Mikä on se päivä keväällä jolloin kitkarenkaat muuttuvat hengenvaarallisen liukkaiksi ja pitää vaihtaa kesärenkaat alle?
Milloin kitkarenkaat muutuvat hengenvaarallisiksi
57
2423
Vastaukset
- kpg1
No sehän on se päivä, jolloin joudut tekemään hätäväistön.
Normaali ajossa kitkoilla pärjää mainiosti.- H.Kranka
Joo nöinhän se menee, kesät ja talvet.
- GPK2
Kaikki renkaat ovat hyvä, kunnes joutuu tekemään hätäväistön. Sen jälkeen ei yksikään rengas ole hyvä. Vika on aina renkaissa. Tai tiessä. Joskus jopa autossa. Ei koskaan kuskissa. Jokainen suomalainen osaa tehdä onnistuneen hätäväistön. Mutta huono rengas, heikkokuntoinen tie, eteen kasvanut valopylväs, oikealta ajanut typerä kanssa-autoilija tai suojatielle juossut lapsi ovat toiminnallaan estäneet onnistuneen ja harkitun hätäväistön tekemisen.
Normaaliajossa suomalainen kuski pärjää mainiosti. - epänormaaliajo
"No sehän on se päivä, jolloin joudut tekemään hätäväistön.
Normaali ajossa kitkoilla pärjää mainiosti."
Sellainen ajo jossa ei joudu koskaan väistämään yllättäen tielle syöksyvää autoa/hirveä/lasta tai tekemään ennalta-arvaamattomasta syystä hätäjarrutusta tienpinnasta, vesisateesta ja nopeudesta riippumatta on täysin epänormaalia.
Normaaliajo on juuri sellainen jossa näitä joutuu väistämättä tekemään vaikka miten yrittäisi varoa. Ainoa tapa varautua tilanteeseen on pitää auton jarrut, alusta ja varsinkin rengastus kunnossa. 100t€ Porschen jarrutusmatkan saa kasvamaan vesisateella kaksinkertaiseksi uuteen Daciaan verrattuna ihan vain ruuvaamalla ensinmainittuun teinien suosimat kulahtaneet ylileveät kiinanrenkaat alle. - MV
Siitälähtien kun sain ajokortin olen pääasiassa ajanut kitkarenkailla. Turvallisuus riippuu kuskista, tosin renkailla paikataan kuskin puutteita. Kitkarenkailla pitää ennakoida enemmän kuin nastoilla, hiljentää vauhtia ajoissa, pitää turvaväli muihin autoihin jos nyt se maaginen betoniseinä yhtä-äkkiä ilmestyy tielle ja pysäyttää edelläajavan. Kesälläkin olen ajanut kitkarenkailla, tosin se ei ole suotavaa koska sitten seuraavana talvena renkaitten pito heikkenee kesäkäytön seurauksena. Itse en ole huomannut että ne kesällä muuttuisivat hengenvaarallisen liukkaiksi, jospa muuttuisi ollenkaan. Tosin jos olet ralli-matti niin kehotan sitten suoraan vaihtamaan normaaleihin kesärenkaisiin, tavallisessa ajossa itselläni kitkat ovat vieläkin pitäneet minut tiellä ilman onnettomuuksia.
Mutta jos totta puhutaan, niin talvella nastat antavat enemmän turvallisuudentunnetta, mutta pelkkä turvallisuudentunne ei paikkaa kuskin virheitä loputtomasti, jos talvella ajat valoihin että jarrutat viimetingassa, niin kyllä se auto voi siitä luisua silti läpi vaikka olisi nastat alla.
Kitkarenkailla ajaessa tarvitsee pelisilmää ja ennakointia, mutta varaudu siihen että nastoilla ajavat mulkaisevat sinua pahasti koska hiljensit punaisiin liikennevaloihin alamäessä aikaisin talvella.. - Kiva kun on NASTAA!!
MV kirjoitti:
Siitälähtien kun sain ajokortin olen pääasiassa ajanut kitkarenkailla. Turvallisuus riippuu kuskista, tosin renkailla paikataan kuskin puutteita. Kitkarenkailla pitää ennakoida enemmän kuin nastoilla, hiljentää vauhtia ajoissa, pitää turvaväli muihin autoihin jos nyt se maaginen betoniseinä yhtä-äkkiä ilmestyy tielle ja pysäyttää edelläajavan. Kesälläkin olen ajanut kitkarenkailla, tosin se ei ole suotavaa koska sitten seuraavana talvena renkaitten pito heikkenee kesäkäytön seurauksena. Itse en ole huomannut että ne kesällä muuttuisivat hengenvaarallisen liukkaiksi, jospa muuttuisi ollenkaan. Tosin jos olet ralli-matti niin kehotan sitten suoraan vaihtamaan normaaleihin kesärenkaisiin, tavallisessa ajossa itselläni kitkat ovat vieläkin pitäneet minut tiellä ilman onnettomuuksia.
Mutta jos totta puhutaan, niin talvella nastat antavat enemmän turvallisuudentunnetta, mutta pelkkä turvallisuudentunne ei paikkaa kuskin virheitä loputtomasti, jos talvella ajat valoihin että jarrutat viimetingassa, niin kyllä se auto voi siitä luisua silti läpi vaikka olisi nastat alla.
Kitkarenkailla ajaessa tarvitsee pelisilmää ja ennakointia, mutta varaudu siihen että nastoilla ajavat mulkaisevat sinua pahasti koska hiljensit punaisiin liikennevaloihin alamäessä aikaisin talvella..Mietin tuossa että voiko olla tosi että on vieläkin olemassa niin helvetin tyhmää kitkapelleä joka taas jälleen kerran ottaisi puolustuksekseen sen hupaisimmasta hupaisimman selittelyn että niitä kusiluistimia voi käyttää kun on muka niin "hyvä" ratinvääntäjä? Näkyy voivan olla....
Jos kaikki ajattelisivat kuten kitkapellet että "tarvitaan vain pelisilmää ja ennakointia" ja kaikki olisivat kitkapellejä niin liikennehän olisi täyttä kaaosta sillä koko liikennehän tyyliin pysähtyisi kun kaikki joutuisivat ennakoimaan ja pitämään väh. "600m" turvavälit kun sieltä sivutieltä saattaisi tulla milloin vain eteen se "betoniseinä" ...kitkoineen!!
Ainakaan minulla ei ole intressejä repiä muksut tuntia aiemmin sängystä ja lähteä aamulla tekemään parinkymmenen kilsan työmatkaa tyyliin tuntia aikaisemmin ja työpäivän päätteksi kuluisi tunti pidempään pitää muksuja päiväkodissa!
Ei jumalauta! Kyllä minä mielummin vietän vietän laatuaikaa pari tuntia pidempään kotona turvallisemman autoilun myötä perheen kanssa kuin että sen ajan kuluttaisin kieli keskellä suuta hermot viulunkireänä kuunnellen väsyneiden muksujen kitinää siinä kusiluistimien autuaassa "hiljaisuudessa"! - MV
Kiva kun on NASTAA!! kirjoitti:
Mietin tuossa että voiko olla tosi että on vieläkin olemassa niin helvetin tyhmää kitkapelleä joka taas jälleen kerran ottaisi puolustuksekseen sen hupaisimmasta hupaisimman selittelyn että niitä kusiluistimia voi käyttää kun on muka niin "hyvä" ratinvääntäjä? Näkyy voivan olla....
Jos kaikki ajattelisivat kuten kitkapellet että "tarvitaan vain pelisilmää ja ennakointia" ja kaikki olisivat kitkapellejä niin liikennehän olisi täyttä kaaosta sillä koko liikennehän tyyliin pysähtyisi kun kaikki joutuisivat ennakoimaan ja pitämään väh. "600m" turvavälit kun sieltä sivutieltä saattaisi tulla milloin vain eteen se "betoniseinä" ...kitkoineen!!
Ainakaan minulla ei ole intressejä repiä muksut tuntia aiemmin sängystä ja lähteä aamulla tekemään parinkymmenen kilsan työmatkaa tyyliin tuntia aikaisemmin ja työpäivän päätteksi kuluisi tunti pidempään pitää muksuja päiväkodissa!
Ei jumalauta! Kyllä minä mielummin vietän vietän laatuaikaa pari tuntia pidempään kotona turvallisemman autoilun myötä perheen kanssa kuin että sen ajan kuluttaisin kieli keskellä suuta hermot viulunkireänä kuunnellen väsyneiden muksujen kitinää siinä kusiluistimien autuaassa "hiljaisuudessa"!Itsellä työmatka 30km toisessa kaupungissa ja hyvin sujuu, mitä nyt oikein huonolla kelillä jättää sen 10 min kelivaran, punaisiin joutuisi kuitenkin pysähtymään, joten miksi ei sitten hieman aikaisemmin laske sitä vauhtia. Samalla tavalla se nastarengas tyyppikin joutuu vierellä venaamaan. 600 metrin turvavälit? ehkä ne 600 metrin välit on hyvä pitää jos huristelet 150km tunnissa. Normaaliajossa ihan tavalliset turvavälit ovat riittäneet
Tuonkin tekstisi olisi voinut kiteyttää "kitkapelle kitkapelle, en tahdo odottaa kahta tuntia koska huristelen niin kovaa että pitää olla 600 metrin turvavälit" Pitää olla aika sankari jos 20km työmatkaan kuluu edes tunti. - dfkldkfldkfldkfldkf
Kiva kun on NASTAA!! kirjoitti:
Mietin tuossa että voiko olla tosi että on vieläkin olemassa niin helvetin tyhmää kitkapelleä joka taas jälleen kerran ottaisi puolustuksekseen sen hupaisimmasta hupaisimman selittelyn että niitä kusiluistimia voi käyttää kun on muka niin "hyvä" ratinvääntäjä? Näkyy voivan olla....
Jos kaikki ajattelisivat kuten kitkapellet että "tarvitaan vain pelisilmää ja ennakointia" ja kaikki olisivat kitkapellejä niin liikennehän olisi täyttä kaaosta sillä koko liikennehän tyyliin pysähtyisi kun kaikki joutuisivat ennakoimaan ja pitämään väh. "600m" turvavälit kun sieltä sivutieltä saattaisi tulla milloin vain eteen se "betoniseinä" ...kitkoineen!!
Ainakaan minulla ei ole intressejä repiä muksut tuntia aiemmin sängystä ja lähteä aamulla tekemään parinkymmenen kilsan työmatkaa tyyliin tuntia aikaisemmin ja työpäivän päätteksi kuluisi tunti pidempään pitää muksuja päiväkodissa!
Ei jumalauta! Kyllä minä mielummin vietän vietän laatuaikaa pari tuntia pidempään kotona turvallisemman autoilun myötä perheen kanssa kuin että sen ajan kuluttaisin kieli keskellä suuta hermot viulunkireänä kuunnellen väsyneiden muksujen kitinää siinä kusiluistimien autuaassa "hiljaisuudessa"!Voi raukkaa Nastapelleä. Mistä kohtaa kiristää? Taidat olla sellainen suomalainen putkisilmä.
Ei ole kitkoilla tarvinnut varata työmatkaan sen enempää aikaa kuin nastoillakaan. Kerran sain kaverin konttiin - ja hepulla oli kesärenkaat! Olisi varmaan auttanut, jos olisi kesäkuussa ajanut nastoilla? Tai pitänyt asiallisen turvavälin.
Nastapellet kun ei keksi mitään järkevää perustetta kitkoja vastaan niin alkaa tuollainen lapsellinen höpöttäminen ja kärjistäminen. Onneksi tulee kesärengaskausi niin ei nastapellenkään tarvitse kärsiä kitkarenkaita...
- po123po
on aina hengenvaarallisia.
- torosmoro
Useamman vuoden kitkoilla päässyt ilman hengenvaaraa joka johtuisi kitkarenkaista tai olisi edes osasyy.
Ratin ja penkin välissä on aina syy.
Nastarengas kuskilla lienee joku ajotaidon tai uskon puute tai tiedot ennakkoluuloja pienemmät kuten yleensä.
Taannoin autoani ajeli vieraskuski jolla ei ollut kitkarengas kokemusta, keli oli liukas aamuinen -6 astetta liittymien kohdalta liukkaassa jäässä mutta mainiosti pärjäsi mitä nyt nastalla ylivertaista pitoa hakevat ruopivat jaloissa, lupasi harkita tulevaisudessa millä ajaa. - nasta juttu
torosmoro kirjoitti:
Useamman vuoden kitkoilla päässyt ilman hengenvaaraa joka johtuisi kitkarenkaista tai olisi edes osasyy.
Ratin ja penkin välissä on aina syy.
Nastarengas kuskilla lienee joku ajotaidon tai uskon puute tai tiedot ennakkoluuloja pienemmät kuten yleensä.
Taannoin autoani ajeli vieraskuski jolla ei ollut kitkarengas kokemusta, keli oli liukas aamuinen -6 astetta liittymien kohdalta liukkaassa jäässä mutta mainiosti pärjäsi mitä nyt nastalla ylivertaista pitoa hakevat ruopivat jaloissa, lupasi harkita tulevaisudessa millä ajaa...jälkeen voimmekin lukea otteen OIKEASTA elämästä: Vaihdoinpa auton jossa oli alla ne onnettomat kitkat, tuttavani tarvitsi tuota farkkuani lainaan joten tottakai annoin sen ja varoitin kaveriani niistä talvikeliin täysin sopimattomista renkaista sillä en ollut vielä kerinnyt käydä vaihdattamassa alle oikeita talvirenkaita.
Meni tunteroinen ja kaveri soittaa n. 50 kilsan päästä ettei enää ilkeä olla tientukkona koko ajan peläten ulosajoa joten voisikohan hän ajaa kohdalla olevaan rengasliikkeeseen vaihdattamaan alle oikeat talvirenkaat.
Olin jo varannut seuraavalle päivälle läheiseen rengasliikkeeseen ajan oikeiden talvirenkaiden vaihtoon mutta enhän voinut jättää kaveria pulaan vaan annoi luvan käydä vaihdattamassa alle ne oikeat talvirenkaat ja peruin samointein sen varaamani ajan.
Kaverini sai tehtyä konnon talvirenkailla reissunsa tietenkin ilman ongelmia ja tuumaili että kitkat pitäisi ehdottomasti kieltää lailla sillä hänkin oli kokemuksensa jälkeen satavarma että kitkojen takia moni ihminen on menettänyt henkensä ja tulee menettämään ellei niitä lailla kielletä.
Tuo tapaus on kitkapellet elävästä ELÄMÄSTÄ eikä sitä paskaa mitä te reppanat säälittävissä mielissänne yritätte keksiä puolustaaksenne sitä emämokaanne eli väärien renkaiden hankkimista..
- Lauantaimakkara
Kiinni, mikäli haluat pakosti käyttää kesällä loppuun kitkarenkaat niin lisää ilmaa renkaisiin niin ajoominaisuudet hiukan paranee.
- The_Peak
Seuraa vain naapurustoa - päivä on sama jolloin naapuruston talvijyrsivät heräävät kevääseen, ottavat hohtimet esille ja alkavat nyppiä jäljellä olevia nastoja "talvirenkaistaan".
- luisuu holtitta
Juu, se on se päivä, kun ei ole jäätä ajoradassa. Jääkelillä ja lumessa ne ovat turvalliset, paljaalla asfaltilla ei auto pysy tiellä, kun uskoo Tekniikan Maailmaa.
- 3688
talvellahan ne kitkat ovat hengenvaarallisia!
- 1010101
TM:n (tuon kaiken tietävän ja erehtymättömän) mukaan kitkat on vaaralliset kesällä. Ei talvesta siinä testissä puhuttu mitään?
Kumpaa uskon? 3688 vai TM? Jompikumpi valehtelee? Uskallanko ajaa kitkoilla ollenkaan? Ostinko turhaan uudet kitkarenkaat?
Voisiko kitkoihin laittaa nastoja? Saisiko siten molempien renkaiden hyvät ominaisuudet? Jos kitkoilla saa ajaa kesällä, saako myös nastoitetuilla kitkoilla? Oliko nastoitettu kitkarengas parempi kesärenkaana kuin nastoittamaton?
Jos kitka pitää paremmin lumella ja nasta jäällä niin pitäisikö nastoitettu kitka vielä paremmin molemmilla?
Millaiset nastat ovat hyvät? Mistä niitä saa? Ainoat nastat, joita olen ostanut ovat Tiimarista. Käykö ne? Miten nasta asennetaan siten, että piikkipuoli tulee ulospäin? - Tojo-Köle
1010101 kirjoitti:
TM:n (tuon kaiken tietävän ja erehtymättömän) mukaan kitkat on vaaralliset kesällä. Ei talvesta siinä testissä puhuttu mitään?
Kumpaa uskon? 3688 vai TM? Jompikumpi valehtelee? Uskallanko ajaa kitkoilla ollenkaan? Ostinko turhaan uudet kitkarenkaat?
Voisiko kitkoihin laittaa nastoja? Saisiko siten molempien renkaiden hyvät ominaisuudet? Jos kitkoilla saa ajaa kesällä, saako myös nastoitetuilla kitkoilla? Oliko nastoitettu kitkarengas parempi kesärenkaana kuin nastoittamaton?
Jos kitka pitää paremmin lumella ja nasta jäällä niin pitäisikö nastoitettu kitka vielä paremmin molemmilla?
Millaiset nastat ovat hyvät? Mistä niitä saa? Ainoat nastat, joita olen ostanut ovat Tiimarista. Käykö ne? Miten nasta asennetaan siten, että piikkipuoli tulee ulospäin?Vagniikan maailma, tarinoiden maailma.......
.......ylläoleva on väärässä.
1. koskaan et osta turhaan UUSIA renkaita, UUDET kesärenkaatkin on paremmat kuin HUONOT talvirenkaat, talvellakin.
2. Kitkarenkaan ominaisuudet perustuvat kumin ominaisuuksiin. Nastoilla et voi kumin KESÄeliominaisuuksia parantaa.
3. Lumella renkaan kuvio vaikuttaa eniten, ei nastoitus sitä välttämättä huonononna tai paranna
4. ENNAKOINTI ON VALTTIA, -kesälläkin..........
- ---.--.--.
eurokossun jälkeen.
- KiKi.
Silloin kumi tietää "jaahas nyt on lain mukaan kesä, pitää ruveta helvetin liukkaaksi" kitka/nastarengas on kato (palstan mukaan) ainut rengas, jossa on kalenteri
- . . .
Sanoo, mut sen mitä olen palstaa lukenu. niin kitkat on kuulemma aina liukkaat..
- dsdsdsaasddas
Paljon oon ajannut kitkoilla ja nastoilla. Kitka on huonompi talvella, mutta silti ihan ok rengas. Kaahaajalle nastat alle. Se on selviö. Nopeusrajoituksia järkevänä pitävät pärjäävät kyllä kitkoilla.
Kitkat on tosi hiljaiset ja siinä mielessä kyllä helkutin hyvät.
- kitkoilla..
Kitkarenkaat on hyvät ympäri vuoden varsinkin kaupunkiajossa.
Jos ajat paljon moottoritienopuksia vaihda kesärenkaat kesäksi.
Ps. Liikenneministeriö on laittamassa nastarenkaille 300€:n käyttömaksun vuosittain, alkaen 2012.- qwertyp
Kerrankin liikenneministeriössä on jollain ajatus kohdallaan! Toivottavasti saisivat kiirehdittyä jo ensi talveksi nastojen käyttömaksun.
- Kitkaa...
Kitkarenkaat ovat täysin turvalliset kun ei vain erehdy käyttämään niitä ja vielä, ettei elä väärissä kuvitelmissa niiden suhteen
- zxcvbbnnmmm
Nastat ovat täysin turvalliset ja suositeltavat, mutta valitettavasi ne jyrsivät Suomen tiet ajokelvottomaan kuntoon ja aiheuttavat meluhaittaa ympäristölle. Lisäksi ne aiheuttavat riippuvuutta ja ajattelukyvyttömyyttä. Muusta kyvyttömyydestä on tutkimukset kesken.
- pneumant
zxcvbbnnmmm kirjoitti:
Nastat ovat täysin turvalliset ja suositeltavat, mutta valitettavasi ne jyrsivät Suomen tiet ajokelvottomaan kuntoon ja aiheuttavat meluhaittaa ympäristölle. Lisäksi ne aiheuttavat riippuvuutta ja ajattelukyvyttömyyttä. Muusta kyvyttömyydestä on tutkimukset kesken.
mutta pitää vastata, eihän ne muutu kun ovat kokoajan sellaiset kieli keskellä suuta renkaat, tiedä mihin milloinkin luistavat.
- 567890+
pneumant kirjoitti:
mutta pitää vastata, eihän ne muutu kun ovat kokoajan sellaiset kieli keskellä suuta renkaat, tiedä mihin milloinkin luistavat.
Kitkarenkaat muuttuvat hengenvaarallisiksi heti kun ne laittaa alle.
Turvallisimmillaan kitkarenkaat ovat kaupan hyllyllä. - zxcvbnm,,,
567890+ kirjoitti:
Kitkarenkaat muuttuvat hengenvaarallisiksi heti kun ne laittaa alle.
Turvallisimmillaan kitkarenkaat ovat kaupan hyllyllä.Missä vaiheessa nastarengas muuttuu vaaralliseksi? Jos nastarengas ei ole vaarallinen, miksi nastarenkaalliset autot ajavat ojaan ja kolaroivat? Jopa enemmän kuin kitkarenkaalliset.
Nastapellet väittävät jatkuvasti, että kitkarenkaat ovat vaaralliset eivätkä näe totuutta: suurin osa tieltä suistuneista autoista ja kolareihin joutuneista on varustettu nastarenkailla.
Onneksi tulee kesä. Nastapelle rauhoittuu kun alla ei ole piikkipyöriä. Mistä me kesällä keskustellaan? - yhä pelottaa
zxcvbnm,,, kirjoitti:
Missä vaiheessa nastarengas muuttuu vaaralliseksi? Jos nastarengas ei ole vaarallinen, miksi nastarenkaalliset autot ajavat ojaan ja kolaroivat? Jopa enemmän kuin kitkarenkaalliset.
Nastapellet väittävät jatkuvasti, että kitkarenkaat ovat vaaralliset eivätkä näe totuutta: suurin osa tieltä suistuneista autoista ja kolareihin joutuneista on varustettu nastarenkailla.
Onneksi tulee kesä. Nastapelle rauhoittuu kun alla ei ole piikkipyöriä. Mistä me kesällä keskustellaan?> Nastapelle rauhoittuu kun alla ei ole piikkipyöriä.
Häh? Päivittäinhän näitä "rengasvalintani sanelee ainoastaan turvallisuus" jyrsijöitä tulee edelleen liikenteessä vastaan.
- kun ...
kitkarenkaat ovat kokemattoman aloittelijan auton alla. Kokemattoman aloittelijan taas tunnistaa siitä, että ne ei pysy tiellä talvella ilman nastarenkaita.
- then....
Kokematon autoilija ei pysy talvella tiellä nastarenkaillakaan. Tuttavapiirissä on kymmeniä juuri kortin saaneita nuoria, joista puolenkymmentä ehti jo alkutalvesta hurauttamaan oman autonsa ojaan... jokaisella oli autossa nastarenkaat.
Samoin muutama ajeli isänsä autolla, jossa oli kitkarenkaat. Jostain syystä kukaan heistä ei käynyt ojassa.
Voidaanko siis vetää johtopäätös, että kokemattomalla kuljettajalla omassa omistuksessa oleva auto on vaarallinen?
- JÄRKIkuski!
Ne muuttuu silloin hengenvaarallisiksi kun ne laitetaan auton alle olipa kesä, kevät, talvi tai syksy!
Ne kitkat kun eivät ole milloinkaan hyvät renkaat, paitsi ehkä silloin kun niistä tekee penskoille pihakeinuja....- Kokemuskuski
Se ei paljon vakuuta, jos nastapelle pistää nimimerkikseen JÄRKIkuski eikä ilmeisesti ole edes koskaan kokeillut kitkarenkaita. Järkeä voi käyttää moneen asiaan, mutta, kuten Forrest Gump totesi "typeryys ihmisen tyhmentää", näin käy myös nastapelleille, jotka kuviteltuun järkeensä vedoten moittii kitkarenkaita. Typerää väittää noin mustavalkoisesti asioita vastoin parempaa tietoaan.
Enemmän painoarvoa on niiden mielipiteillä, jotka oikeasti ovat ajaneet runsaasti kummallakin rengastyypillä. Mutta nastapelle lukee TM:ää ja Tuulilasia ja uskoo niihin kuin kallioon. Tai sitten nastapelle uskoo Esson baarin kokeneisiin miehiin tai naapurin rouvan veljeen, se on sentään maisteri.
Kokemusta ja järkeä löytyy - enkä omaan autooni nastoja laita. Sallin sen muille, mutta säälin teitä nastapellet, jotka olette niin kuvitellun järkenne kahleissa, että kirjoittelette tuollaisia vasten parempaa tietoanne. - Toinen järkiautoilij
Kokemuskuski kirjoitti:
Se ei paljon vakuuta, jos nastapelle pistää nimimerkikseen JÄRKIkuski eikä ilmeisesti ole edes koskaan kokeillut kitkarenkaita. Järkeä voi käyttää moneen asiaan, mutta, kuten Forrest Gump totesi "typeryys ihmisen tyhmentää", näin käy myös nastapelleille, jotka kuviteltuun järkeensä vedoten moittii kitkarenkaita. Typerää väittää noin mustavalkoisesti asioita vastoin parempaa tietoaan.
Enemmän painoarvoa on niiden mielipiteillä, jotka oikeasti ovat ajaneet runsaasti kummallakin rengastyypillä. Mutta nastapelle lukee TM:ää ja Tuulilasia ja uskoo niihin kuin kallioon. Tai sitten nastapelle uskoo Esson baarin kokeneisiin miehiin tai naapurin rouvan veljeen, se on sentään maisteri.
Kokemusta ja järkeä löytyy - enkä omaan autooni nastoja laita. Sallin sen muille, mutta säälin teitä nastapellet, jotka olette niin kuvitellun järkenne kahleissa, että kirjoittelette tuollaisia vasten parempaa tietoanne.Minulla on autoilusta kokemusta pian 30v ajalta ja autoissa on ollut alla niin kitkoja kuin nastojakin mutta kyllä se vain niin on että jos haetaan autoiluun turvallisuutta talvella niin silloin kannattaa kitkarenkaat unohtaa tyystin.
Vaikka kitkat ovat kehittyneet takavuosien kitkoista niin ainoa asia missä ne pärjäävät nykyisille nastarenkaille on pienempi rengasmelu.
Pienemmän rengasmelukaan vuoksi ei kitkoja todellakaan tarvi valita sillä nykyautoissa äänieristys on aivan eri luokkaa kuin vanhoissa autoissa.
Vanhaankaan autoon ei todellakaan kannata laittaa kitkoja alle vaikka siten saisi sisätilan ääntä pienemmäksi sillä samalla heikentää huomattavasti turvallisuutta ja vanhojen autojen kolariturvallisuushan on lähes poikkeuksetta huonompi kuin nykyautojen.
Tuorein kokemukseni kitkojen nk. "pidosta" on viime talvelta jolloin autonvaihdon yhteydessä tuossa "uudessa" autossani oli alla ne surullisenkuuluisat kitkat. (aika vähän ajetutkin)
Ne kitkat nimenomaan olivat alla siihen asti kun jälleen kerran totesin tosiasian että turvallisuus ennenkaikkea.
Teille uunoille jotka suunnittelette jälleen kerran sitä paskanjauhamistanne jostain ajokyvyttömyydestä sun muusta yhtä onnettomasta selityksestä sanon ettei kannata sillä autokilpailujen pystiä ja pokaalia löytyy hyllyistä riittämiin korkealtakin tasolta. - ei riitä
Toinen järkiautoilij kirjoitti:
Minulla on autoilusta kokemusta pian 30v ajalta ja autoissa on ollut alla niin kitkoja kuin nastojakin mutta kyllä se vain niin on että jos haetaan autoiluun turvallisuutta talvella niin silloin kannattaa kitkarenkaat unohtaa tyystin.
Vaikka kitkat ovat kehittyneet takavuosien kitkoista niin ainoa asia missä ne pärjäävät nykyisille nastarenkaille on pienempi rengasmelu.
Pienemmän rengasmelukaan vuoksi ei kitkoja todellakaan tarvi valita sillä nykyautoissa äänieristys on aivan eri luokkaa kuin vanhoissa autoissa.
Vanhaankaan autoon ei todellakaan kannata laittaa kitkoja alle vaikka siten saisi sisätilan ääntä pienemmäksi sillä samalla heikentää huomattavasti turvallisuutta ja vanhojen autojen kolariturvallisuushan on lähes poikkeuksetta huonompi kuin nykyautojen.
Tuorein kokemukseni kitkojen nk. "pidosta" on viime talvelta jolloin autonvaihdon yhteydessä tuossa "uudessa" autossani oli alla ne surullisenkuuluisat kitkat. (aika vähän ajetutkin)
Ne kitkat nimenomaan olivat alla siihen asti kun jälleen kerran totesin tosiasian että turvallisuus ennenkaikkea.
Teille uunoille jotka suunnittelette jälleen kerran sitä paskanjauhamistanne jostain ajokyvyttömyydestä sun muusta yhtä onnettomasta selityksestä sanon ettei kannata sillä autokilpailujen pystiä ja pokaalia löytyy hyllyistä riittämiin korkealtakin tasolta.30 vuottakaan tajuamaan oikee tilannenopeutta ja sujuvaa ajoa tieliikenteessä.
Joo, ei ne aja jäällä speedwaytakaan kitkoilla, pitkät piikit niillä on renkaissa - vaan kuinka se liittyy tieliikenteeseen? - jzethdzhdgh
ei riitä kirjoitti:
30 vuottakaan tajuamaan oikee tilannenopeutta ja sujuvaa ajoa tieliikenteessä.
Joo, ei ne aja jäällä speedwaytakaan kitkoilla, pitkät piikit niillä on renkaissa - vaan kuinka se liittyy tieliikenteeseen?paremmin jäällä se speedwaypyörän piikki vai pelkkä kumi? Kyl se vaan liittyy tieliikenteeseen vaik kuin yrität selitellä!
- qwertoooop
Toinen järkiautoilij kirjoitti:
Minulla on autoilusta kokemusta pian 30v ajalta ja autoissa on ollut alla niin kitkoja kuin nastojakin mutta kyllä se vain niin on että jos haetaan autoiluun turvallisuutta talvella niin silloin kannattaa kitkarenkaat unohtaa tyystin.
Vaikka kitkat ovat kehittyneet takavuosien kitkoista niin ainoa asia missä ne pärjäävät nykyisille nastarenkaille on pienempi rengasmelu.
Pienemmän rengasmelukaan vuoksi ei kitkoja todellakaan tarvi valita sillä nykyautoissa äänieristys on aivan eri luokkaa kuin vanhoissa autoissa.
Vanhaankaan autoon ei todellakaan kannata laittaa kitkoja alle vaikka siten saisi sisätilan ääntä pienemmäksi sillä samalla heikentää huomattavasti turvallisuutta ja vanhojen autojen kolariturvallisuushan on lähes poikkeuksetta huonompi kuin nykyautojen.
Tuorein kokemukseni kitkojen nk. "pidosta" on viime talvelta jolloin autonvaihdon yhteydessä tuossa "uudessa" autossani oli alla ne surullisenkuuluisat kitkat. (aika vähän ajetutkin)
Ne kitkat nimenomaan olivat alla siihen asti kun jälleen kerran totesin tosiasian että turvallisuus ennenkaikkea.
Teille uunoille jotka suunnittelette jälleen kerran sitä paskanjauhamistanne jostain ajokyvyttömyydestä sun muusta yhtä onnettomasta selityksestä sanon ettei kannata sillä autokilpailujen pystiä ja pokaalia löytyy hyllyistä riittämiin korkealtakin tasolta.Surkeasti on asiat sullakin jos et 30v ajokokemuksella ja pysteillä ja pokaaleilla hyllyjä täyttäneenä kitkojen kanssa kykene ajamaan turvallsesti. Vai onko niin, että ajat koko ajan riskirajoilla kuin hankirallissa?
Säälittävä selitys.... - kopipipaisoai
qwertoooop kirjoitti:
Surkeasti on asiat sullakin jos et 30v ajokokemuksella ja pysteillä ja pokaaleilla hyllyjä täyttäneenä kitkojen kanssa kykene ajamaan turvallsesti. Vai onko niin, että ajat koko ajan riskirajoilla kuin hankirallissa?
Säälittävä selitys....Asiaatuntemattomat väittelee asioista, joista eivät mitään tiedä. Oletteko nähneet speedway-pyörän "nastoja" - ne on piikit! Tai ralliautoissa käytettäviä nastoja? Tavallisen pulliaisen renkaissa olevat "turvanastat" ovat kalpea aavistus näistä rallimiesten nastoista ja silti joku valopää vertaa näitä toisiinsa. Tottakai rallinasta pitää, kun se on siihen tehty. Kaikenmaailman turvanastat painuu joustavan kumityynyn varassa sisään, ettei syö asfalttia. Ja samalla tavalla se painuu kovalla jäisellä tiellä sisään. Pitoa ei ole nimeksikään rallinastoihin verrattuna.
Nykyiset nastarenkaat on lähinnä nastarenkaan irvikuva ja antaa väärää turvallisuuden tunnetta! - ryjvfrrjrmjvu
kopipipaisoai kirjoitti:
Asiaatuntemattomat väittelee asioista, joista eivät mitään tiedä. Oletteko nähneet speedway-pyörän "nastoja" - ne on piikit! Tai ralliautoissa käytettäviä nastoja? Tavallisen pulliaisen renkaissa olevat "turvanastat" ovat kalpea aavistus näistä rallimiesten nastoista ja silti joku valopää vertaa näitä toisiinsa. Tottakai rallinasta pitää, kun se on siihen tehty. Kaikenmaailman turvanastat painuu joustavan kumityynyn varassa sisään, ettei syö asfalttia. Ja samalla tavalla se painuu kovalla jäisellä tiellä sisään. Pitoa ei ole nimeksikään rallinastoihin verrattuna.
Nykyiset nastarenkaat on lähinnä nastarenkaan irvikuva ja antaa väärää turvallisuuden tunnetta!pitää paremmin kuin kitkat eli kyllä ne nastat laitetaan sinne renkaaseen PIDON LISÄÄMISEN takia eikä antamaan väärää turvallisuudentunnetta!
te kitkatollot näytättekin olevan sisäisesti niitä työtä vieroksuvia kettutyttöjä/puita halailevia viherpiipertäjiä kun teistä useimmat ottavat lopulta esiin muka ympäristöhöpötykset joiden varjolla tehdään bisnestä kun hyväuskoiset tollot muka uskovat tyyliin että esim. luomutuotteet jotenkin säästäisivät maailmaa taikka biopolttoaineet olisivat ekologisesti parempi vaihtoehto maapallolle! höpsistä nyt teille piipertäjät! - kokopidiii
ryjvfrrjrmjvu kirjoitti:
pitää paremmin kuin kitkat eli kyllä ne nastat laitetaan sinne renkaaseen PIDON LISÄÄMISEN takia eikä antamaan väärää turvallisuudentunnetta!
te kitkatollot näytättekin olevan sisäisesti niitä työtä vieroksuvia kettutyttöjä/puita halailevia viherpiipertäjiä kun teistä useimmat ottavat lopulta esiin muka ympäristöhöpötykset joiden varjolla tehdään bisnestä kun hyväuskoiset tollot muka uskovat tyyliin että esim. luomutuotteet jotenkin säästäisivät maailmaa taikka biopolttoaineet olisivat ekologisesti parempi vaihtoehto maapallolle! höpsistä nyt teille piipertäjät!Ei se mitään viherpiipertämistä tarvitse tai työtävieroksuntaa sitäkään vertaa jos kesärenkaat alle laitettua tiet tuntuu melkein nupukivikaduilta. Nastapellet vaan koettaa siirtää koko ajan keskustelun pois itse asiasta: NASTAT JYRSII SUOMEN MAANTIET PILALLE ja sitä jyrsimisen sallimista perustellaan turvallisuudella.
Ei luomutuotteet ja biopolttoaineet maailmaa pelasta, mutta nasterengaskielto voisi pelastaa Suomen maantiet!
Höpsistä vaan teille, nastapellet! - Kiva kun on NASTAA!!
kokopidiii kirjoitti:
Ei se mitään viherpiipertämistä tarvitse tai työtävieroksuntaa sitäkään vertaa jos kesärenkaat alle laitettua tiet tuntuu melkein nupukivikaduilta. Nastapellet vaan koettaa siirtää koko ajan keskustelun pois itse asiasta: NASTAT JYRSII SUOMEN MAANTIET PILALLE ja sitä jyrsimisen sallimista perustellaan turvallisuudella.
Ei luomutuotteet ja biopolttoaineet maailmaa pelasta, mutta nasterengaskielto voisi pelastaa Suomen maantiet!
Höpsistä vaan teille, nastapellet!"mutta nasterengaskielto voisi pelastaa Suomen maantiet!"
Entä jos se nastarengaskielto aiheuttaisi sinun lähiomaisesi kuoleman tai vakavan vammautumisen?!
Varmaan olisit tosi onnellinen kun saisit istua apukuljettajan paikalla lähimpänä omaisena lapsesi/puolisosi/vanhempasi/sisaruksesi viimeistä matkaa tekevässä mustassa farkussa EI karhealla tiellä.....
Viherpiipertäjille voi olla se lopulta vanhuuteen kuoleva korven mänty yhtä "tärkeä" kuin kitkapellelle se lopulta uuden päällysteen saava pikitie.....
"Rauhallisia" kilometrejä vain teille kitkapellet siihen asti kun "tallitoverinne" vie teiltä teidän läheisen tai teidän oman hengen! - Narskuttaa vaan
Kiva kun on NASTAA!! kirjoitti:
"mutta nasterengaskielto voisi pelastaa Suomen maantiet!"
Entä jos se nastarengaskielto aiheuttaisi sinun lähiomaisesi kuoleman tai vakavan vammautumisen?!
Varmaan olisit tosi onnellinen kun saisit istua apukuljettajan paikalla lähimpänä omaisena lapsesi/puolisosi/vanhempasi/sisaruksesi viimeistä matkaa tekevässä mustassa farkussa EI karhealla tiellä.....
Viherpiipertäjille voi olla se lopulta vanhuuteen kuoleva korven mänty yhtä "tärkeä" kuin kitkapellelle se lopulta uuden päällysteen saava pikitie.....
"Rauhallisia" kilometrejä vain teille kitkapellet siihen asti kun "tallitoverinne" vie teiltä teidän läheisen tai teidän oman hengen!Tyypillinen NASTAPELLEN hätähuuto! Ei kitkarengas tai nastarengaskielto aiheuta kenenkään kuolemaa tai vakavaa vammautumista. Sen aiheuttaa piittaamattomuus ja välimpitämättömyys liikenteessä. Unohdetaan turvavälit, hiostetaan takapuskurissa kiinni, ohitetaan riskirajoilla, ajetaan ylinopeutta, ei kunnioiteta suojateitä. Mitä vielä?
Silti joku NASTAPELLE uskoo, että nastarenkaat pelastaa? Voi ihmisen mieli ja kanan aivot! - Kiva kun on NASTAA!!
Narskuttaa vaan kirjoitti:
Tyypillinen NASTAPELLEN hätähuuto! Ei kitkarengas tai nastarengaskielto aiheuta kenenkään kuolemaa tai vakavaa vammautumista. Sen aiheuttaa piittaamattomuus ja välimpitämättömyys liikenteessä. Unohdetaan turvavälit, hiostetaan takapuskurissa kiinni, ohitetaan riskirajoilla, ajetaan ylinopeutta, ei kunnioiteta suojateitä. Mitä vielä?
Silti joku NASTAPELLE uskoo, että nastarenkaat pelastaa? Voi ihmisen mieli ja kanan aivot!Faktahan on se että te kitkapellet ette pysty (faktoista johtuen) sanomaan mitään todellisuuteen perustuvaa puolustusta niille mokillenne vaan turvaudutte alati keksimällä keksimään haukkumista nastoista jotta se oma moka ei näyttäisi niin pahalta.
Sanokaapas että kun teillä on nyt kestoaiheena keksimällä keksitty haukkuminen jossa te reppanat kerrotte että nastat laitetaan renkaaseen vain luomaan turhaa turvallisuudentunnetta eikä ne nastat antaisi oikeasti turvaa niin miksi ihmeessä rengasvalmistajat tekisivät kalliimman valmistusprosessin vaativia nastarenkaita jos valmistajat saisivat niitä kitkoiksi kutsuttuja kusiluistimia tekemällä saman rahan paremmalla katteella??
Aijaijaiii... Taas tuli kitkapellelle eteen tilanne jossa pitäisi ottaa satukirja esiin ja miettiä että miten saisi keksittyä oman satunsa kitkoista ja oikeista talvirenkaista joka uppoaisi edes alle nelivuotiaalle sinisilmäiselle kersalle!! (meille oikeasti autoilusta tietävillehän te ette pysty niitä surkuhupaisia satujanne syöttämään sillä mehän tiedämme faktat..)
No tuohon kysymykseenihän te ette pysty keksimään mitään todellista selitystä kitkojen puolustukseksi ja nastojen haukkumiseksi koska sellaisia oikeita syitä ei ole oikeasti olemassakaan mutta pistänpä teidät vielä enemmän kuseen (sen lisäksi että teillä reppanoilla on kitkat) ja kysynkin että mihin se teidän yksi säälittävimmistä nastojen haukkumisista perustuu kun väitätte että nykynastat eivät anna pitoa sillä ne nastat ovat niin harvassa, syvällä, pehmeitä jne. jne. ettei niistä ole hyötyä MUTTA tyyliin samaan hengenvetoon olette kuitenkin haukkumassa että ne nastat rouhivat tietä ja aiheuttavat uria!!
Miten ihmeessä te selittelyjen selitysten valopäät selittelette tuonkin selittelynne????!!
Faktahan on se että nastat lisäävät tottakai pitoa talvikelillä ja vaikka viimevuosina kitkojen ja nastojen ero on kaventunut niin silti se ero on huomattava nastojen eduksi.
Vai väittääkö joku kitkapelle että siinä "hieman pidemmän" jarrutusmatkan omaavassa kusiluistimilla varustetussa autossa on paljon miellyttävämpi istua kun auto luistelee päätiellä sen sivutieltä tulevan toisen kusiluistinauton kylkeen kuin että istuisi autossa joka on saanut hiljennettyä vauhdin kokonaan tai ainakin alle kuolonkolarinopeuden kun se kusiluistinpelle tulee eteen? (vai tuliko joku jalankulkija suojatiellä eteen yllättäen ja tapoit sen, ehkä vaikka tuttukin, sukulainen, oma lapsi...)
Niinpä niin.. Äkkipysäys kovasta vauhdista tappaa mutta äkkipysäys ratkaisevasti pienemmästä vauhdista säästää ihmishenkiä, ehkäpä jopa sinun lapsesi tms. läheisen hengen tai jopa oman henkesi..
Vähättelemällä tietenkin kitkapelle yrittää selitellä tuotakin faktaa mutta olen varma että kitkapellelläkin asenne muuttuu kun pääsee kantamaan arkkua tai on arkussa jota kannetaan niiden "hiljaisten" kitkojen takia!!
Henkilökohtaisesti pidän enemmän kuunnella hieman äänekkäämpien renkaiden ääntä kuin pronssikellojen synkkää kuminaa mutta varmaan kitkapelleillä on eri "musiikkimaku"
En ole aikoihin kertonut näitä faktoja mutta mitä vanhat merkit pitää kutinsa niin kitkapellet ohittavat tämän faktakirjoituksen vastaamatta ja siirtyvät seuraavaan keskusteluun ajatellen: "poissa silmistä, poissa mielestä...." Tuttua eikö totta kitkapelle?! - Kitkamies
Kiva kun on NASTAA!! kirjoitti:
Faktahan on se että te kitkapellet ette pysty (faktoista johtuen) sanomaan mitään todellisuuteen perustuvaa puolustusta niille mokillenne vaan turvaudutte alati keksimällä keksimään haukkumista nastoista jotta se oma moka ei näyttäisi niin pahalta.
Sanokaapas että kun teillä on nyt kestoaiheena keksimällä keksitty haukkuminen jossa te reppanat kerrotte että nastat laitetaan renkaaseen vain luomaan turhaa turvallisuudentunnetta eikä ne nastat antaisi oikeasti turvaa niin miksi ihmeessä rengasvalmistajat tekisivät kalliimman valmistusprosessin vaativia nastarenkaita jos valmistajat saisivat niitä kitkoiksi kutsuttuja kusiluistimia tekemällä saman rahan paremmalla katteella??
Aijaijaiii... Taas tuli kitkapellelle eteen tilanne jossa pitäisi ottaa satukirja esiin ja miettiä että miten saisi keksittyä oman satunsa kitkoista ja oikeista talvirenkaista joka uppoaisi edes alle nelivuotiaalle sinisilmäiselle kersalle!! (meille oikeasti autoilusta tietävillehän te ette pysty niitä surkuhupaisia satujanne syöttämään sillä mehän tiedämme faktat..)
No tuohon kysymykseenihän te ette pysty keksimään mitään todellista selitystä kitkojen puolustukseksi ja nastojen haukkumiseksi koska sellaisia oikeita syitä ei ole oikeasti olemassakaan mutta pistänpä teidät vielä enemmän kuseen (sen lisäksi että teillä reppanoilla on kitkat) ja kysynkin että mihin se teidän yksi säälittävimmistä nastojen haukkumisista perustuu kun väitätte että nykynastat eivät anna pitoa sillä ne nastat ovat niin harvassa, syvällä, pehmeitä jne. jne. ettei niistä ole hyötyä MUTTA tyyliin samaan hengenvetoon olette kuitenkin haukkumassa että ne nastat rouhivat tietä ja aiheuttavat uria!!
Miten ihmeessä te selittelyjen selitysten valopäät selittelette tuonkin selittelynne????!!
Faktahan on se että nastat lisäävät tottakai pitoa talvikelillä ja vaikka viimevuosina kitkojen ja nastojen ero on kaventunut niin silti se ero on huomattava nastojen eduksi.
Vai väittääkö joku kitkapelle että siinä "hieman pidemmän" jarrutusmatkan omaavassa kusiluistimilla varustetussa autossa on paljon miellyttävämpi istua kun auto luistelee päätiellä sen sivutieltä tulevan toisen kusiluistinauton kylkeen kuin että istuisi autossa joka on saanut hiljennettyä vauhdin kokonaan tai ainakin alle kuolonkolarinopeuden kun se kusiluistinpelle tulee eteen? (vai tuliko joku jalankulkija suojatiellä eteen yllättäen ja tapoit sen, ehkä vaikka tuttukin, sukulainen, oma lapsi...)
Niinpä niin.. Äkkipysäys kovasta vauhdista tappaa mutta äkkipysäys ratkaisevasti pienemmästä vauhdista säästää ihmishenkiä, ehkäpä jopa sinun lapsesi tms. läheisen hengen tai jopa oman henkesi..
Vähättelemällä tietenkin kitkapelle yrittää selitellä tuotakin faktaa mutta olen varma että kitkapellelläkin asenne muuttuu kun pääsee kantamaan arkkua tai on arkussa jota kannetaan niiden "hiljaisten" kitkojen takia!!
Henkilökohtaisesti pidän enemmän kuunnella hieman äänekkäämpien renkaiden ääntä kuin pronssikellojen synkkää kuminaa mutta varmaan kitkapelleillä on eri "musiikkimaku"
En ole aikoihin kertonut näitä faktoja mutta mitä vanhat merkit pitää kutinsa niin kitkapellet ohittavat tämän faktakirjoituksen vastaamatta ja siirtyvät seuraavaan keskusteluun ajatellen: "poissa silmistä, poissa mielestä...." Tuttua eikö totta kitkapelle?!Osoitapa minulle tutkimus, joka osoittaa kitkarenkaan olevan osallisena useammassa onnettomuudessa tai että kitkarenkaan huonon pidon vuoksi on tapahtunut onnettomuus?
Tätä olen kysynyt teiltä Nastapellet monen monituista kertaa, mutta te jaksatte jauha apulantaa ja väittää totuuksina omia rajoittuneen ajattelun tuottamia sepitelmiä.
Kun ensimmäinen Nastapelle pistää esille tutkimuksen (siis oikean, ei omatekoista) aiheesta ja osoittaa, että kitkat on vaaralliset muuallakin kuin TM:n kesärengastestissä niin vaikenen ja myönnän olevani väärässä.
Epäilen kyllä, että ennemmin helvetti jäätyy ja lihava nainen laulaa... - Nasta juttu!
Kitkamies kirjoitti:
Osoitapa minulle tutkimus, joka osoittaa kitkarenkaan olevan osallisena useammassa onnettomuudessa tai että kitkarenkaan huonon pidon vuoksi on tapahtunut onnettomuus?
Tätä olen kysynyt teiltä Nastapellet monen monituista kertaa, mutta te jaksatte jauha apulantaa ja väittää totuuksina omia rajoittuneen ajattelun tuottamia sepitelmiä.
Kun ensimmäinen Nastapelle pistää esille tutkimuksen (siis oikean, ei omatekoista) aiheesta ja osoittaa, että kitkat on vaaralliset muuallakin kuin TM:n kesärengastestissä niin vaikenen ja myönnän olevani väärässä.
Epäilen kyllä, että ennemmin helvetti jäätyy ja lihava nainen laulaa...Kerro vastaavasti tutkimus joka osoittaa että nastarenkaan olevan osallisena useammassa onnettomuudessa tai että nastarenkaan huonon pidon vuoksi on tapahtunut onnettomuus?
BUUAHHAHHAHAAAAA!!!!
Siinäpä meni TAAS jälleen kerran yksi kitkaPELLEN seliseli selitys päin vittua kuten tavallisesti kaikki muutkin höpöttelyt! Olette te kitkapelleressukat säälittäviä tolloja kun nolaatte itsenne jatkuvasti faktojen edessä ;)
Kumoa tuo Kiva kun on NASTAA -MIEHEN kirjoitus niin pääset PELLE -statuksestasi eroon! (ai perkule! siinä tuli sulle tehtävä mitä et voi läpäistä edes sillä PAKSULLA paskanjauhannallasi!) - 2+15
Nasta juttu! kirjoitti:
Kerro vastaavasti tutkimus joka osoittaa että nastarenkaan olevan osallisena useammassa onnettomuudessa tai että nastarenkaan huonon pidon vuoksi on tapahtunut onnettomuus?
BUUAHHAHHAHAAAAA!!!!
Siinäpä meni TAAS jälleen kerran yksi kitkaPELLEN seliseli selitys päin vittua kuten tavallisesti kaikki muutkin höpöttelyt! Olette te kitkapelleressukat säälittäviä tolloja kun nolaatte itsenne jatkuvasti faktojen edessä ;)
Kumoa tuo Kiva kun on NASTAA -MIEHEN kirjoitus niin pääset PELLE -statuksestasi eroon! (ai perkule! siinä tuli sulle tehtävä mitä et voi läpäistä edes sillä PAKSULLA paskanjauhannallasi!)Ja siinä taas yksi onneton Nastapelle jatkoi samaa kuorolaulantaa kuin ennenkin. Ei kitkarenkaiden käyttäjillä ole tarvetta syytellä Nastapellejä muusta kuin katujen jyrsinnästä ja siitä on näyttöä. Sen sijaan Nastapellet huutelevat kuin pikkulapset hiekkalaatikolla "mun isä on vahvempi kuin sun isä". Mitään faktatutkimusta ei Nastapellet pysty osoitamaan. Vain säälittävää buahhahhahhaaa.
Eihän tuossa Kiva kun on nastaa -kirjoituksessa ole mitään kumottavaa. Sehän on vain perinteistä Nastapellen omaa jauhantaa ilman mitään faktoja. Juuri sitä, mitä Nastapellet harrastaa. Ei ole mieltä tuhlata ruutia jonkun kehittämään selitelmään.
Ette te pysty laittamaan tutkimustietoa tai edes tilastoja peliin. Siksi te Nastapellet olettekin niin säälittäviä. Kuin entiset kommunistiajan aivopestyt. - the best
qwertoooop kirjoitti:
Surkeasti on asiat sullakin jos et 30v ajokokemuksella ja pysteillä ja pokaaleilla hyllyjä täyttäneenä kitkojen kanssa kykene ajamaan turvallsesti. Vai onko niin, että ajat koko ajan riskirajoilla kuin hankirallissa?
Säälittävä selitys....kävin alkutalvesta ostamassa parhaat kitkat rengasliikkestä x5 toseeni koska olimme perheeni kanssa lähdössä mökillemme leville lomailemaan.. ajoin renkailla melkein kotiini asti, käännyin ympäri ja kävin ostamassa uudet nastarenkaat sit alkoi jo tuntua hyvältä.. no nyt kesän alussa ajattelin väännättää alle ne ostamani kitkarenkaat joita kyseinen rengasliike ei halunnut silloin varmaan itsekään ottaa enää vaivoikseen.. no kuitenkin sehän meni sit uusien kesärenkaidenkin ostoon koska kyseiset kitkat ovat aivan hirveät ajaa kesälläkin.. no sain onneksi myytyä yhdelle 60v papalle nämä kyseiset renkaat toiseen autoon.. joka seuraavan kerran tavatessamme kysyi että oliko ne muka hyvät renkaat.
- jakeluauto
160 kmh - mutta kyllä noilla suoraan ajaa yli kahtasataakin
- päivänä kun
Heti kun ne on laitettu auton alle. Ne pitää aina huonosti kunnon kyseiseen keliin kunnolla sopiviin renkaisiin nähden.
- Tohtorirenkula
Autolehdet testaavat renkaita, joten niissä lienee jotain eroja? Joissain säikeissä käydään keskustelua, missä nastarenkaassa pysyy nastat parhaiten. Toisaalla keskustellaan kesärenkaiden eroista ja paremmuudesta. Sitä EN YMMÄRRÄ, miksi kitkarenkaista puhuttaessa ei oteta huomioon, että niitäkin on erilaisia. Mutta syyn tähän tiedän: NASTAPELLEN AJATUSMAAILMA ON RAJOITTUNUT - HÄN EI VOI YMMÄRTÄÄ, ETTÄ RENKAASSA JA RENKAASSA ON EROA. Nastapelle on tyytyväinen kun on piikit pyörissä. Se on hänelle onni ja autuus. Ei Nastapelleä kiinnosta, ostaako hän halvimmat korealaiset vai kalleimmat testivoittajat. Nastarengas on aina nastarengas. Ja kesärengas on aina kesärengas. Riippumatta, onko halvin kiinalainen vai Continentalin testivoittaja.
Eikös se näin mene? Nastapellen logiikalla kaikki nastarenkaat on samanlaisia, kaikki kesärenkaat on samanlaisia ja kaikki kitkarenkaat on samanlaisia! - Nasta juttu!
Tohtorirenkula kirjoitti:
Autolehdet testaavat renkaita, joten niissä lienee jotain eroja? Joissain säikeissä käydään keskustelua, missä nastarenkaassa pysyy nastat parhaiten. Toisaalla keskustellaan kesärenkaiden eroista ja paremmuudesta. Sitä EN YMMÄRRÄ, miksi kitkarenkaista puhuttaessa ei oteta huomioon, että niitäkin on erilaisia. Mutta syyn tähän tiedän: NASTAPELLEN AJATUSMAAILMA ON RAJOITTUNUT - HÄN EI VOI YMMÄRTÄÄ, ETTÄ RENKAASSA JA RENKAASSA ON EROA. Nastapelle on tyytyväinen kun on piikit pyörissä. Se on hänelle onni ja autuus. Ei Nastapelleä kiinnosta, ostaako hän halvimmat korealaiset vai kalleimmat testivoittajat. Nastarengas on aina nastarengas. Ja kesärengas on aina kesärengas. Riippumatta, onko halvin kiinalainen vai Continentalin testivoittaja.
Eikös se näin mene? Nastapellen logiikalla kaikki nastarenkaat on samanlaisia, kaikki kesärenkaat on samanlaisia ja kaikki kitkarenkaat on samanlaisia!Et sinä kitkaPELLEN "älykkyydellä" voikkaan ymmärtää tätä todellista maailmaa.......
Jatka vaan sitä hallusinaatiomaailmassas eloa niin kyllä se todellinen maailma tulee lopulta eteesi kun ihmettelet että miten ihmeessä tuo edellä mennyt auto pystyi pysähtymään normijarrutuksella niin äkkiä talvikelissä että luisuit sen peräkonttiin tosi lujaa vaikka jarrutit täysillä?
Sitten kun saat autosi lunastusrahat niin ensimmäinen ehto onkin että uudessa autossasi on NASTArenkaat koska et enää halua kokea sitä häpeiden häpeää kun jengi nauroi kolaripaikalla kippurassa sulle kun sinä ressukka yritit sompailla "kesärenkailla" aitojen TALVIrenkaiden joukossa :) Siitä se turvallinen ajo lähtee ja et enää ikinä erehdy puhumaan halaistua sanaa kitkojen puolesta. Tervetuloa TOSIMIESTEN joukkoon kunhan pääset eroon siitä homppeleiden porukasta missä nyt vielä hempeilet söpöine hellalettas -kitkoinesi ;) - 6+10
Nasta juttu! kirjoitti:
Et sinä kitkaPELLEN "älykkyydellä" voikkaan ymmärtää tätä todellista maailmaa.......
Jatka vaan sitä hallusinaatiomaailmassas eloa niin kyllä se todellinen maailma tulee lopulta eteesi kun ihmettelet että miten ihmeessä tuo edellä mennyt auto pystyi pysähtymään normijarrutuksella niin äkkiä talvikelissä että luisuit sen peräkonttiin tosi lujaa vaikka jarrutit täysillä?
Sitten kun saat autosi lunastusrahat niin ensimmäinen ehto onkin että uudessa autossasi on NASTArenkaat koska et enää halua kokea sitä häpeiden häpeää kun jengi nauroi kolaripaikalla kippurassa sulle kun sinä ressukka yritit sompailla "kesärenkailla" aitojen TALVIrenkaiden joukossa :) Siitä se turvallinen ajo lähtee ja et enää ikinä erehdy puhumaan halaistua sanaa kitkojen puolesta. Tervetuloa TOSIMIESTEN joukkoon kunhan pääset eroon siitä homppeleiden porukasta missä nyt vielä hempeilet söpöine hellalettas -kitkoinesi ;)Olisko sulla Nastapelle nyt viimeinkin aikaa jyrsimiseltäsi ja etsit sitä faktaa ja tutkimustietoa tai tilastoa että kitkarenkaiden vuoksi on jouduttu onnettomuuteen?
Et löydä sitä, koska olet vain säälittävä Nastapelleluuseri, joka koettaa leikkiä tosimiestä. Suomi on vapaa maa, kukaan ei kiellä kuvittelemasta itsestään enempää kuin on. Se oikeus on sinullakin, Nastapelle, ja tunnut sen homman osaavan. - kpg1
6+10 kirjoitti:
Olisko sulla Nastapelle nyt viimeinkin aikaa jyrsimiseltäsi ja etsit sitä faktaa ja tutkimustietoa tai tilastoa että kitkarenkaiden vuoksi on jouduttu onnettomuuteen?
Et löydä sitä, koska olet vain säälittävä Nastapelleluuseri, joka koettaa leikkiä tosimiestä. Suomi on vapaa maa, kukaan ei kiellä kuvittelemasta itsestään enempää kuin on. Se oikeus on sinullakin, Nastapelle, ja tunnut sen homman osaavan.Aloittajan tarkoitus kai oli keskustella talvirenkaalla ( M S) ajamisesta kesällä.
Suosttelisin esc:n käyttöä, mikäli kuitenkin haluaa näin menetellä - jyrsijät ajelee
kpg1 kirjoitti:
Aloittajan tarkoitus kai oli keskustella talvirenkaalla ( M S) ajamisesta kesällä.
Suosttelisin esc:n käyttöä, mikäli kuitenkin haluaa näin menetelläNo keskustellaan sitten talvirenkailla ajamisesta kesällä.
Nyt voisi muutama pelokas jyrsijä tulla kertomaan, miksi ajelette vielä kesäkuussa jyrisimin. Oletteko oikeasti niin tyhmiä että
- ette tiedä sallitun käyttöajan päättyneen jo 1½ kk sitten?
- kuvittelette, että vanha talvirengas pitää kesälläkin paremmin kuin kesärengas, koska siinä talvirankaassa on ne 0,x mm piikit, mistä te orgasminne saatte
- vai onko syy jokin sellainen, mitä ette halua myöntää, esim. laiskuus JA köyhyys (kun ei ole varaa teettää vaihtoa liikkeessäkään?)
- näinhän se on
Ensimmäisenä maantaina pääsiäisen jälkeen.... Silloin tie muuttuu talvirengaspidosta kesärengaspidoksi, eikä kitkarengas pidä kesäasfaltilla lainkaan niin hyvin kuin lumella ja jäällä. Kesällä kitkarenkailla ajava kuolee melkoisella varmuudella ensimäiseen mutkaan.
- Anonyymi
oho
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072785Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212310Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021906- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1681335Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2821167- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi238961