Hiacen säälittävä äänentoisto

Hiace full-time 4WD

Hiace full-time 4WD vm. 2008, jossa jokin Pioneer-perussoitin ja vakiokaiuttimet.

Edes uutisista ei tahdo kunnolla saada selvää maantienopeuksissa, musiikin kuuntelemisesta puhumattakaan. Säälittävät vakiokaiuttimet turisevat akustisessa oikosulussa kohti lattiaa jossakin kojelaudan alla. Mitähän ihmettä lienee japsipoika noita suunnitellessaan oikein mietiskellyt??

Onko mitään tehtävissä?

Kyseessä on työnantajan käyttööni liisaama kulkine, joten mitkään kalliit, pysyviä jälkiä jättävät tai enemmälti vaivaa ja/tai rahaa vaativat temput eivät tule kyseeseen.

Itse olen koettanut löytää pienikokoisia ja hyvä-äänisiä kotelokaiuttimia, jotka voisi heittää tilapäisasennukseen vaikka kojelaudan päälle, mutta melko huonosti tuntuisi niitäkin olevan markkinoilla. Sellaiset olisi sopimuksen loputtua sitten kätevä napata seuraavaankin kulkineeseen.

Hyviä ideoita?

17

6306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päänsärky

Auton melutaso on niin suuri että saa olla raskasta hifiä. Paras vaihtoehto ovat mp3 -soitin radiolla ja kuulokkeet joissa on ympäristön melua vaimentava toiminto (eikä jää niitä asennusjälkiäkään)

• Hiace full-time 4WD

Jostain on jäänyt sellainen käsitys/tuntuma, että noissa mp3-soittimissa olevien radioiden vastaanotto olisi suunniteltu ainoastaan hyvin voimakkaassa kentässä käytettäväksi. Eli vähänkään kehnommissa olosuhteissa radion kuuntelemisesta ei niillä tule juuri mitään.

Hiaceen asennetun Pioneerin radio taas vaikuttaa ihan siedettävältä vastaanottonsa suhteen, joten parempi vaihtoehto kai olisi kikkailla kuulokeliitäntä suoraan siihen Pioneeriin, vai mitä.

Kuulokejuttu on kyllä käynyt mielessä, mutta silti edelleen pidän parempana vaihtoehtoa, jossa ääni kuitenkin toistettaisiin kaiuttimien kautta. Raskas hifi maksaa mansikoita, mutta riittävän helposti irroitettavan tai siirrettävän kaluston osalta ajateltuna 1/4-raskas tai 1/2-raskas hifi ei ole ihan täysin pois suljettu vaihtoehto. Vähän siinä mielessä kyselinkin, josko siltä sektorilta löytyisi kelvollisia ja Hiaceen mahtuvia kaiuttimia.

• 4WD FULL TIME
        Hiace full-time 4WD kirjoitti:

Jostain on jäänyt sellainen käsitys/tuntuma, että noissa mp3-soittimissa olevien radioiden vastaanotto olisi suunniteltu ainoastaan hyvin voimakkaassa kentässä käytettäväksi. Eli vähänkään kehnommissa olosuhteissa radion kuuntelemisesta ei niillä tule juuri mitään.

Hiaceen asennetun Pioneerin radio taas vaikuttaa ihan siedettävältä vastaanottonsa suhteen, joten parempi vaihtoehto kai olisi kikkailla kuulokeliitäntä suoraan siihen Pioneeriin, vai mitä.

Kuulokejuttu on kyllä käynyt mielessä, mutta silti edelleen pidän parempana vaihtoehtoa, jossa ääni kuitenkin toistettaisiin kaiuttimien kautta. Raskas hifi maksaa mansikoita, mutta riittävän helposti irroitettavan tai siirrettävän kaluston osalta ajateltuna 1/4-raskas tai 1/2-raskas hifi ei ole ihan täysin pois suljettu vaihtoehto. Vähän siinä mielessä kyselinkin, josko siltä sektorilta löytyisi kelvollisia ja Hiaceen mahtuvia kaiuttimia.

Juu minun 4WD hiacessa -08 kuuluu aivan hyvin pioneer,ainaki minun mielestä.
        Voihan olla että toisia,tausta melu häiritsee enemmän.

• Ropalis
        4WD FULL TIME kirjoitti:

Juu minun 4WD hiacessa -08 kuuluu aivan hyvin pioneer,ainaki minun mielestä.
        Voihan olla että toisia,tausta melu häiritsee enemmän.

Omaan Hiaceen laitoin kaiuttimet oviin mutta sinun tapauksessa ei taida onnistua koska vaatii ovipahvin ja pellin muokkausta. Helpoiten varmaankin saat kaiuttimet kojelaudalle kun väsäät sopivat kotelot itse.
        Vanhempiin Hiaceihin sai kaiuttimet kätevästi penkkien alle mutta uudemmissa malleissa ei mahdu enää.

• miettiminen ok!
        Ropalis kirjoitti:

Omaan Hiaceen laitoin kaiuttimet oviin mutta sinun tapauksessa ei taida onnistua koska vaatii ovipahvin ja pellin muokkausta. Helpoiten varmaankin saat kaiuttimet kojelaudalle kun väsäät sopivat kotelot itse.
        Vanhempiin Hiaceihin sai kaiuttimet kätevästi penkkien alle mutta uudemmissa malleissa ei mahdu enää.

tämmöiset asiat kuten: melu-äänentoisto,hihna/ketjujakopää,kulutus/teho,kestävyys,lattia/ratti/kojel.manual/automaatti,värit ja materiaalit,ilmastointi/varustelu muutenkin,varaosahinnat/huoltopalvelut,lämmitettävä tuulilasi/eber....jne tarvii ottaa jo ostettaessa huomioon!jälkikäteen tämmöisten muuttaminen/pähkäily kallista,hedelmätöntä ja osin mahdotontakin taloudellisessa mielessä ,noin niinkuin järkevästi!

• Hiace full-time 4WD
        miettiminen ok! kirjoitti:

tämmöiset asiat kuten: melu-äänentoisto,hihna/ketjujakopää,kulutus/teho,kestävyys,lattia/ratti/kojel.manual/automaatti,värit ja materiaalit,ilmastointi/varustelu muutenkin,varaosahinnat/huoltopalvelut,lämmitettävä tuulilasi/eber....jne tarvii ottaa jo ostettaessa huomioon!jälkikäteen tämmöisten muuttaminen/pähkäily kallista,hedelmätöntä ja osin mahdotontakin taloudellisessa mielessä ,noin niinkuin järkevästi!

Merkin vaihtaminen on ratkaisu silloin, jos itse istuu maksajan tuolilla.

Nyt on kyse tilanteesta, jossa työnantajan osto-osasto on päättänyt käyttäjän puolesta, mikä auto parhaiten soveltuu tarkoitukseen.

Ei silloin onnistu merkin vaihtaminen, vaan täytyy tulla toimeen niillä eväillä, jotka on ylhäältä annettu.

• Ropalis
        Hiace full-time 4WD kirjoitti:

Merkin vaihtaminen on ratkaisu silloin, jos itse istuu maksajan tuolilla.

Nyt on kyse tilanteesta, jossa työnantajan osto-osasto on päättänyt käyttäjän puolesta, mikä auto parhaiten soveltuu tarkoitukseen.

Ei silloin onnistu merkin vaihtaminen, vaan täytyy tulla toimeen niillä eväillä, jotka on ylhäältä annettu.

Oletkos muuten tutkaillut autostudion tarjontaa noista valmiiksi koteloiduista kajareista? Näyttäisi olevan muutamaa eri mallia tarjolla eikä mitään halpislaatua.

• Räyhänhenki
        Ropalis kirjoitti:

Oletkos muuten tutkaillut autostudion tarjontaa noista valmiiksi koteloiduista kajareista? Näyttäisi olevan muutamaa eri mallia tarjolla eikä mitään halpislaatua.

Paskat. Itsellä '99-hiace ja sonyn mp3 mankka. Laitoin johdot ilmastointiteipillä kiinni kun passelia ISO - SONY adapeteria ei ollut. Mankan asennuskehyksen väsäilin yhdestä palikasta joka oli Alfa Romeossa.

Romantiikka ei sovi jätkälle ja Hiace ei sovi homoille. Kuuntele sitä muzakkias vaan olohuoneessa.

• Radion kuuntelija
        Räyhänhenki kirjoitti:

Paskat. Itsellä '99-hiace ja sonyn mp3 mankka. Laitoin johdot ilmastointiteipillä kiinni kun passelia ISO - SONY adapeteria ei ollut. Mankan asennuskehyksen väsäilin yhdestä palikasta joka oli Alfa Romeossa.

Romantiikka ei sovi jätkälle ja Hiace ei sovi homoille. Kuuntele sitä muzakkias vaan olohuoneessa.

Käy vaikka tuolla Autostudiossa katsomassa, eikä hintakaan päätä huimaa. http://www.autostudio.fi/index.php?cPath=21_23_98

• Nolo Sika
        Räyhänhenki kirjoitti:

Totta, itse olen 100% homo ja ajanut useita eri autoja viiden vuoden aikana, oikeastaan 66 eri autoa, on pakuja, henkilöautoja ja kuormureita

Hiacea ei listalta löydy, mutta taatusti löytyy monia hiacea paaaaljon ankeampia autoja

• Hiace 2008

Aina on hiacessa soinu ja kohta 25 vuotta ja kajarit omilla paikoilla koteloitu viemäritulpalla halkasija 110, ja supparikotelo apparin penkin alla ja tarpeeksi vahvistinta suppaselle.

• Neljäs HIACE

Niitä on kuulolaitteita joita saa terveyskeskuksista kumpaankin korvaan, eivät maksa kuin tk maksun, ja patterit saa niihin kun vain käy hakeen.Ja oiskohan syytä tarkistuttaa kuulo.

• keke kemistä

miten saa hiacen vakio mankan irti?

• toinen keke kemistä

en tiiä!!!!!

• liian nopea

Hiace on niin nopea että, ääni jää jälkeen. Laitteessasi ei ole vikaa.

• eitoimieituo

silloinhan olisi hiljaista eikö?

• Anonyymi

Tietääkö kukaan koska mansikat tulevat myyntiin kuopion torille t. janne riihijärvi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1379
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1269
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1066
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1048
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 64
      734
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      717
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      708
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      627
    Aihe