Mitä Jeesus todella sanoi?

Raamatunlukija

Miksi Jeesus ei noudattanut lakia? Mooseshan oli säätänyt ettei sapattina saanut tehdä työtä: ”Muista pyhittää lepopäivä”. Lääkärintoimen harjoittaminen sapattina - ammattimaisesti tai ei - oli ehdottomattomasti lain rikkomista. Ikäänkuin Jeesus olisi tahallaan halunnut konfliktia uskovien fariseusten ja kirjanoppineiden kanssa. Olisihan hän yhtä hyvin voinut muina päivinä parantaa sairaita. Miksi juuri sapattina?

Hän julisti myös kaikki ruuat puhtaiksi vastoin Mooseksen lakia, ja miksi hänen seurassaan viihtyivat kaikenmaailman syntiset ja portot? Ehkä juuri siksi, koska hän ei tuominnut näitä. Onhan se aivan ymmärrettävää että tällainen toiminta herätti närkästystä uskovissa. Minun mielestäni synti on sanottava synniksi. Kyllä huorintekijät on tuomittava: Mutta Jeesus sanoi: ”en minäkään sinua tuomitse...”. Mistä tällainen liberaali asenne?

13

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullista

Taidat unohtaa kuka Jeesus oli: "Ihmisen Poika on sapatin herra" (Luuk. 6:5). Johanneksessa Hän taas sanoo: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä."

Jos kuvittelet, että pahantekijät jäävät ilman tuomiota, olet väärässä. Muista kuka opettaa meille viimeisestä tuomiosta. Silloin Jeesus tuomitsee pahantekijät iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat pääsevät ikuiseen elämään.

Näin Jeesus sanoo pahantekijöille:
      -Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Matteus 25: 41.
      Onpa liberaali veto Jeesukselta tuomita pahantekijät iankaikkiseen rangaistukseen. Mutta näin Jumala on katsonut hyväksi, eikä ihminen sille voi mitään.

Kaltaisesi liberaalitulkitsija ei voi muuttaa Raamatun totuutta irrottelemalle jakeita sieltä täältä ja poimimalla "rusinat pullasta", sillä kristinusko on kokonaisuus, johon kuuluu ikävältäkin kuulostavia asioita, kuten synti ja helvetti.

• Hengenmies

Sinä olet se, joka luet Raamattua "rusinat pullasta" periaatteella. Ei siinä tietysti mitään vikaa ole, jos tiedät mitä teet.

Jeesus tuomittiinkin ristille jumalanpilkasta. Ristillä hän huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!". Myös Johannes epäili vankilassaan Jeesuksen messiaanisuutta.

Huomaa myös mitä "paha" merkitsi Jeesukselle (Matt. 25). SE OLI RAKKAUDETTOMUUTTA LÄHIMMÄISIÄ KOHTAAN. Siihen syyllistyvät useimmat meidänkin aikamme uskonlahkoista ja herätysliikkeistämme.

Tulevatko näin ensimmäiset viimeiseksi ja viimeiset ensimmäisiksi loppuselvittelyissä? Ainakin Matt. 25 voi päätellä niin.

• surullista
        Hengenmies kirjoitti:

Sinä olet se, joka luet Raamattua "rusinat pullasta" periaatteella. Ei siinä tietysti mitään vikaa ole, jos tiedät mitä teet.

Jeesus tuomittiinkin ristille jumalanpilkasta. Ristillä hän huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!". Myös Johannes epäili vankilassaan Jeesuksen messiaanisuutta.

Huomaa myös mitä "paha" merkitsi Jeesukselle (Matt. 25). SE OLI RAKKAUDETTOMUUTTA LÄHIMMÄISIÄ KOHTAAN. Siihen syyllistyvät useimmat meidänkin aikamme uskonlahkoista ja herätysliikkeistämme.

Tulevatko näin ensimmäiset viimeiseksi ja viimeiset ensimmäisiksi loppuselvittelyissä? Ainakin Matt. 25 voi päätellä niin.

Et voi verrata Jeesuksen tuomitsemista tähän tapaukseen. Jeesuksen tuomio oli väärä. Ei Jumala voi pilkata itseään.

Fakta kuitenkin on, että Jeesus tuomitsee pahantekijät ikuiseen rangaistukseen, eikä sitä liberaaliteologien tulkinnat horjuta. Voihan sitä olla omalletunnolle harhauttavan lohduttavaa, että "kaikki menevät taivaaseen", "mitä vain saa tehdä eikä se vaikuta pelastukseen jne", mutta tällaiset opit eivät kuulu kristinuskoon.

• ihmeessä sinä

mietit kenenkään tuomitsemista, ystävä hyvä, miksi et yksinkertaisesti vain viettäisi itse sabattia niin kuin itse olet asian ymmärtänyt. Toivon myös, että opettelet puhumaan hebreaa. Sabatin viettäminen on aina rauhan asia, eikä mitään luterialaista tuomiota tarvita, siksi hebrean kielelläkin toivotetaan sabattina rauhan tervehdys -- Sabbath shaloom.

• kjhgytr

eikö "pyhittämistä" ole esimerkiksi lähimmäisen auttaminen?
      eikö "pyhittämistä" ole esimerkiksi omistaa ajatuksensa Jumalan ja Jeesuksen opeille ja Laille?
      jne....

Ei Jeesus kieltänyt sapattina syömistä, rukoilemista jne.

Sitävastoin Jeesus toi julki voimakkaasti mielipiteensä siitä, kaikki mitä Hän opettaa on oltava YHTÄ!
      Lukekaa tarkoin; Matteus 24 ja vielä tarkemmin mitä Jeesus opetti; Matteus 7 ja tietysti tärkeä on; Matteus 6 josta selviää ettei ihmisen tule kirkossa hoilata rukouksiaan laumassa vaan omassa "huoneessaan"!!!

• mathetes

Kirjoitit:
      >>>Miksi Jeesus ei noudattanut lakia? Mooseshan oli säätänyt ettei sapattina saanut tehdä työtä:.....
      Olisihan hän yhtä hyvin voinut muina päivinä parantaa sairaita. Miksi juuri sapattina?Minun mielestäni synti on sanottava synniksi. Kyllä huorintekijät on tuomittava: Mutta Jeesus sanoi: ”en minäkään sinua tuomitse...”. Mistä tällainen liberaali asenne?

• mitenkäs_nyt

Vieläkään ei tiedetä mitä Jeesus on todella sanonut vaikka tutkimuskin on mennyt eteenpäin. Aloittaja on minusta osin totuuden äärellä. Mutta onkohan aloittaja vielä samaa mieltä kuin vajaat kahdeksan vuotta sitten?

• snowcake

Kun luetaan Raamattu kokonaan, ymmärretään mitä Jeesus tarkoitti.
        Vanhan Testamentin mukaan huorin tekeminen oli lupauksen rikkomista, konkreettisesta teosta rangaistiin sekä miestä että naista samalla tavoin.
        Jeesus ei kumonnut profeettoja, vaan täytti. Kukaan ei pysty olemaan täydellinen, mutta on kysymys vapaaehtoisesta valinnasta. Joka voi itseensä sovittaa... oli siis hyvin tiedossa miten harvinainen etuoikeus on elää omantunnon mukaan. Kun on luvannut on oltava uskollinen itselleen ennen kaikkea pitämällä lupaus.
        Sapattikäsky oli hyväksi, koska ihmisiä piti suojella ylirasitukselta.
        Kaikki on lahjaa, materiaa tai hengen.

• Moosesonluotu

Jeesu on Raamatun yläpuolella, Kaikkeuden Luoja.

• Jobinpostia

Kaikkeuden luoja loi itsensä. Sananl.8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Jon.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä. Toinen esikoinen. Job.40:14.

• 12_____13

> Miksi Jeesus ei noudattanut lakia?

Jeesus ei toiminut lain vastaisesti.

> Mooseshan oli säätänyt ettei sapattina saanut tehdä työtä: ”Muista pyhittää lepopäivä”. Lääkärintoimen harjoittaminen sapattina - ammattimaisesti tai ei - oli ehdottomattomasti lain rikkomista. Ikäänkuin Jeesus olisi tahallaan halunnut konfliktia uskovien fariseusten ja kirjanoppineiden kanssa. Olisihan hän yhtä hyvin voinut muina päivinä parantaa sairaita. Miksi juuri sapattina?

Laki ei kiellä tekemästä hyvää sapattina.

> Hän julisti myös kaikki ruuat puhtaiksi vastoin Mooseksen lakia, ja

Mooseksen laki ei kiellä julistamasta jotain ruokaa puhtaaksi. Mutta Jeesus ei kumoa lakia, vaan sanoo:

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
      Mat. 5:17-19

Mutta ei pidä olla tyhmä ja kuvitella, että lain noudattaminen tekee ihmisestä hyvän ja vanhurskaan.

> miksi hänen seurassaan viihtyivat kaikenmaailman syntiset ja portot?

Koska hän antoi anteeksi ja tarjosi uuden alun vanhurskaudessa. Jeesus opetti, että pitää tehdä parannus. Ei anteeksianto hyödytä, jos jatkaa pahuudessa.

> Ehkä juuri siksi, koska hän ei tuominnut näitä. Onhan se aivan ymmärrettävää että tällainen toiminta herätti närkästystä uskovissa. Minun mielestäni synti on sanottava synniksi. Kyllä huorintekijät on tuomittava: Mutta Jeesus sanoi: ”en minäkään sinua tuomitse...”. Mistä tällainen liberaali asenne?

Jeesus vain noudatti tarkemmin Jumalan ohjeita kuin verenhimoiset pahat ihmiset, jotka eivät oikeudesta piittaa tippaakaan, vaan haluavat vain ruumiita ja kärsimystä kaikkialle.

"Tuomitkaa oikein, osoittakaa toinen toisellenne hyvyyttä ja laupeutta."
      Zechariah 7:9

• Parantamista sapattina ei kielletä missään kohtaa Tooraa. Se ei ole työtä. Jos Jeesus olisi tehnyt työtä sapattina, hän olisi tehnyt syntiä, eikä olisi voinut olla synnitön uhri ja virheetön karitsa meidän puolestamme.

Jeesus ei sanonut kaikkia ruokia puhtaaksi. "Näin Hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi." Markus 7:19 Alkukielessä ei sanota mitään tällaista, kyse on Raamatun väärentäjien törkeästä lisäyksestä Jumalan sanaan. Tässä jae Biblian mukaan, joka on uskollinen alkukielelle: "Sillä ei se mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja menee luonnollisesti ulos, kaikki ruat puhdistain." Ei sanaakaan siitä, että Jeesus olisi julistanut kaikki ruuat puhtaiksi. Jokainen voi itse tarkistaa asian alkukielestä tästä: http://biblehub.com/interlinear/mark/7-19.htm Tai katsoa englanninkielisiä käännöksiä: http://biblehub.com/mark/7-19.htm Noissa uudemmissa käännöksissä on tuo lause "In saying this, Jesus declared all foods clean." suluissa, joka tarkoittaa, että se ei kuuluu tekstiin alkuunkaan. Luotettavasta KJV käännöksestä tuo lause puuttuu kokonaan, koska sitä ei ole alkutekstissä. Kyse on Raamatun väärentäjien törkeästä lisäyksestä, ei mistään muusta.

Tuossa Markuksen evankeliumin kohdassa fariseukset eivät syyttäneet opetuslapsia saastaisten eläinten syömisestä, vaan epäpuhtain käsin syömisestä. Jeesuksen opetus oli, että epäpuhtain käsin syöminen ei saastuta ihmistä. Siitä ei ollut mitään keskustelua, saako saastaisia eläimiä syödä, eikä Jeesus ota siihen kysymykseen tässä kohtaa kantaa.

Pietari oli läsnä Jeesuksen opettaessa epäpuhtain käsin ruokailusta. Luulisi Jeesuksen opetuslapsen ymmärtäneen Jeesuksen opetuksen. Jos Jeesus todella opetti, että sikaa saa nyt syödä, miksi Pietari ei ymmärtänyt tätä selvää opetusta? Apt. 10 luvussa Pietari toteaan näyn saatuaan, ettei ole koskaan syönyt mitään saastaista. "Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista". (Apt. 10:14) Pietari oli ymmärtänyt Jeesuksen opetuksen, että epäpuhtain käsin syöminen ei saastuta, hän ymmärsi, että ruokasäädökset ovat edelleen voimassa. Jeesuksen opetuslapsi varmasti ymmäri mitä Jeesus opetti.

Monet väittävät, että Pietarin näky liinasta, jolla kaikenlaisia saastaisia eläimiä, ja ääni taivaasta joka sanoi "teurasta ja syö", tarkoittaa että me pakanat saamme nyt syödä kaikkea saastaista. Mutta näky toistui kolme kertaa, eikä Pietari ymmärtänyt sitä. Näyn kirjaimellinen tulkinta, että kaikki saastaiset eläimet kelpaavat ravinnoksi, oli siis Pietarin mielessä mahdoton. Korneliuksen ovella Pietari ymmärtää näyn vertauskuvallisen merkityksen, että ketään ihmistä ei saa sanoa epäpyhäksi tai saastaiseksi, vaan evankeliumi on julistettava myös pakanoille.

Jeesus ei kumonnut sapattia eikä ruokasäädöksiä. Jeesus opetti, että hän ei tullut kumoamaan lakia ja että laista ei katoa pieninkään piirto (Mt. 5:17-19).

• Jeesun on lain täyttäjä,pientä piirtoa myöten. Meistä ihmisitä siihen ei ole .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      215
      1429
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1077
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1056
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      900
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      838
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      830
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      768
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe