Olen alkanut kaipaamaan erilaisia vaihtoehtoja rintaliivien käytölle. Olen kokoa 95 B ja näin rehellisesti sanottuna, minua ärsyttää se kamala härdelli ja rahamäärä, joka liittyy sopivan kokoisten rintaliivien etsimiseen. Minua myös ärsyttää se, miten kaikkien rintaliivien pääideana on saada rinnat näyttäviksi ja mukavuus on vasta seuraavaksi tärkein asia. Ilman jonkinnäköisiä rintojenpitimiä taas en osaa olla, koska rintojen hölskyminen on todella inhottavan tuntuista.
Onko olemassa jotain halpaa ghettovaihtoehtoa kannujen haltuunottoon? Rintojeni ei tarvitse edes minun puolestani näyttää hyviltä. Kunhan ne ei liiku.
Vaihtoehto rintsikoille
20
2676
Vastaukset
- Dr. Jones
nk. jesari eli aka roudari. Teippaat kanisterit kainaloon ja baanalle.
- Hyracoidea
Teippaaminen vahingoittaa ihoa. Ja sitäpaitsi, mun rinnoissa on karvoja. Ei tee nannaa repiä teippejä sitten irti :(
- woopwoop!
Kunnon urheilurintsikat päälle, ni ei liiku kannut mihkään!
- Hyracoidea
Urheiluliivit on kalliita :(
- Elämä on
Hyracoidea kirjoitti:
Urheiluliivit on kalliita :(
Mikäpä täällä Suomessa ei olisi kallista.
Mielestäni alusvaatteet ovat sellainen asia jossa ei kannata alkaa säästelemään. Mutta täällä se on vielä vieras ajattelutapa. Suomessa tunnutaan ajattelevan, että ei ole järkeä panostaa alusvaatteisiin, kun ne kerran ovat enimmäkseen piilossa muiden katseilta. Mielestäni on käsittämätöntä, että naiset saattavat ostaa monen sadan euron päällysvaatteita, kenkiä, laukkuja, koruja ym. mutta alla on sitten jotkut kympin-parinkympin huonosti istuvat ja kuluneet rättiliivit Lindexiltä tai H&M:stä.
Itsekään en pitänyt rintaliiveistä tasan niin kauan kunnes ostin hyvän myyjän avustuksella elämäni ensimmäiset laadukkaat ja hyvin istuvat kauniit liivit. Se näkyy muuten ulospäinkin, että päällä on hyvät alusvaatteet, nimittäin ryhdissä, päällysvaatteiden istuvuudessa ja itsevarmuudessa. - Hyracoidea
Elämä on kirjoitti:
Mikäpä täällä Suomessa ei olisi kallista.
Mielestäni alusvaatteet ovat sellainen asia jossa ei kannata alkaa säästelemään. Mutta täällä se on vielä vieras ajattelutapa. Suomessa tunnutaan ajattelevan, että ei ole järkeä panostaa alusvaatteisiin, kun ne kerran ovat enimmäkseen piilossa muiden katseilta. Mielestäni on käsittämätöntä, että naiset saattavat ostaa monen sadan euron päällysvaatteita, kenkiä, laukkuja, koruja ym. mutta alla on sitten jotkut kympin-parinkympin huonosti istuvat ja kuluneet rättiliivit Lindexiltä tai H&M:stä.
Itsekään en pitänyt rintaliiveistä tasan niin kauan kunnes ostin hyvän myyjän avustuksella elämäni ensimmäiset laadukkaat ja hyvin istuvat kauniit liivit. Se näkyy muuten ulospäinkin, että päällä on hyvät alusvaatteet, nimittäin ryhdissä, päällysvaatteiden istuvuudessa ja itsevarmuudessa.Niin no, minulle ei ole niin minkäänlaista väliä, miltä rintani näyttävät ulkopuolisille, kunhan vaan eivät NIIN oudoilta että keräävät yleisöä kadulla. Olen nainen vain biologisesti, sukupuoli-identiteetiltäni en ole nainen, enkä mies. Rintani ovat minulle vain jotkut ihramöykyt, jotka voisin poistattaakin jos joku vaan maksais viulut.
Minua ei kiinnosta maksaa mansikoita joistain pitsihärpäkkeistä, joiden tarkoitus numero uno on saada kannut törröttämään paidan alta, vaikka ne olisivatkin mukavat. Olen ihan tyytyväinen siihen, että rintani ovat näinkin pienet, en minä halua rintaliivien suunnittelijoiden huolenpitoa tästä, vaikka muut pienirintaiset sitä ehkä arvostavatkin! Haluan vain jotain, joka pitää rinnat mukavasti kurissa eikä tuottaisi minulle turhia lisäkuluja brändinsä, koristeellisuutensa, superhypererikoismateriaaliensa, tai übermodernin tyylikkään muotoilunsa takia.
Transuilla muuten olisi joitakin mielenkiintoisia keinoja, mutta niiden pääasiallinen idea taas on kokonaan piilottaa rinnat, ei olla mukavia :(
- Pikkiriikkiset
Hei,
ei oo helppoo pienirintasellakaan, silloin kun rinnat on tosi pienet. En tahdo löytää sopivia rintaliivejä, joissa rinnat saisi jollain lailla näkyviin. Hirveitä toppauksia myynnissä kyllä on mutta en ole Suomesta löytänyt mallia, joka toisi edes jollain lailla pinnen rintavakoni näkyviin. Tämän takia en voi käyttää avonaisia puseroita enkä toppeja. Parhaat rintsikkani olen löytänyt ulkomailta, Thaimaasta ja Tallinnasta. Kuopion Sokoksellakin yritin kerran saada apua ammattitaitoiselta liivimyyjältä mutta minulle ei selvinnyt, kummassa oli vika, minun rinnoissa vai liivimyyjässä mutta sopivia ei löytynyt. Löytämissäni malleissa rinnat ovat lähempänä kainaloita kuin toisiaan.- minnami.
olen käyttänyt jo ties kuinka monta vuotta ja todella istuvat mieheni boksereita,mielestäni ihan ok eikä kiristä
- Hyracoidea
minnami. kirjoitti:
olen käyttänyt jo ties kuinka monta vuotta ja todella istuvat mieheni boksereita,mielestäni ihan ok eikä kiristä
Bokserit rintsikoiden tilalla? Miten tuollainen oikein toimii?
- Hyracoidea
Niin no, kyllä mulle kelpais niin pienet rinnat ettei ne näkyis paidan alta. Vielä parempi jos ne oi niin pienet, ettei mitään rintsikan tyyppisiä edes tarvitse. Vaihdetaanko rintoja?
- ei kannata
Kuopion sokokselta ei kannata liivejä alkaa ettimään. Suosiolla Liivi Rusiniin tai Lady Royaliin, molemmat lötyy ihan keskustasta.
- pienirintainen
pienirintaisena voinet hankkia ja käyttää seuraavaa niksiä:
Palanen/suikale napakkaa joustavaa kangasta (ihonvärinen), tee siitä putki/tuubi/toppi, joka ylettyy kainaloista lähelle napaa ja on mahdollisimman tiukka.
Käytännöllinen halpa ja pysyy paikallaan - rinnatkaan ei pompi tai pullota - ei tarvii kummosiakaan ompelutaitoa - käsin voi sen yhden sauman rustata - Historian hämärää
Tuosta juohtui mieleen ne takavuosina synnytysosastoilla käytetyt viritykset, elikkä pitkä kangaskaistale, taisi olla jotain joustavaa, sitten se vaan jotenkin kieputeltiin ympäriämpäri ja hakaneulalla edestä kiinni. Nyt en vaan millään muista miten se kääriytyminen tehtiin, pitäis löytää joku vanha kätilö, niin varsin tietäisi. Ainut huonopuoli oli, että kun ekakertaa ne aukaisi, niin takaisin en ainakaan minä niitä saanut sitten mitenkään, elikkä henkilökuntaa apuun, enkä sitten muutenkaan kerennyt pitkään pitää, kun kotiolähtö koitti. Mutta kyllä oli lystikäs viritys, ja nyt kun muistelemaan käytiin, niin housupuolikinhan oli hoidettu sellaisella pitemmänpuoleisella siteellä, mistä se päätypintapaperi oli niin kuin auki, siitä sitten vaan kuminauha mahan ympärille ja repäistiin ne paperit päädyista sillain halki ja somittiin siihen kuminauhaan, että silleen ei tullut pöksypyykkiä sairaalassa ainakaan synnytysosastolla:)
- Tissi-Iines
Changella on parhaat rintaliivit ja myyjät - ainakin Lahdessa.
Ennen kuin löysin kyseisen kaupan liivit jouduin ostamaan vääränmallisia rintsikoita. Mulla on pieni ympärysmitta verrattuna kuppikokoon. Liivit aina rempsotti päällä ja löystyivät heti. Isoine tisseineni en voinut myöskään ostaa sileitä t-paitaliivejä. Pitsiliiveissä oli aina mummo-olo. Changen sileäpintainen liivi muotoilee rinnat ihanan luonnollisiksi ja pyöreiksi, ilman toppausta.
Siellä on myös liivit ilman kaaritukia, saattaa olla mukavat päällä!
Hinnat on aika korkeat, mutta siellä on usein tarjouksia. - selleri-siili
Tissi-Iines kirjoitti:
Changella on parhaat rintaliivit ja myyjät - ainakin Lahdessa.
Ennen kuin löysin kyseisen kaupan liivit jouduin ostamaan vääränmallisia rintsikoita. Mulla on pieni ympärysmitta verrattuna kuppikokoon. Liivit aina rempsotti päällä ja löystyivät heti. Isoine tisseineni en voinut myöskään ostaa sileitä t-paitaliivejä. Pitsiliiveissä oli aina mummo-olo. Changen sileäpintainen liivi muotoilee rinnat ihanan luonnollisiksi ja pyöreiksi, ilman toppausta.
Siellä on myös liivit ilman kaaritukia, saattaa olla mukavat päällä!
Hinnat on aika korkeat, mutta siellä on usein tarjouksia.Olen 152 cm pitkä ja rintaliivien koko on 80 D ja vihaan rintaliivien etsimistä.Pidän kyllä rinnoistani seksuaalisessa mielessä,mutta vaatteiden kanssa tulee ongelmia.Haluaisin oppia käyttämään olkaimettomia mekkoja tai toppeja,mutta omasta mielestäni ne eivät minulle käy rintavuuteni takia, sillä yläosaa pitäisi koko ajan nostaa ylös!Missä myytäisiin toppeja, joihin ei tarvitsisi rintaliivejä?Siis semmoista toppia,jossa on rintojenkohdalla kupit?Enkä tarkoita alusvaatetta vaan ihan arkikäyttöön tarkoitettua toppia.
Kaikki tällä hetkellä käytössä olevat rintaliivini ovat pitsisiä,joita ei oikein voi topin kanssa käyttää!IOn ällöttävää,kun pitsiset olkaimet näkyvät ohuiden olkaimien alta.
Yritin joskus käyttää olkaimettomia rintsikoita,mutta en koskaan oppinyt pitämään niistä,vaikka koko oli katsottu kaupassa myyjän kanssa.Vinkkejä please! - Strappy tops
selleri-siili kirjoitti:
Olen 152 cm pitkä ja rintaliivien koko on 80 D ja vihaan rintaliivien etsimistä.Pidän kyllä rinnoistani seksuaalisessa mielessä,mutta vaatteiden kanssa tulee ongelmia.Haluaisin oppia käyttämään olkaimettomia mekkoja tai toppeja,mutta omasta mielestäni ne eivät minulle käy rintavuuteni takia, sillä yläosaa pitäisi koko ajan nostaa ylös!Missä myytäisiin toppeja, joihin ei tarvitsisi rintaliivejä?Siis semmoista toppia,jossa on rintojenkohdalla kupit?Enkä tarkoita alusvaatetta vaan ihan arkikäyttöön tarkoitettua toppia.
Kaikki tällä hetkellä käytössä olevat rintaliivini ovat pitsisiä,joita ei oikein voi topin kanssa käyttää!IOn ällöttävää,kun pitsiset olkaimet näkyvät ohuiden olkaimien alta.
Yritin joskus käyttää olkaimettomia rintsikoita,mutta en koskaan oppinyt pitämään niistä,vaikka koko oli katsottu kaupassa myyjän kanssa.Vinkkejä please!http://www.bravissimo.com/products/clothing/strappy-tops
Bravissimossa myydään muuten muutakin vaatetusta ja alusvaatetusta D kuppisille.
Mikäli olet hiljattain varmistanut tuon oikean rintaliivikokosi asiantuntevassa liikkeessä, niin sitten UK-mitoituksessa kokosi on 36D.
Mikäli sinulla pikkiriikkisintäkään epäilystä oikeasta koostasi (se kun voi vaihdella esim. hormonaalisten syiden, pientenkin painonmuutosten tms. seikkojen takia jopa useita kertoja vuodessa), niin suosittelen, että käyt taas tarkistamassa kokosi myyjän avulla jossain hyvässä liikkeessä. Ehkä tätä toitotetaan jopa kyllästymiseen asti, mutta mielestäni se on kyllä ihan aiheellista.
- ---
Kalliita ne hyvät vaihtoehdot yleensä on.. Itellä koko on 60D, joten mistään markettien hyllyiltä en ole vielä sopivia koskaan löytänyt. Noissa pikkuputiikeissa on kyllä se hyvä puoli, että sielä on härdelliä monenlaista ja moneen käyttöön ja yleensä ammattitaitoiset myyjät. Itse olen myyjien avulla löytäny aina jotain sopivaa, vaikka näin epäsopusuhtasen kokonen olenkin. ;)
- fselifj lsefijslfes
Itsekin kaipaisin samaan asiaan vinkkejä. En ole tosin pitänyt eläissäni muutamaa päivää enempää rintaliivejä, koska en kestä sitä puristusta. Liikuntaakaan ei juuri tule harrastettua pomppimisen takia, enkä voi oikein pitää muuta kuin löysiä paksukankaisia paitoja... Jotain neuvoa tännekin miten saisi rintojen liikkumisen (pienirintainen tosin) ja kaikenlaiset kohoumat piiloon ohuiden paitojen alla.
- Liivien inhoaja
En ole eläessäni löytänyt sopivia rintaliivejä.
Olen käynyt ammattilaisten sovitettavana löytääkseni oikean rintaliivikoon ja mallin, mutta siltikin liivien pitäminen on inhottavaa. Viime kuussakin meni 200 euroa uusiin liiveihin merkkiliikkeestä, mutta heti kotiin tultua tunnin kuluttua alkaa niissäkin liiveissä ahdistus. Olen kokoa 75E ja imetän tällä hetkellä (eli rinnat hieman isommat kuin aikaisemmin). Olen ollut suurimman osan aikuiselämästäni ilman liivejä, koska ne aiheuttavat minulle rintalastan päällä kipua ja ahdistuttavaa oloa. Luulenpa vain, etenkin imetyksen päätyttyä, että rintani riippuvat napani tasolla. Vielä ne ovat ihan ok, vasta imetyksen alettua ns. kynätesti meni läpi eli kynä ei tipahtanut rinnan alle asettamisen jälkeen.
Onko olemassa mitään vaihtoehtoa minulle. Kerran teippasin rintani maalarinteipillä, sekin tuntui paremmalta kuin rintaliivit. :(
Harmittaa, kun olen niin herkkä. En vain halua mitään rintalastani päälle. Mitkään olkaimettomat "wonderbrat" eivät tue riittävästi eivätkä mitkään teipillä toimivat systeemit ole mielestäni realistisia vaihtoehtoja loppuelämääni varten. :(
Onko kellään mitään ideoita? - .-.
Oletko tarkistuttanut kokosi liiviliikkeessä?
Itsellä ainakin on asia niin, että liivien hankinnassa ensin nousee esille tukevuus. Eikä se tulevatko rintani tarpeeksi näyttäviksi, se on aivan sivuseikka. Minkä kokoiset rinnat tahansa tarvitsevat ehdottomasti tukea ja mun mielestä siitä voi myös vähän maksaakkin. Itselläni on kuitenkin suuret rinnat, joten jos en käyttäisi tukevia liivejä, painovoima hoitaisi pian homman kotiin.. Sekä hyvät ja tukevat liivit ehkäisevät hartia yms kipuja.
Itse olen vihdoinkin saanut selville oikean liivikokoni ja olen aivan ehdottoman rakastunut Freya-merkkisiin liiveihin. Heiltä löytyy aivan perus kaariliiviä sekä hieman topattuja malleja myöskin. Tuntuvat päällä aivan uskomattoman hyviltä, mikään muu liivimerkki ei ole itselleni vielä näin hyvin sopinut :) Kokoni on 75FF. Ja jos haluaa jotain ekstraa, heiltä löytyy myös kivan värisiäkin liivejä.
Sun kannattais kokeilla vaikka urheiluliivejä, ne ovat tukevia eikä mitenkään rintoja esille tuovia malleja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232