Vai saako nykyään maisterin paperit kirjekursseilta vai tilaamalla USA:sta?
Haku "nainen" 27 -37 valokuvalliset,uusimaa,maisterin tutkinto..
145 osumaa - osumat 1 - 10
Haku
146 osumaa - osumat 1 - 10
nainen 27 -37 valokuvalliset,uusimaa,peruskoulu,ammattikoulu
Kokeile halua itse ja koe tulokset jos et usko! JOKIN EI TÄSMÄÄ!! Radiossa sanottiin joka 15:s opiskelee maisteriksi
Liikaa "maistereita"?
12
913
Vastaukset
- Agentti-Tuplanolla
Maisteri
Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Maisteri (lat. magister, 'suurempi', 'ohjaaja', 'opastaja') on tavallisin ylemmän korkeakoulututkinnon nimi Suomen yliopistoissa. Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta tutkinnon laajuus on 300 opintopistettä (ennen 160 opintoviikkoa), ja tutkinnon ohjeellinen suoritusaika on viisi vuotta. Maisterintutkintoon sisältyy pro gradu -tutkielma.
Kansainvälisesti tunnettuja nimityksiä maisterin tutkinnolle on mm. M.Sc. (Master of Science), M.A. (Master of Arts) ja M.B.A. (Master of Business Administration).
Poikkeuksellisesti ylemmän korkeakoulututkinnon nimi on
* lääketieteen lisensiaatti (lääketieteellinen koulutusala)
* hammaslääketieteen lisensiaatti (hammaslääketieteellinen koulutusala)
* eläinlääketieteen lisensiaatti (eläinlääketieteellinen koulutusala)
* proviisori (farmasian koulutusala)
* diplomi-insinööri (teknistieteellinen koulutusala)
* arkkitehti tai maisema-arkkitehti (teknistieteellinen koulutusala)
* oikeustieteen maisteri (oikeustieteellinen koulutusala, joskin ennen vuotta 2005 valmistuneet ovat oikeustieteen kandidaatteja)
Yhteiskuntatieteellisten ja humanististen tieteiden tutkinnonuudistustoimikunnan (YHTT) asettamien suuntalinjojen mukaan 1970-luvulla yhtenäistettiin kaikkien nykyisten maisterintutkintojen nimike kandidaatiksi ja alemmat korkeakoulututkinnot pääsääntöisesti poistettiin. Hieman alasta riippuen vuosien 1972–1994 välisenä aikana maisteri oli kandidaateille anomuksesta myönnetty arvonimi. Selkeimmin tämä näkyy humanistisella ja luonnontieteellisellä alalla, jossa alempana tutkintona on humanististen tieteiden tai luonnontieteiden kandidaatti (HuK, LuK) ja ylemmän tutkinnon nimike on vaihdellut filosofian kandidaatista maisteriin. Filosofian ja oikeustieteen kandidaatintutkinnot ovat siis aina olleet ylempiä korkeakoulututkintoja.
Suomessa on mahdollista suorittaa seuraavat maisterin tutkinnot:
* Filosofian maisteri (FM), joka on tutkintonimikkeenä humanistisella ja luonnontieteellisellä alalla. Tutkinto on mahdollista suorittaa Helsingin, Joensuun, Jyväskylän, Kuopion, Oulun, Tampereen, Turun ja Vaasan yliopistoissa sekä Åbo Akademissa. Huomionarvoinen seikka on, että filosofian maisterit eivät useimmissa tapauksessa ole opiskelleet lainkaan filosofiaa ja suuri osa filosofian pääaineopiskelijoista valmistuu yhteiskuntatieteiden tai valtiotieteen maisteriksi.
* Kasvatustieteen maisteri (KM) (Helsingin, Joensuun, Jyväskylän, Lapin, Oulun, Tampereen ja Turun yliopistot sekä Åbo Akademi).
* Kauppatieteiden maisteri (KTM) (Helsingin ja Turun kauppakorkeakoulu, Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Joensuun, Kuopion, Oulun, Jyväskylän, Tampereen ja Vaasan yliopistot, Svenska Handelshögskolan sekä Åbo Akademi). Tutkinnon suorittaneet saavat käyttää ekonomin arvonimeä.
* Kuvataiteen maisteri (KuM) (Kuvataideakatemiassa).
* Liikuntatieteiden maisteri (LiM) (Jyväskylän yliopisto).
* Elintarviketieteiden maisteri (ETM) (Helsingin yliopisto).
* Maatalous- ja metsätieteiden maisteri (MMM) (Helsingin ja Joensuun yliopistot). Tutkinnon suorittaneet voivat käyttää koulutusalastaan riippuen joko agronomin tai metsänhoitajan arvonimeä.
* Musiikin maisteri (MuM) (Sibelius-akatemiassa).
* Oikeustieteen maisteri (OTM) (Helsingin, Lapin ja Turun yliopistot). Tutkinnon nimi oli oikeustieteen kandidaatti (OTK) vuoteen 2005 asti.
* Psykologian maisteri (PsM) (Helsingin, Joensuun, Jyväskylän, Tampereen ja Turun yliopistot, Åbo Akademi)
* Sotatieteiden maisteri (SM), (Maanpuolustuskorkeakoulu). Tutkinnon suorittaneet ylennetään automaattisesti yliluutnanteiksi ja he ovat allekirjoittaneet sitoumuksen palvella tietyn vähimmäisajan Puolustusvoimien tai Rajavartiolaitoksen sotilasvirassa.
* Taiteen maisteri (TaM) Taideteollinen korkeakoulu ja Lapin yliopisto). Nimikkeestään huolimatta tutkinto on nimenomaan taideteollisen alan ylempi korkeakoulututkinto.
* Tanssitaiteen maisteri (Teatterikorkeakoulu).
* Teatteritaiteen maisteri (TeM) (Teatterikorkeakoulu ja Tampereen yliopisto).
* Teologian maisteri (TM) (Helsingin ja Joensuun yliopistot sekä Åbo Akademi).
* Terveystieteiden maisteri (TtM) (Jyväskylän, Kuopion, Oulun, Tampereen ja Turun yliopistot sekä Åbo Akademi).
* Yhteiskuntatieteellisen alan maisterintutkinnot: Hallintotieteiden maisteri (HM tai HTM), Valtiotieteiden maisteri (VTM) ja yhteiskuntatieteiden maisteri (YTM), jotka ovat olennaisesti sama tutkinto. Tutkinnonanto-oikeus on Helsingin, Joensuun, Jyväskylän, Kuopion, Lapin, Tampereen, Turun ja Vaasan yliopistoilla sekä Åbo Akademilla. Tampereen yliopistossa käytetään nimikettä hallintotieteiden maisteri ja Helsingin sekä Turun yliopistossa nimikettä valtiotieteiden maisteri, mutta mikä tahansa tutkinnonanto-oikeuden saanut yliopisto voi halutessaan myöntää minkä tahansa tutkintonimikkeen. Kun amiksen tytöt ovat ensimmäistä kertaa äitiyslomalla, kirjoittaa maisteri vielä gradua. Jos maisteri haluaa arvoisensa miehen, jolla on vähintään yhtä hyvä titteli, hyväpalkkainen virka ja joka vielä saa hänet syttymään, on pakko käyttää kaikkia pariutumiskanavia tai varautua piiiiiiiiitkään odotukseen. Netissä myös seurustellaan kirjallisesti, mikä maisterille on tosi hyvä asia, sillä kirjoittaa hän osaa paremmin kuin puhua.
- ytjjjjyjtsar
"Netissä myös seurustellaan kirjallisesti, mikä maisterille on tosi hyvä asia, sillä kirjoittaa hän osaa paremmin kuin puhua. "
Tähän voisin sanoa, ettei tuo väite pidä paikkaansa. Muutamien maistereiden kanssa viestejä vaihtaneena asian huomaa, ettei se maisterin koulutus tee kirjoittamisesta parempaa. Osalla tuntuu olevan pikemminkin päinvastoin, että ulosanti näillä maistereilla on vain lyhyitä yhden lauseen virkkeitä. Tyyliin onko kuvaa? tms.
Vielä jos katsot osaa näistä maistereiden profiileista, niin saatat huomata, että useimmassa odotetaan kuuta taivaalta, mutta omaa sisältöä profiilissa ei ole nimeksikään. Tämä kertoo hyvin paljon ulosannin / kirjoittamisen tasosta. Eipä sillä, että varmasti hallitsevat oikeinkirjoituksen, mutta ulosanti ja itsestä kertominen on ihan eri asia. ytjjjjyjtsar kirjoitti:
"Netissä myös seurustellaan kirjallisesti, mikä maisterille on tosi hyvä asia, sillä kirjoittaa hän osaa paremmin kuin puhua. "
Tähän voisin sanoa, ettei tuo väite pidä paikkaansa. Muutamien maistereiden kanssa viestejä vaihtaneena asian huomaa, ettei se maisterin koulutus tee kirjoittamisesta parempaa. Osalla tuntuu olevan pikemminkin päinvastoin, että ulosanti näillä maistereilla on vain lyhyitä yhden lauseen virkkeitä. Tyyliin onko kuvaa? tms.
Vielä jos katsot osaa näistä maistereiden profiileista, niin saatat huomata, että useimmassa odotetaan kuuta taivaalta, mutta omaa sisältöä profiilissa ei ole nimeksikään. Tämä kertoo hyvin paljon ulosannin / kirjoittamisen tasosta. Eipä sillä, että varmasti hallitsevat oikeinkirjoituksen, mutta ulosanti ja itsestä kertominen on ihan eri asia.en ILMAISTA ITSEÄÄN tai KUVAILLA ITSEÄÄN. Siinä on vissi ero. Humanistit ovat asia erikseen, sillä heistä löytyy vaikka mitä verbaaliakrobaattia, joista minä ehkä olen loistavin esimerkki. Ja vielä vaatimaton. Mitä sitten ihmisestä kertoo profiili, jossa tärkeimpänä, ellei peräti ainoana ominaisuutena mainitaan titteli, arvo tai ammatti? Mitä ilmeisimmin nämä ovat hänen mielestään ihmisen tärkeimmät ominaisuudet. Ansioluettelon tapaisella profiililla houkutellaan miehiä, joilla on sama elämänkatsomus ja ajatusmaailma. Vaihdettuaan ansioluetteloita tällaiset ihmiset käyvät treffeillä, saapuvat paikalle sekunnilleen oikeaan aikaan, keskustelevat työasioista ja omaisuudenhoidosta, päätyvät jommankumman steriiliin kotiin drinksuille ja harrastavat ihanaa virkaseksiä. Kuukauden päästä ollaan kihloissa, juhannuksena naimisissa ja pakollisen ylennysputkessa juoksentelun jälkeen lapsi tehdään neljänkympin hujakoilla. Ovatko onnellisia yhdessä? Ehdottomasti. On myös olemassa toinen maisterityyppi, joka ei profiilissa titteleitä luettele, vaan kertoo avoimesti ja älykkäästi itsestään ja toiveistaan. Okei, tällainen voisi jo tulla toimeen minunkin kanssani, miksei siis sinunkin? Minä ainakin kierrän kaukaa tittelien luettelijat, sillä heille tosiaankin mies on mies ainoastaan, jos hänellä on tarjota vastaava tai parempi titteli. Minun titteliäni on parempi olla mainostamatta, joten en ikinä saisi tällaista naista tyytyväiseksi.
- tilastotieteilijä...
maisterinaiset ovat ilman miestä.
tämähän kyllä jo tiedettiin.- antaa niiden olla
..niile ei kelpaa mikään.
- ....
Nykyään koulutetaan tai siis todellista yhteiskunnan tarvetta enemmän, sen toteamiseen ei mitään nettideittejä tarvita. Vaikka itse olenkin akateeminen, en ole akateemisen naisen kanssa edes seurustellut sitten opiskeluaikojen. Etenkin arvomaailmat kohtaavat koulutuksesta huolimatta täysin erilaisten naisten kanssa.
- akateemikkonainen
Oh ja saanen kysyä mikä on akateemisten naisten arvomaailma? Minä taidan olla ufomaailmasta kotoisin kun minä olen kyllä kohdannut kaikenmoista arvomaailmaa. Enpä ole tiennytkään, että olemme kaikki akateemiset samasta mullasta muovattuja. Miksi sitten ystäväpiirissäni on perussuomalaista nimikristittyä, konservatiivista mystistä kristillisyyttä, idän uskontoja, buddhalaisuutta, uuspakanismia, new age ajattelua, heteroperheitä, homopareja, suomalaista, ulkomaailaista, uraäitejä, kotiäitejä...ja kaikki yliopiston käyneitä maisterintasoisen tutkinnon omaavia Suomessa asuvia naisia. Onko tosiaan niin että meillä kaikilla on samanlainen arvomaailma??? Hmm...
Kyllä totuus on se että akateemisissa naisissa on uranaisia, on naisia joille perhe on tärkeintä, on lapsettomia ja suurpeheellisiä, on uskonnollisia ja on tähän maailmaan suuntautuneita...ja kaikkea siltä väliltä. Ainut ero on että älyä ja sitkeyttä pitää olla sen verran että saa tutkinnon suoritettua. - 18+2
akateemikkonainen kirjoitti:
Oh ja saanen kysyä mikä on akateemisten naisten arvomaailma? Minä taidan olla ufomaailmasta kotoisin kun minä olen kyllä kohdannut kaikenmoista arvomaailmaa. Enpä ole tiennytkään, että olemme kaikki akateemiset samasta mullasta muovattuja. Miksi sitten ystäväpiirissäni on perussuomalaista nimikristittyä, konservatiivista mystistä kristillisyyttä, idän uskontoja, buddhalaisuutta, uuspakanismia, new age ajattelua, heteroperheitä, homopareja, suomalaista, ulkomaailaista, uraäitejä, kotiäitejä...ja kaikki yliopiston käyneitä maisterintasoisen tutkinnon omaavia Suomessa asuvia naisia. Onko tosiaan niin että meillä kaikilla on samanlainen arvomaailma??? Hmm...
Kyllä totuus on se että akateemisissa naisissa on uranaisia, on naisia joille perhe on tärkeintä, on lapsettomia ja suurpeheellisiä, on uskonnollisia ja on tähän maailmaan suuntautuneita...ja kaikkea siltä väliltä. Ainut ero on että älyä ja sitkeyttä pitää olla sen verran että saa tutkinnon suoritettua."Ainut ero on että älyä ja sitkeyttä pitää olla sen verran että saa tutkinnon suoritettua"
Mä en ole kuin opistotason suorittanut tyyppi ja kaiken lisäksi lomautettunakin vielä tällä hetkellä, eli täys nahjus siltä osin, mutta jostain kumman syystä mua on aina kiehtonut todella paljon juuri kyseinen kouluja käynyt nainen. Se syy ei ole tulot tai muut vastaavat, koska itsekin niihin pääsen vaan se luonne siellä takana. Jotenkin siinä vaan on jotain sellaista jota haluaa kunnioittaa jos se muu ajatusmaailma vaan osuu muuten kohdalleen. - sivusta..
Kyllä totuus on se että akateemisissa naisissa on uranaisia, on naisia joille perhe on tärkeintä, on lapsettomia ja suurpeheellisiä, on uskonnollisia ja on tähän maailmaan suuntautuneita...ja kaikkea siltä väliltä. Ainut ero on että älyä ja sitkeyttä pitää olla sen verran että saa tutkinnon suoritettua.Huomiota herättävän paljon lapsettomissa sinkkunaisissa ikäluokassa yli 35 v. on maistereita. Noin sadan profiilin otannasta ei löydy ainuttakaan työtöntä, tai osa-aikaistyötä tekevää naista ja vain muutama jolla ei ole yliopisto tms. koulutusta! Jokin tässä mättää.
Moni nainen opiskelee yliopistossa vain nostaakseen statustaan, tunnen näitä nettimaailman ulkopuolelta, eivätkä he ole ihmisenä sieltä fiksuimmastapäästä. Monet näistä naisista eivät kykene ikinä hyödyntämään täysin pitkää opiskelua työelämässä, luonne on liian turvallisuushakuinen ja rohkeus puutuu.
Arvomaailma vaihtelee tietysti yksilöittäin, mutta huomattavan moni listaa ensimmäiseksi ominaisuudekseen/tiedokseen itsestä akateemisuuden, kyllä se kertoo aika paljon, eikä välttämättä anna fiksua ja miellyttävää mielikuvaa henkilöstä. - ehkä....
Kyllä totuus on se että akateemisissa naisissa on uranaisia, on naisia joille perhe on tärkeintä, on lapsettomia ja suurpeheellisiä, on uskonnollisia ja on tähän maailmaan suuntautuneita...ja kaikkea siltä väliltä. Ainut ero on että älyä ja sitkeyttä pitää olla sen verran että saa tutkinnon suoritettua.Se on minun arvomaailmani, joka ei tunnu kohtaavan tyypillisen akateemisen naisen kanssa. Enhän ole itse väittänyt olevani tyypillinen akateeminen, enemmänkin duunarisielu, joka vain on halunnut olla mahdollisimman taitava siinä mitä tekee työkseen. Eihän minulla toki ole ollut aikaa tutustua ja treffata Suomen jokaista vapaata akateemisesti koulutettua naista.:)
- e. magister
sivusta.. kirjoitti:
Huomiota herättävän paljon lapsettomissa sinkkunaisissa ikäluokassa yli 35 v. on maistereita. Noin sadan profiilin otannasta ei löydy ainuttakaan työtöntä, tai osa-aikaistyötä tekevää naista ja vain muutama jolla ei ole yliopisto tms. koulutusta! Jokin tässä mättää.
Moni nainen opiskelee yliopistossa vain nostaakseen statustaan, tunnen näitä nettimaailman ulkopuolelta, eivätkä he ole ihmisenä sieltä fiksuimmastapäästä. Monet näistä naisista eivät kykene ikinä hyödyntämään täysin pitkää opiskelua työelämässä, luonne on liian turvallisuushakuinen ja rohkeus puutuu.
Arvomaailma vaihtelee tietysti yksilöittäin, mutta huomattavan moni listaa ensimmäiseksi ominaisuudekseen/tiedokseen itsestä akateemisuuden, kyllä se kertoo aika paljon, eikä välttämättä anna fiksua ja miellyttävää mielikuvaa henkilöstä.onko näin, siis 35-vuotiaiden kohdalla? Aika hurjaa. Ilmeisesti vaatimukset kovat tai ura vienyt. Tai sitten ei pidä paikkaansa. Itse näin maisterina suorastaan välttelen toisia maistereita, saattaapi olla virhe, mutta pari kokemusta riitti. AMK riittää. Osoittaa yritystä, riittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315836- 393842
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122778
- 292242
- 122197
- 1621906
- 181535
- 1051372
- 251263