1450 € / kk olen tyytyväinen palkkaan !

Gormi

Rahaa on suorastaan liikaa ! Suuri osa jää säästöön enkä tiedä mitä kaikella rahalla tekisin.
Työ on 8 h työtä päivässä. Kävelen iloisesti ja reippaasti koko työpäivän vieden roskia puristimiin.
Työssä saa liikuntaa, hyvää mieltä ja kunnon palkan.

8

905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omn

      Sama täälä olen tyytyväinen vaikka minulla hieman pienempi tuo palkka,olisivat muuten kerran korottaneet palkkaani kieltäydyin koska en koe työtäni tuon arvokkaammaksi.

    • J

      nyky yhteiskunnassa olisi parempi jokaisen palkansaajan saada vähintään 2t,niin olisi muillekin sitä duunia.JOS KYSYT MISTÄ NE MANIT TULEE NE TULEE RIISTÄJILTÄ,KUN TÄSS YHTEISKUNNASSA TIENAA ESIM, KEDUSTAJA 6T/KK ON JOTAIN PIELESSÄ TEIDÄN AJATUSMAILMOISSA(EI PAHALLA).RAHA ON PAPERIA MILLÄ OSTETAAN KAIKKEA,MIKÄ TARKOITTAA TYÖLLISYYTTÄ JOILLEKIN.

      • kolmas mies

        Raha on paperia millä ostetaan kaikkea muualla kuin kotimaassa tehtyjä tuotteita joten mitä suuremmat palkat, sitä enemmän virtaa rahaa maastamme ulos huonontaen rahatilannettamme.
        Sosiaali- ja kaupanalojen työpaikoilla ei korvata teollisuuden menetettyjä työpaikkoja!


    • anna mulle?

      mitä tehdä, niin anna mulle? Tienaan bruttona 4500euroa kuussa ja olen silti kokoajan persauki. Tämä ei ollut provo

      • Häpeäisit!!

        et ole kaupallisella alalla töissä. Taitaa olla jotenkin hommat (ja piuhat) sekaisin, jos tuolla palkalla olet pa jatkuvasti ja ihan tosissasi kehtaa lisää matalapalkkaiselta pyytää.


    • Tilanteet muuttuu

      Hieno juttu sinulle! Minäkin olin tyytyväinen puolta pienempään palkkaani joskus aikoinani, kun olin sinkku ja opiskeluni juuri lopettanut. Nyt kun olen neljän lapsen äiti ja mieheni on sairas (kroonisesti) ja työkyvytön, ei palkkani enää riitä "mihinkään", vaikka on siis tuplaantunut noilta vanhoilta ajoilta. Eli toisilla vain on suuremmat menot, eikä lapsia voi lempata pihalle siksi, etteivät kaikki elämäntilanteet menneetkään niin kuin piti. Eli montako ihmistä elättäisit tuolla sinun palkallasi?

    • Voi hyvä ihmetys

      Jos 1450 on kunnon palkka, niin minä olen sitten aku ankka. Kun keskipalkka on n. 2900 euroa / kk niin kyllä lähemmäs tuota summaa tulisi ainakin päästä, tai sitten jos ei pääse, kannattaa olla tekemättä työtä ollenkaan.

      • kyllä..

        Kyllä työnteko lähes aina on kannattavaa ollut. Työkokemus on jo rahanarvoista tavaraa itsessään, ja ansiosidonnaista nautii mieluummin kuin työttömyyskorvausta, jos työttömäksi joutuu.

        Oma palkkani oli viime vuoden puolella bruttona keskimäärin 1300 euroa kuukaudessa, ja kyllähän se söi miestä tehdä työtä kauhealla tahdilla (silloin kun niitä teki, tunnit kun tahtoi yleensä jäädä alle 160) ja onnettomalla palkalla. Kun ehdotin silloiselle esimiehelleni palkan viilausta, niin tämän vastaus oli, ettei siitä sen enempää säästöön kuitenkaan jäisi. Ei tuo oikein minua tyydyttänyt, mutta kun ei muutakaan hommaa ollut tuolloin tiedossa, niin sillä mentiin. Työttömäksi jouduttuani ansiosidonnainen päivärahani oli nettona vain hieman yli 600 euroa, mutta kyllä se minulle on piisannut työttömäksi jouduttuani hyvin. Huomattavasti paremmin, kuin työttömyyskorvaus olisi riittänyt. Ja koulutusten yhteydessä tuleva ylläpitokorvaus nosti tulot jopa ihan hyvinkin riittäviksi, tulojen noustua nettona yli 800 euroon.

        Onneksi enää ei tarvitse noin naurettavalla palkalla kuitenkaan elää, koska ei siihen voinut mitenkään tyytyväinen olla. Tuurinkantamoisen myötä liksa hipoo nyt keskiansiota, ja säästöön todellakin jää ihan tuntuvasti, kun on tottunut pienellä pärjäämään.

        Kyllähän se näin on, että kyllä työstä kuin työstä pitäisi vähintäänkin sen 2000 euroa kohtuullisella (=normaalilla) työmäärällä saada. Mutta välillä niitä töitä kuitenkin kannattaa tehdä halvemmallakin, jollei parempaa ole tarjolla. Varsinkin työuransa alussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe