Apuliikkeet penkkiin

Salihemmo

Tässä oma listani parhaista apuliikkeistä penkkiin:
-Vipunosto eteen
-Ristitalja
-Pushdown
-Vipunosto rinnalle
-Hauiskääntö hammerotteella

Tuossa järjesteyksessä. Lisättävää?

8

1061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vallan isoja

painoja liikutella penkissä..? Kyllähän parhaat apuliikkeet koostuvat raskaista ojentaja liikkeistä, kuten kapeasta penkista ja dipistä. Penkki punnertaminen on suurelta osin kiinni ojentajien voimasta. Ainakin silloin kun sitä ei tee joku paskamaha, selkäkaarella ja ylileellä otteella, liikkeen ollessa sen 10cm mittainen. Myös vinopenkki menee noiden mainitsemiesi liikkeiden edelle ja joku takaolkapäitä vahvistava liike.

• Salihemmo

Noilla konsteilla olen saanut eniten kehitystä. Miten itse treenaat?

• ugh olen puhunut
        Salihemmo kirjoitti:

Noilla konsteilla olen saanut eniten kehitystä. Miten itse treenaat?

minulle parhaiten paukkua levytanko penkkiin antaa käsipainopenkki ja nimenomaan isoilla,vahinko
        monilla saleilla jo 50 kiloiset(ns.mopopainot) uupuu puhumattakaan isommista.mutta jos löydät isoja
        käsipainoja,niillä kun runnot menemään sarjoja.Tän jälkeen levytankopenkki tuntuu kuin jossain
        koneessa punnertelisi.
        Ojentajat on toki tärkiät,se on aivan sama mitä liikettä niille teet,kunhan paat sen verta mynttii että
        liike lakkaa sitten pudottelet alespäin ja painat löysät pois,ei tää ole rakettitiedettä.Ei ole olemassa
        kevyitä,muoto,raskaita,massa liikkeitä..on vaan olemassa liian pieniä painoja,joka ojentajaliike toimii ja
        tuo voimaa ja massaa jos lastaat romua tarpeeksi.Kantsii uskaltaa hakea omille välityksille sopivat
        liikkeet esim.ranskalaisella on moni tuhonnut kyynärpäänsä!

• Salihemmo
        ugh olen puhunut kirjoitti:

minulle parhaiten paukkua levytanko penkkiin antaa käsipainopenkki ja nimenomaan isoilla,vahinko
        monilla saleilla jo 50 kiloiset(ns.mopopainot) uupuu puhumattakaan isommista.mutta jos löydät isoja
        käsipainoja,niillä kun runnot menemään sarjoja.Tän jälkeen levytankopenkki tuntuu kuin jossain
        koneessa punnertelisi.
        Ojentajat on toki tärkiät,se on aivan sama mitä liikettä niille teet,kunhan paat sen verta mynttii että
        liike lakkaa sitten pudottelet alespäin ja painat löysät pois,ei tää ole rakettitiedettä.Ei ole olemassa
        kevyitä,muoto,raskaita,massa liikkeitä..on vaan olemassa liian pieniä painoja,joka ojentajaliike toimii ja
        tuo voimaa ja massaa jos lastaat romua tarpeeksi.Kantsii uskaltaa hakea omille välityksille sopivat
        liikkeet esim.ranskalaisella on moni tuhonnut kyynärpäänsä!

Auttaako Pek Dek?

• saliseilori
        Salihemmo kirjoitti:

Auttaako Pek Dek?

On kait se peki dek iha kohtalainen avustava liike rinnalle mutta enpä menisi ylistämään. Joskus jos haluaa esim ristitaljalle vaihtelua, on pek dec ihan suht hyvä liike viimeisenä, pumppaavana liikkeenä. Kyllähän se kuitenkin raskailla perusliikkeillä paras tulos tulee. Itse teen paljon normipenkin lisäksi käsipainopenkkiä sekä vinopenkkiä smith-tangolla tai tavallista vinopenkkiä. Loppuun sitten jokin viimeistelyliike kuten vaikkapa ristitalja.. Ojentajiin myös kapealla penkillä, dipillä ja ranskalaisella saa ihan mukavasti kasvatettua massaa/voimaa. Ihmettelen vaan, että miten hammeri mielestäsi on avustava liike penkissä?

• Salihemmo
        saliseilori kirjoitti:

On kait se peki dek iha kohtalainen avustava liike rinnalle mutta enpä menisi ylistämään. Joskus jos haluaa esim ristitaljalle vaihtelua, on pek dec ihan suht hyvä liike viimeisenä, pumppaavana liikkeenä. Kyllähän se kuitenkin raskailla perusliikkeillä paras tulos tulee. Itse teen paljon normipenkin lisäksi käsipainopenkkiä sekä vinopenkkiä smith-tangolla tai tavallista vinopenkkiä. Loppuun sitten jokin viimeistelyliike kuten vaikkapa ristitalja.. Ojentajiin myös kapealla penkillä, dipillä ja ranskalaisella saa ihan mukavasti kasvatettua massaa/voimaa. Ihmettelen vaan, että miten hammeri mielestäsi on avustava liike penkissä?

Hammeri vahvistaa kyynärvarsia.

Onko Ok, jos pumppaa rinnasta kaikki voimat Pek Dekillä treenin lopuksi?

• saliseilori
        Salihemmo kirjoitti:

Hammeri vahvistaa kyynärvarsia.

Onko Ok, jos pumppaa rinnasta kaikki voimat Pek Dekillä treenin lopuksi?

Treenaaminenhan on tietenkin yksilöllistä eikä kukaan voi sanoa toiselle mikä hänelle voisi olla se paras mahdollinen tyyli treenata. Mutta kyllä ainakin silloin tällöin voi esim pek decillä rutistaa rinta lopulliseen pumppiin. Kannattaa tietenkin välillä muuttaa ohjelmaa ettei aina treenaa sillä samalla kaavalla. Silloin lihas saa aivan uudenlaista ärsykettä ja kehitys sujuu paremmin. Lisäksi tulee mukavaa vaihtelua. Mutta jos teet rinnankin ihan pumppiin asti ja aivan jumiin niin muista kunnon palautuminen ennen seuraavaa treeniä

• Voimain valtias

....suihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1382
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe