Tatskauksesta on nyt aikaa 3 viikkoa. Otin kuvan yläselkääni ja se parani viikossa kuntoon. Ongelmana on ainoastaan se, että ihottumaa on niin tatuoinnin kohdalla kuin sen ympärilläkin...ihottuma ei kutia tai punoita, kyse on pelkästä näppylöistä...
Mistähän tässä on kyse?käytin ohutta bebanten voidetta paranteluaikana, mutta siitä on nyt jo 2 viikkoa, eli ei kai voi olla yliherkkyyttä ainakaan tuolle voiteelle. voinko olla allerginen tuolle tatskaus musteelle? onko kenelläkään kokemusta vastaavasta näppylästä? voiko tatskan päällä käyttää esim kevyttä (0,5-1) kortisonivoidetta? vai mikä olisi hyvä hoitokeino?
Mistähän tässä on kyse?käytin ohutta bebanten voidetta paranteluaikana, mutta siitä on nyt jo 2 viikkoa, eli ei kai voi olla yliherkkyyttä ainakaan tuolle voiteelle. voinko olla allerginen tuolle tatskaus musteelle? onko kenelläkään kokemusta vastaavasta näppylästä? voiko tatskan päällä käyttää esim kevyttä (0,5-1) kortisonivoidetta? vai mikä olisi hyvä hoitokeino?
Vastaukset 2
Vanhimmat
Käy kysymässä tatskaajalta ja/tai lääkäriltä
Älä ihan vielä pistä kortisoonia. Itsellänikin on krooninen ihottuma (atooppinen exeema) jonka takia kortisonivoiteita käytän. Kuitenkin vähintään 3-4 viikkoa kannattaisi olla käyttämättä kortisoni pohjaista voidetta.
Itse olen tatuontien hoidossa käyttänyt Helosania, ja ainakaan itselleni ei siitä ole tullut ongelmia, vaikka iholleni onkin melko tarkkaa mitä voiteita voin laittaa.
Nuo näppylät muuten voi johtua myös LIIASTA rasvaamisesta.