Kuinka paljon suomalainen mies jaksaa nostaa?

60 -kiloinen

Painan 60kg ja olen himpun alle 170 cm. (sopiva/liikaa/liian vähän?) Tykkään siitä jos mies kantaa minua sylissään, esim. rappuset toisinaan :) Jaksaako keskiverto suomalainen mies kantaa 60kg?

52

5322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei käsitystä

      Mulla ei kyllä ole minkäänlaista käsitystä/kokemusta asiata. Jos jotain pitäisi veikata, niin veikaisin etten kovin kauaa tai kovin ylös jaksaisi kantaa, ja reppari kyydissä pääsisit pidemälle. Himpun alle 170 ja n. 60 kg on sopiva, kuten myös moni muukin. Itse olen 180/75 kg.

      • kakaroiden leikkiä

        Kukapa ei välilevyän uhraisi moisen takia.


    • tubu.

      hyvin lähellä omia mittojani (60 kg/172 cm) ja voin sanoa omasta kokemuksestani, että ainakin vähänkin ruumiillista työtä tehnyt mies nostaa kevyesti kuin perunasäkin harteilleen ja kantaa vielä juostenkin tällaista painoa. On omakohtaista kokemusta kun eräs sukulaismies keksi mielestään hyvän pilan ja nappasi yhtäkkiä minut harteilleen ja lähti juosten kantamaan kohti kesämökkimme laituria (ilmeisesti aikomuksena heittää minut järveen). Rimpuilin ja riuhdoin itseäni irti kaikin voimin mutta en mahtanut mitään, jouduin laiturille kannetuksi. Onneksi sain sen verran puhuttua järkeä ko. miehelle vetoamalla rannekelloni kastumiseen ettei hän kuitenkaan heittänyt minua järveen.

      • vittukusätii

        nostan 60 ja olen 13 haha


    • m 28

      kyllä siitä on miehisyys kaukana jos ei naista jaksa sylissä rappusia kantaa varsinkaan jos painaa vaan 60 kiloa! ittelläni on painoa 20 kiloa enemmän kuin sulla ja kevyesti nousisit.

      • sacred_heart

        """kyllä siitä on miehisyys kaukana jos ei naista jaksa sylissä rappusia kantaa varsinkaan jos painaa vaan 60 kiloa! ittelläni on painoa 20 kiloa enemmän kuin sulla ja kevyesti nousisit."""

        Hienoa! Maailman painavin ihminen, painaa 555kg. Ajatteleppa kuinka vahva ja miehinen se on!


      • m 28
        sacred_heart kirjoitti:

        """kyllä siitä on miehisyys kaukana jos ei naista jaksa sylissä rappusia kantaa varsinkaan jos painaa vaan 60 kiloa! ittelläni on painoa 20 kiloa enemmän kuin sulla ja kevyesti nousisit."""

        Hienoa! Maailman painavin ihminen, painaa 555kg. Ajatteleppa kuinka vahva ja miehinen se on!

        sanoinko että paino ja miehisyys on jotenkin sidoksissa toisiinsa!? puhuin siitä että jaksaako kantaa normaalipainoista/hoikkaa naista! ilmoitin painoni koska muutkin näyttivät niin tehneen... olen ihan normaalipainoinen kuitenkin, pituutta 183cm. En väittänyt että jaksaisin kantaa hänet koska satun painamaan 80kg. turha ruveta heti hastamaan riitaa varsinkaan jos ymmärtää väärin. viestini pointti on se eka lause... toka on täsmennystä millainen itse olen.


      • sacred_heart
        m 28 kirjoitti:

        sanoinko että paino ja miehisyys on jotenkin sidoksissa toisiinsa!? puhuin siitä että jaksaako kantaa normaalipainoista/hoikkaa naista! ilmoitin painoni koska muutkin näyttivät niin tehneen... olen ihan normaalipainoinen kuitenkin, pituutta 183cm. En väittänyt että jaksaisin kantaa hänet koska satun painamaan 80kg. turha ruveta heti hastamaan riitaa varsinkaan jos ymmärtää väärin. viestini pointti on se eka lause... toka on täsmennystä millainen itse olen.

        Mun pointti on se, että nää kilot ja kantamiset, ei kerro yhtään mistään mitään.


      • Mies22vkl
        sacred_heart kirjoitti:

        Mun pointti on se, että nää kilot ja kantamiset, ei kerro yhtään mistään mitään.

        Suureen painoon 60 kiloa lisää on todennäköisesti kevyempi kantaa kuin pieneen painoon 60 kiloa lisää. Kyllä se paino jotain voimasta yleensä kertoo. Jos mies painaa 120 kiloa ja toinen mies 60 kiloa. 60 kiloisen naisen kantaminen siis edellyttäisi toiselta mieheltä oman kehon painonsa kantamista kun toisella miehellä se olisi vain puolet oman kehonsa painosta. Isossa kehossa on isommat lihakset, jotta ylipäänsä voi liikkua mihinkään. Aika harvalla kaikki kapasiteetti menee oman kehon liikuttamiseen.


    • Mies22vkl

      Riippuu aika paljon siitä, että kuinka hyvin nainen on kyydissä ja kuinka pitkät ovat rappuset. 60kg ei kuulosta kovin paljolta lyhyellä matkalla. Ei kuitenkaan ilman hikipisaroita minulta onnistuisi neljänteen kerrokseen asti.

      • ~~~

        Kiitos vastauksista. Ja lähinnä tarkoitin vaikkapa alakerrasta yläkerran makuuhuoneeseen kantamista :) eli noin 20 rappusta..


      • dfghiuyt
        ~~~ kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Ja lähinnä tarkoitin vaikkapa alakerrasta yläkerran makuuhuoneeseen kantamista :) eli noin 20 rappusta..

        Homma jää useimmilta tekemättä, teen itse pitkiä kyykkysarjoja 80 kg rautaa niskantakana, mutta rappuja kiivetessä joutuu nostamaan oman sekä taakan painon aina yhdellä jalalla ojentaen askelmalta seuraavalle.


      • Mies22vkl
        dfghiuyt kirjoitti:

        Homma jää useimmilta tekemättä, teen itse pitkiä kyykkysarjoja 80 kg rautaa niskantakana, mutta rappuja kiivetessä joutuu nostamaan oman sekä taakan painon aina yhdellä jalalla ojentaen askelmalta seuraavalle.

        Niin, mutta eihän portaissa syväkyykkyjä tarvitse tehdä. Suurin ongelma lienee se, että ei näe mihin astuu.


      • greibba
        Mies22vkl kirjoitti:

        Niin, mutta eihän portaissa syväkyykkyjä tarvitse tehdä. Suurin ongelma lienee se, että ei näe mihin astuu.

        eli nainen toisen hartian yli niin kyllä näkee mihin astuu.


      • Mies22vkl
        greibba kirjoitti:

        eli nainen toisen hartian yli niin kyllä näkee mihin astuu.

        Heh. Tuota en olekaan koskaan kokeillut. Luulisi, että nainen ei välttämättä arvostaisi tuollaista otetta.


      • tubulus
        Mies22vkl kirjoitti:

        Heh. Tuota en olekaan koskaan kokeillut. Luulisi, että nainen ei välttämättä arvostaisi tuollaista otetta.

        arvostaisin vaikka sellaista kantoasentoa jos kantaja vaan olisi mieluinen :)))


    • ik6ju5hygtfr

      No, 170/60 on erittäin sopiva. Mitä tulee tohon kantamiseen, niin jos tarkoitetaan esim. kerrostalon rappusia toiseen, tai vieläpä ylempään kerrokseen, niin kantamatta jää useimmilta. Toki useimmat miehet jaksavat tota painoa kantaa jonkin verran, vaikkapa omakotitalon portaat ylös ;)

    • asfasfasfasehdfh

      kun ei ole tullut empiirisesti kokeiltua eikä tiedä sitä matkaa. Jos kannettava sylissä eli käytännössä aika pitkälti käsin niin kyllä se varmaan onnistuu, muttei en uskaltaisi sanoa, että helposti.

    • ellei

      harrasta jonkinlaista nostelua esimerkiksi ammattinsa puolesta tai käy salilla. Painoin nuorempana n. 50-55 kg, silloinen poikaystävä tykkäsi kanniskella sylissään yhtä mittaa vaikken olisi edes pyytänyt, oli kyllä kivaa aikaa:D (Oli ollut raksalla jne. joten tottunut painavien juttujen kanniskeluun.) Muilta ehdokkailta edes muutaman sentin nostaminen irti maankamarasta on ollut vaikeaa ellei mahdotonta (paino näissä tapaukssa ollut myös siinä 50-75 välillä, milloin mitäkin.) Eipä kait se suhteen hyvyys tuosta ole kiinni, mutta jos on, niin joka mies ei tuohon pysty, eli kantsii testata hyvissä ajoin ennen suhdetta;)

    • :)

      Toi on muuten tärkeetä että mies jaksaa nostaa, en nyt tarkota rappusia, mutta edes irti maasta. Joskus jos pääsee naimisiin, olisi mukava jos mies jaksaisi nostaa kynnyksen yli. Ainakin toistaseks oma poikaystävä on jaksanut nostaa, samat mitat mulla kun alottajalla:)

    • jaksaisin

      Kyllä minä ainakin jaksaisin, vaikka en itse olekaan mikään iso korsto (174/72) enkä muutenkaan mikään salihirmu tai urheilija. Oma vaimo on 56kg - eli vain vähän alle 60 - ja hänet jaksan helposti kantaa rappusia, joten kyllä 60-kiloinenkin menisi. Riippuu tietysti paljon kantotavastakin, esim. käsivarsilla kantaminen on vähän vaikeampaa kuin palomiehen otteessa kantaminen, joka on tosi helppoa. Uskoisin, että kyllä 60-kiloisen kuitenkin normaali mies jaksaa kantaa yläkertaan ihan millä tavalla tahansa, ellei sitten ole ihan sohvaperuna ja löysä vätys, joka ei koskaan ole tehnyt mitään ruumiillista hommaa.

    • siis 60 kiloa, meillä emännällä painaa pohkeet sen verran,ja ei en saatana yritä kantaa sitä se ois itsemurha selkäpoikki niks ja naks, mutta on se sulone ja iso ja ilone AINA,jos kynnyksen yli kantaa pitäs ni ennemmin tilaisin hiabin,mutta kiva sitä sitä on pussata ja halia mun mielestä laihat on kamalia :-)

    • macho man

      Kyllä mulla paistinpannut ainakin taipuu suuren johtajasi Vladimir Vladimirovits Putinin esimerkin mukaisesti. ha ha

    • ihiiiihi

      Itse painan 62 kiloa ja hyvin poikaystävä jaksaaa mua nostella ja kantaa :) Vaikutusta saattaa kyllä olla silläkin että hän käynyt monta vuotta salilla ja kyllähän sielläkin sitä rautaa nousee yli sata kiloa kepeästi ;)

    • Dino Rex

      Kaks kertaa 60 kg -painonen varmaan nousee vielä. Tosin en sen painosta pahemmin nostelisi, koska selkähän siinä vaan menisi.

    • "Jaksaako keskiverto suomalainen mies kantaa 60kg? "

      -Keskiverrosta en niinkään tiedä, mutta eiköhän tuo onnistu kun yhdenkäden vasarakääntöäkin tulee tehtyä 66kg:n käsipainoilla. ;)

      • olet kova jäbä

        Et taida ymmärtää, miten suuri itsekorostuksen tarve sinulla on, kaikki on minä minä minä ja minä, vielä kerran minä.
        Tuskin sinulla on muuta syytä päivystää palstoilla, kun ei livenä saa itseään tarpeeksi esiin.

        Olet varmasti ihmisenä helvetin rasittava tyyppi.


      • olet kova jäbä kirjoitti:

        Et taida ymmärtää, miten suuri itsekorostuksen tarve sinulla on, kaikki on minä minä minä ja minä, vielä kerran minä.
        Tuskin sinulla on muuta syytä päivystää palstoilla, kun ei livenä saa itseään tarpeeksi esiin.

        Olet varmasti ihmisenä helvetin rasittava tyyppi.

        "Olet varmasti ihmisenä helvetin rasittava tyyppi."

        -Sitä voi kysellä mun lähipiiriltä ja asiakkailtani...itse olen melko jäävi vastaamaan tuohon. ;)

        "Tuskin sinulla on muuta syytä päivystää palstoilla, kun ei livenä saa itseään tarpeeksi esiin."

        -Meikäläisen työssä on itseasiassa esillä vähän liikaakin mun makuuni. ;)
        Kirjoitellut tänne säännöllisen epäsäännöllisesti jo kymmenisen vuotta...aina miten milloinkin sattuu kiinnostamaan...ja näin tulen varmasti jatkossakin tekemään...eli musta et pääse eroon. ;D

        Mutta eihän sua kukaan pakota (käsittääkseni ainakaan..??) lukemaan meikäläisen kirjoituksia...et senkus vaan skippaat ne ihan suosiolla, ni ei tule sulle suru puseroon. X)


    • Lyhkänen

      Mä en jaksaisi, mutta olen muutenkin sen serran lyhyt ruipelo, että tuskin edes mitenkään vahingossa voisin valikoitua machomiestä haluavan miesystäväksi.

    • oiuygtfrdes

      Oon joskus muutossa kantanut pesukoneen yksin toiseen kerrokseen, mitähän lie painanut? Painava oli, mut hankalammaksi teki se, että siitä ei meinannut saada otetta, naisen kantaminen lienee helpompaa, vaikka painaiskin pesukonetta enemmän. Mitä muuten mahtanee keskiverto pesukone painaa?

    • kukkis

      Kannoin sinun painoisenasi 90 kg miestä mäkeä ylös et aika riuku mies saa olla jos ei jaksa.

    • kiltti mies.

      Jaksan 12-15 toistoo penkistä 60 kg painolla. Jalkaprässissä työnnän 300kg 6-8 toistoo
      Eli kyllä mä nyt jaksan naista kantaa. Itse olen vain 166 cm pitkä.

      • näinn

        oudosti jakautuu sun voimas. hyvä prässi tulos, mutta ei kehuttava penkki


      • ,imutnbfds
        näinn kirjoitti:

        oudosti jakautuu sun voimas. hyvä prässi tulos, mutta ei kehuttava penkki

        No jos kaveri on 166cm pitkä, niin ei hän välttämättä paina kuin jonkun 60kg. Penkkimaksimi lienee about 80kg, mikä on reilusti hänen omaa painoaan enemmän. Likikään joka jamppa ei nosta penkistä omaa painoaan.


      • ,imutnbfds
        ,imutnbfds kirjoitti:

        No jos kaveri on 166cm pitkä, niin ei hän välttämättä paina kuin jonkun 60kg. Penkkimaksimi lienee about 80kg, mikä on reilusti hänen omaa painoaan enemmän. Likikään joka jamppa ei nosta penkistä omaa painoaan.

        Aha, se penkkituloskin oli tuolla alempana :)


      • näinn
        ,imutnbfds kirjoitti:

        Aha, se penkkituloskin oli tuolla alempana :)

        itse nostankin 50kg enemmän kuin painan penkistä(kröhöm).
        No joo, harva nostaa omaa painoaankaa penkistä, varsinkaan jos ei oo treenannut. Eikä penkkimaksimi ole mielestäni miehen mitta. Eikä naisia muuten kanneta rintalihaksilla, mistä oli ketjussa alunperin kyse


    • kiltti mies.

      85kg olen saanut kolme kertaa ja olen vain kerran kokeillut joskus. En mä mitään ennätyksiä yritä ikinä. Teen yleensä toistoja 50-60 kg painolla penkistä eikä mulla ole mitään tavotteita kunhan nyt suht kunnossa pysyn.

    • jaksaajaksaa

      Ehkä kerroksen pari. En osaa keskiverrosta miehestä sanoa jaksaako vaiko eikö, mutta itse saattaisin jaksaa

    • Renttuja riittää

      "Kuinka paljon suomalainen mies jaksaa nostaa"?

      No, mäyräkoiran verran, tai muovikassillisen kaljaa.
      Ja kyllä se Koskenkorvapullo hyvin huulille nousee myös.

      • juobbo.

        Ja kuule, kun Saksassa lastattiin pakuun olutta, nyt hyvin liikahti enemmänkin


    • aikuistu...

      Jos nyt kuitenkin kävelisit raput ihan itse.

    • 45kg

      Heh, itse olen pienikokoinen ja vain 45kg. Suurin osa varmaan jaksaisi mut kantaa?

    • wahva mies..

      Jaksan nostaa 10 kg

    • hullu mies.

      Nostan n 75 kg pari kertaa penkistä. Salilla käyn mut lähinnä pitääs kuntoo yllä ja kyllä minä nyt 60 kg naista jonkin matkaa jaksan kantaa.

    • urrjuyk

      Kyllä nyt jokanen täysikänen mies ainakin jaksaa sellasen 60kilosen muijan kantaa kynnyksen yli

    • Onnettomiaolette

      Oon 14 ja pystyn kantaan helposti noin 60kg tytön sillai käsillä jopa kaveriani pystyn kantamaan käsillä ja tämä kaveri 70kg jommin kummin puolin. Mutta olenkin jo ihan miehen mitoissa.

    • Voinpistääjuoksuksi

      Hieman tasasemmalla maalla kulkisit kevyesti kottikärryissä. Hyppäähän kyytiin ja istu keskellä..

    • Anonyymi

      no mul oli sellane joku 50 kilon nyrkkeily säkki ja kyllä sitä aika vaivattomasti sai kannettua

    • Anonyymi

      Jaa-a. No minä (nainen) nostan tuon 60 kiloa, että ei luulisi teettävän kovin monelle miehelle ongelmaa.

      • Anonyymi

        Mulle tosin ongelmia tuottaisi se, että olet fyysisiltä mitoitasi mua suurempi ja siten olisit luultavasti hiton hankalan mallinen kantaa. Keskiverto suomimies kuitenkin on fyysisiltä mitoiltaan sua suurempi, eli sikälikin eiköhän tuo heiltä onnistu.


    • Anonyymi

      Treenattu mies nostaa yleensä 1,5x oman painonsa verran.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe