Olen taas tulossa lomamatkalle Suomeen autolla ja viimekesänä tein havainnon, että auton automaattipesu Pääkaupunkiseudulla maksaa hunajaa. Jopa yli 20 euron hintoja jotka tuntuu täysin kohtuuttomilta, kun olen tottunut saamaan sen kalleimman VIP-pesun alle 10 eurolla k-euroopassa ja siihen kuuluu vaha, vanteet, alusta ja käsin painepesurilla likaisempien paikkojen (vateiden ja helmojen) esipesu. Pelkän peruspesun saa noin 5 euron hintaan. Siis antakaapa vinkkiä missä auton saa pesetettyä Helsingissä tai lähistöllä edullisesti, sillä onhan se tyhmää maksaa liikaa?
Auton pesu
15
1131
Vastaukset
- näin, että
pese se autos siellä euroopassa halvalla ennenkuin tulet tänne, niin säästyy roposes johonkin muuhun, noh köyhälle kaikki on kallista.
- regd
"pese autos siellä Euroopassa", voi vit..u, tällästen idioottien takia täällä voi pyytää palvelusta 20€ joka muualla vapaassa mailmassa maksaa 6€.
- KiKi.
Kun kunnollinen harjapesu (siis kunnollinen) maksaa 8€ ja harjaton "kevytpesu" 4€, ja nämä on siis normaalihinnat, etukorteilla yms halvammalla.
Tuntuu ihmeelliseltä, että Turun ulkopuolella olisi kovemmat hinnat...- missä turussa ?
jaksatko kertoa.
onko huonosti puhdistettua kierrätysvettä, epäilen,
eli pestään suolavedellä. - KIKI.
missä turussa ? kirjoitti:
jaksatko kertoa.
onko huonosti puhdistettua kierrätysvettä, epäilen,
eli pestään suolavedellä.NELJÄN EURON KEVYTPESU ON IHAN KUNNOLLINEN HUUTHELU/PESU/KUIVAUS PUHDISTEULLA VEDELLÄ, AIVAN SAMALLA VEDELLÄ KUIN 8€ HARJAPESU, TAI SHELLIN 20€ PESU
HUOMAA MUUTEN ETTÄ VESI ON AINA PUHDISTETTUA, AINA KIERRÄTETTYÄ JA PUHDISTETTUA, OLI SE SITTEN KAUPAN PULLOVETTÄ, PIKAPESUN VETTÄ, TAI KRAANAVETTÄ "KÄYTTÄMÄTÖNTÄ" VETTÄ ET TULE SAAMAAN MISTÄÄN
- kilpailua
Et missään. Pääkaupunkiseudulla on pesujen hinnat niin kilpailtuja, että pesupoletistakin saat maksaa itse pestessä yli kaksi euroa viideltä minuutilta. Onhan se tyhmää maksaa liikaa, mutta täällä ei ole paljon muuta tehtävissä kuin perustaa oma pesuyritys jos haluat oikeasti vaikuttaa hintoihin.
- frangrobba
älä maksa liikaa pese autos itse vitun latvakakkonen
- Kilometrihai
Vantaan Petikossa avattu uusi autopesula, auki 24h. Oosite on Martinkyläntie 65A.
Suosittelen lämpimästi! - SatunnainenTarkkaaja
Tässä ketjussa on (kuten vähän muissakin) taas semmoisia vastauksia että oksat pois. Jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa, niin miksi kirjoitella. Menkää vaikka ruiskuttamaan niitä koslianne, jos se on niin antoisaa puuhaa.
- 36
ei kannata tulla jos jo autonpesu tressaa,
yleensä kun kaverini sieltä tulevat tulevat uudella nelivetoisella ja ei ole rahasta puutetta,- painepullo.
se että hankit pumppupullon tai jonkin ruiskupullon ja sumutat sillä autosi päälle shampoota sateisella kelillä ja lähdet ajamaan, yllättävän puhdasta tulee, jopa ovien alaosat puhdistuvat ja auto on kuin todella juuri 100 km sitten pesty,
kunhan laitat kunnolla sitä pesuainetta kylkiin ja annat seistä 5 min ennen ajoa teen aina tallissani, minulla on suuri 5 litran hyönteismyrkytykseen tarkoitettu painepullo,
en koskaan ole mennyt autoani päältäpäin pesemään, käyn vain 2 kertaa vuodessa alustanpesussa paikassa jossa on suora vesijohtovesi, ei suolaista kierrätysvettä.
autohan on vain apuväline jolla siirrytään paikasta paikaan...... - eikä "tressaa"
Ai että kaverit "tulevat tulevat" uudella? heh heh Minä kyllä ihan itse ajelen uudella ja sellaisella joita ei tietääkseni Suomessa ole yhtään kappaletta, mutta en silti maksa auton konepesusta ylihintoja, siis aivan periaatteessa. Koska se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Juuri siksi teillä täällä Suomessa on niin kallista, koska suostutte maksamaan kiskurihintoja. Kohtuuhinta konepesusta on 6-12e. Tulin juuri jenkkilästä ja siellä auton sai pestä ilmaiseksi tankkauksen yhteydessä. Vertailun vuoksi maksan autosta k-euroopassa noin 30% vähemmän kuin Suomessa ja polttoaineesta maksan noin 15 % vähemmän ja auton pesusta maksan alle 10e. Myös mm. asuminen, ruoka, viina, verotus (alvi15%) on kaikki huomattavasti halvempaa. Palkkaa saan puolestaan noin kolminkertaisesti verrattuna vastaavaan työtä tekevään Suomessa.
- Kärcher-mies
Perus-Kärcher maksaa 170 € ja sillä pesee vielä pojanpojankin auton. Oman kaivon kylmä vesihän ei maksa käytännössä mitään ja siinä ei ole sitä suolaa niin kuin pesukaduilla. Meneehän siihen aikaa, mutta niin menisi, jos lähtisi jonottamaan pesukadulle.
Olen viimeistellyt pesukadulla pestyn auton painepesurilla ja olisittepa nähneet mikä (suola)kuravesi lähti ovilistojen alta. Ei ne automaatit pese pintaa syvemmältä.- Täältätähän
Ei pysty ottamaan sitä vettä sieltä kaivosta, joten joudut itse kantamaan sitä kaivosta ämpäreillä.
Itsekin olen kyllä tätä harrastanut, mutta jotenkin viestistäsi sai sen käsityksen, että kaivovesi ja paine pesuri toimisivat yhdessä. Eivät toimi.
Itse pesen autoni viikonvälein omalla painepesurilla ja ihan normaalilla vesijohtovedellä. Auto on vuosimallia 2001 ja mistään ei ole ruostunut pahasti. Pinnoistaan ei mistään, eikä alustastakaan mitenkään pahemmin. Mitään alustanosaa ei ole tarvinnut vaihtaa tai korjata ruosteen takia. Pakoputken viimeinen vaimentaja on kyllä menossa puhki, sille ei ole voinut mitään.
Toki näin usein autoa ei tarvitse pestä, mutta siitä on tullut tapa ja puhdas auto näyttää hyvältä omaan silmään. - Kärcher-mies
Täältätähän kirjoitti:
Ei pysty ottamaan sitä vettä sieltä kaivosta, joten joudut itse kantamaan sitä kaivosta ämpäreillä.
Itsekin olen kyllä tätä harrastanut, mutta jotenkin viestistäsi sai sen käsityksen, että kaivovesi ja paine pesuri toimisivat yhdessä. Eivät toimi.
Itse pesen autoni viikonvälein omalla painepesurilla ja ihan normaalilla vesijohtovedellä. Auto on vuosimallia 2001 ja mistään ei ole ruostunut pahasti. Pinnoistaan ei mistään, eikä alustastakaan mitenkään pahemmin. Mitään alustanosaa ei ole tarvinnut vaihtaa tai korjata ruosteen takia. Pakoputken viimeinen vaimentaja on kyllä menossa puhki, sille ei ole voinut mitään.
Toki näin usein autoa ei tarvitse pestä, mutta siitä on tullut tapa ja puhdas auto näyttää hyvältä omaan silmään....että se porakaivovesi tulee ulkohanan kautta. Ei siis tarvi kuin tökätä letku pikaliittimellä kiinni ja vääntää hana auki. Vaikka pumppu vie sähköä, on kuution hinta silti lähes olematon. Ja mikä tärkeintä: suolaa ei ole ainakaan meidän kaivossa ja vesisuihkun saa sinne minne haluaa.
Halvimmat pikku-Kärcherit ovat muuten n. 90 € tarjouksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713