No niin

tilletalle

teillekin tiedoksi jotka olette kylväneet tänne asiattomuuksia ja sotkeutuneet kirjoituksissanne solvaamaan ihmistä, lukematta asiaa. Nyt on asiattomien viestien kirjoa hiukan petrattu.

Kopioin sen tännekin:

"Valitse viestin sisältöä parhaiten kuvaava vaihtoehto

Viestissä on kyse henkeen, terveyteen tai vapauden riistoon liittyvästä uhkauksestaViesti sisältää kunnianloukkauksen, herjauksen, tekijänoikeusrikkomuksen, tai se on muutoin lainvastainenViesti on Suomi24:n sääntöjen vastainen".

Mulle tuli itselleni hyvin huojentunut olo. Ainakin minä olen ilmoittanut tämän saitin poliisiseurantaan, jos ei sitten joku muukin, joten otteet tulevat olemaan varmasti tiukempia ja laittomista kirjoituksista tulee rapsuja helpommin. Saittirikoksista saa melko ankariakin syytteitä. Vaikein tehtävä on tietysti asian julkisuuteen saaminen oikeille tahoille. Nyt tällä saitilla saa puhua ASIAA vapaasti. Lukekaa todellakin tarkkaan tuo ylläpidon uusi ohjeistus. Uskon että saittia seuraa myös ylläpidon lisäksi kouluttautuneita ihmisiä - silloin ei enää tilletalleherjaukset - vaikka ne tähän asti ovatkin saaneet olla joukkovoimin luvallisia, mene läpi. Joten nyt minä toivotan antoisaa kevättä, antoisia keskusteluita asiallisessa mielessä karaokesta. Kyllä karaoken maine on vielä pelastettavissa. Voi olla että muutoksia tulee laivalasteittain, mutta tätä karaoken tila vaatiikin. Onhan se meille eräänlainen kansallisaarre, jonka museona yrittää olla yksi sun toinen, saadakseen siihen jonkinlaisen omistusoikeuden vain itselleen. Nyt valvon ihan hyvän mielen takia. Minulla ei ole muuta kerrottavaa enää tänne. Sanani olen sanonut, vaikuttanut miten olen kyennyt, ja ne asiat joita olen arvostellut varmasti saavat uuden käänteen. Maineeni on mennyt, sitä en toki saa takaisin, mutta vastatkoon siitä jokainen oman osuutensa verran. Onneksi suomessa vielä ihmisillä on oikeuksiakin, vaikka velvollisuuksia laistetaankin liian usein. Asiat ja epäkohdat, epärehellisyydet ja - selvyydet elävät vain paljastuakseen. Siihen olen aina uskonut.

Miksikö kirjoitan ja olen kirjoittanut tänne ikävistä seurannaisilmiöistä? Siksi että saataisiin asiat päivänvaloon. Kun varjot paljastuvat alkavat menninkäiset harhailla ja tajuavat lopettaa kun vielä jotain on jokaisella tehtävissä oman todellisen tarpeidensa tutkiskelussa. Monestikaan ihmisen perimmäine tarve ei ole romuttaminen, kiusaaminen, hajottaminen, hävittäminen. Yleensä tarve on vain harhainen hyväksynnän omituinen vääristymä - lapset yleensä kiukkuavat kun tarvitsevat syliä. Vetäytynyt lapsi on jo yksinäinen, lohduton. Puhumaton lapsi on epätoivoinen, eläen omaa maailmaansa omillä säännöillään. Tälläisenä hän toimii aikuisenakin. Ei ole syyllisiä vaan syitä. Ei silti oikeutta eikä velvollisuutta hyväksyä ihmisenä olemisen kymmenien oikeuksien loukkaamisia. Aikuisten kiusan ainoa tehokas lopettaminen on kiusaajan asettaminen lain eteen ja hänenkin tulee saada sen jälkeen hyvin pitkäaikaista tukea, jotta kiusaaja paranisi.
Niin - lauletaan surumme pois, ollaan ihmisiä ihmisinä toisillemme. Jokaisella meillä on ikeemme, mutta velvollisuutemme ja oikeutemme. Nämä asiat kulkevat käsikädessä ja ovat erottamattomia. Oikeutta ei ilman velvollisuutta olekaan. Terve. Laulelemisiin! Reippahasti käypi askeleet, vaikka pieninä pieninä nyökkäyksen omaisilla askelilla...!

11

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kati keravalta

      pistä lisää näit juttui tänne
      hienoo lukee asiaa

      • olet kyllä,,,

        heh, heh ja maailma pelastuu!! tosi läpinäkyvää!


      • kati keravalta

        Mä sain tänään !!!!! MIKIlTÄ!


    • on hyvin, hyvin

      milenkiintoista lukea kirjoituksianne
      ei ne ongelmat kosketa pelkästään karaookea vaan tulevat esiin yleisemälläkin tasolla
      kuitenkin annan teitille tunnustukset kirjoituksiatanne, tt

      • tilletalle

        minua huolestuttaakin. Ja se välinpitämättömyys johon törmää joka asiassa. Olen aina sanonut karaoke on hologrammi meidän kansallisesta kulttuurista kaikilla mausteillakin. Minulla ei ole syytä olla yksin huolissani. Minun elämän viivani olen opetellut ulkoa ja tapahtumat muistuttavat jos jotain unohtuu. Menneisyydelle voi antaa anteeksi, mutta ei jos se on kokoajan tätä hetkeä ja tulevaisuuttakin... Täytyy vain miettiä tai lakata miettimästä.

        Miksi minä joka en osaa enkä kykene hallitsemaan omaa elämääni, vaikka tiedostan sen tutun virran, voisin muka yrittää muuttaa jotain. En yksin voikaan. Enkä ole tähän asti perheeni lisäksi montaakaan tarpeeksi rohkeaa tavannut seurakseni. Sanotaan maailman parantaminen alkaa oman tonttinsa siivoamisesta. Miten se tapahtuu?

        Yksin ei mitenkään. Ajatuksissani voin sitä toivoa, jopa rukoillakin, mutta voimien loppuessa on mahdotonta löytää enää itseään, voi vain seurata sitä tietä mille on astunut. Vaikka toteaisi kävelevänsä viisikaistaisen tien keskiössä päässään vain määränpää. Jonne jokainen menemme - vaikka ilman minkäänlaista hajuakaan mikä se on. Vaikka kuinka käännän nahkani nurin ja yritän tutkia itseäni, en näe muuta kuin itseni, jota en tunne, mutta joka vahvuudellaan säikäyttää itseni - joka päivä.

        On sama kuinka päin pyörin täällä oudossa avaruudessa, silti en koskaan saa tietää olenko pää alaspäin, ylöspäin tai kuljenko funktionaalisesti vaakatasossa taakse tai eteenpäin. Mitä sen merkitystä? Merkitys on vain sillä että näkee joskus pilkahduksen valosta, kuulee hennon oppaansa äänen ja kykenee sanomaan itselleen. Näin minun on mentävä, miellytti se muita tai ei. Miellyttää se mieltäni tai ei. Joka päivä nousee päivä, joka ilta pimeys tulee, eikä nekään ole minun hallinnassa. Elämässä on muutamia totuuksia ja yksi on luomisen taikuus, sen avulla ihminen ei ole sokea, vaan näkevä ja väkevä. Siksi minusta karaoke on yksi kauneimmista asioista - mutta vain vilpittömästi luovuuden ehdoilla ja ohjastamana toteutettuna. Meissä jokaisessa asuu oma luojamme, oma innoittajamme, unelmamme joiden toteuttamiseen tarvitaan vilpitön intohimo. Siinä ainekset ja minun ei ainakaan enää tarvitse miettiä missä on taivas, missä maa, missä menneisyys, tai tulevaisuus. Vain tämä hetki tässä on tärkeä. Kaikki tärkeät hetket ihmisen elämässä muodostaa ketjun, joka alkaa ja loppuu aina uudestaan ja uudestaan. Siinä on elämämme helminauha, helmi kerrallaan saamme elämäämme aina uuden mahdollisuuden. Niin pieni on maailma kuin suurikin.

        Ihmisen näkökyky on valtavan pitkä, mutta emme monestikaan osaa katsoa kuin rajoitetusti ulospäin. Emme näe sisällemme, jossa on salaisuuksista ja aarteista arvokkain. Mutta ehkä joskus voimme edes tuntea sen, etsimmehän jokainen tiedostamattamme eheyttämme. Tuu tuu tupakkirulla, mistäs tiesit tänne tulla...? Ei ole kukaan vastannut, joten miksi surra minne mennä, mutta kunhan ei jää jalkoihin, kesken matkan, minkä tien valikoikaan. :)


      • tress
        tilletalle kirjoitti:

        minua huolestuttaakin. Ja se välinpitämättömyys johon törmää joka asiassa. Olen aina sanonut karaoke on hologrammi meidän kansallisesta kulttuurista kaikilla mausteillakin. Minulla ei ole syytä olla yksin huolissani. Minun elämän viivani olen opetellut ulkoa ja tapahtumat muistuttavat jos jotain unohtuu. Menneisyydelle voi antaa anteeksi, mutta ei jos se on kokoajan tätä hetkeä ja tulevaisuuttakin... Täytyy vain miettiä tai lakata miettimästä.

        Miksi minä joka en osaa enkä kykene hallitsemaan omaa elämääni, vaikka tiedostan sen tutun virran, voisin muka yrittää muuttaa jotain. En yksin voikaan. Enkä ole tähän asti perheeni lisäksi montaakaan tarpeeksi rohkeaa tavannut seurakseni. Sanotaan maailman parantaminen alkaa oman tonttinsa siivoamisesta. Miten se tapahtuu?

        Yksin ei mitenkään. Ajatuksissani voin sitä toivoa, jopa rukoillakin, mutta voimien loppuessa on mahdotonta löytää enää itseään, voi vain seurata sitä tietä mille on astunut. Vaikka toteaisi kävelevänsä viisikaistaisen tien keskiössä päässään vain määränpää. Jonne jokainen menemme - vaikka ilman minkäänlaista hajuakaan mikä se on. Vaikka kuinka käännän nahkani nurin ja yritän tutkia itseäni, en näe muuta kuin itseni, jota en tunne, mutta joka vahvuudellaan säikäyttää itseni - joka päivä.

        On sama kuinka päin pyörin täällä oudossa avaruudessa, silti en koskaan saa tietää olenko pää alaspäin, ylöspäin tai kuljenko funktionaalisesti vaakatasossa taakse tai eteenpäin. Mitä sen merkitystä? Merkitys on vain sillä että näkee joskus pilkahduksen valosta, kuulee hennon oppaansa äänen ja kykenee sanomaan itselleen. Näin minun on mentävä, miellytti se muita tai ei. Miellyttää se mieltäni tai ei. Joka päivä nousee päivä, joka ilta pimeys tulee, eikä nekään ole minun hallinnassa. Elämässä on muutamia totuuksia ja yksi on luomisen taikuus, sen avulla ihminen ei ole sokea, vaan näkevä ja väkevä. Siksi minusta karaoke on yksi kauneimmista asioista - mutta vain vilpittömästi luovuuden ehdoilla ja ohjastamana toteutettuna. Meissä jokaisessa asuu oma luojamme, oma innoittajamme, unelmamme joiden toteuttamiseen tarvitaan vilpitön intohimo. Siinä ainekset ja minun ei ainakaan enää tarvitse miettiä missä on taivas, missä maa, missä menneisyys, tai tulevaisuus. Vain tämä hetki tässä on tärkeä. Kaikki tärkeät hetket ihmisen elämässä muodostaa ketjun, joka alkaa ja loppuu aina uudestaan ja uudestaan. Siinä on elämämme helminauha, helmi kerrallaan saamme elämäämme aina uuden mahdollisuuden. Niin pieni on maailma kuin suurikin.

        Ihmisen näkökyky on valtavan pitkä, mutta emme monestikaan osaa katsoa kuin rajoitetusti ulospäin. Emme näe sisällemme, jossa on salaisuuksista ja aarteista arvokkain. Mutta ehkä joskus voimme edes tuntea sen, etsimmehän jokainen tiedostamattamme eheyttämme. Tuu tuu tupakkirulla, mistäs tiesit tänne tulla...? Ei ole kukaan vastannut, joten miksi surra minne mennä, mutta kunhan ei jää jalkoihin, kesken matkan, minkä tien valikoikaan. :)

        Karaoke on taustanauhalta tulevaa musiikkia jonka päälle lauletaan.

        Ei mitään muuta.

        Usko nyt jo.


      • on ihan oikiassa
        tress kirjoitti:

        Karaoke on taustanauhalta tulevaa musiikkia jonka päälle lauletaan.

        Ei mitään muuta.

        Usko nyt jo.

        kiusaamisen suhteen.
        Eilen vein asiakkaan iltakahffeelle baariin ja siel li karaooke.
        Hetken mä kuuntelin ja totesin et siellä kusataan;
        a) säveltjiä
        b) sanoittajia
        c) niitä ihmisiä jotka pitävät hyvästä musasta.
        Eipä sitten muuta kun noit musiikin pilkkaamishetkiä ja asiattomia huomautuksia lähimmäisestä.


      • tilletalle
        on ihan oikiassa kirjoitti:

        kiusaamisen suhteen.
        Eilen vein asiakkaan iltakahffeelle baariin ja siel li karaooke.
        Hetken mä kuuntelin ja totesin et siellä kusataan;
        a) säveltjiä
        b) sanoittajia
        c) niitä ihmisiä jotka pitävät hyvästä musasta.
        Eipä sitten muuta kun noit musiikin pilkkaamishetkiä ja asiattomia huomautuksia lähimmäisestä.

        Jotenkin pidin kirjoituksestasi. En allekirjoita, sillä kyllä laillisesti vedetty karaokeilta, saavat säveltäjä, sanottaja korvauksen. Eli jos laillisilla levyillä tai laillisin laittein muuten vedetään.

        Musiikista pitäminen voi olla laajaa, suurisydämistä tai vain "musan" diggaamista. Musaa ei ehkä kuule karaokeilloissa, musiikillista tulkintaa kyllä.

        Loppulauseesi oli todella oikean kiusaamisen perusidea karaokessa. musiikin tilalle tulee vain ihmisten pilkkaaminen ja asiattomia huomautuksia lähimmäisistä. Sanoisin: " jatkoon"!

        Muuten kerrotko mikä baari on sellainen, voi olla että ei olla päästy käymään eikä katsomaan. Voisimme piipahtaa tässä lähiaikoina. Baarit ovat aika harvinaisia paikkoja, niissä harvoin vedetään karaokea, ihan siksi vain...!

        Muuten voisin aloittaa ketjun karaokekiusaamiskokemuksista. Itse en kirjoita, koska olen lähes 99% kokenut kaikki sen variaatiot. Joskus taannoin täällä tälläinen ketju olikin. Jotkut taisivat ottaa siitä nokkiinsa. Mutta olisi aiheellista luetuttaa asiantuntijoilla, ja ilmiöistä kiinnostuneilla.


      • tress
        tilletalle kirjoitti:

        Jotenkin pidin kirjoituksestasi. En allekirjoita, sillä kyllä laillisesti vedetty karaokeilta, saavat säveltäjä, sanottaja korvauksen. Eli jos laillisilla levyillä tai laillisin laittein muuten vedetään.

        Musiikista pitäminen voi olla laajaa, suurisydämistä tai vain "musan" diggaamista. Musaa ei ehkä kuule karaokeilloissa, musiikillista tulkintaa kyllä.

        Loppulauseesi oli todella oikean kiusaamisen perusidea karaokessa. musiikin tilalle tulee vain ihmisten pilkkaaminen ja asiattomia huomautuksia lähimmäisistä. Sanoisin: " jatkoon"!

        Muuten kerrotko mikä baari on sellainen, voi olla että ei olla päästy käymään eikä katsomaan. Voisimme piipahtaa tässä lähiaikoina. Baarit ovat aika harvinaisia paikkoja, niissä harvoin vedetään karaokea, ihan siksi vain...!

        Muuten voisin aloittaa ketjun karaokekiusaamiskokemuksista. Itse en kirjoita, koska olen lähes 99% kokenut kaikki sen variaatiot. Joskus taannoin täällä tälläinen ketju olikin. Jotkut taisivat ottaa siitä nokkiinsa. Mutta olisi aiheellista luetuttaa asiantuntijoilla, ja ilmiöistä kiinnostuneilla.

        Kiusaamiselle on oma fooruminsa täälläkin.

        Toistan, karaoke on taustamusiikkia, jonka päälle lauletaan. Ei muuta.


      • mie en anna periks
        tress kirjoitti:

        Kiusaamiselle on oma fooruminsa täälläkin.

        Toistan, karaoke on taustamusiikkia, jonka päälle lauletaan. Ei muuta.

        mie oun sitä mielpuolta, että annettaan vuan sen nauhan soija iliman jotta ölistään piälle, näinikkään on mukavamp`´

        sitä kun immeinen onpi yksinäsnsä ja seuroo ehtii tahikka toisaaltaan ehtii luppoo juuva ölyttä, että kukkaan kiinnittääpi siihen erityisempöö huomioo, ehtii se ihmispolo kaikeknlaista huppii
        siitähän tämähhii laj onpi esumerkkinä ja silleen
        ja halavattu kun otettaan tosissaan ja ruvettaan toissii sorsimmaan ja kilipailemmaan
        tulloo riitoja ja heh heh heh, ne jotka ei välttämäti piä karaokesta nauraavat partaasa
        jotta pittää olla pöhellöö porukkoo heh heh heh


    • salli s

      jep

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe