssa kertoa kuinka päivä on sujunut ja miten dieetti on onnistunut. Oletko missä vaiheessa menossa, vieläkö diettaat keitolla?
Vielä semmoinen kysymys, laitoitko keittoon kaksi vihreää paprikaa vai yhden punasen ja keltaisen? toisessa paikassa sanotaan toisin, en tiedä miten tekisin, onkohan sillä kovinkaan paljon väliä? :o
Toivottavasti vastailet viestiini :) - soppaaja
diettaaja kirjoitti:
Noniin, tänään teen illalla keiton ja huomenna pitäisi alottaa viikon kestävä kuuri näin alkuun. Olisi kiva jos voisin jonkun kanssa kertoa kuinka päivä on sujunut ja miten dieetti on onnistunut. Oletko missä vaiheessa menossa, vieläkö diettaat keitolla?
Vielä semmoinen kysymys, laitoitko keittoon kaksi vihreää paprikaa vai yhden punasen ja keltaisen? toisessa paikassa sanotaan toisin, en tiedä miten tekisin, onkohan sillä kovinkaan paljon väliä? :o
Toivottavasti vastailet viestiini :)Eilen tein sopan ja täytyy sanoa että etoi aika hyvin kun olin ison lautasellisen sitä syönyt. Aion silti sitkeästi jatkaa sopan lusikointia. Jos ei muuten mene niin soseutan. Muusta en vielä tiedä kuin että vessassa saa juosta. Liikapainoa minulla ei nyt muutenkaan ole, mutta jos pääsen parista kilosta eroon niin ei sekään haittaa :)
- tänään tämän kuurin
soppaaja kirjoitti:
Eilen tein sopan ja täytyy sanoa että etoi aika hyvin kun olin ison lautasellisen sitä syönyt. Aion silti sitkeästi jatkaa sopan lusikointia. Jos ei muuten mene niin soseutan. Muusta en vielä tiedä kuin että vessassa saa juosta. Liikapainoa minulla ei nyt muutenkaan ole, mutta jos pääsen parista kilosta eroon niin ei sekään haittaa :)
Unhohdin laittaa varsisellerin keittoon ja nyt koitan kiettää sitä tuolla erikseen. Jos keittäisi oikeen kauan niitä niin ehkä niistä lähtisi makua.
Luulempa että tämän "ihmekeiton" salaisuudet on ne, että se poistaa nestettä ja toinen on se, että sen syöminen kuluttaa enemmän kun siinä on kaloreita. Kun meneehän ruuansulatukseen ym ruuan käsittelyynkin tietenkin energiaa ja kun tuo kaalikin varmaan sulaa aika vaivalloisesti niin kroppa tekee enemmän töitä.
- laihis85
4. päivä rasvanpolttokeitto -dieettiä ja 4kg lähteny. Kaksi ekaa päivää tuskasia. Keitonki kun tekee oikein ni hyvin maistuu. Kasviksia ja vihanneksia ei saa pelätä. NAM!
- soppatyttö
Heips! Ajattelin itsekin aloittaa tuon soppadieetin. Mua kuitenkin huolestuttaa, että tuleeko ne kilot, jotka ton dieetin aikana lähtee, takaisin kun sen lopettaa vai pitääkö sitä vaan jatkaa??
- Eräs miäs
soppatyttö kirjoitti:
Heips! Ajattelin itsekin aloittaa tuon soppadieetin. Mua kuitenkin huolestuttaa, että tuleeko ne kilot, jotka ton dieetin aikana lähtee, takaisin kun sen lopettaa vai pitääkö sitä vaan jatkaa??
Lueskelin tätä viestiketjua "dieettisopasta" ja kommentoin hieman.
Perusasia laihdutuksessa on, että syö vähemmän kaloreita kuin kuluttaa, mutta sitten pitäisi erottaa
viellä se, että mitä se pois lähtenyt kilomäärä on. Tämä palstalla oleva keitos on todella tehokas nesteenpoistaja ja viikossa lähtee helposti useita kiloja pois. Moni kuitenkin saattaa ihmetellä miksi ne kilot tulevat takaisin niin nopeasti... No ihan siitä syystä, että laihtuminen keitolla perustuu pääosin nesteen poistoon ja se neste tulee pian takaisin jo pelkästää suolaisen ruuan syömisellä. Toki rasvaakin palaa jonkin verran, mutta jos on pelkällä soppadieetillä niin se rasvanpoltto ei ole kovinkaan tehokasta. Ne proteiinit ja rasvat kun tarvitaan kuitenkin rasvanpolttoon. Luit oikein, keho tarvitsee rasvaa rasvanpolttoon!
Pysyvämpiä ja tehokkaampia oikean rasvan hävittämiseen on sellainen malli, että korvaa tuolla keitolla lounaan tai päivällisen ja muuten syö vähähiilihydraattisen ruokavalion. Mitä tulee muuten näihin nettikeskustelujen asiantunteviin neuvoihin, on niiden noudattamisessa hyvä käyttää vanhaa kunnon maalaisjärkeä jota voi käyttää kaupungissakin:-) Eli jos hieman perehtyy ravintoaineiden vaikutuksiin ihmiseskehossa niin oppii nopeastikin mitä "voi syödä ja mitä kannattaa jättää pois". Lisäksi sen oman kehonäänen kuunteleminen on tärkeää (en tarkoita äänillä kaalisopan aiheuttamia suolistokaasun purkauksia), eli keho kertoo meille yllättävän paljon vinkkejä olotilastaan!
Iloista mieltä kaikille :-)
- Dieettisoppa vol.1
Tänään tein tuon keiton ja huomenna aloitan dieetin. Olen jo ennakkoon käynyt lukemassa ihmisten kokemuksia ko. keitosta niin osaan itsekin varautua mahdollisiin huonoihin puoliin ja keiton "tökkimiseen".
2vk kuluttua on lähtö etelänlomalle ja aion saada ainakin muutaman sentin kuristettua vartalosta. Olen siis 170cm ja 56kg, vyötärönympärys tänään illalla (vatsa"löysänä") kapeimmasta kohdasta 68cm ja navan alta 79cm, lantio 93cm. - murq11
NAM! mielestäni keitosta tuli hyvää ja täälä kun aikaisempia viestejä lueskelin niin joku mussutti että ei 10 min voi tulla hyvää ja että yhdistelmä ei voisi olla hyvä.. 10 min kiehua ja sitten puolisen tuntia hauduttaen pienellä lämmölllä luki ainakin ohjeessa jota käytin! lopuksi vielä soseutin ja hyvää tuli! Monet täällä hehkuttavat maustamisella ja äitinikin kertoi että on itse kyseistä keittoa tehnyt joskus ja mausdtanut vaikka millä, mutta mielestäni kyllä tuo noinkin menee, tosin se on tottakai maku asia, itse en vain ole totuttanut makuaistiani syömään vahvasti maustettuja ruokia, ja turhaa suolaa vältän muutenkin. mutta saattaa olla että voisin kokeilla jollain mausteella niin ei sitten ole liian yksitoikkoista joka päivä syödä saman makuisena:) olen ihan tyytyväinen ollut itseeni mutta nyt on päässyt pari kiloa tulemaan kun on ollut pääsiästä ja vappua ja mur... ajattelin heittää ne tällläkeinoin pois, tosin äiti kyllä valittanut että ei pitäisi millekkään dieeteille ryhtyä kun massu turhan pieni kuulemma...
- ei mulle
Aloitin soppadietin eilen, tänään aamulla aivan hirveä olo. Sydän pumppas tuhatta ja sataa, hikoilin, pyörytti ja muuten vaan huono olo. On oksettanutkin, piti oikein kontata lattialla kun ei jalat kantanu.
Niin paljon nyt lueskellut dietista ja pakko todeta että tämä ei voi olla terveydelle hyvä, kun proteiinia ja rasvojakin pitäisi saada. Ja jos näin huono olo tästä tulee niin ei ole sen arvoista että viikossa menee vain lihakset ja nesteet.
Palaan siis takaisin järkevään syömiseen! ruokaa, nam! - LUUSERILAIHDUTTAJIL
Läskit vaan valittaa ja kirjoittelee netissä. Käyttäkää tämäkin aika itsetunnon kohottamiseen.
Vali vali voi voi onpa rankkaa.
Muutama kilo putoaa varmasti ohjetta loppuun asti orjallisesti noudattaen. Mutta etpä läski pysty kun pää on pipi tai jokumuu tekosyy syödä yllättää.
ITSEKURIA LUUSERILAIHDUTTAJA PRKLE!!! - Hullunainen
Toimii todella hyvin henkilolle joka jo valmiiksi noudattaa terveellista ruokavaliota, ja joka tahtoo vain paasta eroon esim. joulukiloista yhta nopeasti kuin ne tulikin. Niille, jolla muutenkin on parantamisen varaa ruokavaliossa en suosittele, silla dietin jalkeen taas lihoo ja varmasti. Tarkeinta on, etta normaali ruokavalio pysyy kevyena.
Olen ollut talla dietilla useita kertoja, ja kokemuksesta tiedan, etta kolmannen paivan jalkeen kun saan banaania ja jugurttia tulee repsahdus ja syonkin sitten mita sattuu. Siispa en yrittakkaan vetaa koko viikkoa talla dietilla. Kolme paivaa kylla menee ihan hyvin, ja sen aikana lahtee 2-3 kiloa. Ja sitten jaksaa viela sen jalkeenkin katsoa etta mita suuhinsa pistaa, eika tule nalkaisena ahmittua heti kiloja takaisin. Jaa vaan kevyempi olo ja hyva mieli. =)
(pahoittelen ettei ylkomisessa nappiksessa ole tiettyja merkkeja. Kylla varmaan saatte selvaa siita huolimatta.) - dankjyyyy
Toimiiko tää normipainoisillakin? 60 kg ja 173 cm pitkä olen. Pitäis saada viisi kiloa pois.
Onks tää sopiva vain niille joilla on paljon, mistä ottaa pois? Pelkään syödä liikaa keittoa - voiko paino nousta jos syö ennen nukkumaan menoa paljon ja sitten aamulla käy vaa'alla? - Jumppanen9
Iltapala taivaasta
Rakkaat kyläläiset: Ihania nuo kattilat voi kuinka aurinko purppurana iltaruskossa valuneepi,
hän kattilan kulmakarusellistä kolauttaapi varovasti induktiolle, hiekka on väsynyt, tööttään alastoman broilerin seiskytviis asteiselle alfa teräkselle, avot napsahti kaunis rusketus kolmessa minuutissa.Mausteet pinalle ja tiivis kansi kiinni, coopertestin verran aikaa illan hämärtyessä ja täydellinen mehukas linnuntissi valmiina. Aaah. Made in Tupperware
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839