Omistan -98 mallisen hieman yli 100tkm ajetun Nissanin ja olen miettinyt kannattaisiko autolle teettää vielä alustan ruosteenestokäsittely, vai lieneekö jo liian myöhäistä.
Minkä verran tuollainen käsittely maksaa kun kyseessä on pieni henkilöauto?
Osaako kukaan suositella edullista ja ammattitaitoista alan liikettä pääkaupunkiseudulla?
Kannattaako ruostesuojaus?
14
3238
Vastaukset 14
- serendipity
Itse juuri ostin siistin vajaa 90tkm ajetun vuoden 95 Nissan Micran ja kauppias kyllä suositteli siihenkin vielä ruostesuojausta. Maksaa auton koosta riippumatta n. 500-550euroa.
- kannattaa
Teetin kesällä täydellisen suojauksen (kotelot pohja) Lahdessa ja hintaa tuli 235 euroa. Uusintakäsittely parin vuoden kuluttua ja sen hinta on n. 100 euroa. Yrittäjä tekee suojauksia 20 vuoden kokemuksella ja kunnon aineilla. Auto on vm. -97.
- 4 auton mies
kannattaa kirjoitti:
Teetin kesällä täydellisen suojauksen (kotelot pohja) Lahdessa ja hintaa tuli 235 euroa. Uusintakäsittely parin vuoden kuluttua ja sen hinta on n. 100 euroa. Yrittäjä tekee suojauksia 20 vuoden kokemuksella ja kunnon aineilla. Auto on vm. -97.
Moni yritys pysyy pystyssä kun tekee 100 euron arvoisia suojauksia 200 euron hintaan.
Kyllä niin pysyy pystyssä.
Mutta kunnon ruosteenestoyritys on valvottu yritys.
Minäkin tunnen yhden joka teki autooni 1999 suojauksen joka on vieläkin kuin teflonpannun pinta, aina kun sen keväällä pesee.
Hän antoi myös ohjeita, että painepesurilla ei saa koskaan pestä, eikä lämpöisellä vedelläkään.
Yritin teettää hänellä itse pestyyn autoni pohjaan ruosteenestoa, edullisesti.
Hän sanoi että kunnon suojaus alkaa pesuaineilla pesusta, harjauksesta, 1-2 vrk kuivauksesta koneella ja senjäjkeen primeri ja lopuksi ruosteenestoaine.
Hyvin tehty kestää aina 4 vrk, ja muita hän ei tee ei edes kuititta.
Minun kolme autoani on suojaamatta kun ei ole aikaa tilata 2 kk etukäteen ja seisottaa lähes viikkoa.
Olen katsellut monia halpoja suojauksia. Esim. kyljet eivät ole suojattu siihen asti kuin sivulta näkee, alustassa on paljon suojaamattomia paikkoja ja sähköjohtiihin ym. on laitettu järjettömästi huoltohommia haitaten.
Kuten aloitin, ruosteensuojaus on luottamusasia, pelkkä pohjan peitäminen rahoitta mieltä, mutta ei paljon ruostumiselta suojaa.
Paras ruosteenesto on pestä alusta 2-4 kertaa talvella ja kerran kesällä, letkulla ja kädellä.
Sen voi tehdä hyvin sivuilta, polvillaan ollen, ei auto aivan keskeltä ruostu
- -S-
...se on ihan siinä lähinnä kiinni. Jos vaihdat sen auton parin vuoden päästä tai vaikka kolmen vuoden niin onko tuollaseen asiaan järkeä laittaa rahaa? Meinaan että kustannat seuraavalle auton omistajalle ruostesuojauksen autoon. Hieman pidemmällä tähtäimellä ilman muuta kannattaa sellaiset autot suojata jotka herkempiä ruosteelle. Tälläsiä autoja on suurinosa japskiautoista mutta myös tuoreista mersuista löytyy melkosesti sanomista. Olisi yksi sivu mutta kun en sitä enää löydä... kuvia nykyajan autojen ruoste vaurioista jonkin kyseisellä sivuilla.
- serendipity
Siis eihän se siitä nyt ole kiinni, että pitäisi miettiä kuinka kauan itse pidät autoa vaan auton arvon ja kunnon pysymisestä. Jos parinkin vuoden päästä sen aiot myydä niin kyllähän noinkin uusi auto kannattaa kunnossa pitää. Siitä on iloa sitten eteenpäinkin ja vaikuttaa varmasti kauppahintaankin. Paitsi jos meinaat sen myydä heti käsittelyn jälkeen. Ilman muuta tällaiset seikat nostavat auton arvoa ja pitävät kaaran kunnossa. Aiemmin mainitsemani hinta täällä etelämmässä, pk-seudulla.
- Lemppa
serendipity kirjoitti:
Siis eihän se siitä nyt ole kiinni, että pitäisi miettiä kuinka kauan itse pidät autoa vaan auton arvon ja kunnon pysymisestä. Jos parinkin vuoden päästä sen aiot myydä niin kyllähän noinkin uusi auto kannattaa kunnossa pitää. Siitä on iloa sitten eteenpäinkin ja vaikuttaa varmasti kauppahintaankin. Paitsi jos meinaat sen myydä heti käsittelyn jälkeen. Ilman muuta tällaiset seikat nostavat auton arvoa ja pitävät kaaran kunnossa. Aiemmin mainitsemani hinta täällä etelämmässä, pk-seudulla.
Niin kannattaa, mutta vaan eivät autoliikkeet tahdo antaa mitään hyvitystä suojauksesta. Omassa ilmoituksessaan kyllä muistavat sen mainita kun myyvät sitä eteenpäin. Kysyi tossa muutama vuosi sitten kun ostin uuden auton, että jos suojautan sen ja tulen 3v. päästä vaihtamaan niin hyvitätkö suojauksen hinnan? "Tutun" myyjän vastaus: En markkaakaan.
- Lefa
Joo sehän on tosiaan olennainen asia kuinka kauan autoa aikoo pitää. Luulisin että pidän tätä vielä ainakin kolmisen vuotta, mutta mahdollisesti kauemminkin riipuen siitä miten auto toimii ja miten elämä muuten heittelee.
Olisi kiinnostavaa tietää minkä ikäisenä esimerkiksi Nissaneissa alkaa tulla konkreettisia ruosteongelmia (esim. katsastuksessa), kun autoa ei ole erikseen suojattu, ja sillä on ajettu Etelä-Suomessa. - -S-
serendipity kirjoitti:
Mikä tapa kelläkin sattuu olemaan, mulla ainakin on tähän asti mennyt niin että pisimpään olen samaa autoa pitänyt neljä vuotta. Kauppa hintaan vaikuttaa kilometrimäärä ja vielä enemmän vaikuttaa vuosimallia. Lähes kaikki muu on tois-sijaista. On sama onko autossa cd vai kasettisoitin vai onko siinä abs, kattoluukku jne. Ei vaikuta hintaan. Joku tietysti voi olla että maksaa enemmän 100% muuten samanlaisesta autosta vaikka siinä olisi noita edellä mainittuja mutta nekin lisät on käytettyjä.
Jokin merkitys voi olla mutta ei kovin suurta. Toki jossain vaiheessa se ruosteelta suojaamattomuus sitten jollekkin kostautuu ja hän kärsii siitä auton rapistumisesta sitten.
Saahan sitä suojata jos haluaa, vähän turhaa se kuitenkin on monen kohdalla. Riippuu siis hyvin paljon kauanko sitä auto yleensä pitää, no kuka nyt etukäteen sitä tietää mutta jos jo jokin kokemus siitä on olemassa että muutaman vuoden välein tulee vaihdettua autoa aina. Niin onko järkeä laittaa rahaa mihinkään ruosteen suojaamiseen? - Lemppa
Lefa kirjoitti:
Joo sehän on tosiaan olennainen asia kuinka kauan autoa aikoo pitää. Luulisin että pidän tätä vielä ainakin kolmisen vuotta, mutta mahdollisesti kauemminkin riipuen siitä miten auto toimii ja miten elämä muuten heittelee.
Olisi kiinnostavaa tietää minkä ikäisenä esimerkiksi Nissaneissa alkaa tulla konkreettisia ruosteongelmia (esim. katsastuksessa), kun autoa ei ole erikseen suojattu, ja sillä on ajettu Etelä-Suomessa.Ainakin täältä löytyy: www.finikor.fi
- Olli
serendipity kirjoitti:
käytetyn auton jälleenmyyntiarvoa. Voi tehdä auton myynnin jatkossa helpommaksi, mutta rahojasi et saa takaisian.
Jos haluaa tehdä homman oikein, pitäisi uusintakäsittelyihin mennä 2-vuoden välein.
- Reiska
Itsellä Synny vm 89 ja ruostesuojattu heti uutena .Kunnossa on ja ei lennä västäräkit lokasuojista läpi mitää kattelee saman ikäisiä autoja .
Viimeksi 850 Volvo ruostesuojaus Lepsämässä Nurmijärvi Martin Timo Finikor miehiä tekee laatutyötä.Itse tekee niin laatu pysyy tasaisena.
Hinta viime elokuu Volvolle 500 euroa suojaus kestää 3 päivää.Tietysti jos alkavaa pohjassa ruostetta se pitää hiekkapuhaltaa pois ja maalattava ,sen jälkeen suojaus.Ruosteen päälle ei suojaus kerrosta. - simo
silloin auto kestää pitempään. Olisi paljon parempi, jos autot ruostuisivat käyttökelvottomiksi n. 10-vuodessa. Olisi meillä suomessakin nuorempi autokanta.
- Anonyymi00013
Itte myös pohdin kannattaako 10v vanhaan autoon teettää ammattilaisella ruosteenestokäsittelyä
- Anonyymi00014
aina kannattaa sano ruostesuojaamon omistaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.882737Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt442293Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.391113- 35958
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,153839Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?58690Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi76452 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk40568- 21545
- 35543