Onko muita, jotka on itkenyt sen takia, että ei saanut jotakin työpaikkaa? Mulla on nyt sellainen tilanne, jossa tuli itku kun en hakemaani paikkaa saanutkaan. Harmittaa niin tolkuttomasti että ei voi kuin itkeä.
Oletko itkenyt?
28
5585
Vastaukset
- pullukka_paavo
itkua tulleen kenellekään moisen takia.
- koeta kestää
Kyllähän se ottaa niin aivoon kun on melkein varma paikka ja joku muu sen saa... olin hyvä kakkonen (paljon lohduttaa) itkin aika paljon...muutama yökin meni valvoessa...
Nyt on ehkä sama tilanne.... odottelen soittoa (tänään selviää kuka meistä viidestä saa paikan)
... jos ei tule tämä ihanne työpaikka, niin taas itkettää...viime yönä nukuin 2 tuntia..
Se mikä ei tapa vahvistaa... ei pidä masentua... - Monesti
koeta kestää kirjoitti:
Kyllähän se ottaa niin aivoon kun on melkein varma paikka ja joku muu sen saa... olin hyvä kakkonen (paljon lohduttaa) itkin aika paljon...muutama yökin meni valvoessa...
Nyt on ehkä sama tilanne.... odottelen soittoa (tänään selviää kuka meistä viidestä saa paikan)
... jos ei tule tämä ihanne työpaikka, niin taas itkettää...viime yönä nukuin 2 tuntia..
Se mikä ei tapa vahvistaa... ei pidä masentua...Varsinkin kun on jo valmiiksi niin hirveä rahapula ja stressi, että työ menisi enemmän kuin tarpeeseen. Eniten kyrsii, jos on haastattelussa ollut oikeasti mukavaa: on vastaillut fiksusti, heittänyt läppää jne. ja on jäänyt todella hyvä, varma fiilis, sitten tulee meili/puhelu "valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun...". Pistää oikeasti analysoimaan, että mikä minussa on vikana.
Nyt on tullut melko monta hylkäystä peräjälkeen niin oikeasti tekisi mieli tietää, että mikä vika.
Olisko tökeröä kysäistä siinä haastattelun "me sit ilmoitellaan"-vaiheessa että jos valinta ei sit kohdistu minuun niin voisko perustella hieman että miksi. ??
Mitä mieltä ootte? - kohtaanto-probleemi
Monesti kirjoitti:
Varsinkin kun on jo valmiiksi niin hirveä rahapula ja stressi, että työ menisi enemmän kuin tarpeeseen. Eniten kyrsii, jos on haastattelussa ollut oikeasti mukavaa: on vastaillut fiksusti, heittänyt läppää jne. ja on jäänyt todella hyvä, varma fiilis, sitten tulee meili/puhelu "valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun...". Pistää oikeasti analysoimaan, että mikä minussa on vikana.
Nyt on tullut melko monta hylkäystä peräjälkeen niin oikeasti tekisi mieli tietää, että mikä vika.
Olisko tökeröä kysäistä siinä haastattelun "me sit ilmoitellaan"-vaiheessa että jos valinta ei sit kohdistu minuun niin voisko perustella hieman että miksi. ??
Mitä mieltä ootte?Omien havaintojeni mukaan jos työnantaja löytää haluamansa, siitä ei mene kun alta aikayksikön että työsopimus laitetaan eteen allekirjoitettavaksi. Silloin kun näin ei tapahdu, vaan sanotaan "ilmoitamme myöhemmin / ilmoitamme jatkoonpäässeille ensi viikolla", tällöin hakijalle ei ole työtä luvassa.
Aikaisempina "noususuhdanteen" vuosina olen päässyt kohtuu hyvään työhön pelkällä lyhyellä puhelinhaastattelulla. Tästä voin päätellä että monen kierroksen karsinnat ja lukuisat syvähaastattelut eivät olekaan välttämättömyyksiä vaan keino työllistää konsultteja. Kun työvoimapula on oikeasti huutava, silloin ei ole varaa eikä aikaa haastatella loputtomiin vaan tekijät "viedään käsistä" nopein toimenpitein.
Oma päätelmäni on, että jossei 10 minuutin kuluttua haastattelun alusta haastattelija ehdota työsopimusta, ei sitä tulekaan. - Haastatteluja pukkaa
Monesti kirjoitti:
Varsinkin kun on jo valmiiksi niin hirveä rahapula ja stressi, että työ menisi enemmän kuin tarpeeseen. Eniten kyrsii, jos on haastattelussa ollut oikeasti mukavaa: on vastaillut fiksusti, heittänyt läppää jne. ja on jäänyt todella hyvä, varma fiilis, sitten tulee meili/puhelu "valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun...". Pistää oikeasti analysoimaan, että mikä minussa on vikana.
Mitä mieltä ootte?Ei olisi tökeröä kysäistä, miksi ei tule valituksi. Itselläni on tapana sanoa jo haastattelutilanteen lopussa, että jos en tule valituksi, haluaisin saada palautetta oman itseni vuoksi, miksi en saanut tuota työtä. Fiksut haastattelijat ymmärtävät pyyntöni ja muutaman kerran olen saanut ihan asiallisen syyn, miksi minua ei otettu, ja sillä hyvä.
- Ei tuu mitään
Kerran vuodessa iskee yksi tai kaksi isoa pettymystä mihin on ollut kovat odotukset ja toiveet. Silloin yleensä pääkoppa on jumissa jonkun aikaa. Lähtee pois kun käy jossain erämaassa manaamassa piruja. Kaksi vuotta oon nyt hakenu töihin ja kursseille, ja sitä ennen myös hakenut paikkaa monta vuotta, eikä mihinkään oikeen pääse. Hakijoita on aina vähintään 10 kertaa enemmän kuin paikkoja tällä hetkellä! Tuntuu että yksi vitsi koko elämä, kohta alan nauramaan jo ihan kaikelle.
- päästää ...
Mielestäni on paljon parempi päästää tunteet ulos, kuin pullottaa ne, jolloin tulos voi olla jopa dramaattinen.
Itse en ole koskaan itkenyt siksi, että jokin työpaikka on mennyt sivu suun, joskus on toki harmittanut aivan vietävästi.- tietäisitpä
Voi kuule, itketty on. Viimeksiki itkin heti työhaastattelun jälkeen, niin poskelleen se meni. Harmitti aivan vietävästi, kun kyseessä olisi ollut ihan loistava työpaikka ja olin päässyt siinä vaiheessa jo toiseen vaiheeseen. Viikon itkin miehelleni, ja kas - sitten tuli soitto, että olin saanut kuitenkin ko. työpaikan. Ihan turhaan olin siis itkenyt, ei se haastattelu ollut mennyt pieleen kuin mun omasta näkökulmastani. Työnantajastani se meni hyvin, koska päätti minut palkata. Joskus näinkin päin :)
- 24
Olen itkenyt. Viimeksi itkin tämän viikon tiistaina, kun yhdestä paikasta soitettiin etten päässyt haastattelun toiseen osioon. Puhelun jälkeen itkin. Välillä päässä pyörii todella masentavia aatoksia, kun ei mihinkään kelpaa ja meinaa masentua aivan täysin.
Ja kuka ne p******duunitkin oikein vie??? Edes sellaisiin ei pääse.- Entisaikaa kaipaava
Joo,voi että tätä nykyaikaa. 90-luvun jälkeen vain määräaikaisia töitä! Ottaa niin pannuun tää touhu. Sit ku oot yli 50 v ni aika mahdotonta saada työtä kuin työtä. Koko ajan työttömyysaika pitenee, kun tulee ikää lisää. Ja kuitenkin, olet vielä suht terve ja järki päässä. Ja työmotivaatiota olisi. Ainakin toimistotöihin on vaikeaa päästä. Palkat on laskeneet entisajoista. Voi ku sais entisajan takaisin ja vakituiset työpaikat. Silloin oli niin helppoo saada työtä. Nykyään määräaikaisissa töissä epävarmuus kalvaa; on aina kuitenkin ne pakolliset asunto- ruoka- ja muut menot - ja ne pitäis hoitaa. ja haettu on töitä joka puolelta. No, koitetaan kestää ja siis - sinnitellään!
- -ni-mi-merk-ki!
Entisaikaa kaipaava kirjoitti:
Joo,voi että tätä nykyaikaa. 90-luvun jälkeen vain määräaikaisia töitä! Ottaa niin pannuun tää touhu. Sit ku oot yli 50 v ni aika mahdotonta saada työtä kuin työtä. Koko ajan työttömyysaika pitenee, kun tulee ikää lisää. Ja kuitenkin, olet vielä suht terve ja järki päässä. Ja työmotivaatiota olisi. Ainakin toimistotöihin on vaikeaa päästä. Palkat on laskeneet entisajoista. Voi ku sais entisajan takaisin ja vakituiset työpaikat. Silloin oli niin helppoo saada työtä. Nykyään määräaikaisissa töissä epävarmuus kalvaa; on aina kuitenkin ne pakolliset asunto- ruoka- ja muut menot - ja ne pitäis hoitaa. ja haettu on töitä joka puolelta. No, koitetaan kestää ja siis - sinnitellään!
Itse olen jo tyytyväinen, kun sain vuoden määräaikaisen. Saanpahan tässä todella olla sen vuoden, määräaikaisista ei joudu ulos niin helposti. Kävi 2000-luvulla alkupuolella niin, että jouduin pois koeajalla, kun väkeä pitikin alkaa vähentää. Se vaikutti jatkossa, vaikken tehnyt mitään väärin, hoidin hommani ja asiakkaat kehuivat, mutta koeaikapurku vaikuttaa aina negatiivisesti. Työllistämistyöt kelpaavat tämän loputtua jos olen kelpoinen, niistä ei heitetä ulos tavallisia ihmisiä, jotka hoitavat hommansa. Kerran kuulin olevani harvinaisen osaava työllistetyksi, siitä tuli hyvä mieli. Kyllä työllistetyissä hyviä tyyppejä on, mutta siihen hommaan oli laitettu vähän reppanoita, kai minutkin koeaikapurun vuoksi katsottiin vähän reppanaksi.
- perilläoleva
-ni-mi-merk-ki! kirjoitti:
Itse olen jo tyytyväinen, kun sain vuoden määräaikaisen. Saanpahan tässä todella olla sen vuoden, määräaikaisista ei joudu ulos niin helposti. Kävi 2000-luvulla alkupuolella niin, että jouduin pois koeajalla, kun väkeä pitikin alkaa vähentää. Se vaikutti jatkossa, vaikken tehnyt mitään väärin, hoidin hommani ja asiakkaat kehuivat, mutta koeaikapurku vaikuttaa aina negatiivisesti. Työllistämistyöt kelpaavat tämän loputtua jos olen kelpoinen, niistä ei heitetä ulos tavallisia ihmisiä, jotka hoitavat hommansa. Kerran kuulin olevani harvinaisen osaava työllistetyksi, siitä tuli hyvä mieli. Kyllä työllistetyissä hyviä tyyppejä on, mutta siihen hommaan oli laitettu vähän reppanoita, kai minutkin koeaikapurun vuoksi katsottiin vähän reppanaksi.
Työsuhteen purkaminen tuotannollisista ja taloudellisista syistä on muuten koeaikana laitonta.
- Jari Mierolainen
ketkä olette työnperään niin kovasti.
Itseäni ei nämä työt kiinnosta, koska en pääse mahdollisilla työpaikoillani rikastumaan kuitenkaan.
Tekisin työtä vain palkan vuoksi, siksi olisi työkkärin kohditettava tarmonsa teihin ketkä sinne työelämään olette kovasti haluavia. - ex-itkijänainen
En jaksa enää itkeä saati odottaa mitään. Jos tulee kutsu haastatteluun, niin kiva juttu. Mutta mitään kummempia en uskalla haastattelusta odottaa. Eipähän ainakaan pety. Aluksi otin tosi raskaasti, jos en saanut hakemaani unelmapaikkaa. Ainoa asia, mikä tietysti rassaa, on hupeneva tili. Se ei anna armoa.
Lähettelen hakemuksia joka päivä. Pakko sen on joskus tärpätä. Alan jo tottua haastatteluissa juoksemiseen. Ennen jännitin haastatteluja kovasti, nyt alan jo tottua. - ??????
Kun en enää usko edes pääseväni mihinkään, edes työvoimakoulutukseen, se itkettää kun aina jään "rannalle", työpaikkoja en enää jaksa edes itkeä, vaikka haluaisinkin töihin. Mikä minussa on vikana etten mihinkään kelpaa ?
- Kyynelten läpi
Ja viimeksi eilen. Tuli soitto että en tullut valituksi. Haastattelu oli mennyt mielestäni ihan hyvin ja olin aika varmoilla mielin. Toisin kävi. Harmitti aivan hitosti, työ olisi ollut minun unelmaduuni. Itsellä työkokemusta yli 20 vuotta, alan viimeisin koulutus mutta huonosti pääsen edes haastatteluihin. Hakijoita on 40-130 joten tulijoita tuntuu olevan. Itsellä vaikuttaa se että haen hieman erilaisiin töihin kuin missä aiemmin olin, joten en usein pääse edes haastatteluihin. Aina tuosta joukosta löytyy sellaisia jolla alan kokemusta.
Kyllä se masentaa kun kerta toisensa jälkeen hakemukset/haastattelut eivät johda mihinkään... Toisaalta aina pyrin ajattelemaan että jossain on se mun työpaikka, mutta se ei vain ole vielä tullut kohdalle.
Ei kai siinä itkemisessä mitään pahaa ole, osoittaa vain sen että halusimme oikeasti sitä työtä ja herkkinä ihmisinä tuli paha mieli kielteisestä päätöksestä. - Tanssinut
Kun ei ole tarvinnut ruveta takomaan rahaa oman edun tavoittelijoille ja orjapiiskureille.
- aeithjosgd12345
Kyllä, hajosin totaalisesti, kun olin ollut yhdessä työpaikassa työharjoittelussa ja kaikki hommat meni tosi hyvin ja pärjäsin paljon paremmin, kuin olisin itse kuvitellut ja kaikki meni oikeastaan ihan putkeen ja esimieskin antoi positiivisen kuvan ja että oilisi tarvetta työntekijöille. Sitte kun soitin sovittuun aikaan jälkeen työharjoittelun ei voinutkaan ottaa kyseisellä hetkellä. Tuli itku samantien kun tajusin, että olen taas työtön, tuntui toivottamalta, mutta nyt töihin päästy ja oltu hetkisen aikaan ja toivottavasti jatkuu pitkään. Kyllä se yleensä hyväksi muttuu, kun tekee kovasti hommia ja pitkään, eikä lannistu turhaa siitä, jos ei saa jostain töitä, koska siihen tarvitsee myös sopivaa ajoitusta firman kannalta ja tätähän ei voi hakija tietää, joten se on myös hieman onnesta kiinni. Hyvää joulua ja onnelista uutta vuotta :)....
- turha amk-tutkinto
Kyllä välillä on itkua tullut ja paljon ja jopa itsetuhoisia ajatuksiakin on päässä käynnyt.
Itse olen jokunen aika sitten valmistunut korkeasta ja valmistumisen jälkeen olen hakenut töitä n.40 avoimesta paikasta mihin koulutukseni on soveltunut ja nämä haut on tehty ihan puolen vuoden sisään. Haastatteluun olen saannut kutsun vain kuusikertaa! Haastattelut ovat menneet hyvin ja aina olen ollut kuulemma se toinen vahvin hakija,mutta valita ei ole uskallettu kun ei ole tarpeeksi työkokemusta :(
Eniten ehkä risoo se,että olen hakenut paljon sijaisuuksia mm.äitiysloma jne,enkä ole kelvannut edes muutamaksi kuukaudeksi sijaiseksi,koska ei ole sitä helvetin työkokemusta tarpeeksi! Itse näen taas asian näin,että juuri noilla sijaisuuspätkillä saisi hyvin kerättyä sitä puuttuvaa työkokemusta ja ammattitaito kehittyisi ja tämä loisi paremmat mahdollisuudet päästä sitten joskus edes johonkin vakkariduunin haastatteluun ja ehkä vakkariduuniin. Tuntuu käsittämättömältä,että vastavalmistuneelle ei anneta edes tuota mahdollisuutta :( Eli väkisin joudut olemaan "työttömänä" ja odottamaan,että olet oikeutettu tukitöihin ja menemään sitten sillä töihin ja saamaan tuota kautta puuttuvaa työkokemusta.
Kavereista osa on kyllä työllistynyt ihan hyvin heti valmistumisen jälkeen,mutta... yllätys,yllätys,heillä on sitten ollut suhteita ja tuttavia ja ovat sitä kautta saanneet määräaikaisia töitä.Itse en sitten tunne yhtään ketään sellaista vaikutusvaltaista ihmistä,jonka siivellä voisin töitä saada...ja toisaalta en haluakkaan.
Mutta eilisen- ja toissapäivän aikana lähti taasen 14-hakemusta ympäri Suomea avoinna oleviin "omanalan"töihin... Saa nähdä tuleeko 14 kieltävää vastausta ja 14 itkua :/
Mutta tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville ja jos yhtään lohduttaa,niin ette ole yksin samassa tilanteessa vaan meitä on monta muutakin samassa suossa :)
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta! Ja toivotaan,että ensi vuosi toisi kaikille töitä haluaville töitä :)- onnellinen työssä
Joskus sitten taas onnistuu. Itsellä ikää yli 40, työkokemusta ikään nähden vähän, alle 10 v kun olen hoitanut kotona lapsia ja kouluttautunut kahteen kertaan. Syksyllä kävin haastattelun, joka ei mennyt mielestäni edes kummoisesti ja sain silti paikan. Joskus se vain tuuri sattuu kohdalle. Eikä minulla tältä nykyiseltä alalta ollut juurikaan kokemusta, vain yhdestä osa-alueesta, mikä on alle neljännes töistäni.
Yksi minkä älysin lopettaa, oli peiliin katsominen ja itsestäni vikojen etsimisen. T'äydellistä ihmistä kun ei ole! Sen sijaan sain itseluottamusta siitä, että aloin lukea näiden tyyppien, jotka käskivät katsoa peiliin, viestejä. Totesin, että eivät kummoisia ruudinkeksijöidä ole ja ilmaisutaitokin heikko, silti joku on nuo ehkä palkannut - miksei sitten minuakin. Lukekaapa noita haukkumaviestejä ajatuksella, suurin osa teistä on parempia kuin he! - menee
Sinulla menee tosi hyvin, olet saanut jopa kutsun haastatteluun. Minä en ole saanut yhtään kutsua, vaikka vajaa sata hakemusta on lähetetty. Kukapa ottaisi töihin yli 40 vuotiaan kun nuoriakin on tarjolla!
- mutten hypänny silla
peri kertaa pahasti vttunanut
- työntekijä X
Kyllä on joskus itkukin päässyt, kun ottaahan sen henkilökohtaisesti, kun ei ole kelvannut. Etenkin siinä vaiheessa, kun tilin saldo alkaa lähestyä nollaa uhkaavasti ja mielenkiintoinen työ jäi saamatta..
Nyt olen koeajalla eräässä työssä ja todennäköisesti saan vakipaikan, sillä tarvetta näyttää olevan. Sain paikan työkkärin CV-netin kautta. Sinne kannattaa laittaa hyvä ilmoitus, sellainen jonka mahdollinen työnantajakin lukee. CV-netin kautta tulleen yhteydenottopyynnön myötä soitin ja sovin työhaastattelun. Haastattelussa työnantaja kertoi, että selaili sitä sivustoa ja ihmetteli, miten huonoja hakemuksia sinne on laitettu.. Jos hakemuksessa lukee vain, että tarjoa toimistotyötä, niin ei sellainen kiinnosta.
Yrittäkää muotoilla hakemuksenne vähän massasta erottuvaksi. Kertokaa itsestänne oleellisia asioita ja sellaisia juttuja, minkälaisia asioita työnantaja haluaa tietää. Tietenkin ne perus opiskelu- ja työkokemukset, mutta niiden lisäksi jotain persoonastanne. Minkälaisia luonteenpiirteitä teillä on, mitä olette aikaisemmassa työssänne oppineet, mitä haluaisitte tehdä tulevaisuudessa, miksi olisitte hyvä työntekijä jne.
Haastatteluun kannattaa mennä reippaasti, valmiiksi lannistunut asenne nkyy jo päälle. Miksi työnantaja haluaisi palkata ihmisen, joka ei edes itse usko itseensä?
Älkää tyytykö hakemaan töitä vain työpaikkailmoitusten kautta. Monessa yrityksessä tuskaillaan työvuoren alla, mutta ei vaan tule tehtyä sitä päätöstä, että laitetaan paikka hakuun. Jos sopivalla hetkellä sopiva hakija laittaakin viestiä, voi paikka aueta tuosta vaan. Tai ainakin pienen harkinnan ja haastattelun kautta. Oikeasti! Kannattaa yrittää!
Tsemppiä ja uskoa itseenne! :) - pintero
Kahden vuoden työttömyyden jälkeen alkaa itku tulla jo ennen kuin edes hakee kun tietää ettei enää näin pitkän ajan jälkeen töitä.. aukko cv:ssä nähkääs..
- mä sit...
Jutteleen kun on neljä vuotta ja ikää neljä kymmentä. Ei voi mitään lama ajan uhri.
- Syvästi pettynyt
Pidättelin itkua jo puhelimessa saadessani negatiivista palautetta persoonastani eli taas kerran siitä, etten ole ulospäinsuuntautunut, mutta kun en voi muunlaiseksi muuttua...
Minullakin kohta 2 vuotta työttömyyttä ja ikää yli 40, joten haastattelukutsuja ei ole enää odotettavissa
(tämä oli ainoa tähän mennessä).
- Itkupillipiipari
Tottakai saa itkeä, viimeksi en itkenyt niinkään juuri sen kyseisen työpaikan takia, vaan ylipäätään sen takia, että töitä ei tahdo löytyä... :(
- itku johti iloon
en ole itkenyt tuollaisessa tapauksessa, mutta itkin kun työnantajani sairastui v.2005. Firma loppui ja sain lopputilin, onneksi löysin uuden työpaikan alle kk. Ikää oli tuolloin jo 53v. Nyt kävi niin onnellisesti että yt johti tuotannollis/taloudellisin syin minut työttömyysputkeen, tässä nyt eläkettä odottelen lisäpäivillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1872748- 1642559
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182277Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31749Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2091476"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591474Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311222Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää971174Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3711089