Eli tilava diesel auto pitäisi saada. Tila-autot ei ole riittävän isoja. Istumapaikkoja minimissään 5. Nyt kuitenkin mietityttää nuo tulevat veromuutokset ym. asiat. Eli kannattaako laittaa esim. Transporter/Caravelle retkeilyautona vai henkilöautona? Jos retkeilyauto niin eikös tulevat käyttömaksut painon mukaan ja jos henkilöauto niin päästölappujen mukaan.
Vai ostaisiko suosiolla kuorma-auton... Silloin tosin joutuu ajamaan kaikki ajot itse.
pakettiauto vai pakettiauto henkilöautona
28
6951
Vastaukset
- ........
Käyttömaksu n. satasen kuussa teki mitä vain
- paku-vaku
ei kait se ihan noin mene?
- .........
paku-vaku kirjoitti:
ei kait se ihan noin mene?
Itse maksan veroa 130 euroa
- paku-vaku
......... kirjoitti:
Itse maksan veroa 130 euroa
Eli siis nythän siis on tulossa/tullut se veromuutos eli vaikkapa retkeilyautoksi rekisteröidystä Transporteristra/Caravellestä saa maksella kohta perusveron (n.120-140e) lisäksi yli 400 jopa melkein 600e käyttövoimaveroa. Tämä käyttövoimavero lasketaan siis painon mukaan.
Eikös sama tule pakuihin?
Jos taas sama auto henkilöauto, perusvero ilmeisesti sama, mutta käyttövomaveron saattaisi saada päästöjen mukaan ja olla hieman pienempi?
meneekö näin? - meikä33333
paku-vaku kirjoitti:
Eli siis nythän siis on tulossa/tullut se veromuutos eli vaikkapa retkeilyautoksi rekisteröidystä Transporteristra/Caravellestä saa maksella kohta perusveron (n.120-140e) lisäksi yli 400 jopa melkein 600e käyttövoimaveroa. Tämä käyttövoimavero lasketaan siis painon mukaan.
Eikös sama tule pakuihin?
Jos taas sama auto henkilöauto, perusvero ilmeisesti sama, mutta käyttövomaveron saattaisi saada päästöjen mukaan ja olla hieman pienempi?
meneekö näin?Tässä kun muita juttuja etsin niin sattui osumaan silmiini nämä keskustelut. Eli itselläni on volkkarin caravelle 7 1 ja rekisteröity henkilöautoksi, maksan diesel veroa 900€/vuosi kaikenkattava vakuutus 235€/osa eli lähemmäs 900€/vuosi sekin. Diesel on toki halvempaa ja sitä kuluu vähemmän vaikka mitkä kirjaoppineet inisisivät vastaan!
Älkää hyvät ihmiset kyselkö näistä asioista randomihmisiltä netissä vaan soittakaa sinne AKE:en tai muuhun missä on totuus heti ulottuvilla, he kyllä opastavat sielä ja vieläpä ilmaseks :)
- KiKi.
ELi ostat normaalin pakun, jossa on edessä penkit kolmelle, ja takana "tilapäisistuimet" kolmelle (Tämä vaatii kyllä normaalin kokoisen pakun, ei minipakuja, kuten transporter/hiace) näinollen ei tule veroseuraamuksia.
Toki jos haluat välttämättä yli 6 paikkaa, ja penkit "menosuuntaan" niin kannattaa tehdä retkeilyautoksi, koska minimivarusteet saa helpolla integroitua lähes näkymättömiin.
Mutta normaalina henkilöautona ei kananta kyllä ostaa pakua, koska sitten on maksut jo liian isoja, hyötyyn nähden (saa ajaa sen 120)
Kuormurina ei kannata ostaa, koska kostaantuu todellakin ajokorttiasioissa, sekä tulee monia läpikulku- ja pyskäköitniongelmia yms, eikä saa edes ajaa kuin 80km/h
Eli itse ostaisin pakun, ja tekisin tilapäispenkit siihen...- paku-vaku
"ELi ostat normaalin pakun, jossa on edessä penkit kolmelle, ja takana "tilapäisistuimet" kolmelle (Tämä vaatii kyllä normaalin kokoisen pakun, ei minipakuja, kuten transporter/hiace) näinollen ei tule veroseuraamuksia."
Mitä veroseuraamuksia tarkoitat? Tuon käyttövoimaveromuutoksen takiahan molemmissa tulee olemaan ihan helvetilliset käyttövoimaverot.
"Toki jos haluat välttämättä yli 6 paikkaa, ja penkit "menosuuntaan" niin kannattaa tehdä retkeilyautoksi, koska minimivarusteet saa helpolla integroitua lähes näkymättömiin."
"Mutta normaalina henkilöautona ei kananta kyllä ostaa pakua, koska sitten on maksut jo liian isoja, hyötyyn nähden (saa ajaa sen 120)"
Jos esim. auto painaa 2500kg on käyttövoimavero
Retkeilyautossakin tulee olemaan käyttövomavero hyvin suuri.
"Kuormurina ei kannata ostaa, koska kostaantuu todellakin ajokorttiasioissa, sekä tulee monia läpikulku- ja pyskäköitniongelmia yms, eikä saa edes ajaa kuin 80km/h"
Minulla on C-kortti. Miten eroaa pysäköinti esim. paku-Sprinterillä tai kuorma-auto Sprinterillä? (Ei mitenkään.) Aika vähän tulee todennäköisesti läpikulku ongelmia...tai luulisi sitten esim. Chevy Van tms.kuskien niistä valittelevan..
Tässä vähän näistä tulevista mutoksista... Eli vanhojen pakettiautojen omistajathan tulevat maksamaan aivan helvetin korkeita käyttövoimaveroa perusveron päälle.
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2009/20090135 - paku-vaku
paku-vaku kirjoitti:
"ELi ostat normaalin pakun, jossa on edessä penkit kolmelle, ja takana "tilapäisistuimet" kolmelle (Tämä vaatii kyllä normaalin kokoisen pakun, ei minipakuja, kuten transporter/hiace) näinollen ei tule veroseuraamuksia."
Mitä veroseuraamuksia tarkoitat? Tuon käyttövoimaveromuutoksen takiahan molemmissa tulee olemaan ihan helvetilliset käyttövoimaverot.
"Toki jos haluat välttämättä yli 6 paikkaa, ja penkit "menosuuntaan" niin kannattaa tehdä retkeilyautoksi, koska minimivarusteet saa helpolla integroitua lähes näkymättömiin."
"Mutta normaalina henkilöautona ei kananta kyllä ostaa pakua, koska sitten on maksut jo liian isoja, hyötyyn nähden (saa ajaa sen 120)"
Jos esim. auto painaa 2500kg on käyttövoimavero
Retkeilyautossakin tulee olemaan käyttövomavero hyvin suuri.
"Kuormurina ei kannata ostaa, koska kostaantuu todellakin ajokorttiasioissa, sekä tulee monia läpikulku- ja pyskäköitniongelmia yms, eikä saa edes ajaa kuin 80km/h"
Minulla on C-kortti. Miten eroaa pysäköinti esim. paku-Sprinterillä tai kuorma-auto Sprinterillä? (Ei mitenkään.) Aika vähän tulee todennäköisesti läpikulku ongelmia...tai luulisi sitten esim. Chevy Van tms.kuskien niistä valittelevan..
Tässä vähän näistä tulevista mutoksista... Eli vanhojen pakettiautojen omistajathan tulevat maksamaan aivan helvetin korkeita käyttövoimaveroa perusveron päälle.
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2009/20090135Ei helvetti, olenkohan nyt sekoittanut perusveron ja käyttövoimaveron. Perusverosta taitaa tulla kokonaismassa/co2päästöperusteinen ja käyttövoimavero on edelleen kokonaismassa perusteinen ja erisuuruinen henkilö- ja pakettiautoille. Sori sekoilu.
Jos esim. pakun kokonaismassa 2800kg on perusvero vajaa 320e. Jos sama paku sattuisi olemaan kohtuu kulutuksinen ja co2-päästöt olisivatkin luokkaa 250g/km olisi perusvero n.240e.
En kylläkään tiedä minkälaisia kokonaismassoja Transporter/Vito/Sprinter/Treansit/ym pakuilla/retkeilyautoilla on.
Oikeat matkailuautot painavat vissiin jopa lähes 3500kg. - KiKi.
paku-vaku kirjoitti:
"ELi ostat normaalin pakun, jossa on edessä penkit kolmelle, ja takana "tilapäisistuimet" kolmelle (Tämä vaatii kyllä normaalin kokoisen pakun, ei minipakuja, kuten transporter/hiace) näinollen ei tule veroseuraamuksia."
Mitä veroseuraamuksia tarkoitat? Tuon käyttövoimaveromuutoksen takiahan molemmissa tulee olemaan ihan helvetilliset käyttövoimaverot.
"Toki jos haluat välttämättä yli 6 paikkaa, ja penkit "menosuuntaan" niin kannattaa tehdä retkeilyautoksi, koska minimivarusteet saa helpolla integroitua lähes näkymättömiin."
"Mutta normaalina henkilöautona ei kananta kyllä ostaa pakua, koska sitten on maksut jo liian isoja, hyötyyn nähden (saa ajaa sen 120)"
Jos esim. auto painaa 2500kg on käyttövoimavero
Retkeilyautossakin tulee olemaan käyttövomavero hyvin suuri.
"Kuormurina ei kannata ostaa, koska kostaantuu todellakin ajokorttiasioissa, sekä tulee monia läpikulku- ja pyskäköitniongelmia yms, eikä saa edes ajaa kuin 80km/h"
Minulla on C-kortti. Miten eroaa pysäköinti esim. paku-Sprinterillä tai kuorma-auto Sprinterillä? (Ei mitenkään.) Aika vähän tulee todennäköisesti läpikulku ongelmia...tai luulisi sitten esim. Chevy Van tms.kuskien niistä valittelevan..
Tässä vähän näistä tulevista mutoksista... Eli vanhojen pakettiautojen omistajathan tulevat maksamaan aivan helvetin korkeita käyttövoimaveroa perusveron päälle.
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2009/20090135Maksut ovat kaikilta osin tismalleen samat kuin 3 paikkaisessa pakussa vaikka olisikin ne tilapäisistuimet, eli käyttövoimavero tai autovero ei muutu miksikään.
JA pysäköinti vastaavalla spintterillä kuormurina ja pakuna on se ero, että monessa paikkaa voi olal pysäköinti kielletty kuorma-autoille, samoin läpiajo, toki jos on niin kusipää että ajattelee ettei noi kiellot koske pakun näkösiä autoja, ja antaa mennä vaan, niin menkööt, ja onko kaikilla sun perheenjäsenillä, ja kavereilla myös se C1-kortti, tuskin, tämän takia itsekin muutin aikoinaan ostamani 3510 kilosen ducaton 3500 kiloseksi henkilöautoksi (matkailuauto) jolloin sitä saa ajaa B-kortilla, eikä tulut veroseuaamuksia, ja ei voisi vähempää kiinnostaa mitä maksut ovat uudistuksen jälkeen tai ennen, koska kun lasku tulee postissa, niin maksan sen...
Ja toki oma autoni 05, mutta jos on varaa ajaa vanhalla jenkkipaskalla tai muuten vaan vanhalla romulla, niin maksakoot lisäverot, kyllä teillä niihinn varaa on... - paku-vaku
KiKi. kirjoitti:
Maksut ovat kaikilta osin tismalleen samat kuin 3 paikkaisessa pakussa vaikka olisikin ne tilapäisistuimet, eli käyttövoimavero tai autovero ei muutu miksikään.
JA pysäköinti vastaavalla spintterillä kuormurina ja pakuna on se ero, että monessa paikkaa voi olal pysäköinti kielletty kuorma-autoille, samoin läpiajo, toki jos on niin kusipää että ajattelee ettei noi kiellot koske pakun näkösiä autoja, ja antaa mennä vaan, niin menkööt, ja onko kaikilla sun perheenjäsenillä, ja kavereilla myös se C1-kortti, tuskin, tämän takia itsekin muutin aikoinaan ostamani 3510 kilosen ducaton 3500 kiloseksi henkilöautoksi (matkailuauto) jolloin sitä saa ajaa B-kortilla, eikä tulut veroseuaamuksia, ja ei voisi vähempää kiinnostaa mitä maksut ovat uudistuksen jälkeen tai ennen, koska kun lasku tulee postissa, niin maksan sen...
Ja toki oma autoni 05, mutta jos on varaa ajaa vanhalla jenkkipaskalla tai muuten vaan vanhalla romulla, niin maksakoot lisäverot, kyllä teillä niihinn varaa on...Vähän v-mäinen asenne...jotkut ei voi tai halua laittaa autoon kovinkaan paljoa rahaa kiinni ja haluavat minimoida erilaiset käyttömaksut (perusvero ja käyttövoimavero). Kuorma-autossahan nuo ovat kaikkein halvimmat.
Sinullahan tulee olemaan tuossa autossasi aika kovat perusverot ja käyttövoimaverot..viimeistään veromuutoksen jälkeen.
Vaimolla ei vielä ole c-korttia, kohta on. Lapset ei ajele autolla vielä ainakaan 15-vuoteen. Kavrit&tutut saa ajella edelleenkin omilla autoillaan.
ps. Enkä muuten paljoa elvistelisi jollain Ducatolla. - KiKi.
paku-vaku kirjoitti:
Vähän v-mäinen asenne...jotkut ei voi tai halua laittaa autoon kovinkaan paljoa rahaa kiinni ja haluavat minimoida erilaiset käyttömaksut (perusvero ja käyttövoimavero). Kuorma-autossahan nuo ovat kaikkein halvimmat.
Sinullahan tulee olemaan tuossa autossasi aika kovat perusverot ja käyttövoimaverot..viimeistään veromuutoksen jälkeen.
Vaimolla ei vielä ole c-korttia, kohta on. Lapset ei ajele autolla vielä ainakaan 15-vuoteen. Kavrit&tutut saa ajella edelleenkin omilla autoillaan.
ps. Enkä muuten paljoa elvistelisi jollain Ducatolla.Mikäs 05 verovapaassa pakussa nousisi, ei mikään maksu, ja muutama kymppi sinne tai tänne, tosiaan käyttövoimaverohan noin 80€ vuodessa, ja perusvero noin satasen, tarkkoja summia en tiedä, koska EI KIINNOSTA.
Toki kuorma-autossa nuo maksut ovat halvemmat, mutta loppuu se nopea ajaminen, lisäksi ei saa pysäköidä niin vapaasti, läpiajokiellot, katsastus tulee kalliimmaksi, yms muuta pientä kivaa.
Ja mun mielestä Ducato on aikas hyvä paku, vai miten on, paljonkos meseen maksoikaan ne sähköikkunat, entäs keskuslukko, entäs jos siihen laittoi sen kaukosäädönkin vielä, entä sähköpeilit, paljonkos ne nostikaan hintaa? - paku-vaku
KiKi. kirjoitti:
Mikäs 05 verovapaassa pakussa nousisi, ei mikään maksu, ja muutama kymppi sinne tai tänne, tosiaan käyttövoimaverohan noin 80€ vuodessa, ja perusvero noin satasen, tarkkoja summia en tiedä, koska EI KIINNOSTA.
Toki kuorma-autossa nuo maksut ovat halvemmat, mutta loppuu se nopea ajaminen, lisäksi ei saa pysäköidä niin vapaasti, läpiajokiellot, katsastus tulee kalliimmaksi, yms muuta pientä kivaa.
Ja mun mielestä Ducato on aikas hyvä paku, vai miten on, paljonkos meseen maksoikaan ne sähköikkunat, entäs keskuslukko, entäs jos siihen laittoi sen kaukosäädönkin vielä, entä sähköpeilit, paljonkos ne nostikaan hintaa?No tuossa sinun verovapaassa -05 Ducatossa kokonaismassaa taitaa olla jotain 2900kg joka tarkoittaa että maksat kohta reilua 300e perusveroa. Tähän päälle vielä sitten se käyttövoimavero, joka tosin onneksi ei ole kovinkaan paljon.
- Portteristi
paku-vaku kirjoitti:
Ei helvetti, olenkohan nyt sekoittanut perusveron ja käyttövoimaveron. Perusverosta taitaa tulla kokonaismassa/co2päästöperusteinen ja käyttövoimavero on edelleen kokonaismassa perusteinen ja erisuuruinen henkilö- ja pakettiautoille. Sori sekoilu.
Jos esim. pakun kokonaismassa 2800kg on perusvero vajaa 320e. Jos sama paku sattuisi olemaan kohtuu kulutuksinen ja co2-päästöt olisivatkin luokkaa 250g/km olisi perusvero n.240e.
En kylläkään tiedä minkälaisia kokonaismassoja Transporter/Vito/Sprinter/Treansit/ym pakuilla/retkeilyautoilla on.
Oikeat matkailuautot painavat vissiin jopa lähes 3500kg.Verot menee nyt todellakin niin, että henkilö -ja pakettiautojen perusvero menee päästöjen mukaan. Kuitenkin ennen 2001/2002 rekisteröidyissä henkilöautoissa ja ennen 2006/2008 rekisteröidyissä pakettiautoissa painon mukaan. Lisäksi käyttövoimavero menee kuten ennenkin.
Syncro Transporterin kokonaismassa on 2800 kg ja perusveroa napsahtaa nyt 316 euroa vuodessa. Lisäksi menee dieselveroa 684 euroa. Auto on siis 9 paikkainen bussi. Matkailuautoksi katsastamalla käyttövoimavero tippuisi noin 100 euroon.
Jos hankkisin tällä hetkellä uutta kulkinetta, olisi Sprinter kuorma -autona saksasta hakien vahvoilla. - KiKi.
paku-vaku kirjoitti:
No tuossa sinun verovapaassa -05 Ducatossa kokonaismassaa taitaa olla jotain 2900kg joka tarkoittaa että maksat kohta reilua 300e perusveroa. Tähän päälle vielä sitten se käyttövoimavero, joka tosin onneksi ei ole kovinkaan paljon.
Kokonaispaino on 3500 kiloa, ennen ko. autossa se oli 3510 mutta pienten muutosten jälkeen onnistuttiin pudottamaan sitä 10 kilolla, ihan vaan siksi että saa ajaa B-kortilla...
Tuskin ne perusverot nyt sentään tommosiin luokkiin nousee... - KiKi.
Portteristi kirjoitti:
Verot menee nyt todellakin niin, että henkilö -ja pakettiautojen perusvero menee päästöjen mukaan. Kuitenkin ennen 2001/2002 rekisteröidyissä henkilöautoissa ja ennen 2006/2008 rekisteröidyissä pakettiautoissa painon mukaan. Lisäksi käyttövoimavero menee kuten ennenkin.
Syncro Transporterin kokonaismassa on 2800 kg ja perusveroa napsahtaa nyt 316 euroa vuodessa. Lisäksi menee dieselveroa 684 euroa. Auto on siis 9 paikkainen bussi. Matkailuautoksi katsastamalla käyttövoimavero tippuisi noin 100 euroon.
Jos hankkisin tällä hetkellä uutta kulkinetta, olisi Sprinter kuorma -autona saksasta hakien vahvoilla.Kun mulla on 2005 vuoden ducato, joka on oikeasti pakettiauto, mutta väliseinään paksunnettu senverran, että siihen on saatu asennettua asuntoauton minimivarustus, joten auto on rekisteriotteen mukaan henkilöauto (eli asuntoauto).
Eli tässä autossa ei tule käyttömaksu nousemaan koska se menee päästöjen mukaan, eikö vain? no anyway aivan sama mitä ne maksut on, maksettava ne silti on...
Ja olihan tuo auto ennen reksiteröitynä kuormuriksi, mutta ajokorttiongelman takia ei sitä sellaisena voinut pitää, ja jos olisi muuttanut pakuksi, olisi tullut kovat veroseuraamukset... - paku-vaku
KiKi. kirjoitti:
Kun mulla on 2005 vuoden ducato, joka on oikeasti pakettiauto, mutta väliseinään paksunnettu senverran, että siihen on saatu asennettua asuntoauton minimivarustus, joten auto on rekisteriotteen mukaan henkilöauto (eli asuntoauto).
Eli tässä autossa ei tule käyttömaksu nousemaan koska se menee päästöjen mukaan, eikö vain? no anyway aivan sama mitä ne maksut on, maksettava ne silti on...
Ja olihan tuo auto ennen reksiteröitynä kuormuriksi, mutta ajokorttiongelman takia ei sitä sellaisena voinut pitää, ja jos olisi muuttanut pakuksi, olisi tullut kovat veroseuraamukset...Ahaa...ok. Tuotahan ajoin periaatteessa takaa ihan ensimmäisessä aloitus viestissäni eli että kierretään tuota kokonaismassan perusteella verotusta jos auto on muuten vähä-CO2-päästöinen.
Mutta mitä ne asuntoautojen omistajat sitten valittaa kun perusverot on ihan helvetin paljon ja ottavat pois kilvistä siksi aikaa kun autoa ei käytetä? - paku-vaku
paku-vaku kirjoitti:
Ahaa...ok. Tuotahan ajoin periaatteessa takaa ihan ensimmäisessä aloitus viestissäni eli että kierretään tuota kokonaismassan perusteella verotusta jos auto on muuten vähä-CO2-päästöinen.
Mutta mitä ne asuntoautojen omistajat sitten valittaa kun perusverot on ihan helvetin paljon ja ottavat pois kilvistä siksi aikaa kun autoa ei käytetä?jatkoa... Ilmeisesti sitten ne tarkoittavat noita Oikeita Matkailuautoja eikä näitä ns. pakettiautojen rungolla olevia henkilöautoja joihin on tehty tiettyjä muutoksia jotta ne olisivat melkein kuin matkailuautoja...retkeilyautoja. Hitto, hyvä homma jos tämä on vielä mahdollista!
- paku-vaku
paku-vaku kirjoitti:
jatkoa... Ilmeisesti sitten ne tarkoittavat noita Oikeita Matkailuautoja eikä näitä ns. pakettiautojen rungolla olevia henkilöautoja joihin on tehty tiettyjä muutoksia jotta ne olisivat melkein kuin matkailuautoja...retkeilyautoja. Hitto, hyvä homma jos tämä on vielä mahdollista!
Jaahas...tuota onko vm.2005 saatavissa virallisia valmistajan päästölappusia? Jos ei ole niin kokonaismassa mukaan lähtee piakkoin menemään. Vissiin viimeistään vuonna 2011.
Esim. 2002 VW Caravelleen ei ole ja näin käy retkeilyauton veroille
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3059913 - KiKi.
paku-vaku kirjoitti:
Ahaa...ok. Tuotahan ajoin periaatteessa takaa ihan ensimmäisessä aloitus viestissäni eli että kierretään tuota kokonaismassan perusteella verotusta jos auto on muuten vähä-CO2-päästöinen.
Mutta mitä ne asuntoautojen omistajat sitten valittaa kun perusverot on ihan helvetin paljon ja ottavat pois kilvistä siksi aikaa kun autoa ei käytetä?Lakia voisi muuttaa niin että asuntoautosta ei tarvitse maksaa käyttövoimaveroa, ei käyttömaksuja, eikä hankitaveroa, JOS ei omista vakituista asuntoa, näinollen ne jotka OIKEASTI käytää asuntoautoa, selvisivät halvemmalle, ja taas he, jotka omaavat oman asunnon, heille voisi laittaa asuntoauton käyttömaksuksi vaikkapa 861,30€/vuosi
- KiKi.
paku-vaku kirjoitti:
jatkoa... Ilmeisesti sitten ne tarkoittavat noita Oikeita Matkailuautoja eikä näitä ns. pakettiautojen rungolla olevia henkilöautoja joihin on tehty tiettyjä muutoksia jotta ne olisivat melkein kuin matkailuautoja...retkeilyautoja. Hitto, hyvä homma jos tämä on vielä mahdollista!
Onko se asuntoauto iso 6 henkilöle tehty auto, jossa on kaikki muakvuudet jotka voi olla, tai pieni Ducaton paku, jossa on ikean 10cm paksu patja, ja muutaa muu pakollinen varuste, lain kannalta kun nämä ovat samalla viivalla, ja veikkaan että jos ostat 12000 kiloisen 200000€ maksavan asutoauton, niin silloinkin rekisteriotteessa lukee "henkilöauto"
- paku-vaku
KiKi. kirjoitti:
Onko se asuntoauto iso 6 henkilöle tehty auto, jossa on kaikki muakvuudet jotka voi olla, tai pieni Ducaton paku, jossa on ikean 10cm paksu patja, ja muutaa muu pakollinen varuste, lain kannalta kun nämä ovat samalla viivalla, ja veikkaan että jos ostat 12000 kiloisen 200000€ maksavan asutoauton, niin silloinkin rekisteriotteessa lukee "henkilöauto"
Joo...oli miten oli, mutta tällä hetkellä näyttää siltä että noihin vanhempiin, ilman Co2-päästötietoja oleviin retkeilyautoihin, tulee perusvero määräytymään kokonaismassan mukaan. Ja se on mielestäni aika paljon... Tosin dieselkäyttöisissä käyttövoimavero tulee määräytymään onneksi pakettiautojen mukaan, jolloin kokonaisvero=perusvero käyttövoimavero ei ole hirvän paljon kun vertaa sitä tavalliseen diesel-henkilöautoon jonka kokonaisverot on saatavaan hyötyyn (pienet tilat, yleensä pieni maavara jne vs. paku) on suuret (perusvero yleensä ~120-170e käyttövoimavero 450-550e).
- paku-vaku
KiKi. kirjoitti:
Lakia voisi muuttaa niin että asuntoautosta ei tarvitse maksaa käyttövoimaveroa, ei käyttömaksuja, eikä hankitaveroa, JOS ei omista vakituista asuntoa, näinollen ne jotka OIKEASTI käytää asuntoautoa, selvisivät halvemmalle, ja taas he, jotka omaavat oman asunnon, heille voisi laittaa asuntoauton käyttömaksuksi vaikkapa 861,30€/vuosi
Ei todellakaan. Mieluummin sitä veroa pitäisi siirtää siihen polttoaineeseen. Ei auto saastuta jos sillä ei ajeta.
Eikös ne kaavaile taas jotain muutosta...perusveroa ja käyttövoimaveroa alemmas--->polttoaineiden hintaa ylemmäs. Ei ehkä ihan huono suunta.
Tosin ihan sama...valtio tarrvitsee aina vain enemmän rahaa yhä kasvavaan, melko aikaansaamattomaan ja kalliseen, virkakoneistoon, mamuiluun ym ym. Ja artisti maksaa. - katais-vero
KiKi. kirjoitti:
Kokonaispaino on 3500 kiloa, ennen ko. autossa se oli 3510 mutta pienten muutosten jälkeen onnistuttiin pudottamaan sitä 10 kilolla, ihan vaan siksi että saa ajaa B-kortilla...
Tuskin ne perusverot nyt sentään tommosiin luokkiin nousee...3500 kiloselle käyttömaksu on 485 euroo. kuorma autos sitä ei oo lainkaan.
- kuorma-auto ei saast
paku-vaku kirjoitti:
No tuossa sinun verovapaassa -05 Ducatossa kokonaismassaa taitaa olla jotain 2900kg joka tarkoittaa että maksat kohta reilua 300e perusveroa. Tähän päälle vielä sitten se käyttövoimavero, joka tosin onneksi ei ole kovinkaan paljon.
http://www.iltasanomat.fi/autot/1775025 voipi pensiinivani kaasarikoneella olla näillä pensan hinnoilla lähes ilmanen auto.
- KiKi.
katais-vero kirjoitti:
3500 kiloselle käyttömaksu on 485 euroo. kuorma autos sitä ei oo lainkaan.
Että ois pitänyt niinku pitää kokonaispaino 3510 kilossa, taasen maksaa katsastuksesta enemmän, sekä saada kaupanpäälle läpiajo- ja pysäköintiongelmat, sekä ajaa itse kaikki ajot, aivan kaikki?
Kuten sanottu, kun postissa tulee käyttömaksu yms, niin se maksetaan, ja sillä selvä
- Tilaa-
Tämän Hyundain saa paku ja bussiversiona:
http://www.autokanta.com/pikavuoro/tekniikka_ja_koeajot/pikkubussit/?x138765=263402- paku-vaku
tilaa- kirjoitti:
Hyundaissa on tilaa:
http://www.scenic-tours.be/scenictours_nl2/articles.php?lng=nl&pg=126On kyllä fiksun näköinen. Takapotku miinusta...eikös Hyundaita ollut nelikkonakin? Joko tuollaiselle valmstaja antaa co2-lukemat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101525- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229