naiset!Millä ihmeellä saatte pidettyä kaulan ihon hyvässä kunnossa ja sileänä?Itselläni rypistyy siis ihan silmissä,olen joskus kohottanut alakasvoja,ei kyllä tähän auttanut.Kaikki vinkit,ohjeet,suositukset otetaan ilolla vastaan!On kyllä karmeen näkönen ja kesä tulee,ei peitä enää kaulahuivikaan.Ikäni on yli 50v.
Herranjestas
18
6187
Vastaukset
- Zazige
Itsekin pelkään ihon vanhenemista ja olen yrittänyt imeä tietoa juurikin rypyistä ja veltostumisesta,siis että mitkä asiat ja aineet todella vaikuttavat.En ole kaikkitietävä,mutta näin kerran erään dokumentin,jossa samaa ikätyyppiä edustava nainen teki tutkimusta mm.ryppyvoiteista jne.Dokumentissa päästiin ryppyjenhoidon osalta sellaiseen lopputulokseen,että AINOASTAAN hyvin imeytyvään muotoon kehitetty A-vitamiini,oli ainoa aine,joka todettiin vaikuttavan ihon kollageeniin,eli juuri siitähän johtuu rypyt ja veltostuminen,että ihon oma kollageeni alkaa oheta.Kyseisen naisen ihoa tutkittiin sellaisella laitteella,joka näyttää sen,missä kunnossa hänen kasvojen ihon kollageeni oli...Ainoa naisen kokeilema rasva auttoi,eli hän kokeili myös muita ns.ryppyvoiteita,mutta se A-vitamiinivoide oli ainut,joka korjasi hänen ihonsa kollageenia ja teki ihosta kimmoisamman ja ryppyjen silottumista myös tapahtui silmin nähden.
Tällä hetkellä markkinoilla on kyseisiä voiteita,joissa se A-vitamiini on IMEYTYVÄSSÄ MUODOSSA(eli kaikki a-vitamiini muodot eivät vaikuta ihon kollageeniin.
Tässä ne voiteet,jotka sisältävät imeytyvää A-vitamiinia>Lorealin Revitalift,pro-Retinol A>punaisessa pumppupullossa(voide on aika kuivalle ihotyypille),sitten Vichyllä on juuri tullut markkinoille päivä-ja yövoiteet,jotka sisältävät Retinol Ha:ta(myydään siis apteekissa)aikas kalliita,mutta hyvin lupaavan oloiset tuotteet ja alunperin finniongelmiin tarkoitettu voide>Avitcid,sen saa vain reseptillä(itselläni oli tuota rasvaa ja se sopii aika rasvaiselle iholle,tosin voihan sekaan lisätä jotain rasvaisempaa voidetta-niin minä tein),myös Avenella on A-vitamiini voiteet.
Kannattaa siis ostaa jokin noista ja yhdistää hoitoon kosmetologin kiinteyttävät hoidot ja oikeanlaiset hierontaliikkeet,sillä väärin tehty kasvovoiteen levitys veltostuttaa myös ihoa.
On olemassa myös ns.kasvojumppaa ja akupainantatekniikkaa,joilla ihoa saadaan kiinteytettyä,kuten esim kirjastosta saa sellaisia videoita ja kirjoja esim.Method Putkistolla on sellainen.
Älä odota heti tuloksia,hanki myös ihoa hoitavia ravintovalmisteita,niin kyllä kuukaudessa jo tulee tuloksia,kun vain näkee vaivaa ihonsa eteen.Ja muista käyttää säännöllisesti kiinteyttäviä ja kosteuttavia naamioita,käytä suojakerrointa ja antioksidantteja estämään lisä ryppyjen tuloa(e,c,jne ovat esimerkkejä antioksidanteista)
Tsemppiä ja pitkämielisyyttä sinulle ja toivottavasti saat tästä tekstistä edes hieman apua siihen,mitä voit tehdä asian hyväksi:))!!- umpelo
Kiitos paljon erittäin hyvästä ja asiallisesta vastauksesta.Mietin vaan,että kun on alkanut tulla jo myös kaulaan hieman couperosaa,eikä ihoni siedä yhtään hajusteita,sopiikohan tuo Revitalift voide,on varmaan hajustettu.Ja tuo Avene kiinnostaa kovin,voisitko kiltti vielä kertoa Avenen nimen?Mietin omaa käyttytymistä,että kuinkahan ne rasvat sinne ihoon oikein laitan,voi venyä myös siitä.Onko sinulla muuten kokemusta Dermalocigan tuotteista?Moni tuntuu niitä täällä kehuvan,kvarmaan vähän kalliimpia,muttei kertomuksien mukaan hajustattu.Sitten joku kysyi tällä samalla sivulla Erisanin voiteesta,oletko kokeillut?Ja vielä ISO kiitos!
- 16
Herranjestas, tässä on nyt Lorealin mainos.
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/sensuelli/1671044/voiteet-retinol/ - zazige
Tokikin vastaan mielelläni ja autan,jos jotain tiedän kosmetiikkafriikkinä sanoa asialliseen kysymykseen:)!!
Ja tuosta voide asiasta sitten,elikkä ovat lorealin voide on hieman hajustettu,ja nuo apteekin rasvat voivat jopa olla hajustamattomia,tosin,kun sain näytteen vichyn sy-voiteesta,siinä oli vain a-vitamiinille tyypillinen tuoksahdus,mutta vichyltä en ole kokeillut niitä voiteita,enkä Avenen eluage voidetta,mutta apteekissahan on yleensä suhteellisen laimea tuoksuisia voiteita tai juuri herkälle ihollekin sopivaa tuoksahdusta.
Se kuitenkin sinun tulee herkkäihoisena ottaa huomioon,että a-vitamiini aiheuttaa alussa herkistymistä kasvoilla,eli punoitusta jopa hilseilyä ja mahdollisesti iho voi ruveta pukkaamaan epäpuhtauksia pois huokosista,mutta tuo vaihe ei kuitenkaan pitäisi kestää vain n.2 viikkoa(arvio)-tosin voi käydä niinkin ikävästi,ettei a-vitamiini ulkoisesti,ei sovikkaan ihan kaikille,siksi kannattaa pyytää testinäytteitä ja hommata useammasta apteekista,että voide tulee kokeiltua sitten kunnolla,ovathan vichynkin retinol-voiteet aikas hintavia pieneen kokoonsa nähden!!
Itse pidän ehkäpä eniten siitä Avitcid-voiteesta,se ei ainakaan sisällä mineraaliöljyjä ja 50 g tuubi maksaa n.20 euroa.Tosin ei lorealin pumppupullossakaan ole mineraaliöljyjä,paitsi purkissa olevissa voiteissa.
Dermalocigaa en ole kokeillut...ja olen kokeillut erisan voidetta sitä 24 h ja ihan hyvä perusvoide kyllä.
Sinulle saattaisi sopia se littanassa purkissa oleva erisan voide,joka sisältää myös retinolia,mutta harmillista,että siinä on mineraaliöljyä ja minulla ne ainakin tekevät ihoni huonokuntoiseksi.Se on kuitenkin niin edullinen,että ties vaikka tulisi vielä kokeiltua sitä,jospa isoparaffin ei toisikaan oireita... - Z-
zazige kirjoitti:
Tokikin vastaan mielelläni ja autan,jos jotain tiedän kosmetiikkafriikkinä sanoa asialliseen kysymykseen:)!!
Ja tuosta voide asiasta sitten,elikkä ovat lorealin voide on hieman hajustettu,ja nuo apteekin rasvat voivat jopa olla hajustamattomia,tosin,kun sain näytteen vichyn sy-voiteesta,siinä oli vain a-vitamiinille tyypillinen tuoksahdus,mutta vichyltä en ole kokeillut niitä voiteita,enkä Avenen eluage voidetta,mutta apteekissahan on yleensä suhteellisen laimea tuoksuisia voiteita tai juuri herkälle ihollekin sopivaa tuoksahdusta.
Se kuitenkin sinun tulee herkkäihoisena ottaa huomioon,että a-vitamiini aiheuttaa alussa herkistymistä kasvoilla,eli punoitusta jopa hilseilyä ja mahdollisesti iho voi ruveta pukkaamaan epäpuhtauksia pois huokosista,mutta tuo vaihe ei kuitenkaan pitäisi kestää vain n.2 viikkoa(arvio)-tosin voi käydä niinkin ikävästi,ettei a-vitamiini ulkoisesti,ei sovikkaan ihan kaikille,siksi kannattaa pyytää testinäytteitä ja hommata useammasta apteekista,että voide tulee kokeiltua sitten kunnolla,ovathan vichynkin retinol-voiteet aikas hintavia pieneen kokoonsa nähden!!
Itse pidän ehkäpä eniten siitä Avitcid-voiteesta,se ei ainakaan sisällä mineraaliöljyjä ja 50 g tuubi maksaa n.20 euroa.Tosin ei lorealin pumppupullossakaan ole mineraaliöljyjä,paitsi purkissa olevissa voiteissa.
Dermalocigaa en ole kokeillut...ja olen kokeillut erisan voidetta sitä 24 h ja ihan hyvä perusvoide kyllä.
Sinulle saattaisi sopia se littanassa purkissa oleva erisan voide,joka sisältää myös retinolia,mutta harmillista,että siinä on mineraaliöljyä ja minulla ne ainakin tekevät ihoni huonokuntoiseksi.Se on kuitenkin niin edullinen,että ties vaikka tulisi vielä kokeiltua sitä,jospa isoparaffin ei toisikaan oireita...En ole aivan varma,mutta couperosa-iho ei välttämättä pidä retinolista,se on sen verran tuhtia ainetta-mutta ota tuo selville vaikka kosmetologilta...harmi,jos näin on!!
- Ystävät apuun
Z- kirjoitti:
En ole aivan varma,mutta couperosa-iho ei välttämättä pidä retinolista,se on sen verran tuhtia ainetta-mutta ota tuo selville vaikka kosmetologilta...harmi,jos näin on!!
Kiitos,kiitos paljon avustanne!Minullakin on sellainen muistkuva ,että tuo retinoli ei sovi couperosalle,minulla on nimittäin todella superherkkä tämä iho,,erittäin hankalaa!Ostin joskus Bellavitaakin,mikä jälkikäteen selvisi,että oli iso virhe,ei sovi iholleni ollenkaan.Miettikää,että jos kaulan iho on huonossa kunnossa,mitä on sitten kasvot!Huh,huh!Lähentelee jo paniikkia,kun tuntuu,ettei mikään sovi.Ja vielä,jos jollain on tähän ongelmaan apua Dermalocigan tuotteista,ilomielin nekin otan vastaan!Mielenkiinnosta!
- vielä..
Ystävät apuun kirjoitti:
Kiitos,kiitos paljon avustanne!Minullakin on sellainen muistkuva ,että tuo retinoli ei sovi couperosalle,minulla on nimittäin todella superherkkä tämä iho,,erittäin hankalaa!Ostin joskus Bellavitaakin,mikä jälkikäteen selvisi,että oli iso virhe,ei sovi iholleni ollenkaan.Miettikää,että jos kaulan iho on huonossa kunnossa,mitä on sitten kasvot!Huh,huh!Lähentelee jo paniikkia,kun tuntuu,ettei mikään sovi.Ja vielä,jos jollain on tähän ongelmaan apua Dermalocigan tuotteista,ilomielin nekin otan vastaan!Mielenkiinnosta!
Niistä apteekin kalliista voiteistahan saa itselleen pyytäessään testerin,ehkä useammankin,että ei kannata heittää kirvestä kaivoon-siitä testeristähän huomaat sitten heti,josko retinoli ei sovikaan ihollesi.Mutta jos se on poissuljettu aine,niin ryppyjä voi ehkäistä tosiaan niillä vitamiinivoiteilla ja aurinkosuojalla,ja niitä voisi kysäistä ihan vaikka Sokokselta.Se kosteutus on kuitenkin niin tärkeä asia!!
Decubalin face vital apteekista,ei sisällä hajustetta,eikä mineraaliöljyjä,eikä myöskään silikoneja.Ja sitten olisi vielä se Erisanin voide,sarjahan on tarkoitettu juuri herkälle iholle.
Ei voiteen hinta ole niin ratkaiseva,vaan se,millä periaatteella tuote toimii ja hyvät raaka-aineet merkitsevät paljon. - emoooh
vielä.. kirjoitti:
Niistä apteekin kalliista voiteistahan saa itselleen pyytäessään testerin,ehkä useammankin,että ei kannata heittää kirvestä kaivoon-siitä testeristähän huomaat sitten heti,josko retinoli ei sovikaan ihollesi.Mutta jos se on poissuljettu aine,niin ryppyjä voi ehkäistä tosiaan niillä vitamiinivoiteilla ja aurinkosuojalla,ja niitä voisi kysäistä ihan vaikka Sokokselta.Se kosteutus on kuitenkin niin tärkeä asia!!
Decubalin face vital apteekista,ei sisällä hajustetta,eikä mineraaliöljyjä,eikä myöskään silikoneja.Ja sitten olisi vielä se Erisanin voide,sarjahan on tarkoitettu juuri herkälle iholle.
Ei voiteen hinta ole niin ratkaiseva,vaan se,millä periaatteella tuote toimii ja hyvät raaka-aineet merkitsevät paljon.Sielt twinssilt saa sellast Heidi Klumin IN AN INTABT tuotetta mukä parantaa rypyt 10 sekunnista 1 viikkoon mut en tiedä onko ne hajusteettomia mullakin on kuiva, erittäin kuiva iho mutta elämä jatkuu enkä jaksa välittää niisä herkän ja kuiva ihon tuotteista vaan käytän mitä huvittaa ja illalla ja aamulla rasvaus niin se meeneeeeee
- Zigga
emoooh kirjoitti:
Sielt twinssilt saa sellast Heidi Klumin IN AN INTABT tuotetta mukä parantaa rypyt 10 sekunnista 1 viikkoon mut en tiedä onko ne hajusteettomia mullakin on kuiva, erittäin kuiva iho mutta elämä jatkuu enkä jaksa välittää niisä herkän ja kuiva ihon tuotteista vaan käytän mitä huvittaa ja illalla ja aamulla rasvaus niin se meeneeeeee
Minullakin on jo ikää 48 v ja se alkaa näkyä ihonhoitotuotteiden valinnassa. Olen jo vuosikausia käyttänyt Dr. Baumann tuotteita. Viimeksi kun kävin kosmetologilla, hän suositteli kyseisen sarja Bosom lotionia kaulan, dekolteen ja rintojen ihon hoitoon. Uskomatonta kyllä, mielestäni jopa alkava kaksoisleukani on jo pienentynyt (=kiinteytynyt). Minulle tärkeä seikka in myös se, että tuotteissa ei ole mitään haitallisia aineita (hajusteita, säilöntäaineita, mineraaliöljyjä tms) ja ne perustuvat ihon fysiologiaan. Voin suositella omasta puolestani todella lämpimästi jokaiselle turvallisesta ihonhoidosta kiinnostuneelle.
- hm sg
Ystävät apuun kirjoitti:
Toisaalta Avenen Diroseal-voiteessa on myös retinolia ja se on nimenomaan couperosa-iholle.
- Zazige
Zigga kirjoitti:
Minullakin on jo ikää 48 v ja se alkaa näkyä ihonhoitotuotteiden valinnassa. Olen jo vuosikausia käyttänyt Dr. Baumann tuotteita. Viimeksi kun kävin kosmetologilla, hän suositteli kyseisen sarja Bosom lotionia kaulan, dekolteen ja rintojen ihon hoitoon. Uskomatonta kyllä, mielestäni jopa alkava kaksoisleukani on jo pienentynyt (=kiinteytynyt). Minulle tärkeä seikka in myös se, että tuotteissa ei ole mitään haitallisia aineita (hajusteita, säilöntäaineita, mineraaliöljyjä tms) ja ne perustuvat ihon fysiologiaan. Voin suositella omasta puolestani todella lämpimästi jokaiselle turvallisesta ihonhoidosta kiinnostuneelle.
Tollasia viestejä just kaipaiski aika moni,eli juuri,että mikä todella toimii,että osaa erottaa jyvät akanoista.
Onko Dr.Baumannilla hyvä silmienympärysvoide??
Kysyn kun juurikin se alue on yleensä ensimmäinen,ohut ihoisuuden takia jne.-jossa näkyvät ne ikääntymisen merkit,eli olisi kiva kuulla,mistä sarjasta löytyy todella kiinteyttävä sy-ympärysvoide??
En jaksa uskoa,että sellaista ei löytyisi,kun kosmetiikan alalla ollaan menty jo niin pitkälle!!
Itse olen nyt testaamassa uutta vichyn retinol A sy-voidetta-Kätevässä ilmatiiviissä purtilossa oleva hajusteeton ja muutenkin hellävaraisen oloinen voide,jota uskoisin,että myös herkkäihoiset voivat hyvin käyttää! Hinta on n25 euroa eli hyvin kohtuullinen hinta,kun voidetta menee niin pikkiriikkinen määrä...tuloksen kai näkee sit myöhemmin.
Hassu vaan,että en muuten ole kovin herkkäihoinen,mutta kun sy-voiteessa on hyaluronihappo vaikuttaa vilkkusilmään,eli sisänurkkaan siten,että se alkaa kutisemaan...mutta sen seikanhan huomaa juuri siitä,kun pyytää pienen näytteen,ja säilyttää sen jääkaapissa,missä yleensäkin tulisi säilyttää sy-voiteensa,mutta en tosiaan välitä pikku kutinasta,että jos muuten toimisi...
Eli tosiaan vielä olis kiva kuulla muiden suosituksia!!
Avonilta olen kokeillut Anew Ultimaten sy-voidetta ja vaikka millaisia muita,mutta en vielä ole nähnyt muutoksia.Kiitos vastaajille:))!! - niinpä...
hm sg kirjoitti:
Toisaalta Avenen Diroseal-voiteessa on myös retinolia ja se on nimenomaan couperosa-iholle.
Mullakin on couperosaa,mutta lykkään retinol-voidetta iholleni,muutenkin on epätasainen ihonväri pisamineen,niin en usko,että retinoli ainakaan mun ihoon ole liian tuhtia.
Ihonvärin tasoittamiseen käytän välillä Dermosilin mineraalipuuteria,vaikka se ei paljoa peitä,niin tuo kuitenkin samettisemman ja hehkuvamman ihon.Harvalla varmaan on mitään posliini-ihoa,joka tietenkin olisi tavoittelemisen arvoinen ;)...
Laserillahan couperosaa voi vähentää,jos vain löytyy rahaa siihen;))!! - Zigga
Zazige kirjoitti:
Tollasia viestejä just kaipaiski aika moni,eli juuri,että mikä todella toimii,että osaa erottaa jyvät akanoista.
Onko Dr.Baumannilla hyvä silmienympärysvoide??
Kysyn kun juurikin se alue on yleensä ensimmäinen,ohut ihoisuuden takia jne.-jossa näkyvät ne ikääntymisen merkit,eli olisi kiva kuulla,mistä sarjasta löytyy todella kiinteyttävä sy-ympärysvoide??
En jaksa uskoa,että sellaista ei löytyisi,kun kosmetiikan alalla ollaan menty jo niin pitkälle!!
Itse olen nyt testaamassa uutta vichyn retinol A sy-voidetta-Kätevässä ilmatiiviissä purtilossa oleva hajusteeton ja muutenkin hellävaraisen oloinen voide,jota uskoisin,että myös herkkäihoiset voivat hyvin käyttää! Hinta on n25 euroa eli hyvin kohtuullinen hinta,kun voidetta menee niin pikkiriikkinen määrä...tuloksen kai näkee sit myöhemmin.
Hassu vaan,että en muuten ole kovin herkkäihoinen,mutta kun sy-voiteessa on hyaluronihappo vaikuttaa vilkkusilmään,eli sisänurkkaan siten,että se alkaa kutisemaan...mutta sen seikanhan huomaa juuri siitä,kun pyytää pienen näytteen,ja säilyttää sen jääkaapissa,missä yleensäkin tulisi säilyttää sy-voiteensa,mutta en tosiaan välitä pikku kutinasta,että jos muuten toimisi...
Eli tosiaan vielä olis kiva kuulla muiden suosituksia!!
Avonilta olen kokeillut Anew Ultimaten sy-voidetta ja vaikka millaisia muita,mutta en vielä ole nähnyt muutoksia.Kiitos vastaajille:))!!Minulla on siis kaikki tuotteet tuota Baumannia, myös silmänympäsysvoide. Lisäksi käytän keramidia sisältävää "tehotippaa" eli liposomia myös silmänympärysiholle. Huippu juttu, että tämän sarjan tehoauneet voi levittää myös sinne. Ei tärvitse olla niin tuhatta tuotetta päivittäisessä hoidossa.
- sori jos kiusaan
Zigga kirjoitti:
Minulla on siis kaikki tuotteet tuota Baumannia, myös silmänympäsysvoide. Lisäksi käytän keramidia sisältävää "tehotippaa" eli liposomia myös silmänympärysiholle. Huippu juttu, että tämän sarjan tehoauneet voi levittää myös sinne. Ei tärvitse olla niin tuhatta tuotetta päivittäisessä hoidossa.
Onko tuo Dr.Baumannin sy-voide KIINTEYTTÄNYT sy-ympäristön aluetta,sen jätit sanomatta,kun juuri sellaista OIKEASTI kiinteyttävää kaipaisin,eikä vain sellaista,jossa luvataan kiinteytystä,mutta sitä ei pettymykseksi tapahdukaan...
- Jep2.s
niinpä... kirjoitti:
Mullakin on couperosaa,mutta lykkään retinol-voidetta iholleni,muutenkin on epätasainen ihonväri pisamineen,niin en usko,että retinoli ainakaan mun ihoon ole liian tuhtia.
Ihonvärin tasoittamiseen käytän välillä Dermosilin mineraalipuuteria,vaikka se ei paljoa peitä,niin tuo kuitenkin samettisemman ja hehkuvamman ihon.Harvalla varmaan on mitään posliini-ihoa,joka tietenkin olisi tavoittelemisen arvoinen ;)...
Laserillahan couperosaa voi vähentää,jos vain löytyy rahaa siihen;))!!Noissa vichyn retinol voiteissa,siinä esitteessä,oli kyllä maininta>>sopii herkälle iholle,eli rohkeasti kokeilemaan,vaikka testeristä ensin!!
- sal123
Jep2.s kirjoitti:
Noissa vichyn retinol voiteissa,siinä esitteessä,oli kyllä maininta>>sopii herkälle iholle,eli rohkeasti kokeilemaan,vaikka testeristä ensin!!
Paljon kehuttu sarja on Purelogicol. Itse olen käyttänyt tuotteita nyt muutaman viikon ajan. Itselläni on ongelmaiho, joka on rasvainen, mutta pintakuiva ja epäpuhtauksia myös tulee...ikää mulla on pian 40 vuotta, joten ekat rypyt silmien ympärillä on havaittavissa.
Tän sarjan seerumi ja kost. voide on kyllä aivan loistavia tuotteita! (Jatkossakin aion niitä käyttää, mutta sarjan putsarin ja kasvoveden varmaankin vaihdan toisiin?! Näistä en erityisemmin tykkää.)
Ihoni on nyt melko rauhallinen, ei pahemmin punota...tällä hetkellä on vaan yks patti (finni) leuassa ja ikään kuin ihon pinta olis vähän napakampi entiseen verrattuna?!
Käytän myös sarjan ravintolisä-kapseleita.
Kurkatkaahan netistä lisäinfoa näistä kollageeni-tuotteista :) - Zigga
sori jos kiusaan kirjoitti:
Onko tuo Dr.Baumannin sy-voide KIINTEYTTÄNYT sy-ympäristön aluetta,sen jätit sanomatta,kun juuri sellaista OIKEASTI kiinteyttävää kaipaisin,eikä vain sellaista,jossa luvataan kiinteytystä,mutta sitä ei pettymykseksi tapahdukaan...
Onkohan oikeasti mitään voidetta joka todella KIINTEYTTÄÄ? Ihon kiinteyteen vaikuttavat niin monet tekijät mm.geneettiset ja elämäntavat. Minulla silmänympärysiholta on pienet juonteet pehmenneet ja osa on jopa kadonnut...kiinteydestä en osaa sanoa. Nuo normaalit kosmetiikan markkinointikeinot ja lupaukset on mielestäni aika kyseenalaisia. Luen aina mainoksien pikkupräntit sivun alalaidassa....mielenkiintoista. Oletteko koskaan ajatellut esim ripsivärimainosten mainostekstejä? Huimaa...
- kekes
Renova (tretinoin) on sama asia tämä on, jos ostan sen ilman reseptiä täällä http://fi.healthyrxlifetime.com/product/renova.html?wm=10034&tr=8027
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle493304Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472772Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1342552Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572281Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3552004- 1511634
- 761485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231308Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.351258- 241154