Auttakaa kaikki rakkaat Matin ja Tepon musiikin tuntijat. Haussa on kappale, minkä veljekset esittivät tuossa jouluun puolivälin tietämissä televisioinnissa. Muut biisilistalla olivat vähän vauhdikkaampia ja iloisempia kappaleita, mutta tämä aika lailla setin loppupuolella oli muistaakseni hidas valssi, missä kerrottiin menetetystä rakkaudesta, kaipuusta ja jälleennäkemisen toivosta tai jotain sinnepäin. Ymmärrän, että voi olla vaikea sanoa, kun levyjä yksistään on niin julmetusti ja moni esiintyjä käy läpi samoja asioita hiukan eri tavoin painottaen. Mutta rakkaus ON maailman tärkein asia, turha siitä on edes vängätä. Voisitteko auttaa, mistä päästä edes voisi aloittaa kappaleen selvittämisen. Jos ei mikään muu auta, on varmaan otettava yhteyttä Yleen ja aloitettava salapoliisin työ, mutta kai täällä muutama tosi fani on paikalla...
Tuohon kappaleeseen liittyy niin kaunis, mutta surullinen tarina, kun äärettömän rakas koiramme oli päästettävä pitkälle ehtineen syövän tuskista koirien taivaaseen. En ole ikänä nähnyt isäni itkevän, mutta hänkin liikuttui todella kauniin kappaleen haikeasta melodiasta ja ennenkaikkea tekstistä, kuuli puheesta, kuinka kurkkua kuristi ja ääni oli erilainen. Minulla ja äidillä ei ollut kyynelistä pulaa kappaleen soidessa. Tuo tarina voisi ihan yhtä hyvin kertoa minkä vaan rakkaan poismenosta, ihmisen tai eläimen, jota monet pitävät perheenjäsenenään. Minä en edes kyseenalaista väittämää.
Tuhannet kiitokset ihmiselle, joka osaa auttaa hakemani kappaleen löytämisessä.
Tässä taas hyvä esimerkki, miten artisteja leimataan jonkin kappaleen vuoksi, eikä vaivauduta tutustumaan yhtään sen enempää tuotantoon ja silti ollaan ensimmäisenä kärkevin sanoin arvostelemassa.
Matti ja Teppo tekevät parhaimmillaan loistavaa ja tylipuhdasta iskelmää ja laatumusiikkia.
Voit vastata tänne tai vielä parempi, jos sähköpostiini eli [email protected]
Matin ja Tepon kappale
6
1681
Vastaukset
- Unohtui
että unohtui, että voisitte vaikka vinkata, mihin kappaleeseen osuisi tällainen teksti ja musiikkityyli. Ihan satavarma en ole, oliko se hidas valssi, mutta sen oloinen.
Jos saisin vaikka kymmenestä vinkin, olisi varmaan parisataa vähemmän koluttavana vaiko onko tuota koskaan edes levytetty, mistä sitä tietää, jos olikin toiselta cover-versio. Istui vain Ruohosille kuin heille tehty. - Retkuilija
et voi tulla rajan taa? Ei tosin ole valssi.
- Kovasti hakeva
Taidan tietää jotenkin, miten menee tuo hiukan enemmän tunnettu Et voi tulla rajan taa ja se ei ole valssi, mutta kiitos silti yrityksestä. Valitettavasti vastauksia ei ole muita tullut, joten on kai pakko kysyä yleltä ohjelman kappalevalintoja. Se on niin hieno muutenkin, että haluan ehdottomasti kuulla uudelleen, on niin laadukasta hiukan vakavampaa Mattia ja Teppoa.
- asiantuntijaraati
Kovasti hakeva kirjoitti:
Taidan tietää jotenkin, miten menee tuo hiukan enemmän tunnettu Et voi tulla rajan taa ja se ei ole valssi, mutta kiitos silti yrityksestä. Valitettavasti vastauksia ei ole muita tullut, joten on kai pakko kysyä yleltä ohjelman kappalevalintoja. Se on niin hieno muutenkin, että haluan ehdottomasti kuulla uudelleen, on niin laadukasta hiukan vakavampaa Mattia ja Teppoa.
Olisiko se ollut sellainen kuin "Kaipaan koti-iltoja"?
Itsekin kuulin sen ekaa kertaa siinä konsertissa vaikka olenkin jonkinmoinen fani ollut jo 15 vuotta.
"Nyt kaipaan koti-iltoja,
kauniita koti-iltoja,
mutta kaukana,
niin kaukana vielä oon."
Jotenkin noin se meni... - SuruJaIlo
asiantuntijaraati kirjoitti:
Olisiko se ollut sellainen kuin "Kaipaan koti-iltoja"?
Itsekin kuulin sen ekaa kertaa siinä konsertissa vaikka olenkin jonkinmoinen fani ollut jo 15 vuotta.
"Nyt kaipaan koti-iltoja,
kauniita koti-iltoja,
mutta kaukana,
niin kaukana vielä oon."
Jotenkin noin se meni...Oletko jo selvittänyt pulman?, luultavasti. Veikkaan että tarkoitit "lähtöhetki" biisiä kun vinkkasit että se oli siellä konsertin loppupäässä. Muita herkkiä ja hitaita oli konsertissa: Pidä itsestäsi huolta, et voi tulla rajan taa, kylmä on miehen yksin, kaipaan koti-iltoja, jälkeenpäin. Ps. Lähtöhetki nyt ei vielä ole läheskään matin ja tepon koskettavin biisi, kuunnelkaas vaikka biisi nimeltä KUN AIKA TÄYTTYY KOHDALLAIN, yx säkeistö menee näin: "Iltaisin usein mietin mä syitä elämään, taas yksi meiltä vietiin parhaassa iässään, kun aika täyttyi yllättäin pois lähti nuori ystäväin, jäi tekemättä paljonkin kun hänet kutsuttiin. Kun suruviestin eilen näin, mä pysähdyin ja siihen jäin, ja mietin oonko valmis kun jo tulee vuoro mun". Tekisi mieli sanoa että antaisin miljoonan sille joka tämän biisin laulaa nuprena kuolleen parhaan ystävänsä/puolisonsa hautajaisissa ilman minkäänlaista äänen murtumista...rehellisesti sanottuna se ei ole edes mahdollista.
- Anonyymi
Jos tätä enää kukaan näkee niin mielestäni biisit lähtöhetki tai minä rakastan sua voisi jompikumpi olla se mitä etsit!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3077032Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151317- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541096Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992