Läärin sormi PEPPUUN - vahingossa?

Riia_

Olin tänään lääkärissä huonon olon takia. Syön pillereitä ja olen urheillut ja laiduttanut ennen kesää. Ikää mulla on 18v ja pituutta 171cm, pelaan lentistä ja sen takiakin yritän pysyä hoikkana mutta joskus tulee tosi paha olo ja tänään oli pakko mennä lääkäriin. Se oli about 35-40v mies ja tutki mua ja jutteli ja mä kävin jossain verikokeissakin. Jotenkin vaan ihmettelin sitä, että se työnsi sormen mun anaaliin ja pyöritteli sitä siellä???? Mitä se oikein haki ja oliks se vahinko?? Saako lääkäri tehdä tollasta? Mua sattu ja hävetti eikä se lääkäri sanonut mulle mitä se teki???? Teenkö valituksen??? Kertokaa??? Ooh ihan pihalla??

28

11706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jorma

      Nopea ja varma keino todeta, ettei ole akuutia umpisuoli tms suolisto ongelmaa. Ihme ettei kertonut mitä tekee, voi olla että syynä se että jos kertoo alat jännittää ja sittenhän se vasta koskeekin. Mutta jos vaivaa niin kysy omalta lääkäriltä, terveydenhoitajalta tms, ei kannata itsekseen ihmetellä, eikä täältä hakea "oikeita" vastauksia.

      • Asiaa tunteva

        Hieman tätäkin asiaa tuntevana voin kertoa (olen hoitaja - mieshoitaja), että sormi työnnetään anaaliin usein lääkärissä jotta voidaan varmistua monestakin mahaan ja suoleen liittyvästä asiasta. Näihin kuuluvat ulosteen väri ja suolen seinämän sileys sekä lihasten jännitys ja TOKI myös reaktio sormen anaaliin työntämiselle, jonka lääkäri tulkitsee vaikka hoitajan sormi olisikin potilaan anaalissa. Potilashan ei sitä koskaan voi tietää.

        Tärkeä ja olennainen tutkimus yhtä kaikki nykylääketieteessä enkä usko, että lääkäri kiiressään paljon ehti miettiä mitä teki, kunhan vähän sormetti? Muilla vastaavaa?


      • Juristi

        Viime vuonna potilaiden tekemistä LÄPIMENNEISTÄ valituksista sairaalahenkilökuntaa kohtaan muodostivat valtaosan (72% julkisella ja 67% yksityispuolella) potilaiden intimiteettiin ja sen loukkaamiseen kohdistuneet/keskittyneet turhat toimenpiteet - näistä ylivoimaisesti yleisin oli hoitavan lääkärin tai hoitajan sormen työntäminen potilaan anaaliin.

        Voitan juttuni, ota yhteyttä, tehdään valitus ja kävellään rahojen kanssa pois.

        OTT (ja Bemu)


      • Hoitaja
        Juristi kirjoitti:

        Viime vuonna potilaiden tekemistä LÄPIMENNEISTÄ valituksista sairaalahenkilökuntaa kohtaan muodostivat valtaosan (72% julkisella ja 67% yksityispuolella) potilaiden intimiteettiin ja sen loukkaamiseen kohdistuneet/keskittyneet turhat toimenpiteet - näistä ylivoimaisesti yleisin oli hoitavan lääkärin tai hoitajan sormen työntäminen potilaan anaaliin.

        Voitan juttuni, ota yhteyttä, tehdään valitus ja kävellään rahojen kanssa pois.

        OTT (ja Bemu)

        Eipähän tuohon voi sanoa muuta kuin höpö höpö! Ei ole näköjään minkäänlaista faktatietoa kirjoittajalla.


      • Terttu
        Hoitaja kirjoitti:

        Eipähän tuohon voi sanoa muuta kuin höpö höpö! Ei ole näköjään minkäänlaista faktatietoa kirjoittajalla.

        Olen itse valittanut minuun koskeutuneesta törkeydestä ja voitin jutun. Uskon itse ainakin noita prosentteja.

        Lääkärit ovat usein todella perveoja.

        Terttu


      • pervoa
        Terttu kirjoitti:

        Olen itse valittanut minuun koskeutuneesta törkeydestä ja voitin jutun. Uskon itse ainakin noita prosentteja.

        Lääkärit ovat usein todella perveoja.

        Terttu

        siinä että työntää sormensa tytön peffaan. Se on luonnollinen vietti. Joka mies haluaisi tehdä niin, mutta harva uskaltaa.


      • Asiaa tunteva kirjoitti:

        Hieman tätäkin asiaa tuntevana voin kertoa (olen hoitaja - mieshoitaja), että sormi työnnetään anaaliin usein lääkärissä jotta voidaan varmistua monestakin mahaan ja suoleen liittyvästä asiasta. Näihin kuuluvat ulosteen väri ja suolen seinämän sileys sekä lihasten jännitys ja TOKI myös reaktio sormen anaaliin työntämiselle, jonka lääkäri tulkitsee vaikka hoitajan sormi olisikin potilaan anaalissa. Potilashan ei sitä koskaan voi tietää.

        Tärkeä ja olennainen tutkimus yhtä kaikki nykylääketieteessä enkä usko, että lääkäri kiiressään paljon ehti miettiä mitä teki, kunhan vähän sormetti? Muilla vastaavaa?

        Niin, sormen pyllyyn työntäminen herättää ihmisessä kiihotusta. Mutta se on todella vittumaista kun mies työntää sormen perseeseen. Hyi saatana.


    • Tiina

      Todennäköisesti tarkisti sun ulosteen värin. Huono olo saattaa johtua haavasta vatsan alueella, jonka pystyy helposti toteamaan siitä, onko uloste mustaa.

      • Heippa

        .. oudolta tuntuu jos ei kerro etukäteen mitään. Mutta tällä toimenpiteellä tutkitaan ainakin, että onko mahdollisesti peräpukamia tai haavaumia suolessa.


    • Erkka

      Että lääkäri teki sen vain siksi, että olet hyvännäköinen ja kiihoittava? Olen kuullut että lääkärit tekevät tätä anaalin sormettamista ihan tarkoituksella vaikkei monta kertaa olisi edes pakko siinä tilanteessa mutta jos on kaunis nainen niin.... vähän sama kun rintsikat pois ja keuhkojen kuuntele, eihän ne rintsikat siinä häiritse mutta jos on uskomattomat tissit niin pakkohan ne on nähdä. Näin siis faktatietona kavereilta. Kokemuksia?

    • Seija

      Että teet valituksen. Ei lääkärikään saa tehdä ihan mitä haluaa. Jos teet valituksen ota juristiin yhteys ja hae korvausta sormettamisesta.

      • Kysyjä

        Saako lääkäri ylipäätään työntää sormen toisen anaaliin ilman lupaa???

        Mulle käynyt kans noin.


      • hoitaja
        Kysyjä kirjoitti:

        Saako lääkäri ylipäätään työntää sormen toisen anaaliin ilman lupaa???

        Mulle käynyt kans noin.

        Ei rutinoitunut ja ehkäpä urautunut lääkäri ajattele että rectumin tuseerauksessa olisi jotakin ihmeellistä. Se kuuluu ammattilaisten mielestä samaan sarjaan muiden tutkimusmetodien kanssa kuten esim. vatsan palpaation, RR-mittauksen ja kurkkuun katsomisen kanssa.
        Tutkimuksia ja hoitoahan potilas lääkäriltä menee hakemaan. Ainoa moitteen sija löytyy jos lääkäri todellakaan ei ole etukäteen sanallakaan maininnut tulevasta tuseerauksesta ja sen tarkoituksesta.
        Tätäpä kyllä epäilen; näin ei ole käynyt milloinkaan vaikka olen satoja tuseerauksia joutunut/saanut seurata vierestä urani aikana.


      • neppi
        hoitaja kirjoitti:

        Ei rutinoitunut ja ehkäpä urautunut lääkäri ajattele että rectumin tuseerauksessa olisi jotakin ihmeellistä. Se kuuluu ammattilaisten mielestä samaan sarjaan muiden tutkimusmetodien kanssa kuten esim. vatsan palpaation, RR-mittauksen ja kurkkuun katsomisen kanssa.
        Tutkimuksia ja hoitoahan potilas lääkäriltä menee hakemaan. Ainoa moitteen sija löytyy jos lääkäri todellakaan ei ole etukäteen sanallakaan maininnut tulevasta tuseerauksesta ja sen tarkoituksesta.
        Tätäpä kyllä epäilen; näin ei ole käynyt milloinkaan vaikka olen satoja tuseerauksia joutunut/saanut seurata vierestä urani aikana.

        Ei taatusti ole käynytkään, jos siinä on ollut joku muukin vieressä vahtimassa.


      • hoitaja kirjoitti:

        Ei rutinoitunut ja ehkäpä urautunut lääkäri ajattele että rectumin tuseerauksessa olisi jotakin ihmeellistä. Se kuuluu ammattilaisten mielestä samaan sarjaan muiden tutkimusmetodien kanssa kuten esim. vatsan palpaation, RR-mittauksen ja kurkkuun katsomisen kanssa.
        Tutkimuksia ja hoitoahan potilas lääkäriltä menee hakemaan. Ainoa moitteen sija löytyy jos lääkäri todellakaan ei ole etukäteen sanallakaan maininnut tulevasta tuseerauksesta ja sen tarkoituksesta.
        Tätäpä kyllä epäilen; näin ei ole käynyt milloinkaan vaikka olen satoja tuseerauksia joutunut/saanut seurata vierestä urani aikana.

        Kyllä sormen työntäminen pyllyyn "herättää seksuaalisuuden"


    • Jorma

      Me taidetaan olla vähän erilaiset potilaat. Mä olen 48v ja lihava ja karvainen mies ja olen ollut kymmeniä kertoja tutkittavana mahavaivan takia, ja ehkä kerran tai kaksi on lääkäri uskaltanut laittaa sormen takareikään. Ei ihme jos heti hyökkäsi sun kimppuus.

    • Kylläpä kirvoitti keskustelun!

      Jos olisin nuori ja lääkäri, olisin takuulla tehnyt saman.

      • asiantuntija

        Heh, olen aina pitänyt suomalaisia tyhmänä mutta tätä palstaa lukiessani tulen siitä yhä vakuuttuneemmaksi, tosin on niin että tällä palstalla keskimäärin seikkailee se tyhmin kolmannes suomen kansasta. Fiksut tai ainakin viisaat käyvät sitten täällä lukemassa huvin vuoksi tyhmien kommentteja joskus vittuilemassa niistä (kuten minä). Nimittäin ei voi olla kuin tyhmä ensinnäkin se joka tämän keskustelun aloitti (no hän oli kiimoissaan oleva 50 v pappa, suotakoon se hälle) ja toisekseen KAIKKI ne jotka todella uskoivat alkuperäiselle kiroittajalle ihan OIKEASTI käyneen noin, eikä vain papan fantasioissaan. Meneehän siinä tietty tyhmempi vipuun, olihan hän vähän sitä tarinaansa verhoillut (lentopallo ym), mutta kyllä VIISAS ihminen kirjoitusTYYLISTÄ näkee sen että feikkiä oli tämä(kin) juttu!


      • erikoislääkäri

        Arvatkaa kuinka monta anaalia olen sormettanut?

        a) 1-10
        b) 10-100
        c) 100-1000
        d) yli miljoona anaalia

        t: Sinun lääkärisi


    • buhahaa

      joko mälli irtosi? VArmaan oli aika liki jo kirjoitusvaiheessa kun lääkäristäkin tuli "lääri". Taidat aliarvioida suomen kansaa, esim. kysymyksesi "Menikö sormi peppuun vahingossa" on jo jotain niin huvittavaa, että oksat pois! VOITKO OLLA NIIN TYPERYS, ETTÄ KUVITTELET SUOMEN KANSAN VOIVAN AJATELLAKAAN, ETTÄ SORMI EKSYISI SINNE VAHINGOSSA SIIS VAHINGOSSA, MIETI VÄHÄN!

      • kokenut

        on niin hirveä karvapehko että sieltä viidakosta ei erota minne sen sormen tökkää, tökkää!
        olen sellaisiakin nimittäin nähnyt :P


      • neppi
        kokenut kirjoitti:

        on niin hirveä karvapehko että sieltä viidakosta ei erota minne sen sormen tökkää, tökkää!
        olen sellaisiakin nimittäin nähnyt :P

        Vahingossa potilaalta lähti housut jalasta jne.


      • neppi kirjoitti:

        Vahingossa potilaalta lähti housut jalasta jne.

        Pepun näkeminen voi saada ihmisen ihan hulluksi, suorastaan eläimelliseksi. Sileä ja pyöreä peppu saa sydämen tykyttämään. Huh,huh!


    • Terttu

      Tarkistin asian potilasasiamieheltä, tämä jtutu pitää tutkia ja lääkäri menettää oikeutensa. Ei ole mitään oikeutta työntää sormea anaaliin jos ei ensin kerro potilaalla ja näytä mitä tapahtuu. Häpeällistä toimintaa, millaisia lääkäreitä nykyään onkaan maailma täynnä? Palkat alas ja lisää koulutuspaikkoja!!!!!

      Hoidon taso?????

      • väärin?

        Työnsin sormeni tässä jokunen päivä sitten syvälle vaimoni perseeseen lupaa kysymättä. Pitäisikö vielä pyytää anteeksi?

        Saako omaan perseeseensä tunkeutua sormin lupaa kysynättä?


    • Ismo

      Tais olla mieslääkäri ja vielä sormi kovana?

      heh.....

    • Anonyymi

      MItä useammin lääkärin sormi on potilaan peräaukossa, sitä harvemmin se on suussa. Sieltä löytyy selitys moneen vaivaan.

    • Anonyymi

      Vatsavaivoja tutkittaessa kuuluu yleensä ihan perustarkastukseen peräsuolen tunnustelu sormella.
      Lääkäri tosiaan katsoo ulosteen väriä, koostumusta, sekä tuntee tietysti jos suolessa on jotain joka ei normaalisti kuulu sinne.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe