Yasmineita 3 ja ½v syönyt, mikä mättää?

Lopetin Yasminit kokonaan 2009 heinä-/elokuun vaiheessa. Koska/vai onko Yasminin hormonaalinen vaikutus jo poistunut kehostani? Minulla on ollut hyvin niukkoja kuukautisia Yasminien syönnin aikaan, mutta vielä niukempia viime aikoina, paitsi viimeiset kuukautiseni olivat 25.-28.3.2010 ja olivat ensimmäistä kertaa Yasminien lopetuksen jälkeen runsaat. Nyt minulla alkoi kuitenkin tänään jo uudet kuukautiset, olemattoman oloiset, maha ei ole kipeä ja verta ei pahemmin voi vereksi sanoa. normaalisti minulla olisi alkanut kuukautiset vasta ensi viikolla kun kirto ollut hieman vaihtelevaa, mutta aina 28-34 pvä. Muutama kysymys siis olisi:

1. Osaako kukaan sanoa miksi kaikki kuukautiset Yasminien lopetuksen jälkeen ovat olleet niin olemattomia, ja mikä saattoi viime kertainen kunnon vuoto olla?
2. Entä koska ehkäisytablettien vaikutus on täysin kokonaan elimistöstäni?
3. Entä voisiko tämä olla raskaus? Suojaamatonta seksiä olemme harrastaneet siitä asti kun pillerit jätin, vai kannataako testiä edes tehdä olemattoman vuodon aikana, vai voisiko raskaus olla edes kyseessä?

Kiitos vastanneille jos teillä olisi enemmän tietoa kuin itselläni.
4260
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

todellakin kadonnut kuukausia sitten! Toki voit olla raskaana jos et ole käyttänyt ehkäisyä, tee testi!
Sen sijaan kehon oma hormonitoiminta ei välttämättä ole täysin kunnossa vielä, se ei silti tarkoita etteikä voisi raskautua.

Äänestä

Teen testin ja katson ja mitä näyttää. Ajattelin että vaikutus Ysamineista on jo kadonnut koska siitä on jo niin kauan aikaa kun ne lopetin, mutta en ollut täysin varma. Toivottavasti nyt olisi positiivinen kun sitä olemme odottaneet jo pitkään. Mutta toivossa on hyvä elää, kohta se sitten selviää voiko testi olla positiivinen.

Äänestä
  • pillereiden hormonit poistuvat elimistöstäsi muutamassa päivässä :)

    Äänestä

siskoni kans lopetti pillerit pitkän ajan käytön jälkeen ja hänellä meni 9kk ennen ku menkat niitten jälkeen edes tuli. Ja ei siis ollut raskaana. Eli luultavasti sullakin jotenkin vaikuttaa se muttei ihan samallalailla.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


~helpless~ kirjoitti:

Lopetin Yasminit kokonaan 2009 heinä-/elokuun vaiheessa. Koska/vai onko Yasminin hormonaalinen vaikutus jo poistunut kehostani? Minulla on ollut hyvin niukkoja kuukautisia Yasminien syönnin aikaan, mutta vielä niukempia viime aikoina, paitsi viimeiset kuukautiseni olivat 25.-28.3.2010 ja olivat ensimmäistä kertaa Yasminien lopetuksen jälkeen runsaat. Nyt minulla alkoi kuitenkin tänään jo uudet kuukautiset, olemattoman oloiset, maha ei ole kipeä ja verta ei pahemmin voi vereksi sanoa. normaalisti minulla olisi alkanut kuukautiset vasta ensi viikolla kun kirto ollut hieman vaihtelevaa, mutta aina 28-34 pvä. Muutama kysymys siis olisi:

1. Osaako kukaan sanoa miksi kaikki kuukautiset Yasminien lopetuksen jälkeen ovat olleet niin olemattomia, ja mikä saattoi viime kertainen kunnon vuoto olla?
2. Entä koska ehkäisytablettien vaikutus on täysin kokonaan elimistöstäni?
3. Entä voisiko tämä olla raskaus? Suojaamatonta seksiä olemme harrastaneet siitä asti kun pillerit jätin, vai kannataako testiä edes tehdä olemattoman vuodon aikana, vai voisiko raskaus olla edes kyseessä?

Kiitos vastanneille jos teillä olisi enemmän tietoa kuin itselläni.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu