Liian tummat hiukset

kotivärjääjä

Olen ennen värjännyt värisävyllä "ruskea", mutta nyt ajattelin värjätä hiukset aavistuksen tummemmaksi. Käytin väriä "tummanruskea", mutten antanut värin vaikuttaa täyttä aikaa. Tästä huolimatta lopputuloksesta tuli melkein musta, joka taas riitelee pahasti ihonvärini kanssa.

Mitäköhän tapahtuu, jos heitän tuohon päälle hieman vaaleamman ruskean värin? Voiko olla, että erittäin tumma väri saa hieman ruskeampaa sävyä (vaikka pysyisikin edelleen tummana)? Ymmärrän toki, että vaaleammaksi hiusta ei saa ilman vaalennusta, mutta onko mahdollista että mustahko väri imee itseensä ruskeaa sävyä niin että tummuudestaan huolimatta hius näyttää hieman ruskeammalta? En haluaisi turhan takia kokeilla, sillä joka värjäys rasittaa hiuksia..

En aio vaalentaa hiuksiani enkä laittaa raitoja. Jos tuo ruskealla sävyllä värjääminen on pois laskuista, ei varmaan auta kuin pestä hiuksia pari kertaa päivässä ja toivoa että väri lähtee haalenemaan.

13

15582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtrtrtrt

ei auta ku pestä ja pestä jotta haalistuu.oliko kestoväri?tää on niin tyypillistä.jos on vaalea tukka.ostetaan kaupan hyllyltä niin ihanan suklaan värinen hiusväri.kappas kappas lopputulos lähes musta.

• kotivärjääjä

En ole vaaleahiuksinen. Minulla on luonnostaan tummahkot maantienruskeat hiukset, jotka oli värjätty ruskealla (sama tummuusaste). Nyt värjäsin hieman tummemmalla värillä, jonka siis myös piti olla ruskea, mutta lopputulos on miltei musta. Ero aikaisemmin käyttämäni ja tämän uuden värin välillä ei ollut purkin kyljestä katsottuna kovinkaan suuri, joten en uskonut lopputuloksen olevan näin radikaalisti erilainen. Kestovärihän se oli.

• kotivärjääjä
        kotivärjääjä kirjoitti:

En ole vaaleahiuksinen. Minulla on luonnostaan tummahkot maantienruskeat hiukset, jotka oli värjätty ruskealla (sama tummuusaste). Nyt värjäsin hieman tummemmalla värillä, jonka siis myös piti olla ruskea, mutta lopputulos on miltei musta. Ero aikaisemmin käyttämäni ja tämän uuden värin välillä ei ollut purkin kyljestä katsottuna kovinkaan suuri, joten en uskonut lopputuloksen olevan näin radikaalisti erilainen. Kestovärihän se oli.

Hiusvärini näyttää nyt suunnilleen tältä sävyltä: http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Eva-Longoria-eva-longoria-67524_1024_768.jpg

Kun tavoitteena oli tumma, mutta silti selkeästi ruskea: http://lh4.ggpht.com/_QmykW6KKkJ4/SWgsa42UCjI/AAAAAAAAdCs/TBp7LVloZFI/s800/eva-longoria-90110004.jpg

• saman kokenut
        kotivärjääjä kirjoitti:

Hiusvärini näyttää nyt suunnilleen tältä sävyltä: http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Eva-Longoria-eva-longoria-67524_1024_768.jpg

Kun tavoitteena oli tumma, mutta silti selkeästi ruskea: http://lh4.ggpht.com/_QmykW6KKkJ4/SWgsa42UCjI/AAAAAAAAdCs/TBp7LVloZFI/s800/eva-longoria-90110004.jpg

Öljyhoito ja muut tehohoidot haalistavat väriä. Anna vaikuttaa esim. tunnin ja pese pois syväpuhdistavalla shampoolla. Vaalenee vähän.
        Myös sitruunamehu hiuksissa haalistaa väriä. Vaikutusaika vaikkapa 30 min.

• Enila

Minulla on syy sille, miksi näin kävi: Jos värin laittaa aina tyvestä latvaan asti, alkaa väri pakkautua latvaan ja se alkaa tummua. Kestoväri on latvaan muutenkin liian voimakas (varsinkin kaupan värit, joiden hapetteet ovat todella voimakkaita ja värit erittäin pigmenttipitoisia). Tästä syystä edes ruskeaa ei saisi KOSKAAN laittaa puoleksi tunniksi koko päähän, sillä tulos on auttamatta musta, sillä huokoinen latva imaisee värin itseensä kuin sieni.
      Valitettavasti, vaikka väri haalistuukin jonkin verran, ei monen väripaketin kerrostuma latvassa haalistu koskaan takaisin alkuperäiseen väriin, tämä lienee menee kaikkien järkeen, eikö?
      Yksi kokeilun arvoinen kikka, joka ei sinällään ole vaalennus, on sekoittaa vaalennusjauhetta (jos käyttää kaupan värejä, esim. schwarzkopfin Live- värinpoistoista löytyy), hapetetta, vettä ja shampoota ja pestä sillä tummunutta latvaa. Tämä toimii parhaiten heti värjäyksen jälkeen. N. 5-15 min jatkuvasti väriä tarkkaillen, tummuus alkaa pikkuhiljaa luovuttaa.
      Huom, vaalennuspesua EI SAA mennä tyveen, tai se on hetkessä oranssi. Pese shampoolla ja laita hoitoainetta. Jos tämä ei toimi, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin leikata. Ja vastaisuudessa kannattaa väri levittää latvaan vasta n. 10 min ennen pesua, vaikka olisitkin värjäämässä eri sävyllä tai tummemmaksi:)

Ja vielä vastaus kysymykseesi: väri ei koskaan vaalenna väriä, siis keinotekoinen pigmentti ei tee toiselle samanlaiselle mitään. Vaaleamman ruskean lisääminen päälle ei siis tee hiuksille yhtikäs mitään. Ainoastaan vaalennusjauhe tai värinpoisto tehoaa keinotekoiseen pigmenttiin:)

• Enila

Toinen syy on myös se, että "tumman ruskea" on keskieurooppalainen käsite, siis lähes musta. Hiusvärien tummuudet ovat 2-10, 2 tummin, 10 vaalein.
        jos värin tummusaste on esimerkiksi 4, se on hyvin hyvin tumma. Mutta lämpimissä maissa, jossa vaaleus on harvinaista, on tuo sävi heidän silmään ruskea. Esimerkiksi tummuusaste 6 on "vaalea ruskea", vaikka meidän silmäämme se on vielä kovin tumma. Meidän blondi on etelämpänä "erittäin vaalea", "super vaalea" tai "vaaleista vaalein"

• pissix
        Enila kirjoitti:

Toinen syy on myös se, että "tumman ruskea" on keskieurooppalainen käsite, siis lähes musta. Hiusvärien tummuudet ovat 2-10, 2 tummin, 10 vaalein.
        jos värin tummusaste on esimerkiksi 4, se on hyvin hyvin tumma. Mutta lämpimissä maissa, jossa vaaleus on harvinaista, on tuo sävi heidän silmään ruskea. Esimerkiksi tummuusaste 6 on "vaalea ruskea", vaikka meidän silmäämme se on vielä kovin tumma. Meidän blondi on etelämpänä "erittäin vaalea", "super vaalea" tai "vaaleista vaalein"

Osasit kyllä mielenkiintoisesti selittää tätä tummuusaste käsitys juttua (:
        Niin aattelin kysyä että minkähän sävyisenä/tummuusasteisena esim tämä sävy tulisi http://www.lorealparis.fi/_fi/_fi/products/product-sheet.aspx?code=HCo1_16

Itse kerran laitoin Casting Creme Glossin 400 Ruskea jo värjättyihin suht vaaleisiin raidoitettuihin ruskeisiin hiuksiin ja tuli melkein musta. Haluaisin itse värjätä hiuksiani (sillä kampaamo värit ei oikein pysy ja on kallista teinille) mutta usein on ongelmana se että tulee liian tummat mitä halusin. Miten tältä ongelmalta voi välttyä?

Osaisitko ehottaa noista Casting Creme Gloss sävyistä joitain nättejä ruskean sävyjä mitkä ei menisi kuitenkaan melkein mustaksi vaan olisi selvästi kauniin ruskea? Hiukseni ovat tällä hetkellä päältä raidoitetut vaalealla ja ihan vaalean ruskealla ja alta hieman tummemman ruskealla, mutta värit on aika pitkälti haalistuneet -> haluaisin jonkun nätin esim. suklaan ruskean sävyn yms (:

http://www.lorealparis.fi/_fi/_fi/beauty-filter/index.aspx?category=Haircolor_Color&topics=BF_Casting_Creme_Gloss

• Jampsu_

Pissix olen aina käyttänyt Casting Creme Clossin värejä, olen varmasti kekeillut jo kaikkia ruskean vivahteita..ne joista varmasti tulee ruskeat:634,643,734,645..noista ainakin tulee ruskeat..jos numero sarja alkaa 5, niin aika varmasti tulee mustanruskeet!eli jos ruskeeseen pyrit niin ota väri joka on 600---->800siitä eteen päin on blondisävyjä

• ...

Mitä huonommassa kunnossa omat hiukset ja mitä enemmän käsitellyt hiukset on, niin sitä nopeammin hiukset imee sitä kestoväriä, eli lopputuloksena on siis tummempi hius kuin mitä pitäisi. Latvoja kun yleensä kihartaa, suoristelee, föönaa, laittaa hiuskiinnettä ym.

• voi ei

värjäys meni pilalle..ja tuli liian tummat...kuparinruskeat vähän tummemmat(kestoväri)kuulin joltain vanhalta tutulta että tuoreen kesto värin saisi haalistettua fairylla..uskallanko pestä hiukset sillä???

• ................

Koeta colour B4:ä. Saa sittarista ainakin.

• Helmitauluoliskiva..

Tiedän, että tämä keskustelu on jo vanha, mutta itselläni oli sama ongelma ja aloin netistä etsimään vinkkejä ja tää palsta tuli kanssa luettua, niin ajattelin kaikesta huolimatta kirjoittaa tänne...

Värjäsin siis itse hiukseni, haluttuna lopputuloksena olis ollut tummanruskeat hiukset, mutta yllätys yllätys tuloksena olikin lähes musta. Laitoin ihan ensimmäiseksi öljyä päähän ja annoin vaikuttaa pari tuntia jonka jälkeen pesin hiukset. Myöhemmin samana päivänä laitoin hoitoainetta hiuksiin ja menin saunaan istumaan jonka jälkeen pesin taas hiukset. Seuraavana päivänä pesin hiukset fairyllä (kyllä...) ja tavallisella shampoolla 5 kertaa. Ja nyt tää väri on haalistunut sen verran, että nää on enemmän tummanruskeat kuin mustat. Silti laitan vielä öljyä päähän ja huomenna taas pesen niin eiköhän sitten oo ihan siedettävän näköiset. Ja ei tee kyllä hyvää tuo hullunlailla hinkkaaminen mutta paljon parempi vaihtoehto kuin värinpoisto ja uudelleenvärjäys, tuo öljykin kuitenkin hoitaa hiusta.

• Mujer latina

Mulla laitettiin kampaamossa nelosta eli mustaksi meni vaikka se oli about 15 min paassa ja mun oma pohja tosin saatto vaikuttaa asiaan niinku kampaaja sano mulla on mustan ruskea pohja olemassa mutta olen kayttanyt tumman ruskeaa koska se on mielestani ollut ihan hyvan varinen mutta se menee aina mustaksi vaikka laittas varia 6 sama tulos mites tassa tapauksessa lahtis vaalentaan hiusta vahan mies oon aasiasta tykkaa kun ois vahan vaaleempi ku molemmat tummia silmiltaan iholtaan mut suositelkaapas jotain hyvia mites punanen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13