Yasminelle + haluttomuus

Tuija22

Hei. Aloitin n. vuosi sitten kyseiset pillerit ja seksuaalinen haluttomuus on vaivannut siitä asti. Onko kellään samanlaisia kokemuksia? onko johonkin muuhun merkkiin vaihtaminen helpottanut? Kyllä on ollut ehkäisyteho taattu kun ei seksikään luista, mutta nyt parisuhde rakoilee niin pahasti että jotain on tehtävä ja pian.

17

2305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Varmasti niitä kokemuksia on kun pakkausselosteen mukaan useampi kuin 1/1000 naisesta kärsii tuosta samasta haittavaikutuksesta. Ja vähän kun viitsii selata näitä aiempia avauksia tai käyttää hakua, niin löytää kyllä niitä kokemuksiakin jos nyt välttämättä tahtoo lukea. Ei silti, ei niistä mitään hyötyä ole, kun jokaisen kroppa on erilainen ja vaihtaminen joko auttaa tai ei auta.

• NPKK

Itselle ainakin Melianet aiheutti nopean painonnousun lisäksi halujen häviämisen. Olen tosin myös pohtinut että halujen häviäminen saattoi johtua myös painosta. Kun lopetin pillerit, hävis 10kg ja halut tuli ERITTÄIN voimakkaina takas :D

Rengaskin aiheutti haluttomuutta. Helpompaa tapella kumin kanssa :)

• 7

"NPKK": No, jos yhdistelmäehkäisy ei sopinut, ja kondomikäytön kohdallakin puhut "tappelemisesta".. Niin, etsä koskaan ole harkinnut muita vaihtoehtoja, kuten minipillereitä tai kuparikierukaa..??? Hyvänen aika, ei sen ehkäisyn pitäisi kuitenkaan vaikeuttaa elämää, vaan helpottaa sitä.

• minävain2

itsekin aloitin nuo pillerit vakisuhteeseen päästyäni ja jo parin viikon päästä huomasin että haluja ei juurikaan ollut ja koko seksi alkoi tuntua ahdistavalta ajatukselta.kumppani huomasi myös tämän ja se vaikutti monella tavalla sitten (seksi)elämäämme. parin kolme kuukautta sitä jatkui ja huomasin olevani paljon masentuneempi enkä kiihottunut mistään mistä ennen innostuin samantien.Puhuimme kumppanini kanssa ja olin kuullut itsekin että kyseinen valmiste on aiheuttanut tätä muillekin,joten päätin varata ajan uuden reseptin noutamiseen.vaihdoin diane nova-nimiseen valmisteeseen ja heti näin tehtyäni ongelmat katosivat ! suosittelen että menet rohkeasti vaan hakemaan uutta reseptiä,jokaiselle löytyy kyllä omansa,kokeilemalla se selviää !

• been there done that

Vaihdoit erittäin matalahormoniset pilleri hyvin korkeahormonisiin Diane Noviin?
        Varotuksena vaan, että saattavat pistää päänupin _todella_ sekaisin aiheuttamalla mm. voimakasta masennusta. Eli jos yhtäkkiä huomaat olevasi normaalia masentuneempi, niin vaihda samantien matalahormonisimpiin!

• huh heijjaa
        been there done that kirjoitti:

Vaihdoit erittäin matalahormoniset pilleri hyvin korkeahormonisiin Diane Noviin?
        Varotuksena vaan, että saattavat pistää päänupin _todella_ sekaisin aiheuttamalla mm. voimakasta masennusta. Eli jos yhtäkkiä huomaat olevasi normaalia masentuneempi, niin vaihda samantien matalahormonisimpiin!

No siinähän tuli taas oikein asiantuntijan tietoa. Oletko koskaan kuullut sanottavan, että haittavaikukset ovat yksilöllisiä? Entä oletko koskaan kuullut puhuttavan siitä, että eri ihmisille sopivat eri määrät hormoneja? Entäs oletko kuullut, että hormonien määrä EI OLE suoraan yhteydessä siihen, mitä tai miten paljon haittavaikutuksia tulee?

Olet aikalailla hakoteillä ihmettelyinesi ja varoituksinesi.

• been there done that
        huh heijjaa kirjoitti:

No siinähän tuli taas oikein asiantuntijan tietoa. Oletko koskaan kuullut sanottavan, että haittavaikukset ovat yksilöllisiä? Entä oletko koskaan kuullut puhuttavan siitä, että eri ihmisille sopivat eri määrät hormoneja? Entäs oletko kuullut, että hormonien määrä EI OLE suoraan yhteydessä siihen, mitä tai miten paljon haittavaikutuksia tulee?

Olet aikalailla hakoteillä ihmettelyinesi ja varoituksinesi.

Jaahas, kunnon raivokas provosoituminen havaittavissa. Kiitos, että vaivauduit kirjoittamaan :D

Tottakai tiedän tuon kaiken yksilöllisyydestä. Tiedän myös sen, että tuo masentuneisuus Diane Novien kanssa hyvin yleinen sivuvaikutus juuri tuon suuren hormonimäärän vuoksi. Suuren hormonimäärän vuoksi jotkut lääkärit suosittelevat ko. pillereitä vain kuuriluontoisesti (esim. aknen hallinnassa), jonka jälkeen suosittelevat matalahormonisempia valmisteita pitkäaikaisempaan käyttöön.

Pillereistä aiheutuva masennus saattaa olla vaikea tunnistaa sivuvaikutukseksi, jolloin saattaa olla pitkänkin aikaa ns. "turhaan masentunut", ennen kuin tajuaa lopettaa ko. merkin. Tämän vuoksi varoitus.

Minua ainakin kiinnostaa muiden kokemukset eri pillerimerkeistä, ja suorat varoitukset nimenomaan auttavat tunnistamaan mahdolliset haittavaikutukset omalla kohdalla. Jos jotakuta ei kiinnosta, eikä tunne hyötyvän mitenkään, vaan ainoastaan provosoituu yksilökokemusten yleistyksestä, ei varmastikaan kannata osallistua keskusteluihin, jossa kokemuksia vaihdetaan.

No jopas meni offtopiciks, pahoittelut. Peace.

Ja ketjun aloittajalle vielä:
        Vaihdoin Yasminista Yasminelleen haluttomuuden vuoksi, mutta koska muutosta ei tapahtunut mielestäni riittävän nopeasti, päätin lopettaa hormonaalisen ehkäisyn kokonaan. Halut palasivat hyvinkin nopeasti :)

• M_Passion

Itse alotin yasminelle käytön joskus viime marraskuussa...haluttomuutta en ole havainnut mut lievää masennusta itken aamusta iltaan ja näin =) mutta ei muuta :D

• epätoivoinen kohta

Itse söin Yasminelleja 2,5 v ja minua vaivasivat lopulta limakalvojen kuivuus ja sitä kautta haluttomuuus. Sitten vaihdin Nuvaringiin, ja sama taitaa jatkua. Mieli on maassa ja olen ahdistunut. Vaikea sanoa johtuuko hormoneista vai elämäntilanteesta. Tekisi niiiiin mieli lopettaa koko hormonien syönti, mutta kun ei jaksa tapella sen kumin kanssa!! Sitten loppuu ainakin seksi jos joutuu sen ottamaan mukaan. Hankala tilanne:(

• 876rfghjklö

"epätoivoinen kohta": Kuparikierukka?

• Jeppisjepulis

Seksihalut 0 ja elämänhalut myös aika 0. Tosin parannusta on verrattuna aikaisempiin Cerazetteihin jolloin "masennus" / itkukohtaukset pahemmat, mutta nyt Yasminelleja syöty 4kk ja tänään gynelle vaihtamaan pillerit, koska ei haluja sitten naismuistiin ja se häiritsee itseäni että miestäni. Ekat pillerit oli Mercilonit ja elämä hymyili ja halut kovat, mut ei sopinu migreenin kanssa. Elikkä ainakin mulla nuo Yasminelle aiheutti haluttomuutta vaikka muuten olenkin ollut aina viriili ihminen. Se on kyllä uskomatonta miten nuo pienet pirulaiset pilaavat koko elämän ja seksihalut, mutta kaikkea ei voi saaha.:( Ainakin nää pillerit toimii paremmin ku hyvin kun ei sitä seksiä tee edes mieli niin onhan raskaus hyvin epätodennäköinen.:D

• Mirel88

Mä oon kans käyttäny Yasminellea nyt 4,5 vuotta ja haluttomuuteni alkoi parisen vuotta sitten. Olen seurustellut avopuolisoni kanssa tämän haluttomuus ajan, ja se alkaa kieltämättä raastaa meitä molempia. Otin asian puheeksi viime keväänä lääkärissä ja minulle määrättiin Nuvaring ehkäisyrengas. Tuo kapistus ei minulle sopinut yhtään, häiritsi ja painoi, joten jätin sen käytön pois. Siirryin takaisin samaan vanhaan Yasminelleen, sillä kovien kuukautiskipujen varjossa joudun käyttämään hormonaalista ehkäisyä. Lopettaisin pillereiden syönnin heti jos vaan pystyisin elämään kuukautiskipujeni kanssa. Itsekkään en tiedä, mihin suuntaan tässä nyt menisi ja mitä eri e-pillereitä edes joutuu vielä kokeilemaan että oikea löytyisi. Käsitykseni mukaan tuo Yasminelle on matalin hormoonitasoltaan, joten onkohan vaihtoehtoja olemassa. Minipillereitä en voi aloittaa juuri noiden kuukautiskipujen takia.. :/

• iituska-------

hei..

sama homma pätee muuten cerazette minipillereissä..pari kgtä on sala kavalasti naamaan, ja vyötärölle ilmaantunut, ja yritäppä tässä sitten laihduttaa kun syöt niitä juuri runsaiden ja tosi kivuliaiden menkkojen hoitoon..ja mulla on vieläpä suvussa riesana ainakin äitillä nuo tuskaisat menkat, ja terk. eivät meinaa antaa mitään lääkettä kun mitkään särky. ei ees käy enää kun vuotaa ns. 4 pvää ämpäri kaupalla, ja tupla raimbow rättejä piti jatkuvaan yöllä vaihtaa, ja koski joka paikkaan yhtä aikaa, ja olo oli ihan kauheen kuvottava, ja tuntu että kuolee tätä menoa. ei kiitos siis enää sitä rätti rallia, että siteitä menee sellaset 5 pkt yht. 6 putkessa..aina saa kahtoa että onko miten paljon siteitä jos jonnekkin lähdet..eli pillerit aiheuttaa nämä ainakin turvotusta, ja haluttomuutta..

mutta hyvä hoitokeino näihin vaivoihin..

• errrikataaas

Ite söin 4 vuotta yasmin pillereitä ja vajaat kaksi vuotta sitten vaihdoin yasminelleen...Alotin pillerit jo 15 vuotiaana, koska menkkakivut alkoivat käydä sietämättömiksi. PIllerit auttoivat kipuihin, naama ei ole sen jälkeen kukkinut ja kaikinpuolin passasivat minulle hyvin. Vasta nyt myöhemmällä iällä olen tajunnut sen, että haluttomuus on melko nollassa. En tiedä voiko vika osakseen olla pillereissä, mutta epäilen vahvasti, että ne jonkin verran vaikuttavat mielentiloihin sillä aina tyhjennusvuodon aikana on halut parhaimmillaan.

Nyt sitten viimeisen vuoden aikana olen kärsinyt migreenikohtauksista, joten lääkäri kirjoitti reseptin cezarette minipillereihin. Saa nähä miten halujen kanssa käy, mutta eniten pelottaa painon nousu, turvotus ja akne. Oiskohan muilla kokemuksia siitä millaisia vaikutuksia on ollut yasmin pillereiden (yhdistelmäpillereistä) vaihtamisesta minipilleireihin? Tiedän, että jokaisen kroppa toimii omalla tavallaan, mutta olis mukava kuulla miten muilla on käyny.

• nöksy

Hei te kaikki, jotka kirjoititte, että yhdistelmäpillerien kanssa on ollut ongelmia...

Täytyy nyt muistaa, että osalle naisista e-pillerit sopii erinomaisista, mutta tosille ei. Nykyajan lääkärit tuntuvat olevan varsin vannoutunutta e-pilleiden kannattajakuntaa, ja he usein viimeiseen saakka suosittelevat yhdistelmäpillereitä.

Mutta jos e-pillerit eivät oikeasti vaan sovi kehollesi, niin sinulla on oikeus vaatia toista ehkäisymenetelmää. Tällaisia ovat esimerkiksi minipillerit (vain keltarauhashormonia, ei estrogeenia) ja kuparikierukka (ei hormoneja). Tottakai lääkärien asiantuntemusta kannattaa kuulla, mutta on hyvä olla myös itse tietoinen erilaista ehkäisymenetelmistä, jotta voi sitten tarvittaessa vaikk vaatia asianmukaista hoitoa lääkäriltä.

• e-Etsivä

Yasminelle tuntuu aiheuttavan haluttomuutta ja kuivuutta. Harkitsen että vaihdan johonkin toiseen pilleriin, missä eri keltarauhashormoni. Koitan etsiä "tilastotietoa" mihin muut joilla on ollutr samaa ongelmaa yasminellen kanssa ovat vaihtaneet ja onko auttanut...

Mercilon on nyt listalla. Diane Nova ei, koska mulla on sitä joskus akneen ja sain niitä mielialavaihteluita.

• vapaa pillereistä

Itse käytin 3 vuotta Yasminelleja ja lopetin viime kuussa. Parisuhde kärsi niin pahasti jatkuvasta haluttomuudestani ja limakalvojen kuivumisesta. Yhdet kuukautiset on ehtineet tulla nyt pillereiden lopettamisen jälkeen nekin olivat normaalit ja vain pari päivää myöhässä edellisistä.
      Yhdyn täysin edellisten kommentteihin, että Yasminellet estävät todellakin raskauden viemällä seksihalut niin ettei hommaan tule edes ryhdyttyä.
      Nyt reilun kuukauden ilman pillereitä eläneenä olen todella tyytyväinen. Enää ei tarvitse olla sen pilleriliuskan orja ja pakotettu muistamaan sen viheliäisen ottaminen joka ilta. Limakalvot ovat huomattavasti paremmassa kunnossa kuin ennen ja halutkin alkavat pikkuhiljaa heräillä. Käytämme nyt kondomia ja ainakaan lähiaikoina en ole valmis palaamaan mihinkään naisen kiusaksi suunniteltuun ehkäisyyn. On hemmetin epäreilua, että nainen joutuu aina kärsimään kaikkien ehkäisymuotojen sivuvaikutukset ja olemaan se, jota ronklataan ja johon asennetaan kaiken maailman kierukoita. Onneksi oma mies on valmis kondomien käyttämiseen ja itse jopa ehdotti sitä, kun tuli selväksi, että haluttomuuteni johtuu pillereistä.
      Te, joilla ongelmia on, koittakaa rohkeasti olla muutama kuukausi ilman pillereitä ja käyttäkää kondomia sen aikaa. Saatte selvyyden johtuuko haluttomuus pillereistä vai ei. Elämänlaatunne voi parantua oleellisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3235
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2837
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2540
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2480
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2397
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2344
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe