Milloin nainen on hoikka?

.............

Heräsi tuosta muodokas-keskustelusta mieleeni, että milloin

A) Naiset koette olevanne hoikka? Ja nettideiteissä sen vaihtoehdon hyvillä mielin koette voivanne ruksata?
B) Milloin mies koet naisen olevan hoikka?

Keskustelussa nyt on omat rajoitteensa kun ollaan kirjoitetun varassa ja makunsa kullakin. Mutta esimerkiksi vyötärönympärysten, pituus-paino-suhteen, painoindeksien kautta jos määritellään.

Mielenkiinnosta haluan vain kuulla miten ihmisten käsitykset yhteisin määrein (sentit/kilot/ tai kg/m2) eroaa toisistaan. Ja toisaalta kun välillä kuulee kuinka luokitellaan itsensä liian helposti hoikaksi ja toisaalta välillä tuntuu, että koskaan ei voi olla tarpeeksi hoikka.

22

2343

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuubaJaaba

No minä kategoroin itseni "suht" normaali vartaloiseksi (164cm 58kg) kapea vyötärö löytyy, mutta ongelmakohtani on reidet... :/ kait ne korostuu kun on sen verran kapea vyötärön seutu.. heh, seli seli..

Hoikka olen ollut teininä, ja jos painoni menisi tuonne 50kg, niin sitten laitan itseni lokeroon hoikka.

Se on tosiaan hieman laaja käsite tuo hoikka, tai normaali.. Riippuu henkilöstä ketä pitää itseään esim. hoikempana mitä oikeasti on. Minulla on ystävä, joka korostaa aina sitä että hän on normaalipainoinen sekä että hän syö todella vähän aina... Nooh, minä kategoroisin hänet pulleaksi koska sitä hän oikeasti on, mutta meitä on niin moneksi, niin monta mielipidettä kuin on ihmisiäkin.

• Hepotus

Hoikassa kehossa ei ole ylimääräistä ja käteen ei jää puristeltaessa oikeastaan mitään.
      Kiloja on mahdoton tarkkaan sanoa, mutta siis hieman alipainosta ylöspäin.

Naisen vartalonmallia vaikeampi arvioida varsinkin jos kyseessä on nainen jolla yläkroppa on käytännössä vain luuta ja nahkaa mutta sen jatkeena on pitkät jalat sekä muotoja omaava takapuoli. Ota siitä sitten selvää onko se normaali vai hoikka.

A) ja B) eli silloin kun naisen kehossa todellakaan ei ole yhtään ylimääräistä.

• Tiinulikin

Noita urheilija neitoja katselee ja heidän tietojaan lukee voi jotain päätellä.
      172 cm ja 56kg,,,,176 cm ja 60 kg rasvat on kohdallaan,,luulen?
      Toisaalta on palloilijoita esim,,,,,169 cm ja paino 63 kg
      Mielestäni he ovat hoikkia.Jossain tuollaisessa suhteessa voisin verrata tavallisiakin tallaajia.

• mies30+

B)
      paino = pituus -

- 92: sairas (73- )
      92 - 98: lihava (67-73)
      98-104: pullea (61-67)
      104-110: normaali (55-61)
      110-116: hoikka (49-55)
      116-122: laiha (43-49)
      122- : sairas ( -43)

(Suluissa painorajat 165-senttiselle naiselle.)

Itse pidän hoikahkoista, eli vähennys välillä 108-114.

• 165 ja 75 kg

Ei pidä tämä listaus paikkaansa. Itse olen 166 ja painoin 11-vuotiaana kun kuukautiset alkoi noin 55 kiloa, normaali, en lihava enkä laiha. Sen jälkeen tuli pari senttiä pituuteen lisää eli nykyinen pituus. Ja painokin nousi niin, että 2-kymppisenä painoin 58 ja vaatekoko oli 36-38 ja olin tosi luinen. Luuta ja nahkaa.

Nyt painan 75, eikä edes lääkäri pidä minua lihavana.

• Eipä niin..
        165 ja 75 kg kirjoitti:

Ei pidä tämä listaus paikkaansa. Itse olen 166 ja painoin 11-vuotiaana kun kuukautiset alkoi noin 55 kiloa, normaali, en lihava enkä laiha. Sen jälkeen tuli pari senttiä pituuteen lisää eli nykyinen pituus. Ja painokin nousi niin, että 2-kymppisenä painoin 58 ja vaatekoko oli 36-38 ja olin tosi luinen. Luuta ja nahkaa.

Nyt painan 75, eikä edes lääkäri pidä minua lihavana.

..koska olet keskivertosuominainen.. pikkasen pyöreä tai vain vähän leveäperseinen.. et siis hoikkakaan!

• vivienne--69

... hyvin hoikka (166 cm/50 kg). Hoikkina pidän ihmisiä, joilla on suunnilleen sama painoindeksi tai vähän korkeampi.

Kun olin vielä koulussa (kauan sitten), olin sen ajan kriteereillä liiankin laiha (olinkin muutaman kilon laihempi). Tuolloin suurin osa ihmisistä oli ns. normaalipainoisia, ja tämä oli ihanne. Silloin ei myöskään juuri ollut ylipainoisia, lihavia ei ollut oikeastaan ollenkaan.

En ole koskaan tykännyt arvioida ihmisiä ulkoisesti, mutta toivoisin, että nykyäänkin ihanteena pidettäisin samalla tavalla ns. normaalipainoa. Se tarkoittaa eri ihmisillä vähän eri asiaa, riippuu ihmisen rakenteesta. Nykyään näkee aika paljon joko liian laihoja tai liian lihavia, nämä sn. normaalipainoiset ovat kadonneet jonnekin.

Sillon kun olin lapsi/nuori ihannoitiin muutenkin terveyttä, tervettä kroppaa ja terveellistä ruokaa. Ihmiset halusivat näyttää hyviltä, eivät riutuneilta. 1980-90-luvun mallitkin olivat atleettisia ja heillä oli lihaa luitten ympärillä.

• Mitä tarkoitat?

kg/m² - siis kiloja neliömetriä kohti? Hmh?

Minä olen hoikka, tai joidenkin mielestä laiha; pituus 166, paino 45, mitat 88-62-85.

• nahkiainen

...myös siitä kuinka paljon on lihaksia. Itse olin selvästi yli 50kg painavana(52-54kg) ja 167.5 pitkänä täysin rasvattomassa kunnossa, niin että kuukautiset jäivät pois/epäsäännöllisiksi. En siis laihduttanut vaan stressasin ja tein niin raskaita töitä etten pysynyt oikein lihassa vaikka koitin syödä, ja söinkin reilusti.Myös karkkia ja suklaata.

• hjkjjjjk
        nahkiainen kirjoitti:

...myös siitä kuinka paljon on lihaksia. Itse olin selvästi yli 50kg painavana(52-54kg) ja 167.5 pitkänä täysin rasvattomassa kunnossa, niin että kuukautiset jäivät pois/epäsäännöllisiksi. En siis laihduttanut vaan stressasin ja tein niin raskaita töitä etten pysynyt oikein lihassa vaikka koitin syödä, ja söinkin reilusti.Myös karkkia ja suklaata.

Aika suhteellista tosiaan. Mulla on pituutta hieman enemmän kuin sulla ja painoa saman verran. Olen aina ollut hoikka, vaikka miten paljon syön rasvaa, sokeria, hiilihydraattia ja muuta. Painoa on tosi vaikea nostaa. Urheilen kyllä, mutta normaalisti. Lihasta on myös, mutta en kyllä silti ihan rasvaton ole. Miten ihmeessä joku edes voi olla rasvaton... Niin ja kuukautisetkin kyllä aina ilmaantuvat.

• l,kumyjnhbg

Riippuu lihasmassan määrästä, mut sanoisin, et jos 170cm pitkä nainen painaa alle 60kg, niin silloin voidaan joka tapauksessa puhua hoikasta. (liian hoikasta mun makuuni muuten..)

• mies30+

170/60 on oikein hyvä - juuri siinä hoikan ja normaalin rajalla.

• kaikkiin pituuksiin

Pituus - 110cm nimittäin. Varmaan mitä pidempi on, sitä isompi pitäisi erotuksen olla että olisi oikeasti hoikka. Minä olen 178cm ja mielestäni olen normaalipainoinen, enkä missään nimessä hoikka 68kg painoisena. Jos painaisin 60kg olisin hoikka.

• Aikuinen nainen

Minä olen ollut aina hoikka, mutta raskaus(2X) on muuttanut hieman varataloa. Nuorena olin kai laiha.

Mulla ei ole läskiä, vaan massun kohdalla pikkasen löysää nahkaa, koska olin hoikka kun tulin raskaaksi ja ihoni repeentyi ja jumppaamallakaan se ei palautunut. Arpia löytyy myös pakaroista ja reisistä, mutta ei oikeestaan mitään ongelmaa.

Olen 45v, 159cm, 54kg, vyötärö kapeammalta kohdalta 70cm

• Aikuinen nainen

Joku laskuri näyttää 22, mutta kun laskimella laskee niin saa 20.9

• ....................

Olen 167 cm pituudeltani, ja painoni on elämäni aikana vaihdellut 47 ja 55 kg:n välillä. 50 ja 55:n välillä ei oikeastaan ollut paljon mitään eroa - olin aina suurinpiirtein samannäköinen, hoikka vartaloltani. Sitten kun paino meni 50 kg:n alle aloitettuani urheiluharrastuksen, aloin olla laiha, vaikka rinnat yms. vielä olikin. Mutta kun olin painoltani 47 tai 48 kiloa, aloin kuulla jo "anorektikko"-kommentteja ja rinnat katosivat. Nyt olen n. 49 kg ja ihan tyytyväinen vartalooni. Syön terveellisesti ja liikun terveellisesti. Ilmeisesti minun "kuuluu" olla tämänpainoinen; koko perheeni on sirorakenteista porukkaa.

Uskon, että ihmisten kropat ovat kuitenkin niin eri mallisia - luuston rakenne erilainen, rasva jakaantuu eri tavalla, jne. - ettei painorajoja voi oikeastaan asettaa. Samanpituinen ihminen voi näyttää epäterveellisen laihalta, vaikka painaisikin enemmän, ja vaikka rasvaakin oikeastaan löytyisi kropasta enemmän. Jotkut ihmiset syövät ja liikkuvat yhtä terveellisesti kuin minä, ja painavat silti huomattavasti enemmän: sellainen kai heidän kroppansa "kuuluu" olla terveimmillään. (Toisaalta sitten taas jotkut syövät ja liikkuvat terveellisesti, ja ovat silti "aivan liian laihan" näköisiä.) Puhumattakaan siitä, että jotkut vartalot ovat kauniimmillaan hoikkana, jotkut laihana, jotkut vähän pulleampina.

• Ollako vai eikö

Tjaah, jos sillä perusteella on hoikka ettei puristellessa saa mistään otetta, niin taisin olla hoikka viimeksi 15-vuotiaana kun painoin 47kg, tissit oli kuin hyttysenpuremat, peppua ei nimeksikään ja luut törrötti - selkäranka, rintalasta, solisluut, kylkiluut ja lantioluu erottuivat selkeästi melkein harmaan ihon läpi: olisin varmaan saanut duunia bilsanluokan malliluurankona. Nykyään etoo katsoa vanhoja kuvia.
      Nyt 22-v, 165cm ja 55kg pidän itseäni hoikkana, aiemmin olin tarpeettoman laiha. Mun rakenne on suht normaali, ei mikään siro, eli laiheliininakaan en olis missään mallinhommissa pärjänny (ja joo, olisin moiseen liian lyhytkin). Nykyään urheilen, joten kroppa pysyy timmissä kunnossa. Riippunee ihan jokaisen henkilökohtaisesta mielipiteestä mikä lasketaan normaaliksi ja mikä hoikaksi, mutta itse omaa ikäluokkaani katsellessa päädyn toteamaan, että olen hieman keskimääräistä hoikempi = siispä olen hoikka.

• tota noin

"mutta itse omaa ikäluokkaani katsellessa päädyn toteamaan, että olen hieman keskimääräistä hoikempi = siispä olen hoikka. "

Mutta ikäluokkasihan naiset voivat suurin osa olla vaikka ylipainoisia ja pyöreitä.
        Tämä tekisi sinusta vain normaalin eikä varsinasiesti hoikkaa.

• Juho-24
        tota noin kirjoitti:

"mutta itse omaa ikäluokkaani katsellessa päädyn toteamaan, että olen hieman keskimääräistä hoikempi = siispä olen hoikka. "

Mutta ikäluokkasihan naiset voivat suurin osa olla vaikka ylipainoisia ja pyöreitä.
        Tämä tekisi sinusta vain normaalin eikä varsinasiesti hoikkaa.

Hmm enemmistö 22-vuotiaista ei taida vielä olla ylipainoisia pyöryköitä. Tai no, kokohan on ilmeisesti aina katsojan silmässä. Sanotaan sitten, että mun mielestä 22-vuotiaista naisista suurin osa ei ole mitään siiderivalaita. Vielä.

• 5 + 7

Ei voi tuijottaa lukuja. Just kuulin joku päivä toisella korvalla radiosta autolla ajaessa - taitaa mennä suomipopilla ja iskelmässä - kun joku nainen ja joku mies yrittää valistaa ihmisiä syömään terveelliesti, kun tämä nainen sanoi, että se on niin yksilöllistä että miltä näyttää. Kaksi ihmistä samoilla lukemilla voi olla aivan eri näköisiä. Täysin.

• läskikammoinen

Luvut ei riitä. Ei sitä pysty
      sanomaan kuin katsomalla.
      Tietty äärimmäisistä luvuista voi päätellä jotain.
      Nainen on hoikka kun vyötäröllä eikä
      muuallakaan näy ylimääräistä häiritsevää
      läskiä.

• silleesti

B) Kun hän näyttää siltä.. eli ei kaljamahaa, ei roikkuvaa mahaa.. ei jenkkakahvoja.. leuan ja kaulan raja selvä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe