ihon kuorinta

miten?

Miten usein ja millä kasvojen kuorinta pitäis tehdä? Oon koittanut noita kaupan kuorinta tuotteita mutta mulle tulee niistä punaisia näppyjä! :( Kertokaa siis millä saa parhaiten kuorittua ihon hyvin ja mikä myös toimii :) Kiitti

40

9214

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaggernro 1

      Voit tehdä kuorinnan myös herkälle iholle sopivalla kuorinta-aineella,josta ei pitäisi tulla näppyjä,sellainen aine löytyy Sokokselta,Anttilasta,Cittarista ja se on Freemanin iso keltainen tuubi>FACIAL ENZYME MASK,PiNEAPPLE,joka on hyytelömäistä massaa ja sitä levitetään puhdistetulle iholle vähän kerrallaan hieroen hyvin,se perustuu siihen,että ne aha-hapot kuorivat entsymaattisesti 10:ssä minuutin vaikutusajassa-Geelissä on myös aivan hienon hienoa kuorivaa ainetta ja sopii sellaisille,joiden iho ei kestä mekaanista kuorintaa.Tuubi kestää kauan ja on edullista.
      Voit tehdä myös itse kuorinta-aineet,eli osta hienoa merisuolaa ja sekoita se kosteusvoiteeseen ja kuori hellästi seoksella ja jätä vaikuttamaan 5-10 min äläkä välitä,jos hieman kirvelee.Pese pois haalealla vedellä huolella,kuivaa ihosi,käytä myös kasvovettä,esim.lactosilillä on hyvä ravinteikas,halpa kasvovesi,pyyhi pumpulkiin laitetulla kasvovedellä,niin ihosi Ph arvo tulee sopivaksi.Sen jälkeen voit laittaa sopivaa kasvovoidetta ja koska sinulla on herkkä iho,älä käytä mineraaliöljyjä sisältävää voidetta.Kerro vielä,mitä voidetta olet tottunut käyttämään??

      • jagnro 1

        Ensyymi kuorintaa voi käyttää kuuriluontoisesti joka toinen päivä n.2 viikon ajan,mutta suola kuorintaa vain 1-2 krt viikossa,riippuen ihon tarpeista ja herkkyydestä!


      • makeaa

        itse käytän hienoa sokeria. Sekoita sokeria normaaliin kosteusvoiteeseen ja hiero kevyesti kasvoihin kunnes sokeri on liuennut. Sopii koko vartalolle ja tuloksena todellakin silkinpehmeä iho. Ei pitäisi aiheuttaa mitään reaktiota.


      • Testaamaan
        makeaa kirjoitti:

        itse käytän hienoa sokeria. Sekoita sokeria normaaliin kosteusvoiteeseen ja hiero kevyesti kasvoihin kunnes sokeri on liuennut. Sopii koko vartalolle ja tuloksena todellakin silkinpehmeä iho. Ei pitäisi aiheuttaa mitään reaktiota.

        Eikö se raavi ihoa? Olisi todella mielenkiintoista nähdä mikroskoopilla iho tuommoisen sokerijynssäyksen jälkeen. Kuinkahan paljon siellä on silloin pienenpieniä haavoja.
        Sama vaara lienee niissäkin kuorinta-aineissa, joita oli ainakin vielä muinoin markkinoilla. Niissä oli jotain, olikohan kookoksenkuorimurskaa joukossa. Hirveetä raapimista. No, sokeri sentään sulaa, mutta kuinka nopeasti ne kiteet mahtavat pyöristyä. Meenpä tekemään kokeen. Siis ihan vaan ihotuntumalta. En ole asiantuntija, mutta mua kyllä arveluttaa!


      • Zazige
        Testaamaan kirjoitti:

        Eikö se raavi ihoa? Olisi todella mielenkiintoista nähdä mikroskoopilla iho tuommoisen sokerijynssäyksen jälkeen. Kuinkahan paljon siellä on silloin pienenpieniä haavoja.
        Sama vaara lienee niissäkin kuorinta-aineissa, joita oli ainakin vielä muinoin markkinoilla. Niissä oli jotain, olikohan kookoksenkuorimurskaa joukossa. Hirveetä raapimista. No, sokeri sentään sulaa, mutta kuinka nopeasti ne kiteet mahtavat pyöristyä. Meenpä tekemään kokeen. Siis ihan vaan ihotuntumalta. En ole asiantuntija, mutta mua kyllä arveluttaa!

        Sokeri tosiaan sulaa aika nopeasti,kun sitä sekoittelee muihin aineisiin,joten kun hellästi hieroo-joka koskeekin jokaista kuorinta-ainetta,niin ei niitä haavoja silleen synny,koska tarkoitushan on nimenomaan poistaa se vanha kerros ihoa-ja vielä kerran>hellästi ja pienin huolellisin pyörimisliikkein.
        Siksi tuon hienojakoisen suolanaamion "heitin",koska siitä juurikin tuntee sen,että tulee olla hellävarainen,ettei tulisi juuri noita naarmuja-sitten,kun antaa sen suolakuorinnan vaikuttaa hetken iholla ja pesee sen pois haalealla vedellä,voi jo pestessä tuntea ihon pehmeyden ja kiinteyden!!Iho imee niitä suolan(meri!!-tms.)mineraaleja ja kun kuivaa ja pyyhkii kasvovedellä ihonsa,huomaa senkin seikan,että suola on tehnyt ihmeitään,sillä iho ei tarvitse kasvovoidetta kuin max 50% normaaliin verrattuna-ilmeisesti suola siis imee ihon omaa kosteutta pintaan tai jokin kemiallinen reaktio syntyy(noh-en ole kemisti;)).
        Eli on se eri jännää,kun suola ei siis kuivata ja proriaatikot,atoopikot-heille merisuola tekee todella hyvää!!
        Tosin en suosittele kovin herkälle ja couperoottiselle iholle-he voivat tehdä suolasta keittosuolaliuosta-pyyhkiä kasvonsa sillä-antaa vaikuttaa,siis kuivahtaa ja hoitaa sitten muutoin ihonsa normaalisti loppuun.
        Acnesta kärsiville suolalla tehdyt hoidot säännöllisesti,tuovat todella helpotusta-itsellänikin ovat pikkufinnit hävinneet ja iho on nyt ihan mukavassa kunnossa,vaikken mikään posliini-iho olekaan(vaikka pidänkin posliinia;D)


      • Testaamaan kirjoitti:

        Eikö se raavi ihoa? Olisi todella mielenkiintoista nähdä mikroskoopilla iho tuommoisen sokerijynssäyksen jälkeen. Kuinkahan paljon siellä on silloin pienenpieniä haavoja.
        Sama vaara lienee niissäkin kuorinta-aineissa, joita oli ainakin vielä muinoin markkinoilla. Niissä oli jotain, olikohan kookoksenkuorimurskaa joukossa. Hirveetä raapimista. No, sokeri sentään sulaa, mutta kuinka nopeasti ne kiteet mahtavat pyöristyä. Meenpä tekemään kokeen. Siis ihan vaan ihotuntumalta. En ole asiantuntija, mutta mua kyllä arveluttaa!

        Varmaan ihan kätsy tuo sokeri. Itse olen löytänyt ihanan rakeisen pirkka-hunajan kiinteänä. Jos se on ostaessa sopivan notkeaa. Ostin tossa talvella kivikovan purkin ja oli vaikeeta saada purkista!

        No, kuitenkin. Aina purkin ollessa lopussa laahaan sen kylppäriin....ja etenkin saunassa kuorin kasvoni/koko kehoni hunajalla. Rakeisuus katoaa vähitellen kuorittaessa. Hyvin miellyttävä ja makea:D


    • 35
    • kemikaaleja

      Voi saunassa hieroa hieronta hanskoilla. Semmoiset perunankuorima hanskoja muistuttavat käsineet saa ainakin sokoksen pesuvehkeiden hyllystä n. 5 € muistaakseni maksaa.

      • Pottuhanska

        ei sitten kasvojen iholle mitään karheita kintaita!


    • Ruissooda

      Osta ruisjauhoja, vaikka luomua, ja tee siitä lämpöisen veden kanssa paksu tahna. Laita tahnaa pesukintaalle ja pyörittele varovasti iholla. Tai sitten tee ruokasoodasta ja tipasta vettä tahna ja toimi samoin kun edellä. Mulla oli ensin semmoista jotenkin karkean tuntuista ruokasoodaa, mut sitten ostin semmoisen kotimaisen pakkaajan 900 grammaa sisältävän purkin ja se oli ainakin tällä erää hienojakoisempaa. En voi sanoa pakkaajan nimeä kun täällä ei saa mainostaa;-)
      Muista olla hellävarainen aina kun käsittelet kasvojen ihoa. Älä venytä ja raavi, koska ne toimet näkyvät sitten vanhempana...

      • Ruissooda

        Kuorinnan teen kerran viikossa!


    • kipa-ultsi

      Ota suodattimesta kahvinporot talteen keitettyäsi kahvia ja lisää siihen vähän suolaa. Hyvä kuorinta-aine. Ihosta tulee sileä. Ihmetystä herää miten paljon rasvaa siinä on!

    • Älä telo itseäsi

      Vähän on paljon, eli ensinnäkään älä jynssää vaan ole hellävarainen. Lopeta mieluummin omasta mielestäsi kesken. Ja ihon ärtyminen ei koskaan ole hyvä asia.

      Kuorinnan jälkeen myös AINA kosteusvoide.

      Kokeilepa pelkällä hunajalla.

      • Älä telo

        Ja kerran viikossa.


      • Älä telo
        Älä telo kirjoitti:

        Ja kerran viikossa.

        Ja suolaa ja sokeria on esim. juuri mainitun Freemanin vartalokuorinnoissa.


      • Ruissooda

        Kiteinen hunaja on hyvä kuorinta-aine. Kannatan lämpimästi!
        Joskus laitoin hunajaa naamioksi kasvoihi ja kaulalle löylyyn mennessäni. Tosin se rupeaa löylyssä valumaan, joten kannattaa ottaa lauteille mukaan jokin pikkupyyhe tms. jotta saa vähän rajoitettua esim. silmiin valumista. Eikä siellä lämmössä kovin kauaa tarvitnnut ollakaan.
        Koittakaapas hunajaa!


      • taas.
        Ruissooda kirjoitti:

        Kiteinen hunaja on hyvä kuorinta-aine. Kannatan lämpimästi!
        Joskus laitoin hunajaa naamioksi kasvoihi ja kaulalle löylyyn mennessäni. Tosin se rupeaa löylyssä valumaan, joten kannattaa ottaa lauteille mukaan jokin pikkupyyhe tms. jotta saa vähän rajoitettua esim. silmiin valumista. Eikä siellä lämmössä kovin kauaa tarvitnnut ollakaan.
        Koittakaapas hunajaa!

        Käytän parranajossa ihan tavallista höylää ja siinä samalla tulee tehtyä se ihon kuorintakin,eikä koskaan ihoni punoita eikä kuiva. Kokeile sinäkin.


      • psl
        taas. kirjoitti:

        Käytän parranajossa ihan tavallista höylää ja siinä samalla tulee tehtyä se ihon kuorintakin,eikä koskaan ihoni punoita eikä kuiva. Kokeile sinäkin.

        Onko nää jutut totta vai jotain pilaa.


      • Soopasaippua
        psl kirjoitti:

        Onko nää jutut totta vai jotain pilaa.

        ja kellon aikaan mennessä (17.04.2010 klo 18:54) kaikki kirjoitukset ovat totta!


      • maksalaatikko_
        taas. kirjoitti:

        Käytän parranajossa ihan tavallista höylää ja siinä samalla tulee tehtyä se ihon kuorintakin,eikä koskaan ihoni punoita eikä kuiva. Kokeile sinäkin.

        onko se ihan tavallinen lautahöylä, vaiko kavahöylä, jolla karvasi kynit?


    • naamio nam..nam

      Rakeeton kuorintavoide herkälle iholle.Esim.Lumenella on sellainen ja on vielä sopuhintainenkin.Miksi kuoria jos ihosi herkkä.Käytä puhdistavaa kasvonaamiota.Esim PHYTOMER-sarjasta löytyy sellainen,tätä myyvät kosmetologit ja Oulun eedenistäkin sitä voi ostaa.

      • selleri-siili

        Jos todella haluaa päästä halvalla niin itse tehnyt naamiot on jees!Itse käytän hunajasta ja ruokosokerista tehtyä sekoitusta, joka todella toimii.


      • Couperosa-nainen

        Kosmetologi suositteli (ehkäpä couperosa-ihoni vuoksi) minulle kuorintaa, joka tehdään jauheesta. Epäilin, että tarkoitus oli vain kaupata hänen edustamiaan Phytomer-tuotteita. Ilmeisesti Kenzo (?) myös valmistaa jauhekuorinta-ainetta tuon erään tämän palstan aikaisemman kommentin perusteella. Mahtaisko löytyä edullisemmista sarjoista, tai mitä em. sarjojen tuotteet maksavat? Onko kenelläkään kokemusta. Itselläni kasvot punoittivat kovasti kosmetogin Phytomer-tuotteilla tekemän hoidon jälkeen. Epäilen syyksi kasvovettä (?), jolla hän puhdisti naamion rippeet kasvoiltani. Tuntui kuin kasvoilleni olisi vedetty kamferitippoja tai kynsilakan poistoainetta. Kuitenkin olin varoittanut kosmetologia herkästä ihostani etukäteen, en ollut ennen käynyt tällä hoitajalla.


    • Mulla ois muutama vinkki!
      Tunnetusti rasvaiset ruuat tekevät finnejä kuten (suklaa,makkara,juusto) kovinkin isoina erinä.
      Vältä syömästä rasvaisia ruokia kovin paljoa.
      Käytä kuorinta ainetta ennen saunaan menoa ja saunan jälkeen ja musta kosteutus rasva.
      Toinen on käytä ihonpudistusainetta päivittäin! ja siihen soveltuvaa kosteuttavaa rasvaa joka kosteuttaa
      ja ehkäisee uusien finnien syntymistä.
      Itsellä oli tavallista (Garnien Pure aktivia ) 5-7e ja Kosteusrasvana on Lorealilta pur zone 5-7e.
      Pitäs löytyä ihan suurimmista marketeista ja noista joistaki pikkukaupoista,
      kolmantena tulisi elä käytä raskasta meikkiä anna ihosi välillä levätä.
      Jos ei rupea auttamaan niin käänny lääkärin puoleen ettei sulla olisi akne? siihen on sitten omat aineensa,
      Mutta jokaisella meistä on oma ihonsa ja se vaatii omat tarpeensa ja omat tuotteensa sinun vaan täytyy kokeilla.

      • helppoa ja halpaa

        Jossain oli ohje: 2rkl oliiviöljyä, 1rkl hienoa sokeria, 1-2rkl käytettyjä kahvin puruja. Sokerin määrästä voi tinkiä jos tuntuu liian karhealta. Minusta tämä on ollut oikein hyvä eikä ole hinnalla pilattu :D.


      • näppylätön
        helppoa ja halpaa kirjoitti:

        Jossain oli ohje: 2rkl oliiviöljyä, 1rkl hienoa sokeria, 1-2rkl käytettyjä kahvin puruja. Sokerin määrästä voi tinkiä jos tuntuu liian karhealta. Minusta tämä on ollut oikein hyvä eikä ole hinnalla pilattu :D.

        Neutrogenalla on tätä varten valmis tuote, neutrogena hellävarainen kuoriva pesuaine ja edullinenkin vielä 6-7e...


      • zazige
        näppylätön kirjoitti:

        Neutrogenalla on tätä varten valmis tuote, neutrogena hellävarainen kuoriva pesuaine ja edullinenkin vielä 6-7e...

        Neutrogena on hyvä sarja ja itsellänikin on tuo kuorinta/pesuaine-harmi vain,että neutrogenan kasvovesi sisältää alkoholia..mutta tuo olikin tähän osioon kuulumaton sivu huomautus..


      • puhtaus
        näppylätön kirjoitti:

        Neutrogenalla on tätä varten valmis tuote, neutrogena hellävarainen kuoriva pesuaine ja edullinenkin vielä 6-7e...

        Neutrogenaa minäkin olen käyttänyt ja hintakaan ei ole päätä huimaava, 5e sinunapteekissa :)

        http://www.sinunapteekki.fi/catalog/neutrogena-m-92.html


      • HuonoIho(ko)
        puhtaus kirjoitti:

        Neutrogenaa minäkin olen käyttänyt ja hintakaan ei ole päätä huimaava, 5e sinunapteekissa :)

        http://www.sinunapteekki.fi/catalog/neutrogena-m-92.html

        ... on tuo neutrogenan kuorinta-aine mustapäihin. siitä en pidä, kyllä se naamaa raikastaa mutta tuntuu että pitää olla koko ajan kuorimassa, ainakin jokatoinen tai joka päivä, ja silti kun laitan meikkivoidetta niin se ei levity tasaisesti vaan on kuivaa ihoa, "ihon paloja"(jos kukaan ymmärtää) naamassa -.-


      • Kosmetologi12345

        ..elä käytä raskasta meikkiä..meikki ei haittaa,se pitää vaan puhdistaa.Oma ihotyyppi pitää tuntea,jotta voi ostaa oikeat hoitotuotteet.Kuorinta ainetta hellävaroen saunan jälkeen,oman ihotyypin mukaan myös.Ja varokaa höpöjuttuja,joita täällä riittää.


    • .......

      YSL:n biokuorinta, nimeltään Gommage Action Biologique on täysin rakeeton kuorintavoide.
      Sitä levitetään kuiville kasvoille, voide on tosi tahmeaa, mutta kun sitä hieroon ihoon, se alkaa pehmetä ja tulee helpommin levitettäväksi. Samalla se irrottaa ihosta rasvaa ja muuta töhnää. Kun voide tuntuu täysin nesteiseltä, otat hiukan vettä käsiin ja jatkat voiteen hieromista kasvoihin ja sen jälkeen huuhtelet pois. Itse käytän tuota talvella mieluummin kuin rakeisia tuotteita. Voide sopii hyvin rasvoittuvalle sekaiholleni, välillä on tosin saatava myös rakeista kuorintaa, siihen on Avonilta löytynyt hyvät tuotteet, edellisessä oli mantelia (muistaakseni), tässä nykyisessä hunajaa. Itse kuorin n. kerran viikossa muistaessani, en ainakaan useammin.

      Plakkarissa on myös Kenzokin jauheesta tehtävä kuorinta-aine, jauhetta kaadetaan kämmenelle ja lisätään pari tipaa vettä, tahna levitetään kasvoille ja pyöritellään kevyesti. Joukossa on pienenpieniä rakeita. Voide tuntuu tosi kuivattavalta, joten talvella ei käytä sitä, mutta kesällä ihana, kun tulee käytettyä aurinkovoiteita yms. rasvaa kasvoilla tavallista enemmän.

    • Matti Viikate

      Kannattaa ehkä harkita jotain mietoa tai koostumukseltaan erilaista tuotetta, myös allergisuus olisi syytä selvittää. Ammattilaiselta apua varmasti löytyisi jos kukkarosi sen vain kestää.

      • Suolaa ja oliiviöljyä, ja sillä kevyt hieronta. Vanha ohje ja toimii edelleen, oliivioljyssä kun on alfalinoleeni- ja linolihappoja, karotenoideja ja vitamiineja (E & A). Tepsii kärsivälisyydellä käytettynä maksaläiskiinkin hyvin.

        Eikä maksa paljon.


    • Tiktaktuk

      Itse olen myös käyttänyt tuota jo mainittua Freemanin hedelmähappokuorintaa. Aiemmin sai ostaa netistä mielestäni tehokkaampaa, mutta se hävisi markkinoilta. Käytän sitä 1-2 kertaa viikossa, riippuen miltä iho tuntuu. Mekaanisia kuorintoja vanheneva ja oheneva ihoni ei mielestäni tarvitse.

    • kuorintam

      1-2 kertaa viikos? itse kuorin joka päivä? tuntuu kyllä että finneistä jää helpommin arpia.

    • hunajata hunajata

      Päätinpä tuossa pari päivää sitten kokeilla sokeri-hunaja-seosta ja voin kertoa, että VAU! Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun mitään kotikonstein rupean säätämään.

      Sain allergisen reaktion. Naamani joka oli aiemmin lähes sileä kuin vauvanpylly on täynnä allergianäppylöitä.. Enkä totisesti tiennyt, että tällaista saattaisi tapahtua, minä kun laitan hunajaa teelleni mutta tuskin enää =D

    • wewejwejejjej

      Jos kuorin kasvot nii kuorin aina suolalla, mutta saunassa suoritan koko kropan kuorinnan jollain Bodyshopin hunaja & mansikka kuorinta-aineella.

    • suosittelen:)

      TEHOKAS KOURINTA

      käy näin: sekoita kaakaojauhetta, sokeria ja oliiviölyä(rypsiöljy käy), ja lisää hieman hunajaa(ei pakko). Seos tulisi olla tahnamaista. Hoito pitää tehdä pian seoksen valmistuksen jälkeen, koska sokeri ei saa sulaa. Sitten vain levittämään iholle. Käy käsiin ja naamaan. Itse olen kokeillut molempiin ja iho sen jälkeen kuin vauvan peppu!:))))

      HUOM. kaakaojauhe pitää olla tummaa, sitä oikeata jauhetta. Jos ei riitä, niin VOI laittaa hieman muutakin(esim.oboy) kaakaojauhetta:)


      Kokeilkaa!:)

    • toimivaa

      Suolaa on aina käytetty ihon hoitoon, laitoin hienoa merisuolaa aloevera geeliin ja kuorin kasvot hellästi pyörivin liikkein ja annoin vaikuttaa. Hyvä kompo, sillä suola poistaa kuollutta ihosolukkoa ja aloevera hoitaa ja rauhoittaa ihoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      190
      3992
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      194
      2851
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      58
      1726
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      118
      1700
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1488
    6. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1347
    7. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      68
      1292
    8. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1283
    9. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      94
      1274
    10. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      75
      1216
    Aihe