Riimit ja runot

klowni

Kirjoitatko riimejä tai runoja? Kauan oot kirjoittanut? Teetkö omaksi huviksesi,vai ootko käyttäny sanoituksiasi jossain...?
Tässä muutama kysymys...vastailkaas....:)

7

819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peikkis

ensin alotin kopioimalla runoja kaikkialta, sitten aloin keksii niitä ite ja lopulta päädyin kirjottaan riimejä. riimejä oon kirjottanut jo joku kolmisen vuotta..
      vielä teen niitä omaks iloks, mutta ehkäpä vielä joku päivä kaikkien iloks.. :)

• Suprii

juuh,rustaan riimejä en oo pitkään harrastanu tätä mutta kyllä mä OMAKSI iloksi osaan jotain vääntää tavotteet korkeella,tottakai sitä yrittää päästä "huipulle" mutta mulle kyllä riittäis ihan hyvin vaik vaa et ees jollekin kamulle saa esittää,janiin muuten myös esitän jos on uus!

• Kalle

...itellani alkoi riimittely, kun ostettiin kamppiksen kanssa dekit pari vuotta sitten. Otettiin aina vuoroja, etta kumpi saa miksata, nii sitten siina omaa vuoroa venailessa alettiin rabaa toisen beatmiksailun paalle. Aluksi muitten settii ja sitten pikkuhiljaa omaa. Lahina omaksi ja kavereiden iloksi sita tekee, oon saanu muutaman oman biisinkin kuosiin, mutta ei niita ole missaan julkaistu, ehka joku paiva...

• pannulappu.

tulee kirjoteltua runoja ja riimejä..
      toivoisin että joskus tulis sitä omaa musiikkia ulos, mutta olen saanut omia riimejäni esim. yhden blackmetal tyylisen autotallibändin biisiin :D ja sain yhden runonkin jenkkiläiseen runokirjaan..

lähinnä kirjottelen omaksi ilokseni, mutta koitan luetuttaa kavereille että sais jonkun näköstä rakentavaa tai vähemmän rakentavaa kritiikkiä..

oon kirjotellu nyt 6 vuotta.. ostakaa sitten sinkku jos hyvin käy :P

• 4th horseman

kielillä kirjoitatte riiminne/runonne. Ite rustaan enkulla. Entäpä mistä saatte aiheet sanoituksiinne

• klowni

kirjoitan valitettavaksi suomeksi. Enkulla kirjottaisin heti jos vaan osaisin ja luonnistuis,mutta mulle suomenkieli on helpoin tapa tehdä monipuolisempia riimejä. Aiheet tulee fiiliksestä ja elämästä yleensä muutenkin. Puran tunteita ja inspiraatio yllättää usein kadulla kulkiessa tai istuskellessa portailla,kun tuijottelee ihmisiä ja kelailee omia juttujaan.

• drty-emsii

Aika varhaisesta teini-iästä tullut runoja rustattua, siitä taisin siirtyä enemmän rock/pop -sanoitusten pariin ja kun se alkoi 'tökkimään', päätin palata takaisin runouteen, joka oikeastaan aika välittömästi jalostui riimien tehtailuksi. Aikamoista kehää välillä tuo kirjoittelu kyllä, ainakin omalla osalla, mutta miksikäs sitä rajoittamaan. :)

Melkolailla omaksi iloksi vielä tulee noita rustailtua, ainakin riimien osalta, noita muita lyriikoita on sitten joskus keikoilla/demoilla kuulunut jonkin verran.
      Riimit kirjoitan lähinnä suomeksi, se on jotenkin luontevampaa itelle. Vapaapudotusta tulee sitten tilanteen ja fiiliksen mukaan tiputeltua suomeksi tai englanniksi, rippuen kuosituksesta ja ympäristöstä. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2692
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2292
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2170
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1782
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1642
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1576
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      293
      1461
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    Aihe