Erilainen?

Mustalammas87

Olen 23-vuotias nuori nainen ja tunnen itseni aika useinkin erilaiseksi kuin muut. En oikein luota ihmisiin enää kovinkaan paljoa, koska nuoruudessani kaverit ovat kääntäneet selkänsä minulle heti kun "in"-tyypit on ottanut heidät mukaan. Ystävyyssuhteissa olen todella epävarma tätänykyä, koska pelkään, että muut ajattelevat, että olen outo. En ole varsinaisesti ujo, mutta en uskalla päästää ihmisiä lähelleni pettymyksen pelossa. Arvostan itseäni ja minulla on vahvat eettiset ja konservatiiviset arvot, joten pidän itseäni kunnollisena ja hyvänä ihmisenä. En tule ihan kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen. Minua lähinnä säälittää ihmiset, jotka ryyppäävät ja rellestävät kaikki viikonloput. Tähän kastiin kuuluu aika paljon oman ikäisiäni ihmisiä. Toki poikkeuksia on. Ihmiselle, joiden kanssa en tule toimeen, en pelkää sanoa sanoa vastaan jos sellainen tilanne tulee eteen. Minulla on jonkun verran minua selkeästi vanhempia kavereita, mutta en taas koe olevan heidän kanssa aivan samassa elämän tilanteessa. Mistä löydän sellaisia ystäviä, joiden kanssa minun ei tarvitse pelätä pettymystä ja voin olla oma itseni? Tottakai minun itseni pitää olla avoin uusille suhteille, mutta epävarmuus painaa mieltä. Viime aikoina kun olen tutustunut uusiin mukavan tuntuisiin ihmisiin, olen todennut, että heillä on jo kaveripiirinsä eivätkä he tunnut tarvitsevan uusia ystäviä. Netin kautta olen yrittänyt myös luoda uusia suhteita, mutta se ei ole tähän mennessä ainakaan onnistunut. Antakaan minulle neuvoja, miten voisin päästä yli kokemistani pettymyksistä ja saada ilman paineita luotua luotettavia ihmissuhteita? Miten voisin luontevasti yrittää tutustua paremmin esimerkiksi työkavereihini niin etteivät he koe, että tunkeilen liikaa? En kaipaa mitään hirveää laumaa ympärilleni vaan muutamia hyviä ystäviä, joiden kanssa jakaa elämän ilot ja surut.

7

493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • msda

heti kuin minun kirjoittamani viesti. Minulla ei ole oikein neuvoa, koska itse olen lopettanut yrittämästä.

• mies ilman vastausta

Tutun kuuloinen tarina. Suomi on pieni maa ja piirit ovat pienet.
      Tietynlainen vapaa-ajattelu sekä retkuaminen ovat suosiossa. Tällöin hillitymmät erilaiset ihmiset ovat auttamatta joukon keskellä "outoja" vaikkei suuressa mittakaavassa olisikaan.

Haluaisitko kertoa ehkä mitä harrastat jne. ja myös millä tavoin sinua "hyljitään"?

Kysyn ihan ystävällisesti koska itsellä on aivan sama ongelma.

• Mustalammas87

Koen itseni hyljeksityksi kun esimerkiksi ehdotan jollekin, että tehdään jotain viikonloppuna ja vastaus on vähän "katotaan, jos ei tuu mitään muuta..." Tollasten vastausten jälkeen tulee aika surkea olo. Juttu saattaa luistaa hyvin kun törmätään muuten vaan jossain, mutta sitten kun ehdotan esim leffaan menoa tai hengailua muuten vaan ni sit ei kuitenkaan. Tunnen et mussa on jotain vikaa, jota itse en vaan näe. Suurimpana ongelmana juuri pidän sitä, että omasta mielestäni olen ihan tavallinen tyyppi, jolla on huumorintajua, mutta en ehkä olen kaikkein vilkkaimpia ihmisiä, mutta jostain syystä minusta tuntuu kuin toiset pitäisivät minua outona. Olen huomannut, että huonona tapanani myös tuppaan jäädä miettimään näitä asioita ja ne jäävät painamaan mieltä. Tämä on kuin pieni oravanpyörä... Häpeilen myös jonkun verran sitä, että en ole seurustellut kenenkään kanssa, koska olen epävarma itsestäni ja minulla on korkeat suojamuurit. Olen omasta mielestäni nätti kasvoistani ja muuten ulkomuodoltani olen vähän pyöreä, mutta pidän muodoistani. En edes haluisi olla kovinkaan laiha. Urheilen kuitenkin paljon, joten pelkkä pallo en kuitenkaan ole. Huomaan, että miehet välillä katsovat minua sillä silmällä ja yrittävät flirttailla, mutta menen itse aina ihan lukkoon ja isken suojamuurit päälle. Mielummin haluisin katua tehtyä kuin tekemätöntä, mutta sisimmissäni kuitenkin jonkin estää minua ottamaan rennosti ja heittätymään tilanteeseen.

Olen hakemassa opiskelemaan, joten todella toivon, että pääsen takaisin koulun penkille ja pääsen siellä tutustumaan enemmän oman ikäisiini ihmisiin. Silloin meitä ainakin yhdistää opiskelu, joten luulisi, että kaverustuminenkin on helpompaa. Olen siis nuorempana kouluaikana urheillut aktiivisesti, jonka vuoksi en kuulunut mihinkään porukkaan.

• miten päästä yli pettymysten, voi parhaiten antaa asiantuntija.
      Sinun pitää pohjimiltasi käsitellä pettymykset jotta voi astua eteenpäin. Toisinsanoen hyväksyttävä mitä on tapahtunut ja eivät jää kummittelemaan.
      Jokainen ei voi olla jokaisen kanssa ystäviä ja psykologi tuntee ihmisen ajattelun ja käyttäytymisen.

Tyrkky? Jokaisella on oma tapansa määritellä millainen on tyrkky.

Yleensä ystävyys syntyy, jos on syntyäkseen. Joillakin kestää vuosia toisilla ensitapaamisella.

• D.a.r.k.s.o.u.l

Vaikutat kertakaikkiaan hienolta ihmiseltä, jos tuttavasi eivät osaa arvostaa sinua niin parempi on olla yksin kun niitten seurassa. Älä välitä niistä vaan ole aina oma itsesi. Huomaan että olet harvinainen ihminen tässä mailmassa,ja senpä takia oletkin yksinäinen. Mutta on muitakin samanlaisia,harvinaisia. Niitä ihmisiä löytää aina vaan sattumalta,ei koskaan etsimällä.Joten en oikeen osaa neuvoa että miten niitä voisi löytää.

Minä taas olen sellainen ettei minulle kelpaa ystäväksi kuin vain hyvin harva ihminen,mutta sinä vaikutat juuri sellaiselta ihmiseltä jota kyllä voisin arvostaa ja pitää ystävänäni.

• D.a.r.k.s.o.u.l

mustalammas.. jos haluisit joskus kirjoitella ja miettiä asioita niin laitathan postia.
        todellakin, olen huomannut että ihmiset ovat harvassa joitten kanssa voi tulla toimeen.

darksoul

[email protected]

(liitä nimi loppuosoitteeseen)

• '''***

Kirjoituksestasi pisti silmään jotkut kommentit mm rellestävistä ihmisistä. On tietysti hyvä että omaat mielestäsi hyvät konservatiiviset arvot jne - mutta jos se ilmenee esimerkiksi tavallaan toisten yläpuolelle asettumisena, niin sen kyllä toiset huomaa, ja se ei rakenna pohjaa ihmissuhteille. - En tarkoita että sinulla se asenne on, mutta tiedän ihmisiä, joilla on ollut tarvetta esim. moittia toisten elämäntapaa, vaikkakin ehkä "hyvää tarkoittaen". Se on tosi turhauttavaa, ja eikä herätä kiinnostusta tutustua toiseen. Tuo ns rellestäminen on useimmiten yksi elämänvaihe nuoruteen liittyen, ja joukossa voi olla mahtavia tyyppejä.

Mutta toivon että löydät omankaltaisia ystäviä, eihän tarvitse olla seurassa jossa ei koe viihtyvänsä. Ylipäänsä sellainen ystävällinen ja kunnioittava suhtautuminen toiseen ihmiseen ovat mun mielestä avaimia ystävyyden solmimiseen. Harrastuspiirit ym vois olla ehkä paikka, mistä vois löytää samantyyppisiä ihmisiä. On kyllä totta että useimmilla ihmisillä on jo tuttavapiirit, mutta kokemuksesta voin sanoa että kyllä niitä ihmisiä voi löytää, mutta siihen voi mennä tosi kauan. Tarvitsee sitkeyttä. Tsemppiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      375
      4102
    2. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      142
      2952
    3. Ammattiliittojen jäsenmaksut valtion maksettavaksi

Ammattiliitot neuvottelvat jäsenilleen paremmat palkat, jotka lisäävät valtio verotuloja. Tästä syystä valton tulee maks
      Maailman menoa
      4
      2505
    4. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      99
      2347
    5. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      117
      2124
    6. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      66
      2095
    7. Särkyneelle sydämelle

Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂
      Suhteet
      43
      1866
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      131
      1687
    9. Tulli ja Poliisi HAZMAT-suojauksin varustettuna omakotitaloa tutkimassa.

Todennäköisesti kysymyksessä huumelaboratorio, jossa käsitellään tappavia ja vaarallisia kemikaaleja. Tulli ja poliisi
      Savonlinna
      27
      1584
    10. Uus terveysassema

Ei taia olla vielä ketjua siitä ni minäpä alotan. Joko sitä ruvettas porukalla nyt mollaamaa ja arvostelemaa ku nii ruma
      Kuhmo
      10
      1545
    Aihe