Heippa! Siskoni lapsi kuoli kätkyt kuolemaan vuosi sitten 4 kuukauden ikäisenä. Siskoni luki netistä ennen vauvan syntymistä kätkytkuolemista ja pelkäsi koko odotus ajan ja lapsen elin ajan että poika kuolee siihen. Pyysin häntä oleen murehtimatta kun kummiskin todennäköisyys on niin pieni. No tietysti tämä lapsi sitten kuuluikin niihin harvoihin jotka siihen kuolevat. No nii.
Mut nyt oon itse raskaana 35 4 ja pelkään itse lapseni kuolevan kätkyt kuolemaan. Olisiko täällä vanhempia jotka ovat tämän kokeneet.. Haluaisin kuulla miten tämä oikeesti käytännössä tapahtuu(en siis kaipaa mitään ohjeita) eli jos joku voisi kertoa sen päivän tapahtumat kun lapsi kuoli.
Siskoni lapsi kuoli yöllä nukkuessaan. Ei ollut mahallaan, ja tutti oli suussa. Siskoni heräsi siihen kun vauva ei ollutkaan itkenyt yöllä, mikä ei ollut hänen tapaistaan. Koitti ravistella vauvaa hereille, mutta tämäpä ei enää herännyt. Elvytystäkin koitettiin, vaikka näissä tapauksissa turhaa..
Kiitos kaikille jotka jakaa kokemuksensa kanssani.
Kätkytkuolemasta.
3
1283
Vastaukset
- serotoniini-
pitäisi määrittä serotoniini sillä amerikkalaistutkimuksen mukaan kätkytkuolema aiheutuu huomattavasta serotoniinivajeesta. Ovat mitanneet pitoisuudet.
- äippä24
Haluaisin huomauttaa, että vauvaa ei ikinä saa ravistella! Aiheuttaa pahimmassa tapauksessa vakavia aivovaurioita. Toki tuollaisessa tilanteessa kun löytää vauvansa hengittämättömänä hätääntyy, eikä mieti tekemisiään... Ravistelun vaarallisuutta ei vaan voi kuuluttaa liikaa.
Onnea sinulle raskauden johdosta ja yritä nauttia tulevasta vauvasta pelkäämättä koko ajan pahinta:) - Enkelilapsen äiti
Hei odottavamamma.
Olen menettänyt poikani kätkyt-kuolemalle, poikani oli 2kk ikäinen. Se on musertanut elämäni, mutta tunnen silti olevani hyvin vahva että jaksan kantaa tälläistä taakkaa. Mielestäni kenenkään odottavan ei tulisi stressata kätkytkuolemasta, lottovoittokin olisi suurempi mahdollisuus kuin tämä, en minäkään sitä edes ajatellut..
Poikani oli nukkunut yön aikana pois, ja useat sanovat että se on kivutonta ja uskon siihen. Poikani vain ei ollut tänne luotu maailman virtojen vietäviin, vaan taivaanlahjaksi meille suotu ja siksi muuttikin taivaisiin.
Heräsin aamulla ja näin poikani heti ja huomasin heti että poikamme ei hengitä. Huusin miehelleni että soittaa ambulanssin ja minä aloin elvyttämään, ensin makuuhuoneen lattialla ja sitten keittiön pöydällä. Ei mennyt kauaa kun ambulanssi tuli, mutta mitään ei ollut tehtävissä..
Sylini huutaa tyhjyyttä ja haluamme mieheni kanssa kauheesti pojallemme pikkusisaruksen.. Toivotaan että saisimme sellaisen lahjan, ehkä sekin auttaisi jaksamaan että olisi lapsi joka on oikeesti läsnä ja jolle voi näyttää sen kaiken rakkauden, kun nyt taas rakastan poikaani yli kaiken, joka on lähtenyt taivaisiin.
Toivon kaikkea hyvää raskauteesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302265
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261978Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121529Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121377Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951076
- 17997
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks116759