Hei!
Lupauduin tekemään 3kk vuorotteluvapaan sijaisuuden ja tämä pesti alkaisi 1.5. ja en tuosta kuitenkaan tehnyt vielä kirjallista sopimusta enkä laittanut nimeäni mihinkään, ainoastaan tapaamisessa sovimme mitä minun tulee tehdä (ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi jne). Tein tuossa työpaikassa nyt yhden päivän sijaisuuden ennen varsinaista vuorottelusijaisuutta ja totesin, että ei ole mun juttuni sitten ollenkaan. Minulle olisi myös tiedossa vakipaikka toisaalla ja kutsuttiin haastatteluun. Voinko siis vain ilmoittaa, etten otakaan tuota sijaisen paikkaa vastaan, kun en ole mitään sopimusta allekirjoittanut? Mielelläni menisin tuohon toiseen mitä tarjottiin kun on kyseessä enemmänkin oma juttuni.
Vuorotteluvapaan sijaisuuden peruminen
3
1591
Vastaukset
- ...
Jos olet ihan varma, että saat sen toisen työn, niin ilmoitat vain sinne toiseen paikkaan, että ole käytettävissä. On kohteliasta ilmoittaa mahdollisimman pian, sillä vaikeutat vuorotelijan vuorotteluvapaalle pääsyä.
Jos et sitten saakaan sitä toista paikkaa ja olet jo ehtinyt ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, niin työkkäri ei ei taida tykätä vaan voi asettaa sinulle karenssin. - Neuvo...
Älä vain ilmoita mitään sinne, mistä sijausuus luvattiin ennen kuin tuo toinen työpaikka on 100%:n varma.
Kuten edellinen sanoi, niin jos nyt ilmoitat, että et tulekaan ja et saakkaan tuota toista paikkaa, niin työkkäri tulkitsee tuon työstä kieltäytymiseksi ja karenssi on varma.- Ketjun aloittaja
Näin meinasinkin tehdä, että menen haastatteluun ja katson kuinka käy ja vasta sitten ilmoitan sinne missä sijaisuus tarjottiin, että minulle on tarjottu toista paikkaa, jos nyt niin käy. Kiitos vastauksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦605860Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.2124833En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v194593- 533842
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k683767- 113501
- 993436
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah763272- 332991
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362608