Auttakaa hei mua! Mä haluun laihtua nopeasti ja paljon.

AvutonLäskiApina :(

Moi kaikki!
Mä oon tyttö ja 14v. mä oon aika pitkä kyll 172cm mut ongelma on se et painan 87kg!
Oikeesti noi painot ja mun kropan muoto on niin ällöö. Mä en syö mitenkää paljon mitää makeisii tai muuta vastaavaa mut mä en oikee saa lähtee ulos ja vietän koko aikani himassa tylsistellen. Mä haluaisin nopeasti jotenkin saavuttaa mun painon 70kg ja sit myöhemmin ennen kesälomaa pitäis viel saada ainaski 55kg:ksi. Mä oon ajatellu paastoo mut mä en tiiä auttaaks se oikee mua, koska kun oon himassa ja mulla on tylsää nii mä syön sillo. Mä en nää paljon nälkää mut tylsistykseen mä syön. Mun mielestä mulle sopis et paastoisin mutta olisin koko päivän poissa kotoa ettei jääkaappi olisi lähellä (MUT MITÄ MÄ TEEN KU EN PÄÄSE ULOS ????)

Pliis auttakaa mua haluasisin näyttää hyvältä ennen kesälomaa ja en haluais et mua dissattais enää koulus, jelpatkaa mua!

P.S anteeks kirjotusvirheistä.

3

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiheesta...

      Hei!

      No tuota...ensimmäiseksi jäin miettimään, miksi et "pääse ulos."
      Voisitko keksiä jonkin lenkin/taidenäyttelyn/kirpparikierroksen/uimahallireissun, johon joku perheenjäsenistä lähtisi mukaan. Nyt on hienot kelit, ja voi käydä yksin tai yhdessä vaikkapa ihastelemassa auennutta merta/muuttolintuja/ekoja kukkia tms.

      Keksikää yhdessä tekemistä, jos jostain syystä et voi tai saa mennä yksiksesi. Tai entä isovanhempasi tms? Iloa molemmille, kun vietätte aikaa yhdessä.

      Minusta voisit tähdätä pientä painonpudotusta SYKSYÄ kohti, nyt olisi tärkeintä kääntää katse omasta navasta heräävään luontoon. Se piristää selvästi hieman alakuloista mieltäsi, ja sitä kautta auttaa vähentämään massuttelua, joka usein johtuu ahdistuksesta ja pahasta mielestä. Kesällä (nyt taitaa olla vielä kouluopintoja) voi myös hakea kirjastosta kirjoja ja lehtiä puistoon. Jos et välitä lukemisesta, voit lainata myös muoti- ja sisustuslehtiä ja -kirjoja, joista saa inspistä uusiin väreihin jne.

      Ja: uuden huulirasvan, hiuspinnin tms. ostaminen voi joskus piristää myös, ja niitä menee jokatapauksessa, oli minkä painoinen tahansa. Eikä maksa paljoa, yhden suklaapatukan verran :)

      Hormonitoimintasi, ja ehkä jopa pituuskasvusi on varmasti vielä viittä vaille kesken. En siis lähtisi paastoilemaan. Entä jos et "kielläkään" mitään, vaan lupaat syödä vaikka yhden porkkanan lisää päivässä. Tai yhden piimälain lisää. Täytät vatsaasi tarpeellisilla ja terveellisillä ravintoaineilla, ja alat huomaamatta valitsemaan parempia välipaloja jne. Leivän syönnin vähentäminen auttaa myös monia, sillä samalla vähenee margariinin, juustojen ja leikkeleiden määrä. Leipää ei toki pois tarvitse jättää, mutta moni puputtaa sitä aamulla, lounaalla, välilpalalla, illalla, yöllä... Eli ihan joka ateriaan ja välipalaan sitä ei tarvitse ottaa.

      Onko muilla perheessänne kenties kiinnostusta keventämiseen? Voisitteko kokkailla yhdessä kevyempiä ruokia (siis vaikka kerran viikossa keittopäivä tms) ja kannustaa toisianne?

      Olet kovin nuori, tee kivoja juttuja ja unohda muutamat ylimääräiset kilosi. Kun mieli piristyy, keveneminen lähtee käyntiin kuin itsestään ja siinä vaiheessa sitä voi halutessaan vähän vauhdittaa.

      Aurinkoista kevättä!

    • Citrus Chick

      Helpoin on tosiaan paastota kun ei ole muita "syöjiä" ympärillä, täten jääkaappi on tyhjä... Sulla on nyt vähän vaikea noin nuorena, mutta tiedän täysin miltä susta tuntuu valitettavasti! Se tylsyyteen syöminen on enemmän kuin tuttua mulle. Lohturuoka, itsekuri, epätoivoisuus on pahoja vihollisia!

      Voisitkohan sä pyytää perheenjäseniäs ettei anna sun syödä herkkui ja muita kaloripitoisia ruokia? Läheisten tuki olisi hyväksi... Ja liikkuminen on todella tärkeää oikeasti. Kaloreiden polttaminen!!

      Painonvartijoiden opit tehosivat mun kaveriin joka on saman pituinen kun sä ja painoi saman verran kuin sinä ja laihtui nyt 10 kiloo ja lisää kokoaika...

      Paastoaminen 14-vuotiaalle ei ole ehkä ihan paras juttu...

      • Liikkumisesta

        tai mistä tahansa tekemisestä on siis myös se hyöty, ettet voi silloin syödä. Ja vaikka kävisit vaan leffassa istumassa (pari tikkaria tms riittää "evääksi") on se silti pois kotona massuttamisesta, ja usein kävelyn tms päälle ei tee edes mieli alkaa mättää - olo on hyvä ja virkistynyt.

        Paastoa ehdit kokeilemaan aikuisiälläkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe