Lasten äiti uskoton

rasmus11

Viime kesänä se tapahtui. Vaimoni oli todella omituinen ja ärtyisä lähes kuukauden. Lopulta hän murtui ja myönsi pettäneensä minua kun olin ollut matkoilla. Hän oli omien sanojensa mukaan viettänyt yön miehen kanssa, mutta eivät kuulemma seksiä harrastaneet. Haluan uskoa tämän ja ainoa syy miksi edes vähän tähän uskon on, että vaimollani on aina ollut rajoituksia sängyssä. Myös suhteemme alussa.

Vaimoni oli tavannut miehen yhteisten kavereidensa kautta pari kolme viikkoa aikaisemmin. Tämän välin he olivat viestitelleet. Vaimoni väittää, että oli itse täysin kaveripohjalla liikenteessä, mutta minkä ihmeen takia minulle ei sitten uudesta kaverista kerrottu mitään ja miksi miehen numero oli kännykässä erään ystävättären nimellä. Jos tosiaan kyseessä oli puhdas ja vilpitön ystävyys, niin ei näin toimita.

Samassa keskustelussa selvisi myös, että jotain oli tapahtunut muutama vuosi aikaisemmin. Epäilin tuolloin, että jotain voi olla koska vaimoni ravasi tuohon aikaan ystävättärensä kanssa 2-4krt viikossa "iltakahveilla" ja tiesin heidän "törmäilevän" pariin mieheen silloin tällöin. Kuulemma toinen näistä miehistä oli 2-3 kertaa (mitä vittua?) yrittänyt suudella vaimoani, mutta tämä oli sen heti estänyt. Viimeinen kerta oli, kun ystävätär oli painostanut vaimoani menemään miehen luo juttelemaan, koska tämä oli pyytänyt ja saattaisi loukkaantua jos hän ei mene. Oli mennyt ja mies lähennellyt, minkä jälkeen vaimoni oli kuulemma poistunut paikalta, eikä enää tavannut miestä.

En muista tarkalleen milloin tuo tapahtui. Vanhoja kalentereita ei ole, joten vaikea tarkistaa tapahtuiko tuo vuosi vai neljä sitten. Sen kauempaa siitä ei voi olla, koska silloin lapset olivat aivan pieniä ja vaimo hoiti tissin virkaa.

Olen yrittänyt asiasta keskustella muutamaan otteeseen. Olen saanut jonkin näköisen kuvan tapahtumista, mutta olen aivan varma etten teidä kaikkea. Vaimonikin on sopivasti "unohtanut" kaikki yksityiskohdat. En millään usko, ettei hän esimerkiksi muista montako kertaa suuteli sen ensimmäisen miehen kanssa. Kyllä minä ainakin muistaisin aika helvetin tarkkaan tuollaiset tapahtumat jos niitä olisi sattunut perheen perustamisen jälkeen.

Hän on kovasti sitä mieltä, ettei hän ole yksi syyllinen tekoihinsa. Minähän olen ollut niin huono mies, etten ole "antanut" itsestäni tarpeeksi. Tiedän, että minulla on taipumusta vetäytyä omiin oloihin, mutta käyn töissä, laitan ruokaa, pesen lasten hampaita ja silittelen, suutelen ja kehun vaimoani päivittäin. Silloin kun hän niillä "iltakahveilla" kaverinsa kanssa ramppasi, niin minä hoidin lapsia kotona. Kiva.

6

678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rasmus11

      Hän ei ota vastuuta teoistaan. Vanhempi tapaus on lähinnä ystävättären (ex, minun käskystäni) vika. Eikä hän itse ketään suudellut vaan häntä suudeltii, mutta hän aina "esti" sen. Näin pääsi kuitenkin käymään kolmesti saman miehen kanssa ja viimeisen kerran hän oli siellä yksin. Kuulemma jutttelivat ensin ja sitten mies lähenteli, jonka jälkeen vaimoni meni kuulemma lievään paniikkiin, eikä heti tiennyt miten päästä tilanteesta pois. En tiedä minäkään. Väitti, ettät yönsi vaan miehen pois ja lähti. Ehkä, ehkä ei. Sen jälkeen kömpi kuitenkin minun viereeni yhteiseen sänkyymme ja varmasti pyysi taas pitämään hyvänä...

      Viime kesäinen tapahtumassa sama asia. Hän ei ota vastuuta teoistaan. Ensitapaaminen, yhteystietojen vaihtaminen ja vajaan kuukauden salaviestittely oli kuulemma täysin vilpitöntä ja kaveripohjalta. Viestit on poistettu kännykästä ja yhden ehdin lukea. En ole varma oliko se vastaanotettu vai lähetetty viesti, mutta siinä toinen kertoi toiselle, ettei kadu edellisen yön tapahtumia. Viestin hän selittää sillä, ettei voinut myöntää katuvansa. Viestn hän poisti heti, kun tajusi että oli unohtanut sen kännykkäänsä. Vaimoni oli ollut ystävillään juhlimassa tuolloin. ja lähtenyt sieltä tämän miehen mukaan ja viettivät yön vaimoni järjestämässä paikassa. Nukkuivat yhdessä ja kuulemma mies oli suudellutkin häntä, mutta sen tarkempaan en tiedä.

      Ihan alussa vaimoni antoi ymmärtää, että mies oli suudellut häntä suulle ja kaulan sekä niskan alueelle. Vaimoni käsi oli kuulemma "hkä" osunut miehen vehkeeseen peiton läpi. Nykyinen selitys on, että mies oikeastaan suuteli häntä vasta kun hän nukahti. Aikaisemmin oli kuitenkin kertonut, että mies silitteli tätä sohvalla ja oli ehkä siinä yrittänyt suudella häntä, minkä takia hän oli päänsä laskenut miehen syliin siliteltäväksi.

      Vittu en tiedä. tekis mieli lähteä kävelemään täältä jo. Ei pää kestä tätä. Vaimo käy terapiassa, että saisi asian itselleen selväksi ja sen jälkeen voisimme asiasta keskustella kunnolla, mutta ei minun kärsivällisyys enää riitä. En voi pitää turpaani taas kokonaista päivää kiinni, vaan riitelyksi menee. Tuollainen terapiahan ei kovin nopeasti tuloksia tuota. Tuntuukin, että nyt on enemmän salaltavia asioita, kun ei hän kerro mistä siellä ovat jutelleet. En ole paljoa asiasta kysellytkään, kun eihän se terapia toimi jos minä huohotan kokoajan niskaan. Sen verran tiedän, että terapeutti oli sanonut "tuollaiselle teolle on aina tilausta", minkä vaimoni tulkitsi niin, ettei vika ole hänen. Myönnän, että minullakin on ollut osuutelin suhteemme tilaan, mutta pettämistä en ole harrastanut, enkä ole missään mielessä vastuussa vaimoni pettamisestä. Toki olen itsekin sitä harkinnut tuon seksin vaikeuden takia, mutta olen tullut siihen tulokseen, että parini olen valinnut, enkä voi vaatia että hän täyttää kaikki tarpeeni, mutta ei minulla siitä huolimatta ole oikeutta lähteä tyydyttämään tarpeitani suhteemme ulkopuolelle. Hän itse on kuuelmma hakenut vain läheisyyttä ja huomiota.

      Varmasti jotain oleellista jäänyt pois mitä halusin kertoa, mutta ehkä jatkan turinointia myöhemmin. Eihän tässä oikeastaan mitään kysymystäkään ollut. Pakko vaan päästä purkamaan johonkin, kun hävettää niin helvetisti ettei kenellekään pysty kertomaan.
      En jaksa oikolukea. Vituttaa.

      • Parempaa päin

        Älä ota syytä niskoillesi.
        Olet shokkitilassa ja sinulla on tarve tietää kaikki tapahtumat, se on normaalia.
        Jos vaimosi haluaa jatkaa, hänen on vastattava kysymyksiisi niin kauan kuin asiat sinua vaivaavat, sen hän on sinulle velkaa. Muuten sinä et pääse eteenpäin, kun pyörität asioita yksin päässäsi.

        Olen saman kokenut nainen ja voin sanoa, että ison askeleen otin eteenpäin kun uskalsimme lähteä pariterapiaan ja sitten vielä kävin yksin kaksi kertaa.
        Sain siellä purkautua ja kertoa kaikki, mistä ei kenellekään tutulle kehdannut kertoa.

        Huutamiseksi ja riitelyksihän se menee kun ei voi kuin sille, joka on satuttanut, purkaa pahaa oloaan.
        Minä olin ensin tosi kyyninen ja ennakkoluuloinen terapioita kohtaan; eihän me sellaisia käytetä tai tarvita, luovitaan itse vaan. Kaksi kertaa peruin varatun ajan, mutta kun 4 kk oli vatvottu kahdestaan niin laitoin miehen itse soittamaan, kun en enää itse ollut edes siihen kykenevä, niin oli polla täynnä paskaa.

        Vielä pariterapian jälkeen kotimatkalla puhuttiin miehen kanssa, että eihän siinä nyt mitään maata mullistavaa tai edes uutta tullut esille, samoja asioita oli käyty jo itse läpi. Mutta kyllä heti samana iltana alkoi tajuamaan kuinka paljon kevyempi olo oli itsellä kun oli saanut estoitta toisen tekemisistä kertoa, eikä tarvinnut miettiä yhtään, että lähteekö juttu kylille kiertämään.

        Ja kun toista kertaa olin yksinäni "höpöttämässä", totesimme terapeutin kanssa, että minulla ei ole enää mitään puhuttavaa, niin tyhjäksi olin itseni saanut. Nyt kynnys on matala ottaa uudelleen yhteyttä jos tunnen sitä tarvitsevani.

        Eihän se autuaan onnelliseksi tee, sehän on selvä, ongelmia on ja paha olo, mutta auttoi kuitenkin paljon, enää en todellakaan ole koko ajan "syvällä".

        Vain sinä tiedät voitko antaa anteeksi, mutta siihen menee aikaa.
        Minä en ole vielä ollenkaan varma; kun on huono päivä ja kunnon vitutus päällä, tuntuu mahdottomalta edes katsoa miestä, mutta hyvänä päivänä taas on ihan selvää, että kyllä tämä tästä.

        Anna itsellesi aikaa ja hoida itseäsi. Mutta ennenkaikkea vaimosi täytyy hoitaa sinua, jos hän oikeasti haluaa tilanteestanne selvitä. Se on pettäjän velvollisuus, ainakin jos sydän on vielä mukana. Jos hän ei sitä ymmärrä, eikä sydämestään kadu ja rehellisesti kaikkea kerro, silloin sinun on paras ottaa etäisyyttä kunnolla. Hän ei ole arvoisesi.


      • wanhan liiton mies

        "Hän ei ota vastuuta teoistaan."

        "Näin pääsi kuitenkin käymään kolmesti saman miehen kanssa ja viimeisen kerran hän oli siellä yksin. "

        Koska vaimo ei ota vastuuta, tämmöisiä tapaturmia tulee tapahtumaan hänelle myös jatkossakin.

        "Viime kesäinen tapahtumassa sama asia. Hän ei ota vastuuta teoistaan. Ensitapaaminen, yhteystietojen vaihtaminen ja vajaan kuukauden salaviestittely oli kuulemma täysin vilpitöntä ja kaveripohjalta."

        Vaimosi on varmaan itselleen valehdellut, että tässä ollaan kaverimielellä liikenteessä. Sitten kun se vahinko kävi, niin sekin oli vaan vahinko.

        Jätä vaimos pärjäilemään lasten kanssa ja etsi itsellesi uusi vaimo. Viikonloppuisänä oleminen on antoisampaa kuin elo huoran kanssa.

        " tekis mieli lähteä kävelemään täältä jo"

        Se lienee se paras vaihtoehto.

        " En voi pitää turpaani taas kokonaista päivää kiinni, vaan riitelyksi menee."

        Miksi sinun pitäisi pitää turpasi tukossa? Anna vaan palaa jos siltä tuntuu.

        "Myönnän, että minullakin on ollut osuutelin suhteemme tilaan, mutta pettämistä en ole harrastanut, enkä ole missään mielessä vastuussa vaimoni pettamisestä. Toki olen itsekin sitä harkinnut tuon seksin vaikeuden takia, mutta olen tullut siihen tulokseen, että parini olen valinnut, enkä voi vaatia että hän täyttää kaikki tarpeeni, mutta ei minulla siitä huolimatta ole oikeutta lähteä tyydyttämään tarpeitani suhteemme ulkopuolelle. "

        No nythän sinulla on ihan lupakin käydä naimassa muita. Anna mennä vain, syötä vaimolle omaa lääkettänsä kauhallinen lusikallisesta.


      • 167

        Kyllä on surullista luettavaa. Ei ihme että olet rikki, miten tuota voi ehjätä kun toinen panttaa kaikkea tietoa! Pettäminen jo sinällään on perseestä, sitten vielä että siitä valehdellaan ja vähätellään ja näin ikään kuin viedään toiselta sekin pois, ettei saisi edes tuntea paskaa oloa, koska "mitäänhän ei tapahtunut". Kerran on jo sen verran kerrottu että jotain on tapahtunut, pitäisi kyllä ihan tasan kertoa, MITÄ on tapahtunut, jos toinen haluaa kuulla. Eli kaikki sympatiat sulle, sen järkevämpää kommentia en osaa sanoa.


    • Vaimollas pokkaa vielä tulla sinua syyttämään omista virheistään, täysin itsekkäästi ja epäkunnioittavastihan hän sinua kohtaan on toiminut!On näköjään vaimollas seikkailun nälkä kun ei enää oma liitto kiinnosta, minä kyllä laittaisin tuon kävelemään niin saa ihan rauhassa juosta "ystävättärien" luona kahveilla ja miettiä psykiatrilla et miten tähän pisteeseen on jouduttu...
      Jumalauta, että voi olla nainen noin täynnä itseään ja ei omia vikojaan ja töppäilyjään halua tunnustaa, pudota vaimos vähäks aikaa maanpinnalle niin oppii näkemään asiat niitten oikeassa valossa.
      Ja jos päätät lähteä nostelemaan niin siitä sinun vähiten pitää itseäs syyttää, ei paljon puolustus puheita voi vaimos antaa.
      Kummallista toimintaa et jos suhteessa menee omasta mielestä huonosti niin vähiten siitä sitten puolisolle puhutaan vaan hypätään heti vieraan kaulaan, siellä ne ongelmat ratkeaa.No kuitenkin puhtaalla omallatunnolla on paljon mukavampi elää kuin jo ryvettyneellä.
      Tsemppiä sulle, kyllä me miehet pidetään yhtä vaikka maailma yrittää meitä lannistaa.

      • sama juttu

        viime kesänä. Päätty eroon. Mut kerroin kaikki omille luotettaville kavereille, siis tosi ystäville. Helpotti kummasti kun sai ulkopuolista näkemystä asioihin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      155
      6469
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3888
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2005
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1508
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe