Kuinka kauan kestää ennen ku uus kynsi syntyy? Mulla tänään irtos ihan pienimmän varpaan kynsi ja verta vuosi kauheesti. Oon vaan huolissani tästä asiasta :/ Muutenki pikkuvarpaankynnet on aina mulla niin heikot ja vasemmalla jalalla se varpaankynsi on ihan puolittunut ja sekin luultavasti koht irtoaa :/ vittuilijat vittuun.
P.s. Kannattaako pitää laastaria siinä varpaassa josta irtos se kynsi vai ei?
varpaankynsi irtos
5
2680
Vastaukset
- ................
mulla on lähteny isovarpaan kynsi ja meni melkein vuosi ennen ku oli kasvanu kunnolla takasin ja nyt ei sit tarvii kummostakaan kolautusta ku lähtee uuestaan...eli kaks kertaa jo lähteny sama kynsi...tuskin pikkuvarpaan kynteen montaa kuukautta menee kun kasvaa takasin. jos kasvaa...jos siihen on osunut isku kynsinauhan toisellepuolelle siis ihon päälle niin voi olla ettei edes kasva takasin... sillä pidätkö laastaria vai et tuskin on merkitystä kynnen kasvun kannalta, mutta jos avonainen haava niin suojaahan se pöpöiltä. kannattaa kyllä kotona koittaa olla ilman sukkia ja laastaria että saa ilmaa se haava...
- kissanminttu15
se on kyllä iha sellainen avonnainen haava, tai siis se on sellainen varvas jossa ei oo kynttä ja se kohta jossa se kynsi oli niin se on nyt iha verenpunainen.
- kynsiteknikko
älä laita laastari. Poikkeukselisesti vaan lyhyeks ajaks, jos tule kipua,kun kävelet... Jos haava ei ole kuiva,niin laastarin alle tule enemmän kaikkea pöpöjä ja ne rupee monistamaan.
Kynsi kasvaa n.3-5 kk aikana. Desinfiointia ainakin kannatta tehdä usein.. - pööpöö
kissanminttu15 kirjoitti:
se on kyllä iha sellainen avonnainen haava, tai siis se on sellainen varvas jossa ei oo kynttä ja se kohta jossa se kynsi oli niin se on nyt iha verenpunainen.
Osta apteekista rasvasidettä. Kysy myyjiltä. Sitä voi laittaa vereslihalla olevan kohdan päälle.
- teip
Multa lähti isovarpaasta kynsi yli vuosi sitten ja vieläkään ei oo kokonaan takasin tavallinen kynsi kasvanu. Mun mielestä kannattaa laittaa siihen vähän teippausta, että vanha kynsi pysyy paikalla ja sitte alkaa pikku hiljaa vetkutellä sitä irti kunhan on ensin siitä kolauksesta toipunut. Mulla oli laastari isovarpaassa viikon pari ennen kuin kolautin saman varpaan uudestaan ja irronnut kynsi alkoi lähtemään irti. Se muuttuu sellaiseksi "värittömäksi" eli ei tavallisen näköinen kun on irtoamssa. Sen jälkeen kun kynsi oli irronnut ja sian sne pois (tähänkin meni aika kauan), pidin suojana teipattua tuppoa varpaassa kun ei aina kestänyt kävellä ilman kynttä kunnes väliaikainen kynsi rupesi kasvamaan tilalle. Tosi ruman näkönen kynsi tulikin, sellanen omituinen pahkura, mutta viilasin sitä ohuemmaksi kun oli kasvanut koko mittaansa. Nyt on sitten kasvamassa vihdoin tuokin ulos.
Mun irronnut kynsi oli tosiaan isompi, että piti teipata sitä kunnes sain sen vähitellen irrotettua. Muuten kenkien laitto ja kävely olis kyllä ollu vaikeempaa. Laastaria voi ihan hyvin mun mielestä pitää kunhan puhdistaa hyvin ja kotona on avojaloin ilman laastaria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887