Kierukka ja alavatsa kouristukset

....................

Mulla on hormonikierukka, kaikki muuten ok mut välillä on päiviä jolloin tulee kauheita alavatsakouristuksia ja tekee todella kipeetä. Kuukautisia ei ole ollut vuoteen. Osaako joku kertoa mistä vois olla kyse?

11

18444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,.-.,.-.,.-.,.-.,.

minulla ollut kuparikierukka nyt muutaman viikon. Kuukautisia odottelen toukokuun toiselle viikolle. Tänä aamuna oli aivan järkyttävät krampit. Tuon laiton jälkeen ei ole ollut mitään tällaisia. Nyt tuli. Tunnin kesti, otin burana 600:n heti kun alkoi. Piti kaupassa käydä ja oli kyllä tuskaista.

Kuten varmasti tiedät, hormonikierukan kanssa kuukautiset voivat jäädä täysin tulematta tai tulee vain niukkaa vuotoa harvoin.

• ..-.-.,.,,....---.-.

Nuo eilisaamuiset krampit taisivatkin olla ovulaatiosta johtuvia. Kuparikierukan kanssa ovis siis tietenkin tapahtuu. Myös muut merkit viittaavat siihen: näppylät ja paiseet ynnä känkkäränkkäys.

• nim.kokemusta on

ihan ensimmäiseksi. Ja hakeudu UÄ:n, kyse voi olla kohdunulkopuolisesta raskaudestakin.

• ....................

Kierukka on ollut siis jo pari vuotta eikä siis vuoteen ole tullut yhtään verta. Ovat semmoisia perusmenkka kipuja mitä aikanaan tuli koettua. Mietin itsekin et voisko se olla mullakin ovulaatio, voiko se tapahtua vaikka verta ei tulisi ollenkaan?
      Oon myös miettiny et jos ei ole menkkoja ollut tosiaan vuoteen, niin onko sitä silti jonkinlainen "kuukautiskierto"? Meinaan juuri sitä et mielialat heittelis sun muuta mitä normi kiertoon kuuluu. On aika paljon asioita, mitkä askarruttaa mutta tietoa ei vain löydy netistä. E-pillereistä löytyy mut kierukoista ainoastaan "perustietoa" mut ei mitää mikä vastaisi mun kysymyksiin.

• * * * *

Ehkä sinulla on alkanut/alkamassa tyhjennysvuoto? Kyllä se kohdun limakalvo kasvaa hormonikierukallakin, mutta niin hitaasti, että vuoto tulee paljon harvemmin.

Itsellä kuparikierukka ja supistelee kohtu aina rankemman liikunnan jälkeen. Gynekologi sanoi ennen asennusta, että sellaista voi tapahtua - ainakin alussa, kun kierukka liikkuu aina vähän kohtuontelossa. minulle annettiin ohjeeksi, että jos supistuksia alkaa olemaan "jatkuvasti" ja vuotoa, joka ei kuulu alun vuotoihin tai kuukautisvuotoon, pitäisi käydä tarkistuttamassa ettei kierukka ole tulossa ulos. Varmaan hormonikierukalla on samajuttu vaikkei kuukautisia olisikaan.

• ....................
        * * * * kirjoitti:

Ehkä sinulla on alkanut/alkamassa tyhjennysvuoto? Kyllä se kohdun limakalvo kasvaa hormonikierukallakin, mutta niin hitaasti, että vuoto tulee paljon harvemmin.

Itsellä kuparikierukka ja supistelee kohtu aina rankemman liikunnan jälkeen. Gynekologi sanoi ennen asennusta, että sellaista voi tapahtua - ainakin alussa, kun kierukka liikkuu aina vähän kohtuontelossa. minulle annettiin ohjeeksi, että jos supistuksia alkaa olemaan "jatkuvasti" ja vuotoa, joka ei kuulu alun vuotoihin tai kuukautisvuotoon, pitäisi käydä tarkistuttamassa ettei kierukka ole tulossa ulos. Varmaan hormonikierukalla on samajuttu vaikkei kuukautisia olisikaan.

Näin taitaa olla asianlaita, kiitoksia ja hyvää kevättä :-)

• Jelps
        * * * * kirjoitti:

Loppuuko tuo kierukan liikkuminen jossain vaiheessa?

Nimim. rankasta urheilusta pitävä, jolle kierukka laitetaan ensi viikolla...

• * * * *
        Jelps kirjoitti:

Loppuuko tuo kierukan liikkuminen jossain vaiheessa?

Nimim. rankasta urheilusta pitävä, jolle kierukka laitetaan ensi viikolla...

Enpä tiiä... :) On ollu sen verran vähän aikaa vasta oma.

Tuntuu, että mulla olis jo helpottanu, että nyt voi jo enemmän treenata, mutta vielä ei voi ihan "rutistamalla" liikkua ilman supisteluja. Gyne vaan sano, että kaikki riippuu siitä miten hyvin kohtu siihen tottuu ja "hyväksyy". Synnyttämättömillä se ei tapahdu niin helposti ja siksi pitää olla varovainen ainakin ekoihin kuukautisiin asti. Sen jälkeen/niiden aikana kierukka yleensä joku vähän nousee ylöspäin tai tulee ulos. :I

mutta ehdoton liikuntakielto oli asennuspäivän jälkeen 24h. Sen jälkeen sai varovasti kokeilla liikkumista (puhun siis nyt ihan liikunta-liikunnasta enkä mistään kaupassakäynnistä tai koiran pissatuksesta) oman voinnin mukaan - jos alkaa vuotaa, vois mennä kotiin huiliin ettei kohtu innostu supistelemaan. Mulla tää vaihe kesti viikon, että alko vuotaan aika helposti, mutta sitten yks päivä tajusin etten tunne enää edes koko kierukkaa ja säikähdin että se on ny tullu ulos kun ei enää edes tunnu, mutta siellä se oli - ainaki naru oli paikallaan. Seuraavalla viikolla tein vähän rankemman treenin ja sitten treenin jälkeen supisteli vähän. Mutta ne väheni päivä päivältä.

Olettaisin, että ne loppuu joskus kokonaan, koska ei niitä muuten asennettais, jos niiden kaa ei voi elää normaalisti.

• pieni kokemus
        * * * * kirjoitti:

Enpä tiiä... :) On ollu sen verran vähän aikaa vasta oma.

Tuntuu, että mulla olis jo helpottanu, että nyt voi jo enemmän treenata, mutta vielä ei voi ihan "rutistamalla" liikkua ilman supisteluja. Gyne vaan sano, että kaikki riippuu siitä miten hyvin kohtu siihen tottuu ja "hyväksyy". Synnyttämättömillä se ei tapahdu niin helposti ja siksi pitää olla varovainen ainakin ekoihin kuukautisiin asti. Sen jälkeen/niiden aikana kierukka yleensä joku vähän nousee ylöspäin tai tulee ulos. :I

mutta ehdoton liikuntakielto oli asennuspäivän jälkeen 24h. Sen jälkeen sai varovasti kokeilla liikkumista (puhun siis nyt ihan liikunta-liikunnasta enkä mistään kaupassakäynnistä tai koiran pissatuksesta) oman voinnin mukaan - jos alkaa vuotaa, vois mennä kotiin huiliin ettei kohtu innostu supistelemaan. Mulla tää vaihe kesti viikon, että alko vuotaan aika helposti, mutta sitten yks päivä tajusin etten tunne enää edes koko kierukkaa ja säikähdin että se on ny tullu ulos kun ei enää edes tunnu, mutta siellä se oli - ainaki naru oli paikallaan. Seuraavalla viikolla tein vähän rankemman treenin ja sitten treenin jälkeen supisteli vähän. Mutta ne väheni päivä päivältä.

Olettaisin, että ne loppuu joskus kokonaan, koska ei niitä muuten asennettais, jos niiden kaa ei voi elää normaalisti.

Mulla on kuparikierukka ollut 19.2 lähtien. Ekassa kierrossa tuli outoja särkyjä kohtuun, ihan kun olis menkat olleet alkamassa, mutta ei kuitenkaan ikinä alkanut. Sitten lopulta kuukautiset alkoivat (6viikkoa asennuksesta) ja nyt nämä kouristukset/kivut ovat kadonneet, paitsi viime viikon loppuna oli taas menkkamaista kipua,ja aattelin että menkat alkaa,kun on 4vkoa kulunut edellisistä,mutta ei. Sitten mietin,että josko se olisi jotain ovulaatio kipua, kun seksihalutkin oli hurjat....Mistä näistä tietää. Mutta ei se kipu kuitenkaan mitenkään sietämätöntä ole. Itse lähtisin lääkärin puheille mikäli ilmenis outoja vuotoja tai äylytöntä kipua usein.
        Kai ne kouristukset ja kipuilut tulee siittä kun kierukka vähän liikkuu tms. Kohdun seinä paksunee ja käy ahtaaks. en tiä ollenkaan mistä johtuu, mutta ilmeisesti sitä on monilla..

• PM
        pieni kokemus kirjoitti:

Mulla on kuparikierukka ollut 19.2 lähtien. Ekassa kierrossa tuli outoja särkyjä kohtuun, ihan kun olis menkat olleet alkamassa, mutta ei kuitenkaan ikinä alkanut. Sitten lopulta kuukautiset alkoivat (6viikkoa asennuksesta) ja nyt nämä kouristukset/kivut ovat kadonneet, paitsi viime viikon loppuna oli taas menkkamaista kipua,ja aattelin että menkat alkaa,kun on 4vkoa kulunut edellisistä,mutta ei. Sitten mietin,että josko se olisi jotain ovulaatio kipua, kun seksihalutkin oli hurjat....Mistä näistä tietää. Mutta ei se kipu kuitenkaan mitenkään sietämätöntä ole. Itse lähtisin lääkärin puheille mikäli ilmenis outoja vuotoja tai äylytöntä kipua usein.
        Kai ne kouristukset ja kipuilut tulee siittä kun kierukka vähän liikkuu tms. Kohdun seinä paksunee ja käy ahtaaks. en tiä ollenkaan mistä johtuu, mutta ilmeisesti sitä on monilla..

Kiitos näistä viesteistä, itellä oli ensimmäinen tullut ulos ja sen aikana ei ollut mitään ongelmia, nyt kun tämä toinen on ollut paikoillaan kolmisen viikkoa alkoi kramppaamaan; pientä lievää kramppia päivittäin. Pelotti, että ois ollu jotain vakavampaakin mutta hyvä tietää, että muillakin on kramppaillut muuten kuin heti asennuksen jälkeen.

• Ihme ja kumma..

Mun luotettavan oloinen kaveri kertoi tutustaan, jolla kierukka oli hävinnyt! Siis mennyt suppuun ja vaeltanut munanjohdinta myöten vatsaonteloon ja jouduttu leikkauksella poistamaan. Voiko tämmönen olla mahdollista ensinkään vai puhuuko joku soopaa? Periaatteessa tietysti vois, kun munatorvi aukeaa vatsaonteloon ja munasarja on siellä irrallisena. Eikös tän takia just ne kohdunulkoiset raskaudet ole mahdollisia? Että joku väylä sinne on, mutta mahtuuko siitä kierukka.. Siskolla taas tuli kipuja liikunnassa ja seksissäkin. Ite en tiiä, kun ei oo ollu, mulla on sterkka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6424
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3843
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3220
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1736
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      989
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      966
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe