Kuinka kostaa exälle?

ville_.

Hän (n) jätti minut melko yllättäen n.5.5v seurustelun ja 2,5v yhdessä asumisen jälkeen... sanoi että tunteet loppuivat jo reilu vuosi aikaisemmin yms. perus shit like that.... sanoi myös tuttavilleen että olen narsisti...!
ja teki pari muutakin paska juttua.

noin 1-2kk eron jälkeen hän itki perääni ja rakasteltiinkin pari kertaa, mut sen jälkeen ei olla oltu yhteydessä. hän on nykyään kihloissa jonkun kundin kanssa. olen yrittäny soittaa pari kertaa mutta ei vastaa puhelimeen. kaikki valokuvat meistä yms. olen tuhonnut jo aikoja sitten.

haluan tehdä hänen elämästään helvetin edes hetkellisesti

54

11547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aito Turo

      Miksi Ville haluaisit tehdä ex:si elämästä helvetin?

    • EiHätää

      Jep, tunteet kuohuu ja tunnet itsesi petetyksi. Ero on aina pettymys ja suuri sellainen. Sille jättäjällekkin.
      On typerää että hän roikotti sinua "löysässä hiressä" vielä tunteiden loppumisenkin jälkeen ja harrastitte seksiä. Mutta se on inhimillistä ja moni tekee niin. Se kuitenkin vain pahensi asiaa eikä muuttanut kuolleita tunteita eläviksi. Ei voi pakottaa itseään eikä toista tuntemaan jotakin mitä ei vaan tunne.

      Tosiasiassa kuitenkaan et voita kostamalla mitään. Teet itsestäsi naurettavan. Aika ihan oikeasti auttaa ja joskus olisit voinut vielä katsoa niitä yhteisiä valokuvia tuntematta itsekkään yhtään mitään. Ei vihaa, ei ikävää, ei surua vaan ehkä hymyillä vain yhteisille muistoille sillä tosiasiassa sinäkin olet matkalla jonkun toisen luokse ja sillä matkalla sinulle oli tarkoitus käydä näin. Ai miksi? Siksi että oppisit itsestäsi jotakin.
      Jos nyt pysähdyt miettimään eroa edeltävää aikaa huomaat varmasti että ilmassa oli merkkejä että kaikki ei ollut kohdallaan? Et ehkä halunnut vain huomata niitä siinä suhteessa?
      Tiedätkö että ongelmat tai paha olo eivät lakkaa olemasta vaikka niitä ei haluaisi näkevän. Sama nyt.
      Tilanne on todellinen. Sinut on jätetty. Nainen on kihloissa toisen kanssa. Hän on puhunut mitä on puhunut (ei tainnut olla kuitenkaan ihan peace of cace hänellekkään), hän haluaa olla nyt erossa sinusta sillä se löysä hirsi ei sopinut hänellekkään. Paras on päästää irti ja valokuvien tuhoaminen olkoon se rituaali siihen. Nyt piste. Kärsimys lähtee kärsimällä mutta se kestää sen minkä kestää. Sen jälkeen ilo jonka tulet tuntemaan tulee vähemmästä ja tuntuu suuremmalta kuin aikaisemmin. Ota ero kasvamisen mahdollisuutena itsellesi sillä se on just sitä.

      • pilikunpanija

        Hyvä kirjoitus! Mutta pakko -englannin kielen natsina- korjata... pala kakkua = piece of cake.. Sori! :)


    • ,.-.-,,.-

      kai hänellä oli joitakin syitä sille, että hän kutsui sinua narsistiksi? hänhän oli se, joka sinut alunperin jätti. huomioitko häntä tarpeeksi? teitkö ratkaisuja, jotka olivat sinulle optimaalisia, muttei kumppanillesi?
      nainen ei saanut sinulta sitä mitä hän etsii kumppaniltaan, ja todennäköisesti hän yritti saada suhdetta toimimaan siitä huolimatta, koska olitte yhdessä niin pitkään.

      jos nainen kutsuu sinua narsistiksi, hänen ajatusmaailmassaan sinä todennäköisesti olet narsisti. tuo kostamishaluinen käytös taitaa muuten olla narsisteille tyypillistä käytöstä? he eivät hyväksy kritiikkiä/tappiota/muut saavat heidät tuntemaan itsensä heikoiksi. normaalit tasapainoiset ihmiset toki todennäköisesti olisivat vihaisia/surullisia/pettyneitä tapahtuneesta, mutta he eivät alkaisi laatimaan exän elämän tuhoamissuunnitelmia.

      • elämää...

        Elämä on kyllä monimutkaista. Myös narsisti voi kutsua toista narsistiksi (koska projisoi toiseen niitä puolia joita ei itsessään huomaa) ja narsisti voi herättää kostonhalua toiminnallaan (ja lisäksi narsisti pystyy siirtämään toiseen niitä tunteita joita ei itsessään havaitse: kostonhalu, viha ihmisiä kohtaan jne.). Kaikki narsistit eivät ole samanlaisia, narsismia on monentasoista, jotkut narsistit pystyvät huomaamaan narsistisia piirteitä itsessään jne.


    • samankokenut

      ei kannata, kerron kokemuksesta.Ei ole sun arvoinen, älä pilaa omaa elämääsi kostolla.Tiedän mist puhun.

    • en kannata

      Älä kosta.Jos toisella ei ole enää sellaisia tunteita,joita seurustelevalla parilla pitäisi olla,ei se ole sinun eikä hänen vikansa.Ei tunteitaan voi määrätä,eikä sille voi mitään.Kosto on turhaa,mieluummin keskity omaan elämääsi ja etsi onnea kostamisen sijaan.

      • ville_.

        Olin mielestäni ihan tarpeeksi hyvä kundi. Jos ei laskea paria virhettä mitä tein humalassa tyhmyyspäissäni, petin häntä. Pitäisi tunnustaa hänelle että olen pettänyt häntä? Saisiko hän siitä tarpeeksi mielipahaa mitä aiheutti minulle?


      • no, miten sen nyt...
        ville_. kirjoitti:

        Olin mielestäni ihan tarpeeksi hyvä kundi. Jos ei laskea paria virhettä mitä tein humalassa tyhmyyspäissäni, petin häntä. Pitäisi tunnustaa hänelle että olen pettänyt häntä? Saisiko hän siitä tarpeeksi mielipahaa mitä aiheutti minulle?

        Tuskin, hän tulisi vaan entistä vahvemmin siihen tulokseen, että on arvioinut sinut oikein. Sinähän olet ollut paska, valehdellut. Itsekäs: pettänyt. Omahyväinen, koska silti pidät itseäsi hyvänä tyyppinä. Lapsellinen: haudot kostoa, niinkun mikään ei olisi omaakin vikaa. Riippuja: et suostu yhtään elämään eteenpäin vaan vieläkin roikut.

        Että niin, ehkäpä hän on vain ollut suhteesi oikeassa ja siksi se liitto meni siinä.

        Todennäköisesti hän siis vaan saisi lisää todisteita tunnustuksestasi, että päätös oli oikea ja sinut voi jättää jonkun toisen kasvatettavaksi. Ei voi mitään.


      • onnea sulle
        ville_. kirjoitti:

        Olin mielestäni ihan tarpeeksi hyvä kundi. Jos ei laskea paria virhettä mitä tein humalassa tyhmyyspäissäni, petin häntä. Pitäisi tunnustaa hänelle että olen pettänyt häntä? Saisiko hän siitä tarpeeksi mielipahaa mitä aiheutti minulle?

        Johan on pokkaa jätkällä, millä tasolla olet???
        Voi huh hu!!


      • Meisselimies itse
        ville_. kirjoitti:

        Olin mielestäni ihan tarpeeksi hyvä kundi. Jos ei laskea paria virhettä mitä tein humalassa tyhmyyspäissäni, petin häntä. Pitäisi tunnustaa hänelle että olen pettänyt häntä? Saisiko hän siitä tarpeeksi mielipahaa mitä aiheutti minulle?

        Sen kun tunnustat-sen takia se sinut jätti, koska olet sängyssä täysi nolla siihen uuteen verrattuna. Sehän sinua syö.


    • kostaa

      Paras tapa kostaa on, että alat elää elämääsi, olet siihen tyytyväinen ja rupeat onnelliseksi. Kerrot kaikille miten paljon onnellisempi olet nyt kun ette ole yhdessä ja että sinua harmittaa ettei tullut erottua aiemmin ja että nyt näet miten paljon parempi on ilman häntä. Harrasta jotain kivaa, näytä hyvältä, flirttaile, ole elämäsi kunnossa!

      • asiantuntija.

        Kuse uunipellille ja jäädytä kusi. Tämän jälkeen tuikkaa kusilevy postiluukusta (olettaen että asuvat kerrostalossa) sisälle. Myös kesällä kannattaa ihan tuoretta paskaa tunkea kämpän sisälle. Ainakin vähän aikaa on elämä vituralleen muijalle!


    • piippolan vaari

      olipa fiksu veto tuhota kaikki valokuvat! oisit voinut ladata koneelle muokata hiukan ja tunkea sen pomon, kavereiden ja omaan kämppää muokattuna nolon näkösiks. nii ja onks sil mitää välii mitä muija eron JÄLKEEN ku te ette enää yhdessäkää oo. ja jos oikee kostaa halut ni iske sen bestis ja paina sitä nii ite ki tein ku yhtäkkii muija halus avioeron jotta vois olla hirveen vapaa ja saada oman elämän. mokomakin huora

    • Aik.ihminen.........

      Kyllä on ap kahjo. Miksi kostaa toiselle se, ettei hän halua olla enää kanssasi. Suhdehan perustuu vapaaehtoisuuteen, ei pakkoon.
      Kyllä sulla ei oikeesti oo kaikki inkkarit kanootissa jos tollaisia haudot.
      Ei tulis mieleenkään kostaa tuossa tilanteessa, eikä kyllä muissakaan, kosto ei hyödytä mitään. Saattaa jopa kalahtaa omaan nilkkaan vielä.
      Kasva aikuiseksi ja jätä moiset typeryydet.

    • satunnainen....

      Unohda kosto, parasta on, kun unohdat kaiken ja alat keskittymään ja nauttimaan omasta elämästäsi!

      Eli:

      Unohda, Unohda!

      ja nauti omasta elämästäsi, tee siitä nautittava, jos se ei sellainen vielä ole.

    • voi voi ville

      Ei ihme, että exäs jätti. Juuri tuo kostonhimo on yks narsistipaskan piirre. Koita ekaksi tajuta vian suhteen päättymiseen olleen sinussa ja itsekkäässä käytöksessäsi. Tosin et sitä tunnustaisi ikinä, tuskin edes huomaisit, sillä narsisti ei näe itsessään mitään vikaa. Kaikki muut ovat syypäitä kaikkeen. En usko että itki perääsi? Roikuit ite itkien ja ruikuttaen ja ex antoi säälistä sitten.

    • jätskitötterö

      silloin kun oikeesti rakastaa ... se sattuu ja saat....nasti .... tekee mieli kostaa ja potkasta lujaa että toinenkin tietää ja tuntee miten sattuu. Mäkin haluisin exälle kostaa ... mies haluaisi mut takas ja mä menisin jos ei menneisyydessä olisi niin paljon pahaa ... joten täytyy itkee itkut ja jatkaa matkaa ... pyysin miestä että käytäis terapiassa jos se olis auttanut ... mutta mies on kykenemätön semmoiseen, haluaa pyyhkiä ongelmat maton alle ja kuvitella ettei mitään ole... ja kuitenkin on ... ja pahoja ... no silloin kun veetuttaa ja tosi kovaa ... lenkkarit jalkaan ja mitä pahempi olo sydämessä sen kovempaa mä juoksen lenkkini. Kyllä tää ehkä tästä ... myös sinulla.... hyvää kevättä.

    • ...

      Hanki parempi elämä.

      Siis oikeesti; hommaat duunin ulkomailta, huvilan Italiasta (halvalla saa), jne.
      Siinä sitten exä ihmettelee että jopas jopas...

      Se ei satuta fyysisesti. Siinä ei ole mitään laitonta. Mutta auta armias kun se kutittaa kallonpohjassa hautaan saakka kun näkee kuinka toinen pärjää ilman minua...

    • kokemuksen ääni

      narsisti luulee että raha merkitsee.. ei ole niin. Naiselle merkitsee että vihdoin saa olla ja elää ilman toisen kyttäämistä.

    • ...........

      rahalla ei ole mitään merkitystä, kunhan pääsee eroon narsistista tai muusta omaan napaan tuijottajasta.

      Kostaa ei kannata, eikä saakkaan, se olis häirintää, josta voi joutua vastuuseen, eli asiat vaan pahenis.

    • Petturi kärsiköön

      Älä edes mieti kostoa. Parempi kosto on se kun jatkat elämääsi ja pärjäät hyvin. Se laittaa tämän toisen ajettelemaan mistä todella jää paitsi.

      Säilytä työpaikkasi, ja ahkeroi aluksi vaikka siinä, saat taloutesi kuntoon. Laita oma koti. Mutta tässkin kohtuus sen mukaan mihin pystyt, silloin kun tunnet että sinulla on koti jossa viihdyt, varmasti se näkyy ulospäinkin onnelisen ihmisen ilmeenä. Vähät välität entisen puheista.

    • patakattilapata

      Alkuperäisen kirjoittajan nainen on tehnyt oikein erotessaan. Tämän ketjun perusteella ap on sadisti ja psykopaatti. Pettää ensin itse, valehtelee siitä ja sitten vielä hautoo kostoa. Vittu mitä väkeä. Jos kostat exällesi, toivottavasti hän kostaa takaisin vielä julmemmin.

      • ihme touhua !

        Jos kumppani haluaa lähteä suhteesta, niin hyvänen aika! antaa hänen mennä !
        Nämä on pelottavia idiootteja jotka jää siihen perään roikkumaan "kostamaan" ja "pilaamaan ees hetkellisesti" toisen elämää.
        Ei toista voi pakottaa seurusrelemaan väkisin! Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää noille jätetyille "kostajille"?
        Sen verran pitäisi tajuta että jatkaa elämää vai eikö yksinkertaisesti joillakin ole kykyä ajatella ja toteuttaa omaa tulevaisuuttaan !


    • eteenpäin, sanoi...

      Itsellänikin on ikävä ero takana ja olen nyt sinnitellyt puolivuotta yksikseni. Nainen siis jätti pitkän suhteen jälkeen ja otin sen melko rankasti. Minun puoleltani ei ollut pettämistä, mutta hänestä en voi olla varma. Syy suhteen päättymiselle jäi siis minulle hieman epäselväksi. Välillä tunnen, että haluaisin kostaa tai jollain tapaa näpäyttää häntä, lähinnä sen vuoksi, kun hän ei ollut halukas keskustelemaan suhteen loppumisesta. Olisin vain halunnut saada selvyyden asiasta. Mutta onneksi sitten alkaa järki puuttumaan peliin. Kosto saattaa tuoda vain hetkellisen hyvän olon tunteen, mutta pian alkaa tuntemaan häpeää, kun omatunto (niillä joilla se on) alkaa kolkutella. Näin ollen olenkin pitänyt mölyt mahassa, vaikka kuinka tekisi mieli sanoa tai tehdä toiselle jotain. Kuten täällä muutkin ovat todenneet, niin järkevintä on ottaa etäisyyttä ja katsoa eteenpäin. Itselleni on tässä ajan saatossa alkanut tulla vahva tunne, että tuolla jossain se minun kultani on ja niin on varmasti sinunkin. Se vaan täytyy tavoittaa.

    • ulpukka000

      miten kostaminen muka sinua hyödyttää? itsellänikin oli sellainen tunne aluksi kun mies jättiminut että olisi mukava näpäyttää jollakin lailla mutta mietin asiaa kun suutuksissani mietin kaikenlaista typerää niin tulin järkiini ja totesin ettei kostaminen sitä takasin tois kumminkaan ja en voi pakottaa ihastumaan jos se on löytänyt toisen kumppanin täytyyy vain hyväksyä asiat miten net on ja pitää mennä elämässä eteenpäin
      sitähän sanotaan että se mikä ei tapa niin se vahvistaa
      toivon sulle kaikkea hyvää elämälle

    • Kaikella "hintansa"

      Jos sulla on edes hitusen enemmän järkeä päässä kuin entiselläsi niin annat
      koko "assholen" olla.
      Turha lähtee kostamaan jollekin yhdelle jo itsestään pellen tehneelle.
      Kaikki asiat tulevat tietoisuuteen kuitenkin ennemmin tai myöhemmin oli
      sitten kysymys entisesi tekemisistä tai sun harkitsemasta kostosta jos
      sen toteutat.
      Kostamalla paljastat vain itsesi ja sekin voi kääntyä myöhemmin
      itseäsi vastaan.
      Kyllä se muija saa vielä jonain päivänä ansionsa mukaan.
      Kaikella oma "hintansa".

    • Inkeriinallaalalalaa

      Itse olen eronnut todella liian pitkästä, yli 10v kestäneestä suhteesta. Kyllä tässä kostonhimo on voimissaan ja kovasti. Itse olen se jätetty osapuoli, nyttemmin exälle ainoastaan siitä päätöksestä kiitollinen. Kostonhimoni johtuu exän käytöksestä. Kaikille yhteisille ystävillemme on mustamaalannut minut hulluksi skitsoksi, uuden akan hommasi päivä sen jälkeen kun erottiin, kävi minua panemassa vielä sen uuden jälkeen, kusettanut rahallisesti koko yhdessäoloajan jnejne. Exän parhaat ystävät on avautunut eromme jälkeen kuinka kiero pettäjäketku exäon...kiva kun kerroitte aiemmin! Mikä parasta, exä ei myönnä kertakaikkisen mitään vaikka on jo narahtanut asioista. On alkanut vetää aineita ja kusettaa kaikkia ja kaikkea ketä vaan mahdollista ja kuka erehtyy luottamaan. Yritin sille sialle sanoa että on kyse MINUN terveydestä kun on kuulemma puolta suomea nainut näinä vuosina. Käsittämättömiä kupruja on minulle tehnyt, asiat selviteltiin ja luulin että hän muuttui oikeasti suunnilleen kunnolliseksi ihmiseksi. Suuresti epäilen että se jätkä on narsisti, vänkää ja vänkääpuhuvansa totta, mutta uskoppa siinä sitten kun on narahtanut muutamista asioista ja silti ei vaan voi myöntää. Itse hehkutti mulle että kerrotaan jos on muita, mutta kuinkas siinä sitten kävikään. Muille kehuskelee uutta rakkauttaan eikä itse käsitä minkälaisen kuvan itsestään antaa kun päivässä on minusta yli päässyt ja tulenpalavasti rakastunut seuraavaan. Kostona olen miettinyt että teen rikosilmoituksen kun erossa minun nimissä ollut auto jäi sille paskalle...sen mokan teki että väärensi nimmarini auton luovareihin. Mitälie kivaa siitä seuraisi mutta auto kun herralle on kaikki kaikessa niin se ainakin kolahtaa ja kovaa! Ehkä kosto on lapsellista mutta lapsellista on myös se että noinkin pitkän liiton jälkeen ei arvosta sen vertaa että totuuden ansaitsisin. Narsisteista kun olen lukenut ja aiheeseen perehtynyt niin muut kuin psykopaatit ja narsistit ei voi olla noin tunteettomia ja röyhkeitä. Erotaan ystävinä että voin sitten pissiä linssiin ja mustamaalata kaikille tutuille. Vikahan on aina kaikissa muissa. Herran oma perhe on kuulemma ollut vallan tietoinen sen käytöksestä, ovat toivoneet että minun kanssa olis oppinut elämään ihmisiksi. Henkinen lyttääminen naamioituna välittämiseksi se vasta on huippua elämää, eikä se toinen tollukka tajuakoko asiaa ennenku on todella liian myöhäistä.

      • Irmelin vinkit

        Inkeriinallaalalalaa....Joko ehtisit saada siltä auton pois alta? Kylmästi vain toimit. Tuo kaveri tuntuu tökkäävän joka mekkoon eli anna kylmää kyytiä sille ja ota se auto pois siltä alta ja käräytä kaveri. Hävytönhän tuo on malliaan. Toivotaan sinulle parasta armottomassa taistelussasi.


    • mk

      Älä sitä sure ja nurkantakna voi olla parempi nainen. NAisia on maillma täynnä että silleen.

    • huomannut.

      Olen huomannut että narsistit usein syyttävät muita narsismista joten liekö eksäsi ollut itse sellainen.

    • elämä on

      Itselläni myös suht tuore ero takana.Syy eroon jonka sain oli että hän ei jaksa seurustella ja halusi että pidämme taukoa.Asia oli ok minulle koska toinen halusi omaa aikaa. Vuodenvaihteessa kuulin että olikin alkanut seurustella toisen kanssa ja se oli isku suoraan minun egolleni,ensimmäinen ajatus oli kostaa toiselle,ajateltuani asioita niin tulin siihen tulokseen että minä olin se rehellinen osapuoli suhteessamme.Kysyin asiasta ja sain vastauksen että olin muutaman kerran ottanut liikaa näkäräistä juhlissa ja se ei sopinut hänelle,itse hän saattoi ottaa minkä sietää mutta, minä olin se syypää vertasi ex miehensä käytökseen,minun käytöstäni.

      Ensimmäiset 1-2 viikkoa menikin aika kosteissa merkeissä koska oli paha olo ja se viinahan ei sitten siihen auta,työt ym kärsivät asiasta ja aina aamulla oli kauhea morkkis.

      ravintoloista kyllä sai sänkyseuraa mutta kun se ei ole siinä se asian ydin.

      Nyt on mennyt n 2 kuukautta ja joka päivä asioita miettii miten jatkaa,mutta ei enään itseään syytellen ja toista syyttelemällä aika parantaa arvet ja maailmassa löytyy aina kansi kattilallekin se on varma.

      nautiskellaan mitä maailmalla on tarjolla ja seulotaan sopivia "kumppaneita" laajasta kirjosta,kyllä se siitä paistaa päivä risukasaankin se on varma.Kostolla ja itsesäälillä ei ole muuta kuin haitallisia vaikutuksia molempiin.Unohda mennyt ja elä tulevaa kyllä se siitä suorenee,tiedät itse mitä olet tehnyt/jättänyt tekemättä mieti niitä asioita ja huomioi ne seuraavassa suhteessasi ja muista itse tiedät totuuden syistä jotka eroon johtivat.

      Rehellisellä pelillä on helpompi jatkaa elämää eteenpäin ja jos tietää itse että ei ole sitä eroa aiheuttanut käytöksellään niin olet voittaja kyseisessä sotkussa.

    • ...

      Älä ole kakara.

      Jatka elämää ja hanki uusi nainen, perusta perhe ja etene uralla.
      Paras kosto on kun näytät 10 vuoden päästä kuinka hyvin sulla menee ilman häntä.

    • näitä taas

      ahhahhaa =) tää oli oikeesti loistava kirjotus : ville ihmettelee että miksi häntä kutsutaan narskuksi ja hautoo kostoa, ja sit käyki selville että ville on pettänyt exäänsä... Paljonko Ville sinun mielestäsi tarvitsee joessa virrata vettä enneku tajuat että ittepä oot asias möhliny? Mihin sä enää sitä kostoa tarviit?

    • narsistien kuolema

      Joo en voi muuta sanoa kuin hyvä, että nainen jätti sut, koska narsisti selkeästi olet. Ei siis turhaan haukkunut! Ja jos vielä kaikkien näiden viestien jälkeen koet olevasi se vääryyttä kokenut (kun olet kerran itsekin jo pettänyt) niin sun pitäisi hakeutua ennemmin hoitoon kuin uuteen suhteeseen tai hakea kostoa. Suoraan sanoen olet sairas ja jos et itse tajua sitä, niin toivottavasti jonain päivänä. Ennen kuin tunnet itsesi ja osaat toimia oman narsismisi kanssa et tule saamaan toimivaa parisuhdetta. Voit kyllä siihen asti käydä niin monta kuin jaksat, jonka jälkeen sulla on 20 naista joiden elämän olet tuhonnut ja joille haudot kostoa.. Ei millään pahalla, mutta vihaan kaltaisiasi ihmisiä, joiden mielestä itsessä ei ole mitään vikaa (vaikka sussa selkeästi oli enemmänkin kuin vikaa!). Kaikki vika on muissa ja kaikki muiden tekemät pahat teot pitää kostaa, mutta omia ei edes lasketa.

      Vinkki: kunnostaudu ja hakeudu hoitoon, tai ala sitten elämään kuin Saatana itse äläkä ainakaan täällä itke, jos joku on sut jättänyt, se on säälittävää. Kunnon pahis keksii itsekin kunnon kostokeinot. Ja hei, ainahan voit kostaa itsellesi... koska itse olet kuitenkin vähintään 70% ongelmista aiheuttanut.

    • yksi fokaali

      Kuules,ei kosto kannata,varmaan se aurinko,vielä sunkin risukasaan paistaa,luulen niin.Tsemppii.

    • Sallittua!

      Joissakin tapauksissa kosto todellakin on suloinen. Mies jätti ja elätteli yhteenpaluuta 3kk. Samaan aikaan pyörittelikin toista naista ja jopa seurusteli tämän kanssa. Ex ehdotti mulle seksisuhdetta, ja kerran suostuin siihen ihan vaan siksi että saisin kertoa miehen nykyiselle. Ja näin kävi. Nykyinen ei ollu tyytyväinen eikä kyllä exäkään. Välit meni kokonaan poikki. Mutta ei kyllä harmita, sai ainakin ansionsa mukaan :)

      • järkevästi..

        No jopas jotakin..taidat olla aika naurettava..


    • mitäs petti

      Mun mies kaveri juotti exänsä känniin ja sit kun se oli sammunut niin kaverini leikkas tän exän hiukset pois saksilla. Mahto olla blondilla hyvä herätys.

      • eteenpäin mars...

        Kyllä siinä usein käy niin ,että kostamisesta kärsii eniten kostaja itse.
        parempi ajatella,ettei oltu tarkoitettu yhteen ja tulossa parempi suhde.Ajan kanssa huomaakin että oli tosiaan parempi että ero tuli,koska ette olisi elänyt onnellisina yhdessä.
        Pitää muistaa aina raskaan ajan aikana,että parempaa on tulossa,harvoin elämä siitään huononee jos ei itse tahallaan pilaa elämäänsä.Koston hoitaa elämä isestään,jokainen saa ansionsa mukaan.Kyllä elämä opettaa.


    • baarimikko79

      Kosto kuuluu selviytymisprosessiin ja varmaan kaikki jotka ovat tulleet hylätyksi suunnitelevat sitä jossain vaiheessa.
      Varsinkin jos he eivät ole itse ryssineet parisuhdetta.
      Jos perheellä on yhteisiä lapsia niin silloin kosto on mahdoton koska siinä tilanteessa se kohdistuu vain lapsiin.
      Lapset ovat pyhiä ja viattomia heitä ei saa tahallaan satuttaa.

      Kannattaa pitää päiväkirjaa ja sitä kun lukee taaksepäin huomaa ja ymmärtää itseään paremmin ja miten elämä alkaa pikkuhiljaa helpottaa.

    • täysnarsistisika

      Naisilla on joku narsisti-mania. Tekee mies mitä tahansa se on narsisti. Jos nainen pettää se johtuu siitä kun mies on täysin paska kaikinpuolin ja todennäköisesti vielä narsisti. Ihme trendihokema.

      Muita haukkuu itsestään heikko ihminen. Vahva ihminen ei muita nimittele.

    • nefernefernefer

      Hei!
      Olen itsekkin eronnut muutama kuukausi sitten. Silloin kun tämä paska prosessi alkoi halusin kostaa, kostaa, kostaa. Mutta, tiedätkö että eniten siinä sinä loukkaat itseäsi. Se paha kaatuu vain itsesi päälle. Ei sitä voi syyllisyyttä paeta, jos toisen epäonnesta nauttii.
      Jos sinä rakastat vielä sitä, kerro se hänelle. Älä tee pahaa.

    • Taidat.,

      elellä puolivaloilla.

    • stuuuupiiid

      Turhaa palstalta tulet neuvoja kyselemään parisuhteen tai ihan vain v*ttumaisen exän takia. Kukaan ei loppujen lopuksi voi ymmärtää mitä kahden ihmisen välisessä suhteessa tapahtuu tai on tapahtunut, joskus sitä ei itsekkään ymmärrä. Deal with that.

    • S.. mulkerot

      Aina kannattaa kostaa, paha ei koskaan muuten saa palkkaansa, se on nähty. Tyhjän paskan jauhajat jaksaa lässyttää "unohda ja jatka elämääsi, se on paras kosto". No ei todellakaan ole, pitää olla jotain konkreettista. Varsinkin pettäjille täytyy muistuttaa konkreettisesti ettei tee sitä enää. Petturit yleensä porskuttaa samalla tavalla ja tekee samat temput seuraaville.. Jos mahdollista, mahdollisimman konkreettinen ja pysyvä kosto jotta kans muistaa mitä tuli tehtyä...

    • srhsrjtdj

      No kyllä toi koko homma on nyt niin ollutta ja mennyttä.
      Ja taitaapa ex olla oikeassa sun olevan jonkin sortin narsisti, lisäisin kyllä listaan vielä pskopaatin.

    • joo77777

      Petit itse joten sait mitä tilasit.

    • EnKerroNimeä83

      Ymmärrän tunteesi, olen itsekin käynyt läpi vastaavaa, mutta kosto ei auta.
      Katkeruus vahingoittaa eniten sinua itseäsi. Älä pidä mitään yhteyttä, vaan jatka omaa elämääsi.

    • 8564321

      Eikä tainnu olla väärässä. Viisas kun älysi lähteä.

    • 745631210

      Miksi olla suhteessa joka ei toimi. Jos ei ole tunteita niin miksi jäädä suhteeseen. Et varmaankaan halua että sinulla on mies mutta miehellä ei mitään tunteita sinua kohtaan. Hyvä näin. Nyt teillä kummallakin on mahdollisuus löytää se onni elämään. Jos alat kostaa miehelle sen että hänellä ei ole tunteita sinua kohtaan niin saat kyllä tunteet nimittäin inhon ja vihan. Mutta sillä ei sinun elämänlaatu parane. Eli jatka elämää ja unohda kostot ym. vastaavat.

    • Omaarvioni

      Jos toinen ei ole ollut sulle paha eikä ilkeä, niin sun pahoja tekoja ei voi kutsua kostoiksi. Ainoastaan typeriksi tempuiksi. Anna entisesi elää rauhassa..

    • PerheTerapeutti

      Tartuta sille visvasyylä.

    • Paras juttu on jatkaa elämää. Tee se.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe