Myönnän olevani avoimesti romanttinen haaveilija ja näin ollen parisuhteessa haaveilen yllätyksistä. Eikä sen tarvii todellakaan olla mikään timanttisormus tai muu ihmeellisyys vaan, vaikka kävelyretki kauniiseen paikkaan Hänen aloitteestaan. Jotain sellaista, joka piristäisi arjen harmauden keskellä ja saisi mut tuntemaan, että olen Hänelle tärkeä. Itse olen monesti asiaa sen enempää pohtimatta päästänyt suustani tykkäämisfraaseja, kuten "oot ihana!" saamatta niihin silti juuri vastausta. Oon myös kokkaillut ja tehnyt muuta kivaa. Miesystäväni käsitys romantiikasta on ilmeisemmin se, että hän hakee minua autolla kotoa, jos mennään jonnekin yhdessä ja halii, jos istutaan sohvalla. Se on ihanaa tottakai! :) En vaan oikein ymmärrä, miksi on niin vaikea sanoa, että tykkää toisesta, vaikka tietää, että toinen haluaa sen kuulla..? Olen esim. aina haaveillut, että saisin ystävänpäivänä ruusun.. Miten sellaisen asian voi kertoa ilman, että se kuulostaa vaatimukselta?
Miten vihjata, että kaipaa romantiikkaa?
9
2100
Vastaukset
- paras olla hiljaa
vihjailla vaikka mitä, ei ne kuitenkaan tajua.
- itse5009
Nythän olisi vielä mahdollisuus lopettaa suhde ja hakea mies joka on romanttinen.
Miksi olet hänen kanssa? olisiko syynä joku muu kuin romanttisuus. Miksi olla ihmisen kanssa mistä välittää yhtä paljon kuin unelmasta jota hän ei ole.
Oletko koskaan ajatellut miksi hakeudut hänen seuraansa? siksikö että että toivot hänen käyttäytyvän tietyllä tavalla, mitä hän ei sitten kuitenkaan tee. Mitä kauemmin olet hänen kanssaan sitä turhautuneempi tulet olemaan, siis mieti nyt vielä kun ehdit. Vuosien jälkeen tiuskit hänelle ja kun et saa häntä haluamasi laiseksi ihmiseksi. Eroa kun vielä ehdit.
Jos jostain syystä et halua erota, ymmärrä ettet ikinä saa häneltä sitä mitä toivot.
Anna hänen olla se joka on, älä yritä muuttaa häntä. hän muuttaa itse itseään jos hän sitä haluaa.
Anna hänelle se mitä itse toivot saavasi häneltä. kerro mitä toivot häneltä älä vaadi kerro mitä kaipaat
kerro kuinka halajat sitä kuinka olisitte yhdessä ja olisit siitä niin onnelinen.
Anna hänelle tila jota hän tarvitsee. Jos hän on se oikea sinulle hän tulee antamaan sen kaiken mitä juuri sinä tarvitset.
Jos taas ei niin silloin tulee ymmärtää mitä sinä haluat ihmiseltä joka on sinun kanssa.
Ei miestä eikä naista muuteta sanomalla ole niin tai näin. Kaikille heille tulee näyttää oma itsesi ja se mitä sinä kaipaat eikä ottaa se mitä sinä tarvitset.
Voiko asian kertoa niin ettei se kuulostaisi vaatimukselta?? SInähän esitit jo vaatimuksen haluatko että sinulle kerrottaisiin miten valehdella tälle miehelle ettei se huomaisi sitä?
Jos haluat elää valheessa niin tee niin, mutta älä odota että onnesi saavuttaa sinut näin.
Romantiikka asuu sielussa ja sydämessä ei päässä eikä varsinkaan toisen ihmisen päässä.
Rakasta niin tulet rakastetuksi ei ole vain sanonta se oikeasti tarkoittaa sitä.
Romantiikka ei tule sormia napsauttamalla. Sinun täytyy itse luoda romantiikka ja jos toinen ei ole luotu romantiikkaa varten niin hän ei ole sinulle.
Riippuu tietysti siitä kunka paljon se sinulle merkitsee. Mieti mistä luovut ja mistä olet valmis luopumaan.
Täydellistä ei ole eikä tule.
On vain halu olla toisen kanssa jota rakastaa sydämestään.- aloittaja___
Ohhoh, olipa syvällinen vastaus! Ymmärsin tosta ehkä puolet. :))
Olen Hänen kanssa siksi, että muuten hän on vastustamaton ja välitän hänestä ja kunnioitan häntä. En ole valmis jättämään toista vain romantiikan vuoksi, mutta en silti väitä etteikö se olisi ihanaa.
"Kaikille heille tulee näyttää oma itsesi ja se mitä sinä kaipaat eikä ottaa se mitä sinä tarvitset."
Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Miten näytän sen mitä kaipaan ja tarvitsen? Kaikessa kauniissa filosofisuudessaan en ymmärrä käytännön toteutusta.. - itse5009
aloittaja___ kirjoitti:
Ohhoh, olipa syvällinen vastaus! Ymmärsin tosta ehkä puolet. :))
Olen Hänen kanssa siksi, että muuten hän on vastustamaton ja välitän hänestä ja kunnioitan häntä. En ole valmis jättämään toista vain romantiikan vuoksi, mutta en silti väitä etteikö se olisi ihanaa.
"Kaikille heille tulee näyttää oma itsesi ja se mitä sinä kaipaat eikä ottaa se mitä sinä tarvitset."
Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Miten näytän sen mitä kaipaan ja tarvitsen? Kaikessa kauniissa filosofisuudessaan en ymmärrä käytännön toteutusta..Joo oli varmaan aika vaikea ymmärtää. Koetan uudelleen. Romantiikka on tunteita, ei romantiikkaa luoda käskemällä, se tulee jos on tullakseen vähän kuin rakkauskin. Toisilla romantiikka syntyy helpommin kuin toisilla mutta ei se tule vaatimalla tai käskemällä. Varmaan sen ymmärsitkin kyllä.
Ihminen joka kaipaa romantiikkaa oikeasti turhautuu kun ei sitä saa. Kunka tärkeää se on niin sen tietää jokainen itse.
Onko valmis kompromisseihin niin senhän päätät sinä. Jos olet onnellinen että hän on vastustamaton niin et tarvitse romantiikkaa, jos taas et ole onnellinen ilman romantiikkaa niin ihminen joka ei ole romanttinen ei ole hyvä pari sinulle.
Vaikka kuinka olisi vastustamaton.
Siis pitää näyttää kuka olet oikeasti ja sanoa mitä kaipaat ja olla vaatimatta mitään häneltä.
Jos se luo romantiikan niin hyvä jos ei niin mitään ei ole tehtävissä.
Mitä haluaisit itsellesi tehtävän siis tee sellaisia asioita hänen kanssaan mitä koet tarvitsevasi.
Ja kerro kuinka haluaisit juuri tälläisia asioita sinulle tehtävän. Mutta älä vaadi, vain kerrot mitä kaipaat.
Sanot että tarvitset niitä hetkiä että toivot että voisit tehdä näin hänen kanssaan.
Siis näytä esimerkkiä. Ja kerro olisi kiva jos te voisitte tehdä näin yhdessä.
Siis käytännössä vihjailla, mutta antaa vapaus päättää.
Kaikki vaatiminen tappaa romantiikan, ei ole edellytyksiä ilman vapaata tahtoa.
Näytä esimerkkejä, luo olosuhteet mitkä haluat kokea. jos hän on mukana niin hienoa.
Mutta et saa sitä toimimaan koskaan jos hän itse ei sitä halua.
Et varmaan haluaisi jättää häntä, mutta kuinka paljon itse haluat romantiikkaa?
Niin paljon että voit luopua siitä? Voit tietenkin yrittää saada hänestä romanttista, en vain oikein usko että se asia muuttuisi noin vaan.
Mutta tietenkin toivon onnea yritykselle. - Rakkautta, please
itse5009 kirjoitti:
Joo oli varmaan aika vaikea ymmärtää. Koetan uudelleen. Romantiikka on tunteita, ei romantiikkaa luoda käskemällä, se tulee jos on tullakseen vähän kuin rakkauskin. Toisilla romantiikka syntyy helpommin kuin toisilla mutta ei se tule vaatimalla tai käskemällä. Varmaan sen ymmärsitkin kyllä.
Ihminen joka kaipaa romantiikkaa oikeasti turhautuu kun ei sitä saa. Kunka tärkeää se on niin sen tietää jokainen itse.
Onko valmis kompromisseihin niin senhän päätät sinä. Jos olet onnellinen että hän on vastustamaton niin et tarvitse romantiikkaa, jos taas et ole onnellinen ilman romantiikkaa niin ihminen joka ei ole romanttinen ei ole hyvä pari sinulle.
Vaikka kuinka olisi vastustamaton.
Siis pitää näyttää kuka olet oikeasti ja sanoa mitä kaipaat ja olla vaatimatta mitään häneltä.
Jos se luo romantiikan niin hyvä jos ei niin mitään ei ole tehtävissä.
Mitä haluaisit itsellesi tehtävän siis tee sellaisia asioita hänen kanssaan mitä koet tarvitsevasi.
Ja kerro kuinka haluaisit juuri tälläisia asioita sinulle tehtävän. Mutta älä vaadi, vain kerrot mitä kaipaat.
Sanot että tarvitset niitä hetkiä että toivot että voisit tehdä näin hänen kanssaan.
Siis näytä esimerkkiä. Ja kerro olisi kiva jos te voisitte tehdä näin yhdessä.
Siis käytännössä vihjailla, mutta antaa vapaus päättää.
Kaikki vaatiminen tappaa romantiikan, ei ole edellytyksiä ilman vapaata tahtoa.
Näytä esimerkkejä, luo olosuhteet mitkä haluat kokea. jos hän on mukana niin hienoa.
Mutta et saa sitä toimimaan koskaan jos hän itse ei sitä halua.
Et varmaan haluaisi jättää häntä, mutta kuinka paljon itse haluat romantiikkaa?
Niin paljon että voit luopua siitä? Voit tietenkin yrittää saada hänestä romanttista, en vain oikein usko että se asia muuttuisi noin vaan.
Mutta tietenkin toivon onnea yritykselle.Olen seurustellut kolme vuotta yhden miehen kanssa, eikä romantiikkaa ole näkyvissä. Emme ole edes suudelleet.....Odota vain rauhassa, kuten mäkin....kyl se mies joskus tajuaa....
- Liikaako vaadittu?
Ei kuule tajua vaikka suoraan sanoisi päin naamaa. Ihmettelin kun tulin tänne palstalle, juurikin tämän ongelman takia ja huomasin, että naiset kyselevät vinkkejä miehensä huomioimiseen, lahjomiseen jne... Miksi me haluamme lahjoa ihmisiä, jotka pitävät meitä itsestäänselvyytenä?
Itsekin tyydyn tällä hetkellä keskinkertaiseen tylsään parisuhteeseen ja yritän vihjailla, että mitäs jos vaikka yllättäen toisitkin minulle kauppareissultasi vaikka lempijäätelöäni. En toki vaadi aina lahjomista, ihan sanallisetkin huomionosoitukset kävisivät, mutta ei ne pyydettynä oikein samalta tunnu.
Ehkäpä ensi kerralla mieheni saakin tyytyä lämpimään käteen ja heippaan...- aloittaja___
Niin, viimeinen vastaaja kyllä kiteytti aika hyvin tän ajatuksen. Naiset vaan on sellaisia tunteellisempia ja järjestelmällisempiä ja sunnittelijoita (ainakin mun strereotyyppisessä ja käytännössä todetussa maailmassa.) Miks naiset näkee niin paljon vaivaa? Ehkä siks, että se joskus edes kävis toisin päin. "Tee itsellesi se, minkä tahdot muiden tekevän sinulle!" Kyllä mä olen monta kertaa ajatellut ostaa jonku korsetin tai muun härpäkkeen, vaikka häpeän pukeutua siihen, mutta 100% varmasti tiedän miehen kuolaavan ja olevan onnensa kukkuloilla. Miten vaikeaa on tajuta, että asioita voi tehdä muiden vuoksi? Ehkä sitä ei vaan ajattele tai se ei edes tule mieleen.
- Romanttinen höperö
aloittaja___ kirjoitti:
Niin, viimeinen vastaaja kyllä kiteytti aika hyvin tän ajatuksen. Naiset vaan on sellaisia tunteellisempia ja järjestelmällisempiä ja sunnittelijoita (ainakin mun strereotyyppisessä ja käytännössä todetussa maailmassa.) Miks naiset näkee niin paljon vaivaa? Ehkä siks, että se joskus edes kävis toisin päin. "Tee itsellesi se, minkä tahdot muiden tekevän sinulle!" Kyllä mä olen monta kertaa ajatellut ostaa jonku korsetin tai muun härpäkkeen, vaikka häpeän pukeutua siihen, mutta 100% varmasti tiedän miehen kuolaavan ja olevan onnensa kukkuloilla. Miten vaikeaa on tajuta, että asioita voi tehdä muiden vuoksi? Ehkä sitä ei vaan ajattele tai se ei edes tule mieleen.
... tai sen puuttuminen on niin syvällä ihmisen luonteessa, että ei siinä vihjailut tai uhkailut auta, kuin ehkä hetkellisesti. Itse romanttisena miehenä olen onnistunut pariutumaan itsekkäiden suorittajien kanssa. Romantiikalle ei ole ollut aikaa, ainakaan niin paljon kuin olisin halunnut. Taas on kierroksessa yksi hieman itsekkäältä vaikuttava analyytikko. Valmistan kuitenkin hänelle juhlaillallisen tänään. Katsotaan nyt, löytyykö naisesta romanttinen puoli kauniin ulkokuoren lisäksi. Tiedän halutessani saavani hänet pyörryksiin monin tavoin, mutta romantiikka ei voi olla sooloilua pidemmän päälle.
Jotenkin tuntuu, että nykyisessä seurustelukulttuurissa romanttisuus on kadonnut. Ihminen nähdään vain ulkoisten ominaisuuksiensa summana. Toiselta vaaditaan sitä ja tätä. Pahimmilleen pyritään muuttamaan toisen persoonaa mieleiseksi sen sijaan, että haluttas hyväksyä huonot puolet ja rakastaa niitä hyviä. Ei ihme, että avioliitot ajautuvat ensin platoonisiksi kämppissuhteiksi ja lopulta eroon. - Romanttinen höperö
Romanttinen höperö kirjoitti:
... tai sen puuttuminen on niin syvällä ihmisen luonteessa, että ei siinä vihjailut tai uhkailut auta, kuin ehkä hetkellisesti. Itse romanttisena miehenä olen onnistunut pariutumaan itsekkäiden suorittajien kanssa. Romantiikalle ei ole ollut aikaa, ainakaan niin paljon kuin olisin halunnut. Taas on kierroksessa yksi hieman itsekkäältä vaikuttava analyytikko. Valmistan kuitenkin hänelle juhlaillallisen tänään. Katsotaan nyt, löytyykö naisesta romanttinen puoli kauniin ulkokuoren lisäksi. Tiedän halutessani saavani hänet pyörryksiin monin tavoin, mutta romantiikka ei voi olla sooloilua pidemmän päälle.
Jotenkin tuntuu, että nykyisessä seurustelukulttuurissa romanttisuus on kadonnut. Ihminen nähdään vain ulkoisten ominaisuuksiensa summana. Toiselta vaaditaan sitä ja tätä. Pahimmilleen pyritään muuttamaan toisen persoonaa mieleiseksi sen sijaan, että haluttas hyväksyä huonot puolet ja rakastaa niitä hyviä. Ei ihme, että avioliitot ajautuvat ensin platoonisiksi kämppissuhteiksi ja lopulta eroon.... romanttisuutta naisesta. Hän on aivan liian analyyttinen minulle. Pistin poikki, kun en halua suhdetta, jossa olen ainut romatikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670