Kyselen luonnonmukaisia tai kotitekoisia ihonhoitovinkkejä, mitä olette käyttäneet! Itse olen laiminlyönyt ihonhoitoani, ja olen myös joillekin kosmetikan kemikaaleille allerginen. Jonkinlaista vastustusta koen kosmetologin suosittelemaan hoito- ja tuotearsenaalia vastaan. Varani eivät riitä siihen kaikkeen. Lisäksi en ole tottunut päivittäin pelaamaan lukuisten purkkien ja purnukoiden kanssa. Eli olen nyt pohdintavaiheessa, mitä tekisin. Ihoni on sekaiho, enemmän kuiva kuin rasvainen. Paikoin hilseilevä. Satunnaisia näppyjä voi tulla, mutta ei häiritsevästi.
Olen kokeillut öljystä ja sokerista tehtyä kuorintanaamiota. Nuorena ihoni oli rasvaisempi, ja joskus kokeilin (muistaakseni) hiivasta ja sitruunamehusta tehtyä naamiota. Olen kokeillut myös pestä kasvoja suolalla hieromalla, eikä sekään ihan paha ollut. Eli voisi olla jokin tuote kuorintaan, joku kosteutukseen, ja pääosin varmaan niillä pärjäisin.
Kotitekoisia ihonhoitovinkkejä?
4
660
Vastaukset
- a aaaa
Innostuin jokin aika sitten luomukookosöljystä, mutta se jäi ruuanlaittoon. Avocadoöljy näköjään sopii paremmin herkälle iholleni ja käytän sitä kaupan puhdistusmaidon lisänä, en kosteusvoiteena. Olen tilannut DIY-aineita netistä (osoitteita löytyy googlettamalla DIY face). Lämpöhaudehoito on kokeilussa silmänalusten kananiholle.
- ääoe
Hunajasta tulee mukavia naamioita. Itse en kuori ihoani, joten en osaa suositella siihen mitään. Kosteutukseen käyvät öljyt tai sekoitus öljyä ja aloe vera-geeliä/perusvoidetta (eli kostealle iholle laitettuna öljy sitoo sen kosteuden vaikkei itsessään kosteuta). Tykkään itse ohuista öljyistä kuten kamelia ja aprikoosinsiemen, joihin joskus sekoitan vähän kalliimpaa mansikansiemenöljyä (tuoksuu hyvälle).
- näppynaama
Tuossa alempana jo suosittelin hunaja-kahvinporonaamiota. Käytän aamukahvin jälkeen aamukahvin valmistukseen menneitä kahvinporoja. Niitä sekoitan hunajan kanssa ja laitan naamalle ja käsiin. Älä hiero, on liian karkeata kasvokuorinnaksi!
Kokeilin myös tuoreita kahvinporoja - eivät toimineet mielestäni yhtä hyvin, vaikka ajattelin, että tulee entistä parempi ... ei tullut. Ehkä hunaja yksin ei voi irrottaa tuoreesta kahvista kaikkia tarvittavia aineita? Ja sitäpaitsi tuntui hölmöltä laittaa tuoretta kahvia haaskoon sillätavoin.
toinen kotikutoinen ja tehokas aine näppylöille paikallishoitoon on sitruunamehu. Sitä tuli nuorempana myös käytettyä :D Näin vaaleaihoisella se ei valkaise - olen kuullut juttua, että sitruunalla on vaalentava vaikutus. Kaveri joskus tosi nuorena koetti säärikarvoja vaalentaa ja pehmittää sitruunamehulla, en tosin muista, onnistuiko.
Vahvalla kamomillateellä olen kevytvärjännyt vaaleita hiuksiani punertavimmiksi. Käytin sitä viimeisenä huuhteluvetenä ja annoin kuivua.
Sinkkivoide (vauvojen) vaalentaa paranevista näppylöistä aiheutuvia punaisia läiskiä, kun sitä laittaa näppylän päälle yöksi. Tosin se myös tarttuu vuodevaatteisiin ja jättää ikäviä pläikkiä :/ Tehokas on myös sellainen paikallishoito, että sekoittaa pienen nokareen Bepanthen -voidetta (sitä rasvaisempaa) ja sinkkivoidetta ja laittaa arven päälle. - Kurttunaama
Kiitoksia kaikista mukavista vinkeistä! Itse taas eilen saunassa kokeilin öljy-sokeri-kuorintaa. Taidan hieroa liian rajusti, kosmetologi käsittelee ihoa hellävaraisemmin. Poisti kyllä hilseilyä ja kostuttu samalla. Viemäriin vaan ei kannata huuhtoa, jos kokeilee, vaan pyyhkiä iholta pois, muuten on iso homma lattialiukkauden poistossa...
Sitruunamehua kokeilin kesällä hiusten vaalennukseen auringon kanssa. En saanut mitään mainittavaa tulosta, hiukset vain kuivuivat, ja jouduin leikkaamaan reippaasti lyhemmiksi. Ensi kesänä saatan kokeilla uudestaan, jos leikkaan lyhyemmiksi hiukset. Ehkä helpompi käsitellä silloin.
Mukava kuulla, että muutkin käyttävät öljyjä. Taidan käyttää jatkossakin vaihdellen ja kokeillen eri öljyjä ja yhdistelmiä. Manteliöljyä olen käyttänyt. Helokkiöljyä ajattelin kokeilla. Suun kautta tosin se ei ole radikaalia muutosta iholla aiheuttanut. Eteerisistä öljyistä olen sekoittanut joskus ihoöljyyn laventelia tai teepuuöljyä.
Iloista pääsiäisen odotusta kaikille! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1542505Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61764
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648