mitään apua oikeesti!? ApuA! onko parempi nestemäinen aminophappojuoma, vai jotkut napit/pillerit?
ja mistä kannattaisi ostaa jotain juotavaa nestemäistä aminohappo juomaa?
mistä ostatte omanne, ja käytättekö ollenkaan, onko noista puhutuista hapoista mitään apua. painon nousuun tai bodaukseen, lihaskasvuun.....
onko aminohapoista
5
322
Vastaukset
- dfdfg
Jos syöt edes normaalista, puhumattakaan runsaasti proteiinia sisältävällä ruokavaliolla, niin ylimääräisistä aminohapoista edes runsaasti otetuina ei ole mitään hyötyä. Aivansama onko nappeina, nesteenä tms. Ajankohdallakaan ei ole väliä, koska jos et ole paastonnut on elimistössä koko ajan ns. kierrossa aminohappoja.
Lisäravinnealan aminohappohehkutukset perustuvat teoriaan, että jos vähän/normaalisti on hyvä niin aivan perkeleesti lisää on sitten vielä parempi. Näin ei ole. Mutta tuota ideaa on helppo myydä lisäravinnealalla koska käyttäjän on suoraan sanoen tyhmiä. Ja uskovat mitä halutaan uskoa.
Jos jotain tutkimusviitteitä ja tieteellistä tekstiä on viittenä perustuu se ei-normaali tilassa olevien ihmisten tutkimuksiin kuten leikkauspotilaat, vuodepotilaat, sairaat jne.- Ravintomies
Aivan oikein.
Lisäksi jotkut aminohapot estävät toisten, saman aikaisesti nautittujen aminohappojen imeytymisen. Eli jos vedät palkkarissa aivan perkeleesti jotain yhtä aminohappoa, voi se estää palkkariproteiinissa olevan jonkin toisen aminohapon imeytymisen. Tai sitten palkkariproteiinin koostumus on sellainen, että se kallis lisäaminohappo kulkee vain läpi eikä edes imeydy. Onko siinä sitten järkeä? No ei ole!
Parasta on kun vain syö paljon proteiinipitoista ruokaa (kanaa, kalaa ja punaista lihaa), syö ja juo maitopitoisia tuotteita sekä - yllätys yllätys - vetää kerran viikossa yhden proteiinipitoisen KASVISRUOKApäivän. Papuja, soijaa, tofua jne. Näin saa varmasti kaikki aminohapot oikeissa suhteissa kiertoon. Muistakaa nyt, että nuo palautusjuomat ovat ÄÄRIMMÄISEN PROSESSOITUA ruokaa. Ihan sama kuin täysin valkaistu leipä tai riisi - kyllä siitä hiilarit saa, mutta ei mitään muuta makro- tai mikroravinnetta.
Jos käyttää lähinnä proteiinivalmisteita, niin siinä ei tule esim. kreatiinia jota tulee luonnostaan punaisesta lihasta tai vaikkapa vitamiineja (esim. D-vitamiinit ovat anabolisia aineita). Jos saat proteiinit ja kreatiinit punaisesta lihasta joka maistuu vielä hyvälle, niin onko mitään järkeä korvata se proteiinijauholla joka maistuu vehkeeltä ja on itse asiassa ravintoköyhempää? No ei ole!
Proteiinijauhon paikka on vain palautusjuomassa, jos sitä välttämättä haluaa käyttää (ei todellakaan ole välttämätöntä). Aminohappolisät on ihan turhia. - A.miinus
Ravintomies kirjoitti:
Aivan oikein.
Lisäksi jotkut aminohapot estävät toisten, saman aikaisesti nautittujen aminohappojen imeytymisen. Eli jos vedät palkkarissa aivan perkeleesti jotain yhtä aminohappoa, voi se estää palkkariproteiinissa olevan jonkin toisen aminohapon imeytymisen. Tai sitten palkkariproteiinin koostumus on sellainen, että se kallis lisäaminohappo kulkee vain läpi eikä edes imeydy. Onko siinä sitten järkeä? No ei ole!
Parasta on kun vain syö paljon proteiinipitoista ruokaa (kanaa, kalaa ja punaista lihaa), syö ja juo maitopitoisia tuotteita sekä - yllätys yllätys - vetää kerran viikossa yhden proteiinipitoisen KASVISRUOKApäivän. Papuja, soijaa, tofua jne. Näin saa varmasti kaikki aminohapot oikeissa suhteissa kiertoon. Muistakaa nyt, että nuo palautusjuomat ovat ÄÄRIMMÄISEN PROSESSOITUA ruokaa. Ihan sama kuin täysin valkaistu leipä tai riisi - kyllä siitä hiilarit saa, mutta ei mitään muuta makro- tai mikroravinnetta.
Jos käyttää lähinnä proteiinivalmisteita, niin siinä ei tule esim. kreatiinia jota tulee luonnostaan punaisesta lihasta tai vaikkapa vitamiineja (esim. D-vitamiinit ovat anabolisia aineita). Jos saat proteiinit ja kreatiinit punaisesta lihasta joka maistuu vielä hyvälle, niin onko mitään järkeä korvata se proteiinijauholla joka maistuu vehkeeltä ja on itse asiassa ravintoköyhempää? No ei ole!
Proteiinijauhon paikka on vain palautusjuomassa, jos sitä välttämättä haluaa käyttää (ei todellakaan ole välttämätöntä). Aminohappolisät on ihan turhia.linjoilla edellisten kanssa, en ymmärrä, miksi esim. glutamiini sai niin suuren maineen 90-luvulla.
Eihän siitä kovaa näyttöä ole - lähinnä sairaaloiden infuusioina hyödyllisiä ,kuten tuossa todettiin.
Jonkin verran laittaisin arvoa kuitenkin arginiinille, jotta typpioksidia voisi muodostua tehokkasti.
Esim. tuossa hyvä valmiste:
http://bigvits.co.uk/product.asp?pid=186&cid=82&tid=&bid=
- jeissa
- umsu
Paskaa jauhetta ÖNN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481