Rakkaudentunnustus nuoremmalta mieheltä

miten suhtautua ?

En olisi ikinä kuvitellut joutuvani tähän tilanteeseen. Olen 41-vuotias naimaton ja lapseton nainen ja elänyt aika pitkään sinkkuna ja ollut ihan tyytyväinen elämääni. Nyt on aika sekava olo. Sain nimittäin hiljattain sähköpostia itseäni 14 vuotta nuoremmalta miespuoliselta työkaverilta, joka kertoi olevansa rakastunut minuun. Tämä kaveri aloitti syksyllä hommat meillä ja minä tavallaan toimin hänen työhönopastajanaan. Tulimme tosi hyvin toimeen, juttu lensi ja meillä oli samanlainen huumorintaju. Meiltä löytyi myös yhteisiä kiinnostuksen kohteita, joista riittikin keskusteltavaa. Huomasin kyllä, että tämä nuorimies oli tosi miellyttävä ja sympaattinen kaveri ja hymy oli valloittava. Mutta en kuitenkaan uskaltanut ajatella sen pidemmälle tästä ikäerosta johtuen. Aina kuitenkin tavatessa heitettiin läppää ja mentiin välillä kahville ihan viattomissa merkeissä, siis minun mielestäni ainakin. Ja nyt hän sanoo olevansa rakastunut. Ensin ajattelin, että onkohan tämä jotain pilaa, mutta kyllä hän vaikuttaa olevansa tosissaan. Vaikea sitä on silti uskoa tämän ikäeron takia. Tiedän olevani ihan nuorekas ikäisekseni ja minua monesti luullaan jonkin verran ikäistäni nuoremmaksi, mutta silti tuntuu hullulta että joku alle kolmekymppinen on ihastunut minuun. Epäilyttää, voiko tällaisellä suhteella olla tulevaisuutta. Tiedän kyllä, että onnistumisprosentti ei ole hyvä tällä ikäerolla, mutta toisaalta tuntuu taas, että pitäisikö vain repäistä ja heittäytyä tähän juttuun ja nauttia päivä kerrallaan, kestääköön minkä kestää. Olemme molemmat vapaita sinkkuja ja tunnustan, että kaveri on puoleensavetävä. Houkutus on suuri. Siis annanko palaa enkä mieti huomista päivää ?

180

11349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevättä teille

      terveisin toinen samanikäinen, vähän samas tilanteessa ollut.

      ihastuminen nyt vaan on myönteinen asia!!

    • marthiina

      No annat palaa vaan, jos kerta hänestä noin paljon pidät, koska mitä hävittävää sinulla voisi olla? En sano, että heti pitäisi alkaa vakavaan suhteeseen, sen näkee ehkä myöhemmin, kehittyykö juttunne siihen suuntaan, mutta ilman muuta sun pitää vähän elää nyt ja antaa teille edes mahdollisuus! Onhan ikäero ehkä isohko, mutta ei tietenkään automaattisesti tarkoita, etteikö suhde voisi toimia, jos muuten kaikki menee hyvin.

    • 25

      Juuri niin. Jos kiinnostaa, annat palaa. Ei se paljoa maksa ja kestää vain aikansa.

    • kevättä teille

      et onhan se yllätys et nuorempi kiinnostuu. ja et siinä ajattelee olevan selittelemistä tutuille aika tavalla.

      • kuin palaa

        Ääh. Mitä se muille kuuluu, mitä niille tarvii selitellä, aikuisten ihmisten? Jos kerran molemmat osapuolet ovat vapaita, antaa palaa vaan. Enemmän harmittaa jälkikäteen, jos ei uskaltanut edes yrittää.


      • kevättä teille

        tarkotin et ympäristön ja tuntemattomien ihmettelyt joutuu kohtaamaan.


      • Saanariina
        kevättä teille kirjoitti:

        tarkotin et ympäristön ja tuntemattomien ihmettelyt joutuu kohtaamaan.

        Kellä on noin rajoittunut ympäristö? Oletkohan itse NIIN rajottunut?!


      • kevättä teille kirjoitti:

        tarkotin et ympäristön ja tuntemattomien ihmettelyt joutuu kohtaamaan.

        Maailmahan on ihmeitä täynnä:)) Yleisesti ottaen;onko ihmiset niin kiinnostuneita muiden suhteista, että jaksavat niitä kaiken päivää vatvoa.
        Minä kävin treffeillä 20 vuotta nuoremman miehen kanssa, enkä huomannu et kukaan kiinnitti meihin sen enempi huomiota. Mies muuten näytti ikäistään vanhemmalta, ja minä taas nuoremmalta.


      • Hyvää matkaa
        kuin palaa kirjoitti:

        Ääh. Mitä se muille kuuluu, mitä niille tarvii selitellä, aikuisten ihmisten? Jos kerran molemmat osapuolet ovat vapaita, antaa palaa vaan. Enemmän harmittaa jälkikäteen, jos ei uskaltanut edes yrittää.

        Koita nyt vähän harkita asiaa.Onhan historia täynnä nuita tapauksia.Menkää kumpikin "koeajalle".


      • Tunnelman
        kuin palaa kirjoitti:

        Ääh. Mitä se muille kuuluu, mitä niille tarvii selitellä, aikuisten ihmisten? Jos kerran molemmat osapuolet ovat vapaita, antaa palaa vaan. Enemmän harmittaa jälkikäteen, jos ei uskaltanut edes yrittää.

        Huvittaa,kun muistaa alussa ,kun oli noita kysymyksiä pää täynnä.
        Mutta nyt on kulunut 30 vuotta onnellisesti ja nainen on 17 v
        vanhempi,niin ne turhat kysymykset ja luulot tippuu elämän varsiteille.
        Jos ei uskalla junaan hypätä,niin voi olla ettei sitä seuraavaa junaa
        enää tulekaan ja sitten siellä päässä melkoinen ruletti vasta alkaakin.
        Ei muuta kun tartu kiinni ja anna mennä,kyllä elämä ohjaa sitten.
        Ja niistä muitten sanomisista ei kannata probleemia ottaa,ne saa
        kumminkin ne nokilleen myöhemmin.


      • naimisissa jo
        kevättä teille kirjoitti:

        tarkotin et ympäristön ja tuntemattomien ihmettelyt joutuu kohtaamaan.

        onneshan on kysymyksessä.ei sun tartte olla tilivelvollinen kelleen,se on heidän SUURI HÄPEÄNSÄ(varmaan kateellisia)suurimmaksi osaksi jos alkavat jotakin tulkuttaan.älä vielä murehdi etukäteen mitä joku sanoo tai tekee?vaan elät omaa elämääsi ja toivottavasti myös rakennat hänen kanssaan yhteisen elämän.


      • hehehheh
        Tunnelman kirjoitti:

        Huvittaa,kun muistaa alussa ,kun oli noita kysymyksiä pää täynnä.
        Mutta nyt on kulunut 30 vuotta onnellisesti ja nainen on 17 v
        vanhempi,niin ne turhat kysymykset ja luulot tippuu elämän varsiteille.
        Jos ei uskalla junaan hypätä,niin voi olla ettei sitä seuraavaa junaa
        enää tulekaan ja sitten siellä päässä melkoinen ruletti vasta alkaakin.
        Ei muuta kun tartu kiinni ja anna mennä,kyllä elämä ohjaa sitten.
        Ja niistä muitten sanomisista ei kannata probleemia ottaa,ne saa
        kumminkin ne nokilleen myöhemmin.

        Jos pervot kiinnostaa, niin ei kun...


      • kiiminkkinen
        hehehheh kirjoitti:

        Jos pervot kiinnostaa, niin ei kun...

        Eikö sun pitäisi jo olla nukkumassa? Tietänetkö edes mitä oidipus ja perverssi tarkoittavat, kun noin typeriä kirjoittelet.


      • siitä vaan
        kevättä teille kirjoitti:

        tarkotin et ympäristön ja tuntemattomien ihmettelyt joutuu kohtaamaan.

        On se kyllä kumma että ikäero toisin päin ei tunnu ketään haittaavan; mies saa olla vaikka miten paljon vanhempi eikä sitä juuri ihmetellä...kun ei nyt ihan lapsista puhuta. Mut jos nainen on vanhempi niin johan on kamalaa...jotain luonnotontahan siinä täytyy olla.
        Aloittajalle sanoisin että anna mennä vaan...


    • Cloetta..

      Olet vapaa nainen joten mikä sinua estäisi tapailemasta tätä miestä. Rakkaudesta tuskin vielä on kysymys, koska ette tunne toisianne mutta vahva ihastuminen taitaa olle kyseessä, ainakin miehen puolelta.

      Älä turhaan analysoi ikääsi ja itseäsi tai sitä miltä muiden silmissä näytät, aiheutat vain turhaa stressiä itsellesi. Ole oma itsesi, sittenhän näkee muuttuuko ihastus rakastamiseksi ja oletko kohteena sinä vai mielikuva sinusta.

      • ?????

        "kaveri aloitti syksyllä hommat meillä ja minä tavallaan toimin hänen työhönopastajanaan", eikö se esto jo tuossa lue ?


      • qwerty82
        ????? kirjoitti:

        "kaveri aloitti syksyllä hommat meillä ja minä tavallaan toimin hänen työhönopastajanaan", eikö se esto jo tuossa lue ?

        mikäs este se muka on? ei käsittääkseni ollut kyse pomo-alainen -kuviosta.. ja mitä sekään estäisi? jos vaan muistaa, ettei kaveri-/perhesuhteista huolimatta saa suosia. eikä tietysti kotona sama pomo-asetelma jatku..


    • informer

      ei kai se ikä merkkaa kaikkea? voi vanhana kaduttaa jos ei kokeile. mitä menettäisit vaikka ei sitten onnistuisikaan?

    • Samanikäinen

      Anna palaa, hyvä ihminen! Unohda onnistumisprosentit ja tilastot - te kaksihan tässä olette kyseessä, eivät esimerkiksi aiemmin suhteissaan epäonnistuneet ihmiset!

    • 30

      Eihän tuo nyt ole ikäero eikä mikään, pöh :) Naihan Niinistökin 30 vuotta nuoremman naisen..että siinä sitä.

      • Mollan

        Juu, mutta sitähän ei tarvitse selitellä. Auta armias jos jollain kyyskymppisellä naispoliitikolla, tai muuten vaan vaikutusvaltaisella naisella olis kolmikymppinen poikaystävä. Hänen uskottavuutensa romahtaisi ja pidettäisiin jonain ihme hupakkona. Paavojen ja Saukkien maine ja kunnia senkun kasvaa kun on nuori vaimo.


      • 25
        Mollan kirjoitti:

        Juu, mutta sitähän ei tarvitse selitellä. Auta armias jos jollain kyyskymppisellä naispoliitikolla, tai muuten vaan vaikutusvaltaisella naisella olis kolmikymppinen poikaystävä. Hänen uskottavuutensa romahtaisi ja pidettäisiin jonain ihme hupakkona. Paavojen ja Saukkien maine ja kunnia senkun kasvaa kun on nuori vaimo.

        Näinhän se tuppaa olemaan.
        Kuvitelkaa, jos vaikka Halonen ottaisi jonkun kolmekymppisen toyboyn itelleen.


    • go girl, go

      Täältä tulee kanssa yksi JAA -ääni. Katsopa huviksesi Aila Meriluodon elämää, josta on ilmestynyt elämänkerta. Hän toteaa nyt vanhempana, että 'onpas tullut elettyä!'
      Ajattele kun olet vanhempi, on mitä muistella; hyviä muistoja. Elämällä niitä muistoja syntyy, ei kieltäytymällä elämästä.

    • Cia-anne

      Olen samanikäinen nainen, ja työssäni tekemisissä itseäni paljon nuorempien miesten kanssa. Kaksi on osoittanut minulle kiinnostustaan samaan tapaan; toinen esitti asian suoraan, sanoi olevansa minuun ihastunut ja haluaisi tavata työn ulkopuolella. Ikäeromme on 15 vuotta.

      En lähtenyt tähän mukaan syystä, että tämä mies oli minusta jotenkin henkisesti aika poikasen tasolla. Etsin yleensä ikäistäni tai vanhempaa seuraa, koska toivon, että miehellä olisi henkisesti paljon annettavaa.

      Tämä "suhde" sitten hytyi vähitellen, kun en osoittanut selvästi mitään kiinnostusta. Olimme kuitenkin koko ajan kavereita, ei siitä mitään turhaa draamaakaan syntynyt.

      Jos tämä sinun nuori mies on fiksu ja kiva, niin mikä estää ryhtymästä suhteeseen. Kyse ei ole iästä, vaan tunteesta.

      • Vanhemmilla miehillä ei kylläkään ole fyysisesti yhtä paljon annettavaa(kokemusta löytyy), kun nuoremmilla. Paras pari seksuaalisesti on nelikymminen nainen ja kaksikymppinen mies.
        Olen vuoden aikana tapaillut neljää yli 50v miestä, ja heille riittää kerran kuussa.


      • kokeiltu on
        Filibendula kirjoitti:

        Vanhemmilla miehillä ei kylläkään ole fyysisesti yhtä paljon annettavaa(kokemusta löytyy), kun nuoremmilla. Paras pari seksuaalisesti on nelikymminen nainen ja kaksikymppinen mies.
        Olen vuoden aikana tapaillut neljää yli 50v miestä, ja heille riittää kerran kuussa.

        eipä ne taho enää jaksaa kun ikää tulee...siis miehet....nuoret jaksavat ja siinähän kumpikin antaa kummalleekin tasapuolisesti jotakin.


      • mun mielestä
        kokeiltu on kirjoitti:

        eipä ne taho enää jaksaa kun ikää tulee...siis miehet....nuoret jaksavat ja siinähän kumpikin antaa kummalleekin tasapuolisesti jotakin.

        vaan seksuaalisesti tasavertaisin pari on /- nelikymppinen nainen ja samanikäinen mies. Eipä tarvii opettaa mitä naiselle tehdään ja jaksavat uskomattoman paljon.


      • Cia-anne
        mun mielestä kirjoitti:

        vaan seksuaalisesti tasavertaisin pari on /- nelikymppinen nainen ja samanikäinen mies. Eipä tarvii opettaa mitä naiselle tehdään ja jaksavat uskomattoman paljon.

        Kyllä vanhemmatkin miehet jaksavat. Itselläni on ollut 50-vuotiaitakin, ovat ihan viriilissä kunnossa.

        En halua suhteelta pelkkää seksiä. Jos haluaisin pelkän seksisuhteen miehen kanssa, voisin harkita 25-30- vuotiasta. Mutta silloinkin miehellä pitäisi jotain jotain annettavaa myös henkisellä puolella.

        Kun olin n. 30-vuotias, minulla oli lyhyt suhde parin nuoren miehen kanssa. Ikäero ei edes ollut mikään suuri, mutta nämä "poikaset" jo saivat minut kyllästymään hommaan. Älykkyys ja henkiset kyvyt, ne saavat minut syttymään, ei joku keskenkasvuinen pikkupukki muutaman kerran viikossa sängyssäni.


    • pettynyt10

      miehet aina kovin kypsiä ole... omani leikkautti just päänsä kaljuks :( yhtä hyvin voisin olla jonkun 20-vuotiaan kanssa. huokaus.

      • Kalju ja siili

        MItä viddua se merkkaa onko kalju? Täh? Millä vidun asteroidilla elät?


    • kevättä rinnassa

      Anna palaa vaan! Itse olen 38 vuotias ja avomieheni on 28 vuotias eikä tuo meitä haittaa yhtään. Olemma asuneet yhdessä nyt 5 vuotta. Suhteen alussa kyllä katselin kaupassa ym. että tuleeko jotain tuttuja vastaan ja miten he meitä katsovat, mutta vähän ajan päästä unohdin koko asian ja minulle on aivan yksi hailee mitä kukakin asiasta ajattelee, koska meillä sujuu tosi hienosti ; )

      • hiirukainen

        Olet tosi rohkea ja muutkin jotka ei piittaa ikäerosta :) Toivon teille kaikille onnea matkaan :) Kyllähän ihmiset eroaa muutenki, vaikka kuinka olisivat saman ikäisiä...enpä luule että siinä lopulta ikäerolla on merkitystä! Pääasia että on onnellinen, eikä tosiaan kannata välittää muista, he eläkööt omaa elämäänsä! Olin itse 14v vanhempaan mieheen ja se suhde kaatui, tosin ihan muista syistä kuin ikäero...tai tavallaan, siihen, miksi 38v mies oli sinkku...syitähän löytyi lopultakin. Toisaalta nyt olen helpottunut, että löysin jälkeenpäin itseäni 3 vuotta vanhemman miehen, joka on hyvä :) Ei tarvi miettiä ikäeroa ja sitä, kun hän täyttää 50v, minä olisin ollut, no...14 vuotta nuorempi... No eipäs tämä viesti vaikutakkaan enää yhtään positiiviselta, no sellaiseksi se kuitenkin oli tarkoitettu! Ja lopulta kuitenkin kenelle tahansa voi käydä mitä tahansa, ikään katsomatta.


    • käytännössä nähty

      ei kestä.
      Vanhoilla vaan harjoitellaan...

      • GissaNainen

        Sinä et tiedä elämästä ja tosi ihastumisesta ja rakkudesta yhtään mitään! Mun perässä on aina "pienet pojat" juosseet ja vähän ylli 40.nä sitten yksi sai mut kiinni, joka itse oli silloin vasta jonkin verran yli 20 ja avioliitossa ollaan yhä ja siitä on jo pian 16 vuotta. Eikä kumpikaan ole katunut koskaan. Päivääkään ei vaihdettas pois!


    • siru78

      Anna palaa!

    • 59v.44v;een vaimo

      itse tapasin mieheni 42vuotiaana, hän oli silloin 26v olin myös ikäistäni nuoremman näköinen. minulla on 5 lasta joista 3 vielä kotona, olimme sinkkuja siihen aikaan kumpikin . rakastuimme ja seurustelua kesti jonkin aikaa, kun muutimme yhteen, nyt olemme naimisissa ja yhteis eloa on sujunut 18vuotta, on ollut ylä ja alamäkeä, mutta sen sanon pidä itsestäsi jatkuvaa huolta, se synnyttää paineita meille vanhemmille naisille, mutta rakastan miestäni paljon ja uskon myös hänen rakastavan minua, älä sorru mustasukkaisuuteen nuoremmista naisista , se voi kalvaa yhteiseloanne, sen opin.

      • Marrrrieken

        ...kyllöä olen kateellinen - siis positiivisesti.
        itsellä ollut suhteita vain nuorempiin viimeiset 15v ja olen nauttint joka hetkestä.
        mutta: mitään pysyvää niistä ei ole syntynyt...osin itseni, mutta myös toisen osapuolen vuoksi.
        = minulla lapset laitettu miehillä ei...

        oman ikäinen mies (late 50ies) ei kiinnosta...maailmat eivät kohtaa, eikä seksikään.

        onnellista jatkoa!!!!
        mariel


    • se on vain elämää

      Anna mennä et menetä siinä mitään mutta voit saada hyvinkin paljon, sitä kuinka kauan kestää niin ei kukaan voi tietää. Minulla on sama tilanne. Meillä on ikäeroa 15 vuotta ja kuusi vuotta ollaan pidetty yhtä köyttä. Enkä ole katunut. Tunnen monia pareja joilla on ikäeroa, se on kuitenkin vain numero. Numero ei tee ihmistä. Nauti elämästä ja tehkää niin kuin hyvältä tuntuu. Mutta kannustan !

      • sitten

        Heittäydy vaan täysillä tunnemyrskyyn... Omaksi iloksi ja kateellisten kiusaksi... Onnea vaan yhteiselle taipaleelle. Katsokaa yhdessä mitä teillä on toisillennne annettavaan.


    • ...

      Turha näitä ikävuosia miettiä jos kaikki muu sujuu. Itse mietin samoja asioita vuosi sitten kun eräänä iltana "kolahti". Itsellä ikää melkein 50v ja mies 10 vuotta nuorempi. Aikani mietin asiaa ja kun kaikki tuntui sujuvan hyvin niin annoin palaa. Ikä on pelkkiä numeroita kuten mies minulle sanoi. Ja niinhän se on.

    • MK

      ..minusta se suurin kompastuskivi, vaan työtoverutenne.

      Itse seukkasin 16 vuotta itseäni nuoremman kanssa ja vieläkin on ikävä ko miestä.
      Sössin itse homman "jarruttelemalla" ja pelkäämällä että pilaan nuoren miehen elämän.
      Olen suunnilleen saman ikäinen kuin sinä ja myöskin nuorekas ja minun "urokseni" oli menestyvä ja ikäisiään kypsempi nuori mies.

      En kuitenkaan voi kuvitella, että olisimme olleet yhtä onnellisia, jos olisimme tavanneet työpaikalla. Varmaan olisi tullut jonkin verran jännitteitä kun kaikki tuntee toisensa ja kaikki juoruaa ja kyylää toisiaan..

    • Carpe DieM

      Hei..
      Siis ikäero ei tässä mun mielestä pitäis olla ollenkaan se ratkaiseva. Eikä sitäpaitsi sitä mitenkään kohtuuttoman paljon edes ole. Joku voi olla henkisesti vanhempi tai taas päinvaston riippumatta iästä suoraan. Ei kai kukaan oikeasti seurustele iän kanssa tai palkkaa ikää töihin :) Suomalaisten asenteet kaipais vähän tuuletusta näissä asioissa. MItähän se se ja ajattelee ym...enhän mä voi...

      Ainut asia mikä hiukan epäilyttää on se seikka että ootte työkavereita. Se ei välttämättä ole hyvä asia pitkässä juoksussa. Mutta jos juttu tuntuu hyvältä niin kannattaa mennä täysillä mukaan ja "uhrata" vaikka työpaikka jommankumman osalta.

      Hyvää kevättä..

    • 35v mies

      ..jos muuten kemiat pelaa yhteen. Itse seurustelin itseäni 19v vanhemman naisen kanssa 6v ja suhde toimi
      hyvin.....ikäeroon ei suhde loppunut

    • Kokemusta karttuu

      Kyllähän yksi tuntemani henkilö rakastui tummaan afrikkalaiseen 40 vuotta nuorempaan...rakkaus loppui samaan aikaan kuin rahatkin. :-)

      • Josku

        Eiköhän toi nyt ole ihan eri asia!! saipahan sun tuntemasi nainen mustaa munaa jonkun aikaa kun sen perässä tuntui olevan,.


    • Josku

      Ei mitään muuta kuin annat palaa vaan ja katsot mitä tuleman pitää. Kukaan ei ihmettelis yhtään mitään jos ikäero olis toisin päin: eli mies olisi sua tuon verran vanhempi. Ei se ikäero kaikkea merkkaa vaan muut asiat ratkaisee. Ei tuollaisia ikäeroasioita kannata miettiä liikaa jos muuten kiinnostusta tuntuu olevan ja yhteisiä kiinnostuksen kohteita, ne ovat tärkeämpiä kuin ikäero.

    • tinttarallaa:)

      Rohkeasti vaan anna palaa jos omat tunteet samanlaiset! Itselläni ja miehellä 13v ikäeroa ja ollaan kun sielun kumppannit! Vieläkin umpirakastuneita, pieni vauva vaikka vannoin etten koskaan enää lapsia tee ja en olisi koskaan uskonut että voin elämäni kumppanin löytää vanhemmasta miehestä!

    • Marko71

      anna palaa:)

    • Joulupukki 112

      sitä kovempi sarvi.

      • tonttutyttö40+

        noin se menee, mitä vanhempi puu, sitä kovempi oksa :).


    • Anna mennä!!!

      ANNA PALAA!!!

      Se mitä sinä nyt ajattelet on pelkkää pelkoa siitä että mitä muut teistä ajattelevat, vaikka selitteletkin sitä erilaisilla todennäköisyyksillä tuon kaltaisessa tilanteessa.

      Älä anna muiden vaikuttaa mielipiteisiisi siitä keneen sinä ihastut tai rakastut.

      Minä opin parikymppisenä että muiden mielipiteillä ei ole väliä. Nimittäin tein elämäni suurimman virheen yläasteen ja lukion aikana kun eräs mielestäni luokan kaunein tyttö oli ihastunut minuun ja minä häneen, mutta ulkonäöstään huolimatta hän ei ollut niitä suosituimpia tyttöjä (oli kiusattu) ja liikuimme hieman eri porukoissa. Vain pari vuotta myöhemmin meidän elämä kietoutui hyvin tiiviisti yhteen ja epäröin silloinkin että mitä muut ajattelisivat siitä jos seurustelisin hänen kanssaan. Olin täysin raukka pelkuri. Sitten tuo silloin jo nuori hehkeä nainen vietiin silmieni edestä. Silloin minä päätin että kaverit saavat haistaa ison paskan ja minä en heidän mielipiteistään välitä enää minkään vertaa ja teen juuri sillä tavoin niinkuin itse elämässäni haluan. Ja se on ollut elämäni paras päätös. Se on yksi etappi sillä polulla että kasvoin mieheksi.

      Sinä et voi olla siitä varma mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja millaiset onnistumisprosentit on muka vanhemman naisen ja nuoren miehen välisellä suhteella. Teidän suhde voi päättyä heti huomenna, tai vasta viidenkymmenen vuoden päästä. Sinä teet omassa suhteessasi kumppanisi kanssa yhteiset päätökset, eikä kukaan muu tee niitä teidän puolestanne! Te selvitätte omat erimielisyytenne ja sotkunne, eikä kukaan tee niitä puolestanne. Siitä syystä älä anna muiden luomien mielikuvien myöskään varjostaa sinun omaa elämääsi, koska SINÄ elät omaa elämääsi ja muut voivat selitellä ja ja neuvoa ja epäonnistua omassaan ihan niin useasti kuin haluavat.

      ANNA PALAA JA NAUTI!!!

    • Parikko

      Ole onnellinen, jos saat nuoremman miehen. Sinussa on jotain erikoisen hyvää...

      • marianneK

        En kyl oikein tajua mitä onnellista on siinä jos saa nuoremman miehen. Heitä on joka kulman takana tyrkyllä. Jos minusta kiinnostuu nuorempi mies, tulee jotenkin öklö ja helppo olo. Muutenkin, tuntuu että mies kuin mies on niin äärimmäisen yksinkertainen saada, että en ymmärrä miten jollain voi olla sellainen käsitys että jos saa miehen, minkä ikäisen tahansa, kiinnostumaan itsestään, että naisessa olisi silloin jotain "erikoisen hyvää".


    • -72

      Mieheni on minua 16 vuotta nuorempi. Yhdessä ollaan oltu nyt reilu vuosi, ja hyvin menee:)
      Neuvoksi vaan ett` anna mennä , kun kyseessä kuulostaa olevan mahtava "tyyppi" :)

      • m 43.1/2

        anna vaan mennä...mutta ole valmis pettymään. itsekin muorena harrastin samaa,olet vaan sinkku ikä yli 40 ei lapsia,,,oikea poika miehen päivä uni:)))) mut sitten varmaan jääkin siihen muutamaan yöhön,tää tietty mun mielipide ja noi suhteet sun elämää, kuuntele sydändäsii ja anna tunteiden viedä,kun on kesä tuloilaan ja muutenkin hormoonit jyllää;))


      • onnellinen 53v

        Mun avomies on 18 vuotta nuorempi ja meillä menee tosi hyvin. Olemme olleet yhdessä kaksi vuotta ja puoli vuotta seurusteltuamme menimme kihloihin ja muutimme yhteen asumaan. Minulla on kolme lasta ja nuorimmainen on poika joka tulee erittäin hyvin toimeen avomieheni kanssa. Myös tyttäreni ovat pikkuhiljaa hyväksyneet suhteeni.


    • Yksin oon mä vaan

      Anna mennä vaan. Olen ihan kade sulle. Omassa tuttavapiirissäni on muutama pari jossa tilanne että mies
      tuon verran nuorempi. Hyvin niillä menee. Ja jos olet nuoremman näköinen niin kukaan ei välttämättä
      edes huomaa ikäeroanne. Tsemppiä!

    • "Ongelmaa"

      Varmaankin luettuaan tämän viestisi mies on hyvin otettu ja tulee varmasti vastaisuudessakin osoittamaan sinulle ihastustaan.
      varsinkin kun tuntomerkit on aika helppo lähipiirisi ja työympäristösi yhdistää:
      41-vuotias naimaton ja lapseton nainen pitkään sinkkuna, 14 vuotta nuorempi mies, aloitti syksyllä hommat teillä, toimit hänen työhönopastajanaan.
      41 vuotias ja edelleen pitää kysellä neuvoa julkisilta keskustelupalstoilta, mitä kummaa tehdä kun aikuinen mies kertoo ihastuksestaan aikuiselle naiselle. Tietenkin suhteen onnistuminen on epävarmaa, ja ongelmallista kun kerran ollaan ns. syömässä kuormasta. Mutta tuskin tuo ikäero siinä se isoin "ongelma" on.
      Ja tämän jälkeen suututaan taas siitä kun se on miesten syy, että vain miehillä on itseään nuorempia naiskumppaneita. Se ei johdu ollenkaan siitä että naiset itse torjuvat jo teini-iästä saakka lähes kaikki itseään nuorempien miehien lähestymisyritykset: Sä oot niin lapsi ja kehittymätön. Ja tietysti se naisten sairalloinen laihuudenkin ihannointi johtuu vain miehistä, jotka pakottavat naiset itse menemään peilin ääreen huokailemaan kuinka tämäkin mekko saa takamuksen näyttämään niiiiin isolta.

    • ?

      Tottakai heittäydyt tilanteeseen! Kestäköön sen aikaa kuin kestää. Eihän siitä tiedä, vaikka kestäisi koko loppuelämän. Ja vaikka ei kestäisikään niin sitten sinun ei tarvitse koskaan miettiä, että mitä olisi käynyt jos olisit suostunut, koska sinä tiedät miten kävi. Itse olen 21-vuotias ja seurustelin 18 vuotta vanhemman miehen kanssa. Ei se suhde kestänyt, mutta ei siihen eroamiseen ikäero liittynyt mitenkään. :)
      Suosittelen! Olen meinaan aivan varma, että jos annat nyt tilaisuuden mennä ohitse, niin kadut myöhemmin.

    • Keski-ikäinen mies

      Hullaannuin kertalaakista itseäni 13 vuotta nuorempaan ilotyttöön, joka oli kuin suoraan unelmistani. Ihan helppoa ei ollut valloittaa häntä itselleni noista lähtökohdista. Hänellä kun riitti kaiken maailman perässäroikkujia, enkä itse tosiaankaan ole mikään miljonääri. Nyt on kuitenkin kohta 7 yhteistä vuotta takana, eikä se unelman tuntu ole hiukkaakaan heikentynyt.

    • nelikymppinen nainen

      Ihanaa!! Itsekin mielelläni kuulisin yhden 15vuotta nuoremman miehen ihastuksentunnustuksen niin silloin uskaltaisin minäkin edetä. Uskon, että sinun kannattaa heittäytyä tilanteeseen...juuri niinkuin aikaisemmat kirjoittajat sanoivat...ettei myöhemmin kaduta!

    • Jarkko98765

      Jotkut naiset jaksaa jauhaa aina näistä. Ikäeroista. Ei ne ole mua ainakaan häirinneet yhtään. Joskus nuorempana pyörin 18 vuotta itseäni vanhemman naisen kanssa. Se ei vaan toiminut, mutta ei se ikäerosta johtunut. Nyt vanhempana olen naimisissa 17 vuotta itseäni nuoremman naisen kanssa.

      Mutta työkaveruus, ei työkavereiden kanssa ylipäätään kannata alkaa minkäänlaiseen suhteeseen. Niistä tulee vain pelkkää harmia.

      • Nainen 54 v.

        Iällä ei väliä, uskallusta heittäytyä tarvitaan, se voi olla ihanaa. Mutta työkaveri, se laittaa epäilyttämään.Mieti kaksi kertaa.Muiden mielipiteistä ei kannata välittää. Sinkkuna vit tehdä ihan niinkuin itse haluat. Onnellisia seikkailuja sinulle .Eikä kannata kovin vakavasti alkuun ottaa asioita, elämällä on tapana järjetää asiat .


      • marianneK

        Työkaveriin ihastuminen kuvastaa jotenkin sitä että ei uskalla lähteä ulos tutuista kuvioista. Olen samaa mieltä kanssasi. Sitten jos suhde ei toimikaan, on kurja tulla työpaikalle, jossa aina roikkuu sama, entinen ihastuksen kohde. Työ on työ ja rakkaussuhteet parempi sytytellä muualla, että on hyvä palata aina töihin.

        No, minun elämässä on paljon pyhää, kuten esim. työpaikka. En tunne paljon kaltaisiani, joten tuskin minun kans kovin moni on samaa mieltä.


    • Nasuliini75

      Ilman muuta kokeilemaan vaan :)

    • Sähköinen rakkaus?

      Ongelma ei ole ikä, vaan tapa, jolla mies lähestyy. Onko hän muka niin ujo, että ei kehtaa tulla puhumaan sinulle tuneistaan? Jos on, haluatko puumaksi tälle pojalle?

      Tämä on niin tätä nykyaikaa. Sähköpostilla rakastutaan ja tekstarilla erotaan ja siinä välissä on sitten - niin mitä?

    • uplu

      Anna palaa,nauti nuoresta miehestä.Itse ole 56 ja minulla on 17 vuotta nuorempi rakastaja.Kerrassaan ihanaa.
      Minä olen vapaa ja mies on kyllä varattu ,mutta en tarvitsekkaan miestä aina vierelleni ja hän on onnellinen kypsän naisen kanssa ja minä nuoren miehen kanssa.

    • Nuorimies8888

      Hei, kiitos kivasta viestistä. Itse seurustelen itseäni vanhemman naisen kanssa ja meillä menee tosi hyvin! Vaikka toki ikäero mietitytti häntä aluksi vähän, mutta ei se mitään haittaa!
      Onnea teille!

    • mä vaan

      Mehän eletään vain kerran ja siksi pitää elämästä ottaa kaikki irti. Itse olen sinua huomattavasti vanhempi vaikka monesti luullaankin sinun ikäiseksi. Olen ollut kohta 10v naimisissa itseäni 12v nuoremman miehen kanssa eikä se ole mikään ongelma. Anoppikin vain 8v minua vanhempi.

    • Ainakin kertomuksesi perusteella, teidän välille kehittyny suhde on todella hienon kuuloinen! Ei sitä joka päivä varmastikkaan törmää sellaiseen ihmiseen, jonka kanssa synkkais noinkin hyvin. Aina jokaisesessa suhteessa tulee eroavaisuuksia ja asioita, jotka eivät kohtaa, joten anna palaa vain! :) Hän ei selvästikkään itse välitä ikäerosta, kun ottaa sinuun yhteyttä ja kertoo tunteistaan niin turha sinunkaan sillon siitä omasta iästäsi on kauheesti murehtia :) Onhan monella miehelläkin itseään paljon nuorempi nais ystävä, kuten itselläni on 10 vuotta vanhempi mies, eikä se oli mikään uusi uutinen. Joten siitä nyt vain sopimaan treffit miehen kanssa ja katsotte mihin se teidät johtaa!! :)

      Kaikkia hyvää sinulle ja mukavaa kevättä!

      • "kevättä rinnassa"

        anna palaa..mutta älä anna sille jätkälle pilluu ollenkaa,kato kuin kauan jaksaa roikkuu puutteessa..heh


      • 24
        "kevättä rinnassa" kirjoitti:

        anna palaa..mutta älä anna sille jätkälle pilluu ollenkaa,kato kuin kauan jaksaa roikkuu puutteessa..heh

        Olen mies, hyvässä yhteiskunnan virassa, sain valita sihteerin 5 v sitten, nyt olemme olleet avioliitossa 3 v, hän minua 20v nuorempi. Ihana nättinainen, elämä maistuu, suosittelen. Hän pitää itseään vanhemmasta miehestä ja minä vastaavasti nuoremmasta naisesta. Asetelma voi olla mitenpäin vain, kunhan tulette hyvin juttuun.


    • JJ-1

      kun vaan tajuaa ihastumsen ja rakkauden eron.

      Anna mennä, jos heppu ei oo mikää seko.

      Kateelliset tietysti lörpöttää.

    • Deeply In Love

      Moi. Mulla on ihan samanlainen tilanne. Meilläkin ikäeroa 14 vuotta eli olen siis se vanhempi osapuoli ja nainen mutta se ei meitä haittaa. Muita ihmisiä varmaan enemmän mutta emme välitä ! Rakkautta riittää ja luonteet menee meilläkin yksiin ja samanlainen ajatusmaailma ja täydennetään aina toistemme lauseet ja tiedämme mitä toinen ajattelee. Anna palaa vaan ;) . Meillä yhteiseloa jo 3 ja puoli vuotta ja rakkaus eikun kasvaa päivä päivältä :)

    • lkjhgf

      Ihmiset tykkäävät erilaisista asioista. Toiset hakevat nuorempaa partneria, toiset selvästi vanhempaa. Tärkeintä on löytää se sopiva vastakappale, missä toiveet kohtaavat.

      Naiset joutuvat kohtaamaan tosi paljon ympäristön arvostelua. Teki mitä tahansa, aina löytyy joku negatiivinen palaute. Mikään ei ole oikein. Entä jos ei anna sen häiritä vaan menee sen mukaan miltä itsestä tuntuu. Ehkä ihailijasi tunteiden kannalta olisi kivempaa, jos olisit hänestä oikeasti kiinnostunut etkä vain utelias katsomaan, millaista olisi nuoremman kanssa.

    • Hugi Hefner

      pyöritelkö aina noita ikäeroja. Vaan eläkää!

    • olen kade!

      ihan mahtavaa, anna palaa vaan!

      • 69

        nuori muna vaan kiinnostaa


    • Kaipaileva 55 v ;)

      Älä mieti enää... elä tätä ainutta meille annettua elämääsi täysillä... minä seurustelin 2 v itseäni 23 v nuoremman miehen kanssa... oli kerrassaan upeeta... hän ei olisi halunnut lopettaaa... minulla ulkoiset paineet pakottivat ... soittelemme silloin tällöin ja kyselemme kuulumisia... ikävä iskee vieläkin... Toivottavasti suhteenne kukoistaa jo.... Aurinkoista kevättä!

    • Minäkin haluaisin sinut mutta olen taas sen verran vanhempi. Onnistumisprosentti varmasti suurempi. En oikein suosittelisi kokeilemaan. Tulet katumaan.

      • äläpelkääkokeilla

        mieheni on 29 vuotta ja minä siis 42 vuotta ja vauva tulossa ja kohta 4 vuotta yhdessä ja ihanaa !!!!!


      • Toivoton,,

        Minullakin on tai oli? 15 vuotta nuorempi mies. Olen jo 75 ja hän on 60, mutta tällä miehellä on ollut koko ajan minua nuorempi nainen? Kyllä hän käy aina välillä "hoitamassa" minua? mutta en tiedä,kannattaisiko jättää hänet, loppuu tämä kuitenkin?Tekee hän minulle kaikenlaisia remppahommia,mutta saisihan niitä tekiöitä muitakin, rahalla.Ei me missään yhdessä liikuta.


      • Mene ja tiedä
        Toivoton,, kirjoitti:

        Minullakin on tai oli? 15 vuotta nuorempi mies. Olen jo 75 ja hän on 60, mutta tällä miehellä on ollut koko ajan minua nuorempi nainen? Kyllä hän käy aina välillä "hoitamassa" minua? mutta en tiedä,kannattaisiko jättää hänet, loppuu tämä kuitenkin?Tekee hän minulle kaikenlaisia remppahommia,mutta saisihan niitä tekiöitä muitakin, rahalla.Ei me missään yhdessä liikuta.

        itelle kävi kans vastaavanlainen juttu..tosin mulla 5 vuotta nuorempi mies.Oltiin yhdessä 12v ja lapsetkin tuli tehtyä..Kuinkas ollakaan mieheni löysi työpaikaltaan minua 10v nuoremman,eli sopivasti itseään 5v nuoremman.No perhe jäi.Et kyllä mä uskon et loppu peleissä kovin suuri ikäero ei tee hyvää.Ihminen muuttuu.Mieheni ei myöskään koskaan halunnut lähteä kanssani mihinkään,ei esitellyt tutuilleen,ei pitänyt kiinni.Nytkin käy hoitamassa minua ja meillä aivan mahtavaa seksiä ja yhdessäoloa,mutta ei tästä kait sen kummempaa tule.Se tapahtuu vain niinä viikonloppuina kun hänellä on lapset.Mutta toki nautin ja otan sen irti minkä saan.Mietin vain miehen moraalia vai onko sitä?Itse kun en voi mennä sänkyyn jos ei ole vahvaa tunnetta toiseen.Entinen mieheni ei kuulema rakasta,muuten ei oltais erottu.


    • Ei vanhana kaduta!!

      Mitä siinä, molemmat olette sinkkuja ja aikuisia, niin siitä vaan!! Itselläni oli monta vuotta toimiva suhde itseäni 18v. nuorempaan, suotta lopetimme. Kumpaakin kaduttaa.

      Onnea teille:)

    • :) hy

      muotia nykyään rakastua nuoreen mieheen jos sellaisen löytää....

      saat lapsen samalla.

    • Ella69

      Teilla ei ole yhteista tulevaisuutta. Unohtaa sinut viimeistaan kun alkaa haluta lapsia.
      Muutaman vuoden kesakissaksi voit ryhtya, mutta kuka sinut sitten paikkaa kun joudut kierratykseen.
      Jos mies olisi vanhempi, se onnistuisi. Elama on vain naiselle armottomampi.
      Juokse karkuun ja lujaa!!

      • säteinen

        Vain numeroita,kuten tässä on todettukin.Nauti vain täysillä elämästäsi ja kestää,minkä sitten kestääkin.Onhan niitä kiva muistella vanhana,että on tullut elettyä.Itsellä on ollut muutama n.10-14v nuorempi mieskaveri.Tosin on sanottava,että ajatustasolla eivät olleet samalla viivalla,kuten olen vanhempien miesten kanssa ollut.Pääasia,että kemiat pelaa.Itsekin olen sinkku vielä.Tykkään kuitenkin omanikäisistä tai 2-3v vanhemmista miehistä.Onnea teille!


      • Hah !

        No jo on h-n tyhmä ajatus. Miksi ei saisi nauttia niin kauan kuin onnea kestää. Ja sen jälkeen voi olla hyviä ystäviä ja kavereita, jota muistaa ja joille yhteinen aika merkitsee jotakin. Asenteesi on viime vuosituhannelta ja tuolla lailla syntyy vain yksinäisiä ja onnettomia ihmisiä. - Vanhempien miesten kanssa ei onnistu juuri mikään.


    • 01234

      palaa vaan! Se mieshän voi olla vaikka sun elämäsi rakkaus :)

    • Mies ja ikäero

      Sama juttu itsellä, mutta olen 18v vanhempi kuin puolisoni ja mies. Alussa oli kyllä kanssa tunne, että luulevatkohan tyttärekseni:), mutta muutaman vuoden jälkeen en osaa edes ajatella asiaa. Vaimoni tyttökavereiden miehet ovat jotain kolmekymppisiä, mutta jollain tavalla en ajattele tätäkään asiaa. Olemme yhdessä joskus asiaa pohtineet, mutta tulleet johtopäätökseen, että ikä on psyykkinen tila. Toki tiedän, että oma kuntoni rapistuu varmasti ensin, mutta molemmat jotenkin tiedostamme jo asian. Joka päivä eletään kuitenkin mielekästä elämää ja nautitaan siitä!

    • koleillaan

      Olen itse ollut 30 vuotta 15 vuotta nuoremman miehen kanssa. Totta kai on ollut ylä- ja alamäkiä, mutta sanoisin että ollaan aika onnellisia. Antaa palaa.......................

      • hulluja

        Kuka näitä uskoo :-DD

        Itse olen 59v ja minulla on oikein kiva 22v poika kaveri..ei hyväne aika :-DD


      • Tööööt !
        hulluja kirjoitti:

        Kuka näitä uskoo :-DD

        Itse olen 59v ja minulla on oikein kiva 22v poika kaveri..ei hyväne aika :-DD

        Olet(ko) rajoittunut ? Olen 55 ja hengailin lomaviikolla enemmän kuin puolta nuoremman kanssa. Oli mukavaa, etten sanoisi ihanaa. Ei rajoittunutta niin kuin varmaankin olisi sinun kanssasi. Vapauta itsesi.


    • 41 v

      Minulla itselläni on sama tilanne ikäeron suhteen, mutta toisin päin. Rauhassa katseltiin vuosi ja nyt
      asutaan saman katon alla. Älä anna muitten mielipiteiden vaikuttaa omiin päätöksiisi. Kukaan meistä ei tiedä
      ollaanko vielä huomenna yhdessä vai ei. Ei edes ne , jotka on olleet 25 v naimisissa. Tsemppiä ja ihanaa kevättä!!!

    • Huomista

      murehdita, puuma

      • Tiedä, älä luule

        Selvitä nyt ensin itsellesi, mitä tarkoittaa "puuma". Sen jälkeen vasta puumittele. Aloittaja ei täytä / ilmoita puuman tunnusmerkkejä.


      • hehhehhehhe
        Tiedä, älä luule kirjoitti:

        Selvitä nyt ensin itsellesi, mitä tarkoittaa "puuma". Sen jälkeen vasta puumittele. Aloittaja ei täytä / ilmoita puuman tunnusmerkkejä.

        kalahtiko kalikka?

        Tutkimus: Joka kolmas sinkkunainen on puuma

        "Tutkimuksen mukaan Amerikassa vanhempien naisten ja nuorien miesten avioliitot ovat tuplaantuneet vuodesta 1960. Tämän lisäksi noin kolmannes yli 40-vuotiaista sinkuista amerikkalaisnaisista tapailee itseään nuorempia miehiä.

        Suuren amerikkalaisen deittipalvelu Avalanchen kyselyn mukaan 89 prosenttia naisista kiehtoo nuoren miehen iskeminen. Se saa heidät tuntemaan, että "heillä on vielä sitä jotain". Vain vajaa 4 prosenttia vastanneista naisista välitti siitä, leimataanko heidät puumiksi tai kehdon ryöstäjiksi.

        Kyselyyn vastanneista miehistä jopa 90 prosenttia sanoi olevansa kiinnostunut tapailemaan myös vanhempaa naista. 85 prosenttia heistä sanoi syyksi hyvän toimeentulon ja miehestä huolehtimisen. 72 prosenttia miehistä kuitenkin leimasi naiset epätoivoisiksi ja helpoiksi.

        Puumat nousivat Suomessa keskusteluun, kun Atrian mainos keski-ikäisen naisen ja nuoren rakastajan kiihkeästä suhteesta tuli televisioon. Tunteita kuumentaneen mainoksen slogan kuului: vaihda tuoreempaan ruokaan.

        Kuluttajavirasto sai mainoksesta puolenkymmentä valitusta, joissa vedottiin moraalittomuuteen ja seksistisyyteen. Lopulta Atria pahoitteli mainosta sanomalla, ettei ketään ollut tarkoitus loukata.

        Yhteiskunta ei ole koskaan pitänyt ongelmana vanhempien miesten suhteita nuoriin naisiin, mutta kun osat vaihtuvat tilanne on aivan toinen. Puumanaiset ovat olleet jo jonkin aikaa tapetilla, koska nykypäivänä he uskaltavat tulla esiin ja esitellä nuoria kumppaneitaan. Tästä hyvänä esimerkkinä Hollywood-tähti Demi Moore, 46, ja hänen aviomiehensä Ashton Kutcher, 31.

        Puuma on Amerikan Kalliovuorten alueella elävä kissaeläin, joka metsästää käytännössä kaikkea liikkuvaa. Ei kovin mairitteleva vertauskuva naisista, jotka deittailevat nuoria miehiä. Termi keksittiin Pohjois-Amerikassa noin kymmenisen vuotta sitten, kun kyseiselle ilmiölle haettiin sopivaa termiä."


      • Hah !
        hehhehhehhe kirjoitti:

        kalahtiko kalikka?

        Tutkimus: Joka kolmas sinkkunainen on puuma

        "Tutkimuksen mukaan Amerikassa vanhempien naisten ja nuorien miesten avioliitot ovat tuplaantuneet vuodesta 1960. Tämän lisäksi noin kolmannes yli 40-vuotiaista sinkuista amerikkalaisnaisista tapailee itseään nuorempia miehiä.

        Suuren amerikkalaisen deittipalvelu Avalanchen kyselyn mukaan 89 prosenttia naisista kiehtoo nuoren miehen iskeminen. Se saa heidät tuntemaan, että "heillä on vielä sitä jotain". Vain vajaa 4 prosenttia vastanneista naisista välitti siitä, leimataanko heidät puumiksi tai kehdon ryöstäjiksi.

        Kyselyyn vastanneista miehistä jopa 90 prosenttia sanoi olevansa kiinnostunut tapailemaan myös vanhempaa naista. 85 prosenttia heistä sanoi syyksi hyvän toimeentulon ja miehestä huolehtimisen. 72 prosenttia miehistä kuitenkin leimasi naiset epätoivoisiksi ja helpoiksi.

        Puumat nousivat Suomessa keskusteluun, kun Atrian mainos keski-ikäisen naisen ja nuoren rakastajan kiihkeästä suhteesta tuli televisioon. Tunteita kuumentaneen mainoksen slogan kuului: vaihda tuoreempaan ruokaan.

        Kuluttajavirasto sai mainoksesta puolenkymmentä valitusta, joissa vedottiin moraalittomuuteen ja seksistisyyteen. Lopulta Atria pahoitteli mainosta sanomalla, ettei ketään ollut tarkoitus loukata.

        Yhteiskunta ei ole koskaan pitänyt ongelmana vanhempien miesten suhteita nuoriin naisiin, mutta kun osat vaihtuvat tilanne on aivan toinen. Puumanaiset ovat olleet jo jonkin aikaa tapetilla, koska nykypäivänä he uskaltavat tulla esiin ja esitellä nuoria kumppaneitaan. Tästä hyvänä esimerkkinä Hollywood-tähti Demi Moore, 46, ja hänen aviomiehensä Ashton Kutcher, 31.

        Puuma on Amerikan Kalliovuorten alueella elävä kissaeläin, joka metsästää käytännössä kaikkea liikkuvaa. Ei kovin mairitteleva vertauskuva naisista, jotka deittailevat nuoria miehiä. Termi keksittiin Pohjois-Amerikassa noin kymmenisen vuotta sitten, kun kyseiselle ilmiölle haettiin sopivaa termiä."

        Puuma on vanhempi naiseläjä, joka hakee YHDEN ILLAN / LYHYTAIKAISTA seuraa nuoremmista miehistä.

        Puuma ei ole iäkkäämpi nainen VAKITUISESSA suhteessa nuoremman urospuolisen kanssa, oli suhteen nimi avo-, avio-, tai mikä ikinä.

        En ole sinkku mutta nuorista miehistä tykkään ja tulen toimeen paremmin kuin laistesi vanhojen. Helweette että teissä riittää tolloja.


      • fsfas
        Hah ! kirjoitti:

        Puuma on vanhempi naiseläjä, joka hakee YHDEN ILLAN / LYHYTAIKAISTA seuraa nuoremmista miehistä.

        Puuma ei ole iäkkäämpi nainen VAKITUISESSA suhteessa nuoremman urospuolisen kanssa, oli suhteen nimi avo-, avio-, tai mikä ikinä.

        En ole sinkku mutta nuorista miehistä tykkään ja tulen toimeen paremmin kuin laistesi vanhojen. Helweette että teissä riittää tolloja.

        Älä jauha sontaa. On täysin naisten keksimää tuo väittämäsi väite lyhyistä suhteista.. Demi Moore siis harrastaa lyhytaikaisia/yhden illan juttuja ja on nuorten miesten nielijä?


      • Hah !
        fsfas kirjoitti:

        Älä jauha sontaa. On täysin naisten keksimää tuo väittämäsi väite lyhyistä suhteista.. Demi Moore siis harrastaa lyhytaikaisia/yhden illan juttuja ja on nuorten miesten nielijä?

        Taidat tuntea kyseisen henkilön paremminkin. Onko oikein intiimimpikin tuttavuus ? Helweeetteee !


    • Marjatta, matkaaja

      Hei

      olen 52 vuotias vapaa nainen ja käyn paljon ulkomailla. Lempikohteeni on turkki koska turkkilaiset miehet arvostaa kypsempää naista ja naisellisia muotoja jotka ovat ikäisekseni hyvin ryhdissäkin vielä. Ikäero ei ole haitannut minua koskaan tai vaivannut mitenkään. Koska siellä nuorepi mies voi ja uskaltaa lähestyä kokeneempaa naista. On imartelevaaa kun alle kolmekymppinen komistus osoittaa huomiota vaikka kukkasin tuodessaan drinkin pöytään hotellissa. Ymmärrän täysin että hymy voi riittää ja antaa lupauksen muustakin joka on toteutunutkin usein romanssin asteelle! Ota ilo irti nuoresta miehesta, ikä tuo miehellekin omia haasteita! Vaikka on avut keksitty mutta silti. Nauti joka hetkestä.
      Kesäkuussa taas maxwell anatoliaan elämän kesää viettämään!

      • Hah !

        Joooo, näin aaateltiin viime vuosituhannella. Sielläkö sinäkin vielä elät ?


      • Outo juttu
        Hah ! kirjoitti:

        Joooo, näin aaateltiin viime vuosituhannella. Sielläkö sinäkin vielä elät ?

        Kun en ole vastannut yo. tavalla "Marjatta, matkaajalle" niin mitä välistä on hävinnyt ? Miksi ? Kenen toimesta ?


    • -Rebecca-

      Minä olin 42 kun 22 v. komea kaveri pihkaantui minuun ja itsekään en meinnannut millään ottaa asiaa tosissani, kun meillä on 19 vuotta ikäeroa, mutta eipä nyt kaduta :) Ollaan oltu aviossa jo onneliisesti 16 vuotta ja ollaan aina kaikialla yhdessä, kun paita/peppu. Minäkin olen aina näyttänyt ikäistäni paljon nuoremmalta ja hassua on se, että vieläkään moni ei usko sitä, että olen edes yli 40, tai edes sitä 40 ja tuosta 40.tä on jo nyt kauan :)
      Anna palaa vaan!

      • Ernesto Se

        Terve vaan! Rakkaus tai ihastus ei katso kalentereja eikä täysi-ikäisillä ole mitään esteitä.
        Itse olin yli nelikymmppinen mies, kun parikymppinen neito iski minut täysillä....11 vuotta ollaan oltu yksissä, ja kivaa on ollut. Koskaan ei voi tietää mistään mitään, ellei yritä. Toiset parisuhteet kestää kauemman kuin toiset, kaikki loppuu aikanaan...


    • jepalhsiugsn

      Käy nyt ees antaas pillua sille.

      • qoiiiie

        On se kumma, kun aina pitää miettiä, että mitä muut ajattelee. Itselläni oli melkein 20 vuotta nuorempi mies, kuukausien suhde, loppui minun jarrutteluun. Nyt harmittaa. Ois pitänyt nauttia siitä mitä tarjottiin. Ei varmaankaan tämä mikään loppuelämän juttu ois ollut, mutta mikä se nykyaikana kestää.
        Ihmisillä on päässä tietyt mallit, miten elämän pitäisi sujua. Sitten kun elämä tarjoaa jtk muuta yllätyksellistä, niin ei osata ottaa sitä vastaan.. Se on harmi ja surullista.
        Minäkin sanon sulle, että anna palaa ja nauti!


    • Kahko

      Olin yli 40:n ja mies oli sotaväessä. Rakastuimme, menimme vihille ja elämme ed. onnellisessa avioliitossa vaikka hän on nyt 50 v.ja minä yli 70v. Hyvin menee vieläkin. Älä epäröi - siitä vain onnea elämään.

      • elluuuuu11

        Älä hyvä nainen mieti ikäeroa vaan anna tunteen viedä. Maailmaan mahtuu lukuisia ja lukuisia suhteita missä mies paljon nuorempi. Itsekin sellaisessa olen. Ikä ei kerro mitään, vaan henkinen ikä ja yhteensopivuus. Varmasti saatte kummastuneita katseita, mutta kun toiset huomaa kuinka hyvin sovitte toisillenne niin kummastelut loppuvat


    • 41v Nainen.

      Itsellänikin on kokemusta muutamasta n. 7..10 vuotta nuoremmista miehistä.
      Suhteeni kestäneet 2....4 vuotta.
      Sen sanon että, sen ikäinen mies ei vielä halua ehkä lapsia mutta,
      kun täyttää 40v. johan alkaa pesävietti ja perillinen kiinostaa.
      Ja nuorille miehille seksuallisuus ja eroottisuus merkitsee erittäin paljon,
      kysy itseltäsi oletko eroottine ja aktiivinen seksielämän suhteen(joka toinen pvä ok).
      Kysy häneltä suoraan montako kertaa /vko on sopiva.Ole suora ja ota selvää.
      Jotkut etsii niinsanotusti isosisko/äiti hahmoa jos ei ole lämpimät välit ollut aikoinaan heihin.
      Tietenkin myös nuoriin miehiin vaikuttaa jos nainen on varakas ja hyvin toimeentuleva tänä päivänä kun on moni hänen ikäisensä veloissa, saattaapa hän haluta suoraan maallisen mammonan huipulle.
      Hän on kuullut sinusta työpaikalla hyviä juttuja, liekkö piloillaan työkaverisi suurennelleet,
      tiedä vaikka olisi veto pystyssä,saako sinut kampitettua.
      Mutta nauti nuoresta miehestä, niin miehetkin nauttii nuorista naisista.
      Tuskin kestää vuotta kauempaa luulen että, suunnilleen saman verran kun aikaisemmat suhteesikin.
      Testaa miten rakastelu sujuu, baari reissu, ystävän luona ja katso miten lähipiirisi reakoi.
      Saatat olla niitä naisia joille ei paskaakaan ole väliä mitä muut ajattelee mutta,
      kyllä se suhteeseen tulee vaikuttamaan.
      Vie hänen hyvän ystäväsi luo joka jututtaa suoraan häntä/teitä..joka sinut tuntee.
      Tapaa hänen läheinen ystävä, selvitä millaisten naisten kanssa ennen seurustellut,
      miksi etsii vanhempaa, siihen löytyy syykin.ota ilo ja nautinnot silti irti sen aikaa kun kestää.
      Valmistaudu jos/kun loppuu ettet menetä työpaikalla kasvojasi.
      Näin saattaa käydä mitä todennököisemmin.
      Olet varmaankin todella laiha, hän ihannoi laihoja.
      Kokeile mitä hän on mieltä tukevasta ystävästäsi,tenttaa jälkeenpäin,onko ystävällinen vai aliarvioiko ystäväsi ulkonäön perusteella jolloin on pinnallinen suhteessannekin sitten oleva.
      Ota kaikki elämästä irti ja nauti nuoresta viriilistä poikasesta.Tai onhan hän jo aikuisen iässä kumminkin jo.
      Mietin mikähän sinussa on ollut vikana, kun ei suhteesi ole kestäneet aikaisemmat, miksi miehet lähteneet.
      Oletko heti muuttamassa yhteen/ostamassa yhteistä kotia...miehet perääntyy.

    • puuma;)

      nainen...kuka tässä ikää ajattelee...tultt mitä tulee..ikä on vain numeroita...hei dolce vitaa jokainen kaipaa ja muute....nupret naiset ovat niin vaativia hulluissa seikoissa että tuon ikäiset jannut pulassa niiden kriterein!Aikuisia olette ja ketä sitä arvostelemaan!Ole nainen isolla N:llä ja peli käyntiin!!!Ihanaa,kaikenmailman moralit nyt roskiin ja puskii ja nautikkaa kahden ihmisen ihanasta kemiasta!!Onnea ja erittäin mukavaa kesää...kuumaa sellaista!;)

    • ota huomioon

      Ihastuminen on ihan yes enkä ota kantaa tuohon ikäeroon, mutta mä olisin kovin huolissani siitä että teillä on sama työpaikka. Jos ihastumisesta ei synny pysyvää suhdetta, ei usein ole muita vaihtoehtoja kuin että toisen on lopulta lähdettävä työpaikasta, tai ainakin samassa työpaikassa oleminen on perin kiusallista...tietysti tapauksista riippuen.
      Mieti kuinka kiinni olet työpaikassasi, mitä teet jos käy huonosti, ja jos suhteesta tulee pysyvä, millaista on olla samassa työssä kumppanin kanssa.
      Mukavaa kevättää

    • ei se ikää katso

      Älä katso ikää. Hän saattaa olla elämäsi mies. Ei ole epänormaalia vaikka mies olisi sinua nuorempi, tiedän monia pariskuntia ja heillä menee ihan hyvin.Tärkeimpiä asioita on se miten synkkaa muuten. Ajatusmaailma, huumori, harrastukset jne.

    • Harkittu työsuhde

      Huomaa että on valtava "nais armeija" yllyttämässä vaikka eei käy edes ilmi kertomuksestasi mitä itse tunnet häntä kohtaan? Vain hymyjä ja "synkkaa hyvin".

      Vavastaava tilanne jos olisi miehen kertomana olisi valtava nais armeija uhomassa miten järjetön ja piittamaton olisi tämä herra.
      Tässä taas nähdään se naisten todellinen tarkoitsu "anna palaa" ja adjutanti kuorossa laulaa. Eiköhän itse tulisi moiset asiat harkita sillä vastuut ja seuraamukset on itse myös oivallettava. Myös toisen elämää voi olla kunnioittamatta kun pelkillä "tarpeillaan" elää.

      Parasta mietti huomisen taaksekkin!

    • Jos itselläsi on sellainen tunne että haluat kokeilla,anna palaa ja katso mihin johtaa. Tiedän tapauksen jossa ikäero on 16v,ja ovat 27v olleet yhdessä,eli ikä ei ole este jos kemiat kohtaa. :) Eli onnea kokeilullesi jos niin tunnet vain! :)

    • Saanariina

      ja yhden laastarisuhteen kokenut ja ikäisesi, kun tapasin itseäni 15 v nuoremman miehen.Meillä synkkasi kuten teilläkin ja ajattelin, että parempi elää kuin myöhemmin katua elämätöntä elämää.
      Meillä oli tosi mukavaa monta vuotta, usein ihanaa. Matkustelimme, vietimme koti-iltoja jne, mitä ei joka liitossa ole aina tarjolla.
      Välimme huononivat, kun urani vuoksi matkustelin paljon ja hän tunsi itsensä hylätyksi.Mutta niinhän välit viilenevät samanikäistenkin liitoissa. En ole naimisiin hinkuavaa tyyppiä, joten avojuttu oli mulle OK.
      No, sit tuli uskottomuutta ym ja 13 vn jälkeen erosimme. Nykyään olemme ystäviä ja pidämme yhteyksiä. Hän kai toivoisi enemmänkin.
      No, hänen jälkeensä tapasin uuden, taas tosi ihanan miehen,joka on 17 v minua nuorempi. Emme aikoihin edes puhuneet iästä, eikä puhuneet meidän kaveritkaan. Se oli ihanan romanttinen, mutta myös käytännönläheinen suhde ja kesti 7 v. Kaatui minun sitoutumiskammooni. Olemme ystäviä ja tapailemmekin usein.
      Miksi pitäisi tuijottaa numeroita, jos synkkaa.?Se on samaa kuin heittäisi pois arvokkaan lahjan. Eipä tuo liittoni samanikäisen kanssa onnistunut läheskään niin hyvin kuin nämä kaksi.Näistä jutuista olen elämälle todella kiitollinen! Rohkeutta!

    • Täysillä vaan mukaan! Vanhana "kiikkutuolissa" ei kaduta mitä tuli tehtyä, vaan mitä ei. Olen 45v ja minulla ollut myös itseäni nuorempia sekä vanhempia miehiä, ja tyyppi ratkasee, ei ikä. Tietty jos perhettä haluaa perustaa voi ikäero haitata.

      • Onnea kovasti!

        Jos rakkautta riittää ja pistätte vielä pian töpinäksi, niin kohta teillä on ihana perhe! Kerroit, että olet lapseton 41-vuotias sinkkunainen - voit kertaheitolla jättää sinkkuelämän taaksesi! Eläkää täysillä!(Sitäpaitsi monet 4-kymppiset itsestään huolta pitäneet naiset ovat todella hemaisevan näköisiä).


    • jouni_ii

      Minulla on 22 vuotta nuorempi avovaimo, miksei ikäero voisi toimia toiseenkin suuntaan. Jos sellaiseen lähtee niin kannattaa ainakin aluksi ottaa ihan rauhallisesti, että näkee onko toinen ollenkaan tosissaan.

    • ohubv

      itselläni on ollut aina nuorempi ja en tiedä mistä se johtuu.ja ei tällaisia asioita tarvitsisi kenenkään olla kyselemässä saatikka hakemassa yleistä hyväksyntää.ihmiset rakastuvat ja eroavat olivatpa minkä ikäisiä tahansa.itse on suhteen jarru sekä luo paineita ja naiselle se on aina kova paikka mikäli mies on nuorempi ja vain ja ainoastaan miettiessään mitä muut sanovat.onhan se aina hyväksyttävämpää mikäli mies nappaa nuoremman mutta toki siinäkin yleinen ilmapiiri on epäileväinen mikäli ikäero on huomattava.itseäni ei haittaa vaikka toinen on nuorempi tai vanhempi.mutta vakavampaan suhteeseen lähtisin kyllä varoen miehen kanssa jolla ei ole lapsia ja joka kenties haaveilee niistä tulevaisuudessa.mutta en miettisi hetkeäkään aloittavani suhdetta nuorempaan mieheen mikäli meidän elämäntilanteet olisivat samankaltaiset.on ehkä takana ero,lapsia tai lapsettomuutta.yhteiset asiat,sielujen sympatiat,kaikki kun kolahtavat niin siinä sukatkin pyörivät jaloissa.toki takkiinkin voi tulla mutta niin tulee toisellekin yhtälailla.missään ei ole määritelty minkä ikäisen kanssa voi seurustella.kun olet sinut itsesi kanssa ja rakastat itseäsi ikäero ei haittaa mitään.aika pian huomaat onko toinen "lapsellinen" ja vastaako hän ihanne miestäsi,josta olet haaveillut.

      • ,.,.,.,.

        "Joooo, näin aaateltiin viime vuosituhannella. Sielläkö sinäkin vielä elät ? "

        Hieman off-topicia,mutta hänelle joka vastasi viestiini noin:
        Aina on ollut narreja ja huijattuja ja näin tulee aina olemaan.Se on niitä harvoja juttuja joihin ei edes
        aika voi vaikuttaa.


    • punatukka20

      Anna mennä vaan, elämme täällä vain kerran, nauti niistä hetkistä. onpa sitten vanhana kiva muistella , jos nimittäin suhde ei kestä loppuelämää. olen 67-vuotias , minjulla on 57 nuori mies, eikä tunnu missään, muuten kuin mukavalta. terv. marjaana

    • kyllä minä vaan

      Heittäydy hetkeen ja nauti... ota elämästä irti se mitä sillä on annettavaa... onpahan sitten ainakin mitä vanhana muistella... tai sitten se on sun elämäs löytö... täällä eletään vaan kerran... eikä jää sitten kaduttaan, ettet ottanu mitä sulle tarjottiin.

    • Taiskahe

      Anna palaa vaan. Olette molemmat sinkkuja, joten siitä vaan kokeilemaan nuorta ja jaksavaa miestä!
      Taija

    • Minä vaan

      Jos Hugh Hefner (84 v) meinaa mennä mennä naimisiin 23 -vuotiaan naisen kanssa, niin mikset sinä voisi seurustella itseäsi 14 vuotta nuoremman miehen kanssa.

      Tuleeko siitä mitään. Ehkä ei, mutta eihän sitä voi varmuudella kukaan tietää.

    • Puhelimia

      Menin naimisiin 12-vuotiaana 50-vuotiaan naisen kanssa. Intohimo ei ole vielä poistunut, vaikka ikää minulla onkin nyt yli 30-v :)

    • Shaman of joy

      Mitä se muille kuuluu, itse päätät miten elät. Tuomitsijoita (moraalinvartijoita) kyllä riittää moneen paikkaan, mutta se on heidän ongelmansa jos kuvittelevat tietävänsä mikä on toisille parasta. Luota
      " vaistoosi", muiden mielipiteiden ja käytöksen ei kannata antaa vaikuttaa kaikkeen. Ole. elä, vapaudu ja nauti.

    • nainen__85

      Ehkä toimisi paremmin jos mies olisi se vanhempi osapuoli. Tuskin haluat seurustella minkään pennun kanssa?

    • Onnensa ohittanut

      Naapuritko vai oma häveliäisyys?

      Haluatko jättää kokematta onnen hetket?

      Voiko kukaan koskaan ennakkoon tietää suhteen kestävyyttä?

    • Katumus

      Terve, vaimoni oli 11v, vanhempi kun menimme naimisiin, minä 18v. Alku sujui hienosti, muuta kun ikä karttui niin sen ikäeron huomasi molemmat. 22v, naimisissa ja sitten minä mies petin, hirveää, vieläkin tuota kadun, mutta lapsettomuus teki osansa. MIETI tarkkaan jos menent vakinaiseen suhteeseen!! Onnea silti teet mitä teet.

    • itsevarmuus

      vanhemmalla naisella pitää olla itsetunto kohdillaan, jotta ei 'koe' olevansa vanhempi vaan tasavertainen kumppani.. jos on epäilyksen häivää kummalla jommalla jo alkujaan niin saattaapi olla, ettei siitä pääse 'yli' myöhemminkään... itse 45 v nainen seurustelin 37 v miehen kanssa ja olisin ollut valmis pitempiaikaiseen suhteeseen, mutta tämä mies oli tavannut ennen minua 49 v naisen ja petti hänen kanssaan ns. vanha suola janotti tyyliin... ja niinpä minä väistyin pois... enkä jäänyt 'taistelemaan' tantereelle.. Vanhemmat naiset kiinnostaa sen takia kuulema, että he tietävät mitä ne haluaa...

      • J.....

        Ei noin miten sanoit. Harvalle miehelle naisen itsevarmuus merkkaa yhtään mitään. Naisten keksimiä juttuja tai miehen naiselle sanomia hätävalheita.

        Helppo pillun saanti, siinä se kaikki. Onhan noita tullut pantua.


    • :-*

      Mun suvussa on pariskunta, jossa mies 12 v nuorempi kuin vaimo. Ovat olleet naimisissa jo 30 v. Ei iällä ole rakkauden kanssa loppujen lopuksi mitään tekemistä. Sydän siinä puhuu, ei numerot.

    • Usko vaan että parin vuoden päästä kukaan ei edes muista teidän ikäeroo, itse olin 44 v ja mies oli juuri täyttänyt 30 v. Tässä sitä ollaan 17 vuoden jälkeen...

    • oilimari

      Anna palaa! Minkään suhteen kestosta ei ole takuita, vaikka ikä olisi sama. Rakkaus ei katso ikää, oikeesti. :)

    • 1-kertainen sääntö

      ikäero on liian suuri, jos se tuntuu siltä. näin yksinkertaista se on.

      himpun alle 15 vuotta on vielä siinä ja siinä, mutta sitten jos aletaan olla jo ihan eri sukupolvia, eli ikäeroa on jotain 20 vuotta tai enemmän, niin sitten niitä kaikenlaisia ongelmia vaan alkaa aiheutua paljon paljon enemmän kuin olisi tarpeen. nähty on.

      • .Kleopatra:

        Haista sinä home siellä :D mulla onkin oikeesti 20 vuotta nuorempi upea mies ja naimissa ollaan oltu jo 15 vuotta ja varmaan ollaankin siihen saakka, kun jompi kumpi meistä kupsahtaa :( kyllä sitten tulee ikävä puolin taikka toisin, mutta ainahan sitä sitten voi haamuna tulla moikkaan :) Meillä ainakin kaikki on sujunut niin hienosti, että jos oisi paremmin mennyt, niin piloilla olisi, joten revi siitä ;)
        Tuo ei päde kaikkiin, tuo väitteesi (ne ongelmat) joten sekin asia on yksilöllistä!


      • Paavo Lip.

        Se on niin yksilöllistä. Jollakin pienikin ikäero ei toimi, jollain taas 25 v ikäerolla suhde toimii hyvin. Kokemusta on, nainen 24 vuotta nuorempi ja oltu naimisissa 8 vuotta. Hyvin mennyt.


    • yksinäinen keiju

      Hei, itselleni tapahtui melkein samalla lailla, kun n.kuukausi sitten minua 9v nuorempi mies ilmoitti tekstiviestillä olevansa minusta seksuaalisesti kiinnostunut. itse olin hämilläni, mtta myös otettu saamastani huomiosta. Mies olisi halunnut kanssani vakituisen seksisuhteen, itse epäröin. "Suhde" päättyi ennenkö ehti edes alkaakkaan... Toisaalta kaduttaa, mutta toisaalta, suojelin itseäni. Tuskin suhde olisi kauaakaan kestänyt, hetken seksisuhde, mies olisi kuitenkin häipynyt, viimeistään lapsia tekemään nuoremman kanssa.. Mielestäni teillä ei ole ongelmana ikäero vaan työkaveruus. Työkaverin kanssa ei kannata alkaa suhteeseen, on hankala paikka jatkaa töitä yhdessä, jos ja kun suhde päättyy.

      • eri asioita

        niin, kai sinä varmaan ymmärsit myös sen, että 'suhde' ja 'seksisuhde' ovat kaksi ihan eri asiaa.


    • -----

      näissä jutuissa on se, että alkaa miettimään "mitä muut oikein ajattelee"

    • nuorempi mies

      90 % varmuudella ainoa ja suurin uhka on oma itsetuntosi !
      Mietitkö jatkuvasti onko se kaikki totta ja välittääkö hän todellakin sinusta aidosti?
      Eikö hän ole kiinnostunut nuoremmista,pelkäätkö että on jossain vaiheessa ?

      Jos et kuvittele em.asioita vaan elät täysillä ja annat itsesi rakastaa ja hänen rakastaa,sinulla voi olla onnellinen suhde ja tulevaisuus edessäsi !

      Siis jos itsetunto on kunnossa,nauti ja unohdat totaalisesti kaikki typerät "mitä muut ajattelee" yms
      täysin turhat jutut !

      Sekä omat että vierestä seuratut seurustelut nuorempi mies/vanhempi nainen suhteet ovat kova paikka naisen itsetunnolle,en ajatellut edes aiemmin mutta olen nähnyt,kuullut !

    • kokemus x 2

      Ei mitään hätää,anna mennä vaan.Olet 41v..vasta,joten alta 3kymppinen mies on varmasti kiinnostunut pitkäänkin sinusta,varsinkin kun ja jos olet ja pysyt nuorekkaana..Eihän nyky parisuhteet muutenkaan tahdo 2-3v pidempään kestää,joten no hätä..Mutta jos suhde kestäisi,niin 5kympin toiselle puolelle kun karkaat,saattaa nuorempi sitten viimeistään ottaa ja lähteä..

    • nuorikko,?

      Mut 8v sitten.Aluksi olin kauhuissani ja ajattelin samoin kuin sinäkin,totuin enkä enää ajattele koko asiaa.Sitten kun itse tottuu,on aivan sama mitä muut ajattelee.
      Pitää sanoa,että onneksi uskalsin!Parempaa miestä saa hakea ja kauan,meillä synkkaa kaikilla osa-alueilla ja olen ollut tämän ajan todella onnellinen.
      Sentään takana aikaisempi pitkä(18v )liitto myöskin.Nyt naimisissa tämän itseäni 13,5v nuoremman miehen kanssa 5ttä vuotta.meillä 4v poika jonka tein 41vuotiaana,onneksi senkin.Aikaisemmasta liitosta jo 22v poika.Olen siis 45vuotias ja super onnellinen sellainen!
      Tunnen pari muutakin paria,ei ihan lähipiiriä kylläkään,joissa ikäero samaa luokkaa ja kaikki tosi toimivia parisuhteita.
      Joten ikäerosta viis jos muuten synkkaa! Pelkästään se ei tosin riitä et haluaa nuoremman,mut siitä ei sun tapauksessa ollutkaan kyse.

      • aa

        ensi huuman haihduttua hän ei välttämättä vie sinua kaikkien kavereidensa luo ja jossain vaiheessa hänelle tulee varmaan tunne, että pitäisi perustaa perhe ja saada lapsia. oletkohan enää halukas sellaiseen ja onko se edes mahdollista.
        Silloin tulee bänät. älä ole sitten katkera äläkä anna hänelle potkuja, sillä työpaikan hän aina tarvitsee ellei sitten itse muuta muualle.


      • Hah !
        aa kirjoitti:

        ensi huuman haihduttua hän ei välttämättä vie sinua kaikkien kavereidensa luo ja jossain vaiheessa hänelle tulee varmaan tunne, että pitäisi perustaa perhe ja saada lapsia. oletkohan enää halukas sellaiseen ja onko se edes mahdollista.
        Silloin tulee bänät. älä ole sitten katkera äläkä anna hänelle potkuja, sillä työpaikan hän aina tarvitsee ellei sitten itse muuta muualle.

        Ja mitä sitten ? Eikö parisuhteissa tule "bänät" useimmiten kun "huumat haihtuu", oli ikäjakaumat miten päin vain ? - Helweette että ihmisillä on ahdasta päässä / mielessä !


    • rehellinen.-

      Kyllä voisit vähän miettiä, etsi kuule omanikäistäsi seuraa, kaikki on sitä mieltä että omanikäistä seuraa, ovat vaan sun mieliksi vastanneet noin. SAISIT OIKEIN HÄVETÄ KUN NOIN NUOREN KANSSA!!

      • nainen43v

        kanssasi ja uskallan sen sanoakin. Eikö alle kolmekymppinen ole vielä aivan poika? Tiedä mistään mitään, etenkään seksistä. Kyllä se omanikäinen on aina paras, kaikessa.
        Ja onhan se päivänselvää, ettei omasta kuormasta syödä. Jos rakkaussuhden onnistuu, niin mitenköhän kävisi työsuhteen?


    • SiimaHese

      itse olen ollut parisuhteessa itseäni 30v vanhemman naisen kanssa jo 1.5v nykyään asumme avoliitossa ja hyvin menny.. eli jos siltä tuntuu niin siitä vaan :)

    • Iäkäs

      Itse elän itseäni yli 20 vuotta nuoremman miehen kanssa ja ihan hyvin on mennyt jo viisi vuotta. Kyllähän se tuntui hankalalta aloittaa suhdetta mutta ei mitään ongelmia.

      • eeh ehe ehe

        Tän ketjun vois jo katkasta, kaikki vaan KEKSII noita provoja, eikukaan ole ollut 20v naimisiissa itseään 15v nuoremman pojan kanssa HAHAHHAA sallikaa nauraa.


    • ..........

      Omilla vanhemmillani on tilanne lähes vastaava: Isä on äitiä 13 vuotta nuorempi, ja yhdessä ovat olleet kohta 40 vuotta. Eräällä tutulla pariskunnalla ikäeroa on 16 vuotta ja he ovat hyvin onnellsia. Oma ikäni on juuri saman 14 vuotta nuorempi, kuten teillä. Vaikka oma puolisoni onkin itseäni nuorempi, en näy silti mitään hassua, että puoliso olisi minua 14 vuotta vanhempi. Sellaiset suhteet näyttävät olevan vakaalla pohjalla.

    • jo naimisissa

      sinuna otettu jos kohdallani kävisi näin...kun olet sinkkukin vielä ni ei muuta kun anna palaa,iällä ei ole merkitystä....tsemppiä sulle ja ystävällesi.

    • ex vaimo

      ex mieheni tykkäsi vanhemmista naisista ja niin näyttää tykkäävän nykyinenkin mieheni vaikkei sitä myönäkkään....seurusteli minua ennen kuuskymppisen mummon kanssa.. ja taas sillä on kiikarissa joku yli viiskymppinen.....itse olen pitänyt itseäni nuorempia miehiä jotenkin lapsosina,naiveina jotka puhuvat vain autojen poppivehkeistä ja kiljuttavat auton renkaita yökaudet kartsalla tai puhuvat kortsuista kuin vappu ilmapalloista...naama kirjavana ...mutta nyt kun itse olen jo nelikymppinen nainen,kas kummaa,hormonit tekevät tehtävänsä...olen tullut toisiin ajatuksiin...yli kymmenen vuotta nuorempi mies kiinostui minusta ja ehdottelee tapaamista...en usko että tekisin kovin pahan synnin vaikka kävisin vain kahvilla shellin baarissa-näin aluksi...kuin vertaa noiden kahden siis ex:n ja "kohta" taas ex:n edesottamuksia itseään vanhempien naisten kanssa....eli sinä joka olet sinkku,vapaa kaikista...älä enää emmi vaan laita toimeksi.ompahan muisteltavaa kasikymppisenä...meni sitten syteen tai saveen...turha niitä on etukäteen murehtia ja enää takanakaan päin...uusia tulee ja vanhoja lähtee...

    • kevät...

      Voithan kokeilla, tuleeko mitään. Mutta voin sanoa, että ikäeroa näkyy tietyissä asioissa varmasti! ei pelkästään positiivisessa mielessä... Mutta tee niinkuin sydän kertoo! ;)

    • Kannattaa kokeilla jos kerta se tyyppi vaikuttaa hyvältä. Kerranhan sitä eletään. Eikä sitä tiedä jos sen kanssa nappaakin. Nuoret miehet ainakin tuppaa yleensä olemaan naisia huomioivampia ihmisiä kuin vanhemmat miehet.

      Ei se ole mahdotonta että se nuorempi tyyppi pitää sinusta. Itsekkin itseasiassa tulen paremmin toimeen vanhempien naisten kanssa. Johtuen varmaan rauhallisuudestani ja ujoudestani joten on helpompi vain olla vanhempien naisten kanssa.

      Ja loogisesti ajateltuna te sovitte ihan hyvin yhteen, sillä naiset tuppaa elämään 7-10 vuotta vanhemmiksi kuin miehet, niin sitten todennäköisemmin voitte olla yhdessä mahdollisesti lähes lopun elämää molemmat, ettei jommankumman tarvi sitten vuosikymmeniä kitua leskenä.

    • missvihannes

      kestävyysprosentti on muutenkin niin onneton ett Go AND GET IT :D siitä vaa onnesta nauttimaan nii kauan ku se nenän alla viipyy =)

    • TiiaTepsu

      Anna palaa. Itse en ainakaan halua maata vanhustentalossa käänneltävänä katuen kaikkea sitä mitä en uskaltanut kokea. Jos siltä tuntuu (kuten vaikuttaa) niin koe mitä koettavissa on. Katso mitä huominen tuo tullessaan. Häviätkö siinä, tuskin.

      • srth

        Siis anna ny hyvä ihminen mennä.
        Sanotaan että ihminen ei kadu tekemisiään, vaan TEKEMÄTTÄ jättämisiään :)


    • Kiljuska

      No hei. Minulla on myös 14 vuotta nuorempi mies. Oli vuosi 1999 kun tapasimme keravalla, jossa sillon asuimme. Olemme olleet 25.04 tanä vuonna 11 vuotta yhdessä. Täytin viime kuussa 54 ja rakkaani täyttää ensi kuussa 40 vuotta. Jos synkkaa, kannattaa yrittää. Hiiten ikäero. Terveisin Tessa Tuusulan Jokelasta.

    • Jos tuntuu hyvältä niin kokeile. Ainoa asia mikä voi olla ongelma jos haluaa lapsia. Sun iässä ja tilanteessa ei ehkä enää niin helppoa. Mulla suhde kaatui siihen. Minä 14 vuotta vanhempi ja aviomieheni olis halunnut suvunjatkajan. Ei onnistunut. Nyt hänellä uusi vaimo ja pieni poika.

      • no ei

        jotenkin meillä työpaikalla pidetään pilkkana tapausta jossa sama ikäero kuin kyseises tapauksessa.ja täytyy sanoo et jotenkin oksettaa.itse en viitsisi hävettäs,mut saahan siitäkin kaveripiireis keskusteltavaa.


    • Matti Viikate

      Ihan hyvin tuollainen toimii, siitä vain. En toki tosin tunne sinua tai kaveria, joten sikäli paha juuri teistä mitään sanoa.

    • MAtchkrtr

      Olla sinun sijallasi WAuuu!

      Sanoisn että anna virran viedä,eihän sitä koskaan voi muuten tietää..

    • Brimadonna

      sen lisäksi, että kaveri on sinua 15 vuotta nuorempi, hän on myös työtoveri. se on mielestäni ainakin yhtä suuri riski. niin kauan kun juttu kestää, on kaikki hyvin. seurustelin itse työkaverini kanssa kolmisen kuukautta ja pystyimme pitämään sen salassa muilta. kaikki oli hyvin, luulin löytäneeni elämäni miehen. sitten se loppui. siinä vaiheessa oli tosi vaikeaa. eikä kukaan tiennyt seurustelustamme senkään jälkeen. törmääminen käytävällä tai kahvihuoneessa tuntui tosi pahalta.
      elämme vain kerran. mieti hyvät ja huonot puolet ja ANNA PALAA.

    • Elämä on :)

      Mitäs sinä enää siellä mietit-anna palaa vaan! Eihän sinulla ole mitään menetettävää, vaan voitettavaa. Se mikä harmittaa eniten elämän aikana ei ole se mitä tehtiin, vaan se mitä jäi tekemättä!

      • yksi elämä

        Se on jo paljon se, että toinen on kiinnostunut ja peräti tunnustaa rakkautensa. Mutta entä mitä itse haluat? Se lienee tärkein kysymys tässä.


    • Ex Shrimp

      Tuossa iässä pitäisi jo olla oppinut, että tämä maailma viis veisaa mistään säännöistä ja että pelolla ja epäröinnillä ei tule kuin luusereita.

    • cougar ?

      Itselläni on suunnitteilla suhde 22 vuotta nuoremman miehen kanssa. Itse olen 45-vuotias. Olen aina pitänyt nuoremmista miehistä, heidän kanssaan on enemmän yhteisiä mielenkiinnon aiheita. Olen nuorekas, seksikäs ja saisin paljonkin nuorta seuraa. Pitää vain valita mielenkiintoisin ja järkevin ehdokas. Vanhempaakin seuraa olisi tarjolla, mutta jostain syystä ei kiinnosta. Vanhemmat miehet ovat monesti niin vanhanaikaisia vähän joka asiassa. Toki poikkeuksiakin on, mutta ei ole vielä sattunut vastaan sellaista vapaana olevaa. Jos tulee joskus vastaan, ihan vakavan suhteen merkeissä niin voin muuttaa mieltäni. Ellen sitten ole varattu nuoremman kanssa....

      • Ap vastaa

        Hei, ap tässä vielä ! On tullut vastauksia melko tavalla. Kiitos kaikille rohkaisevista viesteistä. En ole ehtinyt vastata, kun töissä on ollut vähän sekavat olot tämän lentokiellon vuoksi. Juttu on kuitenkin edennyt sille asteelle, että sovimme tämän miehen kanssa viettävämme yhdessä vappuviikonlopun mökillä. Katsotaan miten tämä tästä nyt etenee. Otin puheeksi hänen kanssaan tämän ikäerokysymyksen ja hän vain hymyili ja kysyi, olenko ikärasisti. Vastasin, että toivottavasti en ole. Päätin, että pitäähän tälle romanssinpoikaselle antaa mahdollisuus, kestää se sitten tai ei. Ja onhan se tosiaan niin, että vaikka sitä tapaisi jonkun samanikäisen tai vanhemman, niin ei silti olisi mitään takeita että juttu onnistuu. Ja kun eihän sitä tiedä vaikka huomenna kuolisi, joten pitää kai elää täysillä joka päivä. Joten nyt mennään päivä kerrallaan. Ja on hän niin ihana mies, ei sille mahda mitään. Hyvää kevään jatkoa kaikille !


      • ikärasisti?
        Ap vastaa kirjoitti:

        Hei, ap tässä vielä ! On tullut vastauksia melko tavalla. Kiitos kaikille rohkaisevista viesteistä. En ole ehtinyt vastata, kun töissä on ollut vähän sekavat olot tämän lentokiellon vuoksi. Juttu on kuitenkin edennyt sille asteelle, että sovimme tämän miehen kanssa viettävämme yhdessä vappuviikonlopun mökillä. Katsotaan miten tämä tästä nyt etenee. Otin puheeksi hänen kanssaan tämän ikäerokysymyksen ja hän vain hymyili ja kysyi, olenko ikärasisti. Vastasin, että toivottavasti en ole. Päätin, että pitäähän tälle romanssinpoikaselle antaa mahdollisuus, kestää se sitten tai ei. Ja onhan se tosiaan niin, että vaikka sitä tapaisi jonkun samanikäisen tai vanhemman, niin ei silti olisi mitään takeita että juttu onnistuu. Ja kun eihän sitä tiedä vaikka huomenna kuolisi, joten pitää kai elää täysillä joka päivä. Joten nyt mennään päivä kerrallaan. Ja on hän niin ihana mies, ei sille mahda mitään. Hyvää kevään jatkoa kaikille !

        kuitenkin ensin ottaisit ihan siltä kannalta, että jonkunlaista seksiä tiedossa, etkä elättelisikään toiveita mistään vakavasta suhteesta? Sinulle tulee nimittäin kiire, jos meinaat vielä perheen perustaa, alkaa ikä painaa päälle :(. Ihmettelen, miten olet onnistunut pysymään sinkkuna tuon ikäiseksi, kun tunnut aika helpolta? Sori.


      • Hah !
        ikärasisti? kirjoitti:

        kuitenkin ensin ottaisit ihan siltä kannalta, että jonkunlaista seksiä tiedossa, etkä elättelisikään toiveita mistään vakavasta suhteesta? Sinulle tulee nimittäin kiire, jos meinaat vielä perheen perustaa, alkaa ikä painaa päälle :(. Ihmettelen, miten olet onnistunut pysymään sinkkuna tuon ikäiseksi, kun tunnut aika helpolta? Sori.

        No mitä helweetteä noi kaikki asiat sulle kuuluu ? Onko ne jotenkin sun huoli, jonkun tuntemattoman perheen perustaminen ym. ? Sulla taitaa olla vähän turhan "helppoa" päässä.


    • zein;

      anna palaa!!!!

      • hajuherne x

        olen kuitenkin haistavinani tässä romanssin poikasessa.

        Nainen 41v ja sinkku, joka höyrähtää nuoreen killiin. Tuntuisi, että tuossa iässä olisi koettu näitä romanssin poikasia aiemminkin, mutta nyt näyttäisi vasta kolahtavan ja herää kysymys, että mitä näkee nuori mies vanhemmassa naisessa, eli onko vain tarkoitus päästä pukille, vai onko todella oikeita tunteita pelissä.

        Kokeillahan voi ja viritellä uusia suhteita, sillä eihän se mitään maksa tai tiedä sitä mitä se lopullisesti maksaa. Toinen on nuori ja toinen ikänsä ollut sinkku, niin tuntuisi, että ehkä olisi viisasta edetä hitaasti ja tunnustella maaperää, ettei tule pahoja pettymyksiä.

        Onnea kuitenkin valitsemalla tiellänne!


      • ihmettelee taasen
        hajuherne x kirjoitti:

        olen kuitenkin haistavinani tässä romanssin poikasessa.

        Nainen 41v ja sinkku, joka höyrähtää nuoreen killiin. Tuntuisi, että tuossa iässä olisi koettu näitä romanssin poikasia aiemminkin, mutta nyt näyttäisi vasta kolahtavan ja herää kysymys, että mitä näkee nuori mies vanhemmassa naisessa, eli onko vain tarkoitus päästä pukille, vai onko todella oikeita tunteita pelissä.

        Kokeillahan voi ja viritellä uusia suhteita, sillä eihän se mitään maksa tai tiedä sitä mitä se lopullisesti maksaa. Toinen on nuori ja toinen ikänsä ollut sinkku, niin tuntuisi, että ehkä olisi viisasta edetä hitaasti ja tunnustella maaperää, ettei tule pahoja pettymyksiä.

        Onnea kuitenkin valitsemalla tiellänne!

        ja minä kun en ymmärrä ihan oikeasti, että mitä tuon ikäinen nainen luulee oikeasti saavansa tuon ikäiseltä mieheltä, noin paljon nuoremmalta? Seksiä varmasti saa, mutta saako hyvää sellaista? Ja sitten herää tietenkin kysymys, että onko nuori mies tosissaan vai kerskuuko hetken kuluttua kavereilleen, että saimpas vanhempaa naista ja that's it?
        Jokainen taaplaa tyylillään. Itseäni suorastaan naurattaa vanhemmat naiset, jotka nuorten miesten kanssa kulkee. Jotenkin ei vaan sovi vanhoilliseen (43 v) mieleeni. En millään pysty käsittämään, löytyykö tuollaisesta suhteesta ns. henkinen yhteys, jota usein saman ikäisten miesten kanssa saavuttaa. Toki jos seksi on ap:lle tärkeintä, niin senkun antaa mennä. Muoti-ilmiö nykyisin, oksettava sellainen. Ei se, että mies on nuorempi tee itseään yhtään nuoremmaksi.
        Ja kyllä olen itsekin seksiä harrastanut 14 v nuoremman miehen kanssa. Tosi pettymys. En suosittele kenellekään. Pitäähän miehen tietää, mitä naiselle tehdään. Vai sekö niissä viehättää, että voi opettaa mieleisekseen?


    • Onnee

      Anna palaa vaan, ei se ikä ero mitään merkkaa :)

    • et näin,

      Olin silloin 40 ja mies oli 28. Ei tullut mieleen edes kuin ystävyys, kunnes hän tunnusti rakastuneensa minuun. Oli valmis menemään naimisiin kanssani. En vaan uskaltanut tuon ikäeron vuoksi. Lopulta hän löysi ikäisensä. Mentyään naimisiin hän vielä vakuutti että hänen rakkautensa oli ollut aitoa.
      Ehkä näin oli parempi kuitenkin meidän molemien kannalta. Tutustuin myös hänen vaimoonsa ja lasten syntymän jälkeenkin kuuluin perheen ystäviin. Vaimo tiesi historian että olimme olleet ja olimme vain ystäviä niin ei siinä ollut hänelläkään mitään vastaan, eikä mitään salattavaa ollut välillämme.
      Siitä on vuosia enkä ole yhteydessä enää kun he muuttivat maapllon toiselle puolelle. Tällainen tarina siis minulla ja maailma on täynnä mitä ihmeellisimpiä tarinoita ihmisuhderintamilla. Itselläni on kyllä ollut ja on edelleen hyvinä ystävinä niin miehiä kuin naisia, lapsia, vanhuksia laidasta laitaan. On aika kpea-alaista ajatella että suhteet miesten ja naisten välillä olisivat ainostaan eroottisia. Mikäli ei tunne seksuaalista vetovoimaa niin ei sille voi mitään vaikka miehessä ei olisi sinänsä mitään vikaa, ja vaikka kuinka monien muiden mielestä olisi kerrassaan ihannemies.

      Siispä kuuntele sisäistä ääntäsi intuitioasi ja siellä se totuus on ja kun ei varmasti ole mikään hoppu niin aika näyttää.

    • -Reijo-

      Kannattaa todellakin harkita tarkkaan, mitä tekee. Varsinkin, jos ikäeroa 14 vuotta ja vielä sama työpaikka. Itseäni lähestyi kerran 9 vuotta vanhempi nainen. Käskin hankkia elämän jostakin muualta.

      • Hah !

        No ei kai kaikkien tarviii olla idiootteja jos sä olet.


    • ezh

      Tässä kerranhan vaan eletään. ja ei ikäero kerro mitään. Esim. Catherine Zeta-Jones on naimisissa häntä päivälleen 25 vuotta vanhemman näyttelijä Michael Douglasin kanssa. Heillä on jopa kaksi lasta.
      Sanoisin että anna mennä vaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe