Miten on kaupan-alalla, saako osa-aikainen , sillointällöin töissä oleva arkipyhäkorvausta. Tuntipalkkainen. Nyt kun on tulossa Pitkäperjantai ja Pääsiäispäivä. Pitääkö ko. viikolla johon pyhät sijoittuvat olla joku tietty tuntimäärä töissä ( ja mikä), jotta noilta päiviltä voi korvauksen saada. Kaupan-alan TES:sta en löytänyt vastausta jonka olisin ymmärtänyt :) Minulla ei siis ole säännöllistä viikko- tai kuukausityöaikaa.
Arkipyhäkorvaus
3
3022
Vastaukset
- 31
Mikäli ko. viikolla on töitä, olet oikeutettu saamaan sopimuksessa mainitun tuntimäärän jaettuna 5:llä rahana. Ts. jos sopimus on 10 tuntinen, niin saat 2h korvauksen perjantailta. Sunnuntailta ei saa.
- alottaja
Kiitos vastauksesta. Mun työsopimuksessa vaan kun ei ole mainittu mitään tuntimärää. Olen "silloin töihin kun tarvitaan"-työntekijä. Mutta muistan että joskus aikasemmin olen saanut arkipyhäkorvauksen 6:lta tunnilta. Mutta nyt taas Jouluna vaikka olin töissä paripäivää ko. viikolla, en saanut korvauksia pyhiltä...
- Kaltzi
alottaja kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Mun työsopimuksessa vaan kun ei ole mainittu mitään tuntimärää. Olen "silloin töihin kun tarvitaan"-työntekijä. Mutta muistan että joskus aikasemmin olen saanut arkipyhäkorvauksen 6:lta tunnilta. Mutta nyt taas Jouluna vaikka olin töissä paripäivää ko. viikolla, en saanut korvauksia pyhiltä...
olen ymmärtänyt, että näihin arkipyhä korvauksiin tarvitaa joku tietty tuntimäärä viikossa. Olen extraaja ja meillä on sääntönä kaksi viikkoa ennen juhlapyhää kannataa olla ainakin 4 pvää töissä. Parhaiten saat tietoa työnantajalta tai palkanlaskijalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244