50v lääkärintodistus

5kybä

Moi.

Täytän kesällä 50v ja tuli ilmoitus, että pitää hakea lääkärintodistus ajokorttia varten.

Saako tuon todistuksen omasta terveyskeskuksesta ja jos, niin saako sen käyntimaksulla vai pitääkö siitä maksaa jotain extraa?

Kiitos

7

5566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 46346

silloin kun sen itse olen hakenut, siitä tarvinnut mitään maksaa....

• rikoo riskillä ruma

En tiedä onnistuuko ujuttautumaan terkkariin maksamatta terkkarimaksua. Jos on jo maksanut koko vuodeksi terkkarimaksun (se on toinen vaihtoehto käyntimaksun ohella) niin eihän se silloin ole mikään probleemi. Itse ajokortitiin tarvittava todistus ei maksane mitään.

Jos kuulut työterveyshuollon piiriin niin sieltäkin sellainen kyllä järjestyy. Lääkäri lähettelee paperit eteenpäin joten niitä ei tarvitse itse postitella.

• 5kybä

Työterveyshuollon piiriin ja kysyinkin jo asiaa lääkärikeskukselta, joka on meidän "hoivaaja".
        Sieltä tuon paperin hinnaksi kerrottiin 63€, johon sanoin vaan, ettei ihme jos paperinteko on hyvä bisnes.

Asia on nyt myös selvityksessä työnantajallani ja eiköhän laskun maksaja selvinne piakkoin.

Jos jää mun kontolle, niin meen yleiseen ja jos työnantaja maksaa, niin käyn työpaikan vastaanotolla.

Kiitos vastauksista.

• ABCE
        5kybä kirjoitti:

Työterveyshuollon piiriin ja kysyinkin jo asiaa lääkärikeskukselta, joka on meidän "hoivaaja".
        Sieltä tuon paperin hinnaksi kerrottiin 63€, johon sanoin vaan, ettei ihme jos paperinteko on hyvä bisnes.

Asia on nyt myös selvityksessä työnantajallani ja eiköhän laskun maksaja selvinne piakkoin.

Jos jää mun kontolle, niin meen yleiseen ja jos työnantaja maksaa, niin käyn työpaikan vastaanotolla.

Kiitos vastauksista.

Itse en päässyt kunnalliseen terveyskeskukseen kun kerroin tarvisevani lääkäritodistuksen ajokorttia varten. Kehoittivat menemään yksityiselle lääkäriasemalle. En ruvennut kiistelemään heidän kanssaan. Voiko terveyskeskus kieltäytyä tästä tehtävästä?

• työterkkarin asiakas
        5kybä kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Voi vähän riippua siitäkin millainen sopimus työterveysasemalla on työnantajan kanssa.

Kokemuksesta tiedän että ainakin laboratoriokokeiden ottamisessa voi sopimuksessa olla joitakin rajoituksia niin että hyvin erikoiset labrakokeet on rajattu sopimuksen ulkopuolelle. Vaikuttaa ilmeisesti hinnoitteluun.

• frangröbba

minä kävin työterveysasemalla eikä maksanut mitään

• 25

Lekurin todistus maksaa aina... ja maltaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe