Itse syön normaalisti mutta tyttöystävä on kasvissyöjä. Kuinkas muilla, onko tullut kränää asiasta? Meillä
ei vielä...
Normaali ja kasvissyöjä
12
710
Vastaukset
- Yövuoro sux!
Olin avoliitossa lähes kolme vuotta suvaitsevaisen vegaaninaisen kanssa, eikä meillä ainakaan ruuasta mitään ongelmia ollut. Naiseni hyväksyi sen, että jääkaapissamme oli aina silloin tällöin nakkeja, jauhelihaa yms. lihatuotteita ja minä sen, että keittiönkaapit olivat pullollaan mitä ihmeellisempiä yrttejä ja kasviksia.
Me molemmat teimme omat ruokamme, emmekä arvostelleet toisen syömisiä, pyrimme kuitenkin syömään yleensä yhdessä, mutta eipä tuo erikseenkään syöminen mikään ongelma ollut, kun olimme tuolloin molemmat melko kiireisiä ihmisiä. Nykyisessä suhteessa normaaliruokavalioisen naisen kanssa meillä on enemmän ruuasta ongelmia kuin koskaan, sillä naiseni haluaa tehdä usein jotain erikoisempaa ruokaa jota sitten pitää yhdessä syödä kotona tasan kello 17 ja itse kun olen aina ollut vähän nirsonlainen ruuan suhteen, niin tuosta ruoasta on alkanut olla jo jotain pikku kränääkin.
Töiden takia minun on joskus vähän vaikea sovittaa kotiintuloani sen mukaan mitä naiseni on sattunut juuri sinä päivänä loihtimaan ja ruuat kuulemma menevät hukkaan jos niitä ei heti valmiina syö. Kiva siinä on tulla töistä pitkän päivän jälkeen, vain löytääkseen naisen kotoa vihaisena ja uunista jotain liharuokaa, jonka nimeä en osaa edes lausua. Ja kaikenlisäksi en ole koskaan oikein pitänyt noista eksoottisista ja/tai mausteisista ruuista, joten sitä ehkä pitää laittaa tämä nykyinen nainen kiertoon ja hommata taas jostain sellainen suvaitsevainen vegaani, niin saan taas jälleen itse kokata ne omat ruokani ja tarpeen tullen syödä sitten sitä Saarioisten makaronilaatikkoa suoraan mikrosta töiden jälkeen, ilman huolia ja murheita. - vegguli-N
Arvelisin, että ongelmia ei sinänsä tule erilaisista ruokavalioista vaan tavallisimmat kompastuskivet ovat "ruuanlaittohygieniassa". En tunne yhtäkään kasvissyöjää joka voisi kuvitella käyttävänsä ruuanvalmistukseen samoja teflonpinnoitteisia pannuja ja kattiloita, puisia ja muovisia ruokailuvälineitä ym. astioita jotka imevät makuja ja hajuja siinä määrin ettei niitä pesullakaan välttämättä saa täysin pois. Eli jos pystyy järjestämään niin, että molemmilla on omat ruuanvalmistusvälineet noista edellä mainituista materiaaleista niin siltä osin homma toimii. Lasista, posliinista ja ruostumattomasta teräksestä lähtee hyvin lihan- ja kalan maut/hajut pestessä joten niitä astioita ei tarvitse olla erikseen kummallekin. Toinen asia liittyy myös hygieniaan. Monikaan kasvissyöjä ei lähtisi pusuttelemaan jos toisen hengityksestä löyhkää silakka tai HK:n sininen. Eli ne pusuttelut voisi yrittää ajoittaa mahdollisimman kauas ruokailuhetkistä ja vielä hampaidenpesu siihen väliin. Mutta moniko lihansyöjä tulee tällaista ajatelleeksi ja myös suostuu tällaisiin järjestelyihin?
- Siis TÄH!?
Hah, hah. Taidat vitsailla tuosta pusuttelusta. Olen ollut kahden vegaanin kanssa avosuhteessa ja paria muutakin tapaillut, eikä kukaan ole kieltäytynyt suutelemasta vedoten siihen että syön lihaa. Ja kyllä me ainakin tyttiksen kanssa ihan samalla paistinpannulla ruokaa tehdään, vaikka hän vegaani onkin.
Et taida ihan täysillä käydä kun tuollaisia "ongelmia" näet vegaanin ja taviksen suhteessa.
Niin, ja en minäkään pidä siitä silakan hajuisesta hengityksestä, kuten en myöskään kaalinhajuisesta... - porkkanaasaatana
Siis TÄH!? kirjoitti:
Hah, hah. Taidat vitsailla tuosta pusuttelusta. Olen ollut kahden vegaanin kanssa avosuhteessa ja paria muutakin tapaillut, eikä kukaan ole kieltäytynyt suutelemasta vedoten siihen että syön lihaa. Ja kyllä me ainakin tyttiksen kanssa ihan samalla paistinpannulla ruokaa tehdään, vaikka hän vegaani onkin.
Et taida ihan täysillä käydä kun tuollaisia "ongelmia" näet vegaanin ja taviksen suhteessa.
Niin, ja en minäkään pidä siitä silakan hajuisesta hengityksestä, kuten en myöskään kaalinhajuisesta...UP!
Olen itsekin kasvissyöjä, mutta koska en ole koskaan seurustellut, ei ole tullut ongelmia. Mielessä on kyllä käynyt, että sitten kun joskus löydän jonkun kivan jössikän, niin mitenhän me nämä ruokahommelit sitten hoidetaan. (: Tuo "tehdään omat ruoat" -ajatus kuulostaa kyllä hyvältä. Asun tällä hetkellä kämppiksen kanssa, joka siis syö lihaa ja kun käytetään samoja teflonpannuja, niin on se välistä aika raivostuttavaa hinkata sitä lihakäryä niistä pois varsinkin pitkän työpäivän jälkeen, kun on kauhea nälkä.
En kyllä pusuttelisi, jos toinen vetelisi lenkkiä siinä samalla, mutta pikku tauon jälkeen ei mitään. (: Mites teillä muilla? - onnistuu useimmiten
porkkanaasaatana kirjoitti:
UP!
Olen itsekin kasvissyöjä, mutta koska en ole koskaan seurustellut, ei ole tullut ongelmia. Mielessä on kyllä käynyt, että sitten kun joskus löydän jonkun kivan jössikän, niin mitenhän me nämä ruokahommelit sitten hoidetaan. (: Tuo "tehdään omat ruoat" -ajatus kuulostaa kyllä hyvältä. Asun tällä hetkellä kämppiksen kanssa, joka siis syö lihaa ja kun käytetään samoja teflonpannuja, niin on se välistä aika raivostuttavaa hinkata sitä lihakäryä niistä pois varsinkin pitkän työpäivän jälkeen, kun on kauhea nälkä.
En kyllä pusuttelisi, jos toinen vetelisi lenkkiä siinä samalla, mutta pikku tauon jälkeen ei mitään. (: Mites teillä muilla?Suurin osa vegaaneista on naisia ja yleensä ne ruoka-asiat eivät ole miehille kovinkaan suuri juttu. Lähinnä kai se voi miestä hermostuttaa silloin kun menette yhdessä johonkin syömään ja vegaani nainen ilmoittaa ettei voi syödä mitään tarjolla olevista ruuista.
Tiedän kymmeniä miehiä jotka eivät välitä mitä nainen syö, kunhan on edes kohtuu painoinen. Ja parisuhteen kannalta ajateltuna on melko helppo olla vegaani, sillä vaikka käykin ulkona syömässä, niin melko monesta paikasta saa jo nykypäivänä vegaaneillekin sopivaa ruokaa.
Normaali-Vegaani suhteissa yleensä se vegaani on se joka joutuu joustamaan ja näkemään enemmän vaivaa ruuan suhteen kuin normaalisti syövä. Jos vegaani on valmis näkemään vaivaa suhteen kanssa, niin en usko että se suhde ainakaan noihin ruoka-asioihin kaatuu. Toki jos se vagaani on joku tuollainen vegguli-N:n kaltainen ääritapaus, niin ehkä sitten tilanne voi olla toinen. - kaikkiruokainen67
sitäkö että alkaa tehdä mieli syödä lihaa itsekin?????
Ottaako noin tiukille vegenä olo?
- fsdfsf
Emme asu yhdessä, joten yhteinen ruuanlaitto ei ole minun kohdallani aivan jokapäiväinen asia. Ulkona syömisessä ei ole mitään ongelmaa, kasvisruokaa saa melkein poikkeuksetta joka paikasta.
Kun olemme laittaneet yhdessä ruokaa, olemme laittaneet yhden lisukkeen (riisi/pasta/peruna) ja kaksi pääruokaa. Joskus käytämme samaa "pohjaa" ja minä lisään omaan puolikkaaseeni esim. soijarouhetta ja mies lihaa, joskus syömme kumpainenkin kasvisruokaa. Esimerkiksi soijanakit kelpaavat hyvin miehellekin :) En koe kasvissyöntiä (tai paistinpannun ekstratarkkaa pesemistä) ongelmana suhteessamme. Kumpikin kunnioitamme toisen valintaa syödä tai olla syömättä lihaa.
Se mikä joskus harmittaa, on se että toista ei voi oikein yllättää romanttisella illallisella. Minä kun en halua/osaa laittaa liharuokaa eikä mies taas osaa laittaa kasvisruokaa. Mutta tällaiseen asiaan tuskin suhde kaatuu :P - tubulus
että sekaravintoa syövä loukkaantuu jos kasvissyöjä ei halua valmistaa ruokaansa käyttäen samoja pannuja ja kattiloita hänen kanssaan? Kaatuuko orastava ihmissuhde pannuihin ja kattiloihin?
- bfdbfdbfdbf
No en kyllä usko että kenenkään suhde nyt noihin kattiloihin ja pannuihin kaatuu, mutta onhan se kieltämättä vähän outoa käytöstä toiselta ettei sitä samaa paistinpannua voi käyttää, ei vaikka sen pesisikin. Mitä minä olen kuullut lähipiiristäni, niin yleensä noiden sekaravinto-vegaani suhteiden päättyminen on johtunut ihan muista seikoista kuin syömisestä ja tai astioista. Tosin yhden tapauksen tiedän, että naiselle kilahti tuo vegaania-aate vähän liikaa päähän ja hän alkoi painostaa miestään "syömään oikein" ja mm. hävitti kotoa kaikki "väärät" ruoka-aineet, myös ne miehen liharuuat sieltä jääkaapista. :D Mutta tällä naiselle oli kyllä niitä muitakin ongelmia kuin tuo vegaani-aatteen radikalisoituminen. Ihmeen pitkään se mies kuitenkin moista tapausta katseli.
Ja kaippa tuosta erillisestä astiastosta joku mies voi vetää herneen nenään, varsinkin jos nainen tekee siitä isonkin asian. Esimerkiksi joka kerta kun mies tekee ruokaa, nainen kommentoi sitä "pahaa hajua" ja kertoo että moinen "saasta" yököttää häntä. Yms. Ei sitä jatkuvaa nalkutusta ruuasta moni mies kestä. Jos taas vegaani tyytyy omaan osaansa, ja osaa olla kritisoimatta toista osapuolta, eikä tee omasta ruuanlaitostaan taikka vaikkapa tuosta ylimääräisestä tiskauksesta tai omista ruoanlaittovälineistä mitään isoa numeroa, niin suhde voi toimia ihan hyvin. Toki aina löytyy niitä miehiä jotka eivät ymmärrä tai eivät osaa pitää suutaan kiinni siitä naisen vegaanisuudesta, mutta eiköhän ne tuollaiset miehet karsiudu jo siinä suhteen alkuvaiheessa pois. - 95% idiootteja
bfdbfdbfdbf kirjoitti:
No en kyllä usko että kenenkään suhde nyt noihin kattiloihin ja pannuihin kaatuu, mutta onhan se kieltämättä vähän outoa käytöstä toiselta ettei sitä samaa paistinpannua voi käyttää, ei vaikka sen pesisikin. Mitä minä olen kuullut lähipiiristäni, niin yleensä noiden sekaravinto-vegaani suhteiden päättyminen on johtunut ihan muista seikoista kuin syömisestä ja tai astioista. Tosin yhden tapauksen tiedän, että naiselle kilahti tuo vegaania-aate vähän liikaa päähän ja hän alkoi painostaa miestään "syömään oikein" ja mm. hävitti kotoa kaikki "väärät" ruoka-aineet, myös ne miehen liharuuat sieltä jääkaapista. :D Mutta tällä naiselle oli kyllä niitä muitakin ongelmia kuin tuo vegaani-aatteen radikalisoituminen. Ihmeen pitkään se mies kuitenkin moista tapausta katseli.
Ja kaippa tuosta erillisestä astiastosta joku mies voi vetää herneen nenään, varsinkin jos nainen tekee siitä isonkin asian. Esimerkiksi joka kerta kun mies tekee ruokaa, nainen kommentoi sitä "pahaa hajua" ja kertoo että moinen "saasta" yököttää häntä. Yms. Ei sitä jatkuvaa nalkutusta ruuasta moni mies kestä. Jos taas vegaani tyytyy omaan osaansa, ja osaa olla kritisoimatta toista osapuolta, eikä tee omasta ruuanlaitostaan taikka vaikkapa tuosta ylimääräisestä tiskauksesta tai omista ruoanlaittovälineistä mitään isoa numeroa, niin suhde voi toimia ihan hyvin. Toki aina löytyy niitä miehiä jotka eivät ymmärrä tai eivät osaa pitää suutaan kiinni siitä naisen vegaanisuudesta, mutta eiköhän ne tuollaiset miehet karsiudu jo siinä suhteen alkuvaiheessa pois.Seurustelin vegetaristina lihansyöjän kanssa. Meidän suhteessamme se oli mies, joka jatkuvasti kritisoi minun syömisiäni.
Kirjoittaja vegguli-N ei sanonut, että KAIKKI ruoanlaittovälineet täytyisi olla omia vaan ne, joiden materiaalit imevät makuja, rasvaa yms. Taas huomaa kuinka 95% ihmisistä on idiootteja kun eivät tätä käsittäneet, vaan valittavat siitä, miksi kaikkien ruoanlaittovälineiden tulisi olla omia.
"En tunne yhtäkään kasvissyöjää joka voisi kuvitella käyttävänsä ruuanvalmistukseen samoja teflonpinnoitteisia pannuja ja kattiloita, puisia ja muovisia ruokailuvälineitä ym. astioita jotka imevät makuja ja hajuja siinä määrin ettei niitä pesullakaan välttämättä saa täysin pois. Eli jos pystyy järjestämään niin, että molemmilla on omat ruuanvalmistusvälineet noista edellä mainituista materiaaleista niin siltä osin homma toimii. Lasista, posliinista ja ruostumattomasta teräksestä lähtee hyvin lihan- ja kalan maut/hajut pestessä joten niitä astioita ei tarvitse olla erikseen kummallekin." - 5% laskutaidottomia
95% idiootteja kirjoitti:
Seurustelin vegetaristina lihansyöjän kanssa. Meidän suhteessamme se oli mies, joka jatkuvasti kritisoi minun syömisiäni.
Kirjoittaja vegguli-N ei sanonut, että KAIKKI ruoanlaittovälineet täytyisi olla omia vaan ne, joiden materiaalit imevät makuja, rasvaa yms. Taas huomaa kuinka 95% ihmisistä on idiootteja kun eivät tätä käsittäneet, vaan valittavat siitä, miksi kaikkien ruoanlaittovälineiden tulisi olla omia.
"En tunne yhtäkään kasvissyöjää joka voisi kuvitella käyttävänsä ruuanvalmistukseen samoja teflonpinnoitteisia pannuja ja kattiloita, puisia ja muovisia ruokailuvälineitä ym. astioita jotka imevät makuja ja hajuja siinä määrin ettei niitä pesullakaan välttämättä saa täysin pois. Eli jos pystyy järjestämään niin, että molemmilla on omat ruuanvalmistusvälineet noista edellä mainituista materiaaleista niin siltä osin homma toimii. Lasista, posliinista ja ruostumattomasta teräksestä lähtee hyvin lihan- ja kalan maut/hajut pestessä joten niitä astioita ei tarvitse olla erikseen kummallekin."Niin, ja ne loput 5% taitaa olla sitten täysin laskutaidottomia. :)
- tubulus
paljolti ne syyt miksi toinen noudattaa kasvisruokavaliota. Joillakin syyt ovat eettiset, joillakin uskonnosta johtuvat, joillakin terveydelliset, joillakin syynä voi olla syvä inho laittaa suuhunsa mitään kuolleesta peräisin olevaa joku taas voi yksinkertaisesti vain pitää enemmän kasvisruuasta. Ymmärrän täysin sen jos joku ei voi käsittää sitä, että toista voi niin iljettää kuolleesta otetun palan syömistä. Ehkä jotain vastaavaa iljetyksen tunnetta voisi tuntea lihaa normaalisti ruokavaliossaan käyttävä ihminen joka joutuisi valmistamaan ruokansa samoilla pannuilla ja kattiloilla joissa on ollut ihmisvainajasta otettuja paloja. Tämä on hieman karkea esimerkki mutta parempaakaan en keksi. Itselläni kasvisruokavalion taustalla on juuri vahvimpana syynä tällainen syvä iljetyksen tunne kuolleen syömiseen ja toisena, melkein yhtä vahvana syynä on eettinen/ympäristöpoliittinen näkökulma. Luultavasti tiukimmille suhde joutuu inhosyiden ja uskonnollisten syiden vuoksi kasvisruokavaliota noudattavien kanssa. Ja tämäkin vain silloin jos se toinen osapuoli ei voi tulla puolitiehen vastaan sen verran, että sallisi toisen käyttää tiettyjä omia astioita ruuanvalmistukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321