Jeesus vs Mahomet
49
708
Vastaukset
- Ropheetta
Muhammed oli omien uskovaistensa kirjojen mukaan yksi pedofiili rosvopäällikkö muitten kaltastensa joukossa. Murhasi omakätisesti lähteistä riippuen joko 600 tai 900 sodassa antautunutta toisheimoista.
Tällaista yhtesikunnan paskasäkkiä sitten toiset muka profeettana pitävät!- fiis
Hei, tollasia kun kirjoitat niin luuletko että muslimit suhtautuu jotenkin myötämielisesti. Todella turhaa vihan lietsontaa.
- albmuslim
Vaikka kuinka inhoaisi jotakin uskontoa, en usko että tuolla kirjoituksella jotenkin parannat asian.
Jos YHDEN AINOAN asian haluat tietää profeetta Muhammedista (Jumalan armo ja rauha olkoon hänen kanssaan), se olisi se, että hän ei koko eliniän aikana ole koskaan ketään tappanut.
Rauha - Islamtietoinen
albmuslim kirjoitti:
Vaikka kuinka inhoaisi jotakin uskontoa, en usko että tuolla kirjoituksella jotenkin parannat asian.
Jos YHDEN AINOAN asian haluat tietää profeetta Muhammedista (Jumalan armo ja rauha olkoon hänen kanssaan), se olisi se, että hän ei koko eliniän aikana ole koskaan ketään tappanut.
Rauha"Jos YHDEN AINOAN asian haluat tietää profeetta Muhammedista (Jumalan armo ja rauha olkoon hänen kanssaan), se olisi se, että hän ei koko eliniän aikana ole koskaan ketään tappanut."
Tuo oli huvittava väite.
Muhammadin elämäkerran mukaan hän osallistui itse 27 taisteluun, minkä lisäksi hän määräsi pantavaksi täytäntöön 38 ryöstöretkeä (Ibn Ishaq: 659–660). Pelkästään Banu Quraiza -heimon joukkomurhan yhteydessä Muhammad mestasi 600–900 vangitsemaansa quraizalaismiestä (Ibn Hisham: 320–321):
>>>> Kun quraizalaiset olivat antautuneet, Allahin lähettiläs vangitsi heidät Medinassa Bint al-Harithin taloon. Sitten hän lähti Medinan torille — tämä on yhä samalla paikalla — kaivatti sinne kaivantoja ja lähetti hakemaan quraizalaisia. Hän hakkautti heidän kaulansa poikki noiden kaivantojen partaalla. Quraizalaiset tuotiin teloitettavaksi pieninä ryhminä. Heidän joukossaan oli myös Allahin vihollinen Huyai ibn Akhtab sekä Ka’b ibn Asad, kansansa johtaja. Kaikkiaan quraizalaisia oli kuusi- tai seitsemänsataa; jotkut jopa sanovat heitä olleen kahdeksan- tai yhdeksänsataa. (Ibn Hisham: 320–321) >>>>
Muhammad ei ainoastaan murhannut ihmisiä ja ryöstänyt heidän omaisuuttaan, vaan myös osoitti ennakkotapauksellaan, että jopa kiduttaminen on laillinen keino sotasaaliin ryöväämiseksi:'
>>>> Allahin lähettilään luo tuotiin myös Kinana ibn ar-Rabi’, jonka hallussa Nadir-heimon aarteet olivat. Allahin lähettiläs kysyi häneltä aarteista, mutta hän kielsi tietävänsä, missä ne olivat. Eräs toinen juutalainen saapui Allahin lähettilään luo ja sanoi: ”Minä näin Kinanan kiertelevän tämän raunion ympärillä joka aamu.” Allahin lähettiläs kysyi Kinanalta: ”Mitä arvelet? Jos löydämme aarteen sinulta, surmaanko minä sinut?” ”Kyllä”, vastasi Kinana. Allahin lähettiläs käski kaivaa raunioita, ja osa aarteesta löytyikin sieltä. Hän kysyi Kinanalta, missä loput olivat, mutta Kinana kieltäytyi näyttämästä niiden paikkaa hänelle. Allahin lähettiläs käski az-Zubair ibn al-Awwamia: ”Rankaise häntä, kunnes saat hänestä kaiken irti!” Az-Zubair iski hänen rinnastaan tulta tulikivillä, kunnes hän oli kuolla. Lopulta Allahin lähettiläs antoi Kinanan Muhammad ibn Maslamalle, joka surmasi hänet kostoksi veljestään Mahmudista. (Ibn Hisham: 362) >>>>
>>>> Kun Allahin lähettiläs katkaisi häneltä kameleita varastaneiden kädet ja jalat ja antoi vetää silmät heidän päästään tulella (hehkuvilla nauloilla), Allah nuhteli häntä siitä ja Allah, Ylistetty, paljasti: ”Rangaistuksena niille, jotka taistelevat Allahia ja Hänen lähettilästään vastaan ja kiirehtivät tekemään pahaa, on teloitus tai ristiinnaulitseminen.” (Abu-Dawud 38:4357) >>>>
>>>> Allahin lähettiläs kivitti kuoliaaksi henkilön Banu Aslamista, juutalaisen ja hänen vaimonsa. (Muslim 17:4216) >>>> - PeaceWithYou
Islamtietoinen kirjoitti:
"Jos YHDEN AINOAN asian haluat tietää profeetta Muhammedista (Jumalan armo ja rauha olkoon hänen kanssaan), se olisi se, että hän ei koko eliniän aikana ole koskaan ketään tappanut."
Tuo oli huvittava väite.
Muhammadin elämäkerran mukaan hän osallistui itse 27 taisteluun, minkä lisäksi hän määräsi pantavaksi täytäntöön 38 ryöstöretkeä (Ibn Ishaq: 659–660). Pelkästään Banu Quraiza -heimon joukkomurhan yhteydessä Muhammad mestasi 600–900 vangitsemaansa quraizalaismiestä (Ibn Hisham: 320–321):
>>>> Kun quraizalaiset olivat antautuneet, Allahin lähettiläs vangitsi heidät Medinassa Bint al-Harithin taloon. Sitten hän lähti Medinan torille — tämä on yhä samalla paikalla — kaivatti sinne kaivantoja ja lähetti hakemaan quraizalaisia. Hän hakkautti heidän kaulansa poikki noiden kaivantojen partaalla. Quraizalaiset tuotiin teloitettavaksi pieninä ryhminä. Heidän joukossaan oli myös Allahin vihollinen Huyai ibn Akhtab sekä Ka’b ibn Asad, kansansa johtaja. Kaikkiaan quraizalaisia oli kuusi- tai seitsemänsataa; jotkut jopa sanovat heitä olleen kahdeksan- tai yhdeksänsataa. (Ibn Hisham: 320–321) >>>>
Muhammad ei ainoastaan murhannut ihmisiä ja ryöstänyt heidän omaisuuttaan, vaan myös osoitti ennakkotapauksellaan, että jopa kiduttaminen on laillinen keino sotasaaliin ryöväämiseksi:'
>>>> Allahin lähettilään luo tuotiin myös Kinana ibn ar-Rabi’, jonka hallussa Nadir-heimon aarteet olivat. Allahin lähettiläs kysyi häneltä aarteista, mutta hän kielsi tietävänsä, missä ne olivat. Eräs toinen juutalainen saapui Allahin lähettilään luo ja sanoi: ”Minä näin Kinanan kiertelevän tämän raunion ympärillä joka aamu.” Allahin lähettiläs kysyi Kinanalta: ”Mitä arvelet? Jos löydämme aarteen sinulta, surmaanko minä sinut?” ”Kyllä”, vastasi Kinana. Allahin lähettiläs käski kaivaa raunioita, ja osa aarteesta löytyikin sieltä. Hän kysyi Kinanalta, missä loput olivat, mutta Kinana kieltäytyi näyttämästä niiden paikkaa hänelle. Allahin lähettiläs käski az-Zubair ibn al-Awwamia: ”Rankaise häntä, kunnes saat hänestä kaiken irti!” Az-Zubair iski hänen rinnastaan tulta tulikivillä, kunnes hän oli kuolla. Lopulta Allahin lähettiläs antoi Kinanan Muhammad ibn Maslamalle, joka surmasi hänet kostoksi veljestään Mahmudista. (Ibn Hisham: 362) >>>>
>>>> Kun Allahin lähettiläs katkaisi häneltä kameleita varastaneiden kädet ja jalat ja antoi vetää silmät heidän päästään tulella (hehkuvilla nauloilla), Allah nuhteli häntä siitä ja Allah, Ylistetty, paljasti: ”Rangaistuksena niille, jotka taistelevat Allahia ja Hänen lähettilästään vastaan ja kiirehtivät tekemään pahaa, on teloitus tai ristiinnaulitseminen.” (Abu-Dawud 38:4357) >>>>
>>>> Allahin lähettiläs kivitti kuoliaaksi henkilön Banu Aslamista, juutalaisen ja hänen vaimonsa. (Muslim 17:4216) >>>>En tiedä, oletko lukenut mitä muslimeille ensin tehtiin, ennenkuin kaikki sodat alkoivat.
Ensinnäkin muslimeja sorrettiin sekä pahoinpideltiin ja kidutettiin, häädettiin omista taloista ja ryövättiin omaisuus. Muslimeilla ei ollut oikeutta vielä puolustautua koska Jumala ei ollut siihen antanut lupaa. Kun he vihdoin saivat siihen luvan, he satuttivat vain ja ainoastaan niitä, jotka olivat heitä(muslimeja) sortanut. He eivät saaneet tappaa edes MUURAHAISTA kun he menivät sotaan, eivätkä he saaneet tuhoa luontoa. Ainoat, keitä he saivat satuttaa, olivat heidän vihollisensa (ihmiset,jotka olivat sortaneet heitä). Naisia,lapsia eikä vanhuksia saanut satuttaa. Tietenkään!
Ja en tiedä, tiesitkö sinä, että profeetta (rauha ja siunaukset olkoon hänen kanssaan) sanoi sotavangeille, että ken opettaa 10 muslimia lukemaan, saa vapauden. Ja kun quraishilaiset ottivat muslimeja vangeiksi, heille ei paljoa ehtoja aseteltu.
Ongelmana on se, että islaminusko on niin tosi ja niin reilu, ettei joidenkin ihmisjärki kykene sitä käsittämään ja täten sepittävät perättömiä ja yrittävät löytää siitä virheitä. Jumala itse sanoo, että epäuskovaiset yrittävät peittää Jumalan valon, mutta Jumala tuo sen julki.
Btw, ei kannata netistä hankkia tietoa Islamista, sillä olen itsekin törmännyt Hadith sivustoille, jossa on vain väärennöksiä.
Olen lukenut Ibn Hishamin teoksen parikin kertaa. Olet ottanut esille vain, mitä siinä sanotaan muslimeista. Mitäpä jos kelaisit takaisin kirjan alkuun, jossa kerrotaan, kun muslimeja kidutetaan? Vai luitko sen ohimennen metsästäen juuri jotain pienen pientä pätkää, jossa kerrotaan, kun vihollista rangaistaan? Ja oletko ottanut ensinnäkin tietoa, kuinka luotettava Ibn Hishamin kirja on? sillä itse olen törmännyt hyvin kriittisiinkin mielipiteisiin.
Mutta jos olet jo alitajuisesti päättänyt, että kaikki hyvät asiat menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja yrität etsiä vain epäkohtia ilman sen syvempää perehtymistä, se on oma asiasi.
Islam on kuitenkin maailman suurin uskonto määrällisesti, eikä väkivalta sitä ole levittänyt. Profeetta (rauha hänelle) levitti Islamia hyvillä, islaminmukaisilla teoilla eikä miekalla. Sodat tulivat siksi, että muslimit olisivat tulleet tapetuiksi jos he eivät olisi puolustautuneet. Ja miksi? Koska he vain uskoivat.
Ja siltä näyttää tänäkin päivänä. Meitä yritetään yhä lannistaa vain siksi, koska uskomme.
Haluan kuitenkin, että keskustelu päättyy rauhanomaisesti. - Islamtietoinen
PeaceWithYou kirjoitti:
En tiedä, oletko lukenut mitä muslimeille ensin tehtiin, ennenkuin kaikki sodat alkoivat.
Ensinnäkin muslimeja sorrettiin sekä pahoinpideltiin ja kidutettiin, häädettiin omista taloista ja ryövättiin omaisuus. Muslimeilla ei ollut oikeutta vielä puolustautua koska Jumala ei ollut siihen antanut lupaa. Kun he vihdoin saivat siihen luvan, he satuttivat vain ja ainoastaan niitä, jotka olivat heitä(muslimeja) sortanut. He eivät saaneet tappaa edes MUURAHAISTA kun he menivät sotaan, eivätkä he saaneet tuhoa luontoa. Ainoat, keitä he saivat satuttaa, olivat heidän vihollisensa (ihmiset,jotka olivat sortaneet heitä). Naisia,lapsia eikä vanhuksia saanut satuttaa. Tietenkään!
Ja en tiedä, tiesitkö sinä, että profeetta (rauha ja siunaukset olkoon hänen kanssaan) sanoi sotavangeille, että ken opettaa 10 muslimia lukemaan, saa vapauden. Ja kun quraishilaiset ottivat muslimeja vangeiksi, heille ei paljoa ehtoja aseteltu.
Ongelmana on se, että islaminusko on niin tosi ja niin reilu, ettei joidenkin ihmisjärki kykene sitä käsittämään ja täten sepittävät perättömiä ja yrittävät löytää siitä virheitä. Jumala itse sanoo, että epäuskovaiset yrittävät peittää Jumalan valon, mutta Jumala tuo sen julki.
Btw, ei kannata netistä hankkia tietoa Islamista, sillä olen itsekin törmännyt Hadith sivustoille, jossa on vain väärennöksiä.
Olen lukenut Ibn Hishamin teoksen parikin kertaa. Olet ottanut esille vain, mitä siinä sanotaan muslimeista. Mitäpä jos kelaisit takaisin kirjan alkuun, jossa kerrotaan, kun muslimeja kidutetaan? Vai luitko sen ohimennen metsästäen juuri jotain pienen pientä pätkää, jossa kerrotaan, kun vihollista rangaistaan? Ja oletko ottanut ensinnäkin tietoa, kuinka luotettava Ibn Hishamin kirja on? sillä itse olen törmännyt hyvin kriittisiinkin mielipiteisiin.
Mutta jos olet jo alitajuisesti päättänyt, että kaikki hyvät asiat menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja yrität etsiä vain epäkohtia ilman sen syvempää perehtymistä, se on oma asiasi.
Islam on kuitenkin maailman suurin uskonto määrällisesti, eikä väkivalta sitä ole levittänyt. Profeetta (rauha hänelle) levitti Islamia hyvillä, islaminmukaisilla teoilla eikä miekalla. Sodat tulivat siksi, että muslimit olisivat tulleet tapetuiksi jos he eivät olisi puolustautuneet. Ja miksi? Koska he vain uskoivat.
Ja siltä näyttää tänäkin päivänä. Meitä yritetään yhä lannistaa vain siksi, koska uskomme.
Haluan kuitenkin, että keskustelu päättyy rauhanomaisesti.Monet muslimit eivät aidosti tiedä, millainen henkilö Muhammad oli, ja niinpä he raivostuvat silmittömästi, kun joku islamin omiin lähteisiin perehtynyt kertoo kiusallisia mutta totuudenmukaisia yksityiskohtia Muhammadin elämästä ja hänen sunnastaan.
Tilannetta hämärtää lisäksi islamin sisäinen valheellisuus: monille muslimeille ja islamin puolustelijoille Muhammadin elämä ja sen yksityiskohdat — islamin pyhä ydin, jota ei saa kyseenalaistaa ja josta muslimien oletetaan olevan ylpeitä ja jonka kunniaa he suojelevat kostoiskuillaan, mellakoimisellaan ja muulla riehumisellaan — on yksinkertaisesti liian järkyttävä ja vastenmielinen, jotta he voisivat hyväksyä sen. Harva mieleltään terve ihminen, edes muslimi, haluaisi todella olla sellainen, millaiseksi Muhammad, “täydellinen ihminen”, islamin omissa lähteissä kuvataan.
On ilmeistä, että Muhammad kärsi toistuvista temporaalilohkoepileptisistä kohtauksista, jotka tuottivat hänelle harha-aistimuksia jumalallisesta läsnäolosta, mikä sai hänet sitten suuruudenhulluuttaan kuvittelemaan olevansa jonkinlainen poikkeuksellinen yli-ihminen: profeetta. Islamin lähteiden perusteella syntyy vaikutelma, että Muhammad oli erittäin huonosta itsetunnosta kärsinyt narsistinen vainoharhainen sosiopaatti, joka omaa profeetallista erikoisasemaansa muille todistaakseen oli valmis kylmästi turvautumaan mihin hyvänsä menetelmiin, kuten valehteluun, manipulointiin, ryöstelyyn, kidutukseen, terroriin, raiskauksiin, vastustajiensa orjuuttamiseen, kunnia- ja joukkomurhiin. Tätä taustaa vasten ei siis ole ihme, että Muhammadin elämästä on laadittu paljon kaunisteltuja ja vääristeltyjä kuvauksia, joissa hänen käyttäytymistään on selitetty parhain päin, monia kiusallisia asioita on “unohdettu” mainita, ja hänestä on pyritty antamaan kuva eräänlaisena oikeudenmukaisena ja Jeesuksen kaltaisena ihanteellisena myötätuntoisena pyhimyksenä. Samaan aikaan kuitenkin lukemattomat marttyyriudesta haaveilevat mujahidinit, lapset ja nuorukaiset Palestiinassa, Pakistanissa, Iranissa ja kaikkialla maailmassa lukevat ja kuulevat tarinoita Koraanista, Muhammadin elämäkerrasta ja haditheista ja ihannoivat hänen kiistämätöntä taitavuuttaan ovelana ja armottomana sotapäällikkönä, joka osasi motivoida taistelijansa antamaan kaikkensa ja kuolemaan asiansa puolesta. Koska nämä jälkimmäiset nojautuvat islamin alkuperäisiin auktoriteetteihin, Koraanin ja sunnaan, he ovat aina vahvemmassa asemassa kuin asioista tietämättömät ja harhaanjohdetut maltillisemmat muslimit, joiden roolina lännessä on — hyödyllisten idioottien ominaisuudessa — toimia maaperää jihadille pehmentävänä etujoukkona. - Islamtietoinen
PeaceWithYou kirjoitti:
En tiedä, oletko lukenut mitä muslimeille ensin tehtiin, ennenkuin kaikki sodat alkoivat.
Haluan kuitenkin, että keskustelu päättyy rauhanomaisesti."Profeetta (rauha hänelle) levitti Islamia hyvillä, islaminmukaisilla teoilla eikä miekalla."
Tuo oli jo huvittava väite. Jatkuu pian... - Islamtietoinen
"Profeetta (rauha hänelle) levitti Islamia hyvillä, islaminmukaisilla teoilla eikä miekalla."
Tuo oli jo huvittava väite. Jatkuu pian...Badrin taistelu oli ensimmäinen merkittävä profeetan käymä taistelu. Asettauduttuaan hijran* jälkeen Medinaan Muhammad aloitti ryöstöretkien sarjan, joka kohdistui Syyriaan matkalla olleiden Mekan Quraish-heimon karavaaneihin.
>>>> Sahih al-Bukhari 5:59:287; Kab bin Malik on kertonut: Lähettiläs oli lähtenyt Quraish-heimon karavaaneja vastaan, mutta Allah pakotti heidät (ts. muslimit) kohtaamaan vihollisensa odottamattomasti (ilman ennakkoaietta). >>>>
>>>> Sahih al-Bukhari 5:59:289; Ibn Abbas on kertonut: Badrin taistelun päivänä profeetta sanoi: “Oi, Allah! Pyydän sinua täyttämään sitoumuksesi ja sopimuksesi. Oi, Allah! Jos tahtosi on, että kenenkään ei tulisi palvoa Sinua (niin anna voitto pakanoille).” Sitten Abu Bakr tarttui häntä kädestä ja sanoi: “Tämä riittää sinulle.” Profeetta tuli ulos sanoen: “Heidän joukkonsa pannaan pakenemaan, ja he näyttävät selkänsä.” >>>>
Palattuaan taistelun jälkeen Medinaan Muhammad kehotti Qainuqa’‑heimon juutalaisasukkaita joko kääntymään islamiin tai kohtaaman saman kohtalon kuin quraishilaiset (Koraani 3:12–13). Qainuqa’laiset suostuivat lähtemään Medinasta, jos he saisivat pitää omaisuutensa, mihin Muhammad myöntyi. Bani Qainuqa’ -heimon karkotuksen jälkeen Muhammad suuntasi hyökkäyksensä sellaisia Medinassa asuneita yksilöitä kohtaan, jotka hänen mielestään olivat toimineet petollisesti. Erityisesti profeetta näyttää inhonneen monia runoilijoita, jotka pitivät pilkkanaan hänen uutta uskontoaan ja väitettyä profeetallisuuttaan — teema, joka silmiinpistävästi toistuu nykyäänkin muslimien väkivaltaisina reaktioina kaikkea sellaista kohtaan, mikä koetaan islamin pilkkaamiseksi. Ryhtyessään toimenpiteisiin vastustajiaan kohtaan tämä “esimerkillinen ihminen” asetti ennakkotapauksen siitä, kuinka muslimien tulisi kaikkina aikoina kohdella uskontonsa arvostelijoita.
>>>> Profeetta Muhammadin elämäkerta, s. 250: Lopulta hän {Ka’b ibn al-Ashraf} palasi Medinaan ja ahdisti siellä musliminaisia rakkausrunoillaan. Allahin lähettiläs kysyi: “Kuka hoitaa minun puolestani Ibn al-Ashrafin?” Muhammad inb Maslama vastasi: “Minä teen sen, Allahin lähettiläs, minä tapan hänet.” “Tee niin, jos vain pystyt”, sanoi Allahin lähettiläs. [Noin kolmen päivän kuluttua:] “Allahin lähettiläs, minä lupasin sinulle sellaista, josta en tiedä, pystynkö siihen!” Allahin lähettiläs vastasi: “Ainakin sinun on yritettävä!” Muhammad bin Maslama sanoi vielä: “Allahin lähettiläs, meidän on ainakin valehdeltava!” “Sanokaa mitä tahdotte”, vastasi Allahin lähettiläs, “te saatte siihen luvan!” >>>>
>>>> Sahih al-Bukhari 4:52:270; Jabir bin ‘Abdullah on kertonut: Profeetta sanoi: “Kuka on valmis tappamaan Ka’b bin al-Ashrafin, joka on todella loukannut Allahia ja Hänen lähettilästään?” Muhammad bin Maslama sanoi: “Oi, Allahin lähettiläs! Haluatko minun tappavan hänet?” Hän vastasi myöntävästi. Niinpä Muhammad bin Maslama lähti tappamaan häntä (Ka’bia) ja sanoi: “Tämä henkilö (ts. profeetta) rasittaa meitä ja pyytää meiltä almuveroa.” Ka’b vastasi: “Allahin kautta, saatte siitä miehestä vielä tarpeeksenne.” Muhammad [bin Maslama] sanoi hänelle: “Olemme seuranneet häntä, joten meidän ei tee mieli lähteä hänen luotaan, ennen kuin näemme, kuinka hänen käy.” Muhammad bin Maslama jutteli hänen kanssaan tällä tavoin, kunnes sai tilaisuuden tappaa hänet. >>>> - Islamtietoinen
Badrin taistelu oli ensimmäinen merkittävä profeetan käymä taistelu. Asettauduttuaan hijran* jälkeen Medinaan Muhammad aloitti ryöstöretkien sarjan, joka kohdistui Syyriaan matkalla olleiden Mekan Quraish-heimon karavaaneihin.
>>>> Sahih al-Bukhari 5:59:287; Kab bin Malik on kertonut: Lähettiläs oli lähtenyt Quraish-heimon karavaaneja vastaan, mutta Allah pakotti heidät (ts. muslimit) kohtaamaan vihollisensa odottamattomasti (ilman ennakkoaietta). >>>>
>>>> Sahih al-Bukhari 5:59:289; Ibn Abbas on kertonut: Badrin taistelun päivänä profeetta sanoi: “Oi, Allah! Pyydän sinua täyttämään sitoumuksesi ja sopimuksesi. Oi, Allah! Jos tahtosi on, että kenenkään ei tulisi palvoa Sinua (niin anna voitto pakanoille).” Sitten Abu Bakr tarttui häntä kädestä ja sanoi: “Tämä riittää sinulle.” Profeetta tuli ulos sanoen: “Heidän joukkonsa pannaan pakenemaan, ja he näyttävät selkänsä.” >>>>
Palattuaan taistelun jälkeen Medinaan Muhammad kehotti Qainuqa’‑heimon juutalaisasukkaita joko kääntymään islamiin tai kohtaaman saman kohtalon kuin quraishilaiset (Koraani 3:12–13). Qainuqa’laiset suostuivat lähtemään Medinasta, jos he saisivat pitää omaisuutensa, mihin Muhammad myöntyi. Bani Qainuqa’ -heimon karkotuksen jälkeen Muhammad suuntasi hyökkäyksensä sellaisia Medinassa asuneita yksilöitä kohtaan, jotka hänen mielestään olivat toimineet petollisesti. Erityisesti profeetta näyttää inhonneen monia runoilijoita, jotka pitivät pilkkanaan hänen uutta uskontoaan ja väitettyä profeetallisuuttaan — teema, joka silmiinpistävästi toistuu nykyäänkin muslimien väkivaltaisina reaktioina kaikkea sellaista kohtaan, mikä koetaan islamin pilkkaamiseksi. Ryhtyessään toimenpiteisiin vastustajiaan kohtaan tämä “esimerkillinen ihminen” asetti ennakkotapauksen siitä, kuinka muslimien tulisi kaikkina aikoina kohdella uskontonsa arvostelijoita.
>>>> Profeetta Muhammadin elämäkerta, s. 250: Lopulta hän {Ka’b ibn al-Ashraf} palasi Medinaan ja ahdisti siellä musliminaisia rakkausrunoillaan. Allahin lähettiläs kysyi: “Kuka hoitaa minun puolestani Ibn al-Ashrafin?” Muhammad inb Maslama vastasi: “Minä teen sen, Allahin lähettiläs, minä tapan hänet.” “Tee niin, jos vain pystyt”, sanoi Allahin lähettiläs. [Noin kolmen päivän kuluttua:] “Allahin lähettiläs, minä lupasin sinulle sellaista, josta en tiedä, pystynkö siihen!” Allahin lähettiläs vastasi: “Ainakin sinun on yritettävä!” Muhammad bin Maslama sanoi vielä: “Allahin lähettiläs, meidän on ainakin valehdeltava!” “Sanokaa mitä tahdotte”, vastasi Allahin lähettiläs, “te saatte siihen luvan!” >>>>
>>>> Sahih al-Bukhari 4:52:270; Jabir bin ‘Abdullah on kertonut: Profeetta sanoi: “Kuka on valmis tappamaan Ka’b bin al-Ashrafin, joka on todella loukannut Allahia ja Hänen lähettilästään?” Muhammad bin Maslama sanoi: “Oi, Allahin lähettiläs! Haluatko minun tappavan hänet?” Hän vastasi myöntävästi. Niinpä Muhammad bin Maslama lähti tappamaan häntä (Ka’bia) ja sanoi: “Tämä henkilö (ts. profeetta) rasittaa meitä ja pyytää meiltä almuveroa.” Ka’b vastasi: “Allahin kautta, saatte siitä miehestä vielä tarpeeksenne.” Muhammad [bin Maslama] sanoi hänelle: “Olemme seuranneet häntä, joten meidän ei tee mieli lähteä hänen luotaan, ennen kuin näemme, kuinka hänen käy.” Muhammad bin Maslama jutteli hänen kanssaan tällä tavoin, kunnes sai tilaisuuden tappaa hänet. >>>>Mekan quraishilaiset ryhmittyivät uudelleen hyökätäkseen muslimeja vastaan Medinassa. Muhammad sai vihiä hyökkäysaikeesta ja leiriytyi joukkoineen Medinasta pohjoiseen sijainneelle Uhudin kumpareelle, jossa taistelu sitten käytiin.
>>>> Sahih al-Bukhari 5:59:377; Jabir bin Abdullah on kertonut: Uhudin taistelun päivänä eräs mies tuli profeetan luo ja sanoi: “Voitko kertoa minulle, minne päädyn, jos kuolen marttyyrina?” Profeetta vastasi: “Paratiisiin.” Mies heitti kantamansa taatelit käsistään ja taisteli kunnes kärsi marttyyrikuoleman. >>>>
>>>> Sahih al-Bukhari 5:59:375; Al-Bara on kertonut: Kun kohtasimme vihollisen, he pötkivät pakoon, kunnes näin heidän naistensa juoksevan kohti vuorta nostaen riepujaan jaloistaan ja paljastaen nilkkarenkaansa. Muslimit alkoivat sanoa: “Sotasaalis, sotasaalis!” Abhdullah bin Jubair sanoi: “Olen antanut tiukan lupauksen profeetalle olla lähtemättä tästä paikasta.” Mutta hänen toverinsa kieltäytyivät jäämästä. Niinpä kun kieltäytyivät (jäämästä sinne), Allah sekoitti heidät niin, että he eivät tienneet, minne mennä, ja he kärsivät 70 hengen miestappion. >>>>
Vaikka Muhammad menetti voiton Uhudissa, se ei nujertanut häntä millään tavoin. Hän jatkoi ryöstöretkiään, mikä ei tehnyt muslimina olemisesta ainoastaan hyveellistä Allahin silmissä vaan myös taloudellisesti kannattavaa. Islamilaisessa maailmankatsomuksessa rikkauden, vallan ja pyhyyden välillä ei ole mitään yhteensovittamatonta. Itse asiassa, jos on ainoan oikean uskonnon jäsen, on vain loogista, että pitäisi pystyä nauttimaan myös Allahin materiaalisesta vauraudesta — vaikka se sitten edellyttäisi sen rosvoamista vääräuskoisilta.
Vastaavalla tavalla kuin Muhammad oli Badrin taistelun jälkeen neutralisoinut juutalaisen Bani Qainuqa’ ‑heimon, hän kääntyi Uhudin taistelun jälkeen nyt Bani Nadir ‑heimoa vastaan. Muhammadin elämäkerran mukaan Allah varoitti Muhammadia vastaan suunnatusta salamurhahankkeesta, ja profeetta määräsi muslimit valmistautumaan sotaan Bani Nadiria vastaan. Bani Nadir ‑heimolaiset suostuivat karkotukseen sillä ehdolla, että Muhammad salli heidän säilyttää liikkuvan omaisuutensa. Muhammad myöntyi näihin ehtoihin sillä varauksella, että nämä jättävät haarniskansa taakseen. - Islamtietoinen
Mekan quraishilaiset ryhmittyivät uudelleen hyökätäkseen muslimeja vastaan Medinassa. Muhammad sai vihiä hyökkäysaikeesta ja leiriytyi joukkoineen Medinasta pohjoiseen sijainneelle Uhudin kumpareelle, jossa taistelu sitten käytiin.
>>>> Sahih al-Bukhari 5:59:377; Jabir bin Abdullah on kertonut: Uhudin taistelun päivänä eräs mies tuli profeetan luo ja sanoi: “Voitko kertoa minulle, minne päädyn, jos kuolen marttyyrina?” Profeetta vastasi: “Paratiisiin.” Mies heitti kantamansa taatelit käsistään ja taisteli kunnes kärsi marttyyrikuoleman. >>>>
>>>> Sahih al-Bukhari 5:59:375; Al-Bara on kertonut: Kun kohtasimme vihollisen, he pötkivät pakoon, kunnes näin heidän naistensa juoksevan kohti vuorta nostaen riepujaan jaloistaan ja paljastaen nilkkarenkaansa. Muslimit alkoivat sanoa: “Sotasaalis, sotasaalis!” Abhdullah bin Jubair sanoi: “Olen antanut tiukan lupauksen profeetalle olla lähtemättä tästä paikasta.” Mutta hänen toverinsa kieltäytyivät jäämästä. Niinpä kun kieltäytyivät (jäämästä sinne), Allah sekoitti heidät niin, että he eivät tienneet, minne mennä, ja he kärsivät 70 hengen miestappion. >>>>
Vaikka Muhammad menetti voiton Uhudissa, se ei nujertanut häntä millään tavoin. Hän jatkoi ryöstöretkiään, mikä ei tehnyt muslimina olemisesta ainoastaan hyveellistä Allahin silmissä vaan myös taloudellisesti kannattavaa. Islamilaisessa maailmankatsomuksessa rikkauden, vallan ja pyhyyden välillä ei ole mitään yhteensovittamatonta. Itse asiassa, jos on ainoan oikean uskonnon jäsen, on vain loogista, että pitäisi pystyä nauttimaan myös Allahin materiaalisesta vauraudesta — vaikka se sitten edellyttäisi sen rosvoamista vääräuskoisilta.
Vastaavalla tavalla kuin Muhammad oli Badrin taistelun jälkeen neutralisoinut juutalaisen Bani Qainuqa’ ‑heimon, hän kääntyi Uhudin taistelun jälkeen nyt Bani Nadir ‑heimoa vastaan. Muhammadin elämäkerran mukaan Allah varoitti Muhammadia vastaan suunnatusta salamurhahankkeesta, ja profeetta määräsi muslimit valmistautumaan sotaan Bani Nadiria vastaan. Bani Nadir ‑heimolaiset suostuivat karkotukseen sillä ehdolla, että Muhammad salli heidän säilyttää liikkuvan omaisuutensa. Muhammad myöntyi näihin ehtoihin sillä varauksella, että nämä jättävät haarniskansa taakseen.Vuona 627 Muhammadin uusi yhdyskunta kohtasi siihen asti suurimman haasteensa. Tuona vuonna Mekan quraishilaiset aloittivat erittäin määrätietoisen hyökkäyksen muslimeja vastaan itse Medinassa. Muhammad päätteli, ettei ole järkevää kohdata quraishilaisia suoraan avotaistelussa, kuten Uhudissa, vaan hakeutua sitä vastoin turvaan Medinaan, jota suojasivat laavavirtaukset kolmesta suunnasta. Mekkalaisten oli näin ollen hyökättävä luoteesta käsin, virtausten välisestä laaksosta, ja juuri sinne Muhammad määräsi kaivettavaksi vallihaudan kaupungin suojelemiseksi.
>>>> Sahih al-Bukhari 4:52:208; Anas on kertonut: Vallihaudan (taistelun) päivänä ansarit {vastikään islamiin kääntyneet} puhuivat: “Olemme niitä, jotka olemme vannoneet uskollisuutta Muhammadille jihadia varten (ikuisesti) niin kauan kuin elämme.” Profeetta vastasi heille: “Oi, Allah! Ei ole muuta elämää kuin elämä tuonpuoleisessa. Joten kunnioita ansareita ja siirtolaisia {Mekasta} anteliaisuudellasi.” >>>>
>>>> Ja Mujashi on kertonut: Veljeni ja minä menimme profeetan luo ja pyysimme häntä ottamaan vastaan uskollisuudenvalan hijraa varten. Hän sanoi: “Hijra ihmisineen on jo mennyt tapahtuma.” Kysyin: “Mitä tarkoitusta varten sitten otat meiltä vastaan uskollisuudenvalan?” Hän sanoi: “Otan sen vastaan islamia ja jihadia varten.” >>>>
Vallihauta teki mekkalaisten aikeet tyhjiksi, ja he kykenivät lähettämään ainoastaan pieniä iskujoukkoja sen läpi. Muutaman päivän kuluttua he palasivat takaisin Mekkaan. Voittonsa jälkeen Muhammad kääntyi kolmatta juutalaisheimoa, Bani Quraizaa, vastaan Medinassa. Siinä missä Bani Qainuqa’ ja Bani Nadir olivat saaneet kärsiä karkotuksesta, Bani Quraizan kohtalo oli huomattavasti kehnompi:
>>>> Profeetta Muhammadin elämäkerta, s. 320–321: Kun quraizalaiset olivat antautuneet, Allahin lähettiläs vangitsi heidät Medinassa Bint al-Harithin taloon. Sitten hän lähti Medinan torille — tämä on yhä samalla paikalla — kaivatti sinne kaivantoja ja lähetti hakemaan quraizalaisia. Hän hakkautti heidän kaulansa poikki noiden kaivantojen partaalla. Quraizalaiset tuotiin teloitettavaksi pieninä ryhminä. Heidän joukossaan oli myös Allahin vihollinen Huyai ibn Akhtab sekä Ka’b ibn Asad, kansansa johtaja. Kaikkiaan quraizalaisia oli kuusi- tai seitsemänsataa; jotkut jopa sanovat heitä olleen kahdeksan- tai yhdeksänsataa. Kun juutalaisia vietiin ryhmä kerrallaan Allahin lähettilään luo, Ka’b ibn Asadille sanottin: “Ka’b, mitä luulet meille nyt tehtävän?” Ka’b vastasi: “Ettekö te koskaan ymmärrä? Ettekö te näe, ettei kutsuja lopeta työtään eivätkä kutsutut enää tule takaisin? Kautta Jumalan, tämä tarkoittaa kuolemaa!” Näin jatkui, kunnes heidät kaikki oli teloitettu. >>>>
Tässä näemme selkeän ennakkotapauksen, joka selittää islamilaisten terroristien omalaatuisen mieltymyksen katkaista uhriensa kaula: se on vain yksi monista heidän profeettansa asettamista ennakkotapauksista.
Seuraavassa on vielä yksi kuvaus eräästä muslimien ryöstöretkestä, tällä kertaa Khaibar-nimiseen paikkaan, jossa Khaibarin naiset jaettiin muslimien kesken, kuten normaalina tapana oli. Ryöstöretken kohteena oli Bani Nadir ‑heimo, jonka Muhammad oli aiemmin karkottanut Medinasta.
>>>> Profeetta Muhammadin elämäkerta, s. 362: Allahin lähettilään luo tuotiin myös Kinana ibn ar-Rabi’, jonka hallussa Nadir-heimon aarteet olivat. Allahin lähettiläs kysyi häneltä aarteista, mutta hän kielsi tietävänsä, missä ne olivat. Eräs toinen juutalainen saapui Allahin lähettilään luo ja sanoi: “Minä näin Kinanan kiertelevän tämän raunion ympärillä joka aamu.” Allahin lähettiläs kysyi Kinanalta: “Mitä arvelet? Jos löydämme aarteen sinulta, surmaanko minä sinut?” “Kyllä”, vastasi Kinana. Allahin lähettiläs käski kaivaa raunioita, ja osa aarteesta löytyikin sieltä. Hän kysyi Kinanalta, missä loput olivat, mutta Kinana kieltäytyi näyttämästä niiden paikkaa hänelle. Allahin lähettiläs käski az-Zubair ibn al-Awwamia: “Rankaise häntä, kunnes saat hänestä kaiken irti!” Az-Zubair iski hänen rinnastaan tulta tulikivillä, kunnes hän oli kuolla. Lopulta Allahin lähettiläs antoi Kinanan Muhammad ibn Maslamalle, joka surmasi hänet kostoksi veljestään Mahmudista. >>>> - Islamtietoinen
Vuona 627 Muhammadin uusi yhdyskunta kohtasi siihen asti suurimman haasteensa. Tuona vuonna Mekan quraishilaiset aloittivat erittäin määrätietoisen hyökkäyksen muslimeja vastaan itse Medinassa. Muhammad päätteli, ettei ole järkevää kohdata quraishilaisia suoraan avotaistelussa, kuten Uhudissa, vaan hakeutua sitä vastoin turvaan Medinaan, jota suojasivat laavavirtaukset kolmesta suunnasta. Mekkalaisten oli näin ollen hyökättävä luoteesta käsin, virtausten välisestä laaksosta, ja juuri sinne Muhammad määräsi kaivettavaksi vallihaudan kaupungin suojelemiseksi.
>>>> Sahih al-Bukhari 4:52:208; Anas on kertonut: Vallihaudan (taistelun) päivänä ansarit {vastikään islamiin kääntyneet} puhuivat: “Olemme niitä, jotka olemme vannoneet uskollisuutta Muhammadille jihadia varten (ikuisesti) niin kauan kuin elämme.” Profeetta vastasi heille: “Oi, Allah! Ei ole muuta elämää kuin elämä tuonpuoleisessa. Joten kunnioita ansareita ja siirtolaisia {Mekasta} anteliaisuudellasi.” >>>>
>>>> Ja Mujashi on kertonut: Veljeni ja minä menimme profeetan luo ja pyysimme häntä ottamaan vastaan uskollisuudenvalan hijraa varten. Hän sanoi: “Hijra ihmisineen on jo mennyt tapahtuma.” Kysyin: “Mitä tarkoitusta varten sitten otat meiltä vastaan uskollisuudenvalan?” Hän sanoi: “Otan sen vastaan islamia ja jihadia varten.” >>>>
Vallihauta teki mekkalaisten aikeet tyhjiksi, ja he kykenivät lähettämään ainoastaan pieniä iskujoukkoja sen läpi. Muutaman päivän kuluttua he palasivat takaisin Mekkaan. Voittonsa jälkeen Muhammad kääntyi kolmatta juutalaisheimoa, Bani Quraizaa, vastaan Medinassa. Siinä missä Bani Qainuqa’ ja Bani Nadir olivat saaneet kärsiä karkotuksesta, Bani Quraizan kohtalo oli huomattavasti kehnompi:
>>>> Profeetta Muhammadin elämäkerta, s. 320–321: Kun quraizalaiset olivat antautuneet, Allahin lähettiläs vangitsi heidät Medinassa Bint al-Harithin taloon. Sitten hän lähti Medinan torille — tämä on yhä samalla paikalla — kaivatti sinne kaivantoja ja lähetti hakemaan quraizalaisia. Hän hakkautti heidän kaulansa poikki noiden kaivantojen partaalla. Quraizalaiset tuotiin teloitettavaksi pieninä ryhminä. Heidän joukossaan oli myös Allahin vihollinen Huyai ibn Akhtab sekä Ka’b ibn Asad, kansansa johtaja. Kaikkiaan quraizalaisia oli kuusi- tai seitsemänsataa; jotkut jopa sanovat heitä olleen kahdeksan- tai yhdeksänsataa. Kun juutalaisia vietiin ryhmä kerrallaan Allahin lähettilään luo, Ka’b ibn Asadille sanottin: “Ka’b, mitä luulet meille nyt tehtävän?” Ka’b vastasi: “Ettekö te koskaan ymmärrä? Ettekö te näe, ettei kutsuja lopeta työtään eivätkä kutsutut enää tule takaisin? Kautta Jumalan, tämä tarkoittaa kuolemaa!” Näin jatkui, kunnes heidät kaikki oli teloitettu. >>>>
Tässä näemme selkeän ennakkotapauksen, joka selittää islamilaisten terroristien omalaatuisen mieltymyksen katkaista uhriensa kaula: se on vain yksi monista heidän profeettansa asettamista ennakkotapauksista.
Seuraavassa on vielä yksi kuvaus eräästä muslimien ryöstöretkestä, tällä kertaa Khaibar-nimiseen paikkaan, jossa Khaibarin naiset jaettiin muslimien kesken, kuten normaalina tapana oli. Ryöstöretken kohteena oli Bani Nadir ‑heimo, jonka Muhammad oli aiemmin karkottanut Medinasta.
>>>> Profeetta Muhammadin elämäkerta, s. 362: Allahin lähettilään luo tuotiin myös Kinana ibn ar-Rabi’, jonka hallussa Nadir-heimon aarteet olivat. Allahin lähettiläs kysyi häneltä aarteista, mutta hän kielsi tietävänsä, missä ne olivat. Eräs toinen juutalainen saapui Allahin lähettilään luo ja sanoi: “Minä näin Kinanan kiertelevän tämän raunion ympärillä joka aamu.” Allahin lähettiläs kysyi Kinanalta: “Mitä arvelet? Jos löydämme aarteen sinulta, surmaanko minä sinut?” “Kyllä”, vastasi Kinana. Allahin lähettiläs käski kaivaa raunioita, ja osa aarteesta löytyikin sieltä. Hän kysyi Kinanalta, missä loput olivat, mutta Kinana kieltäytyi näyttämästä niiden paikkaa hänelle. Allahin lähettiläs käski az-Zubair ibn al-Awwamia: “Rankaise häntä, kunnes saat hänestä kaiken irti!” Az-Zubair iski hänen rinnastaan tulta tulikivillä, kunnes hän oli kuolla. Lopulta Allahin lähettiläs antoi Kinanan Muhammad ibn Maslamalle, joka surmasi hänet kostoksi veljestään Mahmudista. >>>>Muhammadin suurin voitto tuli v. 632, kymmenen vuotta sen jälkeen, kun hän oli seuraajineen joutunut pakenemaan Medinaan. Tuona vuonna hän kokosi noin 10 000 muslimin ja liittolaisheimon sotajoukon ja laskeutui alas kohti Mekkaa. “Kun muslimit marssivat Mekkaan, Allahin lähettiläs oli vannottanut johtajia, etteivät he saisi taistella ketään muuta vastaan kuin niitä, jotka itse ryhtyisivät vastarintaan. Eräät ihmiset hän kuitenkin oli määrännyt tapettaviksi, vaikka heidät löydettäisiin Kaaban verhojen suojista” (Profeetta Muhammadin elämäkerta, s. 389).
>>>> Sahih al-Bukhari 3:29:72; Anas bin Malik on kertonut: Allahin lähettiläs saapui Mekkaan sen valloituksen vuonna kantaen päässään arabialaista kypärää, ja kun profeetta otti sen päästään, eräs henkilö tuli sanomaan: “Ibn Khatal on Kaaban verhojen suojissa.” Profeetta sanoi: “Tappakaa hänet.” >>>>
Mekan valtauksen jälkeen Muhammad hahmotteli uskontonsa tulevaisuutta:
>>>> Sahih al-Bukhari 4:52:177; Abu Huraira on kertonut: Allahin lähettiläs sanoi: “{Viimeisen tuomion} hetki ei ala, ennen kuin taistelette juutalaisia vastaan ja kivi, jonka takana juutalainen piilottelee, sanoo: “Oi, muslimi! Takanani piilottelee juutalainen, joten tapa hänet.” >>>>
>>>> Sahih al-Bukhari 1:2:24; Ibn Umar on kertonut: Allahin lähettiläs sanoi: “Minut on määrätty {Allahin toimesta} taistelemaan ihmisiä vastaan, kunnes nämä todistavat, että kellään muulla ei ole oikeutta tulla palvotuksi kuin Allahilla ja että Muhammad on Allahin lähettiläs, ja kunnes he rukoilevat täydellisesti ja maksavat almuveronsa. Joten jos he tuon tekevät, niin he säästävät henkensä ja omaisuutensa minulta, paitsi mitä tulee islamin lain säätämiin tapauksiin, ja sitten he joutuvat tekemään Allahille tiliä teoistaan.” >>>>
Tällaisten sodanhaluisten julistusten pohjalta islamilainen valtioteoria jakaa maailman dar al-islamiin eli islamin alueeseen (ts. niihin alueisiin, jotka ovat alistuneet Allahille) ja dar al-harbiin eli sodan alueeseen (ts. niihin alueisiin, jotka eivät ole vielä alistuneet). Tämä jaottelu vallitsi Muhammadin aikana, aivan samoin kuin se vallitsee tänäkin päivänä. Niin silloin kuin nytkin islamin viesti vääräuskoiselle maailmalle on ollut sama: alistu tai sinut alistetaan. - Islamtietoinen
PeaceWithYou kirjoitti:
Haluan kuitenkin, että keskustelu päättyy rauhanomaisesti."Islam on kuitenkin maailman suurin uskonto määrällisesti, eikä väkivalta sitä ole levittänyt."
Lisää tulossa... - Islamtietoinen
"Islam on kuitenkin maailman suurin uskonto määrällisesti, eikä väkivalta sitä ole levittänyt."
Lisää tulossa...Vuonna 622 (v. 1 islamilaisessa kalenterissa, AH 1) Muhammad lähti Mekasta Medinaan (Yathribiin), joka sijaitsee noin 300 kilometriä pohjoiseen Arabian niemimaalla. Medinassa Muhammad perusti puolisotilaallisen järjestön, joka tuli levittämään hänen ja hänen uskontonsa vaikutuspiiriä läpi Arabian. Koska islamissa ei ole koskaan tehty eroa poliittis-sotilaallisen ja uskonnollisen välille, tämä kehityskulku oli islamilaisten periaatteiden mukaan aivan luonnollinen. Kuolemaansa mennessä (v. 632) Muhammad oli laajentanut ryöstö- ja taisteluretkillä kontrolliaan suurimpaan osaan eteläistä Arabiaa. Näiden alueiden vallattujen kansojen oli joko alistuttava muslimivaltaan ja maksettava suojeluvero tai käännyttävä islamiin.
- Islamtietoinen
Vuonna 622 (v. 1 islamilaisessa kalenterissa, AH 1) Muhammad lähti Mekasta Medinaan (Yathribiin), joka sijaitsee noin 300 kilometriä pohjoiseen Arabian niemimaalla. Medinassa Muhammad perusti puolisotilaallisen järjestön, joka tuli levittämään hänen ja hänen uskontonsa vaikutuspiiriä läpi Arabian. Koska islamissa ei ole koskaan tehty eroa poliittis-sotilaallisen ja uskonnollisen välille, tämä kehityskulku oli islamilaisten periaatteiden mukaan aivan luonnollinen. Kuolemaansa mennessä (v. 632) Muhammad oli laajentanut ryöstö- ja taisteluretkillä kontrolliaan suurimpaan osaan eteläistä Arabiaa. Näiden alueiden vallattujen kansojen oli joko alistuttava muslimivaltaan ja maksettava suojeluvero tai käännyttävä islamiin.
Elämänsä loppuvaiheessa Muhammad lähetti kirjeitä Lähi-idän suurille hallitsijoille vaatien näitä alistumaan määräysvaltaansa. Tämä poistaa sen väärinkäsityksen, että profeetta olisi aikonut pysäyttää islamin laajenemisen Arabiaan. On vain loogista, että yhdellä ja ainoalla totuuden uskonnolla, jonka on paljastanut lopullinen ja voimallisin profeetta, tulisi olla maailmanlaajuinen valta. Niinpä kun Muhammad oli taistellut Arabian niemimaan kansoja vastaan ja alistanut nämä, hänen seuraajansa Abu Bakr, Umar, Uthman ja Ali (jotka tunnetaan neljänä “oikeaanjohdettuna” kalifinia) ja muut kalifit taistelivat Lähi-idän, Afrikan, Aasian ja Euroopan kansoja vastaan ja alistivat nämä Allahin nimessä.
>>>> Sahih al-Bukhari 4:53:386; Jubair bin Haiya on kertonut: Umar {toinen kalifi} lähetti muslimit suurin maihin taistelemaan pakanoita vastaan. Kun saavuimme vihollismaahan, Khosraun {Persian} edustaja tuli 40 000 taistelijan kanssa ja tulkki nousi ylös sanoen: “Puhukoon yksi teistä kanssani!” Al-Mughira vastasi: “Profeettamme, Herramme lähettiläs, on määrännyt meidät taistelemaan teitä vastaan, kunnes palvotte yksin Allahia ja maksatte jizyaa (ts. veroa); ja profeettamme on ilmoittanut meille, että Herramme sanoo: “Jokainen, joka joukostamme tulee tapetuksi (ts. marttyyriksi), pääsee paratiisiin elämään sellaista ylellistä elämää, jollaista ei ole koskaan nähty, ja jokaisesta, joka meistä jää henkiin, tulee herrasi.” >>>>
Harjoittaen oman aikakautensa salamasotaa islam levittäytyi Muhammadin kuolemaa seuranneiden vuosikymmenten aikana nopeasti Bysantin, Persian ja Länsi-Euroopan alueille. Natisevista Bysantin ja Persian valtakunnista, jotka olivat heikentyneet keskinäisissä taisteluissa, ei ollut paljon vastusta tälle odottamattomalle hyökkäykselle. Arabimuslimiarmeijat hyökkäsivät Pyhään maahan, valloittivat nykyisen Irakin ja Iranin alueet, pyyhkäisivät sitten yli Pohjois-Afrikan Espanjaan ja lopulta Ranskaan. Muslimien hyökkäys saatiin lopulta pysäytettyä Poitiersin/Toursin taistelussa lähellä Pariisia v. 732. Idässä jihad tunkeutui syvälle Keski-Aasiaan.
Samoin kuin Muhammad oli ryövännyt vihollisensa, hänen seuraajansa ryöstivät valloitetut alueet puhtaiksi vauraudesta ja työvoimasta; nämä alueet olivat Arabian ankeita hiekkoja verrattomasti rikkaampia niin materiaalisesti kuin kulttuurillisestikin. Lähes yhdessä yössä Lähi-idän, Pohjois-Afrikan, Persian ja Iberian edistyneemmät sivilisaatiot näkivät maanviljelyksensä, kansallisten uskontojensa ja väestöjensä tuhoutuvan ja tulevan rosvotuiksi.
Lukuun ottamatta kourallista muurien suojaamia kaupunkeja, jotka onnistuivat neuvottelemaan ehdollisesta antautumisesta, nuo maat kärsivät lähes täydellisen katastrofin.
Bat Ye’or, johtava tutkija islamin ekspansion ja ei-muslimien kohtelemisen osalta on tehnyt mittaamattoman arvokkaan palveluksen kokoamalla ja kääntämällä lukuisia primäärilähdedokumentteja, joissa kuvataan islamilaisen valloituksen vuosisatoja. Hän on sisällyttänyt nämä dokumentit töihinsä, jotka käsittelevät islamin historiaa ja ei-muslimien ahdinkoa islamilaisen vallan alla. Jihadin historiassa siviilien teurastus, kirkkojen turmeleminen ja maaseudun ryövääminen ovat olleet arkipäivää. Tässä on Mikael Syyrialaisen kuvaus muslimien invaasiosta Kappadokiaan (Turkin eteläosassa) v. 650 kalifi Umarin hallitessa:
>>>> … kun Muawiya {muslimikomentaja} saapui {Eukaitaan Armeniassa} hän määräsi kaikki asukkaat surmattaviksi; hän asetti vartijat siten, että kukaan ei päässyt pakenemaan. Kerättyään kaupungin kaiken omaisuuden he alkoivat kiduttaa johtajia, jotta nämä näyttäisivät, minne tavarat {aarteet} oli kätketty. Taiyayet {muslimiarabit} ottivat kaikki orjiksi — miehet, naiset, pojat ja tytöt — ja he irstailivat paljon onnettomassa kaupungissa: he tekivät törkeitä siveettömyyksiä kirkkojen sisällä. He palasivat maahansa iloiten. (Mikael Syyrialainen, siteerattu Bat Ye’orin teoksesta “The Decline of Eastern Christianity under Islam”, 276–7.) >>>>
Jihadin ensimmäinen aalto nielaisi suuren osan Bysantin, Visigoottien, Frankkien ja Persian valtakunnista jättäen vastasyntyneen islamilaisen imperiumin kontrolloimaan aluetta, joka ylsi Etelä-Ranskasta läpi Espanjan etelään, Pohjois-Afrikan läpi itään Intiaan ja pohjoiseen Venäjälle. Varhain toisen vuosituhannen alussa idästä tullut mongoli-invaasio heikensi suuresti islamilaista imperiumia ja teki lopun arabien ylivallasta sen sisällä. - Islamtietoinen
Elämänsä loppuvaiheessa Muhammad lähetti kirjeitä Lähi-idän suurille hallitsijoille vaatien näitä alistumaan määräysvaltaansa. Tämä poistaa sen väärinkäsityksen, että profeetta olisi aikonut pysäyttää islamin laajenemisen Arabiaan. On vain loogista, että yhdellä ja ainoalla totuuden uskonnolla, jonka on paljastanut lopullinen ja voimallisin profeetta, tulisi olla maailmanlaajuinen valta. Niinpä kun Muhammad oli taistellut Arabian niemimaan kansoja vastaan ja alistanut nämä, hänen seuraajansa Abu Bakr, Umar, Uthman ja Ali (jotka tunnetaan neljänä “oikeaanjohdettuna” kalifinia) ja muut kalifit taistelivat Lähi-idän, Afrikan, Aasian ja Euroopan kansoja vastaan ja alistivat nämä Allahin nimessä.
>>>> Sahih al-Bukhari 4:53:386; Jubair bin Haiya on kertonut: Umar {toinen kalifi} lähetti muslimit suurin maihin taistelemaan pakanoita vastaan. Kun saavuimme vihollismaahan, Khosraun {Persian} edustaja tuli 40 000 taistelijan kanssa ja tulkki nousi ylös sanoen: “Puhukoon yksi teistä kanssani!” Al-Mughira vastasi: “Profeettamme, Herramme lähettiläs, on määrännyt meidät taistelemaan teitä vastaan, kunnes palvotte yksin Allahia ja maksatte jizyaa (ts. veroa); ja profeettamme on ilmoittanut meille, että Herramme sanoo: “Jokainen, joka joukostamme tulee tapetuksi (ts. marttyyriksi), pääsee paratiisiin elämään sellaista ylellistä elämää, jollaista ei ole koskaan nähty, ja jokaisesta, joka meistä jää henkiin, tulee herrasi.” >>>>
Harjoittaen oman aikakautensa salamasotaa islam levittäytyi Muhammadin kuolemaa seuranneiden vuosikymmenten aikana nopeasti Bysantin, Persian ja Länsi-Euroopan alueille. Natisevista Bysantin ja Persian valtakunnista, jotka olivat heikentyneet keskinäisissä taisteluissa, ei ollut paljon vastusta tälle odottamattomalle hyökkäykselle. Arabimuslimiarmeijat hyökkäsivät Pyhään maahan, valloittivat nykyisen Irakin ja Iranin alueet, pyyhkäisivät sitten yli Pohjois-Afrikan Espanjaan ja lopulta Ranskaan. Muslimien hyökkäys saatiin lopulta pysäytettyä Poitiersin/Toursin taistelussa lähellä Pariisia v. 732. Idässä jihad tunkeutui syvälle Keski-Aasiaan.
Samoin kuin Muhammad oli ryövännyt vihollisensa, hänen seuraajansa ryöstivät valloitetut alueet puhtaiksi vauraudesta ja työvoimasta; nämä alueet olivat Arabian ankeita hiekkoja verrattomasti rikkaampia niin materiaalisesti kuin kulttuurillisestikin. Lähes yhdessä yössä Lähi-idän, Pohjois-Afrikan, Persian ja Iberian edistyneemmät sivilisaatiot näkivät maanviljelyksensä, kansallisten uskontojensa ja väestöjensä tuhoutuvan ja tulevan rosvotuiksi.
Lukuun ottamatta kourallista muurien suojaamia kaupunkeja, jotka onnistuivat neuvottelemaan ehdollisesta antautumisesta, nuo maat kärsivät lähes täydellisen katastrofin.
Bat Ye’or, johtava tutkija islamin ekspansion ja ei-muslimien kohtelemisen osalta on tehnyt mittaamattoman arvokkaan palveluksen kokoamalla ja kääntämällä lukuisia primäärilähdedokumentteja, joissa kuvataan islamilaisen valloituksen vuosisatoja. Hän on sisällyttänyt nämä dokumentit töihinsä, jotka käsittelevät islamin historiaa ja ei-muslimien ahdinkoa islamilaisen vallan alla. Jihadin historiassa siviilien teurastus, kirkkojen turmeleminen ja maaseudun ryövääminen ovat olleet arkipäivää. Tässä on Mikael Syyrialaisen kuvaus muslimien invaasiosta Kappadokiaan (Turkin eteläosassa) v. 650 kalifi Umarin hallitessa:
>>>> … kun Muawiya {muslimikomentaja} saapui {Eukaitaan Armeniassa} hän määräsi kaikki asukkaat surmattaviksi; hän asetti vartijat siten, että kukaan ei päässyt pakenemaan. Kerättyään kaupungin kaiken omaisuuden he alkoivat kiduttaa johtajia, jotta nämä näyttäisivät, minne tavarat {aarteet} oli kätketty. Taiyayet {muslimiarabit} ottivat kaikki orjiksi — miehet, naiset, pojat ja tytöt — ja he irstailivat paljon onnettomassa kaupungissa: he tekivät törkeitä siveettömyyksiä kirkkojen sisällä. He palasivat maahansa iloiten. (Mikael Syyrialainen, siteerattu Bat Ye’orin teoksesta “The Decline of Eastern Christianity under Islam”, 276–7.) >>>>
Jihadin ensimmäinen aalto nielaisi suuren osan Bysantin, Visigoottien, Frankkien ja Persian valtakunnista jättäen vastasyntyneen islamilaisen imperiumin kontrolloimaan aluetta, joka ylsi Etelä-Ranskasta läpi Espanjan etelään, Pohjois-Afrikan läpi itään Intiaan ja pohjoiseen Venäjälle. Varhain toisen vuosituhannen alussa idästä tullut mongoli-invaasio heikensi suuresti islamilaista imperiumia ja teki lopun arabien ylivallasta sen sisällä.Noin 25 vuotta ennen kuin ensimmäinen ristiretkiarmeija lähti Keski-Euroopasta liikkeelle kohti Pyhää maata, turkkilaisten (ottomaanien) armeijat aloittivat hyökkäyksen kristittyä Bysantin valtakuntaa vastaan, joka oli hallinnut nykyisen Turkin aluetta aina siitä asti, kun Rooman imperiumin pääkaupunki oli siirretty Konstantinopoliin v. 325. Manzikertin taistelussa v. 1071 kristittyjen joukot kärsivät kohtalokkaan tappion, mikä jätti suuren osan Anatoliaa (Turkkia) avoimeksi invaasiolle. Tämän jihadin toisen aallon pysäytti väliaikaisesti latinalaisen armeijan hyökkäys ristiretkien aikana (ks. luku 4.1), mutta ennen 1300-luvun alkua turkkilaiset uhkasivat Konstantinopolia ja itse Eurooppaa.
Lännessä roomalaiskatoliset armeijat pakottivat muslimijoukot vähä vähältä alaspäin, kunnes v. 1492 nämä karkotettiin lopullisesti Iberian niemimaalta (reconquista). Itä-Euroopassa islam kuitenkin jatkoi valta-asemassa. Eräs merkittävimmistä taisteluista maahan tunkeutuneiden muslimien ja alueen kantaväestön välillä oli Kosovon taistelu v. 1389. Siinä turkkilaiset tuhosivat Serbian kuninkaan Pyhän Lasaruksen johtaman monikansallisen armeijan, vaikka heidän etenemisensä kohti Eurooppaa oli merkittävästi hidastunut. Aina 600-luvulta asti jatkuneiden lukuisten yritysten jälkeen Konstantinopoli, itäisen kristikunnan jalokivi, luhistui lopulta v. 1453 sulttaani Mahomet II:n armeijan edessä. Jottei jihadin ensimmäisen aallon hirmutekoja luettaisi tekijöiden “arabialaisuuden” syyksi, turkkilaiset osoittivat olevansa täysin kykeneviä toteuttamaan Koraanin ja sunnan periaatteita. Kirjassaan “Jihad” Paul Fregosi kuvaa näkymää, joka seurasi lopullista hyökkäystä Konstantinopoliin:
>>>> Useat tuhannet henkiin jääneet olivat etsineet turvaa katedraaleista: aateliset, palvelijat, tavalliset kansalaiset, heidän vaimonsa ja lapsensa, papit ja nunnat. He lukitsivat niiden valtavat ovet, rukoilivat ja odottivat. {Kalifi} Mahomet {II} oli antanut joukoille vapaat kädet. He raiskasivat, nunnien ollessa tietenkin ensimmäisiä uhreja, ja teurastivat. Ainakin 4 000 tapettiin ennen kuin Mahomet lopetti joukkomurhan puolilta päivin. Hän määräsi muezzinin {rukouskutsun huutajan} kiipeämään Hagia Sofian kirkon saarnastuoliin ja omistamaan rakennuksen Allahille. Siitä lähtien se on ollut moskeija. Asukkaista 50 000, yli puolet väestöstä, kerättiin yhteen ja otettiin orjiksi. Kuukausia sen jälkeen orjat olivat halvinta kauppatavaraa Turkin markkinoilla. Mahomet pyysi, että kuolleen keisarin ruumis tuotaisiin hänen luokseen. Jotkut turkkilaiset sotilaat löysivät sen ruumiskasasta ja tunnistivat Konstatinukseksi {XI} saappaita koristavien kultaisten kotkien perusteella. Sulttaani määräsi hänen päänsä katkaistavaksi ja asetettavaksi keisari Justinianin pronssisen ratsastajapatsaan alle hevosen jalkojen väliin. Myöhemmin pää balsamoitiin ja lähetettiin Ottomaanien valtakunnan suurimpiin kaupunkeihin kansalaisten huviksi. Seuraavaksi Mahomet käski tuomaan luokseen henkiin jääneen suurherttua Notarasin ja kysyi häneltä kaikkien tärkeimpien aatelisten, virkamiehien ja kansalaisten nimiä ja osoitteita, jotka Notaras antoikin hänelle. Nämä kaikki pidätettiin, ja näiden kaulat katkaistiin. Sadistisesti hän osti omistajiltaan {ts. muslimikomentajilta} korkea-arvoisia vankeja, jotka oli otettu orjiksi, nauttiakseen näiden mestaamisesta heidän edessään. (Fregosi: “Jihad”, 256–7.) >>>>
Tämä jihadin toinen, turkkilainen aalto eteni pisimmillään Wienin epäonnistuneisiin valtausyrityksiin vuosina 1529 ja 1683. Jälkimmäisen yhteydessä Puolan kuninkaan Juhana III Sobieskin komentamat roomalaiskatoliset joukot torjuivat Kara Mustafan johtaman muslimiarmeijan. Sitä seuranneina vuosikymmeninä ottomaanit ajettiin takaisin alas läpi Balkanin, vaikka heitä ei koskaan heitetty täysin ulos Euroopan mantereelta. Silti, vaikka maailmanvaltainen jihad kangerteli, muslimien maitse ja meritse tekemät ryöstöretket kristittyjä vastaan jatkuivat, ja kristittyjä siepattiin orjuuteen niinkin kaukaa kuin Irlannista 1800-luvulla. - Islamtietoinen
Noin 25 vuotta ennen kuin ensimmäinen ristiretkiarmeija lähti Keski-Euroopasta liikkeelle kohti Pyhää maata, turkkilaisten (ottomaanien) armeijat aloittivat hyökkäyksen kristittyä Bysantin valtakuntaa vastaan, joka oli hallinnut nykyisen Turkin aluetta aina siitä asti, kun Rooman imperiumin pääkaupunki oli siirretty Konstantinopoliin v. 325. Manzikertin taistelussa v. 1071 kristittyjen joukot kärsivät kohtalokkaan tappion, mikä jätti suuren osan Anatoliaa (Turkkia) avoimeksi invaasiolle. Tämän jihadin toisen aallon pysäytti väliaikaisesti latinalaisen armeijan hyökkäys ristiretkien aikana (ks. luku 4.1), mutta ennen 1300-luvun alkua turkkilaiset uhkasivat Konstantinopolia ja itse Eurooppaa.
Lännessä roomalaiskatoliset armeijat pakottivat muslimijoukot vähä vähältä alaspäin, kunnes v. 1492 nämä karkotettiin lopullisesti Iberian niemimaalta (reconquista). Itä-Euroopassa islam kuitenkin jatkoi valta-asemassa. Eräs merkittävimmistä taisteluista maahan tunkeutuneiden muslimien ja alueen kantaväestön välillä oli Kosovon taistelu v. 1389. Siinä turkkilaiset tuhosivat Serbian kuninkaan Pyhän Lasaruksen johtaman monikansallisen armeijan, vaikka heidän etenemisensä kohti Eurooppaa oli merkittävästi hidastunut. Aina 600-luvulta asti jatkuneiden lukuisten yritysten jälkeen Konstantinopoli, itäisen kristikunnan jalokivi, luhistui lopulta v. 1453 sulttaani Mahomet II:n armeijan edessä. Jottei jihadin ensimmäisen aallon hirmutekoja luettaisi tekijöiden “arabialaisuuden” syyksi, turkkilaiset osoittivat olevansa täysin kykeneviä toteuttamaan Koraanin ja sunnan periaatteita. Kirjassaan “Jihad” Paul Fregosi kuvaa näkymää, joka seurasi lopullista hyökkäystä Konstantinopoliin:
>>>> Useat tuhannet henkiin jääneet olivat etsineet turvaa katedraaleista: aateliset, palvelijat, tavalliset kansalaiset, heidän vaimonsa ja lapsensa, papit ja nunnat. He lukitsivat niiden valtavat ovet, rukoilivat ja odottivat. {Kalifi} Mahomet {II} oli antanut joukoille vapaat kädet. He raiskasivat, nunnien ollessa tietenkin ensimmäisiä uhreja, ja teurastivat. Ainakin 4 000 tapettiin ennen kuin Mahomet lopetti joukkomurhan puolilta päivin. Hän määräsi muezzinin {rukouskutsun huutajan} kiipeämään Hagia Sofian kirkon saarnastuoliin ja omistamaan rakennuksen Allahille. Siitä lähtien se on ollut moskeija. Asukkaista 50 000, yli puolet väestöstä, kerättiin yhteen ja otettiin orjiksi. Kuukausia sen jälkeen orjat olivat halvinta kauppatavaraa Turkin markkinoilla. Mahomet pyysi, että kuolleen keisarin ruumis tuotaisiin hänen luokseen. Jotkut turkkilaiset sotilaat löysivät sen ruumiskasasta ja tunnistivat Konstatinukseksi {XI} saappaita koristavien kultaisten kotkien perusteella. Sulttaani määräsi hänen päänsä katkaistavaksi ja asetettavaksi keisari Justinianin pronssisen ratsastajapatsaan alle hevosen jalkojen väliin. Myöhemmin pää balsamoitiin ja lähetettiin Ottomaanien valtakunnan suurimpiin kaupunkeihin kansalaisten huviksi. Seuraavaksi Mahomet käski tuomaan luokseen henkiin jääneen suurherttua Notarasin ja kysyi häneltä kaikkien tärkeimpien aatelisten, virkamiehien ja kansalaisten nimiä ja osoitteita, jotka Notaras antoikin hänelle. Nämä kaikki pidätettiin, ja näiden kaulat katkaistiin. Sadistisesti hän osti omistajiltaan {ts. muslimikomentajilta} korkea-arvoisia vankeja, jotka oli otettu orjiksi, nauttiakseen näiden mestaamisesta heidän edessään. (Fregosi: “Jihad”, 256–7.) >>>>
Tämä jihadin toinen, turkkilainen aalto eteni pisimmillään Wienin epäonnistuneisiin valtausyrityksiin vuosina 1529 ja 1683. Jälkimmäisen yhteydessä Puolan kuninkaan Juhana III Sobieskin komentamat roomalaiskatoliset joukot torjuivat Kara Mustafan johtaman muslimiarmeijan. Sitä seuranneina vuosikymmeninä ottomaanit ajettiin takaisin alas läpi Balkanin, vaikka heitä ei koskaan heitetty täysin ulos Euroopan mantereelta. Silti, vaikka maailmanvaltainen jihad kangerteli, muslimien maitse ja meritse tekemät ryöstöretket kristittyjä vastaan jatkuivat, ja kristittyjä siepattiin orjuuteen niinkin kaukaa kuin Irlannista 1800-luvulla.Wienin porteilla v. 1683 tapahtuneen tappion jälkeen alkoi islamin alueen strategisen heikkenemisen jakso, jonka aikana nousevat eurooppalaiset siirtomaavallat hallitsivat sitä kasvavassa määrin. Koska dar al-islam oli materiaalisesti heikompi kuin länsi, se oli kykenemätön suorittamaan laajamittaista sotaretkiä vääräuskoisten alueelle. Islamilainen imperiumi, jota tuolloin hallitsivat ottomaaniturkkilaiset, joutui tyytymään yhä ahnaampien eurooppalaisten valtojen pitämiseen loitolla.
Vuonna 1856 lännen painostus pakotti ottomaanihallinnon lakkauttamaan dhimman, jonka alaisuudessa imperiumin ei-muslimialamaiset olivat joutuneet työskentelemään. Tämä tarjosi entisille dhimmeille siihen asti tuntemattoman mahdollisuuden sosiaaliselle ja henkilökohtaiselle kehittymiselle, mutta se myös lietsoi mielipahaa oikeaoppisissa muslimeissa, joiden mielestä tämä rikkoi shari’aa ja Allahin muslimeille antamaa ylivertaisuuden asemaa suhteessa vääräuskoisiin.
1800-luvun loppupuolella jännitteet imperiumin eurooppalaisten alamaisten keskuudessa purkautuivat avoimiksi, kun ottomaanihallinto v. 1876 joukkomurhasi 30 000 bulgarialaista väittäen näiden kapinoineen ottomaanihallitusta vastaan. Bulgarian itsenäistymiseen johtaneen lännen väliintulon jälkeen ottomaanihallinto ja sen muslimialamaiset hermostuivat yhä enemmän toisten ei-muslimiryhmien pyrkimyksistä saavuttaa itsenäisyys.
Tällaisen ilmapiirin vallitessa tapahtui v. 1896 armenialaisten kansanmurhan ensi vaihe, jonka yhteydessä tapettiin noin 250 000 armenialaista. Sekä siviilit että sotilashenkilöt ottivat osaa joukkoteurastukseen. Kirjassaan “The Burning Tigris” Peter Balakian on dokumentoinut tämän koko hirvittävän tarinan. Mutta 1890-luvun verilöyly oli vasta alkusoittoa vuoden 1915 paljon laajemmalle joukkomurhalle, joka vaati noin 1,5 miljoonan ihmisen hengen. Vaikka monet tekijät olivat myötävaikuttamassa teurastukseen, ei ole väärin sanoa, että joukkomurhissa ei ollut kyse mistään muusta kuin jihadista armenialaisia vastaan, joilla ei ollut enää dhimman tarjoamaa suojaa. Kun Ottomaanien imperiumi v. 1914 liittyi mukaan ensimmäisen maailmansodan taisteluihin keskusvaltojen puolella, julistettiin virallinen kristinuskonvastainen jihad.
>>>> Edistääkseen jihadin ajatusta sheikh-ul-Islamin {Ottomaanien valtakunnan korkea-arvoisimman uskonnollisen johtajan} julkilausuma kutsui muslimimaailmaa nousemaan ja joukkomurhaamaan kristityt sortajansa. “Oi, muslimit”, dokumentissa sanottiin, “te, jotka olette onnellisuuden lumossa ja vaaroja uhmaten uhraamaisillanne elämänne ja etunne oikean asian puolesta, kokoontukaa nyt imperiumin valtaistuimen ympärille.” Ikdamissa turkkilainen sanomalehti, joka oli juuri siirtynyt saksalaiseen omistukseen, alleviivasi jihadin ajatusta: “Vihollistemme teot ovat tuoneet alas Allahin vihan. Toivon kajastus on ilmaantunut. Kaikkien muhamettilaisten — nuorten ja vanhojen, naisten, miesten ja lasten — on täytettävä velvollisuutensa. … Jos teemme sen, niin alistettujen muhamettilaisten kuningaskuntien vapautuminen on taattu.” … Eräässä pamfletissa sanottiin: “Jumala palkitsee sen, joka tappaa joko salaa tai avoimesti yhdenkin uskottoman niistä, jotka hallitsevat meitä.” (Siteerattu Peter Balakianin kirjasta “The Burning Tigris”, 169–70.) >>>>
Kristinuskonvastainen jihad kulminoitui v. 1922 Smyrnassa Välimeren rannikolla, jossa turkkilaisten armeija joukkomurhasi 150 000 kreikkalaista kristittyä liittoutuneiden sota-alusten välinpitämättömien silmien alla. Kaiken kaikkiaan vuosina 1896–1923 noin 2,5 miljoonaa kristittyä tapettiin ensimmäisessä modernin ajan kansanmurhassa, minkä Turkin hallitus on kiistänyt tähän päivään asti.
Ensimmäisen maailmansodan jälkeen, kun islamilainen imperiumi hajosi, itsenäiset muslimikansakunnat ja valtioiden sisäiset jihadistiryhmät ovat käyneet eri jihadeja ympäri maapalloa. Kaikkein pitkällisin kamppailu on suuntautunut Israelia vastaan, joka on suorittanut sen anteeksiantamattoman synnin, että se on pystyttänyt dar al-harbin uudelleen alueelle, joka oli sitä ennen osa dar al-islamia. Muihin huomattavia jihadeja ovat Neuvostoliittoa vastaan käyty jihad Afganistanissa, bosnialaismuslimien jihad serbejä vastaan entisessä Jugoslaviassa, albaanimuslimien jihad serbejä vastaan Kosovossa ja tshetsheenien jihad Venäjää vastaan Kaukasuksella. Jihadeja on käyty myös kaikkialla Pohjois-Afrikassa, Filippiineillä, Thaimaassa, Kashmirissa ja koko joukossa muita paikkoja ympäri maailmaa. Lisäksi muslimit ovat tehneet ylivoimaisen enemmistön terrori-iskuista ympäri maailmaa, mukaan lukien tietenkin näyttävät hyökkäykset 9.11.2001 Yhdysvalloissa, 3.11.2004 Espanjassa ja 7.7.2005 Iso-Britanniassa.
Tosiasia on, että sellaisten konfliktien prosenttiosuus nykymaailmassa, joihin ei sisälly islamia, on varsin pieni. Islam on tulossa takaisin. - Islamtietoinen
"Islam on kuitenkin maailman suurin uskonto määrällisesti, eikä väkivalta sitä ole levittänyt."
Lisää tulossa...Ei pitäisi olla yllättävä, että väkivaltainen poliittinen ideologia osoittautuu niin puoleensavetäväksi suurelle osalle maailmaa. Fasististen ajatusten vetovoima on osoitettu läpi historian. Islamissa yhdistyvät uskon tarjoama sisäinen lohtu ja maailmaa muuttavan poliittisen ideologian ulkoinen voima. Kuten kommunismin vallankumouksellinen väkivalta, jihad tarjoaa altruistisen oikeutuksen sodankäynnille ja tuholle. Tällainen ideologia vetää luonnollisesti puoleensa väkivaltaisesti suuntautuneita ihmisiä samalla kun se rohkaisee epäväkivaltaisia tarttumaan aseisiin tai tukemaan väkivaltaa epäsuorasti. Pelkästään se, että jokin asia on suosittu, tuskin tekee siitä hyvänlaatuista.
Lisäksi ne alueet, joilla islam kasvaa nopeimmin, kuten Länsi-Eurooppa, ovat hyvin pitkälti irtaantuneet uskonnollisesta ja kulttuurisesta perinnöstään, minkä johdosta islam on jäänyt ainoaksi tarjolla olevaksi energiseksi ideologiaksi niille, jotka etsivät merkitystä. - Islamtietoinen
PeaceWithYou kirjoitti:
Haluan kuitenkin, että keskustelu päättyy rauhanomaisesti....kuullut tunnettua kertomusta yli 100-vuotiaasta runoilijasta Abu ‘Afakista, joka kritisoi Muhammadia tämän murhattua vastustajansa al-Harith b. Suwayd b. Samitin? Abu ‘Afak pilkkasi Muhammadia mm. siitä, että tällä oli tapana luokitella mitä moninaisimpia asioita “laillisiksi” tai “kielletyiksi”. Muhammadin kysyttyä “Kuka hoitaa tämän ryökäleen puolestani?” Salim bin ‘Umayr kävi yön pimeydessä tappamassa nukkumassa olleen Abu ‘Afakin. (Ibn Ishaq: 675.) Muhammadin seuraava uhri oli Abu ‘Afakin murhasta tuohtunut ja islamia ja sen seuraajia kritisoinut naisrunoilija Asma bint Marwan. Muhammadin lähettämä murhaaja kävi murhaamassa hänet yöllä tämän imettäessä lastaan:
>>>> Kuultuaan, mitä hän (Asma bint Marwan) oli sanonut, lähettiläs sanoi: “Kuka hankkiutuu puolestani eroon Marwanin tyttärestä? ‘Umayr bin ‘Adiy-al-Khatmi, joka oli hänen seurassaan, kuuli tämän ja meni samana yönä hänen taloonsa ja tappoi hänet. (Ibn Ishaq: 675-676) >>>>
Yksi Muhammadin murhauttamista henkilöistä oli juutalaisrunoilija Ka’b ibn al-Ashraf, jonka sanotaan loukanneen musliminaisia eroottissävyisillä runoillaan:
>>>> Lopulta hän (Ka’b ibn al-Ashraf) palasi Medinaan ja ahdisti siellä musliminaisia rakkausrunoillaan. Allahin lähettiläs kysyi: “Kuka hoitaa minun puolestani Ibn al-Ashrafin?” Muhammad inb Maslama vastasi: “Minä teen sen, Allahin lähettiläs, minä tapan hänet.” “Tee niin, jos vain pystyt”, sanoi Allahin lähettiläs. (Noin kolmen päivän kuluttua:) “Allahin lähettiläs, minä lupasin sinulle sellaista, josta en tiedä, pystynkö siihen!” Allahin lähettiläs vastasi: “Ainakin sinun on yritettävä!” Muhammad bin Maslama sanoi vielä: “Allahin lähettiläs, meidän on ainakin valehdeltava!” “Sanokaa mitä tahdotte”, vastasi Allahin lähettiläs, “te saatte siihen luvan!” (Ibn Hisham: 250) >>>>
>>>> Jabir bin ‘Abdullah on kertonut: Profeetta sanoi: “Kuka on valmis tappamaan Ka’b bin al-Ashrafin, joka on todella loukannut Allahia ja Hänen lähettilästään?” Muhammad bin Maslama sanoi: “Oi, Allahin lähettiläs! Haluatko minun tappavan hänet?” Hän vastasi myöntävästi. Niinpä Muhammad bin Maslama lähti tappamaan häntä (Ka’bia) ja sanoi: “Tämä henkilö (ts. profeetta) rasittaa meitä ja pyytää meiltä almuveroa.” Ka’b vastasi: “Allahin kautta, saatte siitä miehestä vielä tarpeeksenne.” Muhammad [bin Maslama] sanoi hänelle: “Olemme seuranneet häntä, joten meidän ei tee mieli lähteä hänen luotaan, ennen kuin näemme, kuinka hänen käy.” Muhammad bin Maslama jutteli hänen kanssaan tällä tavoin, kunnes sai tilaisuuden tappaa hänet. (Sahih Bukhari 4:52:270) >>>>
Ka’bin salamurha järkytti ymmärrettävästi juutalaisyhteisöä, ja jokaisen juutalaisen kaupungissa sanotaan pelänneen henkensä edestä (Ibn Hisham: 253). Syystäkin, sillä seuraavaksi Muhammad antoi käskyn tappaa jokaisen eteen osuvan juutalaisen:
>>>> Allahin lähettiläs sanoi: “Jos saatte jonkun juutalaisten miehistä kiinni, surmatkaa hänet.” Silloin Muhayyisa ibn Mas’ud hyökkäsi Ibn Sunainan kimppuun ja tappoi hänet. Ibn Sunaina oli juutalainen kauppias, joka oli seurustellut Muhayyisan heimon kanssa ja tehnyt sen kanssa kauppasopimuksia. Huwayyisa ibn Mas’ud, Muhayyisan vanhempi veli, ei vielä tuolloin ollut kääntynyt islamiin. Kun Muhayyisa tappoi ibn Sunainan, Huwayyisa alkoi piestä veljeään ja huusi: “Sinä Allahin vihollinen, tapoitko sinä hänet? Kautta Allahin, osa sinun vatsasi rasvasta on peräisin hänen omaisuudestaan!” Muhayyisa itse on kertonut:
Minä vastasin: “Kautta Allahin, sain käskyn surmata hänet sellaiselta mieheltä, että jos hän käskisi minua surmaamaan sinut, katkaisisin kaulasi!” Kautta Allahin, tämä oli oli Huwayyisan kääntymisen alku! Hän vastasi: “Kautta Allahin, tappaisitko sinä minut, jos Muhammad niin käskisi?” “Kyllä”, minä vastasin, “jos hän käskisi minua katkaisemaan sinulta kaulan, minä tekisin niin!” Huwayyisa sanoi: “Kautta Allahiin, uskonto, joka saa tuon aikaan, on ihmeellinen!” Näin Huwayyisa kääntyi islamiin. (Ibn Hisham: 253) >>>> - Islamtietoinen
PeaceWithYou kirjoitti:
Haluan kuitenkin, että keskustelu päättyy rauhanomaisesti.Taisteleminen Allahin tiellä (al-jihad fi sabil Allah) on kaikkien muslimien yhteisöllinen velvollisuus (fard al-kifaya), ja tätä maailmanlaajuista taistelua koko ihmiskunnan alistamiseksi shari’an käskyvaltaan kutsutaan jihadiksi. Jihadilla, joka kirjaimellisesti tarkoittaa ”kamppailua”, on monia eri muotoja, ja sitä voidaan käydä esimerkiksi puheen, aseiden tai rahan avulla. Islamiin kutsuminen (da’wa), islamin ylivaltaa symbolisoivien moskeijoiden rakentaminen ja länsimaisten demokraattisten instituutioiden ja vapauksien hyödyntäminen niiden lakkauttamiseksi ja korvaamiseksi shari’an määräyksillä ovat esimerkkejä rauhanomaisesta jihadista. Aseellinen jihad (qitaal) puolestaan voi olla puolustavaa (jihad al-daf) tai hyökkäävää (jihad talab). Muslimit ovat yhteisöllisesti velvollisia hyökkäävään jihadiin ei-muslimeja vastaan näiden omissa maissa joko vähintään kerran vuodessa tai aina kun se on mahdollista, ja shari’a oikeuttaa mujahidinit tappamaan tai ottamaan orjiksi ne, jotka eivät suostu vapaaehtoisesti alistumaan, ja ottamaan sotasaaliiksi tällaisten henkilöiden omaisuuden, vaimot ja lapset sekä raiskaamaan naiset.
>>>> Hän on lähettänyt lähettiläänsä tuomaan johdatuksen ja totuuden uskonnon saattaakseen sen voittamaan kaikki muut uskonnot, vaikka se on vastoin uskottomien [monijumalaisten, pakanoiden, epäjumalanpalvojien ja ateistien] tahtoa. (Koraani 9:33) >>>>
Islamin puolustelijoiden usein siteeraaman heikon hadithin mukaan ”jihad itseä vastaan” (jihad al-nafs) on suurempaa jihadia (jihad akbar), mutta jopa henkisen kilvoittelun ensisijainen tarkoitus islamissa on voittaa fyysistä taistelua ja tappamista vastaan koettu vastenmielisyys. Koraanin mukaan aseellinen jihad uskottomia vastaan Allahin tiellä on joka tapauksessa parasta, mitä muslimi voi tehdä, eikä Koraani lupaa muslimeille mitään muuta varmaa taetta pääsystä paratiisiin nauttimaan 72 neitsyen seksuaalisista palveluista kuin kuolemisen marttyyrina (shahid eli ”todistaja”), millä islamissa tarkoitetaan surmatuksi tulemista samalla kun on itse surmaamassa uskottomia:
>>>> Kiiruhtakaa kevein tai raskain mielin ja kamppailkaa Allahin tiellä omaisuutenne ja henkenne uhalla. Tämä on teille parasta. Kunpa vain tietäisitte. (Koraani 9:41) >>>>
>>>> Allah rakastaa niitä, jotka taistelevat Hänen tiellään vierekkäin, aivan kuin he olisivat vankka muuri. (Koraani 61:4) >>>>
>>>> Kun kohtaatte taistelussa uskottomia, sivaltakaa heitä niskaan! Kun olette alistaneet heidät, sitokaa heidät köysiin vapauttaaksenne heidät joko suosionosoituksena tai lunnaita vastaan. Tehkää näin, kunnes sodan taakka on laskettu selästänne. Jos Allah tahtoisi, Hän selviytyisi heistä itse, mutta Hän tahtoo koetella teitä toisillanne. Niiden teot eivät mene hukkaan, jotka surmataan Allahin tiellä. Allah johdattaa heidät, pitää heistä huolen ja kokoaa heidät Paratiisiin, josta Hän on kertonut heille. (Koraani 47:4) >>>>
Islamilainen valtioteoria jakaa koko maailman kahteen vaikutuspiiriin: islamin alueeseen (dar al-islam), jossa vallitsee shari’a, ja vihamieliseen sodan alueeseen (dar al-harb), jossa muslimit ovat vähemmistönä ja jota ei vielä hallita shari’an mukaisesti. Utopistinen rauhan tila (dar al-salam) uskotaan saavutettavan sitten, kun koko maailma on täydellisesti alistettu shari’an käskyvaltaan. - PeaceWithYou
Taisteleminen Allahin tiellä (al-jihad fi sabil Allah) on kaikkien muslimien yhteisöllinen velvollisuus (fard al-kifaya), ja tätä maailmanlaajuista taistelua koko ihmiskunnan alistamiseksi shari’an käskyvaltaan kutsutaan jihadiksi. Jihadilla, joka kirjaimellisesti tarkoittaa ”kamppailua”, on monia eri muotoja, ja sitä voidaan käydä esimerkiksi puheen, aseiden tai rahan avulla. Islamiin kutsuminen (da’wa), islamin ylivaltaa symbolisoivien moskeijoiden rakentaminen ja länsimaisten demokraattisten instituutioiden ja vapauksien hyödyntäminen niiden lakkauttamiseksi ja korvaamiseksi shari’an määräyksillä ovat esimerkkejä rauhanomaisesta jihadista. Aseellinen jihad (qitaal) puolestaan voi olla puolustavaa (jihad al-daf) tai hyökkäävää (jihad talab). Muslimit ovat yhteisöllisesti velvollisia hyökkäävään jihadiin ei-muslimeja vastaan näiden omissa maissa joko vähintään kerran vuodessa tai aina kun se on mahdollista, ja shari’a oikeuttaa mujahidinit tappamaan tai ottamaan orjiksi ne, jotka eivät suostu vapaaehtoisesti alistumaan, ja ottamaan sotasaaliiksi tällaisten henkilöiden omaisuuden, vaimot ja lapset sekä raiskaamaan naiset.
>>>> Hän on lähettänyt lähettiläänsä tuomaan johdatuksen ja totuuden uskonnon saattaakseen sen voittamaan kaikki muut uskonnot, vaikka se on vastoin uskottomien [monijumalaisten, pakanoiden, epäjumalanpalvojien ja ateistien] tahtoa. (Koraani 9:33) >>>>
Islamin puolustelijoiden usein siteeraaman heikon hadithin mukaan ”jihad itseä vastaan” (jihad al-nafs) on suurempaa jihadia (jihad akbar), mutta jopa henkisen kilvoittelun ensisijainen tarkoitus islamissa on voittaa fyysistä taistelua ja tappamista vastaan koettu vastenmielisyys. Koraanin mukaan aseellinen jihad uskottomia vastaan Allahin tiellä on joka tapauksessa parasta, mitä muslimi voi tehdä, eikä Koraani lupaa muslimeille mitään muuta varmaa taetta pääsystä paratiisiin nauttimaan 72 neitsyen seksuaalisista palveluista kuin kuolemisen marttyyrina (shahid eli ”todistaja”), millä islamissa tarkoitetaan surmatuksi tulemista samalla kun on itse surmaamassa uskottomia:
>>>> Kiiruhtakaa kevein tai raskain mielin ja kamppailkaa Allahin tiellä omaisuutenne ja henkenne uhalla. Tämä on teille parasta. Kunpa vain tietäisitte. (Koraani 9:41) >>>>
>>>> Allah rakastaa niitä, jotka taistelevat Hänen tiellään vierekkäin, aivan kuin he olisivat vankka muuri. (Koraani 61:4) >>>>
>>>> Kun kohtaatte taistelussa uskottomia, sivaltakaa heitä niskaan! Kun olette alistaneet heidät, sitokaa heidät köysiin vapauttaaksenne heidät joko suosionosoituksena tai lunnaita vastaan. Tehkää näin, kunnes sodan taakka on laskettu selästänne. Jos Allah tahtoisi, Hän selviytyisi heistä itse, mutta Hän tahtoo koetella teitä toisillanne. Niiden teot eivät mene hukkaan, jotka surmataan Allahin tiellä. Allah johdattaa heidät, pitää heistä huolen ja kokoaa heidät Paratiisiin, josta Hän on kertonut heille. (Koraani 47:4) >>>>
Islamilainen valtioteoria jakaa koko maailman kahteen vaikutuspiiriin: islamin alueeseen (dar al-islam), jossa vallitsee shari’a, ja vihamieliseen sodan alueeseen (dar al-harb), jossa muslimit ovat vähemmistönä ja jota ei vielä hallita shari’an mukaisesti. Utopistinen rauhan tila (dar al-salam) uskotaan saavutettavan sitten, kun koko maailma on täydellisesti alistettu shari’an käskyvaltaan.Alemmuus kompleksiksi. Ensinnäkin, koraania ei saa tulkita kuka tahansa, ettei juuri käy, niinkuin sinulle. Esim. lainauksesi koraanista:
Jumala on sanonut koraanissa, että tappakaa uskottomia missä ikinä heitä kohtaattekaan. Tämä on ehkä kaikista väärinymmärretty lause. Tämä tuli ensinnäkin silloin, kun muslimeita sorrettiin eikä Jumala ollut antanut vielä lupaa muslimeille taistella TAKAISIN. Nimenomaan. Takaisin. Tämä on erittäin vaikea käsite sinulle, ja sinusta on "huvittavaa" kun sinulle kertovat itse muslimit jotka asiat näin näkevät. Et tahdo kuulla totuutta vaan uskot valheeseen sen vuoksi, että olet todennäköisesti hyvin epävarma itsestäsi.
Ensinnäkin kun sanoin, ettei islamia levitetty miekalla, olen satavarma, ettet lukenut enää siitä eteenpäin, vaan ajattelit että "jaaha, huvittava väite. Olen ITSE lukenut IBN HISHAMIN kirjan puolella silmällä (hypännyt yli kaiken, missä kerrotaan muslimien kärsimyksistä) ja copy pastaan tähän kohdat koraanista, jotka yksinään kuulostavat mahd. Julmilta, ja täten vahvistavat teoriaani."
Jumala on sanonut koraanissa "vaikka näyttäisimme kuinka monta merkkiä,he (epäuskovat) eivät kuitenkaan usko." Mutta yritän kuitenkin.
Esimerkiksi minä itse. Profeetta (rauha hänelle) oli maailman paras ja hyvätahtoisin ihminen. Jos minä rakastaisin tuollaista profeettaa (Staghfirullah) minkälaisena sinä kuvailet Mohammedin (rauha ja siunaukset olkoon hänen kanssaan), olisin varmasti itsekkin väkivaltainen ja julma. Mutta koska profeettamme (ra) ei ollut sellainen, muslimit rakastavat häntä nimenomaan hänen hyvyytensä takia ja pyrkivät siihen. Koska sinä et ole muslimi, etkä rakasta häntä, kehtaat väittää häntä vaikka miksikä. Hyvin suuri vähemmistö ovat terroristeja jotka väittävät itseään muslimeiksi, mutta he tekevät väärin, aivan, kuten kristityt, jotka olivat ristiretkellä jne.
Vika ei ole profeetassamme eikä Islamin uskonnossa, vaan muslimeissa, jotka käyttäytyvät väärin. Ja JIHAD voi tarkoittaa uskon sotaa, niinkuin profeetan aikana uhudin, badrin jne sodat, koska siinä yritettiin tappaa muslimit, mutta muslimit PUOLUSTAUTUIVAT. Jihad tarkoittaa myös sotaa itseään vastaan, kamppailua omaa pahuutta vastaan. Ihminen pyrkii olemaan parempi ihminen ja täten käy Jihadia koko elämänsä ajan. Itseään vastaan.
Entäs kristityt amerikkalaiset jotka eivät kykene sulkemaan guantanamoa, jossa on satoja muslimeja ilman oikeudenkäyntiä kärsimässä turhaan? En todellakaan mene väittämään, että Jeesus (rauha hänelle) olisi mielipuoli, murhaaja, hullu joka luulee itseään profeetaksi tai muuta vastaavaa! En todellakaan väitä, että kristinusko olisi raaka ja väkivallan uskonto! Ainut, mitä väitän, on, että IHMISET tekevät väärin.
Muslimeilla on täydellinen esimerkki: Mohammed (ra). Hän oli täydellinen ja hyvä. Ja kaikki sodat mitä on käyty hänen ajallaan, on ollut puolustautumista. Kuten jo sanoin, sinä et voi yksin tulkata koraanin jakeita, sillä et ymmärrä niiden oikeaa merkitystä. Jumalan on annettava sinulle ymmärrystä. Ken tappaa yhden ihmisen, on sama asia, kuin tappaisi kaikki ihmiset. Ja ken pelastaa yhden ihmisen, on sama, kuin olisi pelastanut kaikki ihmiset. Oletko hypännyt tuonkin kohdan ohi? Oliko se liian tylsä ja kumosi teoriasi? Usko kuten uskot.
Heh, ja vielä tohon materialismiin. Jumala on rikkain, mutta hän ei arvosta tämän maailman materiaalia pätkän vertaa, koska sillä ei ole mitään arvoa tuonpuoleisessa. Ainut asia, mikä merkitsee on hyvät teot. Jumala antaa rikkauden kenelle haluaa, mutta siinä on suuri vastuu, kuinka sen käyttää. Eikä profeettamme käyttänyt lainkaan rikkauttaan/valtaansa. Jos hän olisi, hän olisi vallannut jo koko Euroopan omalla ajallaan. Hän kuitenkin halusi hyvyydellä levittää islamia, minkä vuoksi Islam on saanut vahvan pilarin alleen. Hän on näyttänyt täydellistä esimerkkiä meille, kuinka hyvä ihmisen tulee olla. On hyvin surullista, ettet kykene nielemään sitä, että olet suoranaisesti väärässä.
(Koraani:Sura 109)
Peace. - PeaceWithYou
Taisteleminen Allahin tiellä (al-jihad fi sabil Allah) on kaikkien muslimien yhteisöllinen velvollisuus (fard al-kifaya), ja tätä maailmanlaajuista taistelua koko ihmiskunnan alistamiseksi shari’an käskyvaltaan kutsutaan jihadiksi. Jihadilla, joka kirjaimellisesti tarkoittaa ”kamppailua”, on monia eri muotoja, ja sitä voidaan käydä esimerkiksi puheen, aseiden tai rahan avulla. Islamiin kutsuminen (da’wa), islamin ylivaltaa symbolisoivien moskeijoiden rakentaminen ja länsimaisten demokraattisten instituutioiden ja vapauksien hyödyntäminen niiden lakkauttamiseksi ja korvaamiseksi shari’an määräyksillä ovat esimerkkejä rauhanomaisesta jihadista. Aseellinen jihad (qitaal) puolestaan voi olla puolustavaa (jihad al-daf) tai hyökkäävää (jihad talab). Muslimit ovat yhteisöllisesti velvollisia hyökkäävään jihadiin ei-muslimeja vastaan näiden omissa maissa joko vähintään kerran vuodessa tai aina kun se on mahdollista, ja shari’a oikeuttaa mujahidinit tappamaan tai ottamaan orjiksi ne, jotka eivät suostu vapaaehtoisesti alistumaan, ja ottamaan sotasaaliiksi tällaisten henkilöiden omaisuuden, vaimot ja lapset sekä raiskaamaan naiset.
Islamilainen valtioteoria jakaa koko maailman kahteen vaikutuspiiriin: islamin alueeseen (dar al-islam), jossa vallitsee shari’a, ja vihamieliseen sodan alueeseen (dar al-harb), jossa muslimit ovat vähemmistönä ja jota ei vielä hallita shari’an mukaisesti. Utopistinen rauhan tila (dar al-salam) uskotaan saavutettavan sitten, kun koko maailma on täydellisesti alistettu shari’an käskyvaltaan.Muslimeja on ympäri maailmaa (Kiinassa,Indonesiassa,Malesiassa, Tongassa yms.) Eikä niissä ole koskaan käyty sotia Islamin nimellä. Vaan Islam on levinnyt sinne asti ihmisten hyvän käytöksen ansiosta.
Peace. - Islamtietoinen
PeaceWithYou kirjoitti:
Alemmuus kompleksiksi. Ensinnäkin, koraania ei saa tulkita kuka tahansa, ettei juuri käy, niinkuin sinulle. Esim. lainauksesi koraanista:
Jumala on sanonut koraanissa, että tappakaa uskottomia missä ikinä heitä kohtaattekaan. Tämä on ehkä kaikista väärinymmärretty lause. Tämä tuli ensinnäkin silloin, kun muslimeita sorrettiin eikä Jumala ollut antanut vielä lupaa muslimeille taistella TAKAISIN. Nimenomaan. Takaisin. Tämä on erittäin vaikea käsite sinulle, ja sinusta on "huvittavaa" kun sinulle kertovat itse muslimit jotka asiat näin näkevät. Et tahdo kuulla totuutta vaan uskot valheeseen sen vuoksi, että olet todennäköisesti hyvin epävarma itsestäsi.
Ensinnäkin kun sanoin, ettei islamia levitetty miekalla, olen satavarma, ettet lukenut enää siitä eteenpäin, vaan ajattelit että "jaaha, huvittava väite. Olen ITSE lukenut IBN HISHAMIN kirjan puolella silmällä (hypännyt yli kaiken, missä kerrotaan muslimien kärsimyksistä) ja copy pastaan tähän kohdat koraanista, jotka yksinään kuulostavat mahd. Julmilta, ja täten vahvistavat teoriaani."
Jumala on sanonut koraanissa "vaikka näyttäisimme kuinka monta merkkiä,he (epäuskovat) eivät kuitenkaan usko." Mutta yritän kuitenkin.
Esimerkiksi minä itse. Profeetta (rauha hänelle) oli maailman paras ja hyvätahtoisin ihminen. Jos minä rakastaisin tuollaista profeettaa (Staghfirullah) minkälaisena sinä kuvailet Mohammedin (rauha ja siunaukset olkoon hänen kanssaan), olisin varmasti itsekkin väkivaltainen ja julma. Mutta koska profeettamme (ra) ei ollut sellainen, muslimit rakastavat häntä nimenomaan hänen hyvyytensä takia ja pyrkivät siihen. Koska sinä et ole muslimi, etkä rakasta häntä, kehtaat väittää häntä vaikka miksikä. Hyvin suuri vähemmistö ovat terroristeja jotka väittävät itseään muslimeiksi, mutta he tekevät väärin, aivan, kuten kristityt, jotka olivat ristiretkellä jne.
Vika ei ole profeetassamme eikä Islamin uskonnossa, vaan muslimeissa, jotka käyttäytyvät väärin. Ja JIHAD voi tarkoittaa uskon sotaa, niinkuin profeetan aikana uhudin, badrin jne sodat, koska siinä yritettiin tappaa muslimit, mutta muslimit PUOLUSTAUTUIVAT. Jihad tarkoittaa myös sotaa itseään vastaan, kamppailua omaa pahuutta vastaan. Ihminen pyrkii olemaan parempi ihminen ja täten käy Jihadia koko elämänsä ajan. Itseään vastaan.
Entäs kristityt amerikkalaiset jotka eivät kykene sulkemaan guantanamoa, jossa on satoja muslimeja ilman oikeudenkäyntiä kärsimässä turhaan? En todellakaan mene väittämään, että Jeesus (rauha hänelle) olisi mielipuoli, murhaaja, hullu joka luulee itseään profeetaksi tai muuta vastaavaa! En todellakaan väitä, että kristinusko olisi raaka ja väkivallan uskonto! Ainut, mitä väitän, on, että IHMISET tekevät väärin.
Muslimeilla on täydellinen esimerkki: Mohammed (ra). Hän oli täydellinen ja hyvä. Ja kaikki sodat mitä on käyty hänen ajallaan, on ollut puolustautumista. Kuten jo sanoin, sinä et voi yksin tulkata koraanin jakeita, sillä et ymmärrä niiden oikeaa merkitystä. Jumalan on annettava sinulle ymmärrystä. Ken tappaa yhden ihmisen, on sama asia, kuin tappaisi kaikki ihmiset. Ja ken pelastaa yhden ihmisen, on sama, kuin olisi pelastanut kaikki ihmiset. Oletko hypännyt tuonkin kohdan ohi? Oliko se liian tylsä ja kumosi teoriasi? Usko kuten uskot.
Heh, ja vielä tohon materialismiin. Jumala on rikkain, mutta hän ei arvosta tämän maailman materiaalia pätkän vertaa, koska sillä ei ole mitään arvoa tuonpuoleisessa. Ainut asia, mikä merkitsee on hyvät teot. Jumala antaa rikkauden kenelle haluaa, mutta siinä on suuri vastuu, kuinka sen käyttää. Eikä profeettamme käyttänyt lainkaan rikkauttaan/valtaansa. Jos hän olisi, hän olisi vallannut jo koko Euroopan omalla ajallaan. Hän kuitenkin halusi hyvyydellä levittää islamia, minkä vuoksi Islam on saanut vahvan pilarin alleen. Hän on näyttänyt täydellistä esimerkkiä meille, kuinka hyvä ihmisen tulee olla. On hyvin surullista, ettet kykene nielemään sitä, että olet suoranaisesti väärässä.
Peace."Jumala on sanonut koraanissa, että tappakaa uskottomia missä ikinä heitä kohtaattekaan. Tämä on ehkä kaikista väärinymmärretty lause. Tämä tuli ensinnäkin silloin, kun muslimeita sorrettiin eikä Jumala ollut antanut vielä lupaa muslimeille taistella TAKAISIN. Nimenomaan. Takaisin. Tämä on erittäin vaikea käsite sinulle, ja sinusta on "huvittavaa" kun sinulle kertovat itse muslimit jotka asiat näin näkevät. Et tahdo kuulla totuutta vaan uskot valheeseen sen vuoksi, että olet todennäköisesti hyvin epävarma itsestäsi."
Koraanin muslimeille antamat käskyt käydä sotaa Allahin nimessä muita kuin muslimeja vastaan ovat päivänselviä. Ne ovat lisäksi ehdottoman auktoritatiivisia, koska ne ilmestyivät profeetan uran myöhäisessä vaiheessa ja koska ne näin ollen kumoavat ja korvaavat varhaisemmat määräykset toimia rauhanomaisesti. Teidän muslimien onneksi länsimaalaiset eivät tunne tätä kumoamisperiaatetta ja ymmärtävät Koraanin väärin ja diagnosoivat islam virheellisesti “rauhan uskonnoksi”.
"Esimerkiksi minä itse. Profeetta (rauha hänelle) oli maailman paras ja hyvätahtoisin ihminen."
Salman Rushdien ”Saatanallisten säkeiden” ja Muhammad-pilapiirrosten aiheuttamat mellakat ja väkivaltaisuudet ja Sudanin Muhammad-nallekonflikti ovat esimerkkejä tapauksista, joiden yhteydessä suurellekin yleisölle ovat tulleet tutuiksi muslimioppineiden vaatimukset kostaa tappamalla islamin ja profeetta Muhammadin vähäinenkin kritisointi. Tämä toimintamalli on peräisin suoraan Muhammadilta itseltään, jolla oli tapana antaa murhakäskyjä kriitikoidensa ja vastustajiensa eliminoimiseksi:
>>>> Kun Allahin lähettiläs palasi Medinaan Ta’ifin piirityksen jälkeen, Bujair ibn Zuhair kirjoitti kirjeen veljelleen Ka’bille (ibn Zuhairille) ja kertoi, kuinka Allahin lähettiläs oli Mekassa surmauttanut häntä kiusanneita ja runoillaan pilkanneita ihmisiä. Hän kertoi myös, että loput Quraishin runoilijoista, kuten Ibn az-Ziba’ra ja Hubaira ibn Abi Wahb, olivat paenneet eri puolille maata. (Ibn Hisham: 416) >>>>
>>>> Allahin lähettiläs lähetti joukon henkilöitä Abu Rafin luo. Yöllä tämän nukkuessa Abdullah bin Atik meni sisälle hänen taloonsa ja tappoi hänet. (Bukhari 5:59:370) >>>>
>>>> Kuultuaan, mitä hän (Asma bint Marwan) oli sanonut, lähettiläs sanoi: ”Kuka hankkiutuu puolestani eroon Marwanin tyttärestä? ‘Umayr bin ‘Adiy-al-Khatmi, joka oli hänen seurassaan, kuuli tämän ja meni samana yönä hänen taloonsa ja tappoi hänet. (Ibn Ishaq: 675–676) >>>>
Nykypäivän näkökulmasta huomiota herättävää on myös se, että Muhammad, jolla oli 13 vaimoa ja lisäksi tuntematon lukumäärä ryöstöretkiltä sotasaaliiksi kaapattuja jalkavaimoja, oli yhdynnässä lempivaimonsa Aishan kanssa tämän ollessa vasta 9-vuotias ja leikkiessä vielä nukeilla. Avioliiton solmimiselle ei islamissa ole alaikärajaa, ja lapsimorsiamet ovat tuttu näky islamilaisissa maissa, joissa miehet voivat avioliiton varjolla tietyin ehdoin käyttää jopa vauvaikäisiä tyttöjä seksuaalisesti hyväkseen (mufa’khathat).
>>>> Profeetta kirjoitti (aviosopimuksen) Aishan kanssa tämän ollessa 6-vuotias ja pani avioliiton täytäntöön tämän ollessa 9-vuotias, ja Aisha oli hänen kanssaan yhdeksän vuotta (ts. hänen kuolemaansa asti). (Bukhari 7:62:88) >>>>
>>>> Aisha kertoi, että Allahin lähettiläs meni hänen kanssaan naimisiin, kun hän oli seitsemän vanha, ja hänet vietiin lähettilään taloon morsiamena, kun hän oli yhdeksän, ja hänellä oli hänen nukkensa mukanaan. (Bukhari 8:3311) >>>> - Islamtietoinen
"Jumala on sanonut koraanissa, että tappakaa uskottomia missä ikinä heitä kohtaattekaan. Tämä on ehkä kaikista väärinymmärretty lause. Tämä tuli ensinnäkin silloin, kun muslimeita sorrettiin eikä Jumala ollut antanut vielä lupaa muslimeille taistella TAKAISIN. Nimenomaan. Takaisin. Tämä on erittäin vaikea käsite sinulle, ja sinusta on "huvittavaa" kun sinulle kertovat itse muslimit jotka asiat näin näkevät. Et tahdo kuulla totuutta vaan uskot valheeseen sen vuoksi, että olet todennäköisesti hyvin epävarma itsestäsi."
Koraanin muslimeille antamat käskyt käydä sotaa Allahin nimessä muita kuin muslimeja vastaan ovat päivänselviä. Ne ovat lisäksi ehdottoman auktoritatiivisia, koska ne ilmestyivät profeetan uran myöhäisessä vaiheessa ja koska ne näin ollen kumoavat ja korvaavat varhaisemmat määräykset toimia rauhanomaisesti. Teidän muslimien onneksi länsimaalaiset eivät tunne tätä kumoamisperiaatetta ja ymmärtävät Koraanin väärin ja diagnosoivat islam virheellisesti “rauhan uskonnoksi”.
"Esimerkiksi minä itse. Profeetta (rauha hänelle) oli maailman paras ja hyvätahtoisin ihminen."
Salman Rushdien ”Saatanallisten säkeiden” ja Muhammad-pilapiirrosten aiheuttamat mellakat ja väkivaltaisuudet ja Sudanin Muhammad-nallekonflikti ovat esimerkkejä tapauksista, joiden yhteydessä suurellekin yleisölle ovat tulleet tutuiksi muslimioppineiden vaatimukset kostaa tappamalla islamin ja profeetta Muhammadin vähäinenkin kritisointi. Tämä toimintamalli on peräisin suoraan Muhammadilta itseltään, jolla oli tapana antaa murhakäskyjä kriitikoidensa ja vastustajiensa eliminoimiseksi:
>>>> Kun Allahin lähettiläs palasi Medinaan Ta’ifin piirityksen jälkeen, Bujair ibn Zuhair kirjoitti kirjeen veljelleen Ka’bille (ibn Zuhairille) ja kertoi, kuinka Allahin lähettiläs oli Mekassa surmauttanut häntä kiusanneita ja runoillaan pilkanneita ihmisiä. Hän kertoi myös, että loput Quraishin runoilijoista, kuten Ibn az-Ziba’ra ja Hubaira ibn Abi Wahb, olivat paenneet eri puolille maata. (Ibn Hisham: 416) >>>>
>>>> Allahin lähettiläs lähetti joukon henkilöitä Abu Rafin luo. Yöllä tämän nukkuessa Abdullah bin Atik meni sisälle hänen taloonsa ja tappoi hänet. (Bukhari 5:59:370) >>>>
>>>> Kuultuaan, mitä hän (Asma bint Marwan) oli sanonut, lähettiläs sanoi: ”Kuka hankkiutuu puolestani eroon Marwanin tyttärestä? ‘Umayr bin ‘Adiy-al-Khatmi, joka oli hänen seurassaan, kuuli tämän ja meni samana yönä hänen taloonsa ja tappoi hänet. (Ibn Ishaq: 675–676) >>>>
Nykypäivän näkökulmasta huomiota herättävää on myös se, että Muhammad, jolla oli 13 vaimoa ja lisäksi tuntematon lukumäärä ryöstöretkiltä sotasaaliiksi kaapattuja jalkavaimoja, oli yhdynnässä lempivaimonsa Aishan kanssa tämän ollessa vasta 9-vuotias ja leikkiessä vielä nukeilla. Avioliiton solmimiselle ei islamissa ole alaikärajaa, ja lapsimorsiamet ovat tuttu näky islamilaisissa maissa, joissa miehet voivat avioliiton varjolla tietyin ehdoin käyttää jopa vauvaikäisiä tyttöjä seksuaalisesti hyväkseen (mufa’khathat).
>>>> Profeetta kirjoitti (aviosopimuksen) Aishan kanssa tämän ollessa 6-vuotias ja pani avioliiton täytäntöön tämän ollessa 9-vuotias, ja Aisha oli hänen kanssaan yhdeksän vuotta (ts. hänen kuolemaansa asti). (Bukhari 7:62:88) >>>>
>>>> Aisha kertoi, että Allahin lähettiläs meni hänen kanssaan naimisiin, kun hän oli seitsemän vanha, ja hänet vietiin lähettilään taloon morsiamena, kun hän oli yhdeksän, ja hänellä oli hänen nukkensa mukanaan. (Bukhari 8:3311) >>>>"Esimerkiksi minä itse. Profeetta (rauha hänelle) oli maailman paras ja hyvätahtoisin ihminen. Jos minä rakastaisin tuollaista profeettaa (Staghfirullah) minkälaisena sinä kuvailet Mohammedin (rauha ja siunaukset olkoon hänen kanssaan), olisin varmasti itsekkin väkivaltainen ja julma. Mutta koska profeettamme (ra) ei ollut sellainen, muslimit rakastavat häntä nimenomaan hänen hyvyytensä takia ja pyrkivät siihen. Koska sinä et ole muslimi, etkä rakasta häntä, kehtaat väittää häntä vaikka miksikä."
Kuten sanoin, monet muslimit (kuten sinä) eivät aidosti tiedä, millainen henkilö Muhammad oli, ja niinpä he raivostuvat silmittömästi, kun joku islamin omiin lähteisiin perehtynyt kertoo kiusallisia mutta totuudenmukaisia yksityiskohtia Muhammadin elämästä ja hänen sunnastaan.
Tilannetta hämärtää lisäksi islamin sisäinen valheellisuus: monille muslimeille ja islamin puolustelijoille Muhammadin elämä ja sen yksityiskohdat — islamin pyhä ydin, jota ei saa kyseenalaistaa ja josta muslimien oletetaan olevan ylpeitä ja jonka kunniaa he suojelevat kostoiskuillaan, mellakoimisellaan ja muulla riehumisellaan — on yksinkertaisesti liian järkyttävä ja vastenmielinen, jotta he voisivat hyväksyä sen. Harva mieleltään terve ihminen, edes muslimi, haluaisi todella olla sellainen, millaiseksi Muhammad, “täydellinen ihminen”, islamin omissa lähteissä kuvataan.
On ilmeistä, että Muhammad kärsi toistuvista temporaalilohkoepileptisistä kohtauksista, jotka tuottivat hänelle harha-aistimuksia jumalallisesta läsnäolosta, mikä sai hänet sitten suuruudenhulluuttaan kuvittelemaan olevansa jonkinlainen poikkeuksellinen yli-ihminen: profeetta. Islamin lähteiden perusteella syntyy vaikutelma, että Muhammad oli erittäin huonosta itsetunnosta kärsinyt narsistinen vainoharhainen sosiopaatti, joka omaa profeetallista erikoisasemaansa muille todistaakseen oli valmis kylmästi turvautumaan mihin hyvänsä menetelmiin, kuten valehteluun, manipulointiin, ryöstelyyn, kidutukseen, terroriin, raiskauksiin, vastustajiensa orjuuttamiseen, kunnia- ja joukkomurhiin. Tätä taustaa vasten ei siis ole ihme, että Muhammadin elämästä on laadittu paljon kaunisteltuja ja vääristeltyjä kuvauksia, joissa hänen käyttäytymistään on selitetty parhain päin, monia kiusallisia asioita on “unohdettu” mainita, ja hänestä on pyritty antamaan kuva eräänlaisena oikeudenmukaisena ja Jeesuksen kaltaisena ihanteellisena myötätuntoisena pyhimyksenä. Samaan aikaan kuitenkin lukemattomat marttyyriudesta haaveilevat mujahidinit, lapset ja nuorukaiset Palestiinassa, Pakistanissa, Iranissa ja kaikkialla maailmassa lukevat ja kuulevat tarinoita Koraanista, Muhammadin elämäkerrasta ja haditheista ja ihannoivat hänen kiistämätöntä taitavuuttaan ovelana ja armottomana sotapäällikkönä, joka osasi motivoida taistelijansa antamaan kaikkensa ja kuolemaan asiansa puolesta. Koska nämä jälkimmäiset nojautuvat islamin alkuperäisiin auktoriteetteihin, Koraanin ja sunnaan, he ovat aina vahvemmassa asemassa kuin asioista tietämättömät ja harhaanjohdetut maltillisemmat muslimit, joiden roolina lännessä on — hyödyllisten idioottien ominaisuudessa — toimia maaperää jihadille pehmentävänä etujoukkona. - Islamtietoinen
"Esimerkiksi minä itse. Profeetta (rauha hänelle) oli maailman paras ja hyvätahtoisin ihminen. Jos minä rakastaisin tuollaista profeettaa (Staghfirullah) minkälaisena sinä kuvailet Mohammedin (rauha ja siunaukset olkoon hänen kanssaan), olisin varmasti itsekkin väkivaltainen ja julma. Mutta koska profeettamme (ra) ei ollut sellainen, muslimit rakastavat häntä nimenomaan hänen hyvyytensä takia ja pyrkivät siihen. Koska sinä et ole muslimi, etkä rakasta häntä, kehtaat väittää häntä vaikka miksikä."
Kuten sanoin, monet muslimit (kuten sinä) eivät aidosti tiedä, millainen henkilö Muhammad oli, ja niinpä he raivostuvat silmittömästi, kun joku islamin omiin lähteisiin perehtynyt kertoo kiusallisia mutta totuudenmukaisia yksityiskohtia Muhammadin elämästä ja hänen sunnastaan.
On ilmeistä, että Muhammad kärsi toistuvista temporaalilohkoepileptisistä kohtauksista, jotka tuottivat hänelle harha-aistimuksia jumalallisesta läsnäolosta, mikä sai hänet sitten suuruudenhulluuttaan kuvittelemaan olevansa jonkinlainen poikkeuksellinen yli-ihminen: profeetta. Islamin lähteiden perusteella syntyy vaikutelma, että Muhammad oli erittäin huonosta itsetunnosta kärsinyt narsistinen vainoharhainen sosiopaatti, joka omaa profeetallista erikoisasemaansa muille todistaakseen oli valmis kylmästi turvautumaan mihin hyvänsä menetelmiin, kuten valehteluun, manipulointiin, ryöstelyyn, kidutukseen, terroriin, raiskauksiin, vastustajiensa orjuuttamiseen, kunnia- ja joukkomurhiin. Tätä taustaa vasten ei siis ole ihme, että Muhammadin elämästä on laadittu paljon kaunisteltuja ja vääristeltyjä kuvauksia, joissa hänen käyttäytymistään on selitetty parhain päin, monia kiusallisia asioita on “unohdettu” mainita, ja hänestä on pyritty antamaan kuva eräänlaisena oikeudenmukaisena ja Jeesuksen kaltaisena ihanteellisena myötätuntoisena pyhimyksenä. Samaan aikaan kuitenkin lukemattomat marttyyriudesta haaveilevat mujahidinit, lapset ja nuorukaiset Palestiinassa, Pakistanissa, Iranissa ja kaikkialla maailmassa lukevat ja kuulevat tarinoita Koraanista, Muhammadin elämäkerrasta ja haditheista ja ihannoivat hänen kiistämätöntä taitavuuttaan ovelana ja armottomana sotapäällikkönä, joka osasi motivoida taistelijansa antamaan kaikkensa ja kuolemaan asiansa puolesta. Koska nämä jälkimmäiset nojautuvat islamin alkuperäisiin auktoriteetteihin, Koraanin ja sunnaan, he ovat aina vahvemmassa asemassa kuin asioista tietämättömät ja harhaanjohdetut maltillisemmat muslimit, joiden roolina lännessä on — hyödyllisten idioottien ominaisuudessa — toimia maaperää jihadille pehmentävänä etujoukkona."Hyvin suuri vähemmistö ovat terroristeja jotka väittävät itseään muslimeiksi, mutta he tekevät väärin, aivan, kuten kristityt, jotka olivat ristiretkellä jne."
On vaikea kuvitella, että minkään uskonnon perustaja lausuisi kuolinvuoteellaan jotain sellaista, mitä profeetta Muhammad sanoi: “Minut on tehty voittoisaksi terrorilla” (Sahih Bukhari 4.52.220). Länsimaalaisilla ihmisillä on tapana olettaa naiivisti, että — uskontojen tavoin — islamilla täytyy olla rauhanomainen ydin ja että koska Muhammad oli suuren uskonnon perustaja, hänen on täytynyt puhua yleisen hyväntahtoisuuden puolesta painottaen kaikkien ihmisten ihmis- ja tasa-arvoa sekä tarvetta rakastaa lähimmäistä. Mikään ei kuitenkaan voisi olla kauempana todellisuudesta! Koraani (48:29) tekee jyrkän eron ylempiarvoisina pidettyjen muslimien ja alempiarvoisina pidettyjen ei-muslimien välille. Vain muslimeja ja muslimeiksi kääntyviä kohtaan kehotetaan olemaan armeliaita; kaikkia muita kohtaan Allah käskee olemaan ankara (Koraani 48:29). Uskottomien väkivaltainen pelottelu ja kauhun kylväminen näiden keskuuteen oli yksi keskeisistä menetelmistä, joiden avulla Muhammad pyrki toteuttamaan Allahilta saamaansa käskyä taistella ihmisiä vastaan, kunnes kaikki alistuvat Allahin ja hänen shari’ansa määräysvaltaan ja tunnustavat Muhammadin profeetallisen aseman. Kun kalifaattia, islamilaista maailmanvaltaa, tavoittelevat muslimit nykypäivänä turvautuvat terrorismiin, mielenosoituksiin, islam-kriitikoiden uhkailuun ja murhiiin sekä valheellisen informaation levittämiseen (taqiyya), he noudattavat yksinkertaisesti sunnaa, profeetta Muhammadin elämäntapaa, joka on tarkoitettu ikuiseksi esikuvaksi kaikille muslimeille.
"Vika ei ole profeetassamme eikä Islamin uskonnossa, vaan muslimeissa, jotka käyttäytyvät väärin."
Ongelman nimenomaan muodostaa itse islam teokraattisine lakijärjestelmineen ja militaristis-ekspansiivisine poliittisine ideologioineen. Murhiin ja väkivaltaan yllyttävä, naisten ja uskottomien alistamista edellyttävä ja brutaaleja rangaistuksia jakava islam on mitä mainioin kasvualusta esim. terrorismille. - Islamtietoinen
"Hyvin suuri vähemmistö ovat terroristeja jotka väittävät itseään muslimeiksi, mutta he tekevät väärin, aivan, kuten kristityt, jotka olivat ristiretkellä jne."
On vaikea kuvitella, että minkään uskonnon perustaja lausuisi kuolinvuoteellaan jotain sellaista, mitä profeetta Muhammad sanoi: “Minut on tehty voittoisaksi terrorilla” (Sahih Bukhari 4.52.220). Länsimaalaisilla ihmisillä on tapana olettaa naiivisti, että — uskontojen tavoin — islamilla täytyy olla rauhanomainen ydin ja että koska Muhammad oli suuren uskonnon perustaja, hänen on täytynyt puhua yleisen hyväntahtoisuuden puolesta painottaen kaikkien ihmisten ihmis- ja tasa-arvoa sekä tarvetta rakastaa lähimmäistä. Mikään ei kuitenkaan voisi olla kauempana todellisuudesta! Koraani (48:29) tekee jyrkän eron ylempiarvoisina pidettyjen muslimien ja alempiarvoisina pidettyjen ei-muslimien välille. Vain muslimeja ja muslimeiksi kääntyviä kohtaan kehotetaan olemaan armeliaita; kaikkia muita kohtaan Allah käskee olemaan ankara (Koraani 48:29). Uskottomien väkivaltainen pelottelu ja kauhun kylväminen näiden keskuuteen oli yksi keskeisistä menetelmistä, joiden avulla Muhammad pyrki toteuttamaan Allahilta saamaansa käskyä taistella ihmisiä vastaan, kunnes kaikki alistuvat Allahin ja hänen shari’ansa määräysvaltaan ja tunnustavat Muhammadin profeetallisen aseman. Kun kalifaattia, islamilaista maailmanvaltaa, tavoittelevat muslimit nykypäivänä turvautuvat terrorismiin, mielenosoituksiin, islam-kriitikoiden uhkailuun ja murhiiin sekä valheellisen informaation levittämiseen (taqiyya), he noudattavat yksinkertaisesti sunnaa, profeetta Muhammadin elämäntapaa, joka on tarkoitettu ikuiseksi esikuvaksi kaikille muslimeille.
"Vika ei ole profeetassamme eikä Islamin uskonnossa, vaan muslimeissa, jotka käyttäytyvät väärin."
Ongelman nimenomaan muodostaa itse islam teokraattisine lakijärjestelmineen ja militaristis-ekspansiivisine poliittisine ideologioineen. Murhiin ja väkivaltaan yllyttävä, naisten ja uskottomien alistamista edellyttävä ja brutaaleja rangaistuksia jakava islam on mitä mainioin kasvualusta esim. terrorismille."Ja JIHAD voi tarkoittaa uskon sotaa, niinkuin profeetan aikana uhudin, badrin jne sodat, koska siinä yritettiin tappaa muslimit, mutta muslimit PUOLUSTAUTUIVAT."
Jihad tarkoittaa kirjaimellisesti “kamppailua”. Täsmälleen sanottuna, kuten islamin puolustelijat usein huomauttavat, se ei merkitse “pyhää sotaa”. Jäljelle jää kuitenkin kysymys, millaiseen “kamppailuun” jihad viittaa: kilvoitteluun sisäistä pahaa vastaan vai ulkoiseen, aseelliseen taisteluun?
Kuten aina yritettäessä ratkaista, mitä islam opettaa tietystä asiasta, on tarpeen katsoa Koraaniin ja sunnaan. Näistä lähteistä käy selväksi, että muslimia vaaditaan taistelemaan mitä moninaisimpia asioita vastaan: rukoilemisen laiskuutta vastaan, almuveronmaksun (zakat) laiminlyöntiä vastaan jne. Mutta on ilmiselvää, että muslimi on määrätty taistelemaan fyysisesti myös vääräuskoisia vastaan. Muhammadin vaikuttava sotilasura on todistuksena siitä, kuinka keskeisessä asemassa sotilaallinen toiminta islamissa on.
Koraanin väkivaltaiset määräykset ja Muhammadin asettamat väkivaltaiset ennakkotapaukset sävyttävät islamilaista näkemystä politiikasta ja maailmanhistoriasta. Islamilainen valtioteoria jakaa maailman kahteen vaikutuspiiriin: islamin alueeseen (dar al-islam) ja sodan alueeseen (dar al-harb). Islam merkitsee alistumista, ja niinpä islamin alue käsittää ne kansakunnat, jotka ovat alistuneet islamilaisen vallan alle, mikä tarkoittaa sitä, että näissä yhteiskunnissa vallitsee shari’a-laki. Muu maailma, joka ei ole hyväksynyt shari’a-lakia ja joka ei näin ollen ole alistumisen tilassa, on kapina- tai sotatilassa Allahin tahtoa vastaan. Dar al-islamin velvollisuutena on käydä sotaa dar al-harbia vastaan aina siihen asti, kunnes kaikki kansakunnat alistuvat Allahin tahtoon ja hyväksyvät shari’an. Islamin viesti ei-muslimimaailmalle on ollut sama niin Muhammadin aikana kuin läpi koko historian: alistu tai sinut alistetaan. Ainoat vaiheet Muhammadin ajan jälkeen, jolloin dar al-islam ei ole ollut aktiivisesti sodassa dar al-harbin kansa, ovat olleet niinä ajanjaksoina, jolloin muslimimaailma on ollut liian heikko ja hajanainen sotiakseen tehokkaasti.
Mutta suvantovaiheet siinä jatkuvassa sodassa, jonka islamin alue on julistanut sodan alueelle, eivät ole osoituksena jihadin hylkäämisestä periaatteena, vaan ne heijastavat muutosta strategisissa tekijöissä. Muslimikansakuntien on hyväksyttävää julistaa hudna eli aselepo sellaisina aikoina, jolloin vääräuskoiset kansakunnat ovat liian voimakkaita, jotta avoimessa sodankäynnissä olisi järkeä. Jihad ei ole kollektiivinen itsemurhasopimus, vaikka henkilökohtaisella tasolla muslimeja rohkaistaan siihen: “He taistelevat Allahin tiellä, surmaavat ja tulevat surmatuiksi” (Koraani 9:111). Muutaman viimeisen sadan vuoden aikana muslimimaailma on ollut poliittisesti liian hajanainen ja teknologisesti heikompi ollakseen merkittävänä uhkana lännelle. Mutta tilanne on muuttumassa.
"Jihad tarkoittaa myös sotaa itseään vastaan, kamppailua omaa pahuutta vastaan. Ihminen pyrkii olemaan parempi ihminen ja täten käy Jihadia koko elämänsä ajan. Itseään vastaan."
Niin, jihadilla on monia eri muotoja, ja sitä voidaan käydä esimerkiksi puheen, aseiden tai rahan avulla. Islamin puolustelijoilla on tapana viitata tarinaan, jossa Muhammadin kerrotaan eräältä sotaretkeltään palattuaan todenneen, että muslimit palasivat pienemmästä jihadista (jihad asghar) suurempaan jihadiin (jihad akbar). Kun tarinan mukaan Muhammadilta kysyttiin, onko suurempaa jihadia kuin jihad vääräuskoisia vastaan, hänen väitetään vastanneen: “Kyllä, jihad al-nafs (jihad itseä vastaan).” Islamin puolustelijat eivät tarkoituksellisesti kuitenkaan koskaan mainitse erästä olennaista tosiasiaa, joka liittyy kyseiseen perimätietoon. “Tämä hadith ei ole sahih (luotettava)”, kuten sheikki Muhammed Salih al-Munajjid toteaa. Lisäksi islamin puolustelijoiden antama mielikuva siitä, että jihad al-nafs olisi jotain samankaltaista kuin hengellinen kilvoittelu kristinuskossa, on harhaanjohtava, sillä hengellisen kamppailun tavoitteena islamissa on ennen kaikkea voittaa fyysistä sotimista vastaan koettu vastenmielisyys. Islam myöntää, että taistelu ja tappaminen ovat periaatteessa vastenmielisiä, ja niinpä Allah uhkaakin ankarasti Helvetin tulella niitä, jotka ilman perustelua syytä perääntyvät taistelun tiimellyksestä. Tappamista kohtaan koettu vastenmielisyys on Koraanin mukaan Allahin “parasta koettelemusta”, joka jokaisen muslimin tulee voittaa alistumalla Allahille (Koraani 8:15-17). - Islamtietoinen
PeaceWithYou kirjoitti:
Alemmuus kompleksiksi. Ensinnäkin, koraania ei saa tulkita kuka tahansa, ettei juuri käy, niinkuin sinulle. Esim. lainauksesi koraanista:
Peace.Sekä lännen akateemisessa maailmassa että mediassa samoin kuin islamilaisessa maailmassa ristiretket nähdään hyökkäyssotina, joita verenhimoiset kristityt kävivät rauhanomaisia muslimeja vastaan. Vaikka ristiretket varmasti olivat verisiä, ne tulisi pikemminkin ymmärtää lännen viivästyneeksi vastaukseksi vuosisatoja kestäneeseen jihadiin kuin provosoimattomaksi yksipuoliseksi hyökkäykseksi. Muslimihallinto Pyhällä maalla alkoi 600-luvun jälkipuoliskolla jihadin arabialaisaallon aikana, kun toinen “oikeaanjohdettu” kalifi Umar valloitti Damaskoksen ja Jerusalemin. Jihadin verisen alkuvaiheen jälkeen kristittyjen ja juutalaisten elämää siedettiin dhimman rajoitteiden puitteissa, ja arabimuslimit yleensä ottaen sallivat ulkomaisten kristittyjen jatkaa pyhiinvaellusmatkojaan pyhille paikoilleen — käytäntö, joka osoittautui muslimivaltiolle taloudellisesti tuottoisaksi. Islamilaisen imperiumin sisällissota johti siihen, että turkinsukuiset seljukit syrjäyttivät 1000-luvulla suhteellisen myötämielisen arabihallinnon Pyhällä maalla. 1000-luvun jälkimmäisellä puoliskolla turkkilaiset kävivät sotaa kristittyä Bysantin valtakuntaa vastaan työntäen sen takaisin linnoituksistaan Antiokiassa ja Anatoliassa (nykyään Turkki). Vuonna 1071 bysanttilaisjoukot kärsivät murskaavan tappion Manzikertin taistelussa nykyisessä Itä-Turkissa. Turkkilaiset aloittivat uudelleen jihadin Pyhällä maalla pahoinpidellen, ryöväten, orjuuttaen ja tappaen kristittyjä siellä ja kaikkialla Vähässä-Aasiassa. He uhkasivat eristää kristikunnan sen pyhimmästä paikasta, Jerusalemin Pyhän haudan kirkosta, joka oli rakennettu uudelleen bysanttilaisten johdolla sen jälkeen, kun kalifi Al-Hakim bi-Amr Allah oli sen tuhonnut v. 1009.
Tämä uudelleen aloitettu jihad Lähi-idässä muodosti sen historiallisen yhteyden, jossa Rooman paavi Urban II julkaisi v. 1095 läntiselle kristikunnalle kutsun tulla auttamaan itäisiä serkkujaan (ja samalla hän näyttää hautoneen mielessään toivetta saada Jerusalem paavinvallan alle — idän kristikunnan kanssa tapahtuneen suuren välirikon jälkeen v. 1054). Tämä “aseistettu pyhiinvaellusmatka”, johon osallistui runsaslukuisesti niin siviilejä kuin sotilaitakin tultiin lopulta vuosia myöhemmin tuntemaan ensimmäisenä ristiretkenä. Ristiretken ajatus sellaisena kuin tuo termi nykyään ymmärretään, ts. “pyhänä sotana”, kehittyi vuosia myöhemmin, kun syntyi sellaisia järjestöjä, kuten Temppeliherrain ritarikunta, joka teki ristiretkeilystä elämäntavan. On mainitsemisen arvoista, että kaikkein innokkaimmat ristiretkeilijät, frankit, olivat juuri niitä, jotka olivat joutuneet kohtaamaan jihadin ja ryöstöretket vuosisatojen ajan frankkien-espanjalaisten rajalla ja tunsivat monia muita paremmin muslimien kristittyihin kohdistamat kauhut. Vaikka ensimmäisen ristiretken aikana Vähän-Aasian, Syyrian ja Palestiinan väestöt olivat muslimivallan alaisia, ne olivat silti valtaosin kristittyjä. Läntisen kristikunnan ristiretket olivat aikoinaan sotina oikeutettuja siinä mielessä, että ne vapauttivat idän kristikunnan vuosisatoja kestäneestä jihadista ja dhimmiydestä, josta sen väestöt, maat ja kulttuurit olivat saaneet kärsiä. Sitä vastoin alueen valloittaminen Jumalalle jihadin tyyliin oli vieras ajatus kristikunnalle, eikä pitäisi olla yllättävää, että se lopulta kuoli pois lännessä eikä koskaan saanut valtaa idässä.
Sen jälkeen kun latinalaiset armeijat olivat vallanneet Jerusalemin hyvin verisesti v. 1099 ja kun Edessaan, Antiokiaan ja Jerusalemiin oli perustettu ristiretkivaltiot, muslimien ja kristittyjen joukot kävivät vaihtelevan sarjan sotia, joissa molemmat osapuolet syyllistyivät tavanomaiseen kirjoon sota-ajan moraalittomuuksia. Ajan myötä, vaikka ristiretkiä vahvistettiin Euroopasta käsin, ristiretkivaltiot, jotka olivat epävarmojen viestintäyhteyksien päässä toisistaan, joutuivat vähitellen alistumaan ylivoimaisen muslimivoiman edessä. Vuonna 1271 Antiokia, kristittyjen viimeinen linnoitus, luhistui muslimien käsiin. Koska muslimien ei tarvinnut enää suunnata voimia kristittyjen pääaseman valtaukseen itäisen Välimeren alueella, muslimit ryhmittyivät uudelleen ryhtyäkseen jihadiin Etelä- ja Itä-Eurooppaa vastaan; se tuli kestämään 400 vuotta ja ylsi kahdesti aina Wieniin asti, ennen kuin se saatiin keskeytettyä. Geostrategisin termein ilmaistuna ristiretkiä voidaan pitää lännen pyrkimyksenä ennaltaehkäistä sen oma tuho islamilaiselta jihadilta taistelemalla vihollista vastaan. Se toimi aikansa. - Islamtietoinen
Sekä lännen akateemisessa maailmassa että mediassa samoin kuin islamilaisessa maailmassa ristiretket nähdään hyökkäyssotina, joita verenhimoiset kristityt kävivät rauhanomaisia muslimeja vastaan. Vaikka ristiretket varmasti olivat verisiä, ne tulisi pikemminkin ymmärtää lännen viivästyneeksi vastaukseksi vuosisatoja kestäneeseen jihadiin kuin provosoimattomaksi yksipuoliseksi hyökkäykseksi. Muslimihallinto Pyhällä maalla alkoi 600-luvun jälkipuoliskolla jihadin arabialaisaallon aikana, kun toinen “oikeaanjohdettu” kalifi Umar valloitti Damaskoksen ja Jerusalemin. Jihadin verisen alkuvaiheen jälkeen kristittyjen ja juutalaisten elämää siedettiin dhimman rajoitteiden puitteissa, ja arabimuslimit yleensä ottaen sallivat ulkomaisten kristittyjen jatkaa pyhiinvaellusmatkojaan pyhille paikoilleen — käytäntö, joka osoittautui muslimivaltiolle taloudellisesti tuottoisaksi. Islamilaisen imperiumin sisällissota johti siihen, että turkinsukuiset seljukit syrjäyttivät 1000-luvulla suhteellisen myötämielisen arabihallinnon Pyhällä maalla. 1000-luvun jälkimmäisellä puoliskolla turkkilaiset kävivät sotaa kristittyä Bysantin valtakuntaa vastaan työntäen sen takaisin linnoituksistaan Antiokiassa ja Anatoliassa (nykyään Turkki). Vuonna 1071 bysanttilaisjoukot kärsivät murskaavan tappion Manzikertin taistelussa nykyisessä Itä-Turkissa. Turkkilaiset aloittivat uudelleen jihadin Pyhällä maalla pahoinpidellen, ryöväten, orjuuttaen ja tappaen kristittyjä siellä ja kaikkialla Vähässä-Aasiassa. He uhkasivat eristää kristikunnan sen pyhimmästä paikasta, Jerusalemin Pyhän haudan kirkosta, joka oli rakennettu uudelleen bysanttilaisten johdolla sen jälkeen, kun kalifi Al-Hakim bi-Amr Allah oli sen tuhonnut v. 1009.
Tämä uudelleen aloitettu jihad Lähi-idässä muodosti sen historiallisen yhteyden, jossa Rooman paavi Urban II julkaisi v. 1095 läntiselle kristikunnalle kutsun tulla auttamaan itäisiä serkkujaan (ja samalla hän näyttää hautoneen mielessään toivetta saada Jerusalem paavinvallan alle — idän kristikunnan kanssa tapahtuneen suuren välirikon jälkeen v. 1054). Tämä “aseistettu pyhiinvaellusmatka”, johon osallistui runsaslukuisesti niin siviilejä kuin sotilaitakin tultiin lopulta vuosia myöhemmin tuntemaan ensimmäisenä ristiretkenä. Ristiretken ajatus sellaisena kuin tuo termi nykyään ymmärretään, ts. “pyhänä sotana”, kehittyi vuosia myöhemmin, kun syntyi sellaisia järjestöjä, kuten Temppeliherrain ritarikunta, joka teki ristiretkeilystä elämäntavan. On mainitsemisen arvoista, että kaikkein innokkaimmat ristiretkeilijät, frankit, olivat juuri niitä, jotka olivat joutuneet kohtaamaan jihadin ja ryöstöretket vuosisatojen ajan frankkien-espanjalaisten rajalla ja tunsivat monia muita paremmin muslimien kristittyihin kohdistamat kauhut. Vaikka ensimmäisen ristiretken aikana Vähän-Aasian, Syyrian ja Palestiinan väestöt olivat muslimivallan alaisia, ne olivat silti valtaosin kristittyjä. Läntisen kristikunnan ristiretket olivat aikoinaan sotina oikeutettuja siinä mielessä, että ne vapauttivat idän kristikunnan vuosisatoja kestäneestä jihadista ja dhimmiydestä, josta sen väestöt, maat ja kulttuurit olivat saaneet kärsiä. Sitä vastoin alueen valloittaminen Jumalalle jihadin tyyliin oli vieras ajatus kristikunnalle, eikä pitäisi olla yllättävää, että se lopulta kuoli pois lännessä eikä koskaan saanut valtaa idässä.
Sen jälkeen kun latinalaiset armeijat olivat vallanneet Jerusalemin hyvin verisesti v. 1099 ja kun Edessaan, Antiokiaan ja Jerusalemiin oli perustettu ristiretkivaltiot, muslimien ja kristittyjen joukot kävivät vaihtelevan sarjan sotia, joissa molemmat osapuolet syyllistyivät tavanomaiseen kirjoon sota-ajan moraalittomuuksia. Ajan myötä, vaikka ristiretkiä vahvistettiin Euroopasta käsin, ristiretkivaltiot, jotka olivat epävarmojen viestintäyhteyksien päässä toisistaan, joutuivat vähitellen alistumaan ylivoimaisen muslimivoiman edessä. Vuonna 1271 Antiokia, kristittyjen viimeinen linnoitus, luhistui muslimien käsiin. Koska muslimien ei tarvinnut enää suunnata voimia kristittyjen pääaseman valtaukseen itäisen Välimeren alueella, muslimit ryhmittyivät uudelleen ryhtyäkseen jihadiin Etelä- ja Itä-Eurooppaa vastaan; se tuli kestämään 400 vuotta ja ylsi kahdesti aina Wieniin asti, ennen kuin se saatiin keskeytettyä. Geostrategisin termein ilmaistuna ristiretkiä voidaan pitää lännen pyrkimyksenä ennaltaehkäistä sen oma tuho islamilaiselta jihadilta taistelemalla vihollista vastaan. Se toimi aikansa.Merkittävää on se, että samaan aikaan kun länsi on jo jonkin aikaa pahoitellut ristiretkiä virheenä, kukaan vakavasti otettava islamilainen auktoriteetti ei ole koskaan ilmaissut pahoittelua vuosisatoja jatkuneesta jihadista ja dhimmiydestä, joihin muslimit ovat syyllistyneet toisia kansakuntia vastaan. Mutta tämä on tuskin yllättävää: siinä missä uskonnollinen väkivalta on ristiriidassa kristinuskon perusteiden kanssa, uskonnollinen väkivalta on kirjoitettu islamin DNA:han.
- PeaceWithYou
Merkittävää on se, että samaan aikaan kun länsi on jo jonkin aikaa pahoitellut ristiretkiä virheenä, kukaan vakavasti otettava islamilainen auktoriteetti ei ole koskaan ilmaissut pahoittelua vuosisatoja jatkuneesta jihadista ja dhimmiydestä, joihin muslimit ovat syyllistyneet toisia kansakuntia vastaan. Mutta tämä on tuskin yllättävää: siinä missä uskonnollinen väkivalta on ristiriidassa kristinuskon perusteiden kanssa, uskonnollinen väkivalta on kirjoitettu islamin DNA:han.
"Sekä lännen akateemisessa maailmassa että mediassa samoin kuin islamilaisessa maailmassa ristiretket nähdään hyökkäyssotina, joita verenhimoiset kristityt kävivät rauhanomaisia muslimeja vastaan. Vaikka ristiretket varmasti olivat verisiä, ne tulisi pikemminkin ymmärtää lännen viivästyneeksi vastaukseksi vuosisatoja kestäneeseen jihadiin kuin provosoimattomaksi yksipuoliseksi hyökkäykseksi. "
Et voi olla tosissasi!
Huomaatko itse, kuinka puolustelet julkeaa verilöylyä, minkä Kristityt Aloittivat muslimeja kohtaan? Kuka sinä olet väittämään muslimeja väkivallan tukijoiksi? Siis häh?
Muslimien ei tarvitse pyydellä anteeksi sitä, että he ovat aikoinaan käynyt ITSEPUOLUSTUKSEN takia sotia epäuskovia vastaan. Ei Profeetta (rauha hänelle) saatuaan viestin mennyt mekan kaduille tappelemaan ja heiluttamaan miekkaa, vaan hän meni saarnaamaan ja kertomaan totuudesta. Taistelut alkoivat VASTA, kun epäuskovat kävivät muslimien kimppuun. Hääjees. :D
Mutta olen huomannut kirjoittavani täällä turhaan, sillä et tahdo avartaa katsettasi vaan oot sitä mieltä, että Islam ja kaikki muslimit ovat raakuuden puolesta.
Itse olen muslimi, joka rakastaa rauhaa, vihaan sotia ja kidutusta ja kaikkea epäinhimillistä toimintaa josta seuraa vain kauhua. Haluan olla ystävällinen kaikille, ja toivoisin, että kaikki rakastaisivat ja suvaitsevaisivat toinen toisiaan. Rakastan Jumalan kaikkia profeettoja (Adam, Nooa, Aabraham, Mooses, Jeesus, Mohammed rauha heille).
Hyvyyden esikuvana on kuitenkin minulla toiminut Mohammed (rauha ja siunaukset olkoon hänen kanssaan), etkä voi vaikuttaa asiaan mitenkään.
Joten tsemppiä ja hyvää jatkoa sinulle, minä lopetan osaltani keskustelun tähän. Toivottavasti tajuat joskus, kuinka paljon liioittelet asioilla.
Peace with you. - qwertyg
PeaceWithYou kirjoitti:
"Sekä lännen akateemisessa maailmassa että mediassa samoin kuin islamilaisessa maailmassa ristiretket nähdään hyökkäyssotina, joita verenhimoiset kristityt kävivät rauhanomaisia muslimeja vastaan. Vaikka ristiretket varmasti olivat verisiä, ne tulisi pikemminkin ymmärtää lännen viivästyneeksi vastaukseksi vuosisatoja kestäneeseen jihadiin kuin provosoimattomaksi yksipuoliseksi hyökkäykseksi. "
Et voi olla tosissasi!
Huomaatko itse, kuinka puolustelet julkeaa verilöylyä, minkä Kristityt Aloittivat muslimeja kohtaan? Kuka sinä olet väittämään muslimeja väkivallan tukijoiksi? Siis häh?
Muslimien ei tarvitse pyydellä anteeksi sitä, että he ovat aikoinaan käynyt ITSEPUOLUSTUKSEN takia sotia epäuskovia vastaan. Ei Profeetta (rauha hänelle) saatuaan viestin mennyt mekan kaduille tappelemaan ja heiluttamaan miekkaa, vaan hän meni saarnaamaan ja kertomaan totuudesta. Taistelut alkoivat VASTA, kun epäuskovat kävivät muslimien kimppuun. Hääjees. :D
Mutta olen huomannut kirjoittavani täällä turhaan, sillä et tahdo avartaa katsettasi vaan oot sitä mieltä, että Islam ja kaikki muslimit ovat raakuuden puolesta.
Itse olen muslimi, joka rakastaa rauhaa, vihaan sotia ja kidutusta ja kaikkea epäinhimillistä toimintaa josta seuraa vain kauhua. Haluan olla ystävällinen kaikille, ja toivoisin, että kaikki rakastaisivat ja suvaitsevaisivat toinen toisiaan. Rakastan Jumalan kaikkia profeettoja (Adam, Nooa, Aabraham, Mooses, Jeesus, Mohammed rauha heille).
Hyvyyden esikuvana on kuitenkin minulla toiminut Mohammed (rauha ja siunaukset olkoon hänen kanssaan), etkä voi vaikuttaa asiaan mitenkään.
Joten tsemppiä ja hyvää jatkoa sinulle, minä lopetan osaltani keskustelun tähän. Toivottavasti tajuat joskus, kuinka paljon liioittelet asioilla.
Peace with you.Kummallisesti muslimit levittäytyivät ITSEPUOLUSTUKSELLISESTI taistellen Arabiasta Espanjaan ja Intiaan sadassa vuodessa.
Taisi olla samanlaista itsepuolustusta, kuin Neuvostoliitto harjoitti aloittaessaan Talvisodan. - Islamtietoinen
PeaceWithYou kirjoitti:
Et voi olla tosissasi!
Peace with you. - Islamtietoinen
qwertyg kirjoitti:
Kummallisesti muslimit levittäytyivät ITSEPUOLUSTUKSELLISESTI taistellen Arabiasta Espanjaan ja Intiaan sadassa vuodessa.
Taisi olla samanlaista itsepuolustusta, kuin Neuvostoliitto harjoitti aloittaessaan Talvisodan.Muslimeilla on tapana kutsua käymiään sotia yms. puolustavaan jihadiin liittyviksi oikeutetuiksi kosto-operaatioiksi, vaikka todellisuudessa monet muslimit mieltävät ne pikemminkin kunniakkaammaksi, hyökkääväksi jihadiksi. Asian esittäminen oikeutettuna vastatoimenpiteenä vetoaa kuitenkin moniin vasemmistolaisiin, juutalais- ja amerikkalaisvastaisiin länsimaalaisiin, mikä puolestaan edesauttaa merkittävästi muslimien jihadia muuta ihmiskuntaa vastaan niin länsimaissa kuin – länsimaiden välinpitämättömyyden johdosta – myös Afrikassa, Aasiassa ja ylipäätään kaikkialla, missä islam ja muut uskonnot ja kulttuurit kohtaavat.
- Islamtietoinen
PeaceWithYou kirjoitti:
Et voi olla tosissasi!
Peace with you."Mutta olen huomannut kirjoittavani täällä turhaan, sillä et tahdo avartaa katsettasi vaan oot sitä mieltä, että Islam ja kaikki muslimit ovat raakuuden puolesta."
En varmasti ole sitä mieltä, että kaikki muslimit ovat raakuuden puolesta. Olen aina sanonut, että suuri osa nykypäivän muslimeiksi identifioituvista niin Suomessa kuin muuallakin on passiivisia ja islamista tietämättömiä, eivätkä he noudata Allahin shari’aa, vaan haluavat elää rauhassa aiheuttamatta kenellekään harmia. Lisäksi suuri osa näistä muslimeista, erityisesti naisista, on vaikeassa ahdingossa puun ja kuoren välissä, sillä monikultturistinen yhteiskunta on haluton tarjoamaan tukea niille, jotka haluaisivat jättää islamin elääkseen länsimaisen, vapaan elämäntyylin mukaisesti.
"Itse olen muslimi, joka rakastaa rauhaa, vihaan sotia ja kidutusta ja kaikkea epäinhimillistä toimintaa josta seuraa vain kauhua. Haluan olla ystävällinen kaikille, ja toivoisin, että kaikki rakastaisivat ja suvaitsevaisivat toinen toisiaan. Rakastan Jumalan kaikkia profeettoja (Adam, Nooa, Aabraham, Mooses, Jeesus, Mohammed rauha heille)."
Hyvä juttu, mutta tiesitkö, että Koraani (48:29) tekee jyrkän eron ylempiarvoisina pidettyjen muslimien ja alempiarvoisina pidettyjen ei-muslimien välille. Vain muslimeja ja muslimeiksi kääntyviä kohtaan kehotetaan olemaan armeliaita; kaikkia muita kohtaan Allah käskee olemaan ankara?
"Hyvyyden esikuvana on kuitenkin minulla toiminut Mohammed (rauha ja siunaukset olkoon hänen kanssaan), etkä voi vaikuttaa asiaan mitenkään."
No, pitää vain toivoa, ettet ryhdy toteuttamaan profeettasi esimerkkiä käytännössä. ;) - albmuslim
"Mutta olen huomannut kirjoittavani täällä turhaan, sillä et tahdo avartaa katsettasi vaan oot sitä mieltä, että Islam ja kaikki muslimit ovat raakuuden puolesta."
En varmasti ole sitä mieltä, että kaikki muslimit ovat raakuuden puolesta. Olen aina sanonut, että suuri osa nykypäivän muslimeiksi identifioituvista niin Suomessa kuin muuallakin on passiivisia ja islamista tietämättömiä, eivätkä he noudata Allahin shari’aa, vaan haluavat elää rauhassa aiheuttamatta kenellekään harmia. Lisäksi suuri osa näistä muslimeista, erityisesti naisista, on vaikeassa ahdingossa puun ja kuoren välissä, sillä monikultturistinen yhteiskunta on haluton tarjoamaan tukea niille, jotka haluaisivat jättää islamin elääkseen länsimaisen, vapaan elämäntyylin mukaisesti.
"Itse olen muslimi, joka rakastaa rauhaa, vihaan sotia ja kidutusta ja kaikkea epäinhimillistä toimintaa josta seuraa vain kauhua. Haluan olla ystävällinen kaikille, ja toivoisin, että kaikki rakastaisivat ja suvaitsevaisivat toinen toisiaan. Rakastan Jumalan kaikkia profeettoja (Adam, Nooa, Aabraham, Mooses, Jeesus, Mohammed rauha heille)."
Hyvä juttu, mutta tiesitkö, että Koraani (48:29) tekee jyrkän eron ylempiarvoisina pidettyjen muslimien ja alempiarvoisina pidettyjen ei-muslimien välille. Vain muslimeja ja muslimeiksi kääntyviä kohtaan kehotetaan olemaan armeliaita; kaikkia muita kohtaan Allah käskee olemaan ankara?
"Hyvyyden esikuvana on kuitenkin minulla toiminut Mohammed (rauha ja siunaukset olkoon hänen kanssaan), etkä voi vaikuttaa asiaan mitenkään."
No, pitää vain toivoa, ettet ryhdy toteuttamaan profeettasi esimerkkiä käytännössä. ;)Kaikella kunnioituksella, en halua loukata, on vain hyvin valitettavaa että käytät tuota nimitystä, Islamtietoinen?
Se että COPY netistä omia mieleisiä vääriä tietoja ja PASTE keskustelupalstoille, ei ole mielestäni Islamtietoisuutta, en tietenkään kehota puolustamaan Islamia, sillä miten Islamia vihaava ihminen voikaan puolustaa sitä. Tässä vain tulee LIIKAA ristiriitaisuuksia Islamista, kun keskusteluun tuputeaan vääriä tietoja..
Rauha! - Islamtietoinen
albmuslim kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella, en halua loukata, on vain hyvin valitettavaa että käytät tuota nimitystä, Islamtietoinen?
Se että COPY netistä omia mieleisiä vääriä tietoja ja PASTE keskustelupalstoille, ei ole mielestäni Islamtietoisuutta, en tietenkään kehota puolustamaan Islamia, sillä miten Islamia vihaava ihminen voikaan puolustaa sitä. Tässä vain tulee LIIKAA ristiriitaisuuksia Islamista, kun keskusteluun tuputeaan vääriä tietoja..
Rauha!..."järjellistä" vasta-argumentaatiota kerrakseen. ;)
- ALLAH EI PELASTA
PeaceWithYou kirjoitti:
Muslimeja on ympäri maailmaa (Kiinassa,Indonesiassa,Malesiassa, Tongassa yms.) Eikä niissä ole koskaan käyty sotia Islamin nimellä. Vaan Islam on levinnyt sinne asti ihmisten hyvän käytöksen ansiosta.
Peace.Apostolien teot 4:12 "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä (Jeesus) ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Joh. 7:16-17: Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan Hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."
Jeesus sanoi hänelle (Joh. 14:6): "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
"Jumalan sana pysyy iankaikkisesti" (1 Piet. 1:25), (eikä sitä muuteta niinkuin koraanissa on muutettu!)
JOKAINEN IHMINEN VOI KYSYÄ JUMALALTA, KENEN JUMALA ON OIKEA JUMALA. JUMALA EI SIITÄ SUUTU! OIKEA JUMALA VASTAA 100% VARMUUDELLA, KUN HÄNTÄ VAIN ETSITÄÄN NÖYRÄLLÄ SYDÄMELLÄ.
Jeremia 29:13 "Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne." - RAAMATTU ON TOTUUS
ALLAH EI PELASTA kirjoitti:
Apostolien teot 4:12 "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä (Jeesus) ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Joh. 7:16-17: Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan Hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."
Jeesus sanoi hänelle (Joh. 14:6): "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
"Jumalan sana pysyy iankaikkisesti" (1 Piet. 1:25), (eikä sitä muuteta niinkuin koraanissa on muutettu!)
JOKAINEN IHMINEN VOI KYSYÄ JUMALALTA, KENEN JUMALA ON OIKEA JUMALA. JUMALA EI SIITÄ SUUTU! OIKEA JUMALA VASTAA 100% VARMUUDELLA, KUN HÄNTÄ VAIN ETSITÄÄN NÖYRÄLLÄ SYDÄMELLÄ.
Jeremia 29:13 "Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne."Islaminuskonnossa ei saa asettaa Koraanin oppeja kyseenalaiseksi, vaikka Koraanista löytyy virheitä. Suura 4:82 Muhammed väittää: "Eivätkö he sitten syvenny Koraaniin? Jos se ei olisi Jumalasta lähtöisin, niin he löytäisivät siitä lukuisia ristiriitaisuuksia."
Tässä jo muutama virhe lukuisten virheiden joukossa: Suura 11:ssa Nooan poika hukkui, mutta Suura 21:ssa ei hukkunut. Kaikki luotiin Suura 41:ssä 8 päivässä, mutta Suurissa 7, 10 ja 32 kaikki luotiin 6 päivässä. - MUSLIMIT, VASTATKAA
RAAMATTU ON TOTUUS kirjoitti:
Islaminuskonnossa ei saa asettaa Koraanin oppeja kyseenalaiseksi, vaikka Koraanista löytyy virheitä. Suura 4:82 Muhammed väittää: "Eivätkö he sitten syvenny Koraaniin? Jos se ei olisi Jumalasta lähtöisin, niin he löytäisivät siitä lukuisia ristiriitaisuuksia."
Tässä jo muutama virhe lukuisten virheiden joukossa: Suura 11:ssa Nooan poika hukkui, mutta Suura 21:ssa ei hukkunut. Kaikki luotiin Suura 41:ssä 8 päivässä, mutta Suurissa 7, 10 ja 32 kaikki luotiin 6 päivässä.Mitä te muslimit sanotte Koraanin virheistä?
- Minna_76
Monet muslimit eivät aidosti tiedä, millainen henkilö Muhammad oli, ja niinpä he raivostuvat silmittömästi, kun joku islamin omiin lähteisiin perehtynyt kertoo kiusallisia mutta totuudenmukaisia yksityiskohtia Muhammadin elämästä ja hänen sunnastaan.
On ilmeistä, että Muhammad kärsi toistuvista temporaalilohkoepileptisistä kohtauksista, jotka tuottivat hänelle harha-aistimuksia jumalallisesta läsnäolosta, mikä sai hänet sitten suuruudenhulluuttaan kuvittelemaan olevansa jonkinlainen poikkeuksellinen yli-ihminen: profeetta. Islamin lähteiden perusteella syntyy vaikutelma, että Muhammad oli erittäin huonosta itsetunnosta kärsinyt narsistinen vainoharhainen sosiopaatti, joka omaa profeetallista erikoisasemaansa muille todistaakseen oli valmis kylmästi turvautumaan mihin hyvänsä menetelmiin, kuten valehteluun, manipulointiin, ryöstelyyn, kidutukseen, terroriin, raiskauksiin, vastustajiensa orjuuttamiseen, kunnia- ja joukkomurhiin. Tätä taustaa vasten ei siis ole ihme, että Muhammadin elämästä on laadittu paljon kaunisteltuja ja vääristeltyjä kuvauksia, joissa hänen käyttäytymistään on selitetty parhain päin, monia kiusallisia asioita on “unohdettu” mainita, ja hänestä on pyritty antamaan kuva eräänlaisena oikeudenmukaisena ja Jeesuksen kaltaisena ihanteellisena myötätuntoisena pyhimyksenä. Samaan aikaan kuitenkin lukemattomat marttyyriudesta haaveilevat mujahidinit, lapset ja nuorukaiset Palestiinassa, Pakistanissa, Iranissa ja kaikkialla maailmassa lukevat ja kuulevat tarinoita Koraanista, Muhammadin elämäkerrasta ja haditheista ja ihannoivat hänen kiistämätöntä taitavuuttaan ovelana ja armottomana sotapäällikkönä, joka osasi motivoida taistelijansa antamaan kaikkensa ja kuolemaan asiansa puolesta. Koska nämä jälkimmäiset nojautuvat islamin alkuperäisiin auktoriteetteihin, Koraanin ja sunnaan, he ovat aina vahvemmassa asemassa kuin asioista tietämättömät ja harhaanjohdetut maltillisemmat muslimit, joiden roolina lännessä on — hyödyllisten idioottien ominaisuudessa — toimia maaperää jihadille pehmentävänä etujoukkona.Niin ja sinä varmasti tiedätkin millainen profeetta oli kun luet koraanin ja hadithit ja teet niistä' päätelmiäsi minkäänlaisen tietopohjan kautta, ja vaikka et ole tietoinen ite asiayhteyksistä kyseisissä kohdissa.
Olen lukenut usein mitä kirjoitat ja miten kirjoitat, tekstisi huokuvat islamvastaisuutta, mutta se nyt ei ole uutta. Kulutat päiväsi täällä islamia mustamaalamassa, kuvitellen että koraani muutetaan ja muslimit muttuvat sinunkaltaisesi itsekeksittyjen ja tuulestatemmattujen väitteden kautta. Myös muslimiystäväni (nainen) usein naureskelee uhmakasta asennettasi islamia kohtaan, ja eteenkin kommenttejasi musliminaisten "ala-arvostamiseen" liittyen.
Hän myös nauroi ääneen luettuaan kommenttejasi, joissa olet väärinymmärryksen vallassa vauhkonut profeetasta ja hänen elämisestään ja ylipäänsä haditheista.
Ymmärrän, että sinun on kiusallista kohdata totuus, ja jos tai kun näytät olevan tapojesi mukaisesti jatkuvasti täällä mustamaalaamassa islamia, on varmasti mahdottoman kiusallista myöntää itselleen olleen niin monessa asiassa väärässä. Varsinkin kun ei ole ymmärtänyt kirjoitusten asiayhteyksiä.
Parempaa onnea ja vähemmän omapäisyyttä - ei ihminen menetä mitään vaikka joskus "alentuisikin" kohtaaman totuuden, päinvastoin. - islam <3
PeaceWithYou kirjoitti:
Peace.Hienosti kirjoitettu teksti mashallah.
Kuitenkin, kuten itse jo aiemmin mainitsit, joillekin vain on turha edes yrittää selittää kun he vain ovat valinneet sokean tiensä. Ja tässä niistä erinomaisin merkki. Siis tuo "islamtietoinen".
Uskomatonta miten kova pää voi olla ihmisellä vaikka näkee selkeästi jonkin olevan punaista, niin väittää sitä siniseksi - ei tietoperänsä vuoksi, ei järkiperäisyytensä vuoksi, vaan ihan huvikseen - itsepäisyytensä vuoksi.
Mutta "islamtietoisen" kaltaiset ihmisethän eivät ole minkäänlainen miinus tai vähennä islamin todenmukaisuuta - päinvastoin. Me uskovat uskomme yhä vakaammin islamiin ja koraaniin, jossa juuri Jumala puhuukin "islamtietoisen" kaltasista ihmisistä. Oma uskonvahvuuteni aina vahvistuu vahvistumistaan hänen tekstejään luettuani. :) Alhamdulillah. - Äläwäbälä-ham
islam <3 kirjoitti:
Hienosti kirjoitettu teksti mashallah.
Kuitenkin, kuten itse jo aiemmin mainitsit, joillekin vain on turha edes yrittää selittää kun he vain ovat valinneet sokean tiensä. Ja tässä niistä erinomaisin merkki. Siis tuo "islamtietoinen".
Uskomatonta miten kova pää voi olla ihmisellä vaikka näkee selkeästi jonkin olevan punaista, niin väittää sitä siniseksi - ei tietoperänsä vuoksi, ei järkiperäisyytensä vuoksi, vaan ihan huvikseen - itsepäisyytensä vuoksi.
Mutta "islamtietoisen" kaltaiset ihmisethän eivät ole minkäänlainen miinus tai vähennä islamin todenmukaisuuta - päinvastoin. Me uskovat uskomme yhä vakaammin islamiin ja koraaniin, jossa juuri Jumala puhuukin "islamtietoisen" kaltasista ihmisistä. Oma uskonvahvuuteni aina vahvistuu vahvistumistaan hänen tekstejään luettuani. :) Alhamdulillah.siis oikeassa. Muussa tapauksessahan te purkaisitte hänen argumenttinsa ad hominemien sijaan... ;)
- Äläwäbälä-ham
Minna_76 kirjoitti:
Niin ja sinä varmasti tiedätkin millainen profeetta oli kun luet koraanin ja hadithit ja teet niistä' päätelmiäsi minkäänlaisen tietopohjan kautta, ja vaikka et ole tietoinen ite asiayhteyksistä kyseisissä kohdissa.
Olen lukenut usein mitä kirjoitat ja miten kirjoitat, tekstisi huokuvat islamvastaisuutta, mutta se nyt ei ole uutta. Kulutat päiväsi täällä islamia mustamaalamassa, kuvitellen että koraani muutetaan ja muslimit muttuvat sinunkaltaisesi itsekeksittyjen ja tuulestatemmattujen väitteden kautta. Myös muslimiystäväni (nainen) usein naureskelee uhmakasta asennettasi islamia kohtaan, ja eteenkin kommenttejasi musliminaisten "ala-arvostamiseen" liittyen.
Hän myös nauroi ääneen luettuaan kommenttejasi, joissa olet väärinymmärryksen vallassa vauhkonut profeetasta ja hänen elämisestään ja ylipäänsä haditheista.
Ymmärrän, että sinun on kiusallista kohdata totuus, ja jos tai kun näytät olevan tapojesi mukaisesti jatkuvasti täällä mustamaalaamassa islamia, on varmasti mahdottoman kiusallista myöntää itselleen olleen niin monessa asiassa väärässä. Varsinkin kun ei ole ymmärtänyt kirjoitusten asiayhteyksiä.
Parempaa onnea ja vähemmän omapäisyyttä - ei ihminen menetä mitään vaikka joskus "alentuisikin" kohtaaman totuuden, päinvastoin.teidän muslimien kannattaisi esittää edes jonkinlaisia argumentteja ad-hominemien sijaan...
- ............
PeaceWithYou kirjoitti:
Muslimeja on ympäri maailmaa (Kiinassa,Indonesiassa,Malesiassa, Tongassa yms.) Eikä niissä ole koskaan käyty sotia Islamin nimellä. Vaan Islam on levinnyt sinne asti ihmisten hyvän käytöksen ansiosta.
Peace.Kiinassakin muslimit käyvät jihadia vääräuskoisia vastaan. Indonesiassa ja Malesiassa muslimit sortavat tapojensa mukaan vääräuskoisia.
Että sillee... - 11+16
islam <3 kirjoitti:
Mutta "islamtietoisen" kaltaiset ihmisethän eivät ole minkäänlainen miinus tai vähennä islamin todenmukaisuuta - päinvastoin. Me uskovat uskomme yhä vakaammin islamiin ja koraaniin, jossa juuri Jumala puhuukin "islamtietoisen" kaltasista ihmisistä. Oma uskonvahvuuteni aina vahvistuu vahvistumistaan hänen tekstejään luettuani. :) Alhamdulillah.Käännynnäisten vimma on helppo ymmärtää. Maahanmuuttajamuslimit ovat olleet muslimeja syntymästään saakka, eikä islam välttämättä ole heille sen suuremmin identiteettiä määrittävä asia kuin kristinusko tapakristityille. Syntymämuslimi siis saattaa olla aivan fiksu ihminen. Sen sijaan kääntyminen on aktiivinen teko, ja kääntyminen nykyisen valtavirtaislamin kaltaiseen militanttiin ja totalitaariseen kuolemankulttiin on jo sinänsä osoitus luonne- tai mielenvikaisuudesta. Elleivät käännynnäiset olisi ryhtyneet muslimeiksi, heidän ongelmansa manifestoituisivat jotain muuta kautta, esim. äärifeminisminä tai anarkoprekariointina.
Käännynnäisyyden logiikkaa on pohdittu useaan otteeseen näillä palstoilla. Osittain kyse on varmasti siitä, että kun ihmisiltä on vasemmistolaisen tiedostamisen nimissä riistetty uskonnon, isänmaan ja perheen kaltaiset ihmistä määrittävät instituutiot, he jäävät tyhjän päälle. Ei ole jumalaa, jolta voisi pyytää apua, eikä arvoja, joihin voisi toimintansa perustaa. Sitten jostakin tulee eksoottinen ja jännittävä oppirakennelma, joka vapauttaa kokonaan ajattelun tarpeesta ja tarjoaa vastauksen aivan kaikkiin kysymyksiin. Ei tarvitse edes miettiä, kummalla kädellä pyyhkisi perseensä. Voi jättäytyä ajelehtimaan suloisen ignoranssin pumpuliin.
Toinen tärkeä houkutin on islamin tarjoama pääsy uhriasemaan, joka - kuten tunnettua - on nykyään rahanarvoista valuuttaa. Kun ihmisestä tulee institutionalisoitu uhri, hän voi ulkoistaa kaikki ongelmansa. Vaikeudet elämässä johtuvat syrjinnästä ja sorrosta, eivät koskaan uhrista itsestään. Mitään epämukavuuksia ei tarvitse enää sietää, vaan voi kiljua, että "sortoa sortoa". Ensimmäinen havainto käännynnäisiä kuunnellessa on se, että he ruikuttavat koko ajan ja tauotta. - Islamtietoinen
Minna_76 kirjoitti:
Niin ja sinä varmasti tiedätkin millainen profeetta oli kun luet koraanin ja hadithit ja teet niistä' päätelmiäsi minkäänlaisen tietopohjan kautta, ja vaikka et ole tietoinen ite asiayhteyksistä kyseisissä kohdissa.
Parempaa onnea ja vähemmän omapäisyyttä - ei ihminen menetä mitään vaikka joskus "alentuisikin" kohtaaman totuuden, päinvastoin."Niin ja sinä varmasti tiedätkin millainen profeetta oli kun luet koraanin ja hadithit ja teet niistä' päätelmiäsi minkäänlaisen tietopohjan kautta, ja vaikka et ole tietoinen ite asiayhteyksistä kyseisissä kohdissa."
Niin, minä teen johtopäätelmäni tutustumalla siihen, mitä islamin omissa pyhissä lähteissä ja muslimioppineiden fatwoissa sanotaan ja minkälaisen kuvan maailmasta muslimimaiden omat mediat välittävät, en lukemalla ei-muslimeille suunnattuja kaunisteltuja ja vääristeltyjä kuvauksia islamista.
"Olen lukenut usein mitä kirjoitat ja miten kirjoitat, tekstisi huokuvat islamvastaisuutta, mutta se nyt ei ole uutta. Kulutat päiväsi täällä islamia mustamaalamassa, kuvitellen että koraani muutetaan ja muslimit muttuvat sinunkaltaisesi itsekeksittyjen ja tuulestatemmattujen väitteden kautta."
Pitänee (taas) muistuttaa, että esitettämäni analyysit perustuvat kokonaisuudessaan islamin omiin lähteisiin.
"Myös muslimiystäväni (nainen) usein naureskelee uhmakasta asennettasi islamia kohtaan, ja eteenkin kommenttejasi musliminaisten "ala-arvostamiseen" liittyen.
Hän myös nauroi ääneen luettuaan kommenttejasi, joissa olet väärinymmärryksen vallassa vauhkonut profeetasta ja hänen elämisestään ja ylipäänsä haditheista."
Voisitte naureskelun sijaan esittää järjellistä vasta-argumentaatiota. Aloittakaa vaikka siitä, että osoitatte väitteeni profeetta Muhammadista virheellisiksi. Tähän päivään mennessä kukaan muslimi tahi islamin puolustelija ei näin ole tehnyt. Sen sijaan henkilöön meneviä solvauksia on tullut paljon.
"Ymmärrän, että sinun on kiusallista kohdata totuus, ja jos tai kun näytät olevan tapojesi mukaisesti jatkuvasti täällä mustamaalaamassa islamia, on varmasti mahdottoman kiusallista myöntää itselleen olleen niin monessa asiassa väärässä. Varsinkin kun ei ole ymmärtänyt kirjoitusten asiayhteyksiä."
Voisit sitten osoittaa, että missä asiassa olen väärässä ja antaa oikeaa tietoa asiasta. - Islamtietoinen
islam <3 kirjoitti:
Mutta "islamtietoisen" kaltaiset ihmisethän eivät ole minkäänlainen miinus tai vähennä islamin todenmukaisuuta - päinvastoin. Me uskovat uskomme yhä vakaammin islamiin ja koraaniin, jossa juuri Jumala puhuukin "islamtietoisen" kaltasista ihmisistä. Oma uskonvahvuuteni aina vahvistuu vahvistumistaan hänen tekstejään luettuani. :) Alhamdulillah....näiden muslimien kanssa on käytännössä mahdotonta keskustella islamista, koska he eivät itse saa ajatella mitään kriittistä islamista ja profeetta Muhammadista. Niinpä tämänkaltaisissa keskusteluissa muslimit ja islamin puolustelijat pyrkivät aina joko puhumaan ohi asian, kääntämään puheenaiheen muualle, tai he hyökkäävät vastaväittelijän henkilöä kohtaan tai uhkaavat väkivallalla. Lisäksi se, että shari’a määrää valehtelemaan ja kertomaan puolitotuuksia vääräuskoisille, tekee järkevästä kommunikaatiosta vielä mahdottomampaa…
- Muslimi vastaa
RAAMATTU ON TOTUUS kirjoitti:
Islaminuskonnossa ei saa asettaa Koraanin oppeja kyseenalaiseksi, vaikka Koraanista löytyy virheitä. Suura 4:82 Muhammed väittää: "Eivätkö he sitten syvenny Koraaniin? Jos se ei olisi Jumalasta lähtöisin, niin he löytäisivät siitä lukuisia ristiriitaisuuksia."
Tässä jo muutama virhe lukuisten virheiden joukossa: Suura 11:ssa Nooan poika hukkui, mutta Suura 21:ssa ei hukkunut. Kaikki luotiin Suura 41:ssä 8 päivässä, mutta Suurissa 7, 10 ja 32 kaikki luotiin 6 päivässä.Koraanissa kerrotaan nooan pojan hukkuneen. Siinä myös kerrotaan että Jumala sanoo Noaalle että poikasi ei ole osa PERHETTÄSI. Tämä voi selittää sen että toisessa jakeessa sanotaan nooalle että " pelastimme sinut ja perheesi" Toinen selitys on siinä että suomen käännöksessä oleva sana "perhe" on käännetty arabian sanasta "ahl" joka voi tarkoittaa myös kansaa. Tässä tapauksessa nooan kansaa.
Siinä teille muslimilta vastaus :) - SIRKKA VESIHIISI
" Nooalla oli kolme poikaa: Seem, Haam ja Jafet "
”....19 NÄMÄ KOLME OLIVAT NOOAN POJAT, JA HEIDÄN JÄLKELÄISIÄÄN OVAT KAIKKI MAAILMAN IHMISET”
www.toora.fi
www.raamattu.fi
www.islamopas.com/koraani/054.htm
ETSIVÄ LÖYTÄÄ
Marian/Mary:n ja Herodes Antipater:in poika oli Jeesus
Jeesuksen kasvatti-isä oli Joosef, Marian II mies
Jeesuksen iso-isä oli Herodes I Suuri – iso-äiti Doris
Jeesuksen iso-iso-isä oli Herodes Antipater – iso-iso-äiti Kypros
Jeesuksen iso-äiti oli Anna – iso-isä Joakin (Marian puolelta).
Magdalan Marian ja Tiberiuksen poika oli Yeshu'an=Jeesus (toinen kaksosista Juudas)
Jeesuksen kasvatti-isä oli Jeesus, Magda”leenan” mies, Mary/Marian poika
Tämän Jeesuksen Iso-isä oli Tiberius Claudius Nero ja iso-äiti Livia Drusilla
Miksi eräs uskontokunta ei hyväksi tätä Jeesusta / näitä Jeesuksia?
Siksi, että molemmat Jeesukset ovat puoliksi Roomalaisia_seemiläisiä.
Ja eipä heitä hyväksynyt Roomalaisetkaan (koska eivät muistaneet olevan alkuperaltään MEITÄ juutalaisia).
MUTTA KUTEN ISLAMIN KORAANISSA KERROTAAN,
NIIN KAIKKEIN PYHIN SOTA ON OMAN PÄÄNSÄ SISÄLLÄ OLEVA SOTA
IKIOMAN SIELUNVIHOLLISENSA KANSSA.
Koraanihan kieltää tappamisen?! Eikä siellä varastamiseenkaan yllytetä!?
SIRKKA VESIHIISI
.
- agbar
Allah.
- rtt qt yqey qeerry q
http://lloydthomas.org/5-SpecialStudies/JewishHostilities.html
1917 juutalainen Rothschildin pankkimafia teki Englannin kanssa Balfour Declaration-sopimuksen juutalaisvaltion perustamisesta PALESTIINAAN.
1930 maaliskuu: Englantilaisen Shaw kommission reportin mukaan juutalaisten massamuutto PALESTIINAAN aiheuttaa maattoman ja tyytymättömän luokan palestiinalaisia.
1931 huhtikuu: Juutalaiset zionistit perustavat sotilaallisen terroristijärjestön IRGUNin valloittamaan maat palestiinalaisilta ja myöskin osia Jordaniasta ja Syriasta.
1937 heinäkuu: Lordi Peel`sin raportti tekee tilanteesta sen johtopäätöksen, ettei yhteistyö arabien ja juutalaisten välillä onnistu Palestiinan valtiossa.
Elokuu: Juutalaiset IRGUN terroristit hyökkäävät arabien linja-autoihin Palestiinassa.
1939 toukokuu: Englannin hallitus julkaisee tiedonannon jonka mukaa Palestiinan jako ei onnistu vaan ehdottaa itsenäisen ja roduttoman Palestiinan valtion perustamista kymmenen vuoden sisällä. Juutalaisten maahanmuuttoa rajoitetaan 75 000 henkeen seuraavan viiden vuoden aikana.
Kesäkuu 29: Palestiinassa juutalaiset IRGUN terroristit iskevät jälleen arabien linja-autoihin tappaen 24 siviiliä.
Marraskuu: Palestiinan tilanteen takia Englannin hallitus perustaa uuden Sir John Woodheadin johtaman komission, joka yrittää saada uudellen läpi Peelen komission ehdotusta, jonka mukaan juutalaisilla olisi 1000 neliökilometrin alue Tel Avivin ympärillä.
Äärioikeistolaisen Stern-liigan terroristin Avraham Sternin kirje NAZI-Saksan hallitukselle, jossa hän ehdottaa liittoa Saksan kanssa Englantia vastaan päämääränään Israelin itsenäistyminen:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/SternGang-Doc-Nazi-Collaboration.jpg
Beirutissa, Saksan juutalais-NAZIen kanssa, solmittujen salaisten sopimusten mukaan, Lehi aloitti toisen rintaman sodan brittejä vastaan, vastapalveluksena Saksan juutalais-ashkeNAZIt auttaisivat erottamaan Euroopan juutalaiset Palestiinaan MUUTTOA varten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lehi_(group)#Contact_with_Nazi_Germany
1943 lokakuu: Juutalaisten johtaja YITZHAK SHAMIR kirjoittaa artikkelin "Terror" jossa toteaa mm. "Juutalainen moraali ja juutalaiset tavat eivät saa olla esteenä terrorin käytölle osana sodankäyntiä arabeja vastaan"
1946 huhtikuu: Usan presidentin Trumanin painostuksesta Englanti taipuu sallimaan 100 000 juutalaisen pakolaisen siirtämiseksi Euroopasta Palestiinaan.
Lokakuu 1: Zionistinen terroristiorganisaatio IRGUN tekee pommi-iskun Englannin suurlähetystöön Roomaan.
1947 toukokuu 15: YK suosittaa komitean perustamista, komitea suosittaa Palestiinan jakamista.
Kesäkuu: Juutalaiset terroristit lähettävät kirjepommin Englannin kapinettiministeriöön.
Heinäkuu: Juutalainen terroristiorganisaatio IRGUN hirttää kaksi englantilaista kersanttia ja miinoittaa heidän ruumiinsa.
Syyskuu 3: Juutalainen terroristiorganisaatio IRGUN lähettää pommipaketin Englannin sotatoimistoon, pommi räjähtää postin lajittelussa Lontoossa haavoittaen kahta.
Marraskuu 29: Zionistien lobbaamisen tuloksena YK päättää Palestiinan jaosta, yli puolet Palestiinasta muodostaisi tulevan juutalaisvaltion ja Jerusalemista tulisi kansainvälinen kaupunki.
Joulukuu 11: Juutalaisesta kuorma-autosta heitetään pommi arabien linja-autoon, 6 arabia kuolee ja 30 haavoittuu; aseistautuneet juutalaisterroristit murhavat myös 12 arabia rantakylässä lähellä Haifaa.
Joulukuu 13: Juutalaisen terroristiorganisaation IRGUN Zvai Leumi murhaa 18 palestiinalaista ja haavoittaa 60 Jerusalemissa, Jaffassa ja Lyddassa. Jerusalemissa pommit heitettiin torialueelle lähellä Damaskuksen porttia; Jaffassa pommit heitettiin arabialaisten kahvilaan; Lyddassa arabit murhattiin kranaateilla ja automaattiaseilla.
Joulukuu 19: Zionistisen terroristijärjestön Haganah hyökkää arabikylään lähellä Safadaa, räjäyttäen kaksi taloa, raunioista kaivetaan 10 palestiinalaisen ruumiit joista 5 oli lapsia.
Joulukuu 29: Damascus Gate in Jerusalem, juutalaiset IRGUN terroristit heittävät kranaatin taksiin murhaten kaksi englantilaista konstaapelia ja 11 arabia, 32 haavoittuu.
Joulukuu 30: Juutalaiset terroristijärjestöt Palmach ja Carmel Brigade tekevät iskun Balad al Sheikh kylään murhaten yli 60 palestiinalaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758