jos kuitenkin miettisitte ensin kun haukutte liittoja. ja käytätte ay-liikkeen ajamia etuuksia. jos teillä on hyvin asiat omassa työpaikallanne niin se on hyvä ja toden näköisesti siellä noudatetaan tessiä. palkat ovat paremmat mitä tess kuin tessissä. ay-liikkeen lakkauttamisella olisi teillekin sellaiset seuraukset että joutuisitte tekemään työtä huomattavasti pienemmällä palkalla kuin tess. vaahtoatte työlain säädännöstä ja muusta paskasta. jos ytk:n suomat edut kelpaa teille niin nuolkaa vain johtajienne takamukset jos se mitään auttaa. tosin työnne saatte pitää mutta Suomessa ei ole erillistä minimipalkkalakia. Myöskään työsopimuslaissa ei säädetä työntekijälle maksettavan palkan määrästä, vaan palkat määräytyvät yleensä alakohtaisten työehtosopimusten mukaan. Työehtosopimuksen noudattamisvelvollisuus määräytyy joko työehtosopimuslain mukaan (järjestäytyneet työnantajat) tai työsopimuslain yleissitovaa työehtosopimusta koskevan säännöksen mukaan.
Yleissitoviksi julistettujen työehtosopimusten palkkamääräyksiä on sovellettava alalla toimivien järjestäytymättömien työnantajan palveluksessa oleviin työntekijöihin.
Jos työnantajan toimialalla ei ole solmittu työehtosopimuksia, työntekijän palkka määräytyy työsopimuksessa sovitun mukaisesti. Jos myöskään työnantaja ja työntekijä eivät ole työsopimusta tehdessään sopineet palkasta, työntekijälle on työsopimuslain mukaan maksettava tekemästään työstä tavanomainen ja kohtuullinen palkka.
eli tämä tarkoittaa sitä määrää minkä työnantaja itse katsoo kohtuulliseksi eli työnantajat tuntien samansuuruinen kuin se summa minkä saatte sossun luukulta.
näille ay vastaisille loisille
2
199
Vastaukset 2
- samalla logiikalla
Kirkkoon kuulumattomille ei kuuluisi sunnuntai-lisiä, ei AP-korvauksia jne.
Loisia me ollaan kaikki , mutta ah niin ihanassa symbioosissa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu561334- 26970
- 78827
- 64758
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69734- 47714
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131665Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.10632Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i12615Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31595- 85575
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45548- 4542
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �126535Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24493- 92486
- 36465
- 16461
Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113454- 36447