Olen tosi kiinnostunut musiikista ja laulamisesta varsinkin. Nyt yhdeksännen jälkeen olisin menossa musiikkilukioon, mutta kun olen pääosin tuohon laulamiseen perehtynyt, en osaa kovin hyvin soittaa instrumentteja. Kelpaako pääsykokeeseen laulaminen?
Haluaisin myös laittaa YouTubeen ääntäni esille, mutta onko se laitonta laulaa netistä ladatun karaoke version päälle ja laittaa sinne? Tai vaikka MySpaceen. Minulla ei ole ollenkaan omaa bändiä sillä kaverit eivät ole pätkääkään kiinnostuneet musiikin teosta, joten omia sävellyksiä tuskin osaisin/voisin tehdä. Onko parempi vaihtoehto tehdä johonkin karaoke versioon omat sanoitukset?
Miten levy-yhtiöön kannattaisi ottaa yhteyttä (en todellakaan ole vielä valmis, mutta kunhan se aika koittaa)? Lähettämällä demo? Haluaisin nimenomaan pop-artistiksi.
Apuja ja yleistä keskustelua, onko muita samalla aaltopituudella?
Artistiksi?
1
317
Vastaukset
- Arcticcmonk
Ittelläni on samat tavotteet :)
Mut siis riippuu täysin lukiosta, jotkut hakee nimenomaan laulutaitosia esiintymisestä kiinnostuneita niinku pk-seudulla Vaskivuoren lukiossa tai sitten esim. Sibis kai hakee enemmän sellasia klassisia soittajia. Korjatkaa jos oon väärässä. Pääsykokeissa on just yleensä laulunäyte vapaa valinnainen soitto ja sitten riippuen koulusta voi olla kaikenlaisia musikaalisuus juttui, kuten jotai laula tämän soinnun sävelet tai taputa nämä tahdit jne.
Itte oon laittanu covereita just tolleen ladannu youtubesta karaokei tai sitte itte soittanu taustat, eikä ainakaan vielä oo kukaan tullu poistamaan mitään :D Mut voin sanoo, että kestää yleensä aluks jonkin aikaa ennen kun ihmiset löytää sun videot, ellet sitten ahkerasti mainostele. On sellane 1% mahdollisuus et joku sut löytää Youtubesta, mut kaikkee kannattaa yrittää!
Myspaceen ei kai oo luvallista laittaa jonkun muun luomaa materiaalia ilman lupaa? Muistaakseni siin pitäis olla itte tehty tai ainakin kunnollisil luvilla vasta sinne jotai kannattaa ladata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446