oon naksutellu leukoja aika pienestä asti. siis kun liikutan leukaa puolelta toiselle ja tavallaan pyöräytän sitä hieman niin naksuu, jos yritän niin lähtee oikein kova äänikin...ja haukotellessa saattaa kuulua sellasta pientä "rutinaa" kun avaa suun isolle. muutaman kerran on menny leuat jumiinki haukotellessa, sitä ei oo tapahtunu aikoihin... nyt 26v. haukotellessa tms. saattaa naksua itsestäänkin. miksi olen naksutellut...kuulostaa hullulta, mutta se on ollu tavallaan pakkomielteistä mulla :o pakko naksutella ja vielä yhtä monta kertaa molemmilla puolilla, varsinki stressaantuneena teen sitä paljon. en voi tavallaan lopettaa. n. kk sitten luin leukanivelrikosta ja sen jälkeen oon pystyny välttämään naksuttelua :) MUTTA mies sanoi mulle, että teen sitä yöllä!! en narskuttele, enkä ole ikinä, mutta naksuttelen leukoja...
nyt sitten tuli vasen leuka nivelen kohdasta kipeäksi edellisyönä, se oli siis ihan tajuttoman kipeä. selällään ei pystyny nukkumaan, vaan vasemmalla kyljellä että tyyny tuki, ettei leuka liikku. syöminen ei meinannu onnistua aamulla ja nyt sama homma toisenki yön jälkeen. särkee, särkee... eilen koitin aamulla "hieroa" varovasti kipeää paikkaa, mutta totesin että se tuli ihan tajuttoman kipeäksi sen jälkeen.
viikonlopun jälkeen ajattelin varailla lääkärille aikaa jos on vielä kipeä. onko kenelläkään samanlaista ongelmaa?
leukojen naksuttelu-nyt kipeä leuka...
3
2218
Vastaukset
- Stressileuka
Juuri samanlaista leukojen "muljauttelua" minäkin teen. Tein sitä aika paljon pienenä...muistan kuinka korvan edestä leukojen "saranakohta" oli joskus tosi kipeä. Sitten se jäi pitkäksi aikaa. Jostain kumman syystä pari vuotta sitten (olen 29 vuotias) muistin tuon ärsyttävän, häiritsevän ja aika sairaan tapani....ja, tyhmä minä, ihan vaan kokeilin kerran että miten ihmeessä olen sen tehnyt. No nyt sitten muljauttelen leukojani melkein päivittäin. Ensinnäkin se näyttää typerältä, kun sitä tekee huomaamattaan ihmisten ilmoilla. Toiseksi se kipeyttää taas siitä korvan edestä aika inhottavasti, mutta en pysty typerää tapaani lopettamaan. Jotenkin olen sen lapsenakin lopettanut/unohtanut niin jotenkin se pitäisi saada nytkin lopetettua.
Toivottavasti näinkin pitkän ajan jälkeen tämä osuu silmiisi tai jonkun muun "kohtalontoverin" silmiin ja saan jotain vastausta. Jos joku käynyt lääkärillä tai jostain muualta saanut apua tällaiseen vaivaan, niin kertokaa ihmeessä :) - rndm srf
Mullakin on ollut toa leuan loksuttelua.. mutta ei hiljattain, en usko.
Mutta semmonen ongelma on, että välillä alaleuka on vain hyvin väsynyt/jumissa ja muuten kipeä tai jäykkä. Inhottavaa.
Välillä kaiketi lähtee pois oire, mutta huolestuttaa kun nyt on niin jomottava leuka.. Hjälp? - _hml_
Hammaslääkärissä kannattaa pyörähtää, todennäköisesti suosittelevat purentakiskoa, joka stabiloi purennan öisin, vähentää yöllistä narskuttelua ja narskuttelun voimallisuutta ja suojaa hampaat. Myös jonkinlaisesta leukojen fysioterapiasta on usein apua. Akuuttiin tilanteeseen särkylääkkeet ja relaksantitkin voivat hetkellisen avun tuoda.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4622848Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152675Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2721618Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841204Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411145Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156980
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41938- 56909
- 79895