lauluni

perjantai-ilta

Syntymästäni saakka,
erilainen kuin muut
En nähnyt, tuntenut kuin toiset
Intohimoni lähde oli toinen
Samasta lähteestä, kuin heidän, ei edes kummunnut suruni

Ei herännyt sydämeni samasta sävelestä

Ja minä rakastin, rakastin yksin

Ja kuitenkin-lapsuudestani,myrskyisen elämäni aamunkoitteesta
kumpuaa kaikki hyvä ja paha, sen mystisyys, kahliten minua yhä

Virran pyörre, lähde, vuoren punainen kilpi

Aurinko, joka minua pyöritti, syksyn kullassa ja ruskassa

Salaman välähdys, kun se viuhuen meni ohitseni

ukkonen ja mysky, pilvi josta tuli muoto

kun muu taivas oli sininen,

ja demonini, näkyvissäni

14

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä sä siinä pilvessä näit?

    • Vastaan sinulle runolla tätini Terttu Pitkäsen runokirjasta, Syksy, jota ei tullut. Runo, Liekkihotellissa, ensimmäinen säkeistö.

      Liekkihotellissa, syrjäisellä kujalla,
      voit nähdä kasvot ihmisen,
      joka luopui naamiostaan.
      Älä katso häneen tuomiten.
      Hän on kokenut sinua enemmän,
      etkä voi mitään tietää,
      hänen ahdistuksestaan.

    • HTZA

      lainata ja kirjoittaa muiden runoja:

      Että toivoisin jumalten päättäneen toista,
      tehdä minusta ihminen oikee.
      Olis antanut tulla ihmiseksi.

      Aamukahvilla katselen ikkunan peiliin
      näen Peipposten laulavan siellä.
      voi kun olisin samalla tiellä!

      Mutta peilistä katsoo takaisin,
      outo ihminen, kummajainen.
      jospa olisin syntynyt, edes urospeipposeksi.

      • Ei minunkaan tarvitse, vaan minä saan ja myös haluan lainata.


      • HTZA
        miljoona kirjoitti:

        Ei minunkaan tarvitse, vaan minä saan ja myös haluan lainata.

        Saat tehdä ihan mitä haluat.
        Mutta täällä kun keskustellaan, olisi hyvä jos kirjoitettaisiin ihan itse.
        Aloittajan lässytyksestä en tiedä, voi olla että kirjoitti sen itse.
        Olisi inhoittavaa, että joku aloittaisi jonkun muun runolla ja toiset sitten vastaisivat, jonkun toisen runolla.

        Minä en pystynyt päättelemään, onko aloittajan runo oma, vai lainattu, joten vastasin, ihan omalla, riimittelyllä.
        Minusta se on oikein.


      • HTZA kirjoitti:

        Saat tehdä ihan mitä haluat.
        Mutta täällä kun keskustellaan, olisi hyvä jos kirjoitettaisiin ihan itse.
        Aloittajan lässytyksestä en tiedä, voi olla että kirjoitti sen itse.
        Olisi inhoittavaa, että joku aloittaisi jonkun muun runolla ja toiset sitten vastaisivat, jonkun toisen runolla.

        Minä en pystynyt päättelemään, onko aloittajan runo oma, vai lainattu, joten vastasin, ihan omalla, riimittelyllä.
        Minusta se on oikein.

        No, mä ajattelin, että hän kirjoittaa ihan omasta päästään ihan omia ajatuksiaan. Niinhän sitä luulisi, jos ei mainitse runon tekijää.

        No, joka tapauksessa siteeraaminen on luvallista jos mainitsee lähteen. ja minä en ole tämän palstan kriitikko enkä poliisi.


      • aiajiajaijai
        miljoona kirjoitti:

        No, mä ajattelin, että hän kirjoittaa ihan omasta päästään ihan omia ajatuksiaan. Niinhän sitä luulisi, jos ei mainitse runon tekijää.

        No, joka tapauksessa siteeraaminen on luvallista jos mainitsee lähteen. ja minä en ole tämän palstan kriitikko enkä poliisi.

        poliisi.
        Se käy jokaiselle kertomassa mistä saa kirjoittaa ja kenen juttu on jo vanhan kopio.


      • aiajiajaijai kirjoitti:

        poliisi.
        Se käy jokaiselle kertomassa mistä saa kirjoittaa ja kenen juttu on jo vanhan kopio.

        Kaikki me ihmiset saadaan täällä elää ja olla.


      • ?Ke

        sitten oletit aloittajan kopioivan? Kun et kerran ole varma?

        Pelkästään upottaaksesi toisen, vai vakuuttaaksesi että oma runosi on ihan ikiomaa tekstiä?


      • HTZA
        ?Ke kirjoitti:

        sitten oletit aloittajan kopioivan? Kun et kerran ole varma?

        Pelkästään upottaaksesi toisen, vai vakuuttaaksesi että oma runosi on ihan ikiomaa tekstiä?

        että en pysty päättelemään, en olettanut mitään.
        Lue huolellisesti., ole hyvä.
        H.


      • HTZA
        aiajiajaijai kirjoitti:

        poliisi.
        Se käy jokaiselle kertomassa mistä saa kirjoittaa ja kenen juttu on jo vanhan kopio.

        tulikin tuo mieleen?
        :)

        No.. aika oikeassa olet.


      • pätkiikö

      • HTZA
        pätkiikö kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9023299/43779833

        mitä tarkoitat.
        Vastasin siihen, että en tiedä, onko runo aloittajan oma.
        Vastasin runollani aloittajan runoon.
        Ja siihen vastasin siten, miten oletin runon ajatuksen olevan.
        Tätä voi olla vaikeaa ymmärtää, mutta hyvä että olet mukana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe