voitais tehdä lakiehdotus siitä että yleissitova tess poistetaan kokonaan niiden osalta jotka eivät kuulu liittoon, ja vapaasti neuvottelisivat palkat ja edut. eipähän pääsis loiset hyötymään meidän saavutuksista joten jos firmaan otetaan 20 uutta työvoimaa niin työnjohtajat joutuisivat heille kaikille liittoutumattomille neuvottelemaan erikseen palkat, lomat, muut työehdot. ja työntekijä sais määrätä summan millä on valmis tekemään töitä..
tämä on ytk:laisten tahto. ja oikeuden mukaisuutta.
toisaalta
35
415
Vastaukset
- ??
niin ja kerro miten ne ytk:läiset on loisia maksaa nekin tuloverot kuten liittolaisetkin!! vai säkö ilmoitat vErottajalle että et ota vastaan niitä liiton maksujen vähennysoikeutta?? ja vilkaisepa ihan huviks työlaki kirjaa!! aika monia asia on laissa jo kuten pitääkin, miksi ei siis loppujakin saataisi lakiin, niin loppuisi tämä turha sirkus joka kuiteskin on loppujen lopuksi vain hallaa koko kansalle!!
Ja kuule luovu sinä ensin niistä lomaltapaluu rahoista, jos et ole metalliliitossa. Työaikalaki on laki, eikä sillä ole mitään tekemistä liiton kanssa, johon kirjattu myös ne sinun lomasi.
- .,
just ei väännetä sitä rautalankaa, on se kumma ku yrittää ehdottaa/parantaa työläisten etuja niin te jotkut erittäin yksinkertaiset ihmiset ei kerta kaikkiaan tajua mitään!! jos tämä maa halutaan tasa-arvoiseksi ja rikkaiden ja köyhien erot kuriin, niin jokaisen työläisen perusoikeuksiin pitäisi saada tämän hetken tessi, siitä ei tarvitsisi neuvotella vaan se olisi laissa. nythän jo kaikki eurot mitä liitot saa jäsenmaksuina menee kaikkien VERONMAKSAJIEN pussista. aina kun jonkun alan tessiä neuvotellaan olet sinä veronmaksaja osallistunut niihin karkeloihin, olit missä liitossa tai et liitossa tahansa.
- /Tutkain
Ja koko lomapalkkaideakin on lähinnä byrokraatin märkä unelma. Paljon järkevämpää olisi maksaa tasaraha vuoden jokainen kuukausi.Tai voihan se joku sanoa hölmöläisten tilkkutäkin neulomisessa yksittäisten tilkkujen olevan tällaisia saavutettuja etuja. Nollasummapeliä molemmat. Täytyy olla melkoinen pätemisen tarve, että tuollaisella asialla henkseleitä paukuttelee.
- fvhjgyvg
Minä en oikeasti ymmärrä tätä vääntöä siitä, että liittoon kuulumattomia pitäisi jotekin rangaista siitä, että he eivät kuulu liittoon! Se sotii solidaarisuus ja yhdenvertaisuus periaatetta vastaan, enkä ole kuullut vieä yhteisöstä, joka lisää kannatustaan luokittelemalla, lokeroimalla ihmisiä.
Minä olen varmasti sinisilmäinen idiootti, koska minä käsitän/ymmärrän AY-liikkeen heikompiosaisten puolustajana, yhdenvertaisuuden toteutumisen valvojana, en sellaisena kuin nyt: jos esim. siivoojilla ei ole työaikaa millä työ tehdään ja mistä palkka maksetaan NIIN YLLÄTYS, YLLÄTYS SE ONKIN SIIVOOJIEN/SIIVOOJAN VIKA, ETTÄ ALA ON PUHKI EPÄTERVEESTI KILPAILTU JA JÄSENMAKSUT KERÄTÄÄN/KELPAAVAT SILTI!!!!
Tai kuinka rakennustyömailla KAIKKI SALLIVAT EPÄTERVEEN KILPAILUN JA TYÖEHDOT!!! Työsuojelupiiri ei tee asialle mitään liitto/liitot eivät tee asioille mitään. Ammattiliitot perustettiin valvomaan työläisten etuja ja minun mielestäni siihen edunvalvontaan kuuluu myös se, että extraduunareitten, vuokrafirmojen duunareitten puolesta taistellaan ja vaaditaan heillekkin samat edut kuin vakituisillakin työntekijöillä on!
Nyt työmaalla kuin työmaalla on 4 - tai 5 - laisilla ehdoilla olevia ihmisiä! On vakituinen henkilökunta, määrä - ja osa-aikainen, vuokrafirman duunareita ja työssä oppijoita, oppisopimusduunareita ja hrajoittelijoita!! Tässä on voiman/joukkovoiman käytön paikka JA SILLÄ NIITÄ JÄSENIÄ SAADAAN EI EROTTELEMALLA!! SAAKELIN, SAAKELIN, SAAKELI!!!!! - xcfghfghji
Olet järkeä vailla jos toivot yleisitovuuden poistoa kenenkään osalta, se on mieltä vailla oleva ajatus! Yleisitovuuden takia on taisteltu vuosikymmeniä ja nyt se pitäisi ay-änkyrän mielestä lopettaa!!! Se on lopetettu käytännössä niiltä ihmisiltä jotka vuokrafirmoissa työskentelevät, tai pitkäaikaistyöttöminä ovat työmailla työhön "oppimassa"!
Olet selvästi kermaperse = henkilö jolla on vakituinen kokpäiväinen hyväpalkkainen työ, eikä sinulla talitinnti ole minkäänlaista käsitystä niiden duunareitten elämästä, jotka kutsuttaessa työhön tulevat!! Voi olla, että sinulle annetaan vuoro johonkin työpaikkaan ja kun olet siellä sinulle ilmoitetaan, että aprillia, ei tarvitakkaan! Mieti kaksi ja puoli kertaa, työmatkat maksaa molempiin suuntiin, eikä palkkaa tule!!- yx
yleissitovuuttta ei tarvita enään kun saadan tessin ehdot lainsäädäntöön!! se koskaa silloin kaikkia työnantajia, ja sen takana on joka ikinen duunari, ei siihen tarvita kalliita epäkieroa rahastuspolitiikkaa harrastavia liittoja. ja edelleen palkankorotus jonkun järkevän indeksin mukaan niin ei pääse palkat repsahtaa käsistä, kuten nyt on käynyt osalla alalla. ja kukin saa omalla työpaikallansa sitten parannella omia ehtojaan jos vain työnantaja siihen suostuu. mutta esim, tän hetkinen metallin tes lainsäädönnöksi niin loppuisi tämä vtun sirkus.
yx kirjoitti:
yleissitovuuttta ei tarvita enään kun saadan tessin ehdot lainsäädäntöön!! se koskaa silloin kaikkia työnantajia, ja sen takana on joka ikinen duunari, ei siihen tarvita kalliita epäkieroa rahastuspolitiikkaa harrastavia liittoja. ja edelleen palkankorotus jonkun järkevän indeksin mukaan niin ei pääse palkat repsahtaa käsistä, kuten nyt on käynyt osalla alalla. ja kukin saa omalla työpaikallansa sitten parannella omia ehtojaan jos vain työnantaja siihen suostuu. mutta esim, tän hetkinen metallin tes lainsäädönnöksi niin loppuisi tämä vtun sirkus.
just kehuskele että te saatte kaikki tess:n edut, ja samaan aikaan että ay-liike pitäisi lakkauttaa. mä jotenkin arvasin ton teidän reagoinnin, eli edut kyllä kelpaavat muttei olla tekemässä mitään sen eteen, toki te maksatte tuloveroa ja niin teen minäkin, mutta sen lisäksi maksamme myös liiton korvauset. ja kuulkaas että yhden ihmisen on vaikea tapella työehdoistaan valtavaa markkinavoimia vastaan joten yhdessä me liitossa teemme töitä ja silloin olemme vahvempia.
- huhu
dj_Jani kirjoitti:
just kehuskele että te saatte kaikki tess:n edut, ja samaan aikaan että ay-liike pitäisi lakkauttaa. mä jotenkin arvasin ton teidän reagoinnin, eli edut kyllä kelpaavat muttei olla tekemässä mitään sen eteen, toki te maksatte tuloveroa ja niin teen minäkin, mutta sen lisäksi maksamme myös liiton korvauset. ja kuulkaas että yhden ihmisen on vaikea tapella työehdoistaan valtavaa markkinavoimia vastaan joten yhdessä me liitossa teemme töitä ja silloin olemme vahvempia.
kaveri o pihalla ku lumiukko! liitosaa oleminen on ilmatteista edelleen. siis mitä vtu säkin asut suomessa, ketä tän on taistellu sulle, muista se, paljoko sä maksat niille??!! vtu surkuhupaisee lukea lehdestä kuinka sotaveteraaneilta kehdataan ottaa terveyshoitomaksuja!! ja ei kukaan ole yksin tappelemassa jos tes saadaan lakiin!! päinvastoin silloin siinä on koko työkansa takana , vtu ku vtuttaa tommosille äö:N 60 omaavia ihmisiä hyörii täällä jauhamassa samaa paskaa tajuamatta yhtään mitä toinen kirjoittaa viesteihin! oikeesti kokeileppa lukee ne viestit vaikka 10kertaa ja mieti mitä niissä sanotaan, sillä ei näytä kaaliin uppoavan yhtään, järjestäytyminen jatkuisi edelleen vaikka liitot ns. haudattaisiin sillä saataisiin kitkettyä ylimääränen raha pois politiikoiden ja muiteen noitten äklö pylly hyväksikäyttäjien kukkaroista, ekkö sä tajua että haen vain ja ainoastaan työntekijöille sitä parannusta ja oikeudenmukaisuutta mikä tässä hyvinvointivaltiossa pitäisi olla perusoikeus.!!!
- ggggggggggrrrrrrrrr
dj_Jani kirjoitti:
Vaikka kuulut liittoon et paljoa perusta niistä ihmisistä, jotka liittoa oikeasti tarvitsevat, sinua ei heidän asemansa kiinnosta tippaakaan, niin kuin ei liitoja yleesäkkään!!! Kirjoitin tuossa ylempänä, että sitä yleisitovuutta ei monen työntekijän kohdalla tänä päivänä ole!
Kirjoitat tässä, että yhden ihmisen on vaikea tapella työehdoistaan valtavaa markkinavoimaa vastaan, mutta kaikki vuokrafirmojen duunarit ovat yksin, niin kuin pitkäaikaistyöttömätkin joita työhönoppimis-metodilla pidetään töissä 8h päivässä 9€ palkalla!!! Tai ulkomaalaiset komennusmiehet, repuufirmojen rengit, heidän olonsa, ahdinkonsa ei liittoja kiinnosta! Jäsenmaksut kyllä kerätään työttömiltäkin!! Perkale! ggggggggggrrrrrrrrr kirjoitti:
Vaikka kuulut liittoon et paljoa perusta niistä ihmisistä, jotka liittoa oikeasti tarvitsevat, sinua ei heidän asemansa kiinnosta tippaakaan, niin kuin ei liitoja yleesäkkään!!! Kirjoitin tuossa ylempänä, että sitä yleisitovuutta ei monen työntekijän kohdalla tänä päivänä ole!
Kirjoitat tässä, että yhden ihmisen on vaikea tapella työehdoistaan valtavaa markkinavoimaa vastaan, mutta kaikki vuokrafirmojen duunarit ovat yksin, niin kuin pitkäaikaistyöttömätkin joita työhönoppimis-metodilla pidetään töissä 8h päivässä 9€ palkalla!!! Tai ulkomaalaiset komennusmiehet, repuufirmojen rengit, heidän olonsa, ahdinkonsa ei liittoja kiinnosta! Jäsenmaksut kyllä kerätään työttömiltäkin!! Perkale!ammattiliitot ei ole mitään sosiaalitoimistoja vaan ne ovat perustettu ajamaan työläisten etuja jotka kuuluvat liittoon. eikai meidän heidän etujaan tarvii valvoa jotka eivät kuulu edes liittoon ja mitä tulee näihin ulkolaisiin komennus miehiin niin heidän kohdallaan pitäisi noudattaa sen alan TESS:iä vähintään minkä alan töitä tekevät. mutta myönnän että valvonnan puutetta on kun siihen ei ole aseita. mutta kun nämä eivät edes liity liittoon josta saisivat enemmän tietoa asioista. ja pystyisimme heitä auttamaankin.
kyllä se tiedetään että jos saisimme nuo kaikki vierastyöläiset yms noudattamaan tessiä niin olisi kaikkien muidenkin etu, ja varmasti jokainen liitto toimis niin jos vain olisi mahdollista. jos keksit keinon miten asioihin voitaisiin puuttua laillisin keinoin niin kerro toki ideasi, kun nyt vaan vaadit että muut tekevät kaiken puolestasi.huhu kirjoitti:
kaveri o pihalla ku lumiukko! liitosaa oleminen on ilmatteista edelleen. siis mitä vtu säkin asut suomessa, ketä tän on taistellu sulle, muista se, paljoko sä maksat niille??!! vtu surkuhupaisee lukea lehdestä kuinka sotaveteraaneilta kehdataan ottaa terveyshoitomaksuja!! ja ei kukaan ole yksin tappelemassa jos tes saadaan lakiin!! päinvastoin silloin siinä on koko työkansa takana , vtu ku vtuttaa tommosille äö:N 60 omaavia ihmisiä hyörii täällä jauhamassa samaa paskaa tajuamatta yhtään mitä toinen kirjoittaa viesteihin! oikeesti kokeileppa lukee ne viestit vaikka 10kertaa ja mieti mitä niissä sanotaan, sillä ei näytä kaaliin uppoavan yhtään, järjestäytyminen jatkuisi edelleen vaikka liitot ns. haudattaisiin sillä saataisiin kitkettyä ylimääränen raha pois politiikoiden ja muiteen noitten äklö pylly hyväksikäyttäjien kukkaroista, ekkö sä tajua että haen vain ja ainoastaan työntekijöille sitä parannusta ja oikeudenmukaisuutta mikä tässä hyvinvointivaltiossa pitäisi olla perusoikeus.!!!
eikös tuo sotaveteraanien asia ,, huom kunnioitan suuresti sotiemme veteraaneja ,ja itse kyllä laitan aina veteraani keräyksene rahaa kun vain on mahdollisuus. mitenkä on sinun laitasi? kuulu valtiolle, ei ay-liikkeelle. sulla on varmaan mennyt pasmat täysin sekaisin kun et erota ammattiliittoa suomen hallituksesta.
voit kuule miettiä illan ajan että mikä on ammattijärjestöjen tarkoitus. ja mikä niiden tehtävä oikeasti on ennen kuin tulet itkemään asiasta yhtään mitään- mieti sitä
dj_Jani kirjoitti:
ammattiliitot ei ole mitään sosiaalitoimistoja vaan ne ovat perustettu ajamaan työläisten etuja jotka kuuluvat liittoon. eikai meidän heidän etujaan tarvii valvoa jotka eivät kuulu edes liittoon ja mitä tulee näihin ulkolaisiin komennus miehiin niin heidän kohdallaan pitäisi noudattaa sen alan TESS:iä vähintään minkä alan töitä tekevät. mutta myönnän että valvonnan puutetta on kun siihen ei ole aseita. mutta kun nämä eivät edes liity liittoon josta saisivat enemmän tietoa asioista. ja pystyisimme heitä auttamaankin.
kyllä se tiedetään että jos saisimme nuo kaikki vierastyöläiset yms noudattamaan tessiä niin olisi kaikkien muidenkin etu, ja varmasti jokainen liitto toimis niin jos vain olisi mahdollista. jos keksit keinon miten asioihin voitaisiin puuttua laillisin keinoin niin kerro toki ideasi, kun nyt vaan vaadit että muut tekevät kaiken puolestasi.OOKKO ajatellu sitä että liittoon kuuluminen ei maksa kenellekkäään liittoon kuuluvalle pennin hyrrää!! liittojen toimintaan otetaan rahat verorahoista jota joka ikinen suomalainen kansalainen maksaa, sen summan suuruuden periaatteessa liitot määrää jäsenmaksunprosentin mukaan, tällä hetkellä summaksi tulee se 300-600milj e, tämän summan siis maksaa koko kansa, kuuluu liittoon tai ei. tuolla summalla pyörittää ja aika monen tuhannen omaavaa työpaikkaa eikö?? kuinkas monta palkkaa saavaa työntekijää palkansaajajärjestöillä on?? se että liitot käyttä sitten näitä rahoja ties mihin on todella väärin jokaikistä työläistä kohtaan!! tämä järjestelmä on MÄTÄ!! sillä työvalvonta kuuluisi olla samanlainen palvelu täällä suomessa kuin koulutus, terveydenhuolto yms. jokaiselle alalla säilytetään järjestäytenyys mutta rahat tähän työetuuksien valvontaa annetaan valtion kassasta ja juuri se oikea summa mitä tarvitaan näin löysä raha ei pääse vääriin taskuihin kuten nyt tapahtuu. ja jos kinaa tulee tessistä, niin koko suomi lakkoon samantien, ei siinä kauan työnantajan/ valtion perse kestä, siis jos meinaavat työoloja heikentää tessissä, tästä paljon ei voi parantaa sillä työolot ovat maailman huippuja ja kuten tiedät ahneella on paskanen loppu..
- pålkmn
dj_Jani kirjoitti:
ammattiliitot ei ole mitään sosiaalitoimistoja vaan ne ovat perustettu ajamaan työläisten etuja jotka kuuluvat liittoon. eikai meidän heidän etujaan tarvii valvoa jotka eivät kuulu edes liittoon ja mitä tulee näihin ulkolaisiin komennus miehiin niin heidän kohdallaan pitäisi noudattaa sen alan TESS:iä vähintään minkä alan töitä tekevät. mutta myönnän että valvonnan puutetta on kun siihen ei ole aseita. mutta kun nämä eivät edes liity liittoon josta saisivat enemmän tietoa asioista. ja pystyisimme heitä auttamaankin.
kyllä se tiedetään että jos saisimme nuo kaikki vierastyöläiset yms noudattamaan tessiä niin olisi kaikkien muidenkin etu, ja varmasti jokainen liitto toimis niin jos vain olisi mahdollista. jos keksit keinon miten asioihin voitaisiin puuttua laillisin keinoin niin kerro toki ideasi, kun nyt vaan vaadit että muut tekevät kaiken puolestasi.Ammatttliittoja mainostetaan edunvalvontajärjestönä, JOKA KÄYTTÄÄ JOUKKOVOIMAA, jäsentensä puolustamiseen ja sinä vaakku kirjoitat, että ammattillitot eivät ole mitään sosiaalitoimistoja vaan perustettu ajamaan työläisten etuja, vieläpä niiden jotka kuuluu liittoon!!!!
Tiedoksesi käppänä olen SEL:lin jäsen maksan jäsenmaksua työttömyyskorvauksestani!!! Teitä saakelin kermaperseitä ei kiinnosta paskan vertaa miten työttömillä jäsenilänne menee, kuinka he voisivat työllistyä. TEITÄ EI SAATANA KIINNOSTA!!! Tai siivoja, jolla ei enää ole aikaa tehdä työtä ja kun ei ole aikaa niin ei ole palkkaakaan! Perkele, jos teitä ei kiinnosta nämä liitonne jäsenet niin ei jäsenmaksuakaan pidä kerätä!
Vai laillisuus on esteenä kun vierastyöläisten asemaa pitäisi parantaa?? Mitä hurskastelua, kaksinaamaita paskan jauhantaa! Sitä KUULUISA JOUKKOVOIMAA VOITAISIIN KÄYTTÄÄ NIITÄ ASIOITA KORJAAMAAN! JA HELKATTI KUN JOSTAIN EPÄKOHDASTA KIRJOITTAA NIIN SE ONKIN JO VAATIMUS, ETTÄ M UIDEN PITÄÄ KAIKKI TEHDÄ! SYÖKSY SEMENTTIIN!!! pålkmn kirjoitti:
Ammatttliittoja mainostetaan edunvalvontajärjestönä, JOKA KÄYTTÄÄ JOUKKOVOIMAA, jäsentensä puolustamiseen ja sinä vaakku kirjoitat, että ammattillitot eivät ole mitään sosiaalitoimistoja vaan perustettu ajamaan työläisten etuja, vieläpä niiden jotka kuuluu liittoon!!!!
Tiedoksesi käppänä olen SEL:lin jäsen maksan jäsenmaksua työttömyyskorvauksestani!!! Teitä saakelin kermaperseitä ei kiinnosta paskan vertaa miten työttömillä jäsenilänne menee, kuinka he voisivat työllistyä. TEITÄ EI SAATANA KIINNOSTA!!! Tai siivoja, jolla ei enää ole aikaa tehdä työtä ja kun ei ole aikaa niin ei ole palkkaakaan! Perkele, jos teitä ei kiinnosta nämä liitonne jäsenet niin ei jäsenmaksuakaan pidä kerätä!
Vai laillisuus on esteenä kun vierastyöläisten asemaa pitäisi parantaa?? Mitä hurskastelua, kaksinaamaita paskan jauhantaa! Sitä KUULUISA JOUKKOVOIMAA VOITAISIIN KÄYTTÄÄ NIITÄ ASIOITA KORJAAMAAN! JA HELKATTI KUN JOSTAIN EPÄKOHDASTA KIRJOITTAA NIIN SE ONKIN JO VAATIMUS, ETTÄ M UIDEN PITÄÄ KAIKKI TEHDÄ! SYÖKSY SEMENTTIIN!!!varmaan olet tilanteesi itse aiheuttanut. tollaiset yhteistyökyvyttömät luuserit sais potkaista kokonaan maailman kartalta ja turhaa sä mulle itket että olet työttömänä. ja noita jäsenmaksuja tarvitaan kaikilta jotka ovat liiton jäseniä. ei ilman niitä mikään liitto pysty toimitaan. ja voithan sä erota liitosta jos kerran on niin vaikea käsittää että pitää maksuja maksaa. vittu mä jaksa sun kanssas enää väitellä kun et kuitenkaan tajua yhtään mitään.
- bbbbbbbbbbb
dj_Jani kirjoitti:
varmaan olet tilanteesi itse aiheuttanut. tollaiset yhteistyökyvyttömät luuserit sais potkaista kokonaan maailman kartalta ja turhaa sä mulle itket että olet työttömänä. ja noita jäsenmaksuja tarvitaan kaikilta jotka ovat liiton jäseniä. ei ilman niitä mikään liitto pysty toimitaan. ja voithan sä erota liitosta jos kerran on niin vaikea käsittää että pitää maksuja maksaa. vittu mä jaksa sun kanssas enää väitellä kun et kuitenkaan tajua yhtään mitään.
En ole työttömyyttäni itse aiheuttanut, enkä ole yhteistyökyvytön luuseri ja ymmärrän hyvin miksi jäsenmaksuja pitää maksaa, mutta sitä en ymmärrä, että sen vastineeksi kun olen järjestäytynyt en saakaan minkäänlaista tukea tai apua siltä taholta, joka sitä väittää antavansa.
Olen ollut mukana ammattiosaston ja työhuonekunnan toiminnassa, tiedän nämä kuviot sisältä päin ja minua vaivaa tämä hyväosaisten välinpitämättömyys/sokeus, ette usko tai käsitä, että mikä voidaan tehdä yhdelle voidaan tehdä kaikille. SEL:lin kermaa ovat lihanleikkaajat ja se näkyy asenteessasi, eihän muita duunareita edes ole olemassa muuten kuin silloin kun AMMATTI-IHMISET KAIPAAVAT SITÄ JOUKKOVOIMAA TÄYTTÄMÄÄN SITÄ OMAA PUSSIA. Yhteistyökykyisä pakkaajia tai siivoojia ovat vain NE JOTKA HALUAVAT TAISTELLA TEIDÄN PALKKOIHINNE LISÄÄ!!! bbbbbbbbbbb kirjoitti:
En ole työttömyyttäni itse aiheuttanut, enkä ole yhteistyökyvytön luuseri ja ymmärrän hyvin miksi jäsenmaksuja pitää maksaa, mutta sitä en ymmärrä, että sen vastineeksi kun olen järjestäytynyt en saakaan minkäänlaista tukea tai apua siltä taholta, joka sitä väittää antavansa.
Olen ollut mukana ammattiosaston ja työhuonekunnan toiminnassa, tiedän nämä kuviot sisältä päin ja minua vaivaa tämä hyväosaisten välinpitämättömyys/sokeus, ette usko tai käsitä, että mikä voidaan tehdä yhdelle voidaan tehdä kaikille. SEL:lin kermaa ovat lihanleikkaajat ja se näkyy asenteessasi, eihän muita duunareita edes ole olemassa muuten kuin silloin kun AMMATTI-IHMISET KAIPAAVAT SITÄ JOUKKOVOIMAA TÄYTTÄMÄÄN SITÄ OMAA PUSSIA. Yhteistyökykyisä pakkaajia tai siivoojia ovat vain NE JOTKA HALUAVAT TAISTELLA TEIDÄN PALKKOIHINNE LISÄÄ!!!työriidassa nyt ei ole kyse palkoista kuten varmaan jos uutisia olet seurannut ja ketkä nyt lakkoilevat ja yrittävät saada tessiin paremmat edut, ja miten oli kaupan alalla? olisivatko he saaneet paremmat edut jos olisivat paremmin järjestäytyneet ja jos rikkurit ja nämä ytk:laiset olisivat olleet mukana lakkoilemassa? ja en sano että pitäisi poistaa yleissitovuus mutta olisi kiva nähdä että mitenkä työmarkkinoilla sitten käy kun tämä ytk- porukka jotka muutenkin ay-vastaisia yrittävät itse neuvotella itselleen sopimukset. ja eikö olisi oikeuden mukaisempaa se että kaikki osallistuu näihin vaadittaviin toimen piteisiin kun tess:iä tehdään yritetään estää mahdolliset heikennykset? kyll'ä tälläkin palstalla saa jatkuvasti lukee ettei mitään tehdä tai liitoista ole mitään hyötyä.
äläkä syyllistä yhtä ammatti ryhmää sillä en ole leikkaaja vaan teurastaja. ja yritän kyllä vähempi osaistenkin asioita ajaa.- äölkjhugy
dj_Jani kirjoitti:
työriidassa nyt ei ole kyse palkoista kuten varmaan jos uutisia olet seurannut ja ketkä nyt lakkoilevat ja yrittävät saada tessiin paremmat edut, ja miten oli kaupan alalla? olisivatko he saaneet paremmat edut jos olisivat paremmin järjestäytyneet ja jos rikkurit ja nämä ytk:laiset olisivat olleet mukana lakkoilemassa? ja en sano että pitäisi poistaa yleissitovuus mutta olisi kiva nähdä että mitenkä työmarkkinoilla sitten käy kun tämä ytk- porukka jotka muutenkin ay-vastaisia yrittävät itse neuvotella itselleen sopimukset. ja eikö olisi oikeuden mukaisempaa se että kaikki osallistuu näihin vaadittaviin toimen piteisiin kun tess:iä tehdään yritetään estää mahdolliset heikennykset? kyll'ä tälläkin palstalla saa jatkuvasti lukee ettei mitään tehdä tai liitoista ole mitään hyötyä.
äläkä syyllistä yhtä ammatti ryhmää sillä en ole leikkaaja vaan teurastaja. ja yritän kyllä vähempi osaistenkin asioita ajaa.Saat sinäkin syyllistyä, vaikka teurastaja oletkin! Minä en usko minkään valtakunnan pakkoon! Liittoon kuuluminen pitää olla vapaaehtoista ja työntekijöitä PITÄÄ kohdella tasaveroiseti ja nyt niin ei ole! Tuo työssäoppiminen on syvältä ja se, että todistelutaakka on työttömällä jos sattuu niin ikävästi, että työnantaja antaa totuuden vastaisen lausunnon työvoimatoimistoon! Sitä on kehuttu harrastettavan näilläkin palstoilla. Työtön on suojaton, puolustuskyvytön! Minulle kävi niin mukavasti, että otettuani työpaikan vastaan (määräaikainen) niin kun se loppui olinkin työvoimakunnan mielestä yrittäjä!!!! Perusteluna oli, että olin kahden omaiseni omaishoitaja! Valitustie työministeriöön vie 2 - vuotta!!! Omaishoitaja olin ennen työn vastaanottamistakin!
Liiton kuuluu minun mielestäni auttaa myös työttömiä jos he lainopillista apua tarvitsevat. Ja vielä sokerina pohjalla: elintarvikeallalla työehtosopimukset ovat pyramidimallia, ylimmässä palkkaluokassa ei monta hemmoa ole sitä muuta sakkia on enemmän, mutta näiden ns. ammatti-ihmisten palkat/työehdot ovat tapetilla ei sen muun joukon, vaikka heidän työtaisteluun osallistumisensa on sen huipun kannalta enemmän kuin tärkeä! Minulla ei ole mitään liitoja vastaan, päivastoin, mutta sitä alkuperäistä tehtävää duunarin puolustamista ei pidä karsinoida tai unohtaa! äölkjhugy kirjoitti:
Saat sinäkin syyllistyä, vaikka teurastaja oletkin! Minä en usko minkään valtakunnan pakkoon! Liittoon kuuluminen pitää olla vapaaehtoista ja työntekijöitä PITÄÄ kohdella tasaveroiseti ja nyt niin ei ole! Tuo työssäoppiminen on syvältä ja se, että todistelutaakka on työttömällä jos sattuu niin ikävästi, että työnantaja antaa totuuden vastaisen lausunnon työvoimatoimistoon! Sitä on kehuttu harrastettavan näilläkin palstoilla. Työtön on suojaton, puolustuskyvytön! Minulle kävi niin mukavasti, että otettuani työpaikan vastaan (määräaikainen) niin kun se loppui olinkin työvoimakunnan mielestä yrittäjä!!!! Perusteluna oli, että olin kahden omaiseni omaishoitaja! Valitustie työministeriöön vie 2 - vuotta!!! Omaishoitaja olin ennen työn vastaanottamistakin!
Liiton kuuluu minun mielestäni auttaa myös työttömiä jos he lainopillista apua tarvitsevat. Ja vielä sokerina pohjalla: elintarvikeallalla työehtosopimukset ovat pyramidimallia, ylimmässä palkkaluokassa ei monta hemmoa ole sitä muuta sakkia on enemmän, mutta näiden ns. ammatti-ihmisten palkat/työehdot ovat tapetilla ei sen muun joukon, vaikka heidän työtaisteluun osallistumisensa on sen huipun kannalta enemmän kuin tärkeä! Minulla ei ole mitään liitoja vastaan, päivastoin, mutta sitä alkuperäistä tehtävää duunarin puolustamista ei pidä karsinoida tai unohtaa!liitto voisi toki paremmin ajaa myös työttömäksi jääneiden etuja. valitettavasti noit työnantajia jotka värittävät juttui itselleen sopivimmiksi. Nämä pitää saada vastuuseen ja tuomiolle sillä käyttävät vain hyväkseen näitä työssä oppimis koulutuksia saaden ilmaista työvoimaa. valitettavasti näistäkin on pieni osa järjestäytymättömiä joita on miltei mahdoton valvoa. Ne pitäisi poliittisella tasolla ottaa puheeks mutta tekeekös nämä porvari hallitus asioiden eteen mitään. suosittelen tossa asiassasi ottamaan yhteyttä johonkin kansanedustajaan ,, suosittelen esim : e-j tennilää vasemmistoliitosta. hän on sellainen joka ottaa pienemmänkin ihmisen asiat huomioon ja uskaltaa sanoa juuri ne asiat mitä pitääkin. Ja voin minä ottaa puheeksi seuraavissa liiton tapahtumissa joissa tapaan liiton henkilökuntaa että voitais auttaa työttömiäkin liiton jäseniä paremmin.
tiedän että olet varmasti hieno ihminen ja kuulut liittoon. mutta ei meidän niitä kannate tukee jotka eivät kuulu liittoon mutta hyötyvät kuitenkin liiton neuvottelemista eduista. se siitä viel puuttuis alettais antamaan heille liiton ne muutkin samat edut mitä liitosta saamme kuten lakipalvelun tms. mie itte katson että ytk:laiset, liittoutumattomat ovat hyväksyneet tämän ettei heillä ole samoja etuja kuin meillä. eikä se ole syrjimistä tai epäedullisempaan asemaan asettamista, koska heillä on ollut mahdollisuus liittoutua tai pysyä sen ulkopuolella.- /Tutkain
ne sen yleissitovuusehdon nimenomaan näin halusivat - yleissitovuusehto koskee kaikkia. Uuden sukupolvn änkyröille ei näytä enään kelpaavan.
- mnbvfgds
dj_Jani kirjoitti:
liitto voisi toki paremmin ajaa myös työttömäksi jääneiden etuja. valitettavasti noit työnantajia jotka värittävät juttui itselleen sopivimmiksi. Nämä pitää saada vastuuseen ja tuomiolle sillä käyttävät vain hyväkseen näitä työssä oppimis koulutuksia saaden ilmaista työvoimaa. valitettavasti näistäkin on pieni osa järjestäytymättömiä joita on miltei mahdoton valvoa. Ne pitäisi poliittisella tasolla ottaa puheeks mutta tekeekös nämä porvari hallitus asioiden eteen mitään. suosittelen tossa asiassasi ottamaan yhteyttä johonkin kansanedustajaan ,, suosittelen esim : e-j tennilää vasemmistoliitosta. hän on sellainen joka ottaa pienemmänkin ihmisen asiat huomioon ja uskaltaa sanoa juuri ne asiat mitä pitääkin. Ja voin minä ottaa puheeksi seuraavissa liiton tapahtumissa joissa tapaan liiton henkilökuntaa että voitais auttaa työttömiäkin liiton jäseniä paremmin.
tiedän että olet varmasti hieno ihminen ja kuulut liittoon. mutta ei meidän niitä kannate tukee jotka eivät kuulu liittoon mutta hyötyvät kuitenkin liiton neuvottelemista eduista. se siitä viel puuttuis alettais antamaan heille liiton ne muutkin samat edut mitä liitosta saamme kuten lakipalvelun tms. mie itte katson että ytk:laiset, liittoutumattomat ovat hyväksyneet tämän ettei heillä ole samoja etuja kuin meillä. eikä se ole syrjimistä tai epäedullisempaan asemaan asettamista, koska heillä on ollut mahdollisuus liittoutua tai pysyä sen ulkopuolella.Miten niin mahdotonta valvoa sitä "työssäoppimista"? Teidänkin työmaallanne on LUOTTAMUSMIES ja eikö hänen ihan jo asemansa puolesta pidä/kuulu tietää mitä porukkaa työpaikalla hiippaa? Luottamusmies voi ja pitää aina kysyä työnantajalta miksi näitä "työssäoppijoita" on, aiotaanko heidät tytöllistää vai mitä on ajateltu? Kukaan ei liity sellaiseen liittoon, joka ei kuuntele sen pienen ihmisen murheita, vaan edellyttää, että olet nuori, kaunis, terve ja et kysele turhia vaan maksat mukisematta!
Me tulemme SOKEIKSI, EMME TUNNISTA ASIOITA! Työnantaja edellytttää työntekijöiltä luettelemiani asioita ja yllätys, yllätys NE OVAT MYÖS MEIDÄN VAATIMUKSIAMME! Nimenomaan vaatimuksia, emme ole valmiita antamaan mitään ilman vastinetta, emmekä tekemään mitään jos siitä ei hyödy välittömästi!! Me teemme ne samat synnit kuin työnantajakin, emme vai HUOMAA SITÄ!! Silloin kun olemme VILPITTÖMÄSTI JA PYYTEETTÄ pienen ihmisen puolella olemme vahvoja ja meihin liitytään, koska meihin uskotaan!
- ¨åpophjobiö .-
Olet varmaankin niin tyhmä ettet älyä edes hävetä sitä.
- kim jong il
Ja jos muut, kun liittolaiset neuvottelis omat edut, niin siinä kävisi niin, että dj_jani kommunisteineen alkaa lakkoilemaan, että miksi me ei saada samat etuudet, kuin muutkin. Se on 100% varmaa, että te itkisitte niille, jotka saavat enemmän.
kim jong il kirjoitti:
Ja jos muut, kun liittolaiset neuvottelis omat edut, niin siinä kävisi niin, että dj_jani kommunisteineen alkaa lakkoilemaan, että miksi me ei saada samat etuudet, kuin muutkin. Se on 100% varmaa, että te itkisitte niille, jotka saavat enemmän.
koska tiedämme että ytk:laisissa kakaroissa kasvaa kapitalistin siemen ja kapitalistillehan ei koskaan riitä mikään vaan aina pitää saada enemmän. ja sen tulevat sitten yritysjohtajatkin huomaamaan. kun ei enää riitä se mitä liitot olis neuvotelleet
- kim il sung
dj_Jani kirjoitti:
koska tiedämme että ytk:laisissa kakaroissa kasvaa kapitalistin siemen ja kapitalistillehan ei koskaan riitä mikään vaan aina pitää saada enemmän. ja sen tulevat sitten yritysjohtajatkin huomaamaan. kun ei enää riitä se mitä liitot olis neuvotelleet
Olipas todella huono vastaus, mutta en kyllä odottanutkaan mitään tuon kummempaa. Ilmeisesti osu ja uppos mun argumentit sen verran hyvin, että dj_janilla menee näppäimistö vaihtoon. Taitaa muutenkin tuo F5 olla melkoisen puhki kulunut.
- ....
kim il sung kirjoitti:
Olipas todella huono vastaus, mutta en kyllä odottanutkaan mitään tuon kummempaa. Ilmeisesti osu ja uppos mun argumentit sen verran hyvin, että dj_janilla menee näppäimistö vaihtoon. Taitaa muutenkin tuo F5 olla melkoisen puhki kulunut.
Niinno, YTK:ssa olevat saavat myös lakipalvelun ja vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen lisäksi etuja hotelleista ym. maksamalla 17e/vuosi maksun.
Eli 99e 17e=116e sis. vakuutukset, lakipalvelun, kassan.... .... kirjoitti:
Niinno, YTK:ssa olevat saavat myös lakipalvelun ja vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen lisäksi etuja hotelleista ym. maksamalla 17e/vuosi maksun.
Eli 99e 17e=116e sis. vakuutukset, lakipalvelun, kassan....että ytk:n laki mies joka oli työntekijän asiaa ajamassa oli vaan siltä osin ajanut mitä laki sanoo eikä tess pykäliä. niin saa liittolaisetkin monista paikoista alennuksia mm polttoaineesta,, risteilyistä yms
joten uskoisin että liiton lakimies osaa ottaa paremmin tess pykälätkin huomioon kuin ytk:laisen ja moniko ytk:laisista maksaa sen lakipalvelun? ja entä jos sattuukin häviämään sen oikeus jutun niin kumpi siinä maksaa korvaukset?kim il sung kirjoitti:
keskustelu taidostasi päätellen olet joku 12vuotias kakara jolla ei muuta tekemistä kuin vittuilla ihmisille keskustelu palstoilla, en ole näissä keskusteluissa nähnyt yhtään asiallista tekstii minkä sinunlaisesi olisivat kirjoittaneet.
- yx
.... kirjoitti:
Eli 99e 17e=116e sis. vakuutukset, lakipalvelun, kassan....millä valtio elää? mistä valtio saa rahaa? no työpaikoista? eikö? niin ja paljoko niille ay järjestöille kerätään rahaa vuosittain jos 2milj jäsentä ja puolet edes maksaa jäsenmaksun se o 500milj.. kallista puuhaa tuo tessien kanssa tappelu, siihen lakot yms päälle niin vuosittain tulee kallis kakku, niin ja mihin nuo 500milj menee?? jos suomi olisi oikeasti kehittynyt valtio tessi olisi ajat sitten laissa joka koskisi kaikkia aloja, siitä sitten työnantaja ja tekijä saisi neuvotella paikallisesti parannuksia/joustoja. siis nämä kaikki rahathan menee valtion pussista eli loppujen lopuksi duunareitten pussista. se että liitot oikeasti taistelisi kaikille yhtenäisen reilun tessin on vain suuri haave sillä heidän tavoite on vain kilpailla keskenään aloittan. ja kun nuo matalapalkkaset alat saataisiin johonkin tolkkuun, kevenee myös meidän muiden makstu eikö näin? liitot on hyvällä asialla mutta homma on mennyt siihen että ei keskitytä enään olennaiseen vaan tyydytetään toistamaan mantraa että mitä on saatu aikaan, ja sitä kautta käytetään kansalaisten miljoonia mitä erilaisiin hyvä veli tapahtumiin yms...
- hmmm...
dj_Jani kirjoitti:
keskustelu taidostasi päätellen olet joku 12vuotias kakara jolla ei muuta tekemistä kuin vittuilla ihmisille keskustelu palstoilla, en ole näissä keskusteluissa nähnyt yhtään asiallista tekstii minkä sinunlaisesi olisivat kirjoittaneet.
että ytk:n laki mies joka oli työntekijän asiaa ajamassa oli vaan siltä osin ajanut mitä laki sanoo eikä tess pykäliä. niin saa liittolaisetkin monista paikoista alennuksia mm polttoaineesta,, risteilyistä yms
joten uskoisin että liiton lakimies osaa ottaa paremmin tess pykälätkin huomioon kuin ytk:laisen ja moniko ytk:laisista maksaa sen lakipalvelun? ja entä jos sattuukin häviämään sen oikeus jutun niin kumpi siinä maksaa korvaukset?
että ytk:n laki mies joka oli työntekijän asiaa ajamassa oli vaan siltä osin ajanut mitä laki sanoo eikä tess pykäliä. niin saa liittolaisetkin monista paikoista alennuksia mm polttoaineesta,, risteilyistä yms
joten uskoisin että liiton lakimies osaa ottaa paremmin tess pykälätkin huomioon kuin ytk:laisen ja moniko ytk:laisista maksaa sen lakipalvelun? ja entä jos sattuukin häviämään sen oikeus jutun niin kumpi siinä maksaa korvaukset?
Onko muuten lappeen Rannassa lainkaan Lento kenttää?... eivät aja yksittäisin työntekijän asioita. Jos porukkaa on enemmän, niin sitten kyllä saatetaan avata vihkoa, mutta jos tosiaan jos kyseessä on yksittäinen henkilö, niin kiinnostus on tasan nolla, kun on muitakin tärkeämpiä hommia hoidettavana.
Turha alkaa dj_jani mutuilemaan lainkaan, koska minulla on lakimiehiä kavereinani ja lisää on tulossa oikiksesta :)
Sitten siihen yksinkertaiseen asiaan eli lakiturvaan. Mietis nyt hiukan vaikka häviäisitkin taistelun, niin mikäs lakiturva se on, joka ei turvaisi :) Joskus niissä sattuu olemaan euromääräinen yläraja. Lakiturva sisältyy myös usein esimerkiksi kotivakuutukseen. Mutta oikeasti jos olet noin avuton, niin älä edes vaivaudu kirjoittamaan :) - cvbhjkopl
yx kirjoitti:
millä valtio elää? mistä valtio saa rahaa? no työpaikoista? eikö? niin ja paljoko niille ay järjestöille kerätään rahaa vuosittain jos 2milj jäsentä ja puolet edes maksaa jäsenmaksun se o 500milj.. kallista puuhaa tuo tessien kanssa tappelu, siihen lakot yms päälle niin vuosittain tulee kallis kakku, niin ja mihin nuo 500milj menee?? jos suomi olisi oikeasti kehittynyt valtio tessi olisi ajat sitten laissa joka koskisi kaikkia aloja, siitä sitten työnantaja ja tekijä saisi neuvotella paikallisesti parannuksia/joustoja. siis nämä kaikki rahathan menee valtion pussista eli loppujen lopuksi duunareitten pussista. se että liitot oikeasti taistelisi kaikille yhtenäisen reilun tessin on vain suuri haave sillä heidän tavoite on vain kilpailla keskenään aloittan. ja kun nuo matalapalkkaset alat saataisiin johonkin tolkkuun, kevenee myös meidän muiden makstu eikö näin? liitot on hyvällä asialla mutta homma on mennyt siihen että ei keskitytä enään olennaiseen vaan tyydytetään toistamaan mantraa että mitä on saatu aikaan, ja sitä kautta käytetään kansalaisten miljoonia mitä erilaisiin hyvä veli tapahtumiin yms...
Alkuun olin sitä mieltä, että sinut pitää vähintääkin kusikastaa kun luin kirjoituksiasi, mutta tiedätkö mitä? KIRJOITAT VÄHÄN, MUTTA ASIAA!!!! On todellakin mieletöntä, järjetöntä ajan ja rahan tuhalausta nämä "työehtosopimusneuvottelut"! Se on sirkus jota ei tarvita ja olet enemmän kuin oikeassa siinä, että niille jäsenmaksueuroille on parempaakin käyttöä!
Oikein hyvää Vappua!!! Johnny Cochran kirjoitti:
... eivät aja yksittäisin työntekijän asioita. Jos porukkaa on enemmän, niin sitten kyllä saatetaan avata vihkoa, mutta jos tosiaan jos kyseessä on yksittäinen henkilö, niin kiinnostus on tasan nolla, kun on muitakin tärkeämpiä hommia hoidettavana.
Turha alkaa dj_jani mutuilemaan lainkaan, koska minulla on lakimiehiä kavereinani ja lisää on tulossa oikiksesta :)
Sitten siihen yksinkertaiseen asiaan eli lakiturvaan. Mietis nyt hiukan vaikka häviäisitkin taistelun, niin mikäs lakiturva se on, joka ei turvaisi :) Joskus niissä sattuu olemaan euromääräinen yläraja. Lakiturva sisältyy myös usein esimerkiksi kotivakuutukseen. Mutta oikeasti jos olet noin avuton, niin älä edes vaivaudu kirjoittamaan :)lakimies antaa apua myös yksittäisissä tapauksissa. myös sellaisissakin missä esim työnantekijä on itse aiheuttanut irtisanomisensa. ja voitto mahdollisuus oikeudessa olisi minimaalinen.
- minimit lakiin
No sehän onkin liittojen vika ettei meillä ole laissa edes määritelty minimipalkkaa kuten yleensä sivistysvaltioissa.
- ei edistä sitä
Suomessahan on aika huonot palkat työn kautta tulevat edut ja maailmankärkiluokan järjesteäytymisaste.
Liitothan ovat nykyisin käytönnössä palkkakehityksen jarruna. Palkankorotuksia ei juuri anneta muuten kuin liittojen soppmien minimitaulukoiden mukaan.
Jos liittoon kuuluu kolmekymmentä yritystä ja niistä 20 menee tosi hyvin ja niillä olisi mahdollisuus ja halu korottaa palkkoja, niin eihän se käy kun ne loput 10 yritystä on taloudellisesti sellaisessa tilanteessa että niillä ei ole varaa palkankorotuksiin. Yrittäjät hyötyy ja työntekijät kärsii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke271807- 1051468
- 771401
Mitä harrastuksia kaivatullasi on?
Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?671036- 61892
- 47876
- 64853
Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?
Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t27810Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi
Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂62787- 127765