Moro. olen ostamassa uusia rillejä ja tarttis kai alkaa käyttää niitä enemmänkin, ehkä kokoaika. Onko rillit naisista ihan turnoff? Millaset on hyvännäköiset rillit miehellä? Onko teillä miehet itellä silmälaseja ja mitä naiset on tykänny? Ja minkälaisista?
Minkälaiset mulle mahtaisi sopii? On ollut sellaset tosi tavis-lasit, mut olen kyllästynyt niihin. Ja näkökin tosiaan huonontunut. Ajelen päätäni tällä hetkellä kaljuksi. Minkälaiset rillit sopisi klanin kanssa, vai pitäiskö kasvattaa karvat takas päähän, et vois käyttää rillejä. Häh? Kiitos vastauksista.
Mies ja silmälasit
42
4243
Vastaukset
- vänksy
Mene optikolle, siellä varmaan osataan valita just sun tyyliin sopivat lasit. En usko että kaikilla on niin hyvä tyylitaju ja värisilmä, että osaisivat valita itselleen parhaimmannäköiset, vaan aika moni varmasti haluaa ammattilaisen opastusta siihen valintaan.
Ootko koskaan muuten harkinnut piilareita, nekin voisivat olla käteviä joissain tilanteissa ja ennenkaikkea toisivat kummasti vaihtelua. Voishan lisänä olla kuitenkin ne silmälasitkin..
Ja p.s. kyllä miehellä kuuluu hiuksia olla, niinkauan kuin luonto niin suo, muuten ei voi suudellessakaan hipelöidä miehen hiuksia.;) Kalju päälaki ei voi tuntua kovin kivalta käteen.
Kyllä sitä ehtii sit kaljuuntua ihan lunnollisesti kun ikää tulee lisää. Kannattaa siis nauttia hiuksista niinkauan kuin niitä vielä on.- *ei täällä vaan*
Mistä asti optikot ovat antaneet tyylikonsultointia?
- vänksy
*ei täällä vaan* kirjoitti:
Mistä asti optikot ovat antaneet tyylikonsultointia?
jos eivät antaisi. Eikö siellä liikkeissä ole muka ketään sellaista "silmälasimyyjää", jolta voisi opastusta kysyä. Ei minulla ole silmälasien ostamisesta kokemusta, etten tiedä, onko siellä tiskin takana se itse optikko vai erikseen joku myyjä, mutta ei mun päähäni ainakaan mahdu sellainen ajatus, etteikö kysyvä muka neuvoa saisi.
- *ei täällä vaan*
vänksy kirjoitti:
jos eivät antaisi. Eikö siellä liikkeissä ole muka ketään sellaista "silmälasimyyjää", jolta voisi opastusta kysyä. Ei minulla ole silmälasien ostamisesta kokemusta, etten tiedä, onko siellä tiskin takana se itse optikko vai erikseen joku myyjä, mutta ei mun päähäni ainakaan mahdu sellainen ajatus, etteikö kysyvä muka neuvoa saisi.
tietämättä itsekään mistä puhut...
- vänksy
tietämättä itsekään mistä puhut...
vaan nimenomaan ehdotin josko kysyisi optikolta neuvoa (tai kuka häntä sitten siellä liikkeessä palveleekin).
- *ei täällä vaan*
vänksy kirjoitti:
vaan nimenomaan ehdotin josko kysyisi optikolta neuvoa (tai kuka häntä sitten siellä liikkeessä palveleekin).
on kallista eikä niitä palveluita joka niemessä, notkelmassa ja saarelmassa ole tarjolla. Rupea itse tarjoamaan tuon alan palveluja.
- vänksy
on kallista eikä niitä palveluita joka niemessä, notkelmassa ja saarelmassa ole tarjolla. Rupea itse tarjoamaan tuon alan palveluja.
kyse koko vaatevaraston ja ulkonäön uudistamisesta, vaan silmälasien valinnasta. Takuulla alan ammattilainen on oppinut näkemään miltei heti, minkämalliset lasit kullekin asiakkaalle heidän kasvonpiirteisiinsä ja olemuksiinsa sopivat. Heidän pitäisi osata myyntiä lisätäkseen myös oppia käyttämään tätä taitoa. Mitä markkinointia se muka on, jossei osata asiakkaalle edes suositella heille sopivia tuotteita!?
- *ei täällä vaan*
vänksy kirjoitti:
kyse koko vaatevaraston ja ulkonäön uudistamisesta, vaan silmälasien valinnasta. Takuulla alan ammattilainen on oppinut näkemään miltei heti, minkämalliset lasit kullekin asiakkaalle heidän kasvonpiirteisiinsä ja olemuksiinsa sopivat. Heidän pitäisi osata myyntiä lisätäkseen myös oppia käyttämään tätä taitoa. Mitä markkinointia se muka on, jossei osata asiakkaalle edes suositella heille sopivia tuotteita!?
ja asiantuntemus näillä myyjillä on, jos he "tietävät mikä kunkin asiakkaan kasvonpiirteisiin ja olemukseen sopii"?
- vänksy
ja asiantuntemus näillä myyjillä on, jos he "tietävät mikä kunkin asiakkaan kasvonpiirteisiin ja olemukseen sopii"?
harjaantuu näkemään erilaisiakin työhönliittyviä asioita oli sitten kyse siivoojista tai vaikka luontokuvaajista. Miksi optikot siis olisivat poikkeus?
- *ei täällä vaan*
vänksy kirjoitti:
harjaantuu näkemään erilaisiakin työhönliittyviä asioita oli sitten kyse siivoojista tai vaikka luontokuvaajista. Miksi optikot siis olisivat poikkeus?
naiivi käsitys asioista. Etkö vielä tiedä, että jokainen palvelu veloitetaan erikseen?
Mitä sinun silmäsi ovat harjaantuneet näkemään? - vänksy
naiivi käsitys asioista. Etkö vielä tiedä, että jokainen palvelu veloitetaan erikseen?
Mitä sinun silmäsi ovat harjaantuneet näkemään?joltain työhösi kyrpäntyneeltä optikolta. Kannattaisi harkita alanvaihtoa vaikka ojankaivuuseen, jollei asiakasystävällinen palvelu sinulta luonnistu.
Silmälasien valinta asiakkaalle kuuluu ihan siihen normaaliin kaupantekohetkeen. Vaik kuvitteletko, että vaateliikkeissäkin myyjät veloittavat lisämaksun siitä jos asiakas pyytää myyjää suosittelemaan itselleen sopivaa vaatetta? Ihan tiedoksesi vain, että eivät veloita.
Ne asiat, joita minun silmäni näkevät, eivät kuulu sinulle. Sen huomaan kyllä, että ne ovat paljon kauniimpia asioita, kuin sinun näkemäsi asiat.
- alexandria.
Risto-Matti Ratian tyyliset pyöreät pikkukakkulat ovat rumat ja antavat pikkusieluisen vaikutelman kantajastaan.
Toisaalta teevadin kokoiset pöllölautasetkaan eivät tee vaikutusta, vaikka Jorma Uotisella muuten varmasti tyylitajua onkin.
Mietin, jos keksin lisää argumentteja.- alexandria.
http://images06.alloy.com/images/alloygirl/nolemarin.jpg
Hieman saa olla paksummatkin kehykset. Kuitenkin niin, että yläosa on selkeästi alaosaa paksumpi. alexandria. kirjoitti:
http://images06.alloy.com/images/alloygirl/nolemarin.jpg
Hieman saa olla paksummatkin kehykset. Kuitenkin niin, että yläosa on selkeästi alaosaa paksumpi.Mä taas en oikein tykännyt noista.Liian ohuet. Tosin tietty, jos on pienet piirteet, niin voi sopia. Sä et varmaan tykkää noista mun ehdotuksista :D
- alexandria.
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Mä taas en oikein tykännyt noista.Liian ohuet. Tosin tietty, jos on pienet piirteet, niin voi sopia. Sä et varmaan tykkää noista mun ehdotuksista :D
valitsemissasi kehyksissä oli hyvä alakerran paksuus, mutta jäin kaipaamaan sitä tuplasti paksumpaa yläkertaa.
Paksu yläkerta luo kasvoihin ryhtiä eivätkä posketkaan näytä riippuvilta vanhoillakaan päivillä. alexandria. kirjoitti:
valitsemissasi kehyksissä oli hyvä alakerran paksuus, mutta jäin kaipaamaan sitä tuplasti paksumpaa yläkertaa.
Paksu yläkerta luo kasvoihin ryhtiä eivätkä posketkaan näytä riippuvilta vanhoillakaan päivillä.Tossa voi kyllä olla logiikkaa. Noi oli sen verran nuoria miehiä, ettei niillä ollut sitä ongelmaa. Mutta luulen, että on myös kasvon mallista kiinni. Mitään kovin selkeää ohjetta on vaikea antaa, näkemättä kasvoja. Ja oikeastaan näkemättä niitä rillejä päässä. Mutta yleisesti, jos ihmisellä on vaikka tosi vaaleat, kulmakarvattomat kasvot, niin siihen päälle vielä kehyksettömät silmälasit, niin naama vaan muuttuu värittömämmäksi. Mielummin niin, että ne silmälasit siinä tapauksessa antaisi ryhtiä kasvoille. Mutta oikealla tavalla.
- alexandria.
Tossa voi kyllä olla logiikkaa. Noi oli sen verran nuoria miehiä, ettei niillä ollut sitä ongelmaa. Mutta luulen, että on myös kasvon mallista kiinni. Mitään kovin selkeää ohjetta on vaikea antaa, näkemättä kasvoja. Ja oikeastaan näkemättä niitä rillejä päässä. Mutta yleisesti, jos ihmisellä on vaikka tosi vaaleat, kulmakarvattomat kasvot, niin siihen päälle vielä kehyksettömät silmälasit, niin naama vaan muuttuu värittömämmäksi. Mielummin niin, että ne silmälasit siinä tapauksessa antaisi ryhtiä kasvoille. Mutta oikealla tavalla.
aloittajan omaavan Kekkosen kasvonpiirteet.
alexandria. kirjoitti:
aloittajan omaavan Kekkosen kasvonpiirteet.
että se oli vaan sellainen kalju silmälasit-vitsi. Mutta siitäkin huolimatta, vaikka olisikin nuoren? Kekkosen näköinen, suosittelisin yhä noita mun ehdottamia. Tosin, myös tykkäisin, et miehellä olis siinä tapauksessa pieni parta, vaikka sellanen "kiitorata" vai mikä se on :D
- alexandria.
että se oli vaan sellainen kalju silmälasit-vitsi. Mutta siitäkin huolimatta, vaikka olisikin nuoren? Kekkosen näköinen, suosittelisin yhä noita mun ehdottamia. Tosin, myös tykkäisin, et miehellä olis siinä tapauksessa pieni parta, vaikka sellanen "kiitorata" vai mikä se on :D
Parta tekee vanhan näköiseksi.
alexandria. kirjoitti:
Parta tekee vanhan näköiseksi.
taas mallista. Mä ajattelin, että kysyjä olis jotain 30v., ei se silloin minusta vanhenna, sellanen pikku parta ainakaan. Tai ei muutenkaan oikeanmallinen parta vanhenna, varsinkaan kaljua. Minusta toi sun kuvan mieskin vois olla nuoremman näköinen, jos sillä olis oikeenmallinen parta. Tää menee kyl nyt hiuksien eiku partakarvojen halkomiseksi :D Tolla mun alimmaisen kuvan tyypillä on parta. Ei se silti musta vanhalta näytä.
- alexandria.
taas mallista. Mä ajattelin, että kysyjä olis jotain 30v., ei se silloin minusta vanhenna, sellanen pikku parta ainakaan. Tai ei muutenkaan oikeanmallinen parta vanhenna, varsinkaan kaljua. Minusta toi sun kuvan mieskin vois olla nuoremman näköinen, jos sillä olis oikeenmallinen parta. Tää menee kyl nyt hiuksien eiku partakarvojen halkomiseksi :D Tolla mun alimmaisen kuvan tyypillä on parta. Ei se silti musta vanhalta näytä.
aloittajasta on 40 v. eronnut mies, joka kaipaa lookkiinsa uutta ilmettä ja sitä kautta kenties uutta suhdetta.
alexandria. kirjoitti:
aloittajasta on 40 v. eronnut mies, joka kaipaa lookkiinsa uutta ilmettä ja sitä kautta kenties uutta suhdetta.
aika eri mielikuvat oli :D Mutta silti mä pysyn noissa mun ehdotuksissa :) Jos ap. tulis vaikka kertomaan, minkä ikäinen on, ettei jää ikävästi vaivaamaan ;)
että tarvitset silmälasit?
Suurimmalta osin menee, kuten Vänsky kirjoitti.
Tosin suosittelen ensin käymään silmälääkärillä, joka optikkoa parempi. Monella optikolla tosin on silmälääkäri palkkalistoillaan.
Optikko tai optikon palkkaama silmälääkäri saattaa suositella pokia, mitkä hänen mielestä sinulle käyvät.
Toki sinä itse päätät millaiset pokat haluat. Optikolla on peilit joista katsot sopivatko lasit itsellesi vai ei.
Se, tarvitsetko koko ajan silmälaseja, riippuu mitä silmistä löytyy.
Netin kautta on turha arvella millaiset pokat sinulle sopisi, varsinkaan kun kuvaa ei ole kysyjästä.
Joillekkin piilolinssit saattaa olla parempi vaihtoehto.
nm. lukulasit viimeiset 10 v.- O kakkulainen
>Optikolla on peilit joista katsot sopivatko lasit itsellesi vai ei.<
Palvelu huipussaan. - on :
O kakkulainen kirjoitti:
>Optikolla on peilit joista katsot sopivatko lasit itsellesi vai ei.<
Palvelu huipussaan.PANOSTETTAVA!!!!11!!
löytyy näin:
Menet optikolle ja lykkäät lasit nenälle. Katsot peiliin. Jos näet siellä jotain outoa, rillit on väärät. Jos näet siellä (omasta míelestäsi) itsesi, rillit on oikeat. Toistetaan vaihtamalla rillejä, kunnes jälkimmäinen tilanne todentuu.
Kävin viime viikolla 1. kertaa elämässäni optikolla hypistelemässä laseja ja ainoastaan yhden mallin kanssa näytin minulta. Onneksi naiseni oli asiasta samaa mieltä.- mun totuus
ei kyllä iske. Ja lasit yhdistettynä kaljuun päähän on kyl täysin turnoff
kun katsoo mitä vastauksia on kirjoitettu ja niiden vastauksia (nm. O.kakkulainen, nm. *ei täällä vaan*), saa käsityksen provoiluketjusta
turn off, näitä hienoja termejä käyttääkseni :P Moni mies näyttää jopa paremmalta silmälasien kanssa kuin ilman, jos rillit on sopivat. Olen eri mieltä kuin vänksy. Pidä kalju vaan :) Kyllä sen kanssa rillit sopii. Mielellään just sellaset kunnon pokat, eikä mitään "hengettömiä", mutta niitä kantsii katsoa ja koitella tosi pitkän ja hartaasti. Sit kun itsekin tykkää näkemästään, varmasti, niin sitten vasta teet valinnan. Ja valitettavasti, ainakin naisten pokissa helposti on niin, että hyvännäköiset on kalliimmat. Mutta jos valitsee sellaiset, mitkä miellyttää, niin eihän niitä usein tarvi vaihdella:) Itsellä on silmälasit, vaikka enemmän käytänkin piilareita. Piilareita voit kanssa miettiä, mut silti kannattaa valita rillit joista tykkää. Ei niiden piilareiden kanssa jaksa aina pelata.
Tässä pari esimerkkiä, että mies näyttää paremmalta rillien kanssa kuin ilman, mun mielestä. Nää on malleja, mutta kyllä näihin esimerkkeihin elävässä elämässäkin kohtaa:
http://comps.fotosearch.com/comp/BCP/BCP123/young-man-wearing_~BCP021-57.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_ENAcsNUVmOA/SmN8IA8NSiI/AAAAAAAACc8/KtMlLAJ6BHs/s320/man-wearing-glasses_~IS491-004.jpg- 23
Älä vain osta sellaisia pappamallin paksusankaisia laseja..
ns. hengettömät tai sitten joka korostaa piirteitäsi tai jotakin kertoo sinusta ( erikoisuus )
Vaihtoehtoja löytyy...
Ota joku tuttu matkaan laseja valkkaamaan..John Lennon pyöreät lasit.
Hassua, maailmalla on trendinä(luotammeko 7-lehteen?) paksusankaiset lasit muotia.
http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a97265/?score=minus§ionPath=/viihdeuutiset&r=true&p=6
Melkein kuin Kekkosen käyttämät lasit 1960-70 luvulla
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1101978428130.jpegrunontaja kirjoitti:
John Lennon pyöreät lasit.
Hassua, maailmalla on trendinä(luotammeko 7-lehteen?) paksusankaiset lasit muotia.
http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a97265/?score=minus§ionPath=/viihdeuutiset&r=true&p=6
Melkein kuin Kekkosen käyttämät lasit 1960-70 luvulla
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1101978428130.jpeghttp://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/03/22/8143010478548848437orig.jpg
- BlueNightSatin
Onko rillit naisista ihan turnoff? - heh riippuu pokista..pellepokat on aika omg
Millaset on hyvännäköiset rillit miehellä? - riippuu ihan miehen kasvonpiirteistä mimmoset niihin sopii...ei pysty sanoo näin yhtä nyrkkisääntöä..
Minkälaiset mulle mahtaisi sopii? - tuota mistäs sen vois tietää..kun pitäs nähä sun lärvi ensin..
Minkälaiset rillit sopisi klanin kanssa, vai pitäiskö kasvattaa karvat takas päähän, et vois käyttää rillejä. Häh?
- häh häh? siis eihän tukka miehellä paha oo..mut minusta se on taas siitä kasvojen mallista kii..mimmoset pokat sopii lärviin..ja silmien etäisyys toisistaan yms. vaikuttaa oikeisiin pokavalintoihin..kaikki pokat ei vaan istu, vaikka kuinka survos, jos simmut on pokiin nähden pahassa kohassa päätä x'D - Abrokama
lasien malli, mitä kaikista vähiten on myyty, et uppoa heti valtavirtaan.
- Kekkonen.
Varsinkin yksinkertainen.blondi ja alexandria antoivat hyviä vinkkejä, mitä vois kokeilla.
Se mun ikä on 32, että näin X) Mulla on ihan pieni parta, ehkä pidän sen sitten. Ja en mä Kekkosen näkönen paljon ole, mutta voi olla, että ilman partaa kuitenkin liikaa samaa näköä rillien kanssa. Mulla ei ole isoja poskia eikä pyöreetä naamaa, että voisin kokeilla eri malleja, mutta voi olla, että alexandrian neuvo paksuposkisille olis hyvä.
Vänksylle sanon, että pidän kaljun, kun naiset sitä tykkää hiplata. Flaxi parani heti, kun ajoin pääni XD
Ajattelin vaan, et jos rillien myötä taas häipyisi, mutta sain taas toivoa, ettei näin käy.
Siis kiitti vinkeistä ja lisääkin saa laittaa. Käyn vielä kattomassa. Moro.- Serpico
I hear you ;) Tiedän mistä puhut.
on minusta ihan söpöt ;) Tosin minusta on jossakin tilanteessa tärkeä nähdä ne kiinnostavat silmät esteettömästi, mutta siinä tapauksessahan ne lasit voi ottaa pois :D
Ehkä eniten pidän metallin värisistä kehyksistä, mutta kasvojen mukaan. - Vaihtoehtojahan löytyy !- kirpela
monta laseja vaihtanutta, ja voisin sanoo, että seuraa hetken optikkoa työssään, eli osaako mielestäsi valita muille oikeat lasit. Täällä ei saisi mainostaa, mutta käyttämästäsi morosta tuli mieleen Optikko Tulonen, toinen on Optimaari. "Likat" hakee ite kehykset maailmalta :)
- rillirouskuX
mitä luukkia haet. Jos haluat näyttää lastentarhanopettajalta tai kaljulta hipiltä hommaa pyöreät rillit. Jos insinööriltä hommaa xenan ehdottamat teräksenväriset, ohuet kehykset. Jos taas yliopisto-älyköltä hommaa tuollaset yybeen ehdottamat. Duunari-pokia ei taida ollakaan, joten jos olet duunari, näytät astetta fiksummalta pokat päässä.
älykkö :D No miksei.. En ajatellut ihan noin pitkälle. Jotain nörtin, opiskelijan ja sanotaan vaiks arkkitehdin väliltäkin vois olla. Tai melkein ihan mitä vaan. Ei kai ne rillit ihan noin pitkälle karrikoi. Vaikka olishan se oikeastaan mielenkiintoista arvailla ihmisten ammatteja silmälaseista .. :)
- Serpico
Kalju on sen verran extreme-tyyli, että sen kanssa pitää olla rohkeat pokat. Mulla itsellä oli ns. hengettömät siinä vaiheessa kun käytin tukkaa, mutta kaljun kanssa ne ovat TODELLA aneemisen näköiset.
Optikoilla on hyviä vinkkejä ja näkemystä asiasta. suosittelisin tyylistä riippuen vahvoja tummia pokia, jos ei mustaa niin jotain tummaa harmaata (gunmetal) ja ehkä sporttimallista, eli sporttisten aurinkolasien tyylisiä pokia silmälasilinsseillä. Oakleylla on hallussa nämä kaljupäille sopivat pokat niin aurinkolasi- kuin silmälasimallistossa. Sieltä voi hakea vinkkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792