Paikkakunnallamme liikkuu tarina, että adressin voi aikaisintaan lähettää viikon päästä vainajan kuolemasta.
Näinkö on kohteliasta?
Milloin aikaisintaan voi adressin lähettää??
3
2290
Vastaukset
- Juuliot
Adressi lähetetään yleensä silloin, jos ei olla menossa hautajaisiin. Tässäkin on vähän paikallisia eroja, mutta adressin ajatushan on se että se luetaan muistotilaisuudessa, jotta kuullaan ketkä ovat saattoväen lisäksi muistaneet vainajaa, saattoväkihän on jo hautajaisissa kukkien kanssa lukeneet omat muistamisensa.
Voi olla hätiköityä lähettää adressia jo ennenkuin tiedät saatko kutsun hautajaisiin.
Jos tiedät jo ettet mene, voi sen aika pian lähettää. Ei mielestäni siinä eroa osanottokortista tai -kukista jotka kuitenkin lähetetään aika pian.
Pääasia että adressi ehtii omaisille ennen hautajaisia että muistotilaisuudessa se luetaan. - Adressi
Eli jos tiedät ettet mene hautajaisiin voit lähettää adressin ihan milloin
vain kun on tullut tieto kuolemasta.
Toisaalta adressin voi ottaa mukaan myös hautajaisiin, jos on itse sinne
menossa eikä halua laskea kukkia siunaustilaisuudessa arkulle.
Sitten viet vain adressin siunaustilaisuuden jälkeiseen kahvitilaisuuteen,
missä joku vainajan omainen lukee adressit ääneen. Eli molemmat tavat käy.- Otso 5556
Muuten olen ihan samaa mieltä edellisten kanssa paitsi etten kyllä ymmärrä miksei joku halua laskea kukkia arkulle/haudalle. Jos on siunaustilaisuuteen menty, pitää sen verran kunioittaa vainajaa. Voi olla vaikka yksi kukka, en tarkoita kalliita kukkavihkoja.
Olen nähnyt rohkean teon oman isäni hautajaisissa joissa eräs hänen ystävänsä ilmeisesti unohti hankkia mitään kukkia ja asteli rohkeasti arkun viereen ilman mitään käsissään ja lausui muistosanansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233